Kamp: vs Watford @Elland Road, tirsdag 22.10. 2024 kl. 20:45 på LUTV

Started by Asbjørn, October 20, 2024, 09:50:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ove

En slitsom kveld i sofaen  :) Herlig med seier og tabelltopp.

TK20

Viktig. Fortjent.

Seks poeng på de to siste er knallsterkt!

leedslife

Fult fortjent.
Gode min for Salmon. Så langt fra sharp ut.
Tanaka og Brenden imponerende.
Tøff, tøff bortekamp til Lørdag.

Lucas the Kop Cat

Quote from: TK20 on October 22, 2024, 22:50:54Viktig. Fortjent.

Seks poeng på de to siste er knallsterkt!
Ja, kan ikke bli stort bedre. ;)

Bjosse77

Hvorfor legge til så mye tid når det er Watford som konstant drøyer tid? De får både brutt opp hver gang vi er i siget samt får tilbake minuttene. Så bra dommer som vi hadde sist, denne her lot de slippe altfor mye. Hvordan får Tanaka gult bår de omtrent tar livet av Struijk uten å få gult?

Kato

Meslier 7 - En god redning, og sto godt i mot på dødballer etter pause.
Bogle 7 - Stenger døra stort sett på sin side.
Rodon 7 - Stødig, uten å briljere på noe vis.
Struijk 7 - Ikke trygg på den venstresida vår etter pause. Fighta bra.
Firpo 6,5 - Suspekt en mot en defensivt. Ofte med fremover som vanlig. Livredd Baah på den siden.
Rothwell 6,5 - Gode dødballer. Bra før pause, ble helt borte i andre omgang.
Tanaka 9 - Snudde kampen på egen hånd da vi slet i starten av andre omgang. Beste jeg har sett av en Leeds-spiller denne sesongen.
Ramazani - Mål og så skadet.
Gnonto 7 - Lykkes ikke med alt, men var i enden av mange av sjansene våre.
Aaronson 8 - Gjør en stor jobb, spesielt bra før pause i mellomrommet. Viktig scoring.
Piroe 6 - Bra i link-up, veldig svak rettvendt. Skal score minst ett mål.
Solomon 6,5 - Våknet litt utover. Trenger minutter.
Joseph 6,5 - Spissene våre må score på de sjansene vi skaper. Jobber og sliter godt.
James 6,5 - Skaper noe, endel merkelige valg.
Byram - Burde spilte mer for Firpo, nå blir det fra start med for lite minutter på baken.

Farke - Gjør stort sett byttene jeg ønsker, men bruker stallen for lite. Det vil bite oss til slutt. Vet ikke hva han sa i pausen , det må han aldri si igjen.

stian

I 1. omgang er vi tidvis enormt gode i presset. Det så ut som vi hadde tre spillere mer på banen - Watford fikk det trangt overalt. Så kommer vi ut i 2. omgang og er ikke på stasjonen i det hele tatt. Det er bekymringsverdig, siden det er åpenbart at det kommer til  å være Watfords plan. Det skal være mulig å være bedre forberedt på den.

Prestasjonene: Mye bra, men Tanaka var outstanding. Hvordan kan han ha spilt i 2. Bundesliga så lenge?? Fantastisk transferbusiness å selge Kamara for så mye penger og få inn Tanaka på billigsalg. Han og Rothwell har vært enorme på midten!

flynn

Dette var skumle saker. Slapp start på andre omgang endret hele kampbildet dramatisk, men halvveis ut i omgangen fikk vi bedre kontroll igjen. Men når 3-1 aldri kommer så er det jo ikke mulig å senke skuldrene før ni minutter overtid. Tanaka knallgod, mens Aaronson spiller sin beste kamp i Leeds-trøya.

Cherry

Knallstart, men så ble det tammere og tammere mot pause.
Grusom start på 2.omg, men Tanaka og de 3 byttene fikk oss i gang igjen.
FOR en spiller Ao er... herlig ro og overblikk. Årets transferdeal.

Vi skulle ha drept denne kampen tidlig, men det blir for unøyaktige avslutninger og siste pasninger. Uansett, 3 nye poeng - og vi er godt i rute...

Cannavaro

Deilig å vinne sånne kamper - alt kan ikke gå på skinner !
Syns allikevel vi har brukbar kontroll i store deler av kampen.
Helhjertet innsats av alle - Farke har bygd inn en fin fighter vilje i laget.
Tanaka er bare vidunderlig for tiden - kanonkjøp !
Mest av alt deilig å toge på med 3-poengere...OG ; Watford kan gjøre det vanskelig for andre lag..

Fin fotballkveld  ;)
MFLU - Miracles For Leeds United

Fantasyland

Tanaka soleklar BB. En komedie den prisen vi betalte for han. Har Farke tatt en Buendia her ? :)

Syntes også Pascal(til tross for glippen på målet) og Rodon fortjener plusser i boka.

Solomon en stor skuffelse selv om han har vært ute en stund. Forventer mer. Ser også ut som han har lagt på seg et par kilo...

Disse 3 poengene er like mye verdt som de mot Blades så da får vi si oss fornøyd. Onto Bristol City!

Blank_File

Bare 1,36 vs 0,69 i xG. Det var litt overraskende kanskje, men samtidig var ikke sjansene våre ordentlige sjanser i mange tilfeller. Og i alle fall ikke målene. Så det er vel mange bekker små.

Jeg tippet jo 4-1. Kunne fort blitt det, tross alt. Så jeg hadde selvsagt helt rett.  ;D

Asbjørn

Gode svar fra Farke syntes jeg...

Farke's here - tougher than it should have been?
I am really happy. I was worried after 10 minutes at 2-0. I have seen this so often in football. Last Friday was magic. Everyone praises us. National media. The manager says this is the best team by far, and then you go into the next game,e against a very physical, experienced team, and you find it easy to lead at 2-0. It nearly always leads to doing one step less, and the whole moment changes. Quite often after a start you drop points and perhaps we went to the lead too early/. This did not happen because we kept our foot om the gas in the first half.

Only thing missing was the third goal. Injuries. Manor played longer than I wanted him to. Could not see anything in the game in the first half. We started slowly in the second half. Lost some duels. Underestimated some bits. We pushed them back into their half after they scored. Big compliment to our supporters after that game. They were excellent.

Tanaka over 90 minutes even more progress
He was outstanding today. Lads are doing some jokes about Tiger Tanaka - a Bond villain. No, no he is James Bond. He saved the world today. Steel. Crucial and decisive duels. He was James Bond for us. He can keep going like this.

Ramazani blow
Twisted his anke. Have to wait and see. Deserve some luck.

Firpo fifth yellow
Tempted to bring Sam in earlier, but wanted to wait for the fifth change because of cramp around the pitch. Added time was crazy. We will find a solution to replace Junior Firpo.

Second-half adversity
Crucial. Next step in our development. Beat Coventry, but dropped deeper. Beat Plymouth last season after dropping deeper. Tonight we were on the front foot and had to be out there and pressing them. Did not give them chances. Wanted to go for the third goal. I like the reaction of my team.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30207571
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Trudde det skulle bli ketchup effekt etter den fantastiske åpnings.
Men 3p i historiebøkene er det som teller.
Ingen grunn til å ta av men 2p i snitt så langt betyr at vi er med i kampen om de 2 fast track plassene.

Asbjørn

Quote from: Fantasyland on October 22, 2024, 23:07:06Tanaka soleklar BB. En komedie den prisen vi betalte for han. Har Farke tatt en Buendia her ? :)

£2,9m (pluss noe add ons sikkert...), ja der fikk vi mye for pengene når man tenker på at vi kjøpte/solgte Kamara for rundt £10m  :) 

Absolute quality player this lad. Levels have not dropped since he came into the side and was the star of the show again this evening.
A midfielder who can pretty much do it all.
Not many bargains to be had in football but the initial £2.9m paid for Ao Tanaka is an absolute steal
https://x.com/marshyleeds/status/1848840261436137615
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Ramazani ut med skade ødela kampen og "momentum" for oss. Tror vi kunne ledet enda mer til pause med han på banen. I tillegg var det feil av Farke å sette inn på Solomon. James hadde vært et bedre valg. Dette kunne kostet oss poengene, men heldigvis klarte vi å løfte oss som lag utover i 2. omgang.

Kato

Cleverley mente Watford dominerte kampen i store perioder, fra det 15. til det 70. minutt. Han så ikke samme kamp som meg. 10 minutter etter pause kanskje, men ikke mer enn det.

Bromancer

Quote from: Kato on October 23, 2024, 07:40:08Cleverley mente Watford dominerte kampen i store perioder, fra det 15. til det 70. minutt. Han så ikke samme kamp som meg. 10 minutter etter pause kanskje, men ikke mer enn det.

