Skrevet av Emne: Om overtenning og selvdisiplin  (Lest 14124 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

Om overtenning og selvdisiplin
« på: September 30, 2007, 18:00:42 »
Skandalekamp må vel være et passende ord for gårsdagens "forestilling", der vi altså avsluttet kampen med 9 mann og manageren på tribunen. I følge noen rapporter kunne vi vært både 3 og 4 spillere færre etterhvert som kampen utviklet seg. Det har blitt brukt mye spalteplass på å skjelle ut dommeren, ikke minst her på OEF, og jeg registerer at the Wise man akter å følge opp saken. Ingen fare Dennis: Denne kampen vil "forfølge" oss en god stund fremover. [}:)]

Laget har hatt en fantastisk "tenning" denne sesongen, men igår ble tydeligvis for mye av det gode. Sånt skjer av og til og dette er ikke den første generasjonen av Leeds lag som har havnet i en sånn situasjon. Spørsmålet blir hvordan managementet og spillerne håndterer dette videre. Et kritisk søkelys på seg selv og egne bidrag til at ting gikk galt, kan forbygge lignende episoder i fremtiden. De første signalene fra Wise etter kampen tyder på at dette kanskje ikke vil skje. Her er det dommeren som skal taes. Ikke særlig konstruktivt. Vi får håpe at tonen blir en litt annen internt i troppen og at det holdes et aldri så lite oppvaskmøte på mandag. [B)]

Det blir uansett en viktig test for Dennis & Gus dette her. Det er i slike situasjoner jeg frykter at medgang kan snues til motgang og at fokuset igjen blir flyttet bort fra det sportslige. Noen svar får vi vel allerede på tirsdag mot et Oldham som muligens er på rett spor igjen. Skulle ikke forundre meg at taktikken der blir å frustrere Leeds spillerne mest mulig med tjuvtriks og små "vennlige" ord i øret. Hvorfor ikke? Gills kampen gav jo en pekepinn om at selvdisiplin kan være et ytterst sårbart punkt hos våre gutter.  [8)]



Jon R.
« Siste redigering: Oktober 01, 2007, 00:57:04 av Jon R »
Jon R.

Lis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #1 på: September 30, 2007, 19:24:58 »
Har et spørgsmål til dit iøvrigt fine indlæg..
Hvorfor skulle Leeds lige pludselig midt i en optur og med 110% selvtillid begynde at have disiplinære problemer og spille så dirty at det retfærdigør 7 gule og 2 røde kort + det røde til wise????og oven i købet være foran med 1-0???
Nej den tror jeg ikke på,jeg vil med spænding vente og se højdepunkter og selv bedømme om ikke det nu nok var dommeren der gik over stregen og ikke vores spillere!!!



Leeds United yesterday today tomorrow forever
Leeds United yesterday today tomorrow forever

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #2 på: September 30, 2007, 19:42:42 »
quote:
Originally posted by Lis

Har et spørgsmål til dit iøvrigt fine indlæg..
Hvorfor skulle Leeds lige pludselig midt i en optur og med 110% selvtillid begynde at have disiplinære problemer og spille så dirty at det retfærdigør 7 gule og 2 røde kort + det røde til wise????og oven i købet være foran med 1-0???
Nej den tror jeg ikke på,jeg vil med spænding vente og se højdepunkter og selv bedømme om ikke det nu nok var dommeren der gik over stregen og ikke vores spillere!!!



Leeds United yesterday today tomorrow forever




Jeg har ikke sagt det er "rettferdig", Lis. Poenget er at denne dommeren tydeliggjorde tidlig hvor han ville legge lista, og at da må spillerne respondere deretter. Dette er ikke den første svake dommeren vi har møtt på dette nivået, og det vil helt sikkert ikke bli den siste! Hvis ansvaret nå i sin helhet skyves over på dommeren begynner vi å bruke energi på noe vi ikke får gjort så mye med. Fokuset bør naturligvis være på hvordan spillerne ( og managementet) bør oppføre seg på banen, ikke minst på dager hvor vi "åpenbart" har dommeren mot oss. [8)]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #3 på: September 30, 2007, 19:56:11 »
Tja, vil heller sette fokus på hvor sterk en prestasjon det var å dra poenget i land. Her skal mye av æren selvfølgelig tilskrives Dennis Wise, som har i motsatt til sin forgjenger forstått hvor viktig der er å legge ett solid grunnlag i pre-season. Ingen løper Leeds i senk lenger. Fandenivolskheten og innstillingen er vår store styrke.

