Gitt tankegang at vi rykker opp og får nye eiere

Started by h.b, April 17, 2010, 12:41:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jarle

Quote from: Runar on April 19, 2010, 12:30:43
Quote from: bwirum on April 19, 2010, 12:08:39
Jeg er til dels enig med h.b her, hvis vi rykker opp og hvis vi får nye eiere (det er jo lov å drømme), så bør det være mulig å få finansiell frihet til noen nye, GODE spillere.

Det må være mulig å se til andre CCC og muligens PL lag for å få tak i spillere. MEN når det er sagt, så er det faktisk noen spillere fra L1 jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å få med på lasset oppover (eks. Lambert), som har potensiale til å gjøre det meget bra oppover i divisjonene.

Edit: En annen ting er at det jo er kjøpers marked om dagen, som ble sagt tidligere her, og det økonomiske klimaet, markeds- og mediainntekter spesielt, er noe helt annet i CCC enn i L1, uten at kostnadene våre blir så veldig mye større, utenom på lønninger og spillere, som da burde gi rom for nettopp det.

Her må du vise til noe som bekrefter den påstanden

Nei...det er jo rart at toppklubber har Messi og Ronaldo på lønningslista mens vi har Hughes og co... hmmmmmmm

Hva har PL klubber i inntekter fra SKY tror du?

Så du trenger ikke bekrefte noe h.b... vi bekrefter derimot at Runar ikke er helt med!

Dennis

Quote from: jarle on April 19, 2010, 13:33:18
Jeg er til dels enig med h.b her, hvis vi rykker opp og hvis vi får nye eiere (det er jo lov å drømme), så bør det være mulig å få finansiell frihet til noen nye, GODE spillere.

Det må være mulig å se til andre CCC og muligens PL lag for å få tak i spillere. MEN når det er sagt, så er det faktisk noen spillere fra L1 jeg veldig gjerne kunne tenkt meg å få med på lasset oppover (eks. Lambert), som har potensiale til å gjøre det meget bra oppover i divisjonene.

Edit: En annen ting er at det jo er kjøpers marked om dagen, som ble sagt tidligere her, og det økonomiske klimaet, markeds- og mediainntekter spesielt, er noe helt annet i CCC enn i L1, uten at kostnadene våre blir så veldig mye større, utenom på lønninger og spillere, som da burde gi rom for nettopp det.

Nei...det er jo rart at toppklubber har Messi og Ronaldo på lønningslista mens vi har Hughes og co... hmmmmmmm

Så du trenger ikke bekrefte noe h.b... vi bekrefter derimot at Runar ikke er helt med!

Nå var det verken snakk om toppklubber som Barcelona og Real Madrid og ikke Premier League, men CCC i forhold til League One. Ikke var det h.b. som ble sitert heller, så kanskje det ikke kun er Runar som ikke er helt med?  :D
Marching on together!

jarle

Quote from: Mr Kaizer on April 19, 2010, 13:44:35
Quote from: jarle on April 19, 2010, 13:33:18

Nå var det verken snakk om toppklubber som Barcelona og Real Madrid og ikke Premier League, men CCC i forhold til League One. Ikke var det h.b. som ble sitert heller, så kanskje det ikke kun er Runar som ikke er helt med?  :D

Poenget er vel at det er mer penger desto høyere opp i liga systemet du kommer... trodde du koblet den tankerekken...

og beklager at jeg forsvarte feil person.

berlin

Ad tv-inntekter så så eller hørte jeg et eller annet sted ( har derfor ikke kilde, beklager) at summene er for nedadgående, altså at SKY og andre selskaper tilbyr mindre i en ny kontrakt?
Litt off-topic, men er det noen som vet mer som dette emnet?

Det vil, hvis det stemmer, påvirke en god del klubber.

Superfan

Svaret på det trådspørsmålet er vel rimelig klart. Dersom vi får inn nye eiere med ubegrensede midler er det vel få av de som er på laget i dag som ville overlevd selv om vi skulle fortsette i L1.

Dersom vi får inn nye eiere uten penger, vil vel ikke endringen fra Bates bli merkbar i og med at Bates heller ikke synes å ha penger.

