Skrevet av Emne: Om overtenning og selvdisiplin  (Lest 14147 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Trond A

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #30 på: Oktober 01, 2007, 22:46:12 »
quote:
Originally posted by Jon R

Jeg velger å tro at Wise snart tar bladet fra munnen og nyanserer utalelsene sine. Til det beste for klubben. [:0]
Jon R.


Selv om jeg tror at det ville vært positivt om Leeds hadde kommet en beklagelse på oppførselen, tror jeg nok ikke det vil skje. Her er det for mye prestisje på spill. Wise har jo uttalt at han vil klage inn dommeren for at han bannet til ham. Om banningen skjedde før Wise sin utblåsning, vet nok bare de nærmeste innvolverte i episoden, men det kan jo allikevel være verdt å ha i mente når utvisningen av Wise diskuteres.

Uansett viser hendelsen nok en gang at Wise har en kort lunte, jmfr. episoden med Blackwell etter Luton kampen. Selv om episodene tildels har vært framprovoserte er det viktig at Wise ikke fremstår som en "kruttønne". Engasjement ja, men ikke bajasfakter.

Luscos medl. 338
« Siste redigering: Oktober 01, 2007, 22:47:54 av Trond A »
Luscos medl. 338

Dennis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #31 på: Oktober 01, 2007, 22:57:14 »
quote:
Originally posted by veteranen

Det virker på meg som at de fleste her inne ikke har fått med seg at det var Wise som startet elendigheten på lørdag.



Nei, det var nok kun du som fikk med deg det! [8)][:D]

Du vil virkelig at han skal feile? Hvorfor er du så enormt bastant i at Wise og Poyet er helt håpløse når det gjelder alt? Han er en ung, uerfaren manager, som har hatt stor forbedring allerede i år. Det finnes PL managere (Ferguson, Wenger, m.fl) som også skjeller ut dommer til tider. At han sendes på tribunen er selvsagt dumt av han, men det er nok et stort flertall av dommere som ikke hadde gjort det i samme situasjon.

Wise er dagens Leeds-manager, ikke en midlertidig vikar. Hvorfor ikke støtte, fremfor å påpeke alle feilene han gjør? Det er ikke kun ment til deg, veteranen.

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
Marching on together!

Tom S

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #32 på: Oktober 01, 2007, 22:59:03 »
Det er utruleg at vi skal bevisst skape så mykje negativt rundt vår eigen klubb.
Trur (det kan virke sånn) enkelte her på forumet har sittet og venta på ein slik situasjon for å vere raskt på banen og fortelle kor ubrukelig ledelse vi har, selvfølgelig etterfulgt (mellom linjene) med "kva var det eg sa".

Sånne ting som dette skjer ofte i fotballen og det er selvfølgelig ikkje noko ein støtter, men det er eit stykke derfrå til å blåse det ut av proporsjonar.

Viss vi ikkje tåler sånne episoder utan å male fanden på veggen og spå om dommedag, ja då har vi valgt feil hobby.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Dennis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #33 på: Oktober 01, 2007, 23:00:11 »
quote:
Originally posted by Tom S

Det er utruleg at vi skal bevisst skape så mykje negativt rundt vår eigen klubb.
Trur (det kan virke sånn) enkelte her på forumet har sittet og venta på ein slik situasjon for å vere raskt på banen og fortelle kor ubrukelig ledelse vi har, selvfølgelig etterfulgt (mellom linjene) med "kva var det eg sa".

Sånne ting som dette skjer ofte i fotballen og det er selvfølgelig ikkje noko ein støtter, men det er eit stykke derfrå til å blåse det ut av proporsjonar.

Viss vi ikkje tåler sånne episoder utan å male fanden på veggen og spå om dommedag, ja då har vi valgt feil hobby.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!




Hvor skriver jeg under?

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
Marching on together!

veteranen

  • Gjest
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #34 på: Oktober 01, 2007, 23:36:45 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer



Du vil virkelig at han skal feile? Hvorfor er du så enormt bastant i at Wise og Poyet er helt håpløse når det gjelder alt? Han er en ung, uerfaren manager, som har hatt stor forbedring allerede i år.


