avstemning

Hvis Dennis Wise går til Newcastle, hvem topper ønskelista deres til å ta over jobben?

Gianluca Vialli
8 (5%)
Mickey Adams
1 (0.6%)
Gary McAllister
41 (25.6%)
Chris Coleman
19 (11.9%)
John Sheridan
13 (8.1%)
Billy Davies
10 (6.3%)
David O'Leary
14 (8.8%)
Paul Ince
2 (1.3%)
Sam Allardyce
40 (25%)
Dave Bassett
1 (0.6%)
Annen
11 (6.9%)

Stemmer totalt: 152

Avstemning er avsluttet: Januar 31, 2008, 15:17:47

Skrevet av Emne: 2008: Hvem blir ny manager?  (Lest 29216 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Askertiger

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #240 på: Januar 29, 2008, 14:42:58 »
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

Larsen.

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #241 på: Januar 29, 2008, 14:46:08 »
Pride of Yorkshire

nord

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #242 på: Januar 29, 2008, 14:56:20 »
Vi har ingen manager !.
dette virker meget surrealistiskt! Thompson come home!!

 >:(
 

GeirO

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #243 på: Januar 29, 2008, 14:58:03 »
Tror jeg slenger inn et tips på Southend i kveld. Litt rotete i Leeds i dag.... :-\
MOT

jarle

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #244 på: Januar 29, 2008, 14:58:16 »
At Wise ansatte Basset som replacement for Poyet????

Det var vel starten på slutten...
etter det har det gått 1 vei og det er nedover...


Macca inn
Radebe som ass coach
Weatherall som Academy Boss

torivar

  • Gjest
Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #245 på: Januar 29, 2008, 14:58:54 »
Hadde vært sykt deilig med Macca i jobben. Som gammel midtbanespiller så kommer han heilt sikkert til å legge opp spillestilen etter sine egne erfaringer som både Liverpool og Leeds spiller.

noen som har oversikt over spillere han kjøpte da han var Coventry-manager??

Fra vårt eget lag er vel tiden med Alan Clarke eksempel på at dette ikke alltid stemmer. Likandes Clarke var en fantastisk spiss, men totalt boring som manager. Han var i Nils Johan Semb klassen i forhold til offensiv tankegang. Om jeg ikke husker helt feil endte vi på 39 mål i 81/82 sesongen, og var mildt sagt lite imponerende fremover.

Askertiger

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #246 på: Januar 29, 2008, 15:01:31 »
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #247 på: Januar 29, 2008, 15:03:15 »
Veldig mange jamret og hamret om at Dennis Wise ikke hadde erfaring nok til å styre storklubben Leeds United. Dersom valget nå havner på Gary McAllister, så vil det være et bomskudd å ikke vurdere valget på samme grunnlag. Gary McAllister er minst like unproven som den eventuelle forgjengeren. Det er ikke mindre enn fakta!

Det som gjør meg mindre skeptisk til denne mannen, er effekten han vil ha på supportere, og via dem, dagens spillerstall. Kommer Gary Mac, så vil nær sagt samtlige supportere stille seg bak valget og støtte mannen. Når Wise kom, var det minst halvparten av oss fans som hadde bestemt seg for at det ikke var mannen som skulle redde oss. Kall meg naiv fordi jeg gav han en sjanse, men at halve tribunen ønsker en annen manager i hver kamp, gir ikke de beste forutsetningene for å vinne.

Det jeg prøver å komme frem til, er at dersom Bates ender på McAllister, vil han ta et valg som vil forene alle Leeds-supportere, forhåpentligvis. Dersom vi skulle tape de to første kampene med McAllister, vil han få mer tid av oss. Det ville aldri Wise, Ince, Bassett etc. gjort.

Jeg tror en slik bølge av nostalgi og fornyet håp av Leeds-spirit, vil kunne viske ut den erfaringen Gary McAllister eventuelt mangler. Wise måtte nok "forsvare" seg mot halve fansen, mens McAllister nok vil bli mottatt som en helt og gå med hevet hode på Elland Road med en gang han eventuelt kommer.

Dessuten kjenner han jo klubben ut og inn. Han husker hvordan det var å vinne ligaen i denne ene klubben og det bør gi han en klokkeklar tro på at det går ann å gjøre igjen! En manager med følelser for klubben, er for meg et helt korrekt valg denne gangen. Wise hadde det ikke, Blackwell hadde det nok ikke (men fikk det sikkert) mens Gary Mac har det. Uten tvil!

