Skrevet av Emne: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!  (Lest 3922 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

janesoer

Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« på: August 15, 2010, 16:41:34 »
Etter en horribel åpning på kampen der vi var fullstendig rundspilt klarte Grayson idag å snu kampbildet.
Grepet med å legge oss lavere i banen, samt å vende om til en 4-4-2 eller 4-4-1-1 med Johnsen ut til venstre var avgjørnde for at vi fikk kampen inn i vårt spor etterhvert.

Stopperne som jeg har vært ultrakritisk til, fikk da stå rettvendt å vinne dueller i front av dem, avstandene i og mellom våre to bakre ledd ble mye bedre og vi fikk enormt mange gode overgangsmuligheter utover i kampen.

Dette førte til at Nottingham ble frustrerte og skapte vel ikke en eneste stor sjanse i 2 omgang.

Vi hadde fortjent å vinne kampen etter vår meget solide 2 omgang.


NB! SYNES DET ER MERKELIG AT BEGGE LINJEMENNENE KOMMER SUSENDE INN PÃ… BANEN ETTER EPISODEN MED WATT FOR Ã… FORTELLE DOMMEREN NOE SOM IKKE STEMMER.

NÃ…R NAYLOR BLE REVET NED MED RENE WRESTLING-GREPET DA STO DE SOM TO PARALYSERTE MUMIER.
 

SirOlsen

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #1 på: August 15, 2010, 16:53:03 »
Veldig enig med deg i alt her!
-SirOlsen-

Jon R

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #2 på: August 15, 2010, 22:01:21 »
Det vanker både ris og ros fra denne kanten. Skryt for taktiske grep underveis som heldigvis funket, skal vi alltids gi han. Verre er det at vi starter med samme formasjon/ taktikk som mot Deby og eksponerer de samma svakhetene/ feilene, som om intet var lært. Kampen kunne vært kjørt etter et kvarter men vi er heldige og rir stormen av før vi er døde og begravet. Flott annen omgang og 4-4-2 passet oss langt bedre enn 4-3-3, ihvertfall i denne kampen.  :)

Dommer og linjemenn var dumme, blinde, horrible, noe vi tapte mest på.  >:(

Jon R.

Glenn K

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #3 på: August 15, 2010, 22:32:51 »
Det vanker både ris og ros fra denne kanten. Skryt for taktiske grep underveis som heldigvis funket, skal vi alltids gi han. Verre er det at vi starter med samme formasjon/ taktikk som mot Deby og eksponerer de samma svakhetene/ feilene, som om intet var lært. Kampen kunne vært kjørt etter et kvarter men vi er heldige og rir stormen av før vi er døde og begravet. Flott annen omgang og 4-4-2 passet oss langt bedre enn 4-3-3, ihvertfall i denne kampen.  :)

Dommer og linjemenn var dumme, blinde, horrible, noe vi tapte mest på.  >:(


Er enig i mye av det som står her, men syns Grayson bommet med byttet sitt.. Ut med Lloyd Sam som var Leeds sitt farligste angrepsvåpen i dag, og inn med Adam Clayton som ikke gjorde annet enn å miste ballen å rote det til for resten av laget.

bwirum

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #4 på: August 16, 2010, 11:16:50 »
Det positive er at Grayson, i motsetning til hva jeg mener han har gjort tidligere når det har buttet i mot, faktisk gjorde taktiske grep relativt tidlig. Det er mulig han har forsøkt tidligere og for alt jeg vet, men det har ikke synes spesielt godt. Et eksempel på en manager som utvikler seg i takt med laget kanskje?

Det negative var byttet Sam / Clayton, ikke så mye fordi Clayton var så utrolig dårlig (noe han var når han kom innpå, hadde vel ikke én positiv inngripen), men fordi han tok ut Sam som var den beste spilleren på banen og det farligste våpenet vi hadde fremover.

Enig med Jon at en nok kunne tenkt seg at samme start som mot Derby ikke ville være det aller beste, men han tok nå i alle fall tak relativt tidlig.
Best post ever:
min attr søt kaff på min atamaskin- virkr ikk bra- rfr han jg ikk skrvt så my i t sist

Grattis m  1-2 ikv
MT :) :) :)

Evig Pint

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #5 på: August 16, 2010, 11:51:01 »
Det vanker både ris og ros fra denne kanten. Skryt for taktiske grep underveis som heldigvis funket, skal vi alltids gi han. Verre er det at vi starter med samme formasjon/ taktikk som mot Deby og eksponerer de samma svakhetene/ feilene, som om intet var lært. Kampen kunne vært kjørt etter et kvarter men vi er heldige og rir stormen av før vi er døde og begravet. Flott annen omgang og 4-4-2 passet oss langt bedre enn 4-3-3, ihvertfall i denne kampen.  :)

Dommer og linjemenn var dumme, blinde, horrible, noe vi tapte mest på.  >:(



Helt enig med deg Jon, her summerte du det opp bra. Vi har heldigvis en manager som er ung, så vi får håpe han lærer av sine feil.
Marching on together

h.b

  • Gjest
Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #6 på: August 17, 2010, 14:22:24 »
I Leeds skal vi ikke ha en manager som er i læreperioden. Vi har hatt en svak start på sesongen og skal gjøre det bedre. Fint at Grayson fikk til noe, men hvis vi nå står uten seier etter 5-6 kamper. Ja da bør et managerbytte vurderes. Er man havnet i sumpa. Ja da er det vanskelig å komme seg opp derfra

Papi

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #7 på: August 17, 2010, 21:17:48 »
I Leeds skal vi ikke ha en manager som er i læreperioden. Vi har hatt en svak start på sesongen og skal gjøre det bedre. Fint at Grayson fikk til noe, men hvis vi nå står uten seier etter 5-6 kamper. Ja da bør et managerbytte vurderes. Er man havnet i sumpa. Ja da er det vanskelig å komme seg opp derfra

Litt tidlig og konkludere med svak sesongstart når vi hittill står med 1 seier 1 uavgjort og 1 tap.
Burde vunnet heime mot Derby, men det postive oppi det hele i denne kampen er antall sjanser vi skapte.
La oss vente nokre kamper før vi evt. konkluderer med ein svak start!
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

DenHviteYeboah

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #8 på: August 17, 2010, 22:57:20 »
I Leeds skal vi ikke ha en manager som er i læreperioden. Vi har hatt en svak start på sesongen og skal gjøre det bedre. Fint at Grayson fikk til noe, men hvis vi nå står uten seier etter 5-6 kamper. Ja da bør et managerbytte vurderes. Er man havnet i sumpa. Ja da er det vanskelig å komme seg opp derfra

Litt tidlig og konkludere med svak sesongstart når vi hittill står med 1 seier 1 uavgjort og 1 tap.
Burde vunnet heime mot Derby, men det postive oppi det hele i denne kampen er antall sjanser vi skapte.
La oss vente nokre kamper før vi evt. konkluderer med ein svak start!
For tidlig å konkludere, men synes det er skremmende at Grayson starter med samme laget som var mot Derby....og det funket ikke mot Forest heller så måtte han gjøre noen grep...

Dennis

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #9 på: August 17, 2010, 23:10:35 »
For tidlig å konkludere, men synes det er skremmende at Grayson starter med samme laget som var mot Derby....og det funket ikke mot Forest heller så måtte han gjøre noen grep...

Funket ikke mot Forest?

Vi var det suverent beste laget i andre omgang, samt snytt for to straffer og et rødt kort på Gunter. Syns det fungerte ypperlig, jeg!  ::)

Skremmende at han forsøker med det samme laget og formasjon som mot Derby er jo dine ord, men kontinuitet i fotball er ekstremt viktig. Selv synes jeg det er for tidlig å forkaste 4-3-3 helt allerede, ettersom det tar tid å spille inn nye spillere og ny strategi, men håper likevel vi starter med samme formasjon som lærte Forest fotball mot høytflyvende Millwall.