Vi startet faktisk kampen igår med 1 mann mindre og avsluttet med 3. Utrolig! Da sier det seg selv at noen og enhver kan bli frustrert. [:)]

« Siste redigering: September 30, 2007, 19:56:39 av Sheridan »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #4 på: September 30, 2007, 20:08:27 »
Selvsagt har dere noen poenger, Ole & Liz...

Men, uansett viser dette hvor skjør Leeds-starten kan være.

Er det slik at vi selv skal ødelegge en flott poengstart ved å  fokusere på dommerfeil m.m.... Hvem vil tape på det "in the long run", dommeren eller klubben Leeds?

Denne dommeren hadde for øvrig innledet sesongen med utdeling av x antall kort pr kamp allerede. Dette visste Leeds (iallefall, burde visst). Da må potensielle hotheads som våre to spisser få vite at man ikke sparker vekk ballen, ironisk applauderer en avgjørelse foran trynet på ham osv...

Får håpe Wise (igjen) klarer å samle sine tropper!



All my powers of expression and thoughts so sublime
Could never do you justice in reason or in rhyme

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #5 på: September 30, 2007, 20:14:23 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Tja, vil heller sette fokus på hvor sterk en prestasjon det var å dra poenget i land. Her skal mye av æren selvfølgelig tilskrives Dennis Wise, som har i motsatt til sin forgjenger forstått hvor viktig der er å legge ett solid grunnlag i pre-season. Ingen løper Leeds i senk lenger. Fandenivolskheten og innstillingen er vår store styrke.

Vi startet faktisk kampen igår med 1 mann mindre og avsluttet med 3. Utrolig! Da sier det seg selv at noen og enhver kan bli frustrert. [:)]





Det fokuset kan man gjerne ha, uten at man lærer så mye av det i denne sammenhengen, Ole. [8)]

Jon R.


« Siste redigering: September 30, 2007, 20:15:16 av Jon R »
Jon R.

Per-Stian

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #6 på: September 30, 2007, 20:30:53 »
Trur ikkje vi skal overdramatisere det som skjedde igår, sjølv om det er eit tankekors at begge spissane våre får fire unaudsynte, gule kort. Verkar som handlingane var ein protest mot ein miserabel dommar, og ikkje noko dei gjer kvar dag. Trur Wise ordnar opp på Thorpe Arch, og ser til at dette aldri skjer igjen.

Sheridan

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #7 på: September 30, 2007, 20:35:43 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Trur ikkje vi skal overdramatisere det som skjedde igår.



Skulle til å skrive det samme, Per-Stian [:)]


Dennis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #8 på: September 30, 2007, 20:44:29 »
Det sies mye bra her, men at "dommeren viste hvor lista lå og vi må oppføre oss deretter" blir jo feil dersom dette kun gjelder for det ene laget på banen. Jeg har, som sikkert de fleste andre her inne, spilt fotball sjøl og veit hvordan det er å bli neddømt etter prinsipp.

Jeg skal ikke navngi han, men det er hvis dommer fra Tønsberg som har rykte på seg å dømme mot Stokke uansett, noe som ikke er vanskelig å se dersom man har sett et par kamper hvor han dømmer. Dette forekommer absolutt!

At Gills spillerne oppførte seg som lam i forhold til Leeds-spillerene, det nekter jeg å tro.

Hvor skjør starten kan være? 7 seiere og 1 uavgjort er da ganske mye mer solid, enn hva feks Oldham og Notts Forest har gjort. Uten å være negativ; denne tråden måtte komme til slutt. [8)]

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
« Siste redigering: September 30, 2007, 20:45:26 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #9 på: September 30, 2007, 20:56:38 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Det sies mye bra her, men at "dommeren viste hvor lista lå og vi må oppføre oss deretter" blir jo feil dersom dette kun gjelder for det ene laget på banen. Jeg har, som sikkert de fleste andre her inne, spilt fotball sjøl og veit hvordan det er å bli neddømt etter prinsipp......
At Gills spillerne oppførte seg som lam i forhold til Leeds-spillerene, det nekter jeg å tro.

- Dennis





Hvilken lærdom vil du så trekke ut av dette, Dennis. At det er greit "å protestere" på seg røde kort, så lenge dommeren er dårlig nok? At det mest kontruktive nok er å prøve å forandre dommerens oppførsel, fremfor egen? Eller som Per-Stian så treffende skriver: "Verkar som handlingane var ein protest mot ein miserabel dommar, og ikkje noko dei gjer kvar dag. " Jaha. Så er det vel greit da og ikke noe å snakke om i ettertid. [8)]

Og ikke dramatisk, gutter? Vi tapte ganske sikkert to poeng igår grunnet amatørmessig bortsparking av ballen og provoserende gester til en dommer, som fra før av hadde vist at han ikke var på høyden.  I tillegg står vi uten våre eneste duglige spisser og stiller betydelig svekket til kampen mot Oldham. Dramatisk nok for meg. [B)]

Jon R.
« Siste redigering: Oktober 01, 2007, 06:57:12 av Jon R »
Jon R.

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #10 på: September 30, 2007, 21:57:59 »
Det er jo ellers dette vi ønsker å se mere av. [;)]

http://www.facebook.com/video/video.php?v=6287856955

Jon R.
Jon R.

Eriksen55

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #11 på: September 30, 2007, 21:58:55 »
Jeg syntes at uansett hvor dårlig en dommer måtte være, så finnes det ingen unnskyldninger for å snakke,krangle til seg røde kort. Det er totalt feil fokus, samme hvor dårlig en dommer måtte være. I går var det Kandol og Beckford som kostet oss seiern, ikke dommern.

Jeg vet ikke, de har reddet oss en del ganger i år...mulig dem har begynt å ta av, tror de er bedre enn de er...noe må det være.

Mulig dommern var dårlig, men ingen her har sett kampen...så å påstå at dommern bevisst dømte mot Leeds ol blir bare vissvass og sutring.

At Wise/Leeds går videre med saken i ettertid er i grunn greit om de føler at de har en god sak...men som Jon sier...det må ikke være hovedfokus. Noe av det viktigste er å få kandol og beckford ned på jorden igjen og få de til å skjønne at sånn oppførsel ikke aksepteres. Og få sendt ut et signal i spillergruppen at det her ikke skal skje igjen. Samt fokus mot neste kamp, som tross alt er det aller viktigste. Det håper jeg også at Wise/poyet også fokuserer på:)

Vi er fortsatt ubeseiret, og det vil vi fortsatt kunne være en stund fremover om gutta klarer å holde fokus på fotballen og våres eget spill!

« Siste redigering: September 30, 2007, 22:02:57 av eriksen55 »

sportcarl1

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #12 på: September 30, 2007, 22:02:07 »
har inget emot om domaren visar tuffa tag, men då skall det vara lika för bägge lagen och inte vara agera 12:e spelare, hade leeds spelat fult hade det varit en sak men när de t o m på gillinghams hemsida påpekar att det var många av varningarna var löjliga då börjar man ju tycka, intressant och se vad som händer för det som domaren sa till wise, eller om det är olika bedömningsregler där med för vad de säger, förstår wise agerande i detta fallet, ingen tror väl ferguson mourinho t e x hade varit tysta för detta om det hännt deras klubbar, men det hade det aldrig gjort, ingen domare skulle våga göra så mot en storklubb, det är min åsikt
 

Lis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #13 på: September 30, 2007, 22:15:27 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Det sies mye bra her, men at "dommeren viste hvor lista lå og vi må oppføre oss deretter" blir jo feil dersom dette kun gjelder for det ene laget på banen.

At Gills spillerne oppførte seg som lam i forhold til Leeds-spillerene, det nekter jeg å tro.






jeg er helt enig med dig her..


Leeds United yesterday today tomorrow forever
Leeds United yesterday today tomorrow forever

Tom S

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #14 på: Oktober 01, 2007, 00:53:59 »
No må vi ikkje lage storm i eit vatnglas.
Sånne episoder skjer fra tid til anna i fotballverdenen.

Tres og Becks veit at dei svikta laget igår og eg er overbevisst om at dei har bede lagkameratane om orsaking. Og eg er heilt sikker på at Dennis og Gustav har forklart dei at dette vil dei ikkje sjå meir av i framtida. Spillerene og klubben vil garantert lære av denne episoden.

Men, synes også det er greitt å sette fokus på dommaren (dersom han var så dårlig som rapportane tilseier) for å gje beskjed om vi ikkje finner oss i den slags også.
Dersom dommeren har brukt stygge ord mot Dennis, ja då meiner eg det er korrekt å rapportere han til FA/FL (utan at eg trur det hjelper).

Lat oss no konsentrere oss om neste kamp!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #15 på: Oktober 01, 2007, 00:59:33 »
Ikke storm. Ikke bagatellisere. Kanskje noe midt imellom? [8)]

Jon R.
Jon R.

