Skrevet av Emne: Breaking: Leeds United are taking the Football League to the High Court  (Lest 2521 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tom S

Med den formen vi viser no trur eg det kan vere lurt å kjempe hardt for å få tilbake poengen våre!
 :-\

http://www.yorkshirepost.co.uk/football/Breaking-Leeds-United-are-taking.3691328.jp

we all love leeds

COME ON LEEDS !!

Sleivind

Jeg vet ikke helt om jeg liker dette  :-\ Jeg frykter at dette kan slå tilbake igjen på oss, nesten så jeg skulle ønske at Bates bare lot denne saken ligge død. For med vår "flaks" og alt det der, så er det jo helt klart at Leeds ikke kommer helskinnet ut av en slik sak!

raggen

hvordan kan det bli verre sleivind??? Vi har jo fått den strengeste straffen det går an å få ettersom jeg skjønner
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sleivind

hvordan kan det bli verre sleivind??? Vi har jo fått den strengeste straffen det går an å få ettersom jeg skjønner

Det vet jeg rett og slett ikke! Men det jeg derimot vet, er at det er Leeds det er snakk om her!

Per-Stian

Med den formen vi viser no trur eg det kan vere lurt å kjempe hardt for å få tilbake poengen våre!
 :-\

http://www.yorkshirepost.co.uk/football/Breaking-Leeds-United-are-taking.3691328.jp

we all love leeds

Redd du har rett, Tom. Vi treng nok "hjelp" for å sikre opprykk.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

...og soga continues...   ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Synes det er noe stort tull å kjempe for de 15 poengene, på sett og vis er jeg faktiskt enig at vi burde få en straff, at det ble
15 poeng og ikke 10 eller 5 kan sikkert diskuteres. Men noe goodwill fra fotballverden kan vi ikke vente oss, heller bedre å
"go on with the business".

Promotion 2010

BATES VERKEN KAN ELLER BØR UTFORDRE THE FOOTBALL LEAGUE:

Are Leeds United risking extinction again?

After a blistering first half of the campaign in which Leeds United seemed destined to sweep aside all before them in their relentless pursuit of promotion the storm clouds again seem to be gathering over Elland Road. Chairman Ken Bates announced in his match day programme notes, ahead of the dire Doncaster Rovers defeat, that the club are taking the Football League to the High Court in their fight to win back their 15 points.

Bates's notes read: 'Leeds United have decided to sue the Football League direct. The more our legal team have dug into the matter, the shambolic administration of both the FA and the FL makes it essential that our grievance is aired before a truly independent body, namely the High Court.' However, this stance appears to be in direct contravention of the agreement made with the Football League when the Whites exited administration and were awarded the 'Golden Share' on the eve of the season.

League chairman Lord Mawhinney confirmed the club had no right to take legal action, saying at the time: 'We have an agreement with Leeds, signed by both the League and the club, that they will not take any legal action against us and we will not take any legal action against them. That is a standard part of the agreement that every club signs when it comes out of administration. That has not been generated for the benefit of Leeds United, we've done that in the last 40 administrations and we did in this one as well.'

All true Leeds fans have felt a grave injustice at the way the club have been treated by the football authorities and their fellow clubs. But is it now time to draw a line under the past, take it on the chin and move forward? The last thing the fans need is any further possible threat to our very existence. Carrying of the fight may seem the only option, but is pursuing that option worth risking the ultimate sacrifice? Cast your vote in our poll above.

POSTED BY LEE BETTERIDGE at 2:08 PM
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Marching on together!

AndyMathie

League chairman Lord Mawhinney confirmed the club had no right to take legal action, saying at the time: 'We have an agreement with Leeds, signed by both the League and the club, that they will not take any legal action against us and we will not take any legal action against them. That is a standard part of the agreement that every club signs when it comes out of administration. That has not been generated for the benefit of Leeds United, we've done that in the last 40 administrations and we did in this one as well.'

Dette likte jeg svært dårlig. Kan jo bety at Leeds blir satt ned en divisjon eller lignende. Kunne like gjerne latt det ligge. Tror vi hadde rykket opp uansett så da er ikke dette vitsen med. Kanskje de har mistet troa på direkte opprykk pga den siste tidas resulstater.
We are Leeds and we are proud of it!

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Dette likte jeg svært dårlig. Kan jo bety at Leeds blir satt ned en divisjon eller lignende. Kunne like gjerne latt det ligge. Tror vi hadde rykket opp uansett så da er ikke dette vitsen med. Kanskje de har mistet troa på direkte opprykk pga den siste tidas resulstater.

Må si jeg undrer innimellom...

Tror virkelig folk så lite om "klubben sin" at man heller "kjøper" et innlegg fra waccoe enn å tro at klubbens advokater har kontroll på dette.  Om dette presseklippet av en uttalelse fra Mawhinney forteller den riktige tolkningen av enigheten mellom klubben og ligen ville garantert ikke Leeds ha vurdert anke. Det er nok langt mer diffust juridisk språk enn som så. Og Leeds' advokater har altså rådet klubben til at det er vel verdt et anke-forsøk.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

McMidjo

• På juniorlaget
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1220747,00.html

Vet ikke helt hvordan skal jeg tolke det, men legger merke til følgende formulering fra Bates:

"The FA have reluctantly agreed but claims that we should sue the Fotball League instead."

Med andre ord, FA har foreslått at Leeds bør saksøke FL (fremfor å gå inn en uavhengig meglingsprosess - indenpendent arbitration) !

Dette kan jo bety at FA føler seg trygge på at FL sin håndtering av Leedscaset tåler en juridisk behandling,  eller det kan bety det stikk motsatte – dvs at FA ikke ønsker å bli stilt til ansvar for den svære tabben (?) FL har gjort i denne saken (noe de vil bli om saken går til uavhengig megling – hvor FA vil bli tvunget til å representere FL)!?

Begynner å få litt Bosmanassosiasjoner til denne saken….
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

fmtj

• Lorimer
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post

Må si jeg undrer innimellom...

Tror virkelig folk så lite om "klubben sin" at man heller "kjøper" et innlegg fra waccoe enn å tro at klubbens advokater har kontroll på dette.  Om dette presseklippet av en uttalelse fra Mawhinney forteller den riktige tolkningen av enigheten mellom klubben og ligen ville garantert ikke Leeds ha vurdert anke. Det er nok langt mer diffust juridisk språk enn som så. Og Leeds' advokater har altså rådet klubben til at det er vel verdt et anke-forsøk.

Tror du har helt rett! Leeds og ligaen har en avtale om ikke å gå til rettssak vedrørende administrasjonen, men her er det snakk om poengtrekket på -15! Dette kom etter poengtrekket på -10 som hadde med selve administrasjonen å gjøre. Regner med at dette ikke har med hverandre å gjøre sånn sett.
Yeboahs vitne

RoarG

Gammer'n gir seg ikke nei! Nå kan det spørges hvor lurt dette er, men Leeds har jo ikke oppført seg lurt akkurat de siste 7 år. Kan ikke klubben la dette ligge nå?! Søren heller, man bør vel ikke legge seg ut i noen vendetta med FL & FA bare for å kjøre "prinsipper". Når skal Leeds forstå at FL & FA sitter med bukta og begge endene. Jeg tviler for øvrig på om vi trenger de 15 poengene for å rykke opp, men det er en annen skål.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020