Kamp: vs Sunderland @Stadium of Light, fredag 4.10. 2024 kl. 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, October 02, 2024, 17:15:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

karaba

Quote from: Asbjørn on October 04, 2024, 23:17:06Lett å henge seg på Meslier-lynsjestemningen nå, den der var ikke god.

Men vi kunne easily unngått dette ved å sette 3-1 på en av våre sjanser.

Skal også sies at eg ville tatt uavgjort på forhånd i dag, i lys av situasjonen vi befant oss i.

Men du verden, dette var to tapte poeng!

Samtidig må jeg jo si at laget kjempet som løver defensivt i 96min og vi puttet 2 mål (mer enn noen andre denne sesongen). Da er det vanskelig og ikke gi Meslier skylden for  2 tapte poeng i dag.

morten1966

Quote from: Asbjørn on October 04, 2024, 23:17:06Lett å henge seg på Meslier-lynsjestemningen nå, den der var ikke god.

Men vi kunne easily unngått dette ved å sette 3-1 på en av våre sjanser.

Skal også sies at eg ville tatt uavgjort på forhånd i dag, i lys av situasjonen vi befant oss i.

Men du verden, dette var to tapte poeng!

Det er vel noe han må regne med etter en slik opptreden...dessuten så får han vel ikke med seg dette ....

Russel_Doig

Shit happens!

Men i dag veit eg med 100% sikkerhet at vi rykker opp!

For en kamp av Farke! 🤩

Hawley

Kjempe-keepertabbe, kan ikke unnskyldes! Kjipeste måten å «tape» på 🙁🙁🙁

palle

Quote from: Reaney on October 04, 2024, 23:16:40Følger One Leeds Fan Channel på YouTube, og Connor som driver denne kanalen har vært negativ til Messlier i årevis. Regner med at tålmodigheten er over nå.

Men jeg antar Connor vet hvordan keeperen vår skriver etternavnet sitt?
...ooo, vi vandrar saman...

Asbjørn

Quote from: Russel_Doig on October 04, 2024, 23:22:38Shit happens!

For en kamp av Farke! 🤩

Det kan du godt si.

Det var ikke mange som levnet oss særlig med sjanse i dag.
Eg hååpte på en uavgjort.

I stedet er vi skikkelig skuffet over to tapte poeng.

Men, vi må fortsette å levere.

Neste kamp, Sheffield United, blir tøff.
De kan rolig bygge seg opp til kampen i to uker.
Vi får flere av våre beste tilbake fra landslag timer før kampen, fredagskvelden...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Quote from: Smudge on October 04, 2024, 23:19:37Slapp av.. Dette er bare Leeds
Tror faktisk jeg glemte det mot slutten av 2.omg. Når det så ut til at vi skulle klare å dra dette i land.

Men fikk en påminnelse på overtid av overtiden.

Sydhagen

Isolert sett en meget god bortekamp av Leeds. Oppløftende at vi leverer så solid på en vanskelig bane med en skadeskutt midtbane.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

GeirO

Quote from: Asbjørn on October 04, 2024, 23:28:35

For en kamp av Farke! 🤩

Det kan du godt si.

Vi får flere av våre beste tilbake fra landslag timer før kampen, fredagskvelden...
Og så var det dette med første kamp etter landslagspausen....huff og huff...tape mot Blades blir surt!
MOT

Bjosse77

Quote from: samadhi on October 04, 2024, 23:16:02Mistenker at Meslier var opptatt av å både ta ball og kaste seg ned på bakken etterpå og at det ødela konsentrasjon om det viktigeste - å ta ballen.
Som noen kloke hoder skriver så skjer sånt i fotball, og ikke det som sier om Meslier er god nok for oss...for det er han!
Nei, han var bra, spesielt for alderen, i vår første sesong i PL. Etter det to år hvor han var den største enkeltårsaken til at vi var i nedrykkstrid. Hva henger du påstanden om at van er god nok på? Slipper stadig inn mål på nærmeste? Eier ikke reflekser? Dårligst rednings% 3 år på rad? Dårligst sluppet inn ift forventet? Eneste han er god på er å ruse ut og møte en mot en.