Han skal få de første 20 min av 2. omg, men selv da skapte de bare 1 sjanse.

Hawley

Jeg syntes det var veldig stille på Elland Road i går.
Har nesten ikke opplevd det så stille.
Flere som tenkte over det?

Kato

Quote from: Hawley on October 23, 2024, 08:29:21Jeg syntes det var veldig stille på Elland Road i går.

Farke sa på pressern at han var imponert over publikum.

leedslife

Quote from: Hawley on October 23, 2024, 08:29:21Jeg syntes det var veldig stille på Elland Road i går.

Enig med deg her Hawley.

Det er nok sammensatt.
På den ene siden ser man en trend med "stadiondød" omkring i England mens man andre steder i Europa (Skandinavia ikke minst) har hatt en positiv utvikling.
For PLs del så er det kapitalismen som har ødelagt. Skjevfordelingen i den pyramiden som England har satt opp er jo helt hinsides alt annet.
Det priser ut konsumere som vanligvis identifiserer og speiler seg i klubbens opphav og identitet.
For vår del smakte vi på det gode selskap, men måtte ut i en voldsom retrett og deretter stille oss tilbake igjen i køen - samtidig som du får amerikanske eiere, fortsetter salg av klubbens kronjuveler og samme sommer får RB inn i klubben. Det er jo ikke akkurat en voldsom gitarsolo for trampeklapp og engasjement.
Så tror jeg personlig ligasystemene/turneringene, antall kamper og ikke minst kampene i seg selv snart trenger en overhaling for underholdningsaspektet.

Det blir spennende å følge stadionutbyggelsen for vår del. Den vil nok gi mange hint om dette er en korreksjon i det store bildet eller en trend som er kommet for å bli.
De kommuniserer stadig at ser og forstår denne delen av klubben. Så får man se om det blir handling ut av det eller om antall enheter og touchpoints teller mest.

Kato

Quote from: leedslife on October 23, 2024, 09:19:55

Enig med deg her Hawley.

Det er nok sammensatt.
På den ene siden ser man en trend med "stadiondød" omkring i England mens man andre steder i Europa (Skandinavia ikke minst) har hatt en positiv utvikling.
For PLs del så er det kapitalismen som har ødelagt. Skjevfordelingen i den pyramiden som England har satt opp er jo helt hinsides alt annet.
Det priser ut konsumere som vanligvis identifiserer og speiler seg i klubbens opphav og identitet.
For vår del smakte vi på det gode selskap, men måtte ut i en voldsom retrett og deretter stille oss tilbake igjen i køen - samtidig som du får amerikanske eiere, fortsetter salg av klubbens kronjuveler og samme sommer får RB inn i klubben. Det er jo ikke akkurat en voldsom gitarsolo for trampeklapp og engasjement.
Så tror jeg personlig ligasystemene/turneringene, antall kamper og ikke minst kampene i seg selv snart trenger en overhaling for underholdningsaspektet.

Det blir spennende å følge stadionutbyggelsen for vår del. Den vil nok gi mange hint om dette er en korreksjon i det store bildet eller en trend som er kommet for å bli.
De kommuniserer stadig at ser og forstår denne delen av klubben. Så får man se om det blir handling ut av det eller om antall enheter og touchpoints teller mest.

Ikke utsolgt i går, nesten 35000 tilskuere.

Hawley

Quote from: Kato on October 23, 2024, 09:39:05
Quote from: leedslife on October 23, 2024, 09:19:55

Enig med deg her Hawley.

Det er nok sammensatt.

Ikke utsolgt i går, nesten 35000 tilskuere.
Ja, stusset på at det ikke var utsolgt også. Dorigo nevnte vel også en gang at det var stille

Asbjørn

Quote from: Kato on October 23, 2024, 09:39:05Ikke utsolgt i går, nesten 35000 tilskuere.
Det er NESTEN utsolgt og det FORVENTES utsolgt - da kan det skje at de siste tilbakeleverte billettene ikke blir solgt. OG det kan handle om Watford og at de ikke brukte kvoten sin...

Mht stemning så handler det ofte på tv om hvor mikrofonene er plassert.Desssuten, på 1-2 blir det fort nervøs stemning blant publikum - merker det kojo på meg selv foran tv'en...

Farke kommenterte publikum ja. Om det var reellt eller for å score poenger kan jeg ikke si.
Så hadde vi kanskje noen representanter her blant publikum (som kan uttale seg)- plenty norske over i alle fall...

Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Quote from: Asbjørn on October 23, 2024, 10:21:46
Quote from: Kato on October 23, 2024, 09:39:05Ikke utsolgt i går, nesten 35000 tilskuere.
Det er NESTEN utsolgt og det FORVENTES utsolgt - da kan det skje at de siste tilbakeleverte billettene ikke blir solgt. OG det kan handle om Watford og at de ikke brukte kvoten sin...

Mht stemning så handler det ofte på tv om hvor mikrofonene er plassert.Desssuten, på 1-2 blir det fort nervøs stemning blant publikum - merker det kojo på meg selv foran tv'en...

Farke kommenterte publikum ja. Om det var reellt eller for å score poenger kan jeg ikke si.
Så hadde vi kanskje noen representanter her blant publikum (som kan uttale seg)- plenty norske over i alle fall...

Det var da mye høyere stemning under Sheffield U-kampen

leedslife

Quote from: Hawley on October 23, 2024, 10:59:14

Det var da mye høyere stemning under Sheffield U-kampen

Det er en hot topic på de ulike supporterforumene til toppklubbene. Samme ser du på X (Twitter).
Liverpool har hatt den diskusjonen lenge. Man City. ManU. Newcastle etc i veldig stor grad.

Leeds går viralt etter Leicester og Norwich (i predict a riot, lets go f**king mental scenene bla).
Newcastle etter PSG i CL. Liverpool mot Chelsea i finalen. Se på de to skotske storklubbene. Senest i Europa for Celtic.
Supporterkulturen står sterkt og gror godt i Europa. I England er det sjeldnere og sjeldnere mellom slagene.

Tror at Leeds v ManU er en av få kamper som fortsatt treffer max puls på et atmosfære barrometer. Meste annet er tatt av tiden og innstramninger.

Ifht hvor mikrofonene står på kamp så kan sikkert det ha en virkning. Mest effektive så klart mot hets, sjikane og et språk som ikke er veldig forenelige mot alle barn og ungdom som ser på.
Men tror ikke det er kjernen til problemet her - selv om det er et argument som stadig dukker opp siden K Bates sine dager som eier.

Cannavaro

Ref. stille på tribunen ; jeg tror "problemet" er enklere ; de fleste forventet seier mot Watford og at utløp for
entusiasme og glede kom ved scoringene...på 2-0 er det forventet at vi skal cruise inn til seier - og når vi da får litt mer kamp så dabber entusiasmen av....i 2.omgang etter 1-2 så kom publikum litt mer med i perioder ihvertfall.  Tror engasjement på tribunen har med motstander å gjøre og hvordan kampen utvikler seg....selv ville jeg selvsagt sett at våre hjemmefans holder et bra trykk gjennom hele kampen, men helt forståelig at det kan dabbe av til tider også...
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgeir *

Det var god plass i hjørnet ved Watford-fansen, så de hadde nok ikke på langt nær solgt sin kvote.
Super Leeds since 1968

stian

Quote from: Hallgeir * on October 23, 2024, 12:29:24

Det var god plass i hjørnet ved Watford-fansen, så de hadde nok ikke på langt nær solgt sin kvote.

Mener Dorigo nevnte at det var ca 790 tilreisende fra Watford. Det kan umulig være hele kvoten.

ingve1960

Herligt med 3 poeng og nok en god spennende kamp med gode individuelle prestasjoner men selfølgelig må noen finne litt dritt på farke (skulle brukt james ikke salomon) er 100 % sikker på at vis han brukte james og ikke lyktes hadde det vert,,skulle brukt solomon ,,

En annen sak:
Denne kampen er et veldig godt eksempel på at bytter kan svekke laget.
Watford er bra med i kampen mot slutten av 1 omg og kjører over oss første 15min av 2andre med bra trøkk og fint spill,,av en eller annen merkelig grunn begynner cleverly og bytte spillere, for vert bytte blir watford dårligere og dårligere og når alle er bytta med ca 12m spilletid igjen skaper de absolutt ingen ting og vi har flere kjempesjangser,,fantastisk coating vil flere her inne mene,,totalt håpløst mener jeg, og at det kan sitte fans x antall sjømil fra leeds og mene de vet  bedre en farke og trenerteamet som har helt andre forutsettninger for valgene og er mange ganger fotballfaglig smart er for meg ufattelig..

Ny kamp til lørdagen gleder meg veldig. MOT