Skrevet av Emne: Helg i Leeds - uten kamp  (Lest 3768 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Helg i Leeds - uten kamp
« på: September 15, 2008, 18:35:29 »
Sent i går kveld kom jeg da tilbake fra studietur med klassen - min første helg i Leeds uten å faktisk overvære Leeds-kamp. Jeg måtte få noen sms til en low battery-mobil for å i det hele tatt følge resultatet på matchen.

MEN det er viktigere ting å nevne etter å a hatt med seg 28 unge, spreke norske studenter på tur til sin favorittby.

Fredag: Etter flere studiebesøk i sentrum var turen kommet til Elland Road. Folket opplevde Elland Road for første gang, og et par av mine studievenniner løp lenger ut på gresset enn jeg noen gang har vært selv - og kan nok takke nettopp sin norske, kvinnelige bakgrunn for at reaksjonen fra tour-guiden ikke var strengere enn et tydelig "get off the pitch!".

Makredssjefen holdt like godt foredraget om hvordan klubben markedsfører seg i hjemmegarderoben, man føler seg liksom ikke hjemme nok der!  ;D

Nytt for sesongen (vet ikke om det er med på vanlige omvisninger, vi hadde et litt spesielt opplegg) var besøk i LUTV-studio, som faktisk var større og mer moderne enn jeg hadde ant. Selv om kulissene kunne vært litt mer hippe (men vi snakker jo engelsk stil, da).

Også besøk i Yorkshire Radio, og for de som hørte på før kampen lørdag gikk det intervju med meg (med 28 medstudenter jublende, stappet inn i de knøttsmå kontorene) om turen. På spørsmål om resultat-tips og målscorere for dagen derpå var mitt tydelige svar 3-1 og to mål av Beckford.
Det gikk selvsagt ikke ubemerket av mine studievenner dagen etter (Swindon-Leeds 3-1, Beckford (2), Becchio) som vel trodde jeg hadde litt mer innsikt i Leeds United enn jeg egentlig pleier å ha når jeg tipper på forhånd.

Fikk kjøpt hjemmedrakta og en lang prat med retail manager i klubben. Bortedrakta håper de å få ut for salg før neste hjemmekamp, skjønt de trenger et par dager til å trykke på sponsorer på drakta (det gjø nemlig ikke Macron).

Helt uoffisielt så åpner det ny supportershop på motsatt side av stadion om ca ett år, og arbeidet med hotell der den nå ligger kan begynne samtidig.

Snakket med et par "gjengangere" fra Thorp Arch som forteller at Fabian Delph nå så smått har begynt å dominere treningene (dvs styre og "direct" de andre på midtbanen), og trenerne hr ikke sett større fotballtalent med ballen i bena på minst 20 år (og da snakker vi om de samme trenerne som fikk frem Milner, Lennon, Rose og et par før det også).

Lørdagen gikk jo strålende med kampen, og det endte med fest til langt på natt med gutta. Ingen nevnt, ingen glemt - med unntak av å si at spillerne virkelig har et godt kameratskap (ikke minst keeperne!).

Casper skadet på trening torsdag, men røntgen viste ikke noe alvorlig. Men Macca har signalisert at Lucas ikke settes ut om han ikke gjør seg bort.

Kunne sagt mye mer, men lar det være for nå, så kanskje det kommer mer i neste TPN.

SA,
litt på sparket...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #1 på: September 15, 2008, 19:31:21 »
Flott  Svend.

Thanks for sharing :)

Hotell på 'shoppe-tomta'... Rimelig kloss inntil stadion det!

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

abbe

  • Gjest
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #2 på: September 16, 2008, 10:47:05 »
Flott  Svend.

Thanks for sharing :)

Hotell på 'shoppe-tomta'... Rimelig kloss inntil stadion det!



Men den tomta er da ikke så stor. Er det en liten B&B de skal bygge?

75 SOLLI

Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #3 på: September 16, 2008, 22:26:15 »
Helg i Leeds - uten kamp

Erre muuuulig????

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #4 på: September 16, 2008, 23:16:24 »
Ooh. En opplevelse i seg selv å bare være i Leeds da... kulturen og kjenne litt på folket.
Jeg vil gjerne ta turen... men helst med kamp. Det vanskeligste er å overtale en kjæreste som heier på Newcastle om å dra på leedskamp om vi først drar til England :(
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #5 på: September 16, 2008, 23:23:10 »
Ooh. En opplevelse i seg selv å bare være i Leeds da... kulturen og kjenne litt på folket.
Jeg vil gjerne ta turen... men helst med kamp. Det vanskeligste er å overtale en kjæreste som heier på Newcastle om å dra på leedskamp om vi først drar til England :(
Det er din plikt!! ;D
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #6 på: September 16, 2008, 23:37:59 »
Jobber med det kvar einaste dag! :-*
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28909
  • Total likes: 2641
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #7 på: September 17, 2008, 00:07:40 »
Det vanskeligste er å overtale en kjæreste som heier på Newcastle om å dra på leedskamp om vi først drar til England :(

...det er jo en FANTASTISK mulighet for ham å vise deg hvor glad han er i deg. Om dere ikke tilbringer MEST TID i Leeds er det jo grunn til å spørre seg hvor dypt hans kjærlighet  stikker...  :o

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #8 på: September 17, 2008, 00:22:24 »
Helg i Leeds - uten kamp

Erre muuuulig????

Jeg tenkte det samme da jeg fikk spørsmål om å oppdatere Svend Anders på meldinger...

...før jeg kom på at Leeds spilte i Swindon!  ::)  :)
Marching on together!

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #9 på: September 17, 2008, 13:15:37 »
Det vanskeligste er å overtale en kjæreste som heier på Newcastle om å dra på leedskamp om vi først drar til England :(

...det er jo en FANTASTISK mulighet for ham å vise deg hvor glad han er i deg. Om dere ikke tilbringer MEST TID i Leeds er det jo grunn til å spørre seg hvor dypt hans kjærlighet  stikker...  :o




Haha. Er ikke det litt sleipt? Men greia er jo faktisk at han har sett Newcastle flere ganger. + mange andre engelske lag. Jeg har ikke sett Leeds en eneste gang. So.. Men overhørte en planlegging med gutta om englandstur. Skjer det.. skal noen få vite hva jeg mener om det. Høyt og lenge!
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Bjorn

Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #10 på: September 17, 2008, 13:22:02 »
Ser ikke hva problemet er jeg... Du vil se Leeds, ok. Han vil se Newcastle, ok. Løsning, du kommer ned til Mekka og får se en heidundrandes kamp i Englands mest sjarmerende liga,  mens han og gutta kan dra på kamp i Newcastle og se et forsmedelig tap i pengeligaen...
Er ikke lenger unna enn at man kan reise fram og tilbake samme dagen.

EASY PEASY! ;D
Marching On! 4276

lojosang

Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #11 på: September 17, 2008, 14:20:22 »
Kan han lokkes med et gigantisk museum viet til drapsvåpen fra alle tidsepoker?  ;D

http://www.royalarmouries.org/home
- Leif Olav

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #12 på: September 17, 2008, 17:29:47 »
Helg i Leeds - uten kamp.... At det går ann!!

Trond90

Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #13 på: September 17, 2008, 18:32:34 »
Kan han lokkes med et gigantisk museum viet til drapsvåpen fra alle tidsepoker?  ;D

http://www.royalarmouries.org/home
Det museumet var jeg på når jeg var i Leeds i mai og så Leeds - Gillingham, var ganske tøft på museumet ;)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

MartinR

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1273
  • Total likes: 0
  • One time Leeds, Always Leeds
    • MSN Messenger - Reitan96@hotmail.com
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #14 på: September 17, 2008, 20:01:10 »
Kan han lokkes med et gigantisk museum viet til drapsvåpen fra alle tidsepoker?  ;D

http://www.royalarmouries.org/home
Det museumet var jeg på når jeg var i Leeds i mai og så Leeds - Gillingham, var ganske tøft på museumet ;)
Denne kampen var jeg også på :)

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #15 på: September 17, 2008, 23:11:07 »
Ser ikke hva problemet er jeg... Du vil se Leeds, ok. Han vil se Newcastle, ok. Løsning, du kommer ned til Mekka og får se en heidundrandes kamp i Englands mest sjarmerende liga,  mens han og gutta kan dra på kamp i Newcastle og se et forsmedelig tap i pengeligaen...
Er ikke lenger unna enn at man kan reise fram og tilbake samme dagen.

EASY PEASY! ;D

Woho. Dog det er ikke så sjarmerende å se kamp aleine!
Bra tips da. :D
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

lojosang

Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #16 på: September 17, 2008, 23:44:41 »
Woho. Dog det er ikke så sjarmerende å se kamp aleine!
Bra tips da. :D

Det var ikke Lynkamp vi snakka om. Det er gjerne 30000 andre til å holde deg med selskap.
- Leif Olav

Therese

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 724
  • Total likes: 0
  • Jeg husker den dagen da Leeds slo Manu, jeg.
    • MSN Messenger - leggernikkeut@hotmail.com
    • Vis profil
    • http://terratveit.blogspot.com/
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #17 på: September 18, 2008, 12:48:31 »
Woho. Dog det er ikke så sjarmerende å se kamp aleine!
Bra tips da. :D

Det var ikke Lynkamp vi snakka om. Det er gjerne 30000 andre til å holde deg med selskap.

Haha. Lyn... *fniser* Jeg mente selvsagt bekjentskap. Jeg er nok ikke i stand til å dra til Leeds all by myself!
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Snow

  • Gjest
Sv: Helg i Leeds - uten kamp
« Svar #18 på: September 19, 2008, 22:00:01 »
" Helg i Leeds - uten kamp "

Er ikke det litt kjipt Anders ??