Hvor og når har jeg skrevet at Wise og Poyet er håpløs i alt? Jeg har aldri vært blant dem som her inne har skrevet at Wise ikke har greie på fotball. Fyren har en lang karriere som spiller på toppplan, så selvfølgelig har han greie på fotball. Jeg har også gjentatte ganger gitt ham ros for den jobben han har gjort etter nedrykket, også i denne tråden!
Så kanskje du er litt for selektiv når du "husker" det andre skriver, Dennis..? [:)]

Problemet med Wise dreier seg altså om brusehode-tendensene. Eller manglende impulskontroll, om du vil. Dette vil føre til at vi får flere fiender enn vi kan hanskes med. Jeg skriver ikke dette fordi jeg ønsker at det skal bli sånn, men heller fordi jeg tror at det er nettop dette som vil skje.

Dennis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #35 på: Oktober 01, 2007, 23:50:34 »
Ok, beklager det, vettis! Da har jeg tatt feil.



- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
Marching on together!

veteranen

  • Gjest
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #36 på: Oktober 02, 2007, 00:10:24 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Ok, beklager det, vettis! Da har jeg tatt feil.




Helt greit, Dennis. [:)]

Dessuten er det også helt greit at du ikke alltid deler mine oppfatninger om ståa i klubben. Vi gamliser har ikke nødvendigvis alltid rett, vet du! [:)]

Lis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #37 på: Oktober 02, 2007, 00:19:27 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:
Originally posted by Tom S

Det er utruleg at vi skal bevisst skape så mykje negativt rundt vår eigen klubb.
Trur (det kan virke sånn) enkelte her på forumet har sittet og venta på ein slik situasjon for å vere raskt på banen og fortelle kor ubrukelig ledelse vi har, selvfølgelig etterfulgt (mellom linjene) med "kva var det eg sa".

Sånne ting som dette skjer ofte i fotballen og det er selvfølgelig ikkje noko ein støtter, men det er eit stykke derfrå til å blåse det ut av proporsjonar.

Viss vi ikkje tåler sånne episoder utan å male fanden på veggen og spå om dommedag, ja då har vi valgt feil hobby.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!




Hvor skriver jeg under?

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]


Gør lige plads til mig også på den linie hvor du skriver under for jeg er helt og aldeles fuldstændigt enig !!!



Leeds United yesterday today tomorrow forever
Leeds United yesterday today tomorrow forever

B-m

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #38 på: Oktober 02, 2007, 00:32:12 »
Har sett klippene på LeedsunitedTV nå og skjønner ikke hvordan det kunne bli rødt til noen av spillerne. Kandol blir dyttet i ryggen ved begge kortene!?! Og for meg høres det ut som om Beckford skyter "bort" ballen 2 sek etter dommern har blåst. Ved den andre gule kortet til Beckford filmer Gillingham-spilleren på en idiotisk måte, og taklingen er slett ikke gult kort slider jo bare på siden av ham.
« Siste redigering: Oktober 02, 2007, 00:33:27 av B-m »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

veteranen

  • Gjest
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #39 på: Oktober 02, 2007, 00:33:30 »
quote:
Originally posted by Lis
Gør lige plads til mig også på den linie hvor du skriver under for jeg er helt og aldeles fuldstændigt enig !!!





Tror du har misforstått litt her, Lis...[8)]

Jeg har forstått det sånn at du tilhører min aldersgruppe, og det er jo bestemt at folk på vår alder skal være problemfokuserte, sure, negative og grinebitende på dette forum! [^][}:)][:D]

lojosang

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #40 på: Oktober 02, 2007, 00:58:17 »
Hvor går aldersgrensa der? Jeg er rimelig ambivalent både i denne saken og til tilstanden i klubben vår for tiden. Det kan tyde på at jeg er i de alderen hvor man er i ferd med å bikke over?

