Kamp: vs Norwich @Carrow Road, tirsdag 01.10. 2024 kl. 20:45 på LUTV

Started by auren, September 29, 2024, 12:56:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Omlegging til 4-4-2 med Bamford og Piroe på topp har ikke vært noen suksess.

peacock

Vi ser ferdige ut. Slitne spillere. Men, Aaronson kan løpe til i morra!

GaryMac

Sydhagen

Et godt poeng. Stort sett det beste laget. Norwich mest fornøyd tror jeg.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Slutt. 1-1. Akkurat som forventet. God andre omgang helt til vi kollapset etter byttene med Piroe og Bamford. Sikkert 80-20 i possession til hjemmelaget etter det. Fortærende, for vi hadde momentum og det var nesten bare ett lag på banen frem til 75 minutter. 1 poeng er uansett godkjent på en vanskelig bortebane.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GaryMac

Slutt. 1-1 og ett poeng i en av årets vanskeligste bortekamper.
Norwich har ikke tapt på 20 kamper på hjemmebane.

TK20

Bjosse77

Quote from: auren on October 01, 2024, 22:36:58Byttene har svekket oss massivt. Piroe og Bamford helt ute...

auren
Tja. Joseph bidro nix og nada bortsett fra å være på banen. Bytte han ut kan i verste fall ende likt.

leedslife

Tanaka var imponerende i posisjonsspill og med ball.
Godt fornøyd med 1 poeng.
Til Sunderland for 3 poeng på Fredag.

Hawley

Kato

Meslier 5 - Klarer det kunststykket å spille en dårlig kamp uten å ha noe å gjøre. Elendig med beina. Skremmende.
Bogle 6,5 - Burde avgjort. Endel med fremover, litt suspekt andre veien.
Rodon 5 - Småguttefeil med å ikke holde seg på beina og lage straffe. Svak distribusjon. Svak kamp.
Struijk 7 - Fint på målet. Tryggere og bedre valg enn makkeren.
Firpo 6 - Noenlunde med offensivt før pause, null etter. Parkert på målet, suspekt defensivt.
Gruev 6 - Det vanlige.
Tanaka 8 - Den klart beste fotballspilleren hos oss. Ingen tar fra han plassen sentralt. Selvsagt bare tull at Farke ikke har gitt han flere minutter enn han har. Skremmende svak manager. Bør være et soleklart førstevalg sentralt. 
Aaronson 7 - Jobber godt, altfor dårlig sluttprodukt.
Gnonto 8 - Vår eneste offensive trussel, selv om ikke alle valg var like gode. Sluknet utover.
Joseph 5 - Svak, ikke god i link-up spill heller. Null trussel. Lever på lånt tid på den spissplassen.
Ramazani 6,5 - Ikke veldig god, kom seg litt utover. Målet var et rapt fint skudd.
Rothwell 6,5 - Prøver å styre spillet, og klarer periodevis det. Sluknet helt på slutten.
Resten - Vi ble klart svakere av byttene. Hverken Bamford, Piroe, Gelhardt eller Byram snudde noe som helst.

Farke: Ble med en gang svakere av 4-4-2. Formasjonsendringen svekket oss. Som kjent ikke min favoritt i managerstolen. Ufattelig hvordan han har klart å holde Tanaka unna laget så lenge.

auren

Quote from: Bjosse77 on October 01, 2024, 22:50:50
Quote from: auren on October 01, 2024, 22:36:58Byttene har svekket oss massivt. Piroe og Bamford helt ute...

auren
Tja. Joseph bidro nix og nada bortsett fra å være på banen. Bytte han ut kan i verste fall ende likt.

Ikke Joseph sin kamp i dag, enig i det. Kanskje burde Piroe og Gelhardt kommet inn. Bamford er jo ikke litt matchfit en gang, og på et slikt underlag blir han virkelig Bambi på isen. Vi hadde virkelig momentum og så ut til å kunne snu kampen da vi plutselig klappet sammen. Veldig rart...

auren

auren

Quote from: Hawley on October 01, 2024, 22:54:53Forferdelig dommer, men ble ikke avgjørende.

Jo. Snøt oss for straffe på 1-1. Gnonto ble felt, men han får jo aldri straffe...

auren

Kato

Quote from: auren on October 01, 2024, 22:55:32

auren

Ikke Joseph sin kamp i dag, enig i det. Kanskje burde Piroe og Gelhardt kommet inn. Bamford er jo ikke litt matchfit en gang, og på et slikt underlag blir han virkelig Bambi på isen. Vi hadde virkelig momentum og så ut til å kunne snu kampen da vi plutselig klappet sammen. Veldig rart...

auren

Tror det var like mye formasjonsendringen som selve byttene som gjorde oss dårligere.

Sydhagen

Tror litt av grunnen til at Norwich tok over siste er slitne bein på Tanaka og Rothwell. Samtidig så mister vi hurtighet i det offensive presset med Bambi og Piroe, samtidig som Aaronsen blir flyttet på kant.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Quote from: Kato on October 01, 2024, 22:57:15
Quote from: auren on October 01, 2024, 22:55:32

auren

auren

Tror det var like mye formasjonsendringen som selve byttene som gjorde oss dårligere.

Hovedårsaken er at verken Piroe eller en Bamford ute av form er gode førsteforsvarere. Vi mistet mye arbeidskapasitet med Joseph, Ramazani og Gnonto ut. Piroe og Bamford loffet jo bare rundt.
Dagens underlag var jo ikke med på å gjøre det til en fintspillende kamp, flust av feilpasninger fra begge lag og hawaii-fotball.

auren

Hawley

Quote from: auren on October 01, 2024, 22:56:03
Quote from: Hawley on October 01, 2024, 22:54:53Forferdelig dommer, men ble ikke avgjørende.

Jo. Snøt oss for straffe på 1-1. Gnonto ble felt, men han får jo aldri straffe...

auren
..som Struik hadde bommet på 😁 Mesllier burde tatt straffa forøvrig..elendig straffe

auren

Jeg var i grunnen ikke så overvettes imponert over Tanaka i kveld. Synes han slo veldig mye i støtte og på tvers. Da likte jeg bedre Rothwell. Han var mer fremoverrettet da han mottok ballen. Vendte stort sett alltid mot mål i stedet for å se tilbake og slå i støtte eller på tvers. Hadde sine feil han også, men liker midtbanespillere som prøver på litt offansive baller. Tror Tanaka og Rothwell klarer seg fint også mot Sunderland på fredag. Håper bare at underlaget er bedre.

auren

auren

Quote from: Hawley on October 01, 2024, 23:12:54
Quote from: auren on October 01, 2024, 22:56:03

auren
..som Struik hadde bommet på 😁 Mesllier burde tatt straffa forøvrig..elendig straffe

Ja, det ville jo vært typisk  ;D

Rar straffe, Meslier står som en saltstøtte, men tipper han satser på feil fot, og ser kjapt at han ikke har nubbesjans til å ta straffen. Men det så rart ut.

auren

Gordon McUseless

Redningsprosenten til Meslier på straffe er helt katastrofetall.
Har hatt 24 straffer mot seg i karrieren og reddet 2 stk! 

Asbjørn

Tipper det blir ingen Gruev på fredag...

Gruev
Not good enough to keep going. Knee injury. Struggled to turn. Have to wait for the assessment. Tomorrow there will be a scan. Does not look great at the moment. Ao and Joe stepped up. Second half, positioning, first game together, we were open and could not control their counters. No criticism. Happy they delivered, especially Ao n their first proper league game. We will learn from this and improve positioning.

Compliments to these lads in these circumstances.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Asbjørn on October 01, 2024, 23:22:02Tipper det blir ingen Gruev på fredag...

Gruev
Not good enough to keep going. Knee injury. Struggled to turn. Have to wait for the assessment. Tomorrow there will be a scan. Does not look great at the moment. Ao and Joe stepped up. Second half, positioning, first game together, we were open and could not control their counters. No criticism. Happy they delivered, especially Ao n their first proper league game. We will learn from this and improve positioning.

Compliments to these lads in these circumstances.

...ikke mye distanse fra Ramazani

Why take Largie off at 60?
Third start. Intense game. Struggling. Workload, he will find not many wingers that deliver less distance in the league. Not criticism, but we have to work on it. We have wingers out and cannot afford another injury.
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: auren on October 01, 2024, 23:13:49Jeg var i grunnen ikke så overvettes imponert over Tanaka i kveld. Synes han slo veldig mye i støtte og på tvers. Da likte jeg bedre Rothwell. Han var mer fremoverrettet da han mottok ballen. Vendte stort sett alltid mot mål i stedet for å se tilbake og slå i støtte eller på tvers. Hadde sine feil han også, men liker midtbanespillere som prøver på litt offansive baller. Tror Tanaka og Rothwell klarer seg fint også mot Sunderland på fredag. Håper bare at underlaget er bedre.

auren

Med en gang han får spille fra start ser du det. En helt annen ro med ball, oversikt, evne til å spille seg ut av trange rom. Et annet nivå enn Gruev. Kvaliteten lyser. Spiller klink resten av sesongen sentralt så lenge han er skadefri. Blir garantert bare bedre og bedre med kamper på nivået. Mer å gå på offensivt, men det kommer. Her har vi mye moro i vente.

Asbjørn

Cooper med stats igjen :)

Willy Gnonto had four shots, created five chances and had 12 touches in the opposition box tonight against Norwich, becoming the first Leeds player Opta has on record since 2013-14 to produce those numbers in a single league match. #lufc

https://x.com/JRCooper26/status/1841232117088559512
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Med James og Solomon ute må nok Gnonto og Ramazani starte hver eneste kamp de to neste månedene. Vi er avhengig av X faktoren Deres.

Cannavaro

Helt enig Kato, oser kvalitet av Tanaka ! Utrolig trygg med ball, godt overblikk, god bevegelighet - og vil ha ball. Er en ballvinner også. Tror vi kan få mye glede av ham fremover.
Rothwell får være den med litt mer offensiv tankegang blant de to, både true rom og finne rom offensivt. Noen slurvefeil idag, men tror også bidragene hans blir bedre etterhvert som det kommer flere kampminutter.
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

Quote from: Kato on October 01, 2024, 23:41:01
Quote from: auren on October 01, 2024, 23:13:49Jeg var i grunnen ikke så overvettes imponert over Tanaka i kveld. Synes han slo veldig mye i støtte og på tvers. Da likte jeg bedre Rothwell. Han var mer fremoverrettet da han mottok ballen. Vendte stort sett alltid mot mål i stedet for å se tilbake og slå i støtte eller på tvers. Hadde sine feil han også, men liker midtbanespillere som prøver på litt offansive baller. Tror Tanaka og Rothwell klarer seg fint også mot Sunderland på fredag. Håper bare at underlaget er bedre.

auren

Med en gang han får spille fra start ser du det. En helt annen ro med ball, oversikt, evne til å spille seg ut av trange rom. Et annet nivå enn Gruev. Kvaliteten lyser. Spiller klink resten av sesongen sentralt så lenge han er skadefri. Blir garantert bare bedre og bedre med kamper på nivået. Mer å gå på offensivt, men det kommer. Her har vi mye moro i vente.
Fullstendig enig.
En helt annen dimensjon enn noen av de andre som spiller sentralt for oss.
Utrolig gledelig at vi endelig har en spiller der vi kan spille på oss press og som har ferdigheter, overblikk og rolleforståelse i posession.

Man kan lure på hva som har holdt han her nede på nivå 2.

Milou

Quote from: Kato on October 01, 2024, 22:55:31Tanaka 8 - Den klart beste fotballspilleren hos oss. Ingen tar fra han plassen sentralt. Selvsagt bare tull at Farke ikke har gitt han flere minutter enn han har. Skremmende svak manager. Bør være et soleklart førstevalg sentralt. 

Farke: Ble med en gang svakere av 4-4-2. Formasjonsendringen svekket oss. Som kjent ikke min favoritt i managerstolen. Ufattelig hvordan han har klart å holde Tanaka unna laget så lenge.

Kritisere Farke skal du få lov til, men dette blir for dumt. Tanaka hadde knapt ein trening med laget før Cardiff-kampen, så eg vil påstå at det nesten ville vere uansvarleg å starte han før den kampen. At han skulle starte foran Ampadu ser eg også som ganske uaktuelt, og eg ser ikkje det som sjølvsagt at han er førsteval foran Gruev. Eg er forøvrig einig med auren at han ikkje er ein slik openbaring som kato og enkelte andre meiner. Han er riktignok veldig trygg med ball og pasningsstatistikken er nok imponerande, men 90% av pasningane var kortpasningar som han skal treffe med.

Eg noterer forøvrig at ingen kritiserer Farke for ikkje å bytte tidlegare i dag. Eg er ein med deg, kato, i at formasjonsendringen sannsynlegvis var med på at vi mista initiativet meir enn spelarane, men Norwich var allereie i ferd med å spele seg  inn i kampen, så vel så viktig var det nok at dei såg seg nødt til å vere meir offensive etter Leedsmålet.

Eg syns Bamford var positiv etter han kom inn, og det blir viktig å få han i gang. Eg forstår ikkje heilt kritikken av Meslier på straffesparket. Han hadde tydelegvis bestemt seg for å stå til han såg kor skotet kom. Når det er så hardt, så er det ikkje noko enklare for ein høg keeper å kaste seg ned på det enn om det hadde vore plassert nermare stolpen. Det kan argumenterast for at han burde tatt sjansen på å velje ei side, og i så fall hadde han nok redda det skotet om han hadde valgt riktig.

Alt i alt er eg einig i dei fleste oppsummeringane av kampen. Vi spelte ikkje vår beste kamp, vi var likevel totalt sett det beste laget, men eit poeng er godkjent på ein vanskeleg bortebane. Eg er ueinig i kommentaren som sa at Norwich ikkje er noko betre enn Cardiff og Coventry. Eg reknar med at Norwich vil vere med å kjempe om playoffplass i år også, i motsetnad til desse to laga.

auren

Quote from: ar9 on October 02, 2024, 00:41:34Med James og Solomon ute må nok Gnonto og Ramazani starte hver eneste kamp de to neste månedene. Vi er avhengig av X faktoren Deres.

Håper på en liten gladnyhet vedrørende Solomon. DJ Dan fra Squareball har visstnok sagt at Solomon er klar til Sunderland-kampen (postet på Waccoe i går). Om dette stemmer vet jeg ikke, men skal høre på Match Ball podcast nå.

auren