Kamp: vs Sheffield U @Elland Road, fredag 18.10. 2024 kl. 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, October 15, 2024, 17:00:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Fantasyland

Quote from: stian on October 18, 2024, 23:34:27Var det forresten flere enn meg som la merke til at Hamer så ut til å være 5-10 kg over matchvekt? Mulig han alltid har vært litt lubben, men han så virkelig ikke ut som en toppidrettsutøver. Han virket faktisk sliten da han ble byttet ut etter såvidt over en time.

Jeg tror han jevnt over har sett litt pluss size ut 😁 Husker også når han var enorm for Coventry, akkurat samme matchvekt. Fantastisk spiller når han er i slag

Hallgi

Soliiiid prestasjon, igjen!
Som dette laget leverer, og det uten våre tre store stjernespillere fra fjorårssesongen+skade«krise» på sentral midtbane.
Men vi har meir enn nok kvalitet i denne divisjonen, og viktigst av alt; Daniel Farke er vår manager!
For ei lykka, dette ser så bra ut både i år og årene framover med et fantastisk ungt mannskap!

Ein slik kamp fortjente Lucas Radebe på Elland Road i dag.
ALAW (& I am the pirate amongst us)

ar9

Quote from: Bromancer on October 18, 2024, 23:18:36Ingenting er bedre enn en seier fredag kveld! Blir en gooood helg dette, MOT madafakas  ;D
Det han sa 👆

Reaney

Gratulerer alle Leeds fans. Må nesten klype meg i armen over at vi vinner første kamp etter landskampspausa mot en topplag, og det på en framskyndet kveldskamp. Vi henger til de grader med. Bare å glede seg og nyte helga på beste måte.

Asbjørn

Quote from: Reaney on October 18, 2024, 23:48:13Gratulerer alle Leeds fans. Må nesten klype meg i armen over at vi vinner første kamp etter landskampspausa mot en topplag, og det på en framskyndet kveldskamp. Vi henger til de grader med. Bare å glede seg og nyte helga på beste måte.
Tenk - helga ble ikke ødelagt allerede fredag kveld 😅
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

Synes presset funka bra idag.
Vi vant mange dueller og baller på
mitre 3.del. Dessuten pressa vi SU til å slå bort en haug m baller og de kom egentlig aldri skikkelig igang.

Utrolig deilig å høre «I predict a riot» over høytaler anlegget etter vi har vunnet mens unge og gamle synger med.

palle

Quote from: Hallgi on October 18, 2024, 23:42:49Soliiiid prestasjon, igjen!
Som dette laget leverer, og det uten våre tre store stjernespillere fra fjorårssesongen+skade«krise» på sentral midtbane.
Men vi har meir enn nok kvalitet i denne divisjonen, og viktigst av alt; Daniel Farke er vår manager!
For ei lykka, dette ser så bra ut både i år og årene framover med et fantastisk ungt mannskap!

Ein slik kamp fortjente Lucas Radebe på Elland Road i dag.

Nettopp!
Utan "dei viktigaste spelarane" som er ute pga skade. Spelte veldig bra sist også med "B-laget". God breidde i den vesle stallen vi har!

(vart forresten varm om bringa når eg såg Radebe helse på spelarane tidlegare i veka!)

...ooo, vi vandrar saman...

Asbjørn

Happy Farke etter kampen 🙂

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30180845

Farke's here - best of the season?

Always difficult to compare. We had many complex performances this season. Quality of the opponent, they were unbeaten, six clean sheets, Chris's sides are always well structured. Competitive and aggressive.

Difficult tonight. We needed a good structure behind the ball. Good balance of being brave and smart. Mature performance from the first until the last second. Should have scored goals in the first half. Have to score these chances. In the last minute, they brought quality on, changed their formations. We had to remain flexible with and without the ball. Lads delivered excellently after a difficult fortnight
Tell me  Tell me

Dylan

palle

Quote from: Hallgeir * on October 18, 2024, 23:23:34Vi KAN faktisk vinne første kampen etter en landslagpause.  ;D

@Robert, korleis får du laika Hallgeirs innlegg?

(spør for ein ven...)
...ooo, vi vandrar saman...

auren

En veldig solid gjennomført kamp av Leeds. Det er vel alle enig om. Egentlig full dominans i 80-90 minutter.

Vive la France!
¨
auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Meslier 6 - Ingenting å gjøre, da blir det ikke mer.
Bogle 7 - Stenger fint igjen bakover, periodevis med fremover.
Struijk 8 - Full kontroll, svært viktig scoring.
Rodon 7,5 - Er der og blokker når vi trenger det som mest.
Firpo 8,5 MOM- Syns han var fantastisk før pause offensivt, litt roligere etter. God kontroll bakover denne gang.
Tanaka 8 - Roen er det viktigste. Glimrende med ball.
Rothwell 8 - Styrer showet. Vinner kampen sentralt for oss sammen med Tanaka.
Ramazani 7,5 - Glimrende med ball på små flater.
Gnonto 7 - Vil mer enn han får til i dag.
Piroe 7,5 - Strålende assist, vanskelige arbeidsforhold.
Aaronson 6,5 - Manglende sluttprodukt, korrekt tatt av.
Joseph 7,5 - Er blitt 20min-spilleren vi ba om. Fin scoring, viktig for selvtilliten.
James 6 - Lite involvert.
Solomon 6 - Gjorde ikke mye ut av seg.
Byram/Bamford - Kom inn for å få tida til å gå.

Farke: Kred for å ha sydd sammen en defensiv som nå har satt seg ordentlig. Bytta tidligere, bra.

Asbjørn

Ofte kommer motstanders manager med mye GPP etter kamp, eller henger seg opp i situasjoner. Men her er det mye å hente fra det Chris Wilder sier:

Leeds United were praised by Sheffield United manager Chris Wilder following the Whites' 2-0 win over the Blades at Elland Road on Friday night.
Wilder acknowledged his side were second-best on the night as Leeds scored twice during the second half to leapfrog the Blades into the Championship's top two.

The Sheffield United boss made no secret his admiration for the way in which Leeds played, compared to his South Yorkshire outfit, whose performance in possession he deemed too careless.

"Beaten by the better side, no doubt about it," Wilder said. "We didn't deserve anything from the game, disappointed to lose the goals as we did, but they created the bigger, clearer chances than we did.

"They found the energy of, obviously, a passionate home support, [it was] a tough experience for us all.

"They were better in all departments. They won more first balls. They jumped on more second balls. They played quicker, sharper, had the more attacking threat. We had bits and pieces of the game, not enough to trouble them.

"I've got no complaints in terms of result, in terms of Daniel, what he does, they've got outstanding players, the squad's laden with top players and and we have to brush ourselves down and go again."

Wilder's men had gone unbeaten during their first nine Championship games of 2024/25, conceding just three goals in the process. The 57-year-old admitted to making a tactical change in an attempt to counter the threat posed by Leeds, drawing comparisons to Southampton's successful system tweak to defeat Leeds twice in the space of a few weeks at the end of last season.

"We knew that Leeds United were head and shoulders above everything that we've already played," Wilder added. "And that's not mind games or trying to stick pressure on them, imagine they were disappointed that they didn't go up last year.

"I think everybody you speak to in the game, when you play Leeds and you watch them, so we studied them. We thought this was, you know, we looked at a couple of games at the back end of [last] season. We looked at the Southampton game here, and in the play-off final as well, where they changed their formation and got a result, and we felt that was the best way of going about it, to give the best opportunity to players to get a result.

"I have to take that, whatever it is, negativity, criticism. But quite easily, I could have gone [with our usual approach]. That would have been the safe bet, and maybe wouldn't have got any criticism, but this is the gut, this is why I've managed quite a long time and been quite successful in my coaching and managerial career.