Til Bjørn Mrius: Ã… bli dytta i ryggen gjør ikke at man bør si hva som helst til en dommer som blir invitert på Royal Mails julebord på grunn av alle kortene han deler ut. Enig i at Beckfords siste ikke er gult. Det første mener jeg er helt greit. Han har etter kroppssrpåket å dømme tydelig hørt fløyta. Som sagt tidligere er det slett ikke alle dommere som ville gitt gult kort her. Men denne syltappen av en armyboy gir kort så ofte han kan, og av og til når han ikke kan.

Enig med JonR i at man burde vært forberedt på dette. Håper i hvert fall at gutta lærer.

- Leif Olav
Foreningen mot signaturhets
- Leif Olav

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #41 på: Oktober 02, 2007, 01:10:52 »
quote:
Originally posted by Tom S

Viss vi ikkje tåler sånne episoder utan å male fanden på veggen og spå om dommedag, ja då har vi valgt feil hobby.




Sterke ord, Tom og et tegn i tiden.

Jeg vil snu på det. Hvis det ikke er legitimt å komme med betraktninger rundt disse episodene og hvordan klubben håndeterer det videre ( annet enn at  dommer`n var dum), da vet jeg sannelig ikke hva som skal være lov til å diskutere på et forum som dette.

Det har dessverre blitt slik at det er nesten umulig å skrive noe annet en rene hyllest tråder til Wise for tiden, uten å bli beskyldt for "å male fanden på veggen". Det første som skjedde i denne tråden var jo at 90 % løper til med førstehjelps skrinet og forteller hvor fokuset egentlig bør være: Hos dommern som dømte håpløse kort i mot oss og fremprovoserte "protesthandlinger" fra være spillere. At det som skjedde er udramatisk når man ser på konsekvensene er jeg ikke enig i. Bgatellisering bør være adskillig mer bekymringsfullt for da har man intet lært. [8)]

Jon R, som støtter Wise når jeg mener han fortjener det.
« Siste redigering: Oktober 02, 2007, 01:16:18 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #42 på: Oktober 02, 2007, 01:49:10 »
quote:
Originally posted by Jon R

Det har dessverre blitt slik at det er nesten umulig å skrive noe annet en rene hyllest tråder til Wise for tiden, uten å bli beskyldt for "å male fanden på veggen". Det første som skjedde i denne tråden var jo at 90 % løper til med førstehjelps skrinet og forteller hvor fokuset egentlig bør være: Hos dommern som dømte håpløse kort i mot oss og fremprovoserte "protesthandlinger" fra være spillere. At det som skjedde er udramatisk når man ser på konsekvensene er jeg ikke enig i. Bgatellisering bør være adskillig mer bekymringsfullt for da har man intet lært. [8)]




Nettopp!

Dårlige/tåpelige dommere kan vi ikke gjøre så mye med, annet enn å forsøke å forholde oss til dem på en måte som ikke skader oss selv.

Nå vet vi at Wise og Poyet har angrepet to navgitte dommere i media. Dette dreier seg om de to dommerne som har dømt de to kampene vi ikke har vunnet. Er det tilfeldig?
 
Og et annet viktig spørsmål: tjener disse dommerangrepene klubbens interesser? For det sier seg selv at det finnes kollegiale-lojalitetsbånd også innen dommerstanden. Og hvis det blir for mange sånne episoder, ser jeg ikke bort fra at vi i større grad enn andre kan komme til å bli rammet av "dårlige" dommeravgjørelser...

Jeg tror vi gjør lurt i å skaffe oss noen venner også utenfor klubben i tiden fremover, for jeg er redd for at det begynner å tynnes noe alvorlig i de rekkene...

Og jeg gjentar for sikkerhets skyld: Wise har gjort en formidabel sporstlig jobb så langt denne sesong!

Dennis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #43 på: Oktober 02, 2007, 02:13:07 »
Jeg mener ikke at det ikke er lov til å bedrive kritikk mot vårt trenerteam, Jon R, så lenge det er godt begrunnet. Og det er det jo også som regel når kritikerne skriver.

