Skrevet av Emne: Prutton; by a mile!  (Lest 7269 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Askertiger

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #30 på: Mars 26, 2008, 10:35:15 »
Kanskje feil å diskutere heftig når vi er i medgang, men jeg finner det på sin plass med en liten presisering.  For det første; Prutton fortjener pr. dato en plass på laget med sin fighting spirit, (og fordi han utfyller de andre på midtbanen) men å hevde han er "MOM by a mile" blir som om Liverpoolfansen skulle kåre Dirk Kuyt til banens beste i hver kamp - fordi han er den som løper og fighter mest.  Sannheten er at han mislykkes med det meste, og Prutton er sammenlignbar, selv om det langt fra er like galt.  Jeg så ingen konstruktive pasninger/innlegg, ingenting som åpnet Wallsalls forsvar.  Det ble altfor mye "tut og kjør"  Hvis han klarer å treffe litt bedre med pasningene/være litt mer konstruktiv; ja da har vi en topp midbanemann.

Dette er mer i tråd med mine observasjoner i lørdagens kamp.
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

Larsen.

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #31 på: Mars 26, 2008, 14:06:57 »
Prutton fikk banens beste. 9 på børsen i YEP
Pride of Yorkshire

Kelly

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #32 på: Mars 26, 2008, 15:37:42 »
Det var fantastisk moro å se laget mot Walsall. Er vel ikke i tvil om at Prutton var banens desidert beste spiller.

Ankergren - 6. Ble vel ikke satt på de helt store prøvene i kampen.
Kenton - 7. En god fighter som var villig fremover. (Var viktig med tanke på at vi ikke har noen typisk høyreving). Har vel ikke de kvikkeste beina. Syns han var på gyngende grunn bakover til tider.
Lubo - 8. Vinner alt på hodet. Brukbar med ballen i beina. Klassespiller.
Rui - 7. Virker rask. God kontroll på det han foretar seg. Rutinert.
Shee - 6. Glipper i markeringen på W. store sjanse. Virker litt usikker. Viste frem en god skuddfot.
Johnson - 6. Kommer for lite rundt på kanten for innlegg. Virker fysisk sterk. Bra på hodet.
Prutton - 9. Vinner mange dueller. Fint driv. Kommer til mange skuddmuligheter. God skuddfot. Rask og med en relstivt god pasningsfot. Ã… sammenligne med verdensklassespillere som Gerrard og Fabregas blir uten mening. Våkn opp!!!
Kilkenny - 7. God pasningsfot. Brukbar teknikk. Virker treg og litt tung i baken. Blir sliten ut over kampen. Kunne sikkert med fordel tatt av en del kilo.
Howson - 6. Ung og lovende. Blir for usynlig i store deler av kampen. Kommer mer med på slutten. Kan tyde på at han er godt trent. Står for lite frem totalt sett og tar ansvar.
Becky - 8. To flotte mål. Kunne hatt enda flere. Meget rask. Beveger seg mye. Må jobbe med førstetouchen. Må for Guds skyld ikke la denne spilleren gå til andre klubber. (Tottenham - Svinepelser)
Doggie - 8. Klok spiller. Viktig å ha en erfaren mann som han holde på ballen. Beholde roen. Passer godt sammen med Becky.


 

Erik_

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #33 på: Mars 26, 2008, 19:10:11 »
Tok meg den friheten å se kampen for en tredje(!) gang. Men nå for å rette fokuset mot Pruttons innsats i kampen. Prøver derfor med en grundigere analyse enn bare synsing fra hukommelsen. Med forbehold om mangelen på et par pasninger som ble spilt til medspiller knappe centimeteren unna, er dette statistikken jeg har ført opp etter observasjonen i 2-0 seieren mot Walsall.

(Ingen triksing, fiksing eller skader på dyr har forekommet i denne observasjonen)

Kilde: Sky Sports 1


David "Slægga" Prutton


Pasninger
Til medspiller: 23
Feilpasninger: 11
Totalt: 34

Skudd
På mål/keeper: 2
Utenfor/over: 1
Totalt: 3

Innlegg
Vellykket: 1
Mislykket: 2
Totalt: 3

Dueller
Hodedueller vunnet: 3
Hodedueller tapt: 1
Totalt: 4

Taklinger/dueller vunnet: 1
Taklinger/dueller tapt: 3
Totalt: 4

Corner/frispark
Vellykket: 2
Mislykket: 3
Totalt: 5

Avklareringer
Vellykket: 0
Mislykket: 3
Totalt: 3

Konklusjon (egen tolkning)
Han gjør en god kamp. Sannsynligvis sin beste denne sesongen, og er en av lagets aller beste spillere. Men har samtidig noe å jobbe med. Begynner å nærme seg noe som kan kalles form... ikke mye tull eller finesser, men det man kan kalle en "box-to-box"-spiller. Han bør være fornøyd med innsatsen.

