Skrevet av Emne: Dynamikk er viktig...  (Lest 1734 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Dynamikk er viktig...
« på: Oktober 27, 2010, 11:33:59 »
Et lag kan ikke bestå av "statiske spillere" og det er Grayson som tar ut laget. Laget som startet mot Cardiff inneholdt ingen spillere med fart og gjennombruddskraft. Det som er kjedelig da er jo at vi har spillere med litt fart. Hvis vi ikke truer motstanderens mål så får de jo ekstra selvtillit og pusher på med alle mann og da sliter vi. Vi må også begynne å få ballen ned på bakken, løsningen da er å benke Becchio!

Påstanden min er at ingen kan vinne mange kamper uten fart og gjennombruddskraft. Finnes det et statisk lag som vinner og vinner? Se på Cardiff med Bellamy og Burke, helt rått!

Laget burde se slik ut:

                                               Kasper

McCartney (White)  Bruce                             Collins         Connolly

Gradel (Watt)       Faye                              Kilkenny       Nunez (Sam)
                                          Snodgrass (Watt)
                                          Somma

Hvorfor får aldri Bromby en skikkelig sjanse i midtforsvaret? Slik som laget opptrer om dagen så må det være frustrende å ikke få sjansen.
                                         
         
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

jarle

Sv: Dynamikk er viktig...
« Svar #1 på: Oktober 27, 2010, 11:44:21 »
Et lag kan ikke bestå av "statiske spillere" og det er Grayson som tar ut laget. Laget som startet mot Cardiff inneholdt ingen spillere med fart og gjennombruddskraft. Det som er kjedelig da er jo at vi har spillere med litt fart. Hvis vi ikke truer motstanderens mål så får de jo ekstra selvtillit og pusher på med alle mann og da sliter vi. Vi må også begynne å få ballen ned på bakken, løsningen da er å benke Becchio!

Påstanden min er at ingen kan vinne mange kamper uten fart og gjennombruddskraft. Finnes det et statisk lag som vinner og vinner? Se på Cardiff med Bellamy og Burke, helt rått!

Laget burde se slik ut:

                                               Kasper

McCartney (White)  Bruce                             Collins         Connolly

Gradel (Watt)       Faye                              Kilkenny       Nunez (Sam)
                                          Snodgrass (Watt)
                                          Somma

Hvorfor får aldri Bromby en skikkelig sjanse i midtforsvaret? Slik som laget opptrer om dagen så må det være frustrende å ikke få sjansen.
                                         
         


Helt enig... Larry brukte all energy på å få inn spillere som Gradel, Sam, Watt... fart og gjennombruddskraft.... så spiller de ikke???
White har noe av det samme...

Men nei, vi spiller med B. Johnson... og Mr. Love Grass ( Becchio)
Gammeldags fotball... utdatert!!!!

auren

Sv: Dynamikk er viktig...
« Svar #2 på: Oktober 27, 2010, 13:07:31 »
Et lag kan ikke bestå av "statiske spillere" og det er Grayson som tar ut laget. Laget som startet mot Cardiff inneholdt ingen spillere med fart og gjennombruddskraft. Det som er kjedelig da er jo at vi har spillere med litt fart. Hvis vi ikke truer motstanderens mål så får de jo ekstra selvtillit og pusher på med alle mann og da sliter vi. Vi må også begynne å få ballen ned på bakken, løsningen da er å benke Becchio!

Påstanden min er at ingen kan vinne mange kamper uten fart og gjennombruddskraft. Finnes det et statisk lag som vinner og vinner? Se på Cardiff med Bellamy og Burke, helt rått!

Laget burde se slik ut:

                                               Kasper

McCartney (White)  Bruce                             Collins         Connolly

Gradel (Watt)       Faye                              Kilkenny       Nunez (Sam)
                                          Snodgrass (Watt)
                                          Somma

Hvorfor får aldri Bromby en skikkelig sjanse i midtforsvaret? Slik som laget opptrer om dagen så må det være frustrende å ikke få sjansen.
                                         
         


Helt enig... Larry brukte all energy på å få inn spillere som Gradel, Sam, Watt... fart og gjennombruddskraft.... så spiller de ikke???
White har noe av det samme...

Men nei, vi spiller med B. Johnson... og Mr. Love Grass ( Becchio)
Gammeldags fotball... utdatert!!!!

Sam og Watt er skadet, mens Gradel imponerer mest som impact player. Støtter derfor Grayson i lagutvalget mot Cardiff - og vi virket veldig solide inntil 0-1. Derfra og ut fikk Cardiff for mye rom pga dårlige taktiske vurderinger (Somma og Snoddy med unødige balltap på 0-2 og 0-3) samt større strekk i laget fordi vi jaget mål.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Dynamikk er viktig...
« Svar #3 på: Oktober 27, 2010, 13:23:38 »
Personlig ville jeg valgt å bruke venstrebackene på venstre back og høyrebacken på høyre back, men det er mulig det bare er jeg som er konservativ. Det har jo ikke fungert optimalt med den oppstillingen så langt.  ;D
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Dynamikk er viktig...
« Svar #4 på: Oktober 27, 2010, 14:22:50 »
De som så Becchio mot Boro vet hva han kan når han får det til!!!
Yeboahs vitne

Sydhagen

Sv: Dynamikk er viktig...
« Svar #5 på: Oktober 27, 2010, 14:24:41 »
er ikke Becchio som er problemet, det er bevegelsene rundt ham.
er jo faen ikke en eneste bevegelse som tilsier at vi skal vinne 2.duellen etter Becchio går i duell!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

vertigo

Sv: Dynamikk er viktig...
« Svar #6 på: Oktober 28, 2010, 18:25:48 »
Nettopp !!Det var det jeg påpekte sist jeg så de live. Spillerne jobber en og en. Det gjelder dessverre ikke bare rundt Becchio, men på hele banen. Personlig mener jeg at vi har gode nok spillere- inkludert Naylor - men at vi altfor ofte havner i en mot en situasjoner uten sikring, eller 2. bevegelse som du sier. Alle spillere uanset nivå gjør feil og feilvurderinger i løpet av en kamp. Hos oss får det dessverre ofte store konsekvenser, fordi vi ikke er samkjørte. Jeg mener det er Grayson`s feil.
 

Mats-

  • Gjest
Sv: Dynamikk er viktig...
« Svar #7 på: Oktober 28, 2010, 18:51:28 »
Enig med Sydhagen.

Servicen til Becchio og Somma er for dårlig. I tillegg blir det og kun sende på hodet til Becchio litt endimensjonalt.

Dessuten har vi masse å hente på gjenvinning av ball. Altfor lite 'aggression' for å skape brudd, samt at å sette stadig, hardt press på ballfører og stenge av alternativene hans. Det er sykt jævlig å motta ball når du blir satt under press med en gang. Da mister du alternativer, må være fortere og orientere deg, og da ender det ofte med brudd i mot. Dette savner jeg av Leeds mest pr dags dato. 

Leedsfan

Sv: Dynamikk er viktig...
« Svar #8 på: Oktober 28, 2010, 23:55:48 »
Grayson har stilt med sin statiske og robuste 11'er for ofte. Det verste er at når vi møter lag som spiller hurtig og gjennombruddshissig fotball så kommer vi på etterskudd hele tiden. Vi truer alt for sjelden bakrom og hvor mange ganger i løpet av en kamp legger backene inn fra siden med 3-5 Leedsspillere innenfor 16'meteren? Så og si aldri.

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.