EX-spiller: Gary Speed

Started by BERGH, October 10, 2007, 18:10:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ibster

Quote from: Reaney on September 09, 2013, 01:19:44
Ikke uventet at folk, 20 - 30 år eldre enn Vaular ikke liker denne nymotens musikk. Men for en som var så heldig å få være med på videoinnspillingen, så overgår dette etter min mening alt annet som er gjort av fotballrelaterete sanger. Anbefaler alle å høre hele låta, og først og fremst tekstinnholdet. Her gjør Vaular noe helt nytt, som garantert vil røre ved hjerterota til alle Leeds fans som kjenner historien.

Kult! Jeg liker LV. Det er nytt for meg at han er Leedsfan. Når kommer hele videoen?

Leedsfan

Akkurat sett videoen et par ganger på YouTube. Ståpels og en liten tåre i øyekroken, gode og dårlige minner kom passerende i revy.

Dette var en meget positiv overraskelse. Bra beat og den Ridsdale-starten var spenstig.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ollan

Quote from: Rudi G. on September 13, 2013, 07:16:50
Her er den;

http://www.youtube.com/watch?v=P7k1jniqtTc

herlig...all ære til Matti Røsslan,men for meg topper denne det meste av LUFC sanger på norsk  :)
Ollan

HåvardK

Dette syns jeg var meget bra levert av Vaular. Gåsehud 0840 ikke vanlig - i hvert fall ikke på jobb.

h.b

Starta bra , men endte feil. Må mer enn bare å synge om en Leeds legende i en sang for at den skal bli bra

B_Ød

moro denne...men redsel & gru...musikken.....

Bjørn (pushing 50)  ;)
Ups & Ups!!

Bites Yer Legs

Fantastisk levert! Et episk homage til Speedo, og en salig gjennomgang av  historier som også har formet mitt forhold til Leeds. Gåsehud og ikke et tørt øye her på morgenkvisten.

MOT
KEEP FIGHTING!!

Leedsfan

Quote from: h.b on September 13, 2013, 09:06:02
Starta bra , men endte feil. Må mer enn bare å synge om en Leeds legende i en sang for at den skal bli bra

Han synger om mange legender. Hør på sangen...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

kalle_92

Ikke helt min type musikk, men teksten var bra!

TK20

Quote from: h.b on September 13, 2013, 09:06:02

Haters gonna hate. Digger det!

auren

Det er tydelig at Vaular har hatt ønske om å lage en Leedssang en stund, og nå fikk han en "unnskyldning" til å lage en etter at Speed gikk bort. Det er en litt merkelig sang, der refrenget kun handler om Gary Speed og der versene er om klubben Leeds og heltene hans (Speed er vel knapt nok nevnt). Sånn sett så henger ikke vers og refreng, rent tekstmessig, på greip. Det er som 2 sanger i 1.

Musikkstilen er ikke min smak, men han er en ordsmed og får sagt utrolig mye på få minutter. Kudos til Vaular.

Rudi og Ollan: Vi må få han på julebordet i Bergen i høst! Der kan han jo fremføre sangen sin  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Viss jeg forstår sangen riktig så handler den om at han savner Gary Speed etter all dritten som har hendt etter at Speed forlot klubben. (ref. Ridsdale, "svikeren" Smith, Bowyer/Woodgate etc)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Bites Yer Legs

Han sier jo noe sånn som " Herregud, som vi savner Gary Speed" etter å nevnt all dritten og skitne Leeds. Det henger på greip jo. 

Uansett , dette er kunst, ikke årsrapporten til statoil ffs.
KEEP FIGHTING!!

4ever arcticwhite

I ferd med å bli en Lars Vaular tråd her nå.
VG har oppdaget sangen:

http://www.vg.no/musikk/artikkel.php?artid=10126345
The future's so White I've got to wear shades 8)

Sydhagen

Vaular er en hedersmann.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

Yeboahs vitne

lojosang

Quote from: auren on September 13, 2013, 10:03:24
Sånn sett så henger ikke vers og refreng, rent tekstmessig, på grep.

