Kamp: vs Sunderland @Stadium of Light, fredag 4.10. 2024 kl. 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, October 02, 2024, 17:15:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leedslife

Da ville jeg tatt meg bryet til å se kampen igjen.
Det er nok endel kollektivt arbeid som gjøres rundt han som kanskje ikke kommer frem her i samme grad.
Litt samme grunnen til hvorfor James aldri blir ratet her inne.
Det er jo ikke de invididuelle ferdighetene i denne troppen som er problemet for Farke ut fra konkurrenter. Er balansen - å finne det som passer best i system.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Reaney

Meg selv inkludert handler det meste om Meslier´s tabbe i går. Men hva med å gå tilbake til minuttene før keepertabben. På 92.40 har vi en kjempemulighet til å avgjøre matchen ved Aaronsson, forøvrig en spiller jeg ikke klarer å bli klok på. Han har et helt høyre hjørne å plassere ballen i, men hva gjør han. Jo, vrir kroppen og skyter i motsatt hjørne der det kryr av Sunderland spillere som i stedet for seiersmål gir corner. Ja, jeg vet Leeds sin udugelighet på corner så jeg forstår utdrøying av tid ved cornerflagget. Men fy søren så dårlig utnyttelse av en rusten Joseph. Balltap og corner til Sunderland i stedet som misser en stor sjanse. Så bytter vi ut ballholder, angrepsvåpen og x-faktor Gnonto på 95.00 mot defensive Byram. Deretter sparker Meslier langt der verken Smith, en klønete Joseph og en aldri duell vinnende Aaronsson klarer å gjenvinne ballen. Resulatet blir at Bogle feier ned en Sunderland spiller med gult kort som resultat. DON´T GIVE AWAY SILLY FREE KICKS (Eddie Gray). Resten er historie, med verste tenkelige utfall.
Oppsummert: Grove feil (utenom Meslier) som kunne vært utnyttet bedre, kunne gitt oss den viktige seieren.

ar9

Quote from: Reaney on October 05, 2024, 10:48:44Meg selv inkludert handler det meste om Meslier´s tabbe i går. Men hva med å gå tilbake til minuttene før keepertabben. På 92.40 har vi en kjempemulighet til å avgjøre matchen ved Aaronsson, forøvrig en spiller jeg ikke klarer å bli klok på. Han har et helt høyre hjørne å plassere ballen i, men hva gjør han. Jo, vrir kroppen og skyter i motsatt hjørne der det kryr av Sunderland spillere som i stedet for seiersmål gir corner. Ja, jeg vet Leeds sin udugelighet på corner så jeg forstår utdrøying av tid ved cornerflagget. Men fy søren så dårlig utnyttelse av en rusten Joseph. Balltap og corner til Sunderland i stedet som misser en stor sjanse. Så bytter vi ut ballholder, angrepsvåpen og x-faktor Gnonto på 95.00 mot defensive Byram. Deretter sparker Meslier langt der verken Smith, en klønete Joseph og en aldri duell vinnende Aaronsson klarer å gjenvinne ballen. Resulatet blir at Bogle feier ned en Sunderland spiller med gult kort som resultat. DON´T GIVE AWAY SILLY FREE KICKS (Eddie Gray). Resten er historie, med verste tenkelige utfall.
Oppsummert: Grove feil (utenom Meslier) som kunne vært utnyttet bedre, kunne gitt oss den viktige seieren.
Vi scorer 2 flotte mål.
Står av presset fra hjemmelaget og får gode muligheter til å drepe kampen på kontringer.
Var irriterende å se på at vi ikke klarte å untnytte en av disse mulighetene.

NT

Alt det er vi enige om Reaney, men for keeper gjelder andre regler, han skal opptre med ro og trygghet når det koker ue på banen. Jeg har forsvart M mye, men hodemisten i går er katastrofe -og avslørende. Alt starter med at han faktisk velger å stå på ca 12-13 m mens ballen er i lufta. Når han herfra må rygge innover 7 meter og forblir i ubalanse når spinnballen kommer,,, Hva er det som får han til  å tenke at det er smart å stå på 12 meter, 2 skritt utenfor straffemerket, drøye 6 min på overtid ? Selv om han rister denne av seg, så ble han avslørt på vurderingsevnen til de grader igår. Farke kan ikke la den passere, Darlow må stå neste

leedslife

Uenig med deg her Reaney.
Vi leverer på stort sett alle områder en fantastisk gjennomføring. En av de mest utfordrende bortekampene ila sesongen. En arena og en ramme som setter hvert et bortelag på prøve.
Åpningene av begge omgangene viser prov på det.
Et hjemmelag som er stinne av selvtilitt - helt på toppen av tabellen.
Et solid hjemmelag med vel så mange imponerende individuelle offensive spillere som Leeds.
Historisk sett en vrien kamp for oss. Et lag vi skapte mindre på og slapp til enda mer i fjorårets bortekamp.
Overall så var det egentlig et lag (uten noen strukturelle drypp i første omgang) som vi stengte helt av kampen gjennom.

Hva gjelder situasjonene så er det jo langt fra et silly free kick slik jeg ser det. Det er helt greit - det er langt oppe i banen.
Leeds kan stå med laget på nærmere 40 meter å dunke unna. På det tidspunktet i kampen forstår jeg at vi ønsker å flytte ballen opp og laget etter. Vi er stort sett i god balanse og ønsket å minimere risiko. Og det er fortsatt lite ønskelig med dette Leeds laget å spille på seg press i posession bakfra, når rollespillerne vi har ikke er bedre i posession verken i forståelse av rolle eller ferdighet med ball. Du ser ubehaget hos flere hvis motstander kommer høyt og prøver å låse oss igjen slik at Meslier må bruke 4ér eller 8er.

Heller ingenting å si på byttene spør du meg. Jeg tenker det er helt åpenbart at du vil ha inn Byram med hans erfaring, stemme i gruppa og defensive egenskaper i kampens siste minutter.
Synes også innbytte av Joseph og det som ble hans arbeidsoppgaver var langt mer effektivt enn byttene Piroe/Bamford sist. ( du må endre formasjon for å kamuflere for manglende radius og intensitet)
For Brendens tilfelle at man prøver å sette ballen mellom beinene på motstander og i hjørnet keeper kommer fra synes jeg heller ikke er graverende.  Men JA - det irriterer meg at vi ikke innehar den kynismen at vi dreper kampene der.
Vi blir spilt åpne 2-3 ganger ila kampen. Bortsett fra det så er det en retningsforandring eller gigatabbe som  gjør av vi ikke står med 3 poeng.
Taktisk er imponerende gjennomføring. Kollektivt til tider så solid som vi er på vårt beste.
Men så klart. Det er enkelt å poengtere simple feil eller mulige endringer når kampen er sluttspilt hvis man ikke evner å se egen kampplan, taktiske endringer uderveis eller motstanderens mønster. Fokuset på tabben alene kan ikke definere Leeds, Farke og de 90 minuttene alene - da er vi på det tullet med at den ene uka rykker dette laget rett ned og den andre uka rykker vi visstnok rett opp.

Men jeg satt med en følelse av at siste 10 i går ville definere dette laget. Den ingrediensen de beste lagene har.
Det virker som vi mangler den kvaliteten. Kvaliteten til å ta med seg alle poengene fra slike kamper.
Så er det nok en blanding av kultur, kvalitet og mentalitet. Kanskje vi må gi det mer tid?
Sånn sett blir Blades kampen hjemme spennende.
Jeg synes vi på mange områder ser uhyggelig solide ut, men det er et tilbakevennende problem for denne klubben og dra det  helt i land på kvelder som i går.

Klarer ikke helt forstå all den negativiteten til alt hele tiden her inne. Alt fra fjoråret og til nå i sesong viser et lag som stadig tar steg og har et toppnivå ingen andre i divisjonen har.

morten1966

HåvardK

Quote from: leedslife on October 05, 2024, 11:31:11Klarer ikke helt forstå all den negativiteten til alt hele tiden her inne. Alt fra fjoråret og til nå i sesong viser et lag som stadig tar steg og har et toppnivå ingen andre i divisjonen har.

Forståelig at du reagerer på negativiteten; det er en del av oss som er litt svart/hvitt i uttalelsene, særlig rett etter en kamp. Du har rett i at det tas steg, og at toppnivået er høyt, men det er samtidig en del faktorer som holder oss unna å være bombesikker på opprykk:
- vi har en tynn stall, og er derfor utsatt når det oppstår skader og suspensjoner (hørt den før?)
- vi mangler klare ledere når Ampadu er borte
- vi har en manager som åpenbart får mye ut av en del spillere, men som ikke er best på å snu kampbildet underveis i kamper (for å si det forsiktig)
- vi sliter med å finne en god kombo mellom 10-er og 9-er, selv om alternativene i seg selv har potensiale

Når det er sagt, koste jeg meg skikkelig underveis i kampen i går. Fantastisk stemning på tribunen, to lag som var framoverrettet (også vi, noe jeg tillegger våre to midtbanespillere mye av æren for). I tillegg er det jo nesten tåredryppende at Gnonto står fram som både offensiv trussel, defensivt rivjern, lagspiller med stor L og i det hele tatt vår klart viktigste og beste spiller. Gutten kunne helt klart ha takket ja til andre tilbud, noe som ikke ville ha vært uforståelig når hans to beste kompiser forsvant, men valgte altså å bli for å blø for Leeds. Slike typer finnes det ikke mange av i moderne fotball. Håper inderlig han holder seg skadefri.
Jeg har vært inne på det før: Kanskje er det ingen katastrofe å forbli et topplag i divisjonen framfor å bli et sannsynlig slaktoffer i PL. Vi trekker jo fulle hus uansett, og vi kan gå til alle kamper med en mulighet til å vinne, eller i hvert fall greie poeng, uansett motstander. Tanken om at eierne også tenker slik har streifet meg, til tross for uttalte ambisjoner.

Kontakinte

Quote from: leedslife on October 05, 2024, 10:06:50Da ville jeg tatt meg bryet til å se kampen igjen.
Det er nok endel kollektivt arbeid som gjøres rundt han som kanskje ikke kommer frem her i samme grad.
Litt samme grunnen til hvorfor James aldri blir ratet her inne.
Det er jo ikke de invididuelle ferdighetene i denne troppen som er problemet for Farke ut fra konkurrenter. Er balansen - å finne det som passer best i system.

love James!

Kontakinte

Quote from: morten1966 on October 05, 2024, 14:12:04I januar må vi ha keeper, en 10er og en spiss!
tull, Meslier er ligaens beste keeper. Hadde en dårlig kamp i går.

Kato

Quote from: Kontakinte on October 05, 2024, 18:08:57
Quote from: morten1966 on October 05, 2024, 14:12:04I januar må vi ha keeper, en 10er og en spiss!

Faktisk ikke mindre enn "tull". Ligaens beste keeper? 20 bedre keepere enn han i divisjonen. Den i går har jeg kun sett i femmerfotball J-9 før.

Hallgeir *

"I tillegg er det jo nesten tåredryppende at Gnonto står fram som både offensiv trussel, defensivt rivjern, lagspiller med stor L og i det hele tatt vår klart viktigste og beste spiller. Gutten kunne helt klart ha takket ja til andre tilbud, noe som ikke ville ha vært uforståelig når hans to beste kompiser forsvant, men valgte altså å bli for å blø for Leeds. Slike typer finnes det ikke mange av i moderne fotball. Håper inderlig han holder seg skadefri." (Quote - HåvardK)

Det er nesten motstridende at ovennevnte utsagn kommer etter Gnontos (uklok agent) krumspring for å forlate klubben forrige sesong. Mange hadde vært glade for å bli kvitt han på den tiden, og desto færre trodde vel at han skulle bli så viktig for laget.

Da er det veldig gledelig at han nå endelig ser ut til å ha blitt "voksen".

Super Leeds since 1968

TK20

Asbjørn

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: HåvardK on October 05, 2024, 17:50:07
Quote from: leedslife on October 05, 2024, 11:31:11Klarer ikke helt forstå all den negativiteten til alt hele tiden her inne. Alt fra fjoråret og til nå i sesong viser et lag som stadig tar steg og har et toppnivå ingen andre i divisjonen har.

Forståelig at du reagerer på negativiteten; det er en del av oss som er litt svart/hvitt i uttalelsene, særlig rett etter en kamp. Du har rett i at det tas steg, og at toppnivået er høyt, men det er samtidig en del faktorer som holder oss unna å være bombesikker på opprykk:
- vi har en tynn stall, og er derfor utsatt når det oppstår skader og suspensjoner (hørt den før?)
- vi har en manager som åpenbart får mye ut av en del spillere, men som ikke er best på å snu kampbildet underveis i kamper (for å si det forsiktig)
- vi sliter med å finne en god kombo mellom 10-er og 9-er, selv om alternativene i seg selv har potensiale

Når det er sagt, koste jeg meg skikkelig underveis i kampen i går. Fantastisk stemning på tribunen, to lag som var framoverrettet (også vi, noe jeg tillegger våre to midtbanespillere mye av æren for). I tillegg er det jo nesten tåredryppende at Gnonto står fram som både offensiv trussel, defensivt rivjern, lagspiller med stor L og i det hele tatt vår klart viktigste og beste spiller. Gutten kunne helt klart ha takket ja til andre tilbud, noe som ikke ville ha vært uforståelig når hans to beste kompiser forsvant, men valgte altså å bli for å blø for Leeds. Slike typer finnes det ikke mange av i moderne fotball. Håper inderlig han holder seg skadefri.
Jeg har vært inne på det før: Kanskje er det ingen katastrofe å forbli et topplag i divisjonen framfor å bli et sannsynlig slaktoffer i PL. Vi trekker jo fulle hus uansett, og vi kan gå til alle kamper med en mulighet til å vinne, eller i hvert fall greie poeng, uansett motstander. Tanken om at eierne også tenker slik har streifet meg, til tross for uttalte ambisjoner.

Vi står uten våre 4-5 antatt beste spillere nå på papiret i James, Bamford, Ampadu, Salmon, Gruev. Ta de 4-5 beste ut av Sland, WBA, Burnley, Sheff Utd. Jeg er nærmest bombesikker på at de klubbene ikke hadde vært i nærheten av å gjennomføre en slik kamp vi gjorde i går.
Personlig er jeg glad for at Gnonto får den rollen han får i laget. At Joseph får såpass mange minutter og blir satset på. At Crew og Debayo hospiterer og kjøreplanen er såpass tydelig vedr førstelaget.

Igjen, jeg ser det annerledes. Jeg synes det er fantastisk at vi ønsker å viderutvikle Strujik og Meslier både på og utenfor banen. God alder. Mye erfaring med Leeds. Gode CC spillere begge to. Synes Strujik utvilsomt har tatt steg. Jeg ønsket meg Greaves før sesongen. Ikke idag.
Og hva med Firpo? Han leder ann på banen og det virker som han er en av de som virkelig står frem med fight i seg.

De fleste har jo en mening her. Jeg synes Farke og de på linja er relativt flink til å lese kampbildet. Er det et ankepunkt mot han for min del så er jeg ikke veldig begeistret for Leeds i posession. Synes i tillegg vi er ekstremt sårbare i transitten fra angrep til forsvar. På ingen måte et veldig romantisk tankesett, men et solid tankesett som gjør at vi kan gå opp mot de fleste lag uanvhengig av system.

Litt usikker på hva du mener, men jeg liker godt hvordan Ramzanni og Gnonto opererer på små flater sentralt i banen bak nier. Egentlig et veldig spennende element og som det ser ut som motstander til tider har slitt veldig med så langt denne sesongen. Ellers er jo posisjonene kanskje mest synlig som gamle tallkombinasjoner når vi er defensivt i struktur. Offensivt så flyter det og vi ligger jo egentlig i linjer offensivt.

Til slutt. Litt problemet for dette Leeds prosjektet anno CC er jo at lagene ikke akkurat byr opp til dans.
Et stadium of light i flomlys og et Sunderland som ila de 90 minuttene virkelig mobiliserte og prøvde gir jo kampen og et helt annet underholdningsaspekt enn mot grå, kjedelige fotball-lag som bruker 1 minutt på kast og der egentlig kamplanen er å komme seg i posisjon for en corner eller et frispark ila 90 minutt som de kapitaliserer på.
Ja, Farke og Leeds må bryte ned og vinne slike kamper, men det er jo dørgelig kjedelig. I tillegg så er den oppstykking av spill og drøying av tid et langt større problem enn Leeds manglende kreativitet eller spillsystem slik jeg ser det.

For meg er altså dette Leeds laget som er på sin andre sesong noe av det absolutt beste jeg har sett i Championship.

Asbjørn

David Brown her prøver å sette sesongstarten i perspektiv:

Seconds away from top of the table after what we all said was a difficult start.

-Played 3 of the top 5
-1 defeat in 9 and apart from WBA away think we've done enough to win every game.

Not seen one side so far that concerns me!

Solomon & James back after the break!

https://x.com/brownie89/status/1842483468644593779?s=61

Phil Hay for sju timer siden:
as annoying as goals like that are, Leeds do look well in contention this season
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Quote from: Kato on October 05, 2024, 18:19:23

Faktisk ikke mindre enn "tull". Ligaens beste keeper? 20 bedre keepere enn han i divisjonen. Den i går har jeg kun sett i femmerfotball J-9 før.
Tror heller ikke han er best i divisjonen. Men spillerne i divisjonen stemte på han som årets keeper, så det kan vel ikke være så tullete.

Forøvrig er jeg fortsatt lei av å lese om denne "tabben". Ja, det ser ut som en tabbe, men skifter ballen retning når den stusser bakken, er det umulig å ta ballen. Ingen keepere greier det. Derfor kan det ikke være tabbe hvis ballen skifter retning. Alle som har spilt fotball har opplevd dette og vet jo dette.
MOT

Kontakinte

det er ingen tabbe, det er en feilvurdering av Meslier. Selvfølgelig skulle han tatt ballen før den spretter, men det gjorde han ikke dessverre. Og som alle kan se så skifter ballen retning. Gutten er 24, kommer til å gjøre flere tabber. Hvem har fler clean sheet etter samme antall spilte kamper.

Kato

Quote from: GeirO on October 06, 2024, 01:19:38

Tror heller ikke han er best i divisjonen. Men spillerne i divisjonen stemte på han som årets keeper, så det kan vel ikke være så tullete.

Forøvrig er jeg fortsatt lei av å lese om denne "tabben". Ja, det ser ut som en tabbe, men skifter ballen retning når den stusser bakken, er det umulig å ta ballen. Ingen keepere greier det. Derfor kan det ikke være tabbe hvis ballen skifter retning. Alle som har spilt fotball har opplevd dette og vet jo dette.

Sannsynligvis den største tabben du vil se av en keeper dette 10-året.

GeirO

Quote from: Kato on October 06, 2024, 09:48:02
Quote from: GeirO on October 06, 2024, 01:19:38

Sannsynligvis den største tabben du vil se av en keeper dette 10-året.
Hvilken tabbe? Hva gjorde han feil? Å ikke ha en reaksjonsevne på 0,00?
MOT

Hallgeir *

Browne på Sunderland fikk ikke kreditert 2-2-målet. Den "æren" gikk til Firpo som et selvmål.
Super Leeds since 1968