Skrevet av Emne: Nytt album fra My Morning Jacket!  (Lest 4218 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ToreLA

Nytt album fra My Morning Jacket!
« på: Januar 19, 2008, 20:09:32 »
Jepp, da er det klart. Det nye albumet kommer 10. juni. Altfor lenge til egentlig, men jeg gleder meg såpass at jeg lager en tråd allerede nå!  :)

http://www.billboard.com/bbcom/news/article_display.jsp?vnu_content_id=1003696553


ToreLA

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #1 på: Mai 02, 2008, 00:19:55 »
Populær tråd dette!!

Uansett; albumet har lekket ut. Skuffet! Borte er den gode vibben. Borte er de kule tekstene og borte er den såre stemmen til Jim James. Nå er det bare skallet igjen. Synd. Kommer helt sikkert til å kjøpe albumet, for det har jo sine øyeblikk, men langt ifra den kvaliteten jeg forventer av MMJ. Håper de finner tilbake til seg selv igjen!  >:(


flynn

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #2 på: Mai 02, 2008, 10:09:16 »
Det var kjipe nyheter Tore, og så jeg som nettopp var blitt fan og greier  :(
Hvor har du fått tilgang til den nye skiva?

flynn

ToreLA

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #3 på: Mai 02, 2008, 10:50:51 »
Den finner du på diverse torrentsider. Tillater meg å hente ned slike ting så lenge jeg vet at jeg kommer til å kjøpe det når det kommer ut. Søk på Evil Urges på www.torrentspy.org for eksempel.

Jeg liker ikke denne Disco/Prince/Falsett-leflingen Jim James er i gang med. Gi meg MMJ-rock. Gi meg One Big Holiday!

Men albumet har som nevnt sine øyeblikk. Aluminum Park er en bra rockelåt som kunne glidd inn på Z. Thank You Too er en penpen countrysak.

Men for de av oss som er utrolig glad i MMJ som i It Still Moves, At Dawn og Tennessee Fire vil få en sang som Highly Suspicious langt oppi vrangstrupen. Kjedelige greier.


ToreLA

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #4 på: Mai 02, 2008, 10:54:18 »
Touch Me I'm Going to Scream Part 1 er også en liten godbit, selv om den minner mer om Death Cab For Cutie enn MMJ. I'm Amazed er også en god rockelåt i Neil Young-ånd. Litt schizofrent album egentlig. Jaja...



B-m

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #6 på: Mai 02, 2008, 17:20:05 »
Touch Me I'm Going to Scream Part 1 er også en liten godbit, selv om den minner mer om Death Cab For Cutie enn MMJ. I'm Amazed er også en god rockelåt i Neil Young-ånd. Litt schizofrent album egentlig. Jaja...

så det har vokst på deg?  :D


skal laste det ned


---------------------------
who killed Trondheimwhite?

ToreLA

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #7 på: Mai 02, 2008, 17:27:24 »
Hehe, nei, jeg vil ikke akkurat si det. Det er enkelte bra sanger på albumet, men det er likevel langt unna den standarden jeg håpet på. I tillegg er det altså ikke helt det MMJ jeg liker.


Budda

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #8 på: September 25, 2008, 18:11:25 »
Er det noen som har sett de live? Vurderer å dra på de i Oslo 5 november, men er ikke sikker på hva man kan forvente
Endre

ToreLA

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #9 på: September 25, 2008, 23:13:33 »
Har sett My Morning Jacket live to ganger. To av de aller beste konsertene jeg har vært på. Konserten på Astoria i 2006 er kanskje den aller beste.

Selv om Evil Urges er en stor skuffelse, trenger du ikke være redd for å bli skuffet live tenker jeg!

Har lyst å ta turen selv.


Budda

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #10 på: September 26, 2008, 00:09:39 »
Ok, blir sikkert bra. Må høre litt på det siste albumet. Har bare hørt på Z og Okonokos
Endre

Budda

Sv: Nytt album fra My Morning Jacket!
« Svar #11 på: Oktober 20, 2008, 21:12:03 »
Da er konserten med My Morning Jacket blitt avlyst. Kanskje like greit med tanke på kvaliteten på den siste plata. Et veldig svakt album og Highly Suspicious er en møkkalåt. Hørest ut som en dårlig blanding mellom Prince og Espen Lind (spesielt låta Baby You're So Cool. Forferdelig låt).Skjønner ikke hva de tenkte på når de laget den låten.
Endre