"We just weren't good enough individually, and as a team, on the night and made some some poor decisions, [we] turned the ball over cheaply. And as I said, they come, they come roaring back at you. Would have [been] delighted to have got a result here, but it would have been a backs against the wall, performance-stroke-result."

Despite commenting on the size of Leeds' wage bill, Wilder was keen not to distract attention from Farke and his players' application on the night.

"It's an incredibly strong squad. I said before the investment in the group is there to be seen. The chief exec's already mentioned it, the highest wage bill in Championship history. So, when you have the highest wage bill in Championship history, you're signing really good players, really good players, competition for places - that's not taking anything away from Leeds United and Daniel, they deserved their victory tonight. We were off it, they were on it.

"We have to reflect and go again, long season, plenty of football to be played, but take nothing away from Leeds, by far and a way, the best team we played all season," Wilder finished.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/sheffield-united-boss-chris-wilder-admits-leeds-united-admiration-amid-elland-road-wage-bill-and-fans-comment-4830911
Tell me  Tell me

Dylan

Robert

Quote from: palle on October 19, 2024, 00:07:49
Quote from: Hallgeir * on October 18, 2024, 23:23:34Vi KAN faktisk vinne første kampen etter en landslagpause.  ;D

@Robert, korleis får du laika Hallgeirs innlegg?

(spør for ein ven...)

Tror kanskje jeg hadde glemt noen permissions. Ser du valget nå?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

auren

Quote from: auren on October 15, 2024, 17:27:31Klassisk Leeds å snuble etter landslagspausen, men denne gangen har jeg tro på seier! En gang må vi jammen meg ha litt flyt!

3-1! Piroe, Gnonto og Aaronson.

auren

Magefølelsen var for en gang skyld riktig. To meget solide kamper på rad nå. Så får vi se hvordan vi responderer mot Watford. Godt å ha tilbake Solomon og James. Førstnevnte var relativt svak etter innhoppet. Sistnevnte viste farten sin ved et par anledninger, en directness vi har savnet.

Regner med Blank_File hadde en morsom kveld med gutta sine. Spent på referat fra ham 🤍💛💙

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

AllWhiteTøyen

Veldig godt gjennomført kamp i går. Alle spillerne leverte bra. Må innrømme jeg var frustrert etter første omgang, og tenkte "Samma suppa igjen. Vi klarer ikke score, og Sheffield kommer til å putte på en kontring i andre". Irriterte meg bl.a. over at Piroe aldri fikk ballen når han hadde skaffet seg rom i boksen. Nå endte det jo godt, og jeg berømmer innstillingen til gutta gjennom samfulle 90+ minutter.Ekstra bonus: At Rothwell var såpass god visste jeg ikke, og fint for Joseph at han fikk putta.Dette lover godt for fortsettelsen.

Blank_File

Dere så alle kampen, så jeg skal ikke bruke så mye tid på det. Vi satt på Bergens Sportsreisers plasser på East Stand. Jeg så litt mørkt på det, for jeg syns man blir veldig langt unna matta, men det var søren ikke verst. Man får veldig bra overblikk der oppe og det var ikke så langt fra som jeg fryktet. Ved vår side var det også en bra gruppe som sang og lagde liv.

Turen vår ble nesten ødelagt av 3 timers venting på fly pga tåke i London. Så totalt ble reisetiden vår i går over 12 timer. Rakk ikke å komme før en halvtime før kampstart. Shopping spree ble utsatt til etter kampen og drikke og pie fra Yeboahs Crossbar måtte vi bare droppe. Det gikk helt fint.

Dette er femte gang jeg er på Elland Road. Og jeg blir like pinlig emotional hver gang. Går alltid og smågråter for meg selv utenfor. I går var ikke noe unntak. Og du kjære for en ramme! Jeg hadde forberedt både meg og reisefølget på at det nok kom til å bli en litt seig kamp mtp på motstander og landslagspause. Men i går var rett og slett Leeds dritgode. Mye bedre enn jeg hadde drømt om. Å se kampen fra den vinkelen gjør at man får en enda bedre forståelse av det taktiske og litt av min kritikk mot boring-Farke fikk seg en knekk. Vi var enorme i presset og gode med ballen. Jeg lot meg imponere over backene og sentral midtbane mer enn noe.

Det var så godt å være med og synge og å se uttrykkene i fjeset på guttene når de hørte lydnivået. Dette var seglet jeg trengte for å låse dem en gang for alle. Stemningen var på linje med da jeg var over for 6 år siden og så en litt kjedelig kamp mot Nottingham Forest, men med Bielsa bak roret. Dritbra trøkk rett og slett!

Og det var et deilig tidspunkt og en spesiell måte å få målet på. Corner, men jeg fikk inntrykk av at både spilleren og tilskuere var mest opptatt av James og Solomon da corneren gikk. Og at Sheffield hadde slått av bare et sekund. På det tidspunktet målet kom, så var lufta var i ferd med å gå ut av ballongen og jeg antok at dette blir et en 0-0 eller så roter vi det til mot slutten. Men nei. Og barnas favoritt, Matheo Joseph fikk også sin scoring.

Beklager rotete innlegg. Det er skrevet i halvsvime på vei til London (skal få med oss Fulham - Aston Villa når vi først er over). Pleier å redigere og lese over bedre, men det får stå til. Rapporten måtte ut. 🤩

flynn

Var en meget bra oppsummering dette Blank-File! Ingen grunn til å stresse med korrekturlakken. Og kos deg på Fulham-Villa.

flynn

Borge

Quote from: Kato on October 19, 2024, 00:52:49Meslier 6 - Ingenting å gjøre, da blir det ikke mer.
Firpo 8,5 MOM- Syns han var fantastisk før pause offensivt, litt roligere etter. God kontroll bakover denne gang.
Joseph 7,5 - Er blitt 20min-spilleren vi ba om. Fin scoring, viktig for selvtilliten.

Farke: Kred for å ha sydd sammen en defensiv som nå har satt seg ordentlig. Bytta tidligere, bra.

Interessant at Rodon får 7,5, med først en kjempeblemme som kunne vært avgjørende med mål imot, og rett etterpå header han rett ut på 16 meter, med nesten mål imot igjen. Noen har stor tabbekvote iallefall :-)
Borge

lufc80

Quote from: Borge on October 19, 2024, 19:01:15
Quote from: Kato on October 19, 2024, 00:52:49Meslier 6 - Ingenting å gjøre, da blir det ikke mer.

Interessant at Rodon får 7,5, med først en kjempeblemme som kunne vært avgjørende med mål imot, og rett etterpå header han rett ut på 16 meter, med nesten mål imot igjen. Noen har stor tabbekvote iallefall :-)

Nå blokkerte vel Rodon skuddene i begge anledningene du nevner også - kjeda seg vel da ;-)

Asbjørn

Chris Wilder berømmet vel egentlig Leeds-publikummet og sa det var en krevende atmosfære...

https://x.com/lufcbornandbred/status/1847694470621647142?s=61

I tråden spurte noen om hva teksten var?

Chris Wilder is a banker, var svaret 😂

https://x.com/borage99978350/status/1847705447240720895?s=61
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Quote from: lufc80 on October 19, 2024, 20:09:35
Quote from: Borge on October 19, 2024, 19:01:15

Nå blokkerte vel Rodon skuddene i begge anledningene du nevner også - kjeda seg vel da ;-)

Rodon er sammen med Struijk ryggrad i et lag som ikke slapp til en eneste målsjanse mot et lag uten tap så langt. Klart det blir høy score.

Asbjørn

Syns Aos jubel for scoring kan deles her :)
Tanaka's celebration to Pascal's goal he already gets what it is to be Leeds!!! What a player we're so lucky to have him #lufc 💛💙

https://x.com/Superleeds1Mot/status/1847397188373975120

...og fra twittertråden
Tell me  Tell me

Dylan