Positivt
Prutton spiller sjelden en kreativ pasning slik Kilkenny prøver på i denne kampen. Han spiller sikre korte pasninger som i stor grad finner frem til medspiller. Han går på mange løp og er et uromoment for Walsall da han ikke er stasjonær, men i tillegg er han der når det trengs i det defensive arbeidet (god kommunikasjon med de tre andre midtbanespillerne).

Han har et veldig godt skuddben, og hadde nok overgått Kilkenny i denne kampen om ett av disse hadde gått inn i kassa. Har et meget godt innlegg til Freedman, som nesten heades i mål. Han spiller også opp Kilkenny på det første målet. Er faktisk bedre i hodedueller enn taklinger på bakkenivå.

Negativt
Ser ut til å miste fokus et par ganger og har noen avklareringer på egen halvdel som er horrible. Vinner for lite dueller på bakken og pådrar seg to unødvendige frispark. Kanskje for lite kreativ.

Midtbanebørsen:
Prutton 8
Kilkenny 8 (er strået vassere pga. sine to assists til Beckford)
Howson 6
Johnson 6 (begge blir løpende for mye i mellom)
« Siste redigering: Mars 26, 2008, 19:16:59 av Enrique »

Dennis

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #34 på: Mars 26, 2008, 19:26:01 »
Flott analyse, Luiz Enrique Martinez Garcia!  :)
Marching on together!

Kelly

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #35 på: Mars 26, 2008, 20:10:39 »
Imponert over analysen. Godt jobba Enrique.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #36 på: Mars 26, 2008, 23:53:28 »

Erik'en har jobbet grundig  :)
All ære thou you for det :§   

Var virkelig Prutts bare involvert i 4 taklinger/dueller gjennom hele kampen?? Eller er kriteriet for en slik takling at en av duellantene skal ligge halv- eller heldød igjen etter slaget??

...ellers var vel ikke statistikken veldig "pro Prutt", men pasningskvaliteten (& mengden) var over snittet  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #37 på: Mars 27, 2008, 10:00:47 »
Synes det er illevarslende når 1/3 pasninger fra Prutton er feilpasninger.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Erik_

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #38 på: Mars 27, 2008, 11:23:42 »
Takk for feedbacken gutter. Så at det var en viss uenighet om innsatsen til Prutton, og ville derfor se nærmere på hans prestasjon. Brukte bare penn og papir, og det var ikke akkurat et imponerende eller tidkrevende arbeid jeg utførte heller da. Men kanskje gir det en bedre pekepinn på Pruttons innsats i kampen. Jeg kunne selvsagt ha gjort en grundigere analyse, med tanke på gjennombruddspasninger, løp, etc.

Sitat
Var virkelig Prutts bare involvert i 4 taklinger/dueller gjennom hele kampen??
Når det gjelder duellspillet, Asbjørn. Så talte jeg tilsammen 8 situasjoner som var verdt å tallfeste. Kriteriene var at han enten måtte være i berøring med motspiller, takle, vinne eller prøve å ta fra motstanderen ballen. Det nevnes lite her om at David var mye opp i press av ballfører, men det var han altså, sannsynligvis kan vi legge til minst 8 der også. Men ja, det kan virke overraskende at han ikke var i flere dueller. Jeg velger å se mot to grunner til det som kan være relevant:

1. Han fikk tidlig gult kort, etter 24 minutter. Som var den eneste taklingen han hadde i kampen. Han følte kanskje at han ikke kunne trå til alt for mye etter det.

2. Walsall hadde skuffende lite ball på Leeds' midtrehalvdel. Så det var sjelden vits i å gå inn i dueller. Howson var vel der.

Sitat
Synes det er illevarslende når 1/3 pasninger fra Prutton er feilpasninger.
Hvis vi trekker fra de 4-5 gjennombruddspasningene han hadde, som gikk til motspiller. Så er selve kortpasningsspillet til Prutton meget solid. Det er selvsagt ikke særlig positivt at han ikke er særlig kreativ i pasningsvalget sitt, men kanskje bør han la Kilkenny ta seg av det?

Forøvrig, uten at jeg har tall på det. Så sitter jeg igjen med at Kilkenny derimot hadde flere feilpasninger på kortpasninger til medspiller enn treff, men samtidig mindre i antall pasninger generelt enn Prutton. Han hadde dog mange flere gjennombruddspasninger enn Prutton, men vil tro at kanskje 2/3 av disse faktisk gikk til motspiller.

Tror ikke jeg orker å observere akkurat det. :)

Klausen

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #39 på: Mars 28, 2008, 10:44:15 »
Bra analyse, enrique!

Men det jeg er nysgjerrig på er hvordan du konkluderer med at dette sannsynligvis er Pruttons beste kamp for sesongen?

Webredaktøren

  • Gjest
Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #40 på: Mars 28, 2008, 11:22:28 »
Prutton har vel spilt bedre kamper denne sesongen, men hovedpoenget er at han alltid går foran og viser vei. Kjemper, tackler, kjefter osv. Prutton er en ledertype som går foran og drar de andre med seg, nå har han jo i tillegg begynt å oppføre seg ordentlig.

Snart kan han i mine øyne begynne å bruke Billy Bremners motto: Keep on fighting!

Erik_

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #41 på: Mars 28, 2008, 12:16:28 »
Bra analyse, enrique!

Men det jeg er nysgjerrig på er hvordan du konkluderer med at dette sannsynligvis er Pruttons beste kamp for sesongen?
Takk for det. Fint å høre at det det morsomme arbeidet ikke var forgjeves.

Når det kommer til spørsmålet ditt.

Fordi jeg alltid har rett selvsagt. Sier seg selv det. :)

Neida, jeg ser nå at det kan ha kommet litt feil ut. Dette er bare den andre ligakampen jeg har sett på TV (resten hørt på radio). Så jeg skal ikke eller har ikke grunnlag nok til å påstå at det var hans beste kamp. Kunne nok heller ha skrevet "en av hans beste", eller rett og slett utelatt det. Sånn går det når man prøver å krydre litt på sannheten.

Har ikke fått med meg at Prutton har blitt rost opp i skyene etter kampene tidligere i sesongen, slik han ble nå mot Walsall. Det var nok mye derfor jeg nevnte dette. Det er nok bare å ta akkurat den konklusjonen med en klype salt, for å være dønn ærlig.

Klausen

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #42 på: Mars 28, 2008, 13:02:43 »
Prutton har vel spilt bedre kamper denne sesongen, men hovedpoenget er at han alltid går foran og viser vei. Kjemper, tackler, kjefter osv. Prutton er en ledertype som går foran og drar de andre med seg, nå har han jo i tillegg begynt å oppføre seg ordentlig.

Snart kan han i mine øyne begynne å bruke Billy Bremners motto: Keep on fighting!

Jeg har vært positiv til Prutton stort sett hele sesongen og på L1 nivå har han mye å bidra med! Det som kjennetegner divisjonen er kjemping og takling, osv. Du skriver selv at Prutton innehar disse egenskapene! At Prutton er en ledertype kan godt hende, men at han drar de andre med seg i kraft av sine prestasjoner er en overdrivelse, til det har Prutton for få ressurser. Leeds er pr. dags dato et lag som vinner fotballkamper når spillerne spiller for hverandre! Med andre ord er vi et LAG, som profiterer på at alle drar i samme retning.

King Billys motto er noe alle fotballspillere bør spille etter, det er ikke noe man opparbeider seg en rett til å bruke! Hvis alle spilte etter dette mottoet ville det vært flere gode spillere i verden!

Bra analyse, enrique!

Men det jeg er nysgjerrig på er hvordan du konkluderer med at dette sannsynligvis er Pruttons beste kamp for sesongen?
Takk for det. Fint å høre at det det morsomme arbeidet ikke var forgjeves.

Når det kommer til spørsmålet ditt.

Fordi jeg alltid har rett selvsagt. Sier seg selv det. :)

Neida, jeg ser nå at det kan ha kommet litt feil ut. Dette er bare den andre ligakampen jeg har sett på TV (resten hørt på radio). Så jeg skal ikke eller har ikke grunnlag nok til å påstå at det var hans beste kamp. Kunne nok heller ha skrevet "en av hans beste", eller rett og slett utelatt det. Sånn går det når man prøver å krydre litt på sannheten.

Har ikke fått med meg at Prutton har blitt rost opp i skyene etter kampene tidligere i sesongen, slik han ble nå mot Walsall. Det var nok mye derfor jeg nevnte dette. Det er nok bare å ta akkurat den konklusjonen med en klype salt, for å være dønn ærlig.

Personlig tror jeg noe av grunnen til at Prutton ikke roses opp skyene er at folk har blitt vant til at han ligger på et stabilt nivå! Det er sjelden han spiller ekstremt dårlig, noe mange andre har en tendens til å gjøre!

Etter å ha sett litt mer på analysen er det noen andre ting jeg også vil påpeke.
Analysen er kjempebra den, men jeg liker å se på hvordan resten av laget opptrer idet en pasning skal slås og da gjerne bevegelsen uten ball. Det er ofte mangel på sådan som gjør at man velger den korte pasninger eller at den befriende gjennombruddspasningen virker håpløs.
En god corner kan ofte virke elendig hvis ikke de rette løpene kommer, osv..

En feilpasning i seg selv må ikke bidra til at man spiller en dårlig kamp, men det er hvorvidt pasningen er farlig eller ikke som bør ha noe å si. For en gjennombruddspasning som blir snappet opp av forsvaret er ikke nødvendigvis en dårlig pasning..

Det ble kanskje litt mye og litt innviklet det siste der, men bær med meg..

Frode

Sv: Prutton; by a mile!
« Svar #43 på: April 05, 2008, 15:54:18 »
Macca synes neppe Prutton var "best by a mile" jfr. dagens laguttak ...