Skal du bruke et uttrykk fra den kanskje skitneste prosessen i bondesamfunnet får du kutte ut riksmålsstavinga fra før reformen i 1910.

Det er IKKE noe som henger på "grep". Det er greip det henger på.
- Leif Olav

ollan

Det er tydelig at Vaular har hatt ønske om å lage en Leedssang en stund, og nå fikk han en "unnskyldning" til å lage en etter at Speed gikk bort. Det er en litt merkelig sang, der refrenget kun handler om Gary Speed og der versene er om klubben Leeds og heltene hans (Speed er vel knapt nok nevnt). Sånn sett så henger ikke vers og refreng, rent tekstmessig, på grep. Det er som 2 sanger i 1.

Musikkstilen er ikke min smak, men han er en ordsmed og får sagt utrolig mye på få minutter. Kudos til Vaular.

Rudi og Ollan: Vi må få han på julebordet i Bergen i høst! Der kan han jo fremføre sangen sin  :)

auren

kommer du da jokke??  ;)
Ollan

auren

Quote from: ollan on September 13, 2013, 13:26:28
Det er tydelig at Vaular har hatt ønske om å lage en Leedssang en stund, og nå fikk han en "unnskyldning" til å lage en etter at Speed gikk bort. Det er en litt merkelig sang, der refrenget kun handler om Gary Speed og der versene er om klubben Leeds og heltene hans (Speed er vel knapt nok nevnt). Sånn sett så henger ikke vers og refreng, rent tekstmessig, på grep. Det er som 2 sanger i 1.

Rudi og Ollan: Vi må få han på julebordet i Bergen i høst! Der kan han jo fremføre sangen sin  :)

auren

kommer du da jokke??  ;)

Er det satt dato? Hadde vært kjekt å fått med seg ja  :)

auren

auren

Quote from: lojosang on September 13, 2013, 12:56:06
Sånn sett så henger ikke vers og refreng, rent tekstmessig, på grep.

Skal du bruke et uttrykk fra den kanskje skitneste prosessen i bondesamfunnet får du kutte ut riksmålsstavinga fra før reformen i 1910.

Det er IKKE noe som henger på "grep". Det er greip det henger på.

Jada, jada mr. petimeter...

auren

Leedsfan

Håkon

Ooooo Gary gary. Likte denne låten, selv om jeg er blandt "gamlisene" og kanskje ikke i målgruppen til Lars Vaular:), men som Leeds supporter er vel i 40 årene, et vanlig begrep... starten med han kriminelle var kul selv om jeg ikke liker å gi han oppmerksomhet..oppbyggingen av låten er digg med mye historisk. Han må jo plukke till her og der for å få låten til å fenge..men dette var oppløftende bra, og for en som var i Leeds på første hjemmekamp etter dødsfallet, kjennes det..

Noen som vet hvordan den blir forstått, tatt imot i UK, Leeds ?
Leeds for alltid

Rudi G.

Quote from: Håkon on September 13, 2013, 17:51:04

Ooooo Gary gary. Likte denne låten, selv om jeg er blandt "gamlisene" og kanskje ikke i målgruppen til Lars Vaular:), men som Leeds supporter er vel i 40 årene, et vanlig begrep... starten med han kriminelle var kul selv om jeg ikke liker å gi han oppmerksomhet..oppbyggingen av låten er digg med mye historisk. Han må jo plukke till her og der for å få låten til å fenge..men dette var oppløftende bra, og for en som var i Leeds på første hjemmekamp etter dødsfallet, kjennes det..

