Kamp: vs Plymouth @EllandRoad, lørdag 2.11. 2024 kl. 16 på LUTV

Started by Asbjørn, October 30, 2024, 17:56:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucas the Kop Cat

Quote from: auren on November 02, 2024, 17:54:48Likte det lille jeg fikk se av Joshua. Kan bli nyttig en mørk novemberdag med regn borte mot Millwall  ;)

auren
Virket fit og trygg og endte opp med 22 av 23 nøyaktige pasninger på 15 min spilletid.

leedslife

Fikk ikke sett kampen desverre. Spillertype er Chambers?

Lucas the Kop Cat

Quote from: Milou on November 02, 2024, 18:04:32
Quote from: Asbjørn on November 02, 2024, 17:46:10
Quote from: auren on November 02, 2024, 17:40:5380 minutter passert. Foruten 8 min med tre mål i første omgang har det vært en relativt kjedelig affære. Har knapt skapt en sjanse i andre omgang. Ganske skuffende.

auren
Ingen av dem har seniorkamper på FotMob-statistikken.
Fristende å si I couldn't care less. Tre poeng det viktige, å holde nullen always nice. Kampen avgjort etter halvtimen og masse hvile for de som trenger det. Og tredebutanter... eller har Chambers/Crew fått sine serie-innhopp tidligere også sikkert..

Eg lurte på det samme. Eg trudde både Chambers og Crew kom inn på slutten av ein av dei første kampane denne sesongen, men det var kanskje berre Chambers?
Ingen seniorkamper på Leeds registrert på FotMob på noen av dem. Så var nok tre debutanter i dag.

Asbjørn

Quote from: leedslife on November 02, 2024, 18:06:23Fikk ikke sett kampen desverre. Spillertype er Chambers?
Liten og lett, hurtig (tror eg), virker god én mot én. Har vist seg relativt målfarlig på U21 men mer assist-typen. Ikke ren ving men opererer som en slags tier...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Evertongutten er jo litt morsom da (den siste der) :)

Rooney's here
They are a very good team. I am sure if you ask their manager, anything but promotion will be a failure. That will be the message he's getting. They'll be using. They are a good team with really good players. They will be fighting for the top two.

[On chants]

I didn't hear anything today. Maybe they can sing a bit louder.
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Bellingham ute neste 3 for Sunderland?

Tror de skal kjenne på det

Asbjørn

Presseren

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-press-conference-live-30284141

Debuts
I was happy to rest a few players like Rothwell in the second half ahead of a tough week. For the players with first appoearabnces, good to have them under their belt. Always a bit like they are nervous in there first. Josuha excellent. Body language, not sure if he lost one duel or ball. Could sense his experience.

Two of our own got on too. They were nervous. Nearly scored or got an assist. Not a gift for them. Sam Chambers in training, earned this. Well deserved. Easy when key players are out with injury or illness. We need Sam and Charlie and Josuha. We want positive vibes. They delivered in a top way.

Will those debuts have a knock-on effect?
Yes. In this way, you have to be predictable as a manager. Do not give gifts away because everyone thinks they are so great in the academy, but in training with the first tea, it's a different sport. Mature football is a completely different animal. On the other hand, everyone is talking about the youth is our future. Our academy is a cornerstone of our philosophy. We want to use our own talents and involve them. When I get the feeling a player is ready, I will not be scared to do that, whatever their age. If you train hard, then you get the chance here.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Denne fra Lufcdata.
Hvis man lurer på om det vi driver med er på lykke og fromme.

Shots on-target faced against Leeds over the last four matches:

v Plymouth Argyle: 0 ⛔
v Bristol City: 0 ⛔
v Watford: 3
v Sheffield United: 0 ⛔

Today was the third time Leeds' opponents have failed to register a shot on-target in our last four games.

Spinnvilt

leedslife

Han jeg for en måned siden mente manglet det store spekteret i spillet sitt fortsetter å imponere stort.

Joe Rothwell vs. Plymouth:

105 touches
89% pass accuracy
83/93 successful passes
75 mins played
22 passes into final third
6/7 accurate long passes
5 chances created
3 ball recoveries
3 duels won
1 successful take-on
1 foul

A superb performance with excellent forward passing.

GaryMac

Plymouth hadde faktisk 0 skudd (on and off target)- og en xG på 0.00
Kan ikke huske å ha sett det i en seriekamp før.
(Ref Fotmob)

TK20

Hallgeir *

Quote from: TK20 on November 02, 2024, 21:15:13Fullstendig kontroll. På grensen til kjedelig.

I 2. omgang trengte ingen å bite negler, nei. Rooney sparte spillere til neste kamp, Whittaker blant andre. Ikke at det hadde hjulpet nevneverdig uansett.
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Vi var totalt överlägsna. Inte ett skott på mål från Plymouth. Farke kunde kosta på sig lyxen att ge 3 spelare i Leeds debut

ar9

Asbjørn

Eg var frustrert en 15-20 minutter inn i kampen i går. Greit nok, tidlig ennå, men hvis dette var kampbildet og vi gikk inn i sluttminuttene såg eg ikkje kor målene våre skulle komme. I en kamp vi 'SKULLE' vinne...

Det er tydelig at Farke så det samme. Post match: We needed 10 or 15 minutes to find our positioning between the lines and create chances against this back six and the three midfielders in front of them.

Han sa videre at det ikke er lett å legge kampplan når alle lag, Rooney inkludert, legger om når de møter Leeds: "To be honest, more than 50 per cent of all the teams we've faced have chosen against us a different line-up than they normally do," he said. "It's difficult to prepare. They quite often chose to play with five at the back, today it was six. We were prepared but we didn't really expect it, Wayne always goes for it and is proactive and plays football. It's proof of what we've done really well, they come with respect and try to sit deep. You need to find the key to open them, it's a tactical challenge."

Eg går videre i Graham Smyths 'The Verdict':
Even Leeds' title challengers Sheffield United came up with a bespoke plan for Elland Road, not that it worked. And if parking the bus, Leeds' old kryptonite, doesn't work, it begs the question what will? Chris Wilder felt that going toe-to-toe with Leeds would have been foolhardy and there's no doubt that Rooney was of a similar mind. Fighting fire with fire against a team so adept at breaking quickly and punishing errors might have torched his side's confidence entirely ahead of what are tantamount to must-win fixtures against Portsmouth and Derby County.

Nå skal Leeds opp mot Millwall borte - en helt annen type kamp. Det blir heftige dueller, det blir lange baller, og det blir dødballer. De har 3-1-2 hjemme før dagens oppgjør mot Burnley. Kanskjeen kamp der Guilavogui sine styrker kommer til sin rett? Han fikk i alle fall debuten sin i går, og mange av våre faste kunne taes av tidlig. Noe som kan være gunstig mht onsdag...

Smyths The Verdict
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-new-weapons-obliterate-old-kryptonite-graham-smyths-plymouth-argyle-verdict-4850541
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: ar9 on November 02, 2024, 22:58:06Var Gullvåg litt Rodolp Austin type?
Egentlig ikke noen dum sammenligning. Eg øver på å skrive navnet nå, 'av og' i midten hjelper mht å få det riktig. Guil av og ui :)
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

1. Guilavogui så bra ut. Har den fysikken vi har manglet litt. Kan bli en veldig god signering om han får minutter, så spørs det om det da.

2. Kan ikke se hvordan det skal være plass til Ampadu fra start i dette laget. Sentralt kan han fort være fjerdevalg når han er tilbake.

3. Vi ser ut til å ha gjort en god jobb med signeringer i sommer. Tanaka er et kupp, Rothwell akkurat den spillertypen vi trenger sentralt, Ramazani ser spennende ut, og sistemann nå ser også spennende ut. Bogle akkurat god nok.

4. Skeptisk til at vi ikke hentet ny 9er og 10er i sommer. Aaronson har forsåvidt løst sin jobb godt nok. Men ingen stjerne i denne divisjonen. Piroe har berget oss med sine mål på topp. Så langt har det, som forventet, vist seg at Joseph ikke er moden for å være 9er. Farke brukte overraskende lang tid på å se det.

leedslife

Quote from: Asbjørn on November 03, 2024, 08:28:32Eg var frustrert en 15-20 minutter inn i kampen i går. Greit nok, tidlig ennå, men hvis dette var kampbildet og vi gikk inn i sluttminuttene såg eg ikkje kor målene våre skulle komme. I en kamp vi 'SKULLE' vinne...

Det er tydelig at Farke så det samme. Post match: We needed 10 or 15 minutes to find our positioning between the lines and create chances against this back six and the three midfielders in front of them.

Han sa videre at det ikke er lett å legge kampplan når alle lag, Rooney inkludert, legger om når de møter Leeds: "To be honest, more than 50 per cent of all the teams we've faced have chosen against us a different line-up than they normally do," he said. "It's difficult to prepare. They quite often chose to play with five at the back, today it was six. We were prepared but we didn't really expect it, Wayne always goes for it and is proactive and plays football. It's proof of what we've done really well, they come with respect and try to sit deep. You need to find the key to open them, it's a tactical challenge."