Wise er en person som har knallharde meninger, i likhet med vår styreformann og han er også en som "går over lik" for å få det som han vil (les: utskiftningene i våres/sommer) Han har både uheldige uttalelser og oppførsel til tider, også...

Det er ikke det jeg (som en av dagens Wise-støttere, som jeg vet du også er om dagen) reagerer på. Jeg mener ikke deg nå og jeg var for rask med å skrive til veteranen, også: Igjen, beklager det.

Det jeg reagerer på er ikke at noen er kritiske til Wise, men det jeg opplever som ufortjent kritikk til tider. At Wise får på pungen, der en annen manager ikke hadde gjort det, det er jeg helt sikker på! Noen mener at Wise fikk hjelp av -15, det er jeg uenig i, men greit, jeg ser at det kan virke som om han gjorde det. Noen mener at han var elendig på overgangsmarkedet. Jeg mener han gjorde et par meget sterke kjøp, tross sterke restriksjoner. Og noen mener sikkert noen sekunders idioti fra våre to beste spillere har grunnlag hos Wises holdninger også, noe som i mine øyne er å lete med lupe etter vage antydninger av sannhet.

Klart at manager har innflytelse på laget, men det betyr ikke at alle feil Wise noengang har gjort vil vise seg i dette laget. Og klart at jeg heller ikke har korrekt i (noe?) alt det jeg sier! Selvsagt kan man være kritisk til trenerteamet, Jon R, men det må da være lov å støtte dem også, uten at de "kritikerne" skal mene at vi mener de igjen maler faen og hans oldemor på veggen. [:o)]

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
« Siste redigering: Oktober 02, 2007, 02:14:52 av Mr Kaizer »
Marching on together!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #44 på: Oktober 02, 2007, 02:39:06 »
Har en liten følelse av at dette kanskje er feil kamp å ta denne diskusjonen på (kommer sikkert flere – og bedre – sjanser[:)]). Det virker som om dommeren her mistet grepet så til de grader at 4 av 5 managere ville ha sagt eller gjort noe ’dumt’ om de hadde blitt utsatt for det Leeds og Wise opplevde her – og at Dennis Wise ikke tilhører de resterende 20% som klarer å forholde seg kald og kontrollert når de møter dommere som dømmer 70-30 (80-20 ?) til det andre lagets fordel vet vi jo alle...

Var i England denne helga, og fikk med meg det som var av nyhetsoppslag om denne saken. Fikk inntrykk av at Dennis Wise faktisk oppførte seg ganske kontrollert og ovenpå,  og ikke bruste aggressivt med fjærene i denne situasjonen.

I intervjuet som ble vist på ITV (klippet er lagt ut i en annen tråd her) uttaler han seg jo kaldt og rolig og med et skjevt smil når han omtaler dommeren som bannet. Han har i etterkant også bagatellisert både sin egen uttalelse til dommeren i pausen om Kandol-utvisningen ("I said 'how could you f-ing send someone off for saying well done to you'") , og det uforståelige gule kortet til Ankergren (Ankergren ropte ’I’ll kick it to you’ til Prutton, og dommeren trodde han hørte noe ’annet’...).

Nivået på dommerne blir dårligere dess lenger ned i divisjonene man kommer, og at man med større hyppighet vil møte tullinger av samme type som denne McDermid tror jeg nesten både supportere, spillere og Dennis Wise bare må forberede seg på – særlig på bortbane. Desto viktigere at Wise & co tar lærdom av denne episoden, og er bedre forberedt neste gang.

Skal ellers bli spennende å følge dommerne på Elland Road denne sesongen. Det er svært få av de som er vant til å dømme kamper i den atmosfæren og det publikumstrykket som er på ER, og en skal ikke se bort fra at vi får se en del rundhåndet hjemmedømming på ER utover i sesongen.


-----------------------------------

http://www.vgb.no/12101
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Tom S

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #45 på: Oktober 02, 2007, 02:41:38 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Tom S

Viss vi ikkje tåler sånne episoder utan å male fanden på veggen og spå om dommedag, ja då har vi valgt feil hobby.




