Kamper i dag sesongen 24/25

Started by Kato, August 09, 2024, 21:15:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

TK20

Rutter med svakt balltap. To sekunder senere står det 0-1 mot Tottenham.

auren

Quote from: TK20 on October 06, 2024, 17:56:06Rutter med svakt balltap. To sekunder senere står det 0-1 mot Tottenham.

Han gjør det godt igjen og utligner til 2-2!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

Quote from: auren on October 06, 2024, 18:54:15
Quote from: TK20 on October 06, 2024, 17:56:06Rutter med svakt balltap. To sekunder senere står det 0-1 mot Tottenham.

Han gjør det godt igjen og utligner til 2-2!

auren
...for ikke å snakke om knallbra assist for 3-2
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Må vi bruke tid på å skrive om sånne folk.

Hallgeir *

Quote from: Reaney on October 06, 2024, 20:33:07Må vi bruke tid på å skrive om sånne folk.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor Rutter skulle gå under kategorien "sånne folk", som tydeligvis er en negativ betegnelse.

En god spiller og et fantastisk positivt og nesten alltid smilende menneske. At han har lyst til forsøke seg på øverste nivå, er ikke så vanskelig å forstå. Og så lenge han ikke gikk ut offentlig med et ønske om å forlate klubben, synes jeg det blir feil å bruke klubbskiftet mot han. Jeg håper at han lykkes.

Vi skriver ofte om ex-spillere, og det synes jeg vi godt kan fortsette med. Forumet blir ikke noe dårligere av den grunn. Jeg har i alle fall tid til det.   :)

For øvrig utrolig leit at han dro.
Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: Hallgeir * on October 06, 2024, 21:33:57
Quote from: Reaney on October 06, 2024, 20:33:07Må vi bruke tid på å skrive om sånne folk.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor Rutter skulle gå under kategorien "sånne folk", som tydeligvis er en negativ betegnelse.

En god spiller og et fantastisk positivt og nesten alltid smilende menneske. At han har lyst til forsøke seg på øverste nivå, er ikke så vanskelig å forstå. Og så lenge han ikke gikk ut offentlig med et ønske om å forlate klubben, synes jeg det blir feil å bruke klubbskiftet mot han. Jeg håper at han lykkes.

Vi skriver ofte om ex-spillere, og det synes jeg vi godt kan fortsette med. Forumet blir ikke noe dårligere av den grunn. Jeg har i alle fall tid til det.   :)

Helt enig.
MOT

TK20

Quote from: GeirO on October 06, 2024, 23:50:28
Quote from: Hallgeir * on October 06, 2024, 21:33:57

Helt enig.

Jeg er enig, men jeg kunne jo startet diskusjonen i spillertråden (evt ex player-tråden) så man kan droppe å åpne tråden om man er uinteressert.

Asbjørn

Husk, de oppgitte tidene er engelsk tid:
Thursday 10th October
Rory Mahady & Sam Chambers
Hungary U19 vs Scotland U19 (3pm)

Ao Tanaka
Saudi Arabia vs Japan (7pm)

Mateo Joseph
Spain U21 vs Kazakhstan U21 (7:30pm)
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Saturday 12th October
Brenden Aaronson
USA vs Panama (2am)

Junior Firpo
Antigua and Barbuda vs Dominican Republic (6:30pm)
Tell me  Tell me

Dylan

auren

WBA ledet lenge 1-0, men 2 min på overtid utlignet Oxford. Hvis Sunderland taper i morgen og Burnley ikke slår Wednesday borte, vil vi lede tabellen  :)

auren

TK20

Burnley 2-0 etter 55 min. De blir nok å regne med hele veien inn.

Reaney

Tapet mot Burnley var svært ødeleggende. Med uavgjort, som vi minst hadde fortjent, hadde vi vært foran dem.

Cherry

Quote from: Reaney on October 20, 2024, 09:56:23Tapet mot Burnley var svært ødeleggende. Med uavgjort, som vi minst hadde fortjent, hadde vi vært foran dem.