HåvardK

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #16 på: Oktober 01, 2007, 01:41:53 »
Foreslår frisk bris i et vannglass, Jon.

Dennis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #17 på: Oktober 01, 2007, 15:20:22 »
Det er på ingen måte greit å oppføre seg som våre to kanskje viktigste spillere så langt gjorde lørdag, Jon R. Absolutt ikke! De sviktet laget, trenerne og fansen. De må selvsagt ta på sin kappe at Leeds ikke klarte å ro i land mer enn ett poeng, til tross for at det er sterkt med kun ni mann.

Likevel, jeg skulle gjerne sett denne kampen, ettersom slike protester som kom på forumet og Lorimer osv. sjelden forekommer helt ubegrunnet. Jeg forstår hvorfor Tres og Becks reagerer, men nei, jeg støtter dem ikke i sitt røde kort. Igjen, hvordan klarer Douglas å pådra seg gult kort i en duell der Carole blir holdt så til de grader at Gills-spilleren etter rapportene skulle hatt gult selv, men slipper unna. Enten oppfører Douglas seg helt idiotisk (meget sannsynlig) eller han reagerer på hvorfor dommer ikke drar frem kortstokken - som allerede er så hyppig brukt - og får selv gult pga et stort markeringsbehov hos dommer (minst like sannsynlig) Vi har alle sett det siste skje, uten at spilleren som pådrar seg det gule har trengt å si noe særlig stygt.

Vi er nok alle enig i at dommere kan suge esellem, noe som også forekommer i PL hver uke. Dårlige dommere altså... Det er selvsagt opp til spillerene å klare å oppføre seg, men jeg er sikker på at hadde dette skjedd en mann som Ferguson, hadde han klart å stryke flere kort. Vi derimot, har ingen tjenester til gode hos noen som helst ser det ut til; jeg håper dette kun bidrar til å styrke lagmoralen ytterligere!

Stryking og røde eller gule kort har jeg ikke troa på; det ender nok mer sannsynlig med at vi blir pålagt bot for å ikke ha kontroll på spillerne og denne påståtte kastingen mot dommeren etter kampen. Men alt i alt så er det ingen unnskyldning for Tres og Becks, men jævli frustrende for meg som fan å bli urettferdig behandlet, det er det!

Ps. Bot? Hva med poengtrekk?

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
« Siste redigering: Oktober 01, 2007, 15:21:54 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Sleivind

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #18 på: Oktober 01, 2007, 18:18:22 »
Utifra bildene fra lutv, så kan vel ett par av de gule kortene legges under kategorien, meget billige! Jeg ser heller ikke at det er noen fra Leeds som dummer seg på noen måte etter at Kandol og Becks er utvist. Det er kun Douglas, som kaptein, som går bort til dommeren og snakker med han, det er med andre ord ikke noen Chelseafakter der hele laget samler seg rundt dommeren og skriker for full hals.

Men når det er sagt så er det selvfølgelig unødvendig å pådra seg disse kortene, selv om disse forseelsene i 99/100 tilfeller kun hadde resultert i ett gult kort til Kandol og Becks.

Eriksen55

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #19 på: Oktober 01, 2007, 18:23:40 »
Hvem av beckford sine var billige? Begge klare og totalt meningsløse.
Kandol sine aner ingen hva som blir gjort, hva han sa får vi aldri vite...dermed umulig å vite om dommern gjorde rett eller galt..det røde kom i følge radion pga ironisk klapping til dommern, da er det også riktig med kort...så konklusjon, 2 idioter ødela for Leeds!

Sleivind

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #20 på: Oktober 01, 2007, 18:45:59 »
quote:
Originally posted by eriksen55

Hvem av beckford sine var billige? Begge klare og totalt meningsløse.
Kandol sine aner ingen hva som blir gjort, hva han sa får vi aldri vite...dermed umulig å vite om dommern gjorde rett eller galt..det røde kom i følge radion pga ironisk klapping til dommern, da er det også riktig med kort...så konklusjon, 2 idioter ødela for Leeds!



Idioti av Kandol? Ja, helt klart, men fortsatt strengt å gi rødt kort av den grunn!

Idioti av Beckford? Ja, helt klart, men jeg mener de to forseelsene tilsammen ikke fortjener å bli belønnet med rødt kort.

Bjorn

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #21 på: Oktober 01, 2007, 18:55:54 »
Enig Sleivind. Når forseelsene skjer kort tid etter hverandre burde dommeren ta dette i betraktning. Har da sett mang en gang at dommere holder igjen med kort og tolererer mer når en spiller er ett gult kort unna rødt, eller feks må stå over en finale hvis spilleren får ett gult til. Dommerene vet dette, og en god dommer burde ta situasjoner som et helhetsbilde og ikke bare gi gult på enhver situasjon.

Marching On! 4276
Marching On! 4276

veteranen

  • Gjest
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #22 på: Oktober 01, 2007, 21:01:43 »
Det virker på meg som at de fleste her inne ikke har fått med seg at det var Wise som startet elendigheten på lørdag.

Wise var første Leeds-mann som ble utvist. Han angrep dommeren verbalt da lagene gikk til pause. I følge Wise selv, sa han noe han ikke burde sagt. Da kan vi ta forgitt at utvisningen var helt på sin plass!

Dennis Wise klarte altså å snakke på seg en utvisning i kamp som vi ledet og kontrollerte. Deretter fulgte flere av spillerne opp med en oppførsel i sjefens ånd. Gud hjelpe oss den dag vi virkelig møter motstand!

Jeg ser at noen mener at Wise og Poyet kommer til å fortelle spillerne at en sånn oppførsel ikke er holdbar. Wise og Poyet??? Wise som startet lørdagens bråk, og Poyet som for kort tid siden laget problemer ved å æreskjelle en annen dommer!

Wise & Poyet har ingenting å lære spillerne når det dreier seg om å oppføre seg overfor dommerkvartetten. Absolutt ingenting! Før de kan lære fra seg noe som helst positivt på dette området, må de først lære det selv fra andre. Og hvem skal så lære disse to noe om dette? I Leeds er det bare èn mann som står over disse to - Ken Bates! Og han har jo virkelig mye å lære fra seg når det dreier seg om å unngå å skape unødvendige konflikter, ikke sant!

Man kan gjerne si at det ikke er noen grunn til å blåse opp denne saken, men lørdagens episoder peker mot noe. De peker mot problemer som uungåelig vil oppstå - igjen og igjen! Med den ledertrioen vi har, kommer vi etterhvert til å bli vår egen farligste fiende.  
« Siste redigering: Oktober 01, 2007, 21:02:17 av veteranen »

Sydhagen

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #23 på: Oktober 01, 2007, 21:12:43 »
quote:
Originally posted by veteranen

Det virker på meg som at de fleste her inne ikke har fått med seg at det var Wise som startet elendigheten på lørdag.

Wise var første Leeds-mann som ble utvist. Han angrep dommeren verbalt da lagene gikk til pause. I følge Wise selv, sa han noe han ikke burde sagt. Da kan vi ta forgitt at utvisningen var helt på sin plass!

Dennis Wise klarte altså å snakke på seg en utvisning i kamp som vi ledet og kontrollerte. Deretter fulgte flere av spillerne opp med en oppførsel i sjefens ånd. Gud hjelpe oss den dag vi virkelig møter motstand!

Jeg ser at noen mener at Wise og Poyet kommer til å fortelle spillerne at en sånn oppførsel ikke er holdbar. Wise og Poyet??? Wise som startet lørdagens bråk, og Poyet som for kort tid siden laget problemer ved å æreskjelle en annen dommer!

Wise & Poyet har ingenting å lære spillerne når det dreier seg om å oppføre seg overfor dommerkvartetten. Absolutt ingenting! Før de kan lære fra seg noe som helst positivt på dette området, må de først lære det selv fra andre. Og hvem skal så lære disse to noe om dette? I Leeds er det bare èn mann som står over disse to - Ken Bates! Og han har jo virkelig mye å lære fra seg når det dreier seg om å unngå å skape unødvendige konflikter, ikke sant!

Man kan gjerne si at det ikke er noen grunn til å blåse opp denne saken, men lørdagens episoder peker mot noe. De peker mot problemer som uungåelig vil oppstå - igjen og igjen! Med den ledertrioen vi har, kommer vi etterhvert til å bli vår egen farligste fiende.  




ble ikke kandol utvist FØR pausen da veteranen...?  var vel strengt tatt det som startet elendigheten!
og wise er vel langt ifra den første manager som blir sendt på tribunen?  er ikke alltid like lett å holde hodet kaldt når dommeren er direkte inkompetent?! (ifølge radio og nettsteder)
jeg vil ivertfall ikke hudflette wise og poyet for at de viser engasjement for jobben de gjør i leeds!

stå på wise og poyet!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

veteranen

  • Gjest
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #24 på: Oktober 01, 2007, 21:32:21 »
quote:
Originally posted by Sydhagen
[br
ble ikke kandol utvist FØR pausen da veteranen...?  var vel strengt tatt det som startet elendigheten!og wise er vel langt ifra den første manager som blir sendt på tribunen?  er ikke alltid like lett å holde hodet kaldt når dommeren er direkte inkompetent?! (ifølge radio og nettsteder)
jeg vil ivertfall ikke hudflette wise og poyet for at de viser engasjement for jobben de gjør i leeds!

stå på wise og poyet!!



Selvfølgelig ble han det! Kandol ble sendt av banen 5 min før pause. Sløvt av meg, og beklagelse er herved utsendt til alle involverte! [:)]

Men poenget med at verken Wise eller Poyet har mye å bidra med når det gjelder å oppføre seg overfor dommerkvartetten, står fast.

Det er nettopp sånne episoder jeg frykter skal ødelegge for oss. Rent sportslig har Wise gjort en formidabel jobb denne sesong. Da vil det jo være veldig synd om det nå skulle vise seg at det vi møter veggen pga av problemer vi langt på vei skaper selv.
« Siste redigering: Oktober 01, 2007, 22:09:01 av veteranen »

lojosang

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #25 på: Oktober 01, 2007, 22:01:47 »
Etter klippene å dømme var del lite grunn for protest på Beckfords første gule. Selv om mange dommere nok ville latt det gå. Det andre virket strengt for meg. Han går etter ballen, og taklingen er ikke spesielt brutal. Samme med det Gillingham-spilleren fikk for frisparket vi scora på.
Kandols to virker som idiotisk oppførsel når man vet at dommeren er av den hårsåre, paragrafridende typen.



- Leif Olav
Foreningen mot signaturhets
- Leif Olav

berlin

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #26 på: Oktober 01, 2007, 22:04:06 »
Det synes for meg som hele kampen var en blanding av litt dumskap fra spillerne + Wise og en litt vel kortglad dommer. Kandol fikk altså gult kort for en ironsik handling mot dommeren, Wise fordi han han var sint, og ikke kunnenklare å legge bånd på se, bl.a ved brukt av f-ordet. Becks fikk sitt andre gule for å ha fortsatt spillet etter at det var blåst.

Normalt sett hadde de ikke blitt utvist for sånt, men er de så dumme at de ikke skjønte tegninga. Og det må vel sies at Wise ikke akkurat demper spillerne, slik han oppførte seg.

Siden pipeblåsern var av det slaget han var, mener jeg at vi burde unngått utvisningene.
Jeg skjønner at antagelig de fleste spillerne kan overreagere i den kamp, det er antagelig en normal refleks, men det var jo ikke noen alvorlige episoder som førte til gult kort.

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #27 på: Oktober 01, 2007, 22:22:46 »
Dommeren var elendig. Nesten alle rapporter fra kampen tyder på det.
Denne dommeren også har et rykte fra før som ytterst markeringskåt og med et like etterrettelig  forhold til kortstokken som en falskspiller i poker. Jeg vet ikke hvor lang tid  lojosang brukte på å samle disse klippene om denne dommerfiguren, men det er åpenbart at den mannen burde man ha snakket om på forhånd. Gjorde man det? Kanskje, kanskje ikke. Tar man så i etterkant skikkelig tak i det som skjedde, med fokus på hvordan spillerne ( og Wise) reagerte?  Fortsetter den endisidige hamringen på dommeren i media, eller vil vi også få se et oppslag på de off sidene med overskriften " Dicipline must improve "? Hvis ikke, er det stor sjanse for at nye dommere (bevisst eller ubevisst) vil ha et ekstra øye med Leeds spillerene i fremtiden, og kanskje fremprovosere nye "protester" av samme sorten.  Jeg velger å tro at Wise snart tar bladet fra munnen og nyanserer utalelsene sine. Til det beste for klubben. [:0]

Jon R.
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #28 på: Oktober 01, 2007, 22:25:02 »
quote:
Originally posted by Jon R
  Jeg velger å tro at Wise snart tar bladet fra munnen og nyanserer utalelsene sine.

Hvis du tenker ordentlig etter, tror du dette?  [8)]






I don't...



All my powers of expression and thoughts so sublime
Could never do you justice in reason or in rhyme

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #29 på: Oktober 01, 2007, 22:29:42 »
Ja. [8)]

Jon R.
Jon R.