Sterke ord, Tom og et tegn i tiden.

Jeg vil snu på det. Hvis det ikke er legitimt å komme med betraktninger rundt disse episodene og hvordan klubben håndeterer det videre ( annet enn at  dommer`n var dum), da vet jeg sannelig ikke hva som skal være lov til å diskutere på et forum som dette.

Det har dessverre blitt slik at det er nesten umulig å skrive noe annet en rene hyllest tråder til Wise for tiden, uten å bli beskyldt for "å male fanden på veggen". Det første som skjedde i denne tråden var jo at 90 % løper til med førstehjelps skrinet og forteller hvor fokuset egentlig bør være: Hos dommern som dømte håpløse kort i mot oss og fremprovoserte "protesthandlinger" fra være spillere. At det som skjedde er udramatisk når man ser på konsekvensene er jeg ikke enig i. Bgatellisering bør være adskillig mer bekymringsfullt for da har man intet lært. [8)]

Jon R, som støtter Wise når jeg mener han fortjener det.




Dette var heilt bevisst spissformulert frå mi side for å vise at eg vert litt lei den gjentatte negative kritikken som kjem straks det er ein ørliten mulighet til å atter igjen kunne fortelle at Wisey ikkje har det som trengs.

I ettertid beklager eg ordvalget mitt og unnskylder til alle her på forumet. Eg VEIT nemlig at dere alle er diehard supportere!

Eg er ueinig med deg i at det er umulig å skrive anna enn hyllest tråder her inn på forumet. Det er i mine auge god plass for både ros og (konstruktiv) kritikk og eg veit at du er flink til begge deler.

Men, det vert litt einsformig å komme med den samme gamle leksa om at Wisey kommer til å sprekke og at han øydelegg klubben, ved kvar minste anledning.

Uten kontroverser i fotball hadde det vert kjedelig, men vi må støtte våre egne!

we all love leeds



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Sydhagen

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #46 på: Oktober 02, 2007, 02:54:40 »
quote:
Originally posted by Tom S

Det er utruleg at vi skal bevisst skape så mykje negativt rundt vår eigen klubb.
Trur (det kan virke sånn) enkelte her på forumet har sittet og venta på ein slik situasjon for å vere raskt på banen og fortelle kor ubrukelig ledelse vi har, selvfølgelig etterfulgt (mellom linjene) med "kva var det eg sa".

Sånne ting som dette skjer ofte i fotballen og det er selvfølgelig ikkje noko ein støtter, men det er eit stykke derfrå til å blåse det ut av proporsjonar.

Viss vi ikkje tåler sånne episoder utan å male fanden på veggen og spå om dommedag, ja då har vi valgt feil hobby.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!



veldig enig i det du skriver her tom s!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #47 på: Oktober 02, 2007, 03:03:43 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Jeg mener ikke at det ikke er lov til å bedrive kritikk mot vårt trenerteam, Jon R, så lenge det er godt begrunnet. Og det er det jo også som regel når kritikerne skriver.

Wise er en person som har knallharde meninger, i likhet med vår styreformann og han er også en som "går over lik" for å få det som han vil (les: utskiftningene i våres/sommer) Han har både uheldige uttalelser og oppførsel til tider, også...

Det er ikke det jeg (som en av dagens Wise-støttere, som jeg vet du også er om dagen) reagerer på. Jeg mener ikke deg nå og jeg var for rask med å skrive til veteranen, også: Igjen, beklager det.

Det jeg reagerer på er ikke at noen er kritiske til Wise, men det jeg opplever som ufortjent kritikk til tider. At Wise får på pungen, der en annen manager ikke hadde gjort det, det er jeg helt sikker på! Noen mener at Wise fikk hjelp av -15, det er jeg uenig i, men greit, jeg ser at det kan virke som om han gjorde det. Noen mener at han var elendig på overgangsmarkedet. Jeg mener han gjorde et par meget sterke kjøp, tross sterke restriksjoner. Og noen mener sikkert noen sekunders idioti fra våre to beste spillere har grunnlag hos Wises holdninger også, noe som i mine øyne er å lete med lupe etter vage antydninger av sannhet.

Klart at manager har innflytelse på laget, men det betyr ikke at alle feil Wise noengang har gjort vil vise seg i dette laget. Og klart at jeg heller ikke har korrekt i (noe?) alt det jeg sier! Selvsagt kan man være kritisk til trenerteamet, Jon R, men det må da være lov å støtte dem også, uten at de "kritikerne" skal mene at vi mener de igjen maler faen og hans oldemor på veggen. [:o)]

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]



Mitt svar var først og fremst til Tom, Dennis, men jeg hadde nok også deg og flere andre i tankene da jeg skrev som jeg gjorde. [:)]

Da jeg startet denne tråden var den ment som en motvekt til de to "dommeren er dum" trådene som jeg opplevde var laget. Noen har  skjønt hvordan jeg tenker, men andre ikke ser ut til å forstå problemstillingen, eller de blir provosert av den. Så får jeg heller håpe at dette ikke gjelder Wise & Gus også, som tross alt er de viktigste aktørene her. [:0]

Til dere som mener dette ikke er noe å mase om: Dere om det. Jeg er av en klar oppfatning at utenomsportslig fokus kostet oss plassen i CCC ifjor, og jeg vil ikke dit igjen. Jeg vil ikke ha de to apekattene som hoppet opp og ned som to vitaminbjørner på sidelinjen tilbake, og som brukte masse energi på hva andre gjorde mot oss, fremfor å fokusere på hva egne spillere gjorde ute på banen. Jeg vil ikke at klubben skaffer seg nye uvenner innen dommerstanden, som garantert er mer lojale mot sine egne enn mot en klubb som påberoper seg urettferdig behandlet av en kollega. Vi trenger det rett og slett ikke, fordi klubben har mer enn nok å stri med fra før. [}:)]

Og keiser Dennis: At holdninger og handlinger fra toppen påvirker spillerne i en positiv retning er ingen kontroversiell tankegang, og det er vel nettopp noe av dette vi skamroser Wise for denne sesongen, er det ikke? Wise har fått banket "guts", samhold og motivasjon inn i troppen. Desverre et tveegget sverd.  Noe av det jeg har lært meg gjennom livet, er at dette i høyeste grad gjelder holdninger og handlinger med mer negativt fortegn også. Det er slett ikke er uvesentlig hva Wise signaliserer til spillere og omverden i etterkant av denne fadesen. Wise har blitt "roligere" og har fremstått som en ganske annen type enn hva vi så ifjor. Jeg tror han til en viss grad har lært og at dette forhåpentligvis vil bli snakket om på kammerset på en konstruktiv måte, men sikker er jeg jo ikke. [B)]

Wise har vært imponerende fokusert på det sportslige gjennom en av de vanskeligste pre-seasons i manns minne og gjennom en sesongsstart som vil gå over i historien som en av de virkelig store. Vi har gledet oss i kor, og det spiser jeg tar jeg av meg hatten for. Nå viser han igjen handlekraft gjennom en spennende signing i De Vries. Supert, men det beste hadde naturligvis vært at vi ikke hadde havnet i en situasjon der slike krisesigninger var nødvendig. [8)]
« Siste redigering: Oktober 02, 2007, 03:20:03 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #48 på: Oktober 02, 2007, 03:10:23 »
quote:
Originally posted by Jon R
 og det tar jeg av meg hatten for.

Se, dét var en ny variant [:)]



All my powers of expression and thoughts so sublime
Could never do you justice in reason or in rhyme

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sheridan

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #49 på: Oktober 02, 2007, 03:26:28 »
Manglende impulskontroll brukes så fint om den godeste Dennis Wise når muligheten byr seg - men hva med store kapasiteter som Wenger og Ferguson - hvordan har det egentlig stått til med den "usedvanlig viktige impulskontrollen"der i gården? Der er noen episoder med ord og handlinger som kanskje mest minner om beregnende galskap(?). De har klart seg relativt bra med en "lite følsom impulskontroll-grense".