36 kamper igjen, det vil bli stolpe inn og stolpe ut... ;)

Cannavaro

Tabellposisjonen er ikke så viktig nå, den er viktigst til slutt ; i april/mai neste år !
Det er også formtabeller som beskriver formen på et lag som kan være vel så viktig...

Bryr meg ikke så mye om status nå, viktigst at Leeds gjør jobben selv - og ALLE lag går på noen smeller ila. en sesong over 46 kamper. Det som er viktigst er skadesituasjoner, utestengelser p.g.a kort på spillere, og NÅR en eventuell formdupp inntreffer.  Selvsagt viktig også å vinne kamper mot lag rundt oss på tabellen som antas å kjempe i toppsjiktet..

Det er egentlig en kabal som skal gå opp til slutt - den som har spilt best og sitter igjen med de beste kortene når det skal avgjøres...
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Sam Greenwood med scoring og assist for Preston i førsteomgang hjemme mot Norwich i dag.

GeirO

Blir morsomt i morgen. De fire lagene nærmest oss på tabellen skal ut i relativt slitsomme bortekamper. Umulig at alle fire vinner.
MOT

Asbjørn

Quote from: GeirO on October 23, 2024, 00:03:06Blir morsomt i morgen. De fire lagene nærmest oss på tabellen skal ut i relativt slitsomme bortekamper. Umulig at alle fire vinner.
Enig med deg!
Luton (nr 18)-Sunderland (nr 1)
Hull (nr 16) - Burnley (nr 3)
Middlesbrough (nr 11) - Sheffield U (nr 4)
Blackburn (nr 6) - WBA (nr 5)
Luton ligger lavt på tabellen men har begynt klatringen, de har 2-1-0 siste tre hjemme nå. Hull har 4-0-2 siste seks. Middlesbrough har 2-2-2 hjemme så langt. Og Blackburn har 4-0-1 siste fem hjemme.

Ser ikke for meg at disse fire lagene samlet sikrer 12 poeng i kveld...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on October 23, 2024, 18:09:11
Quote from: GeirO on October 23, 2024, 00:03:06Blir morsomt i morgen. De fire lagene nærmest oss på tabellen skal ut i relativt slitsomme bortekamper. Umulig at alle fire vinner.
Enig med deg!
Luton ligger lavt på tabellen men har begynt klatringen, de har 2-1-0 siste tre hjemme nå. Hull har 4-0-2 siste seks. Middlesbrough har 2-2-2 hjemme så langt. Og Blackburn har 4-0-1 siste fem hjemme.

...når det er sagt, Eirik Aase argumenterer for 10 poeng for de i kveld

https://championshipnorge.com/2024/10/23/for-runden-onsdag-23-oktober/
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Da er vi halvveis i tre av kveldens fire 'toppkamper' i Championship. (Sheff U mangler et kvarter på halvspilt),
INGEN leder, Burnley ligger sågar under.
Og vi er fortsatt på andreplass. :)

...men det er en omgang (og et kvarter) igjen ennå...
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

MOT

Asbjørn

Raphinha - en av verdens beste for tiden?
Kaptein på Barcelona, nå hat trick i det som foreløpig er 4-1 over Bayern München
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: GeirO on October 23, 2024, 22:14:56Fandens Sunderland!

Jojo, men foreløpig har altså disse fire lagene samlet 5 poeng av 12 mulige i kveld.

Det blir nok mer til slutt men anyways...
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Var det denne du tenkte på, kanskje?
Skulle hatt 1-0 men det ble ...offsidet...

Luton have a perfectly good goal disallowed.

Sunderland score with a goal that should have been disallowed.

Mad Hatters.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

En bra kveld for Leeds, selv om vi fortsatt er nr. 3. Synd at Sunderland vant, men nå er vi a poeng med Burnley og har tre poeng ned til 4. og 5. plass  :)

auren

GeirO

Quote from: Asbjørn on October 23, 2024, 22:26:20
Var det denne du tenkte på, kanskje?
Skulle hatt 1-0 men det ble ...offsidet...

Luton have a perfectly good goal disallowed.

Sunderland score with a goal that should have been disallowed.

Mad Hatters.
Var nok mer at de scoret 1-2 rett etter 1-1, men OK. Kun 5 av 12, ikke verst....(men vi er ikke på direkte opprykk :))
MOT

Asbjørn

Enig med deg!

Det ble altså 5 av 12 poeng på disse i kveld.
Det negative er at vi fortsatt 'bare' er nr 3 men vi tok poeng mot alle bortsatt fra Sunderland.

Igjen hadde de flaks (nei eg så ikkje kampen) men ja som noen sier, Ipswich hadde 'flaks' gjennom hele sesongen i fjor så det er jo mulig...

Eg er mer spent på om vi får bedre betalt (enn disse fire) i vår bortekamp til helgen.
Det er fullt mulig å klare dte.
Me Championship viser igjen og igjen kor vanskelig det er å holde koken hele veien...

Spent
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Ingen lag har "stukket av" så langt, og vi ligger ganske stødig på/opp mot 2 poeng i snitt. Kjenner ikke på noe uro med tanke på poengfangst og tabellplassering så langt.

leedslife

Quote from: Asbjørn on October 23, 2024, 22:59:03
Enig med deg!

Det ble altså 5 av 12 poeng på disse i kveld.
Det negative er at vi fortsatt 'bare' er nr 3 men vi tok poeng mot alle bortsatt fra Sunderland.

Igjen hadde de flaks (nei eg så ikkje kampen) men ja som noen sier, Ipswich hadde 'flaks' gjennom hele sesongen i fjor så det er jo mulig...

Eg er mer spent på om vi får bedre betalt (enn disse fire) i vår bortekamp til helgen.
Det er fullt mulig å klare dte.
Me Championship viser igjen og igjen kor vanskelig det er å holde koken hele veien...

Spent
Det blir spennende å følge Sunderland. Ungt lag - noen veldig gode individuelle spillere som jeg håper Leeds har i kikkerten. Mye flair og finesse. Periodevis imponerende mot oss.
Ellers synes jeg det skiller lite i gruppa mellom Burnley, WBA, Sheff Utd av det jeg har sett.
Tunge, solide, men trauste CC lag som mest sannsynlig vil stå distansen ut.

Det er jo ingen av de andre lagene i divisjonen som er i nærheten av toppnivået til Leeds slik jeg ser det.
Vi viste det gjennom fjoråret og vi har glimtvist sett det så langt denne sesongen.
Nøkkelen ligger som du sier i dette: "Me Championship viser igjen og igjen kor vanskelig det er å holde koken hele veien..."
Vi må finne en måte å vinne på når fixturelista presser oss på reisedistanse, motstand, hyppighet av kamper, susp/skader og ufyselige baneforhold.
Jeg synes man ser spor av forbedring her mot average motstand og skadesituasjon så langt, men tenker November vil gi oss svar.
Et Desember med Leeds i momentum og mindre rop etter Januarvinduet ser jeg på som et langt steg i riktig retning skal man se på energilekkasjene forrige sesong.

Lucas the Kop Cat

Max Dean innbytter i dag for Gent som slår Molde i konferanseligaen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Asbjørn

Topplagene i Championship har for det meste enkle hjemmekamper denne runden. Men unntak finnes jo...
Sunderland-Oxford (nr 12)
Sunderland hjemme møter uavgjortspesialist Oxford (fem U på rad). De tar nok denne...
Burnley-QPR (nr 23)
Hjemmelaget nest øverst, bortelaget nest nederst. Hjemmeseier...
Bristol City (nr 10)-Leeds United
Skal man hange med i toppen trengs en seier...
WBA-Cardiff (nr 20)
Nok en hjemmeseier on the cards...
Sheffield U-Stoke (nr 18)
Topplaget vinner nok...
Watford (nr9)-Blackburn
Eirik Aase tipper tap for laget sitt...

Alle lagene i Top Six vil nok ikke vinne (dette er Championship) men de fleste vil nok gjøre det...
Tell me  Tell me

Dylan