Dersom vi rykker opp til CCC vil jo inntektene antakelig stige noe, men heller ikke da vil vi vel ha flust med penger. Noe mer vil det nok bli i form av sponsorinntekter, tv-inntekter og økte billettinntekter pga. mer attraktive motstandere. Dvs. at vi muligens har råd til å forstreke noe, og da fortrinnsvis i forsvar og på midtbanen.

Runar

Er ikke helt med?

Jeg ba noen dokumentere at det var stor forskjell på TV inntektene i CCC og League One. CCC er ikke spesielt attraktivt å sende. Det drar ikke spesielt mye seere, at Leeds gjerne har bonus ordninger i forbindelse med ett opprykk fra sponsorene tar jeg for gitt, men at det skal kunne utløse GIGANT summer er en tåpelig antakelse tror jeg.

Rykker vi opp og får nye eiere, så må nok de nye eierne i seg selv dekke meste parten av den økte satsningen. CCC vil gi Leeds jevnt over litt høyere inntekter i markedsavdeling og kanskje på publikumsfronten (fler borte supportere), men kan ikke se for meg at pundene renner inn på Elland Road fordi vi er i CCC.

SuperLeeds!

Greit resonement Runar, vi har jo vært i CCC for noen år siden, og det var vel ikke så gjevt akkurat?

Hent inn en mangagertype ala Ronny Deila (Godset) som tør å satse på ungdommen og la de prøve og feile litt. Gjerne i tospann med noen garvede ringrever med hår på brøstet.

jarle

Quote from: Runar on April 19, 2010, 17:06:25
Er ikke helt med?

Jeg ba noen dokumentere at det var stor forskjell på TV inntektene i CCC og League One. CCC er ikke spesielt attraktivt å sende. Det drar ikke spesielt mye seere, at Leeds gjerne har bonus ordninger i forbindelse med ett opprykk fra sponsorene tar jeg for gitt, men at det skal kunne utløse GIGANT summer er en tåpelig antakelse tror jeg.

Rykker vi opp og får nye eiere, så må nok de nye eierne i seg selv dekke meste parten av den økte satsningen. CCC vil gi Leeds jevnt over litt høyere inntekter i markedsavdeling og kanskje på publikumsfronten (fler borte supportere), men kan ikke se for meg at pundene renner inn på Elland Road fordi vi er i CCC.

her er litt info
Each club in the Championship will receive £2.5m per season for the duration of that lucrative deal.

But that figure falls to £640,000 for League One outfits.

That is a differential of £1.86m between clubs in the Championship and League One.

The Football League have also recently secured a three-year, £21m title sponsorship contract with energy firm Npower.
They will take over from soft drinks company Coca-Cola from the start of the 2011/12 season.

Legg til extra for de kampene laget er på TV...
Legg til økte sponsor inntekter
Mer folk på tribunene
Mer Merchandice
osv...

Det er klart at inntektene vil øke drastisk... med det virkelige hoppet er fra CCC og til PL!!!

Tom S

Ser i overskriften at det er snakk om "gitt tankegang at vi rykker opp....", men lat oss no først komme oss ut av det shithole vi befinner oss i før vi tar denne diskusjonen.

Vi har ein jobb å gjere og den er faen meg ikkje enkel, men ikkje umulig!
COME ON LEEDS !!

Runar

Ja de 15 millionene representer jo en markant økning, de 15 millionene vil bli utlignet i at deler av spiller stallen automatisk vil få lønnsøkning ved opprykk.

Mer publikum? Ja, trolig spesielt på borte seksjonen, men samtidig så får man jo ikke nødvendigvis Spurs og Pool og Scum inntektene. At noen har overtatt Coca cola sin avtale i 2011 håper jeg ikke angår oss, du kan uansett ikke dokumentere at det gir oss noe spesielt mye mer enn den nåværende avtalen.

21 millioner pund på 3 år er 7 millioner delt på ihvertfall 20 klubber jeg blir ikke akkurat mo i knærne av det.

Vi vil nok motta bonus av våre sponsorer, men jeg tror ikke på noen sinnsyk inntektsøkning ved opprykk

ollebolle

Ved opprykk vil budsjettene økes uansett eier, og noen nye spillere må inn. Helt vanlig etter et opprykk at en har litt offensiv tankegang og ønsker mer investeringer. Sponsorer vil selvsagt bidra også i en sånn situasjon. Dagens styre har nok gangsyn til å balansere dette tror jeg.

Er av den oppfatning at den linja en kjører nå er bra, og en bør evt se etter "strachan Chapman mm" som en tidligere var inne på her..

Synes ting ser lyst ut jeg, så kan vi dra samme vei og slutte personkrangel. Diskusjoner er derimot bare sunt:)

Jon R

Jeg tror som deg at det vil holde med 4-5 nye spillere for å kunne hevde oss i play-off sjiktet i CCC, håkon. Med eller uten nye eiere.  Jeg tror ikke vi har noe dårligere stall enn hva feks Leicester rykket opp med ifjor og vi har en rekke spillere som vil kunne utvikle seg i takt med nivået. Tenker da på spillere som Howson, Kilkenny, Parker, B.Johnson, Becchio, Kisnorbo, Gradel, Grella, White og Michalik. Det er plenty med potensiale i stallen vi har nå og vi skal ikke se bort ifra at en unggutt eller to kan ta steget inn i førsteellveren også. Antagelig er det vanskeligere å rykke opp fra L1 enn å kapre en mid table plass i CCC.  Jeg tror ikke nivået blir særlig avskrekkende neste år men det avhenger naturligvis litt av hvem som rykker ned. Når man ser at både Swansea, Leicester og Nott F pr idag ligger på play off plass tenker jeg at opprykk til PL kan være innen rekkevidde i løpet av en sesong eller to, selv med Ken Bates ved roret.  :o

Men først må vi jo komme oss ut av denne helvetes bakgården av en fotballiga.  ::)
Jon R.

lojosang

Quote from: SuperLeeds! on April 19, 2010, 17:10:08
Greit resonement Runar, vi har jo vært i CCC for noen år siden, og det var vel ikke så gjevt akkurat?

Hent inn en mangagertype ala Ronny Deila (Godset) som tør å satse på ungdommen og la de prøve og feile litt. Gjerne i tospann med noen garvede ringrever med hår på brøstet.

En som er litt som Grayson, altså?  ;D
- Leif Olav

DenHviteYeboah

Quote from: Jon R on April 19, 2010, 18:16:25
Jeg tror som deg at det vil holde med 4-5 nye spillere for å kunne hevde oss i play-off sjiktet i CCC, håkon. Med eller uten nye eiere.  Jeg tror ikke vi har noe dårligere stall enn hva feks Leicester rykket opp med ifjor og vi har en rekke spillere som vil kunne utvikle seg i takt med nivået. Tenker da på spillere som Howson, Kilkenny, Parker, B.Johnson, Becchio, Kisnorbo, Gradel, Grella, White og Michalik. Det er plenty med potensiale i stallen vi har nå og vi skal ikke se bort ifra at en unggutt eller to kan ta steget inn i førsteellveren også. Antagelig er det vanskeligere å rykke opp fra L1 enn å kapre en mid table plass i CCC.  Jeg tror ikke nivået blir særlig avskrekkende neste år men det avhenger naturligvis litt av hvem som rykker ned. Når man ser at både Swansea, Leicester og Nott F pr idag ligger på play off plass tenker jeg at opprykk til PL kan være innen rekkevidde i løpet av en sesong eller to, selv med Ken Bates ved roret.  :o

Men først må vi jo komme oss ut av denne helvetes bakgården av en fotballiga.  ::)
Dette er jo helt utrolig....De 4-5 spillerne du mener vi må ha for å havne i playoff i ccc,ja de har vi ikke penger til.Helt utrolig å lese at man tror at det skal poppe frem massivt med midler til spillerkjøp neste år hvis vi rykker opp ;DDet blir kun å låne noe rask fra andre klubber.Altså spillere som tilfører oss kvalitet i størrelseorden en fis i verdensrommet ;D
Hadde Papa Smurf hatt et intenst ønske om å rykke opp hadde vi vært klare for lengst ;D

Runar

Merkelig hvordan fleste parten av supporterne mener det er eierens plikt og bruke egne midler på å sikre et opprykk. En fotballklubb er en bedrift som generer egne inntekter, primært så ser jeg at disse inntektene er de som brukes til å konkurrere med. No hadde jeg ikke hatt noe i mot at Bates la hele Monaco formuen sin på bordet og pøste de inn i Leeds for å se om vi kunne rykke opp noen nivå, men jeg ville jo aldri mene at han burde det. Vi har forsatt 15000 ledige seter på kampene våre, det finnes Leeds fans som ikke er villig til å bruke 500 pund på sesongkort i disse dager.

Bates er en "kjip" jævel, so what. En eier/driver klubben ikke med øye for å sløse penger. Det finnes de her som ikke vil spandere 40 pund på LUTV engang, så da bør vi vel ikke kreve at gamlingen legger hele formuen sin på bordet....

Men det hadde vært meget godt om han hadde gjort det.

Runar, som bruker mer tid på OEF enn på hjemmeeksamen for øyeblikket

lojosang

Men TENK da dere så gode Becchio, Kisnorbo og Beckford hadde vært for eksempel om vi hadde betalt en million for hver av dem.  ::)
- Leif Olav

bmoen

Var det ikke Doncaster som slo Leeds i playoff-finalen, eller husker jeg feil...? Jeg tror det foreløpig er mest riktig å sammenligne Leeds med f.eks. Doncaster.  ;)

Quote from: h.b on April 17, 2010, 15:12:27
Doncaster. Spar meg. Er det slike lag du i fremtiden vil samenligne Leeds med. Se heller på Newcastle. De rykka ned og satset. den satsingen bærer fruker. De er nå tilbake i Premier League
BMo - Leeds-fan siden 1964

Mats-

Quote from: h.b on April 17, 2010, 12:41:12
Bør vi ha en fullstendig opprydding i stallen. Eller bør vi bygge videre på det laget som vi har ?

Jeg har tidligere sagt at vi må ha 8-9 nye spillere inn. Men jeg modererer det heller til 4-5 nye spillere med kvaliteter på premier League nivå. For hvis vi får nye eiere. Ja da bør det ikke stå på lønn for å tiltrekke oss de spillerne vi bør ha for å komme oss videre til premier League.
Min tankegang er da at Higgs for en sesong til i CCC
Kisnorbo likeså. Men vi må ha 3 nye kvalitetsforsvarsspillere
Vi bør ha 1 ny sentral midtbanespiller (en motor på midten) , og en ny spiss

Jo ingenting har vært finere enn 8 - 9 kvalitetspillere. Dessverre er det tilnærmet umulig. Synes vi skal bygge på fornuftig økonomi og heller investere i tre spillere, to forsvarspillere og en midtbane, eller omvendt. Helst karakterer som er med å drive laget og heve nivået på de andre. Dette fordi at store utskiftninger nesten bestandig tar langt tid før at de fungerer. Det andre er at fotball er mer en de 90 minuttene ute på løkka. Det er en kultur rundt banen, treningen og sosialt. Tror disse kulturelle faktorene er noe som vil prege fotballen i framtiden da spillere blir så gode og samspillet on and off pitch vil være avgjørende.

Samtidig er ikke den en sjeik vi trenger. Vi trenger en økonomisk strateg som får merkenavnet og organisasjonen Leeds United til å drive seg selv. Det er et slikt konkurransefortrinn som kan sikre oss i fremtiden.

Dennis

Quote from: bmoen on April 20, 2010, 10:02:47
Var det ikke Doncaster som slo Leeds i playoff-finalen, eller husker jeg feil...? Jeg tror det foreløpig er mest riktig å sammenligne Leeds med f.eks. Doncaster.  ;)

Doncaster. Spar meg. Er det slike lag du i fremtiden vil samenligne Leeds med. Se heller på Newcastle. De rykka ned og satset. den satsingen bærer fruker. De er nå tilbake i Premier League

Kan ikke heller se denne påståtte harde satsingen fra Newcastle etter nedrykket. Tok en titt på overgangene fra etter nedrykket.

Aug 2009    Danny Simpson                    Manchester United    Loan
Sep 2009    Peter Lovenkrands            Unattached            Free
Sep 2009    Zurab Khizanishvili            Blackburn Rovers    Loan
Sept 2009    Marlon Harewood            Aston Villa               Loan
Nov 2009    Fabrice Pancrate                    Unattached            Trial
Nov 2009    Fabrice Pancrate                    Unattached            Free
Jan 2010    Danny Simpson                    Manchester United    £TBC
Jan 2010    Wayne Routledge            QPR                            £TBC
Jan 2010    Mike Williamson                    Portsmouth            £TBC
Jan 2010    Fitz Hall                            QPR                            Loan
Jan 2010    Patrick Van Aanholt            Chelsea                    Loan
Feb 2010    Leon Best                            Coventry City            £TBC
Feb 2010    Jóan Símun Edmundsson    B68 (Faroe Islands)    Loan tbc

Uten å sammenligne med Leeds, ettersom vi - om vi stikker fingeren i jorda - ligger en divisjon under og uten kompesasjoner for nedrykk fra PL, er det ganske interessant å se på Newcastles overganger. Ikke rent så få lån, samt to signeringer på spillere fra free transfer!  ::)

Joda, de har handlet også, men Wayne Routledge, Mike Williamson, Leon Best og Danny Simpson? Er det Premier League-klasse? Og om de er, tilsvarer de ambisjonsnivået om å være en toppklubb? Mulig jeg er subjektiv nå, men jeg mener ingen av de har bevist noe i nærheten av å tilsi det! Trur faktisk ytterst få hadde jublet om Mike Williamson hadde kommet til Leeds i League One, selv om han sikkert kunne motbevist slikt i lag med andre spillere.

Så til salg: Newcastle har blant annet kvittet seg med Obafemi Martins (9mill pund) som dermed alene har finansiert store deler av de innkjøpte. Sebastien Bassong tjente de også forholdsvis gode penger på, skal man tro alt man leser. I tillegg har NUFC solgt dyre folk som Duff, Beye, Geremi og lånt ut floppen Xisco.

Så, hb. Du har nok rett i at Newcastle har satset i den grad at de har beholdt en del profiler som Coloccini, Taylor og Jonas (om jeg ikke tar feil). Dyre spillere, men det gikk veien. Om du derimot snakker om å satse som du vanligvis mener, så tror jeg faktisk Newcastle har spart langt flere penger på overgangsmarkedet/lønn i fjor, kontra i PL. Dette er en helt naturlig prosess, men var du fornøyd med dette i Leeds, da vi gikk ned til L1? Nå var situasjonen mer pressende enn NUFCs, men si at Leeds hadde gjort det samme; solgt dyre spillere og kjøpt/lånt/hentet gratis med pluss i balanse... Hadde du kalt dette knallhard satsing?

Om du mener Leeds ikke satser slik overgangspolitikken drives i dag, så forstår jeg den tankegangen fullt ut. At Newcastle har satset så ekstremt hardt (divisjon og økonomien tatt i betraktning) er jeg derimot ikke sikker på!
Marching on together!

Tjalla

Quote from: Mr Kaizer on April 20, 2010, 10:32:11
Var det ikke Doncaster som slo Leeds i playoff-finalen, eller husker jeg feil...? Jeg tror det foreløpig er mest riktig å sammenligne Leeds med f.eks. Doncaster.  ;)

Kan ikke heller se denne påståtte harde satsingen fra Newcastle etter nedrykket. Tok en titt på overgangene fra etter nedrykket.

Jan 2010    Fitz Hall                            QPR                            Loan

Uten å sammenligne med Leeds, ettersom vi - om vi stikker fingeren i jorda - ligger en divisjon under og uten kompesasjoner for nedrykk fra PL, er det ganske interessant å se på Newcastles overganger. Ikke rent så få lån, samt to signeringer på spillere fra free transfer!  ::)

Joda, de har handlet også, men Wayne Routledge, Mike Williamson, Leon Best og Danny Simpson? Er det Premier League-klasse? Og om de er, tilsvarer de ambisjonsnivået om å være en toppklubb? Mulig jeg er subjektiv nå, men jeg mener ingen av de har bevist noe i nærheten av å tilsi det! Trur faktisk ytterst få hadde jublet om Mike Williamson hadde kommet til Leeds i League One, selv om han sikkert kunne motbevist slikt i lag med andre spillere.

Så til salg: Newcastle har blant annet kvittet seg med Obafemi Martins (9mill pund) som dermed alene har finansiert store deler av de innkjøpte. Sebastien Bassong tjente de også forholdsvis gode penger på, skal man tro alt man leser. I tillegg har NUFC solgt dyre folk som Duff, Beye, Geremi og lånt ut floppen Xisco.

Så, hb. Du har nok rett i at Newcastle har satset i den grad at de har beholdt en del profiler som Coloccini, Taylor og Jonas (om jeg ikke tar feil). Dyre spillere, men det gikk veien. Om du derimot snakker om å satse som du vanligvis mener, så tror jeg faktisk Newcastle har spart langt flere penger på overgangsmarkedet/lønn i fjor, kontra i PL. Dette er en helt naturlig prosess, men var du fornøyd med dette i Leeds, da vi gikk ned til L1? Nå var situasjonen mer pressende enn NUFCs, men si at Leeds hadde gjort det samme; solgt dyre spillere og kjøpt/lånt/hentet gratis med pluss i balanse... Hadde du kalt dette knallhard satsing?

Om du mener Leeds ikke satser slik overgangspolitikken drives i dag, så forstår jeg den tankegangen fullt ut. At Newcastle har satset så ekstremt hardt (divisjon og økonomien tatt i betraktning) er jeg derimot ikke sikker på!

Kan ikke se at h.b. nevner noe om overgangssummer etc i sitt innlegg han heller? Om Leeds hadde fått hentet ett par spiller på free transfer som hadde holdt grei klasse for noen av de mindre gode lagene i PL tror jeg de fleste av oss hadde syns det var bra. Spesielt om det er relativt unge spillere som kanskje kan utvikle seg dersom de får litt spilletid (hvilket jeg ikke tror f.eks D Simpson fikk i Manu?). Men er ikke uenig i at det kanskje er noget langt strukket å si at N'castle satset knallhardt for å rykke opp igjen. De var vel rimelig klar over at stallen de rådde over selv etter litt opprenskning burde være mer enn god nok for CCC.  :)

Ellers er jeg enig med h.b. om at jeg heller vil ha inn noen få gode enn mange middelmådige. Gjerne noen unge fremmadstormende spillere på lån også  ;)

Og ang nye eiere, hvor har alle dette fra? Ser jo litt rykter av og til jeg også, men har ikke akkurat hørt så mange som det har vært noen håndfaste bevis på at faktisk har vært sanne.

Er ikke noen KB fan, men som Runar sier, hvem er det som har opplest og vedtatt at en eier av fotballklubben skal øse penger inn i den? Jada det er mange tilfeller av eiere som gjør det, men ville egentlig følt meg langt mer komfortabel om klubben kunne være en ok PL klubb som drives fornuftig enn en som pøser penger (de ikke har) ut til dyre kjøp for å håpe at de kommer til CL. Det går faktisk an å bygge en brukbar fotballklubb uten å ha en sjeik med oljepenger som katalysator...

Leeds er dessuten en stor klubb, men kanskje ikke så stor som mange tenker at den er. Vi har ikke engang høyest snitt i L1 (Norwich har høyest) og en sammenligning med Newcastle blir i såmåte latterlig siden de har høyere snitt enn vi har kapasitet. Men nå er jo folk deroppi gærne når det gjelder fotball da hehe...
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

flynn

Quote from: Tjalla on April 20, 2010, 13:01:25

Kan ikke se at h.b. nevner noe om overgangssummer etc i sitt innlegg han heller? Om Leeds hadde fått hentet ett par spiller på free transfer som hadde holdt grei klasse for noen av de mindre gode lagene i PL tror jeg de fleste av oss hadde syns det var bra. Spesielt om det er relativt unge spillere som kanskje kan utvikle seg dersom de får litt spilletid (hvilket jeg ikke tror f.eks D Simpson fikk i Manu?). Men er ikke uenig i at det kanskje er noget langt strukket å si at N'castle satset knallhardt for å rykke opp igjen. De var vel rimelig klar over at stallen de rådde over selv etter litt opprenskning burde være mer enn god nok for CCC.  :)

Ellers er jeg enig med h.b. om at jeg heller vil ha inn noen få gode enn mange middelmådige. Gjerne noen unge fremmadstormende spillere på lån også  ;)

Og ang nye eiere, hvor har alle dette fra? Ser jo litt rykter av og til jeg også, men har ikke akkurat hørt så mange som det har vært noen håndfaste bevis på at faktisk har vært sanne.

Er ikke noen KB fan, men som Runar sier, hvem er det som har opplest og vedtatt at en eier av fotballklubben skal øse penger inn i den? Jada det er mange tilfeller av eiere som gjør det, men ville egentlig følt meg langt mer komfortabel om klubben kunne være en ok PL klubb som drives fornuftig enn en som pøser penger (de ikke har) ut til dyre kjøp for å håpe at de kommer til CL. Det går faktisk an å bygge en brukbar fotballklubb uten å ha en sjeik med oljepenger som katalysator...

Leeds er dessuten en stor klubb, men kanskje ikke så stor som mange tenker at den er. Vi har ikke engang høyest snitt i L1 (Norwich har høyest) og en sammenligning med Newcastle blir i såmåte latterlig siden de har høyere snitt enn vi har kapasitet. Men nå er jo folk deroppi gærne når det gjelder fotball da hehe...

Men, vi har da gjort nettopp det du sier, dvs hentet relativt unge lovende spillere fra PL-klubber... McSheffrey, Lowry og Watt er de siste eksemplene. Før det tør nevnes blant andre Michalik og Kilkenny. Det er vel kun sistnevnte som kan sies å ha forsterket laget vårt, selv om Watt kan vise seg verdifull helt på tampen.

Om noen av våre konkurrenter hadde hentet de samme ville vi trolig vært grønne av misunnelse  ;)

Og hva skal man så lese ut av dette? Tja, sannelig om jeg vet. Men, det blir i min bok litt feil å si at vi ikke har prøvd i alle fall...

flynn

DenHviteYeboah

Quote from: flynn on April 20, 2010, 15:52:43
Quote from: Tjalla on April 20, 2010, 13:01:25

Kan ikke se at h.b. nevner noe om overgangssummer etc i sitt innlegg han heller? Om Leeds hadde fått hentet ett par spiller på free transfer som hadde holdt grei klasse for noen av de mindre gode lagene i PL tror jeg de fleste av oss hadde syns det var bra. Spesielt om det er relativt unge spillere som kanskje kan utvikle seg dersom de får litt spilletid (hvilket jeg ikke tror f.eks D Simpson fikk i Manu?). Men er ikke uenig i at det kanskje er noget langt strukket å si at N'castle satset knallhardt for å rykke opp igjen. De var vel rimelig klar over at stallen de rådde over selv etter litt opprenskning burde være mer enn god nok for CCC.  :)

Ellers er jeg enig med h.b. om at jeg heller vil ha inn noen få gode enn mange middelmådige. Gjerne noen unge fremmadstormende spillere på lån også  ;)

Men, vi har da gjort nettopp det du sier, dvs hentet relativt unge lovende spillere fra PL-klubber... McSheffrey, Lowry og Watt er de siste eksemplene. Før det tør nevnes blant andre Michalik og Kilkenny. Det er vel kun sistnevnte som kan sies å ha forsterket laget vårt, selv om Watt kan vise seg verdifull helt på tampen.

Om noen av våre konkurrenter hadde hentet de samme ville vi trolig vært grønne av misunnelse  ;)

Og hva skal man så lese ut av dette? Tja, sannelig om jeg vet. Men, det blir i min bok litt feil å si at vi ikke har prøvd i alle fall...

flynn
Godt poeng det du sier om disse lovende spillerne.Man kan da feks forklare dette med:
1.De er ikke så lovende egentlig,hadde kanskje aldri blitt noe annet enn benkefyll på et PL lag...
2.Grayson beviser at han er en middels manager.Bruker spillerne feil og får ikke utnyttet deres sterke sider...
Uansett så er det egentlig skammelig at denne klubben ikke allerede har vunnet divisjonen.Vi har jo dobbelt så gode forutsetninger på alle områder i forhold til de andre lagene i divisjonen!Fordømte Leeds ;D