Eg går videre i Graham Smyths 'The Verdict':
Even Leeds' title challengers Sheffield United came up with a bespoke plan for Elland Road, not that it worked. And if parking the bus, Leeds' old kryptonite, doesn't work, it begs the question what will? Chris Wilder felt that going toe-to-toe with Leeds would have been foolhardy and there's no doubt that Rooney was of a similar mind. Fighting fire with fire against a team so adept at breaking quickly and punishing errors might have torched his side's confidence entirely ahead of what are tantamount to must-win fixtures against Portsmouth and Derby County.

Nå skal Leeds opp mot Millwall borte - en helt annen type kamp. Det blir heftige dueller, det blir lange baller, og det blir dødballer. De har 3-1-2 hjemme før dagens oppgjør mot Burnley. Kanskjeen kamp der Guilavogui sine styrker kommer til sin rett? Han fikk i alle fall debuten sin i går, og mange av våre faste kunne taes av tidlig. Noe som kan være gunstig mht onsdag...

Smyths The Verdict
https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-new-weapons-obliterate-old-kryptonite-graham-smyths-plymouth-argyle-verdict-4850541

Tror Leeds tjener langt mer på å spille sin fotball enn å endre seg til Miwall type fotball.
Vi spilte en balansert og god Farke kamp der i fjor og vant ganske komfortabelt.
Blir veldig overrasket hvis vi ikke gjennomfører på samme vis til uka.
Så klart kan man få perioder i kampen der Milwall med sitt press og trøkk kan skape problemer.
Men kvaliteten og jevnhet i lagene speiles ikke i samme grad som for 10-15 år siden.
Hatt stang inn i det siste, men uten å snakke ned Swansea og Plymouth så er det milevis, milevis unna dette Leeds laget i alle spillets faser.

leedslife

Quote from: Kato on November 03, 2024, 08:57:201. Guilavogui så bra ut. Har den fysikken vi har manglet litt. Kan bli en veldig god signering om han får minutter, så spørs det om det da.

2. Kan ikke se hvordan det skal være plass til Ampadu fra start i dette laget. Sentralt kan han fort være fjerdevalg når han er tilbake.

3. Vi ser ut til å ha gjort en god jobb med signeringer i sommer. Tanaka er et kupp, Rothwell akkurat den spillertypen vi trenger sentralt, Ramazani ser spennende ut, og sistemann nå ser også spennende ut. Bogle akkurat god nok.

4. Skeptisk til at vi ikke hentet ny 9er og 10er i sommer. Aaronson har forsåvidt løst sin jobb godt nok. Men ingen stjerne i denne divisjonen. Piroe har berget oss med sine mål på topp. Så langt har det, som forventet, vist seg at Joseph ikke er moden for å være 9er. Farke brukte overraskende lang tid på å se det.

Så ikke kampen i går så kan ikke kommentere Brenden, men de var relativt positive til hans bidrag i går og generelt så langt i et amerikansk studio med bla ex Leeds Mike Grella. Mest rettet i jobben off the ball. Plukke opp posisjoner, kanaler, samt intensiteten uten ball - samt en av få som kan frakte ball over distanser.

JEg tror ikke en 10er er så veldig viktig pr nå. Vi utnytter ballinnhav og dominanse veldig bra og man kan fint bygge opp et godt argumentgrunnlag til at vi har utviklet deler av posessionspillet vårt. Så klart vært imponerende Tanaka/Rothwell - men kanskje sidebackene i et farke tankesett som har vært de aller viktigste.
Tror også Brendens rolle som de i studio kommenterte over er svært underkommunisert.
Vi er det laget med mest skudd på mål, skaper mest sjanser, blandt lagene som scorer mest selv om vi bommer på mest store sjanser - bakover  slipper vi til klart færrest sjanser, holder flest CS i ligaen. Desverre pr nå så ødelegger en hårreisende åpningskamp mot Pompey hjemme at vi ikke har sluppet inn færrest og. Vi har nok tapt noe kvalitet i kontra, men bedre balansert  med ball.