Dennis Wise er en vinner. Har vært det hele karrieren.
Om han blir en stor manager gjenstår å se. The early signs are good.
 
OG jeg savner ihvertfall ikke en ydmyk holdning i media fra sjefen etter denne kampen. Han sier garantert noen kloke ord til spillerene på Thorpe Arch og det holder. Leeds United har aldri vært de snilleste i klassen og det lever ihvertfall jeg godt med.

Storm i vannglass.

« Siste redigering: Oktober 02, 2007, 03:28:32 av Sheridan »

Dennis

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #50 på: Oktober 02, 2007, 03:28:57 »
Jeg håper du har rett, Jon R! Det vil si at Wise har blitt en roligere og mer (tør jeg si det) ydmyk type enn han var i våres. Presset på en manager i en klubb som Leeds - en fallen storhet som skal tilbake og det på kort tid - er nok til å kjenne på huden og da trenger man en kald og kynisk sjef. Det håper jeg Wise kan bli!

Det er selvsagt vanskelig å uttale seg med sikkerhet i denne saken, ettersom de ytterst få av oss faktisk har sett kampen. Dersom det stemmer at Ankers roper: "I'll kick it to you" i retning Prutton og får gult, er det ikke noe annet enn et bevis på at dommeren burde begynne med curling.

En ting er vi derimot helt enig i: Wise, Kandol og Beckford oppførte seg negativt i denne kampen, mens jeg synes Wise virker svært eksemplarisk i etterkant. Han sier han har tenkt å sende en rapport, men han maser og tjaser ikke i den grad vi ser Tippeliga-trenere gjøre det. Jeg håper han har blitt mer voksen, det er til det beste for alle, så lenge han ikke mister engasjementet og tenningen sin. Se på spillere som Savage, Gerrard og Smith. Tenning og innsats er hva som gjør de til de de er. Det er derimot selvsagt en viss forskjell på engasjement og idioti. Den linja syns jeg faktisk Wise har holdt seg på riktig side av i år - så langt.

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
Marching on together!

Sheridan

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #51 på: Oktober 02, 2007, 03:39:53 »
quote:
Originally posted by Tom S

quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by Tom S

Viss vi ikkje tåler sånne episoder utan å male fanden på veggen og spå om dommedag, ja då har vi valgt feil hobby.




Sterke ord, Tom og et tegn i tiden.

Jeg vil snu på det. Hvis det ikke er legitimt å komme med betraktninger rundt disse episodene og hvordan klubben håndeterer det videre ( annet enn at  dommer`n var dum), da vet jeg sannelig ikke hva som skal være lov til å diskutere på et forum som dette.

Det har dessverre blitt slik at det er nesten umulig å skrive noe annet en rene hyllest tråder til Wise for tiden, uten å bli beskyldt for "å male fanden på veggen". Det første som skjedde i denne tråden var jo at 90 % løper til med førstehjelps skrinet og forteller hvor fokuset egentlig bør være: Hos dommern som dømte håpløse kort i mot oss og fremprovoserte "protesthandlinger" fra være spillere. At det som skjedde er udramatisk når man ser på konsekvensene er jeg ikke enig i. Bgatellisering bør være adskillig mer bekymringsfullt for da har man intet lært. [8)]

Jon R, som støtter Wise når jeg mener han fortjener det.




Men, det vert litt einsformig å komme med den samme gamle leksa om at Wisey kommer til å sprekke og at han øydelegg klubben, ved kvar minste anledning.




Enig, men litt funny er det også [:)] Det engasjerer [:)]


Geir W

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #52 på: Oktober 02, 2007, 04:07:45 »
Noen ganger må spillerene ta selvkritikk for dumme ting som gjøres på banen....og det er jeg helt sikker på at de gjør....men i løpet av en halv mannsalder i fotballen har jeg ALDRI sett en dommer ta selvkritikk. Ingen av situasjonene kvalifiserer til rødt (har blitt vist mange ganger på Sky), altså FEIL av en halvfeit utrena dommer på knapt bedriftsnivå....som vi desverre kommer til å få flere av..!!!