Tror faktisk ikke taktikken med å eventuelt bytte mange spillere grunnet en og annen dårlig kamp er en særlig god strategi. Mener å huske at Macca prøvde den.

« Siste redigering: August 17, 2010, 23:12:35 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Jon R

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #10 på: August 18, 2010, 00:05:23 »
For tidlig å konkludere, men synes det er skremmende at Grayson starter med samme laget som var mot Derby....og det funket ikke mot Forest heller så måtte han gjøre noen grep...

Funket ikke mot Forest?

Vi var det suverent beste laget i andre omgang, samt snytt for to straffer og et rødt kort på Gunter. Syns det fungerte ypperlig, jeg!  ::)

Skremmende at han forsøker med det samme laget og formasjon som mot Derby er jo dine ord, men kontinuitet i fotball er ekstremt viktig. Selv synes jeg det er for tidlig å forkaste 4-3-3 helt allerede, ettersom det tar tid å spille inn nye spillere og ny strategi, men håper likevel vi starter med samme formasjon som lærte Forest fotball mot høytflyvende Millwall.

Tror faktisk ikke taktikken med å eventuelt bytte mange spillere grunnet en og annen dårlig kamp er en særlig god strategi. Mener å huske at Macca prøvde den.



Kontinuitet er utvilsomt viktig og store forandringer i selve laguttaket vil neppe være et sjakktrekk etter en kamp der vi tross alt viste mye positivt ( Derby) selv om taktikken med 4-3-3 gjennom 90 minutter var hazardiøs og uklok.

Jeg mener det var svært forutsigbart at Forest ville kjøre over oss dersom vi startet med samme formasjon  og taktikk som mot Derby, og akkurat det skjedde. Tilfeldig? Neppe. Svakhetene og ubalansen i laget som denne taktikken fremprovoserte og forsterket, var åpenbar for alle som orket å se den, og Billy Davies må ha vært forundret hvor lett vi gjorde det for dem de første 20 minuttene. Grepet med 4-4-2 og fungerte dog bra, uten at vi skapte særlig mange clear cut sjanser utenom dødballer. Forest var jo rene dr Jekyll & mr Hyde laget og de kan se langt etter opprykk dersom de fortsetter å spille forsvar som mot oss. Tror det vil bli en annen skål mot Millwall, og prøver vi oss på 4-3-3 med Killkenny som "anker" nok en gang, er jeg redd det blir lekestue i negativ forstand kommende lørdag....
« Siste redigering: August 18, 2010, 00:17:20 av Jon R »
Jon R.

Dennis

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #11 på: August 18, 2010, 08:52:39 »
Og som jeg skrev, Jon R, vil jeg også se taktikken Grayson LA OM TIL i løpet av Forest-kampen, som startutgangspunktet mot Millwall. Snakker jeg mot meg selv? Ja, men poenget er at jeg tror 4-3-3 kan være en fin joker i enkelte kamper/på sikt. Den behøver derimot å spilles inn, samt at vi kanskje ikke per i dag har mannskapet til å spille slik, spesielt i fraværet av en ryddesjauer og midtbaneanker. Likevel mener jeg ikke vi bør kaste ideen helt på sjøen etter en svak kamp og et kvarter hvor vi ble kjørt over. Og skal man tro avisene, er Grayson ute etter en eller to spillere til, så midtbanespilleren kommer kanskje?

Tilbake til topic: Selvsagt skal Grayson ha skryt for søndagen! Han utmanøvrerte ringreven Billy Davies rent taktisk - en ferdighet Grayson har blitt slaktet for her på forumet siden 3. januar.
Marching on together!

LEO

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #12 på: August 18, 2010, 11:51:54 »
Grayson skal få skryt hvis han henter Annan fra Rosenborg.

Rosenborg ryker ut av CL neste uke og da kan Annan gå.

Bates opp med lommeboka.
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #13 på: August 18, 2010, 14:37:39 »



I Leeds skal vi ikke ha en manager som er i læreperioden. Vi har hatt en svak start på sesongen og skal gjøre det bedre. Fint at Grayson fikk til noe, men hvis vi nå står uten seier etter 5-6 kamper. Ja da bør et managerbytte vurderes. Er man havnet i sumpa. Ja da er det vanskelig å komme seg opp derfra

Litt tidlig og konkludere med svak sesongstart når vi hittill står med 1 seier 1 uavgjort og 1 tap.
Burde vunnet heime mot Derby, men det postive oppi det hele i denne kampen er antall sjanser vi skapte.
La oss vente nokre kamper før vi evt. konkluderer med ein svak start!
For tidlig å konkludere, men synes det er skremmende at Grayson starter med samme laget som var mot Derby....og det funket ikke mot Forest heller så måtte han gjøre noen grep...



Svak start, uklokt å starte med samme lag som mot Derby og bla bla bla!!! Mot Forest begynte gutta svakt, men det tok ikke lange tida før de eide kampen etter min mening og det er regelrett synd at ikke dette ga uttelling i form av seier.

Hva vet vi om Simons vurderinger av guttas innstilling etter kampen mot Derby og før Forest. Kanskje så han hevnlysten i øya på flere og vilje til å levere og prestere etter en skuffende åpningskamp. Det er det umulig for oss å si noe som helst om!! Jeg synes Grayson skal få ro en god stund til å etablere et slagkraftig mannskap for Champonship!!!

Med fare for å måtte "svelge orda" seinere i sesongen tror jeg Simon er vår mann lenge. Kontniutet, kontinuitet, kontinuitet!!!
Yeboahs vitne

Jon R

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #14 på: August 18, 2010, 14:38:34 »
Og som jeg skrev, Jon R, vil jeg også se taktikken Grayson LA OM TIL i løpet av Forest-kampen, som startutgangspunktet mot Millwall. Snakker jeg mot meg selv? Ja, men poenget er at jeg tror 4-3-3 kan være en fin joker i enkelte kamper/på sikt. Den behøver derimot å spilles inn, samt at vi kanskje ikke per i dag har mannskapet til å spille slik, spesielt i fraværet av en ryddesjauer og midtbaneanker. Likevel mener jeg ikke vi bør kaste ideen helt på sjøen etter en svak kamp og et kvarter hvor vi ble kjørt over. Og skal man tro avisene, er Grayson ute etter en eller to spillere til, så midtbanespilleren kommer kanskje?

Tilbake til topic: Selvsagt skal Grayson ha skryt for søndagen! Han utmanøvrerte ringreven Billy Davies rent taktisk - en ferdighet Grayson har blitt slaktet for her på forumet siden 3. januar.

Veldig enig med deg i alt du skriver her. 4-3-3 bør ikke forkastes, men kanskje legges på is inntil vi har funnet en spillertype som kan balansere midtbanen vår i en slik formasjon. Annan er et perfekt, men dessverre aldeles urealistisk alternativ. :)
« Siste redigering: August 18, 2010, 14:40:37 av Jon R »
Jon R.

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #15 på: August 18, 2010, 14:45:05 »
Og som jeg skrev, Jon R, vil jeg også se taktikken Grayson LA OM TIL i løpet av Forest-kampen, som startutgangspunktet mot Millwall. Snakker jeg mot meg selv? Ja, men poenget er at jeg tror 4-3-3 kan være en fin joker i enkelte kamper/på sikt. Den behøver derimot å spilles inn, samt at vi kanskje ikke per i dag har mannskapet til å spille slik, spesielt i fraværet av en ryddesjauer og midtbaneanker. Likevel mener jeg ikke vi bør kaste ideen helt på sjøen etter en svak kamp og et kvarter hvor vi ble kjørt over. Og skal man tro avisene, er Grayson ute etter en eller to spillere til, så midtbanespilleren kommer kanskje?

Tilbake til topic: Selvsagt skal Grayson ha skryt for søndagen! Han utmanøvrerte ringreven Billy Davies rent taktisk - en ferdighet Grayson har blitt slaktet for her på forumet siden 3. januar.

Veldig enig med deg i alt du skriver her. 4-3-3 bør ikke forkastes, men kanskje legges på is inntil vi har funnet en spillertype som kan balansere midtbanen vår i en slik formasjon. Annan er et perfekt, men dessverre aldeles urealistisk alternativ. :)

Det burde jo være realistisk men er det ikkje......vi er blitt til en parantes i fotballeuropa 8)

jarle

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #16 på: August 18, 2010, 14:55:15 »
Og som jeg skrev, Jon R, vil jeg også se taktikken Grayson LA OM TIL i løpet av Forest-kampen, som startutgangspunktet mot Millwall. Snakker jeg mot meg selv? Ja, men poenget er at jeg tror 4-3-3 kan være en fin joker i enkelte kamper/på sikt. Den behøver derimot å spilles inn, samt at vi kanskje ikke per i dag har mannskapet til å spille slik, spesielt i fraværet av en ryddesjauer og midtbaneanker. Likevel mener jeg ikke vi bør kaste ideen helt på sjøen etter en svak kamp og et kvarter hvor vi ble kjørt over. Og skal man tro avisene, er Grayson ute etter en eller to spillere til, så midtbanespilleren kommer kanskje?

Tilbake til topic: Selvsagt skal Grayson ha skryt for søndagen! Han utmanøvrerte ringreven Billy Davies rent taktisk - en ferdighet Grayson har blitt slaktet for her på forumet siden 3. januar.

Veldig enig med deg i alt du skriver her. 4-3-3 bør ikke forkastes, men kanskje legges på is inntil vi har funnet en spillertype som kan balansere midtbanen vår i en slik formasjon. Annan er et perfekt, men dessverre aldeles urealistisk alternativ. :)

Det burde jo være realistisk men er det ikkje......vi er blitt til en parantes i fotballeuropa 8)

4-3-3

vi må spille 4 2 3 1

Kilkenny som ball spreder.. balansert med en defensiv ryddegutt bak...

Sam og Watt på kantene og Snoddy eller Howson i midten av de 3.

Så må vi kjøpe en super spiss

Sydhagen

Sv: Synes Grayson fortjener skryt idag !!!!!
« Svar #17 på: August 18, 2010, 15:30:24 »
Og som jeg skrev, Jon R, vil jeg også se taktikken Grayson LA OM TIL i løpet av Forest-kampen, som startutgangspunktet mot Millwall. Snakker jeg mot meg selv? Ja, men poenget er at jeg tror 4-3-3 kan være en fin joker i enkelte kamper/på sikt. Den behøver derimot å spilles inn, samt at vi kanskje ikke per i dag har mannskapet til å spille slik, spesielt i fraværet av en ryddesjauer og midtbaneanker. Likevel mener jeg ikke vi bør kaste ideen helt på sjøen etter en svak kamp og et kvarter hvor vi ble kjørt over. Og skal man tro avisene, er Grayson ute etter en eller to spillere til, så midtbanespilleren kommer kanskje?

Tilbake til topic: Selvsagt skal Grayson ha skryt for søndagen! Han utmanøvrerte ringreven Billy Davies rent taktisk - en ferdighet Grayson har blitt slaktet for her på forumet siden 3. januar.

Veldig enig med deg i alt du skriver her. 4-3-3 bør ikke forkastes, men kanskje legges på is inntil vi har funnet en spillertype som kan balansere midtbanen vår i en slik formasjon. Annan er et perfekt, men dessverre aldeles urealistisk alternativ. :)

Det burde jo være realistisk men er det ikkje......vi er blitt til en parantes i fotballeuropa 8)

4-3-3

vi må spille 4 2 3 1

Kilkenny som ball spreder.. balansert med en defensiv ryddegutt bak...

Sam og Watt på kantene og Snoddy eller Howson i midten av de 3.

Så må vi kjøpe en super spiss

Enig med Jarle her...foretrekker en 4-2-3-1 formasjon....følte også at det var det vi spilte i 2.omgang mot Forest...så ut som Howson la seg dypt ilag med Kilkenny og Watt la seg litt bak Becchio....??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."