Alt peker mot et system, balanserte ferdigheter, tankesett og en kultur som får ut det beste av spillerne enn at det er brilliante individuelle spillere sett i lys av at klubbens kaptein og player of the season forrige sesong plutselig er fjerde valg.

ar9

Quote from: Asbjørn on November 03, 2024, 08:30:25
Quote from: ar9 on November 02, 2024, 22:58:06Var Gullvåg litt Rodolp Austin type?
Egentlig ikke noen dum sammenligning. Eg øver på å skrive navnet nå, 'av og' i midten hjelper mht å få det riktig. Guil av og ui :)
Ser ut til å kunne vinne mange dueller både på bakken og i lufta. Pessimisten i meg frykter fare for gule og røde kort da det virket som han slet mitt m å flytte/stable beina.
Men la oss håpe jeg tar feil og at noen treningsuker til hjelper på.

Asbjørn

Quote from: ar9 on November 03, 2024, 12:10:47Pessimisten i meg frykter fare for gule og røde kort da det virket som han slet mitt m å flytte/stable beina.

Det er bare å kjøre på. Han når neppe 10 gule innen fristen i januar med denne serien:
"I know my role. Like I said, I'm 34-years-old, I'm looking over our young players and if the coach needs me, I will give everything.

"I'm professional, I love my job. I'm doing the best job in the world. Even at the training, I will try to give my best and the coach knows even if he needs me for five, 10, 15, one game, I will always be there to do it."
...
"When everybody is fit, the player who was there will play and me, I'm here to help," he said.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/six-months-home-now-im-30286300

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: Kato on November 03, 2024, 08:57:202. Kan ikke se hvordan det skal være plass til Ampadu fra start i dette laget. Sentralt kan han fort være fjerdevalg når han er tilbake.
Eg tenker at Farke alltids vil ha plass til Ampadu i dette laget. Han ønsker innpisker-egenskapene hans, ikke minst. Og om han foretrekker Tanaka/Rothwell så kan han også trekkes ned som stopper.

Tell me  Tell me

Dylan

baste

Dette Leeds laget er godt nok til å vinne serien. Solid prestasjon i går.
Midtbanen og forsvaret er bunnsolid

MOT

Kato

Quote from: Asbjørn on November 03, 2024, 12:37:59
Quote from: Kato on November 03, 2024, 08:57:202. Kan ikke se hvordan det skal være plass til Ampadu fra start i dette laget. Sentralt kan han fort være fjerdevalg når han er tilbake.
Eg tenker at Farke alltids vil ha plass til Ampadu i dette laget. Han ønsker innpisker-egenskapene hans, ikke minst. Og om han foretrekker Tanaka/Rothwell så kan han også trekkes ned som stopper.

Da må det jo være Rodon du skal ha ut?

Asbjørn

Quote from: Kato on November 03, 2024, 18:04:38Da må det jo være Rodon du skal ha ut?
Pr nå er det vel mer han enn Struijk ja. I noen kamper kan det være f.eks Rothwell for Aaronson...

Men Farke bytter ikke start-ellever for ofte nei... Noen må nesten spille seg ut om de skal byttes fra start-elleveren uten at det er pga skade/suspensjon.

Poenget er mest at Ampadu har flere posisjoner å kunne spille seg inn i start-elleveren.
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on November 03, 2024, 18:09:34
Quote from: Kato on November 03, 2024, 18:04:38Da må det jo være Rodon du skal ha ut?
Pr nå er det vel mer han enn Struijk ja. I noen kamper kan det være f.eks Rothwell for Aaronson...

Men Farke bytter ikke start-ellever for ofte nei... Noen må nesten spille seg ut om de skal byttes fra start-elleveren uten at det er pga skade/suspensjon.

Poenget er mest at Ampadu har flere posisjoner å kunne spille seg inn i start-elleveren.
Tror Strujiks pos i dette Leeds laget er langt sterkere enn hva folk tror.

Farke balanserte  tre posisjoner ut fra firkløver med Summerville, James, Rutter, Gnonto bak spiss på en god måte i fjor der alle fikk minutter tross voldsomme individuelle prestasjoner fra Summerville, James og Rutter fra start av sesong.
Tror han fint hadde balansert to plasser ut av Ampadu, Tanaka og Rothwell og. Personlig tror jeg sistnevnte er den som hadde måtet vike hvis en formdupp ahdde kommet.

Asbjørn

Quote from: Fantasyland on November 05, 2024, 12:20:19Never wear chinos to Leeds away:

https://x.com/secondtierpod/status/1853753351273398349?s=61

Jeg lo :D

Stakkars fyr :o

Stikker på bortekamp med laget sitt og så ender det med at en hel tribuneseksjon synger om klesvalget hans...

Håper han tålte det.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn