Skrevet av Emne: Re-signert spiller: Sam Byram  (Lest 240569 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #510 på: Oktober 20, 2015, 21:50:44 »
@PhilHayYEP: A very deliberate mention of Byram at the end of today's presser. Evans said he'd seen a "massive difference" in the past couple of days.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #511 på: Oktober 22, 2015, 01:05:33 »
@PhilHayYEP: A very deliberate mention of Byram at the end of today's presser. Evans said he'd seen a "massive difference" in the past couple of days.

..og fulgte opp med en god kamp der han tidvis spilte opp mot sitt beste ref kommentatorer på LUTV. Er han en god man manager denne Evans?
Jon R.

baste

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #512 på: Oktober 22, 2015, 02:33:14 »
Er jo lov å håpe, spillerene trenger en slik trener  :)

MOT

samadhi

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #513 på: Oktober 22, 2015, 06:45:52 »
@PhilHayYEP: A very deliberate mention of Byram at the end of today's presser. Evans said he'd seen a "massive difference" in the past couple of days.

..og fulgte opp med en god kamp der han tidvis spilte opp mot sitt beste ref kommentatorer på LUTV. Er han en god man manager denne Evans?

Virker som han ser ting som ikke Uwe så;

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  · 7 t7 timer siden  
On Adeyemi: "I said 'if you think you’re a sitting midfielder, you’ll be playing in League 2. Go box-to-box and you’ve got a big future."

marching on together,
derudaf forever...

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #514 på: Oktober 22, 2015, 12:50:16 »
@PhilHayYEP: A very deliberate mention of Byram at the end of today's presser. Evans said he'd seen a "massive difference" in the past couple of days.

..og fulgte opp med en god kamp der han tidvis spilte opp mot sitt beste ref kommentatorer på LUTV. Er han en god man manager denne Evans?

Virker som han ser ting som ikke Uwe så;

Phil Hay ‏@PhilHayYEP  · 7 t7 timer siden  
On Adeyemi: "I said 'if you think you’re a sitting midfielder, you’ll be playing in League 2. Go box-to-box and you’ve got a big future."


Spennende utsagn om Adeyemi. Dog viktig at han ikke ender opp som Austin, overalt og ingesteder på en gang.
Jon R.

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #515 på: Oktober 22, 2015, 23:03:06 »
Se full 90 minutes mot Fulham. De som mener at Byram ikke kan spille back får ta seg en bolle.
Jon R.

Leedsfan

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #516 på: Oktober 22, 2015, 23:28:21 »

Se full 90 minutes mot Fulham. De som mener at Byram ikke kan spille back får ta seg en bolle.

Han så helt vill ut! Når han spiller back så er han bedre på vingen enn når han spiller ving! Han kommer umarkert fra dypet gang på gang!




Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #517 på: Oktober 22, 2015, 23:33:06 »

Se full 90 minutes mot Fulham. De som mener at Byram ikke kan spille back får ta seg en bolle.

Han så helt vill ut! Når han spiller back så er han bedre på vingen enn når han spiller ving! Han kommer umarkert fra dypet gang på gang!




Sent from my iPhone using Tapatalk
Nettopp. Som mange andre backer.
Jon R.

baste

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #518 på: Oktober 23, 2015, 04:13:27 »
Da får han trekkes tilbake på høyre back. Berardi kan brukes som cover eller på venstre.


MOT

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #519 på: Oktober 23, 2015, 14:09:19 »
Da får han trekkes tilbake på høyre back. Berardi kan brukes som cover eller på venstre.


MOT
Luksusproblem egentlig. Jeg synes Berardi er en for god spiller til å være "cover". Glimrende mot Fulham han også forresten. Tipper enten Taylor eller Byram blir skjøvet frem på banen etterhvert.
Jon R.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #520 på: Oktober 24, 2015, 16:22:57 »
@LUFCDATA: Sam Byram has created the most chances (16) for #LUFC this season but has yet to register an assist. https://t.co/2dUcUZOJLr
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #521 på: Oktober 24, 2015, 20:37:49 »
@LUFCDATA: Sam Byram has created the most chances (16) for #LUFC this season but has yet to register an assist. https://t.co/2dUcUZOJLr

No end product?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

HåvardK

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #522 på: Oktober 24, 2015, 22:30:06 »
Da får han trekkes tilbake på høyre back. Berardi kan brukes som cover eller på venstre.


MOT
Luksusproblem egentlig. Jeg synes Berardi er en for god spiller til å være "cover". Glimrende mot Fulham han også forresten. Tipper enten Taylor eller Byram blir skjøvet frem på banen etterhvert.
Enig. Den av Cellinos "menn" jeg har desidert mest sans for. Har fått orden på temperamentet, og er kjapp i vendingen og ikke minst veldig spretten. Vinner mye i lufta til tross for at han er relativt liten. Får han tillit over tid, tror jeg han har mer å by på offensivt også. Samtidig håper jeg jo at Taylor får tilbake plassen; det fortjener han.

Gufrias

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #523 på: Oktober 25, 2015, 05:58:47 »
@LUFCDATA: Sam Byram has created the most chances (16) for #LUFC this season but has yet to register an assist. https://t.co/2dUcUZOJLr

No end product?
Han skaper sjanser. Da antar jeg at det ofte er andre som brenner dem.
Hekta på Leeds siden 1974

Dennis

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #524 på: Oktober 29, 2015, 20:55:04 »
Trist, men burde vært solgt i sommer da han hadde markedsverdi. Horribel på 0-1 og passiv på 0-2. Endringen Evans har sett må ha vært i eget hode.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #525 på: Oktober 29, 2015, 21:36:18 »
Sagt det lenge! Han er ikke god nok. Hjelper ikke at han blomstrer en sjelden gang!

Kontakinte

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #526 på: Oktober 29, 2015, 21:37:31 »
Trist, men burde vært solgt i sommer da han hadde markedsverdi. Horribel på 0-1 og passiv på 0-2. Endringen Evans har sett må ha vært i eget hode.
Fortsatt folk på forumet som synes han er best som back! Merklig!!

Eriksen55

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #527 på: Oktober 29, 2015, 21:46:25 »
Trist, men burde vært solgt i sommer da han hadde markedsverdi. Horribel på 0-1 og passiv på 0-2. Endringen Evans har sett må ha vært i eget hode.
Fortsatt folk på forumet som synes han er best som back! Merklig!!

Det handler nok mye om at han er lokal lad, og da tillates elendig spill over en lang periode lettere enn om feks en utlending spiller en dårlig omgang, da er han rask og Gud vet hva.  Jeg syntes Byram er rask, som i søppel! Sagt det i 2 år. Han har vært del av et dårlig forsvar i sååå mange år... Bare å kvitte seg med han.

For meg spiller det ingen rolle om du kommer fra Stryn, Montevideo eller ble født i midtsirkelen på ER. Er du ikke god nok så er du ikke god nok!
« Siste redigering: Oktober 29, 2015, 21:48:09 av eriksen55 »

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #528 på: Oktober 29, 2015, 21:51:53 »
Trist, men burde vært solgt i sommer da han hadde markedsverdi. Horribel på 0-1 og passiv på 0-2. Endringen Evans har sett må ha vært i eget hode.
Fortsatt folk på forumet som synes han er best som back! Merklig!!

Det handler nok mye om at han er lokal lad, og da tillates elendig spill over en lang periode lettere enn om feks en utlending spiller en dårlig omgang, da er han rask og Gud vet hva.  Jeg syntes Byram er rask, som i søppel! Sagt det i 2 år. Han har vært del av et dårlig forsvar i sååå mange år... Bare å kvitte seg med han.

For meg spiller det ingen rolle om du kommer fra Stryn, Montevideo eller ble født i midtsirkelen på ER. Er du ikke god nok så er du ikke god nok!


+ 1
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #529 på: Oktober 30, 2015, 08:33:53 »
Trist, men burde vært solgt i sommer da han hadde markedsverdi. Horribel på 0-1 og passiv på 0-2. Endringen Evans har sett må ha vært i eget hode.

Dette var skrevet i affekt, men jeg står fortsatt for det.

Det som derimot ikke er meningen, er å henge ut Byram som enkeltspiller. Det er ikke mange som får godkjent for tiden. I etterpåklokskapens lys ser det derimot ut til at vi burde solgt Byram når verdien var høyere (selv om jeg på det tidspunktet ikke ville det).

Lurer på hvor fokuset hans er.
Marching on together!

willum

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #530 på: Oktober 30, 2015, 08:46:07 »
Er det slik at han ikke har det potensialet vi trodde han hadde? Eller skyldes underpresteringen stadig skiftene trenerregimer på ER og mangelen på ny kontrakt?

Ikke vet jeg. Men typisk om han går billig (utdanningskompensasjon) etter sesongen og får et sabla oppsving i ny klubb.

Eriksen55

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #531 på: Oktober 30, 2015, 09:30:32 »
han overpresterte første sesongen. Siden har han vært crap med glimtvis unntak.

TK20

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #532 på: Oktober 30, 2015, 10:24:54 »

han overpresterte første sesongen. Siden har han vært crap med glimtvis unntak.

"Overpresterte". Som om han ikke hadde det i seg, mener du? Du presterer det du er god for, ingen andre som presterer for deg. Han _var_ så god, men ikke nå lenger. Skader, dårlig styrt klubb og dårlige fans må ta sin del av skylden, men mest av alt må han gå i seg selv og se på treningsrutiner, fokus, festing etc.

Dennis

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #533 på: Oktober 30, 2015, 10:29:50 »

han overpresterte første sesongen. Siden har han vært crap med glimtvis unntak.

"Overpresterte". Som om han ikke hadde det i seg, mener du? Du presterer det du er god for, ingen andre som presterer for deg. Han _var_ så god, men ikke nå lenger. Skader, dårlig styrt klubb og dårlige fans må ta sin del av skylden, men mest av alt må han gå i seg selv og se på treningsrutiner, fokus, festing etc.

Jeg tror også at Byram fortsatt er en talentfull spiller. Problemet ligger nok - som du sier - i skadeproblemer, trenerskifter, posisjonsusikkerhet, hets fra fansen, etc. Samt de andre poengene du nevner, som jeg ikke vet noe om. Skylden for hans negative forvandling er nok sammensatt, men opptredenen på baklengsmålene i går og Brighton for eksempel, ligger helt å holdent hos han. Det handler ikke om coaching eller noe slikt, men om at han jukser enormt i hvordan han forsvarer seg.

Vi har i alle fall minst like gode spillere i stallen og så fort Taylor er tilbake, flyttes Berardi over på høyreback og Byram er ute av laget igjen. Han markedsfører seg selv svakt for eventuelt Premier League-spill i disse dager.

Slik det er nå, ender han vel opp hos en divisjonskollega i sommer.
Marching on together!

sportcarl1

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #534 på: Oktober 30, 2015, 10:33:04 »
han är en talang med enorm potential men var hur länge som helst han visade det, han kan blomma ut i en annan klubb likt Lees gjort i SW, men fakta är att berardi och taylor är våra klart bästa ytterbackar nu
 

Sleivind

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #535 på: Oktober 30, 2015, 12:12:25 »
Han virket også direkte tung og treg i går. Har det blitt for mye piker, vin og sang i det siste? Ikke fullt så mye fokus på det han burde hatt fokus på?

TK20

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #536 på: Oktober 30, 2015, 14:53:55 »

Han virket også direkte tung og treg i går. Har det blitt for mye piker, vin og sang i det siste? Ikke fullt så mye fokus på det han burde hatt fokus på?

Jeg har tenkt mitt om både Byram og Mowatt på dette punktet. Følger de begge på instagram, det fremstod som en laaaang sommerferie med festing og reising non stop. Kan godt hende de la inn godt med økter underveis, men synes ikke høstformen har vist tegn på det.

Jon R

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #537 på: Oktober 30, 2015, 15:14:45 »
Han virket også direkte tung og treg i går. Har det blitt for mye piker, vin og sang i det siste? Ikke fullt så mye fokus på det han burde hatt fokus på?
Tror jeg ikke noe på. Senest mot Fulham spilte han opp mot sitt beste.Jeg vil tro at  Byram og alle de andre underpresterende spillerne i stallen  lider under svak og kaotisk  ledelse av klubben. Under Cellino har vel minst 75 % av spillerne som har fått prøve seg på førstelaget hatt en negativ prestasjonskurve. Lurer på hvorfor? .   ::)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #538 på: November 07, 2015, 17:40:53 »
Da får vi hvert fall snart svar, da!

@APOPEY: Evans wants to sit down with Byram over the break to discuss & try to tie him down at #Lufc long term .



Byram er i en lei knipe. Hvem gidder å kjøpe en spiller i så svak form i januar? Dermed blir det, om han vil vekk, benken i over et halvt år.

Tja, kanskje lurt med et års forlengelse av kontrakten?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Eriksen55

Sv: SPILLER: Sam Byram
« Svar #539 på: November 07, 2015, 18:30:34 »
Da får vi hvert fall snart svar, da!

@APOPEY: Evans wants to sit down with Byram over the break to discuss & try to tie him down at #Lufc long term .



Byram er i en lei knipe. Hvem gidder å kjøpe en spiller i så svak form i januar? Dermed blir det, om han vil vekk, benken i over et halvt år.

Tja, kanskje lurt med et års forlengelse av kontrakten?

Det kan være lurt for Byram, men er det lurt for Leeds? Han har strengt tatt ikke vært stabilt god siden debutsesongen, selv da rant målene inn bakover.  Kun offensivt han viste kvalitet da.  Vært litt skadet, men er vel 3 sesonger siden debuten... min konklusjon er å la han få vise frem til sesongslutt om han vil være i Leeds, ikke ved  med å signe ny kontrakt men ved å vise solid spill. Hvis ikke, la ham gå på free transfer og innkasser utdanningskompensasjon.

Vi kan ikke se oss blinde på Byrams prestasjoner bare for at det er litt ekstra romantisk med en lokal Leeds gutt.