RoarG

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #53 på: Oktober 02, 2007, 04:32:38 »
Det var en gang en manager som Brian Clough. Han ledet vår divisjonskollega Nott Forest til fremganger de ikke har hatt siden. BC gjorde mye bra i Forest, og en av de tingene han ikke tålte var dårlig disiplin blant egne spillere. Fikk noen av spillerne kort for kjeftbruk bøtela han dem.
Ja: Leeds vil møte lag som vil ødelegge for oss.
Ja: Leeds vil møte inkompetente dommere av den hårsåre sorten.
Men, vi behøver vel ikke være vår egen fiende ved å fremvise like sosial inkompent adferd som denne dommeren i Gills kampen. Spillerne og trenerne bør sette seg ned å diskutere sin EGEN oppførsel, og sine EGNE handlinger. Det er dette man kan gjøre noe med. Ã… kritisere dommerstanden offentlig, som Wise har gjort, er bare kontraproduktivt. At også andre lag/managere (Fergie,Wenger) oppfører seg stupid er jo ikke nødvendigvis være noe Leeds bør ape etter.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #54 på: Oktober 02, 2007, 05:27:33 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Manglende impulskontroll brukes så fint om den godeste Dennis Wise når muligheten byr seg - men hva med store kapasiteter som Wenger og Ferguson - hvordan har det egentlig stått til med den "usedvanlig viktige impulskontrollen"der i gården? Der er noen episoder med ord og handlinger som kanskje mest minner om beregnende galskap(?). De har klart seg relativt bra med en "lite følsom impulskontroll-grense".


Storm i vannglass.



Ser at det stadig sammenlignes med Ferguson og Wenger her inne. Ærlig talt. Disse to har aldri ledet et noe lag til nedrykk, og Wise har vel allerede vært i flere krangler med utenforstående i sin korte Leeds karriere enn alle de åra med Wenger og Ferguson til sammen. ( da tenker jeg ikke på disse kalkulerte "kranglene" i media) Om impulskontroll er viktig? I mange situasjoner kan det være bra å være impulsiv, i andre situasjoner kan det være særdeles smart å telle til ti før man agerer. Wise sin utblåsning i forkant av "muldvarpsaken" er vel et brukbart eksempel på det siste. [B)]

Jon R.
Jon R.

Sydhagen

Re: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #55 på: Oktober 02, 2007, 14:54:27 »
typisk norsk å skulle "jekke" ned noen som stikker trynet frem!  skjerpings folkens!!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Jon R

Sv: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #56 på: November 05, 2007, 17:48:26 »
Denne "fair play" tabellen begynner å bli stygg lesning, likeledes oversikten over antall spillere med 3 og 4 gule kort. I tillegg sitter manageren på tribunen. Jobbes det med disse tingene, eller er man fortsatt mer opptatt av hva dommerne gjør?   ???

7 spillere på 3 gule nå og en på 4. Her lukter det suspensjoner i løpet av november.  ::)


http://soccernet.espn.go.com/stats/fairplay?league=eng.3&year=2007&cc=5739

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1160064,00.html
« Siste redigering: November 05, 2007, 17:50:22 av Jon R »
Jon R.

Erik_

Sv: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #57 på: November 05, 2007, 18:00:52 »
Du er så negativ, Jon... :P

Får håpe noen av unggutta benytter sjansen når den byr seg.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28803
  • Total likes: 2612
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #58 på: November 05, 2007, 18:19:29 »

Kjip signatur du har'a, Erik...  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Om overtenning og selvdisiplin
« Svar #59 på: November 05, 2007, 19:18:15 »
Godt å se det ikke er kun Leeds som sliter med profesjonaliteten. Selve Sir Alex Ferguson ble igjen advart av FA etter krasse utspill mot dommer Howard Webb. Fergie mente Webb favoriserte Arsenal. Jeg tror neppe Fergie så kampen som gikk på canal plus.
Marching on together!