Skrevet av Emne: FA-cupen  (Lest 70444 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Sv: FA-cupen
« Svar #330 på: Januar 02, 2021, 16:38:38 »
Dagens tap mot Tottenham ble på sett og vis litt sesongavklarende.
Vi blir verken et topplag eller et bunnlag denne sesongen - vi havner antagelig trygt plassert i ingenmannsland.

Med dette i tankene vil eg at vi foretar en aldri så liten omprioritering.
Eg mener at vi for første gang under Bielsa skal satse på FA-cupen. De fleste av lagene på den øvre halvdel kommer til å nedprioritere cupen i år - av forståelige årsaker. Flere av dem får et brutalt kampprogram p.g.a europa-spill, andre vil bortprioritere cupen fordi de mener at de har en god mulighet til å sikre seg en europa-cup plass.

Det kan med andre ord åpne seg opp en mulighet for oss i år som eg mener vi bør gripe med begge hender.

Regner med at vi vil stille med et nokså b-preget lag mot Crawley, men kommer vi oss velberget gjennom det oppgjøret så skal vi gå all inn i de resterende rundene!

Du fikk ganske rett om dagens kamp.....

Ja, for meg var dette sesongens mest forventede tap.

Nå skal vi kapre så mange poeng som mulig resten av sesongen, samtidig som vi klinker til i cupen!

Men da bør vi sjølsagt unngå trekninger som innbefatter bortekamper i London...

Den London-statistikken så helt grusom ut.
 

Reaney

Sv: FA-cupen
« Svar #331 på: Januar 09, 2021, 22:05:23 »
Kan noen forklare meg hvorfor Aston Villa - Liverpool ikke blir utsatt, når Southampton- Shrewsbury blir det, og vi har sett lignende eksempler etter Covid 19 utbrudd i PL, med kamper for Manchester City, Newcastle og Fulham.

ar9

Sv: FA-cupen
« Svar #332 på: Januar 09, 2021, 22:25:25 »
Kan noen forklare meg hvorfor Aston Villa - Liverpool ikke blir utsatt, når Southampton- Shrewsbury blir det, og vi har sett lignende eksempler etter Covid 19 utbrudd i PL, med kamper for Manchester City, Newcastle og Fulham.
Har ikke satt meg inn i statusen for de to kampene men generelt har jeg forstått det slik at hver enkelt kamp det stilles spørsmål ved avvikling pga smitteutbrudd i en av leirene blir vurdert helt isolert av helsemyndighetene sammen med ligaen.

Tror også ett av lagene aktivt må be om å få kampen utsatt. Så vil jeg tro det har noe med antall spillere tilgjengelig i boblen. Sikkert flere ting som spiller inn og som reisemåte, stadion etc. men ant tilgjengelige spillere i boblen skulle man tro var ett vesentlig punkt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Xern

Sv: FA-cupen
« Svar #333 på: Januar 10, 2021, 14:48:24 »
Kan noen forklare meg hvorfor Aston Villa - Liverpool ikke blir utsatt, når Southampton- Shrewsbury blir det, og vi har sett lignende eksempler etter Covid 19 utbrudd i PL, med kamper for Manchester City, Newcastle og Fulham.
Har ikke satt meg inn i statusen for de to kampene men generelt har jeg forstått det slik at hver enkelt kamp det stilles spørsmål ved avvikling pga smitteutbrudd i en av leirene blir vurdert helt isolert av helsemyndighetene sammen med ligaen.

Tror også ett av lagene aktivt må be om å få kampen utsatt. Så vil jeg tro det har noe med antall spillere tilgjengelig i boblen. Sikkert flere ting som spiller inn og som reisemåte, stadion etc. men ant tilgjengelige spillere i boblen skulle man tro var ett vesentlig punkt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har vel også med testekapasitet og kostnader å gjøre, vil jeg tro (ren spekulering)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

NT

Sv: FA-cupen
« Svar #334 på: Mai 15, 2021, 20:18:25 »
Wembley,Chelsea-Leicester 0-1. Fantastisk å se ekstatiske fans på tribunen igjen, og det stod vel skrevet litt i stjernene at det nå var Leicester sin tur, med sin dramatiske historie de siste år. Flott å se på - gleder meg villt til å se Leedfans på tribunen neste helg.

Hallgeir *

Sv: FA-cupen
« Svar #335 på: Mai 15, 2021, 20:23:27 »
Wembley,Chelsea-Leicester 0-1. Fantastisk å se ekstatiske fans på tribunen igjen, og det stod vel skrevet litt i stjernene at det nå var Leicester sin tur, med sin dramatiske historie de siste år. Flott å se på - gleder meg villt til å se Leedfans på tribunen neste helg.

Gratulerer til Leicester!

Artig at nye lag erobrer pokalen.
Super Leeds since 1968