Blank_File

Quote from: GeirO on October 04, 2024, 23:40:34
Quote from: Asbjørn on October 04, 2024, 23:28:35

For en kamp av Farke! 🤩

Det kan du godt si.

Og så var det dette med første kamp etter landslagspausen....huff og huff...tape mot Blades blir surt!
Det kan de bare drite i, for da er jeg ringside med ungene for første gang. 😉

Bromancer

Jeg er fortsatt i sjokk...forandret ballen retning da den spratt? Hadde Meslier hjernerystelse etter kollisjonen med Struijk? Blir helt satt ut av en sånn slutt på en knallbra bortekamp  :-[

Cannavaro

Fotball er ofte marginalt - og forsvarsspillet starter høyt i banen, på frispark imot handler det om å vinne den første duellen, vinner vi ikke den så må den andre duellen vinnes o.s.v. Ved mål imot er det ofte vi kan korrigere og se hva som var åpenbar feil etterpå. Meslier sin tabbe føyer seg godt inn i rekken med haugevis av keepertabber opp igjennom, dette skjer ikke kun med Leeds !  De fleste her ville vært fornøyd med uavgjort FØR kampen....og siden vår bakerste mann gjør det han gjør....ja så er skuffelsen et faktum !!

Isolert sett syns jeg laget gjør en helhjertet innsats for poeng, det er mye bra lagarbeid og til tider noe bra spill med god bevegelse og prestasjoner. Syns de fleste virket pigge og "up for the game" ikveld. Rothwell gjorde mye bra, og jeg digger å se han og Tanaka behandler kula...de har ofte kroppen mellom motstander og ball - derfor ikke så mye ballmist av disse to. Rothwell har også evne til å slå den harde gjennombruddskula til angriper som gir den lille brøkdelen av et sekunds fordel om mottaket er bra....flott å se på.

Totalt sett og generelt i kampen syns jeg laget opptrer voksent, tar ned tempo når det trengs - og hele tiden villig til å styre tempoet. Selv om 2.omgang etter Firpo`s scoring blir en mer forsvarskamp ettersom S`land jager fremover for utligning og vi blir presset bakover av en stadig voksende offensiv kraft.  Derfor blir kampen som den blir, og de av våre som løp i samfulle minutter la ned en jobb, all kred til laget.

Denne serielederen fikk ikke noe gratis, de møtte en god motstander som ga dem kamp til døra- flere Sunderland fans tuslet hjem når det var spilt 85 minutter, de hadde ikke trua - kanskje fordi Leeds gjorde en god forsvarskamp.....det var heller de gule som skulle avgjort med en 3-1 scoring dersom Aaronsson hadde avsluttet bedre på sin sjanse...

Nei, jeg depper ikke lenge over dette - bedre keepere enn Meslier har gjort vel så store tabber som dette, poenget er vel at han kanskje har brukt opp tabbekvoten for hele sesongen med den her....det er mange redninger som skal oppveie for denne - det finner vi ut av etterhvert.  Syns uansett vi skal stå med hevet hode etter denne kampen...vi skal uansett kjempe i toppen igjen denne sesongen...
MFLU - Miracles For Leeds United

Kato

Blemma er bare toppen av kransekaka. Ikke en eneste av de lange han slo i dag, og det var mange, traff en Leeds-spiller. Alt kommer dobbelt så raskt tilbake. Meslier er totalt ødeleggende for spillestilen vår. Vi må spille oss ut bakfra, de lange kommer alltid direkte i retur. Da må vi ha en keeper som tør å bruke beina, han er ikke i nærheten. Starter aldri raske kontringer, blir stående og tør ingenting. Har over år vært en svak keeper, fatter ikke hvorfor han skal ha tillit etter å ha vært så svak så lenge. Sa det gjennom fjorårssesongen, og sier det igjen: En av de fem svakeste keeperne i Championship.

Reaney

lojosang

Quote from: Bromancer on October 05, 2024, 00:06:42Jeg er fortsatt i sjokk...forandret ballen retning da den spratt? Hadde Meslier hjernerystelse etter kollisjonen med Struijk? Blir helt satt ut av en sånn slutt på en knallbra bortekamp  :-[
Selv som avdanka keeper på veldig lavt bedriftsfotball-nivå som alltid støtter keeper i tvilsomme situasjoner ser dette ut som en grov tabbe fra kameravinkelen på youtube. Også på kvart fart. Jeg tror ballen spretter rart, og muligens motsatt vei av det jeg ville gjettet ut fra spinnet på ballen. Selv har jeg alltid vært så brei at den antagelig hadde truffet meg i en sånn situasjon uansett. Det er ikke ALLTID det lønner seg å være høy og tynn.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

Reaney

Kveldens tabbe av Meslier gav flashback til 2011 og mareritt keeperen Rachubka. Startet med tabben på overtid i 1-1 kampen mot Coventry,og nådde sitt fullkomne lavmål i 5-0 tapet mot Blackpool.

Kato

Meslier 1 - Tabbe en ting, det han gjør med ball ille. Ødelegger spillestilen vår totalt med å ikke tørre å spille ut bakfra. Selvtilliten knust.
Bogle 7 - Hadde sin tørn med kanten, klarte seg bra.
Rodon 6 - Suspekt i noen valg, rydder greit unna. Spiller på det sikre.
Struijk 6 - Litt anonym i dag.
Firpo 7 - Fint mål, ikke trygg på han bakover.
Rothwell 7,5 - Best hos oss før pause, ble mer borte da Sunderland tok over etter pause.
Tanaka 7 - Så rolig og fin med ball. Ikke god nok skjerm enda.
Gnonto 8 - Er den skapende hos oss, eneste med x-faktor.
Piroe 7,5 - Jobber godt, scorer et fint mål. Scorer 25 mål om han får spille spiss.
Ramazani 6 - Glimtvis, men veldig mye jobb uten ball.
Aaronson 6 - Får for jobbing. Så ellers ut som en småguttespiller som spilte to årsklasser opp.
Joseph - Lite å melde.
Resten - Gode å dra ut tida, synd det endte med klovnerier bakerst.

Farke - Syns som vanlig han bytter for lite, og for seint. Ramazani kunne vært av etter 70 for eksempel. Aaronson det samme.

GeirO

Struijk sier at ballen hadde en retningsforandring, så da avlyser vi tabben.
MOT

Bjosse77

Quote from: GeirO on October 05, 2024, 01:10:11Struijk sier at ballen hadde en retningsforandring, så da avlyser vi tabben.

Det er lov for en keeper med litt reflekser og instinkt også,.ikke bare spasmer hver gang han skal reagere på noe.

Dylan

Det at Messlier bruker så lang tid på å få ballen i spill må være en instruks fra Farke, ellers hadde han ikke stått sånn og surra. Han holder jo ballen i hendene på grensen til å avblåst hver gang, og venter til en motspiller er tett oppi før han slår langt/kort. Nei, jeg velger å tro at dette er Farke sin vilje, av en eller annen merkelig grunn. Har ikke sett at Farke har kommentert dette, men noen andre har kanskje fått med seg noe?

Kato

leedslife

Var en solid gjennomføring opp til målet.
Alltid et godt tegn når halve stadion forlater setene sine 10 minutt før slutt.
På den andre siden imponert over Sunderland. Noen gode individuelle spillere i et ungt lag.

Synes vi slet i første omgang med å plukke opp Bellingham. Langt bedre possesionspillere duoen Tanaka/Rothwell enn Ampadu/Gruev, men de fungerer ikke optimalt off ball, i rolle og relasjon pr nu.
Venstresiden med Ramazanni og Firpo for meg defensivt har mye å gå på.
Så er Firpo såpass overlegen i denne divisjonen at han gir deg 20 +/- målpoeng ila en sesong. Så man må vel i større grad være tålmodig vedr relasjon og jobbe med detaljer uten ball.

Ellers er jeg fortsatt enig med dem som stiller spørsmålstegn ved ferdighetene med ball hos Meslier.
På ingen måte godt nok.

Kato

Quote from: leedslife on October 05, 2024, 08:42:58Var en solid gjennomføring opp til målet.
På den andre siden imponert over Sunderland. Noen gode individuelle spillere i et ungt lag.

Synes vi slet i første omgang med å plukke opp Bellingham. Langt bedre possesionspillere duoen Tanaka/Rothwell enn Ampadu/Gruev, men de fungerer ikke optimalt off ball, i rolle og relasjon pr nu.
Så er Firpo såpass overlegen i denne divisjonen at han gir deg 20 +/- målpoeng ila en sesong. Så man må vel i større grad være tålmodig vedr relasjon og jobbe med detaljer uten ball.

Ellers er jeg fortsatt enig med dem som stiller spørsmålstegn ved ferdighetene med ball hos Meslier.
På ingen måte godt nok.

Men i den possession-fotballen vi spiller er gevinsten med ballegenskapene til Rothwell-Tanaka større enn den defensive kraften du mister. Vi slapp knapt nok Sunderland til i går, sett bort fra klovnerier bakerst. De aller fleste kampene i denne divisjonen (alle hjemme) kommer vi til å styre spillet, og sannsynligvis ha minst 60% possession. Da vil vi ha mer bruk for egenskaper med ball, enn defensiv skjerm. Ampadu er en av våre beste spillere, og vanskelig å erstatte. Bedre defensivt og bedre fysisk enn Tanaka. Men ikke bedre med ball. Rothwell vil gi oss langt mer offensivt enn Gruev med ball. Han var veldig god lenge i går, og jeg tror som tidligere nevnt det er en spiller som bare blir bedre og bedre med minutter på banen. Det samme gjelder Tanaka. Etter mitt syn er det ikke her problemene er størst så lenge disse to er skadefri. Akkurat nå er vi totalt avhengig av Gnonto. Eneste spiller med skikkelig x-faktor, eneste spiller som drar av motstandere alle veier. Uten han er det knapt noe offensivt. Aaronson løper og løper, men han blir altfor ofte junior i denne divisjonen. Ramazani har noe over seg, men har spillemessig ikke vært overbevisende. Heldigvis har vi Solomon og James rundt hjørnet, og kanskje Bamford. Joseph har jeg mast om at det er for tidlig for å være vår nr 9, så langt har ingen overbeivst meg om at jeg tar feil. Fint potensiale, men du rykker neppe opp fra Championship med potensiale på topp. Der må du ha proven record, der må du ha mål. Der trenger du 20-25 mål, og det er det pr nå kun Piroe som kan gi oss. Passerer Joseph 10 mål har han hatt en god sesong.

TK20

HåvardK

leedslife

Quote from: Kato on October 05, 2024, 09:01:50
Quote from: leedslife on October 05, 2024, 08:42:58Var en solid gjennomføring opp til målet.

På ingen måte godt nok.

Men i den possession-fotballen vi spiller er gevinsten med ballegenskapene til Rothwell-Tanaka større enn den defensive kraften du mister. Vi slapp knapt nok Sunderland til i går, sett bort fra klovnerier bakerst. De aller fleste kampene i denne divisjonen (alle hjemme) kommer vi til å styre spillet, og sannsynligvis ha minst 60% possession. Da vil vi ha mer bruk for egenskaper med ball, enn defensiv skjerm. Ampadu er en av våre beste spillere, og vanskelig å erstatte. Bedre defensivt og bedre fysisk enn Tanaka. Men ikke bedre med ball. Rothwell vil gi oss langt mer offensivt enn Gruev med ball. Han var veldig god lenge i går, og jeg tror som tidligere nevnt det er en spiller som bare blir bedre og bedre med minutter på banen. Det samme gjelder Tanaka. Etter mitt syn er det ikke her problemene er størst så lenge disse to er skadefri. Akkurat nå er vi totalt avhengig av Gnonto. Eneste spiller med skikkelig x-faktor, eneste spiller som drar av motstandere alle veier. Uten han er det knapt noe offensivt. Aaronson løper og løper, men han blir altfor ofte junior i denne divisjonen. Ramazani har noe over seg, men har spillemessig ikke vært overbevisende. Heldigvis har vi Solomon og James rundt hjørnet, og kanskje Bamford. Joseph har jeg mast om at det er for tidlig for å være vår nr 9, så langt har ingen overbeivst meg om at jeg tar feil. Fint potensiale, men du rykker neppe opp fra Championship med potensiale på topp. Der må du ha proven record, der må du ha mål. Der trenger du 20-25 mål, og det er det pr nå kun Piroe som kan gi oss.
Enig i det, men det må effektiviseres.
Vi har stadig problemer på begge backene våre. Mye på grunn av risk v reward i selve systemet, men også pga individuelt svake defensive spillere.
Måten vi mister taket i går og hvordan vi ikke evner å plukke opp posisjonene sentralt og er tilstede rundt 25 meter ved 4-5 anledninger må Farke løse.
Hvis ikke vil vi få problemer med å holde oppe poengsnittet.
Vi har vært gode de siste kampene når man tar skadesituasjonen i betraktning. Men tar vi ikke 3 poeng mot Sheff hjemme så ser man både en spillmessig trend og en resultatmessig trend som peker nedover i form av mål i mot, strukturelle svakheter i system og som i helhet kulminerer i færre poeng.
Men jeg tror det er snakk om smådetaljer og kamper under beltet for duoen sentralt på midtbanen. Når det sies så rater jeg ikke Rothwell veldig som spiller, men jeg synes det ser ut til at Tanakaka har potensialet til å bli en veldig god CC spiller.
Synes og du snevrer inn bildet av Brenden voldsomt. Skal du spille med Piroe som spiss er du helt avhengig av Brenden rundt han. Ikke bare hva gjelder intensitet og antall km som legges ned, men bevegelsesene og hvordan han tar opp posisjoner og ball i områder som gagner Piroe, kraften han har som kontraspiller og en av få som kan frakte ballen over lengre distanser. Piroe er for meg en luksusspiller på dette nivået pga manglende fysiske forutsetninger. Fantastisk i posession og foran mål, men off the ball. Gud bedre meg.
En av våre mest profilerte spillere som er den i stallen som er lengst unna PL slik jeg ser det. Måten 90 minutter mot Chelsea i cupen i fjor bare passerte han var et skue i seg selv.
Joseph tror jeg nok Farke og Leeds skal gjøre lurt i å gi så mye minutt man kan. Man bør ta av han presset ved å bære Leeds sitt spissansvar alene, men det er jo et helt annet videreutviklingspotensiale her.
Ellers er vel James den spilleren man virkelig skulle hatt tilbake.
Sammen med Brenden en gigant spesielt skal du bygge en 9er rolle for Piroe.
Et symptom i dette Leeds laget over lang tid har vært individuelle feil. De siste to årene har det blitt sminket over av et sterkere spillesystem og kollektiv i en divisjon ned.
Får du balansen på plass i kollektivet som gjør at Piroe kan brukes som 9er så har du ihvertfall en viktig brikke på plass. For jeg er helt enig med deg - vi trenger kvaliteten som Piroe bringer foran motstanderens kasse. Så er det naturligvis skuffende at vi mangler den kvaliteten foran egen boks. Noe de 3-4 siste årene desverre har vist oss gang på gang.

Kato

Jeg syns det var mer fart i Piroe defensivt  i går enn det har vært tidligere.