Andrew Haigh ‏@AndrewHaigh  17h  
My new favourite song. http://www.youtube.com/watch?v=P7k1jniqtTc#t=134 … #lufc (via @MoscowhiteTSB)

MoscowhiteTSB ‏@MoscowhiteTSB  17h  
Interview w/ @LarsVaular: "Gary Speed was the last real mohican. We all need a person like that in our lives." http://bit.ly/1e7vL2C  #LUFC

The Scratching Shed ‏@TSSLUFC  17h  
@awinehouse1 @MoscowhiteTSB @LarsVaular @svendleeds Brilliant, isn't it? I did a quick Q&A with Lars on it which will be published in AM.

Steve Greenwood ‏@Ginger_Geovanni  17h  
@LarsVaular 's tribute to Gary Speed is class

The City Talking ‏@thecitytalking  17h 
Exclusive: Interview & First Look at Norwegian Rapper @LarsVaular's new track, 'Gary Speed' http://bit.ly/1e7vL2C  #LUFC

osv osv osv :)

Jeg er over 40 og synes låten er dritfet 8) Liker for øvrig andre låter av Lars V også ;D

Asbjørn

Quote from: Håkon on September 13, 2013, 17:51:04

Egen, flersiders tråd på waccoe :)

http://waccoe.com/index.php?showtopic=257580

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsulf

Har nå endelig fått hørt hele sangen, og den blir bare bedre og bedre for hver gang.

Thumbs up!

Håkon

Jeg er over 40 og synes låten er dritfet  Liker for øvrig andre låter av Lars V også

40 er de nye 20  ;)
Leeds for alltid

gudme

Må bare si at Lars Vauler er en flott fyr. Har bare fått mer og mer sans for han som person. En fin mann som bryr seg om de næreting i livet. At han lager en knall låt om Leeds er bare supert. Go Lars, go Leeds. MOT  ;)
LEEDS 4 EVER

Ian Baird

Quote from: Bites Yer Legs on September 13, 2013, 10:39:17
Han sier jo noe sånn som " Herregud, som vi savner Gary Speed" etter å nevnt all dritten og skitne Leeds. Det henger på greip jo. 

Uansett , dette er kunst, ikke årsrapporten til statoil ffs.

+11
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Asbjørn

YEP (og klubben selv) har også hevet seg på Lars Vaular-bølgen :)
The song, which has been viewed around 30,000 times on YouTube, has also been embraced by the club which is set to offer Vaular the chance to perform in its Centenary Pavilion before an upcoming game.
:)

Video: Leeds United Norwegian fan’s Gary Speed tribute causes a stir

Leeds United-mad Norwegian rapper is causing a stir with Whites fans at home and abroad.

Songwriter and performer Lars Vaular’s ‘Gary Speed’ tribute song is about his own relationship with the club since the early 1990s.

Vaular, 28, who has three Spellemann awards for Best Hip-Hop Artist and Best Lyricist in Any Genre in his native Norway, chronicles the ups and downs of Leeds during the song including the Woodgate and Bowyer trials, signing and success of Lucas Radebe and the much-loved figure of Gary Speed. The song, which has been viewed around 30,000 times on YouTube, has also been embraced by the club which is set to offer Vaular the chance to perform in its Centenary Pavilion before an upcoming game.

He told the YEP: “Gary Speed was an honest and good team player and everybody respected him. Even before his death everybody was missing Gary Speed.

“I was a big fan early on, not just because he was a good footballer but also because he had the looks of a star.”

The song’s video features Scandinavian fans in a mocked-up Whites-themed bedroom. Vaular added: “I got the beat and it gave me a stadium vibe and the chant just came to mind. It was a very easy song to write, it was just fun facts all the way.”

The Elland Road club has a strong affiliation in and around Norway, with the Leeds United Supporters Club of Scandinavia boasting over 4,000 members. A club spokesman said: “It’s nice that fans so far afield are paying tribute to Gary Speed.

“A lot of people in the club have heard the song and we think it’s fantastic.”
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/news/latest-news/top-stories/video-leeds-united-norwegian-fan-s-gary-speed-tribute-causes-a-stir-1-6055678
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan