Skrevet av Emne: ..og nårtok vi fem sist?  (Lest 2156 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
..og nårtok vi fem sist?
« på: September 09, 2007, 23:31:26 »
Nåtil dere historikere; når tok vi fem strake sist, altså uansett, ikke bare i åpningen, men i ligaspill?
Yeboahs vitne

agehvitstein

Re: ..og nårtok vi fem sist?
« Svar #1 på: September 09, 2007, 23:37:24 »
Dersom jeg ikke husker feil så var det i sesongen 2000-2001 da vi haddde 10 strake seire. Seiersrekken tok slutt med 4-4 borte mot Everton. Husker jeg hadde en en følse av at vi ikke kunne tape.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: ..og nårtok vi fem sist?
« Svar #2 på: September 09, 2007, 23:40:55 »
quote:
Originally posted by agehvitstein

Dersom jeg ikke husker feil så var det i sesongen 2000-2001 da vi haddde 10 strake seire. Seiersrekken tok slutt med 4-4 borte mot Everton. Husker jeg hadde en en følse av at vi ikke kunne tape.



Det må ha vært vidunderlig. Jag har hengt med så lenge at denne følelsen er sjelden, får heller enn sånn skummel klump i magan, hva gæli blir vi utsatt for nå som vi tillater oss å glede oss over laget og er i medgang!!![B)]
Yeboahs vitne

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: ..og nårtok vi fem sist?
« Svar #3 på: September 09, 2007, 23:51:34 »
quote:
Originally posted by fmtj

Nåtil dere historikere; når tok vi fem strake sist, altså uansett, ikke bare i åpningen, men i ligaspill?



Sist uke var det en som lurte på når vi tok fire strake sist... Tror du får svar på det meste her  [:)]

http://www.luscos.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=8995



There's a woman by the river
With some fine young handsome man
He's dressed up like a squire
Bootlegged whiskey in his hand

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Re: ..og nårtok vi fem sist?
« Svar #4 på: September 10, 2007, 01:20:25 »
quote:
Originally posted by fmtj

quote:
Originally posted by agehvitstein

Dersom jeg ikke husker feil så var det i sesongen 2000-2001 da vi haddde 10 strake seire. Seiersrekken tok slutt med 4-4 borte mot Everton. Husker jeg hadde en en følse av at vi ikke kunne tape.



Det må ha vært vidunderlig. Jag har hengt med så lenge at denne følelsen er sjelden, får heller enn sånn skummel klump i magan, hva gæli blir vi utsatt for nå som vi tillater oss å glede oss over laget og er i medgang!!![B)]



Dette blir bare nesten riktig. Høsten 99 hadde vi 10 strake seire, men "bare" 6 av disse var ligakamper. [8)]

Jon R.
Jon R.

Runar

Re: ..og nårtok vi fem sist?
« Svar #5 på: September 10, 2007, 01:38:30 »
Har sagt det tidligere rekordener 7 strake ligakamper tatt engang på 70 tallet og tangert i 98/99 sesongen på våren når alle unguttene våre slo igjennom!
 

veteranen

  • Gjest
Re: ..og nårtok vi fem sist?
« Svar #6 på: September 10, 2007, 02:07:13 »
quote:
Originally posted by Runar

Har sagt det tidligere rekordener 7 strake ligakamper tatt engang på 70 tallet og tangert i 98/99 sesongen på våren når alle unguttene våre slo igjennom!



Det hjelper ikke at du skriver det flere ganger hvis det ikke er riktig, Runar. [:)]

Rekorden fra 73 dreier seg om flest ligaseire fra ligastart.

Det er riktig at vi våren 99 vant syv ligakamper på rad. Men dette var ikke noen tangering av en klubbrekord, for høsten 31 vant vi ni ligakamper på rad. Og det er jo så lenge siden at det såvidt jeg husker det! [8D]

Runar

Re: ..og nårtok vi fem sist?
« Svar #7 på: September 10, 2007, 02:11:13 »
Hmmm...var mye greier våren 99 om at vi tangerte en rekord som gikk på dette antallet! Jeg fra skriver meg alt ansvar hvis d er feil, etter som jeg basere mine opplysninger på kunnskap jeg har fått gjennom luscos og T.P.N[8D][8D]
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: ..og nårtok vi fem sist?
« Svar #8 på: September 10, 2007, 18:15:45 »
quote:
Originally posted by Runar

Har sagt det tidligere rekordener 7 strake ligakamper tatt engang på 70 tallet og tangert i 98/99 sesongen på våren når alle unguttene våre slo igjennom!



....og gode ting kan ikke sies for ofte vet du![:)]
Yeboahs vitne

27.10.1961

Re: ..og nårtok vi fem sist?
« Svar #9 på: September 10, 2007, 21:59:57 »
Var på 4-4 kampen mot Everton i Liverpool .Everton scoret 4-4 i det 90 min .Vi hadde tatt rekorden med antall seiere, hvis vi hadde vunnet.