Et spørsmål: Er det noen som husker hvordan han var med tanke på å gi unggutter sjansen i Coventry?

Mange gode poenger her Kaizer. Om McAllister kommer, kan jo dette bli en spennende 'integritetssjekk' for flere av oss!!

Skal forsøke å grave litt i McAllisters managerfortid i Coventry (om det blir aktuelt), men kan ikke huske at han kjørte noen utpreget ungdomslinje det året han var der. Merker meg allikevel følgende lille avsnitt fra Wikipedia som omtaler innflytelsen han hadde i Liverpool:

Gary was also known for his ability with the dead-ball and frequently demonstrated that skill as he presided over most of Liverpool's set pieces that season scoring a memorable long range free-kick against local rivals Everton which cemented him into Anfield folklore, many suggesting the club had signed him 10 years too late. He also made a strong impression on the younger members of this squad, and seemed to inspire players around him when they found themselves in a corner.This being one of the reasons he was known throughout his career as 'THE ENFORCER'.

Tror McAllister kan være en utmerket match ift den unge spillergruppen i Leeds - og en spiller som Kilkenny som kom til Leeds for å lære av Wise, har vel minst like mye å lære av Macca.

Noterer meg ellers at Eric Black, som var McAllisters assistent i Coventry (?) også er ledig på markedet (?)

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

AndyMathie

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #248 på: Januar 29, 2008, 15:05:57 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leedsunited/BREAKING-McAllister-will-be-Leeds.3721218.jp

Da ser det ut til at våre bønner blir hørt.


Ja jeg er helt ekstatisk. I går når min gode venn Per Stian ringte meg ble jeg skikkelig lei meg, men nå er jeg glad for at Wise er borte. Er helt sikker på at dette er veldig bra for Leeds:)
We are Leeds and we are proud of it!

GeirO

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #249 på: Januar 29, 2008, 15:06:05 »
Stakkars Macca. Han har noen timer på seg til å få noen forsterkninger forutsatt at han har noen penger å bruke.
Spent på hvem han plukker ut som assistent.
MOT

SveinArve

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #250 på: Januar 29, 2008, 15:09:13 »
Macca head coach i lag med Batty som assistent!!
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Askertiger

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #251 på: Januar 29, 2008, 15:11:40 »
Stakkars Macca. Han har noen timer på seg til å få noen forsterkninger forutsatt at han har noen penger å bruke.
Spent på hvem han plukker ut som assistent.

Enig - men han har vel (som andre 40-åringer) vært opptatt med å spille CM/FM de siste årene, så han er fullt oppdatert om alle de kommende stjernene!  :D
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

morvar

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #252 på: Januar 29, 2008, 15:20:50 »
Noen som vet mer om hva slags spillestil McAllister la opp til i Coventry? Greit at han er en av våre helter - men jeg ønsker meg en manager som har/klarer;
* spillerhåndtering (dvs hva Wise ikke var spesielt god på, les Derry)
* klar spillestil/spillemønster - vet hva han vil få til og hvordan!
* å stille krav til spillerne

Jeg vet ikke om McAllister har disse kvalitetene - og er derfor skeptisk. Ville heller hatt en med mer managererfaring!
 

Karl Hot Shot

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #253 på: Januar 29, 2008, 15:22:50 »
Jeg tar imot Gary McAllister som ny manager med åpne armer. Dette er svært gode nyheter. McAllister har dannelse og teknisk kompetanse til å se forskjell på kvalitet og gjennomsnitt.
 

Promotion 2010

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #254 på: Januar 29, 2008, 15:29:25 »
Tror jeg slenger inn et tips på Southend i kveld. Litt rotete i Leeds i dag.... :-\

Ja ja....vi får unnskylde klubben for en gangs skyld da.... Dette ligner ikke dem!!!

 :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

morvar

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #255 på: Januar 29, 2008, 15:30:30 »
Tror jeg slenger inn et tips på Southend i kveld. Litt rotete i Leeds i dag.... :-\

Ja ja....vi får unnskylde klubben for en gangs skyld da.... Dette ligner ikke dem!!!

 :o

 ;D ;D ;D Den likte jeg ;D
 

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: Hvem blir ny manager?
« Svar #256 på: Januar 29, 2008, 15:32:04 »
Macca blir gull verdt for oss. En figur med hjerte for klubben. Nå drar alle i samme retning. Glory days are here again
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD