Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1426559 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Nørgaard

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2970 på: November 05, 2014, 23:36:58 »
Jeg har en mistanke efter MC har udsat købet af ER.
Det er at han kommer til at sælge vores gode spillere ligesom Bates gjorde og købe nobodies fra Italien for selv at tjene penge.
Håber virkelig jeg tager fejl  :-\

Du tar feil,føst vil han ha klubben opp i PL,så selger han for en mye høyere sum ;)

Jeg håber du har ret, men det vi har set indtil videre peger bare den forkerte vej.

Kjøper faktisk en del av Cellinos unnskyldninger,Leeds som klubb har de siste år vert som ett rotterede...men vi er på riktig vei.MOT
Javisst har det vært vanstyre på vanstyre. Poenget er at dette visste Cellino både første, andre, tredje og fjerde gang han lovet å kjøpe tilbake ER i november. Ã… skylde på GHF holder ikke. Han burde rett og slett hatt vett på å holde kjeft. Leedssupporterne har blitt ført grundige bak lyset av de to foregående eierne. Det er respektløst mot  supportere å love noe man kanskje ikke vil klare å holde, bare for å vinne øyeblikkets popularitet. Slikt skal ikke lønne seg og jeg håper Leeds supportere som møter han tør å si klart i fra om hva de mener om dette.

Og nå sport!  ;)


Er det klin umulig å støtte klubben og prøve å dra noen positive vibber av endringene som er gjort og ikke dra på seg et infarkt istedet!  ::)

For deg er det i alle fall klin umulig å ikke være en nesegrus beundrer av Cellino - uansett hva han foretar seg..... ;)

Jada, mye har blitt bedre, men undertegnede forbeholder seg i alle fall retten til å være kritisk der det er grunnlag for det.

Jeg bare rett og slett aksepterer at Cellino ikke vil investere nå før GFH gir etter og ettergir gjeld som de kan få igjen ved salg eller ved opprykk.

Banen blir vår før eller siden. Ikke noe stress. ☺

Dette kan jo ikke komme som noget nyt for Cellino. Han skal ikke love ting han ikke kan holde.

Woody

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2971 på: November 06, 2014, 11:47:31 »
Jeg har en mistanke efter MC har udsat købet af ER.
Det er at han kommer til at sælge vores gode spillere ligesom Bates gjorde og købe nobodies fra Italien for selv at tjene penge.
Håber virkelig jeg tager fejl  :-\

Du tar feil,føst vil han ha klubben opp i PL,så selger han for en mye høyere sum ;)

Jeg håber du har ret, men det vi har set indtil videre peger bare den forkerte vej.

Kjøper faktisk en del av Cellinos unnskyldninger,Leeds som klubb har de siste år vert som ett rotterede...men vi er på riktig vei.MOT
Javisst har det vært vanstyre på vanstyre. Poenget er at dette visste Cellino både første, andre, tredje og fjerde gang han lovet å kjøpe tilbake ER i november. Ã… skylde på GHF holder ikke. Han burde rett og slett hatt vett på å holde kjeft. Leedssupporterne har blitt ført grundige bak lyset av de to foregående eierne. Det er respektløst mot  supportere å love noe man kanskje ikke vil klare å holde, bare for å vinne øyeblikkets popularitet. Slikt skal ikke lønne seg og jeg håper Leeds supportere som møter han tør å si klart i fra om hva de mener om dette.

Og nå sport!  ;)


Er det klin umulig å støtte klubben og prøve å dra noen positive vibber av endringene som er gjort og ikke dra på seg et infarkt istedet!  ::)
Hva mener du egentlig? At vi ikke støtter klubben ved å være kritiske til regelrett løftebrudd og amatørmessig opptreden?

Cellino ble hyllet da han annonserte tilbakekjøp av ER neste torsdag i november. Når han nå ikke leverer skal det liksom være greit? Hvorfor gir mannen overhodet intervjuer hvis det han sier allikevel ikke betyr noe?

Jeg bare lurer altså....
 


Tror han mener at det faktisk har skjedd en del positive ting med leeds etter Cellinos ankomst og at vi faktisk kan glede oss og fokusere litt på det,som at han ganske enkelt redda klubben,opprydding i spillerstallen som vi hadde krevd hele vinteren,kjøpt flere spillere med kvalitet enn på mange år.Alt er selvfølgelig ikke rosenrødt,men å ha en Italiener som president og tro han skal holde kjeft,ja da har du ikke møtt en Italiener... ;) ;)
LIFE IS LEEDS

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2972 på: November 06, 2014, 12:10:35 »

Telegraph.co.uk

FOOTBALL

 

Law change gives Massimo Cellino squatter’s rights at Leeds United

Boardroom battle: Massimo Cellino could resume full control of Leeds United next year

Picture: AP

By Ben Rumsby
8:00PM GMT 05 Nov 2014

Rehabilitation of Offenders Act allows Massimo Cellino to keep running rings around the Football League

When the Legal Aid, Sentencing and Punishment Act 2012 gained royal assent two years ago, squatting finally became a criminal offence.

It is deeply ironic, therefore, that the very same act may end up blocking the Football League’s increasingly desperate efforts to evict Massimo Cellino from the Leeds Unitedboardroom.

For the Legal Aid, Sentencing and Punishment Act included an amendment to the Rehabilitation of Offenders Act 1974, a change that has unwittingly made a mockery of rules designed to prevent fraudsters such as Cellino owning English clubs.

By sheer coincidence, the amendment came into force just eight days before Cellino was convicted of tax evasion in his native Italy on March 18, something likely to amount to a “dishonest act” under the Football League’s owners’ and directors’ test.

Until March 10, that would have disqualified Cellino from being a director or holding 30 per cent or more shares in an English club for at least five years.

ADVERTISEMENT

Under the new legislation, his conviction is deemed to have been ‘spent’ after only 12 months.

That law change allows Cellino and his lawyers to continue running rings around the Football League, which they have managed since he was fined around £400,000 by a Sardinian court.

He successfully appealed against the League’s decision to block his takeover of Leeds pending the written reasons for his conviction, which were deemed necessary to determine whether he would fail the owners’ and directors’ test.

Farcically, the League is not entitled under Italian law to demand a copy of that document, which has been in the possession of Cellino’s own lawyer, Giovanni Cocco, since July.

Requests to see it have so far proven fruitless, Cocco having said he is appealing against the judgment in any event.

That leaves the Football League with one option if it is to stand a chance of enforcing its own rules: to charge Cellino with misconduct for failing to provide information relevant to his status as Leeds owner.

For reasons which it is not prepared to comment on, it has waited until Thursday’s board meeting to formally discuss taking such a step, the outcome of which could be Cellino being banned from running Leeds. However, judging by the Italian’s attitude to the Football League thus far, he would almost certainly appeal and may even take his case all the way to the Court of Arbitration for Sport.

All the while, the clock continues to tick down to March 18, when he would be free to resume full control of Leeds in any event – all thanks to the Legal Aid, Sentencing and Punishment Act. And that is not even the end of the sorry saga, because Cellino, who has two prior criminal convictions, faces a second tax evasion trial.

That was due to begin this month but has been postponed indefinitely after the judge, the same one who found him guilty in March, suddenly decided it would be a conflict of interest for her to hear the case.

Suddenly, there is the very real prospect of this year’s chain of events playing out again in 2015, something of which the Football League is acutely aware.

It had always feared someone like Cellino would emerge to test the limits of a system that it was already debatable was fit for purpose.

And before anyone assumes this problem is limited to the Football League, it is only a matter of time until a Cellino turns up on a Premier League doorstep.

That is, of course, unless both bodies’ owners’ and directors’ tests undergo a serious revamp
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2973 på: November 06, 2014, 12:44:29 »

Tror han mener at det faktisk har skjedd en del positive ting med leeds etter Cellinos ankomst og at vi faktisk kan glede oss og fokusere litt på det,som at han ganske enkelt redda klubben,opprydding i spillerstallen som vi hadde krevd hele vinteren,kjøpt flere spillere med kvalitet enn på mange år.Alt er selvfølgelig ikke rosenrødt,men å ha en Italiener som president og tro han skal holde kjeft,ja da har du ikke møtt en Italiener... ;) ;)

Joda, jeg ser den, og ideelt sett er vi one happy family hele dagen lang.  ;)

Et poeng her er at kritikk ikke er farlig ellet skadelig så lange den er basert på sak og ikke person. Tvert i mot tror jeg det er bra at Cellino ikke bare får klapp på skulderen når han lover mer enn han kan holde eller gjør andre ting som ikke er så bra. Jeg håper ihvertfall han omgås folk som tør å hviske han noen ord i øret når det er på sin plass.

Cellino er italiener ja. Jeg har møtt mange italienere og mange av de har vært svært snakkesalige. Jeg har dog ikke erfart at  de er mindre sannferdige enn andre folkeslag.   :-*
« Siste redigering: November 06, 2014, 12:48:30 av Jon R »
Jon R.

Woody

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2974 på: November 06, 2014, 13:20:01 »

Tror han mener at det faktisk har skjedd en del positive ting med leeds etter Cellinos ankomst og at vi faktisk kan glede oss og fokusere litt på det,som at han ganske enkelt redda klubben,opprydding i spillerstallen som vi hadde krevd hele vinteren,kjøpt flere spillere med kvalitet enn på mange år.Alt er selvfølgelig ikke rosenrødt,men å ha en Italiener som president og tro han skal holde kjeft,ja da har du ikke møtt en Italiener... ;) ;)

Joda, jeg ser den, og ideelt sett er vi one happy family hele dagen lang.  ;)

Et poeng her er at kritikk ikke er farlig ellet skadelig så lange den er basert på sak og ikke person. Tvert i mot tror jeg det er bra at Cellino ikke bare får klapp på skulderen når han lover mer enn han kan holde eller gjør andre ting som ikke er så bra. Jeg håper ihvertfall han omgås folk som tør å hviske han noen ord i øret når det er på sin plass.

Cellino er italiener ja. Jeg har møtt mange italienere og mange av de har vært svært snakkesalige. Jeg har dog ikke erfart at  de er mindre sannferdige enn andre folkeslag.   :-*

Det er sant Jon, nå er kofferten pakket og jeg er klar for Leeds,treffer jeg Cellino så tar jeg en real prat med han ;) ellers skal jeg støtte laget,fra god plass på North Stand skal jeg og min sønn hjelpe de til 3 poeng(garantert,nesten helt sikkert  ;D) Happy helg
LIFE IS LEEDS

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2975 på: November 06, 2014, 14:09:39 »

Tror han mener at det faktisk har skjedd en del positive ting med leeds etter Cellinos ankomst og at vi faktisk kan glede oss og fokusere litt på det,som at han ganske enkelt redda klubben,opprydding i spillerstallen som vi hadde krevd hele vinteren,kjøpt flere spillere med kvalitet enn på mange år.Alt er selvfølgelig ikke rosenrødt,men å ha en Italiener som president og tro han skal holde kjeft,ja da har du ikke møtt en Italiener... ;) ;)

Joda, jeg ser den, og ideelt sett er vi one happy family hele dagen lang.  ;)

Et poeng her er at kritikk ikke er farlig ellet skadelig så lange den er basert på sak og ikke person. Tvert i mot tror jeg det er bra at Cellino ikke bare får klapp på skulderen når han lover mer enn han kan holde eller gjør andre ting som ikke er så bra. Jeg håper ihvertfall han omgås folk som tør å hviske han noen ord i øret når det er på sin plass.

Cellino er italiener ja. Jeg har møtt mange italienere og mange av de har vært svært snakkesalige. Jeg har dog ikke erfart at  de er mindre sannferdige enn andre folkeslag.   :-*

Det er sant Jon, nå er kofferten pakket og jeg er klar for Leeds,treffer jeg Cellino så tar jeg en real prat med han ;) ellers skal jeg støtte laget,fra god plass på North Stand skal jeg og min sønn hjelpe de til 3 poeng(garantert,nesten helt sikkert  ;D) Happy helg

Og det er naturligvis dette fotball egentlig handler om, Woody: Forventninger, engasjement, fellesskap, lykke, noen korte øyeblikk av ekstase og noen ganger grenseløs skuffelse. Håper det blir lite av det minste og mye av det første.   :D

Hils Cellino fra meg hvis du treffer han!  ;D
Jon R.

Woody

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2976 på: November 06, 2014, 16:26:50 »

Tror han mener at det faktisk har skjedd en del positive ting med leeds etter Cellinos ankomst og at vi faktisk kan glede oss og fokusere litt på det,som at han ganske enkelt redda klubben,opprydding i spillerstallen som vi hadde krevd hele vinteren,kjøpt flere spillere med kvalitet enn på mange år.Alt er selvfølgelig ikke rosenrødt,men å ha en Italiener som president og tro han skal holde kjeft,ja da har du ikke møtt en Italiener... ;) ;)


Joda, jeg ser den, og ideelt sett er vi one happy family hele dagen lang.  ;)

Et poeng her er at kritikk ikke er farlig ellet skadelig så lange den er basert på sak og ikke person. Tvert i mot tror jeg det er bra at Cellino ikke bare får klapp på skulderen når han lover mer enn han kan holde eller gjør andre ting som ikke er så bra. Jeg håper ihvertfall han omgås folk som tør å hviske han noen ord i øret når det er på sin plass.

Cellino er italiener ja. Jeg har møtt mange italienere og mange av de har vært svært snakkesalige. Jeg har dog ikke erfart at  de er mindre sannferdige enn andre folkeslag.   :-*
[/quote




Det er sant Jon, nå er kofferten pakket og jeg er klar for Leeds,treffer jeg Cellino så tar jeg en real prat med han ;) ellers skal jeg støtte laget,fra god plass på North Stand skal jeg og min sønn hjelpe de til 3 poeng(garantert,nesten helt sikkert  ;D) Happy helg

Og det er naturligvis dette fotball egentlig handler om, Woody: Forventninger, engasjement, fellesskap, lykke, noen korte øyeblikk av ekstase og noen ganger grenseløs skuffelse. Håper det blir lite av det minste og mye av det første.   :D

Hils Cellino fra meg hvis du treffer han!  ;D
Har vert mange tunge stunder sisiste åra ja, da tenker jeg bare på da vi rykka opp igjen og slo bristol og fikk oppleve det live så er det meste glemt igjen. ..Skal hilse alle møter igjen i Leeds, inkludert Cellino, har møtt både Grayson og Bates så hvem vet...
LIFE IS LEEDS

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2977 på: November 08, 2014, 11:09:53 »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2978 på: November 08, 2014, 12:08:27 »
Leeds United: Problems mounting for owner Cellino - Hay

Massimo Cellino
Updated on the
08 November
2014
10:23
Published 08/11/2014 00:05
Print this
Sponsored by

 
49 comments
Have your say!
 
Upload your photos or videos on this story and we'll publish the best

When we first met Massimo Cellino on Tuesday, before he began his round of media interviews, he pointed to a folder on his desk. It was a couple of inches thick and contained a stack of legal claims against Leeds United, some incurred on his watch and other left for him to inherit.

When we first met Massimo Cellino on Tuesday, before he began his round of media interviews, he pointed to a folder on his desk. It was a couple of inches thick and contained a stack of legal claims against Leeds United, some incurred on his watch and other left for him to inherit.

He did no due diligence on the club’s affairs before completing his takeover but he knew he was stepping into a minefield of financial disputes and broken agreements. What he didn’t expect was that seven months later the catalogue of cases would be as heavy as it is. Like bad pennies, they always turn up – and yesterday, solicitors Ford & Warren began High Court proceedings over costs relating to an age-old matter involving Ken Bates and Melvyn Levi.

This is not going well for Cellino. You know that because he’s saying so himself. The football is a worry and the rest is up in the air, incomplete or unresolved.

On Tuesday he spoke like a man who was getting nothing done: no repurchase of Elland Road and no understanding with Gulf Finance House. No positive dialogue (let alone peace) with the Football League.

Cellino thought he had found solutions and compromises but the problems are lingering; on his mind and on his case. The Italian does a good rope-a-dope act, mimicking a deflated man, but when he says he’s losing sleep at night, he probably is. In his shoes you would.

Gulf Finance House

United’s former owner and minority shareholder is an absent partner. It has two representatives on the board at Leeds – Salem Patel and Salah Nooruddin – and holds the right to two executive seats at each game but the bank never uses them or shows its face.

Cellino had no problem with GFH retaining control of a 25 per cent stake while it left him to run the club as he pleased but their relationship has been strained by the Italian’s attempt to alter the Share Purchase Agreement (SPA) they negotiated in April.

It was, by any estimation, a good deal for GFH. Cellino agreed to pay a fee of £11m for the club and said he would service short-term debt of £10.5m and long-term debt of £13.5m. GFH stood to take £35m from him while retaining shares for a future sale.

For Cellino and Leeds, the SPA meant regular payments to the bank. Of the £11m takeover fee, Cellino paid £1m in February and £5m on completion of his buy-out in April. The last instalment of £5m is due by December 14, an obligation Cellino will meet through gritted teeth next month if he meets it at all.

The debt repayments were also structured. Under the terms of the SPA, none of the long-term debt is due until Leeds return to the Premier League. Even then it will be met in two instalments. But the short-term liabilities fall on fixed dates: £2m by December 2015, £2m by December 2016 and £6.5m by December 2017.

In July, Cellino told GFH that he wanted to revise those terms, claiming forensic analysis of United’s accounts during the bank’s short time as owner had shown serious inconsistencies. He proposed that GFH waive all of the short-term debt owed to it, freeing the club from any debt repayments in the Championship and providing more funds for investment.

GFH appeared to have accepted his offer in August, saying the revised deal should be seen as a “recapitalisation of the club.” But Cellino admitted this week that the new SPA is still unsigned and a statement from GFH gave the impression that the bank is no longer co-operative.

“GFH sold the club to Massimo Cellino under specific terms, which he is now trying to renegotiate,” the statement read. Lawyers representing both sides are believed to have met at Elland Road on Thursday but the delicate truce between them is weakening again.

Elland Road

Having promised to buy United’s stadium this month, Cellino is resigned to going back on his word. He says he has the money to fund the £16m repurchase – a claim only he can vouch for – and blames the impasse over the SPA with Gulf Finance House for delaying the buy-back.

His argument is this: GFH manages a 25 per cent stake in Leeds but is contributing no money to the running of the club. In effect, the bank is waiting to cash-in on its shares if and when United are promoted from the Championship.

The market value of the club would increase substantially in the Premier League but in the Championship, buying Elland Road is the best way of increasing the club’s appeal to investors. GFH is unwilling to bear any of the buy-back cost but the potential value of its stake would rise once ownership of the ground returned to Leeds.

Cellino covered part of the price through the £10.75m sale of Ross McCormack to Fulham and he planned to finance the rest with a mortgage. He soon discovered that United’s credit history gave the club no chance of loaning money via conventional borrowing and realised that his only way of buying the ground was by putting up the remaining amount himself.

Assuming he has sufficient cash at his disposal, he is patently reluctant to spend it while he and GFH are arguing over a revised SPA. In his head, he would be paying money to increase the value of GFH’s shares while the bank itself sits back and does nothing.

GFH said on Tuesday that it had only agreed to McCormack’s transfer because it believed the fee would by used by Cellino to buy the ground. That comment is disingenuous. While the original SPA requires the Italian to seek GFH’s approval for matters like the repurchase of the stadium, he is not obliged to consult them on transfers. And the bank has no reason to obstruct a deal for Elland Road – provided it does not have to stump up any cash.

Red Bull

After rumours of a takeover bid last weekend, Red Bull publicly ruled out an offer for Leeds and Cellino said he has no interest in selling. So that might be that.

But what has become apparent is that the soft drinks firm is investigating opportunities to force its way into English football by assuming control of a sizeable English club.

Representatives from Red Bull are rumoured to have attended United’s 2-1 loss to Wolves and they are known to have attended a meeting at Elland Road last week. Either side of that meeting they took in a number of other domestic games, including one at Everton and another at Old Trafford.

At present, all the action is in Leipzig – the home of RB Leipzig – where discussions are taking place about the company’s next move. Sources close to Red Bull think an offer for Leeds, if it actually comes, will be made in the next three to four weeks. But it remains to be seen if this story has legs.

The Football League

The Football League’s board discussed Cellino’s ownership of Leeds at a meeting on Thursday but the club are yet to be told of any developments.

As this column revealed last month, the League has a short timeframe in which to make a fresh challenge against Cellino over the tax conviction imposed on him by an Italian court.

Under UK law that conviction will be spent in March of next year, rendering it irrelevant in the eyes of the League.

The governing body only bans owners and directors on the basis of unspent convictions so it has four months to make an issue of this case.

At present the League is without a copy of the court judgement it needs to determine whether Cellino’s tax offence was dishonest. Its suspicion that Cellino is withholding the document (a suggestion Cellino denies) could lead to misconduct charges against him – and potentially an order that he cut his ties with Leeds.

Ultimately, the League has the power to suspended United’s golden share if the 58-year-old fails to comply.

Sources close to Cellino, however, say he is aware of no such charges, even after Thursday’s meeting, and plans to fight fire with fire.

So it continues.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2979 på: November 08, 2014, 15:02:43 »
Flere skjelett detter ut av skapet etter fuking Ken Bates og GFH !  En ny regning på 150. 000 pund ! ligger og venter på MC i det britiske rettssystemet !  >:(  Er vel på tide og tuppe GFH ut av styrerommet på Elland Road !  >:(

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2980 på: November 08, 2014, 15:33:20 »
Flere skjelett detter ut av skapet etter fuking Ken Bates og GFH !  En ny regning på 150. 000 pund ! ligger og venter på MC i det britiske rettssystemet !  >:(  Er vel på tide og tuppe GFH ut av styrerommet på Elland Road !  >:(
jag fattar fortfarande inte varför Cellino köpte Leeds United, han kunde haft det lugnt och gott i Cagliari
 

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2981 på: November 08, 2014, 15:38:32 »
Flere skjelett detter ut av skapet etter fuking Ken Bates og GFH !  En ny regning på 150. 000 pund ! ligger og venter på MC i det britiske rettssystemet !  >:(  Er vel på tide og tuppe GFH ut av styrerommet på Elland Road !  >:(
jag fattar fortfarande inte varför Cellino köpte Leeds United, han kunde haft det lugnt och gott i Cagliari

Blir det samme som å være sammen med Shania Twain det og se at andre mannfolk sikler etter henne, når man kunne hatt det stille og rolig sammen med Moskva Marit istedenfor

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2982 på: November 08, 2014, 15:41:10 »
Er glad MC kjøpte klubben , men for et salig rot det har vært for ham å rydde opp i !? Tidligere eier / eiere har ikke hatt snøring ang økonomi i klubben !

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2983 på: November 08, 2014, 15:41:59 »
Flere skjelett detter ut av skapet etter fuking Ken Bates og GFH !  En ny regning på 150. 000 pund ! ligger og venter på MC i det britiske rettssystemet !  >:(  Er vel på tide og tuppe GFH ut av styrerommet på Elland Road !  >:(
jag fattar fortfarande inte varför Cellino köpte Leeds United, han kunde haft det lugnt och gott i Cagliari

Blir det samme som å være sammen med Shania Twain det og se at andre mannfolk sikler etter henne, når man kunne hatt det stille og rolig sammen med Moskva Marit istedenfor

 ;D

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2984 på: November 08, 2014, 18:23:13 »
Flere skjelett detter ut av skapet etter fuking Ken Bates og GFH !  En ny regning på 150. 000 pund ! ligger og venter på MC i det britiske rettssystemet !  >:(  Er vel på tide og tuppe GFH ut av styrerommet på Elland Road !  >:(
jag fattar fortfarande inte varför Cellino köpte Leeds United, han kunde haft det lugnt och gott i Cagliari
Når man "har alt", hva søker man da? jo store og vanskelige utfordringer=Leeds United ;)

Manager

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2985 på: November 08, 2014, 20:27:58 »
Flere skjelett detter ut av skapet etter fuking Ken Bates og GFH !  En ny regning på 150. 000 pund ! ligger og venter på MC i det britiske rettssystemet !  >:(  Er vel på tide og tuppe GFH ut av styrerommet på Elland Road !  >:(
jag fattar fortfarande inte varför Cellino köpte Leeds United, han kunde haft det lugnt och gott i Cagliari

Blir det samme som å være sammen med Shania Twain det og se at andre mannfolk sikler etter henne, når man kunne hatt det stille og rolig sammen med Moskva Marit istedenfor

 ;D  ;D  ;D

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2986 på: November 12, 2014, 00:03:23 »
http://www.express.co.uk/sport/football/534215/Johnny-Giles-Massimo-Cellino-is-wrecking-Leeds-United

Legend Johnny Giles med nytt angrep på Massimo Cellino.  Han har rett, men ikke mange andre som våger å være så tydelig.
 

Stephenjazz

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2987 på: November 12, 2014, 00:30:05 »
http://www.express.co.uk/sport/football/534215/Johnny-Giles-Massimo-Cellino-is-wrecking-Leeds-United

Legend Johnny Giles med nytt angrep på Massimo Cellino.  Han har rett, men ikke mange andre som våger å være så tydelig.

Skal man kritiserer så må man i hvert fall være konsekvent. påstå at Cellino ødelegger klubben blir for dumt, i hvert fall med tanke på at Giles i sin tid støttet Bates
Det blir aldri umoderne å vinne

Blank_File

Sv: Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2988 på: November 12, 2014, 01:52:27 »
Han for flaten ikke rett og er sur fordi Cellino har brent broer for å kutte kostnader. Cellino er ikke ideell, men når han først opptrer som han gjør så er det bedre at han kjøper spillere selv enn at han lar hver trener kjøpe inn det de har lyst. Selv om det er sirkus nå så er dette en mye bedre løsning på sikt enn Bates. Jeg kjenner jeg blir sinna av sånn sutring. At resultatene har vært såpass forskjellig under Redfearn kontra de andre er bare med å understreke at det ikke er likegyldig hvem som er trener. Ingen med sine fulle fem kan noensinne skyve under et teppe at Cellino kunne gjort mange ting annerledes. Men at noen ved sine fulle fem kan stå opp for Bates og samtidig hogge hodet av Cellino er for meg en gåte. Jeg synes denne stadige sutringen fra Giles er pinlig.

sportcarl1

Sv: Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2989 på: November 12, 2014, 08:53:21 »
Han for flaten ikke rett og er sur fordi Cellino har brent broer for å kutte kostnader. Cellino er ikke ideell, men når han først opptrer som han gjør så er det bedre at han kjøper spillere selv enn at han lar hver trener kjøpe inn det de har lyst. Selv om det er sirkus nå så er dette en mye bedre løsning på sikt enn Bates. Jeg kjenner jeg blir sinna av sånn sutring. At resultatene har vært såpass forskjellig under Redfearn kontra de andre er bare med å understreke at det ikke er likegyldig hvem som er trener. Ingen med sine fulle fem kan noensinne skyve under et teppe at Cellino kunne gjort mange ting annerledes. Men at noen ved sine fulle fem kan stå opp for Bates og samtidig hogge hodet av Cellino er for meg en gåte. Jeg synes denne stadige sutringen fra Giles er pinlig.
Giles  har inte fel i allt, utan han har rätt att kritisera men kanske räcker med 1 gång om det inte är något nytt ämne när man går till tidningarna, men Cellino gör definitivt inte allt fel och han har mitt fulla stöd i att skära i varenda kostnad, vore ekonomisk självmord att fortsätta gå med 1 milj pund i förlust varje månad, känns som skon kämmer i att Reaney och Mick Jones fick gå eller fick sämre ersättning
 

Runar

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2990 på: November 12, 2014, 09:11:37 »
Finnes jo genuine bekymringer og klart at det er ingen som liker dersom Mick Jones og Paul Reaney er behandlet uverdig...

To ting slår meg som urettmessig.

Cellino har sparket 2 managere som han har ansatt selv, at McDermott måtte gå er mer naturlig. Dette er ikke gunstig, men dessverre er ikke Leeds det laget som har omsatt mest managere de siste årene heller. Dette er fotballen og problemet er større enn Leeds, men det betyr selvsagt ikke at Leeds skal være en foregangsklubb når det kommer til sparking i framtiden.

At Cellino henter spillerne, er for meg helt uproblematisk så lenge hovedtrener situasjonen er så ustabil. Over tid er klubben tjent med at det er større grad klubben som henter spillere ikke en hovedtrener eller manager. Det viser all historien vår, med Warnock, McDermott, Blackwell osv....

Cellino har hentet mange spillere i sommer og for meg ser det ut som vi nå har et sterke sett med spillere enn vi har hatt de siste 3 årene... Hvordan dette vil påvirke dersom Redfearn har suksess over tid eller det engang i framtiden skulle komme inn en "sterkere" trener....

I noen klubber er det en person som bestemmer alt, det er helt i orden det dersom den som bestemmer alt, alltid har rett. Det skjer i Chelsea, det er tilfellet i Arsenal og det var slik i RBK under Eggen og Man Utd under Ferguson. Det er selvsagt da unntakene. Leeds er ikke kommet lengre enn at vi må forsette å tilegne oss kompetanse i flere ledd før vi er sunn nok til å konkurrere om å være blant Englands ti beste lag.
 

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2991 på: November 12, 2014, 12:26:52 »
Man kan si mye om MC men han har ryddet opp en god del i klubben etter at han ble hovedaksjonær . Han sliter fortsatt med gnomen Bates , GFH sine krumspring etter at han tok over klubben . Han har tydligvis funnet treneren han vil satse på , så vil vel tiden vise om Redfearn får være treneren i klubben i 10 år fremover som MC sier . Hvor hadde vi vært , hvordan hadde klubben vært økonomisk hvis ikke MC hadde komet inn i bildet !? Tør nesten ikke tenke tanken ! FORZA LEEDS UNITED !

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2992 på: November 12, 2014, 12:52:29 »
Fro en gangs skyld er jeg uenig med Erik. Jeg synes  Giles har mistet gangsynet.  Han ser kun det som ikke har vært så bra under Cellino og har skylapper ift de positive tingene.

Giles, Matteo, Harte og kanskje flere.....Begynner å ligne på en "kampanje" fra x-Leeds spillere dette....
Jon R.

AndyMathie

Sv: Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2993 på: November 12, 2014, 13:11:04 »
Han for flaten ikke rett og er sur fordi Cellino har brent broer for å kutte kostnader. Cellino er ikke ideell, men når han først opptrer som han gjør så er det bedre at han kjøper spillere selv enn at han lar hver trener kjøpe inn det de har lyst. Selv om det er sirkus nå så er dette en mye bedre løsning på sikt enn Bates. Jeg kjenner jeg blir sinna av sånn sutring. At resultatene har vært såpass forskjellig under Redfearn kontra de andre er bare med å understreke at det ikke er likegyldig hvem som er trener. Ingen med sine fulle fem kan noensinne skyve under et teppe at Cellino kunne gjort mange ting annerledes. Men at noen ved sine fulle fem kan stå opp for Bates og samtidig hogge hodet av Cellino er for meg en gåte. Jeg synes denne stadige sutringen fra Giles er pinlig.

Sinnsykt bra innlegg i denne debatten. Helt enig dette er pinlig av Giles!!!
We are Leeds and we are proud of it!

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2994 på: November 12, 2014, 13:11:06 »
Bates fikk kudos (i starten) for å ha reddet Leeds og fikk etterhvert den økonomiske biten "på plass" (dog vi måtte gjennom både en og to (?) administrasjoner). Han er kontroversiell, har sterk personlighet og man bør helst ikke bli uvenn med ham.

Jeg synes det er en del likhetstrekk med Cellino. Han har tilsynelatende reddet oss, og fått økonomien på fote igjen, dog uten admnistrasjon, men ved å si opp en hel del folk, stramme økonomien og spytte selv inn en god del slanter, samt selge Macca for rekordsum. Selvsagt mye mer å foretrekke enn administrasjon.
Han er også kontroversiell, har en sterk personlighet, og er svært styrt av sine følelser.

Jeg er svært spent på hva fansen sier etter 1-3 år under Cellino. Ender han opp som en ny Bates?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

AndyMathie

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2995 på: November 12, 2014, 13:16:02 »
Bates fikk kudos (i starten) for å ha reddet Leeds og fikk etterhvert den økonomiske biten "på plass" (dog vi måtte gjennom både en og to (?) administrasjoner). Han er kontroversiell, har sterk personlighet og man bør helst ikke bli uvenn med ham.

Jeg synes det er en del likhetstrekk med Cellino. Han har tilsynelatende reddet oss, og fått økonomien på fote igjen, dog uten admnistrasjon, men ved å si opp en hel del folk, stramme økonomien og spytte selv inn en god del slanter, samt selge Macca for rekordsum. Selvsagt mye mer å foretrekke enn administrasjon.
Han er også kontroversiell, har en sterk personlighet, og er svært styrt av sine følelser.

Jeg er svært spent på hva fansen sier etter 1-3 år under Cellino. Ender han opp som en ny Bates?

auren

Viss ikke noe uforutsett skjer så spiller vi i Premier League om 1-3 år go da er det vel ingen som påstår at han er noe ny Bates. Med Bates solgte vi våre beste spillere, med Massimo så sier vi nei til Sunderland som bøy 4,5 millioner pund for Byram. Under Bates hadde Byram blitt solgt, akkurat det vet vi alle inkludert disse stakkarslige x spillerne våre som ser ut som dem er bitter for at de ikke kan tjene penger på klubben for bare å drive med tull og vas (ambassadør av klubben my ass ref matteo).
We are Leeds and we are proud of it!

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2996 på: November 12, 2014, 15:51:00 »
Jeg syns det er direkte usaklig å komme trekkende med Bates fordi man er kritisk til Cellino.  Det er heller ikke "modellen" som sådann jeg er kritisk til - med president/coach og ikke chairman/manager.

Giles snakker rett fra hjertet (evt levra) og det er kanskje ikke så veldig kloke ord.  Det han deler med de andre veteranene/legendene er at de kan si hva de mener.  Hva spillere og trenere og andre som er knyttet til klubben uttaler seg er er uinteressant.  De vet hva som venter om de sier noe feil.

Men jeg deler så til de grader hans bekymring.  DET SISTE vi trenger i Leeds United er "sirkus" og beslutninger tatt som skudd fra hofta.  Noen lar seg visst blende av entusiasmen og flashing av penger. Det kan virke som klubben har store utfordringer både juridisk og økonomisk - i tillegg til det sportslige.  Måten han behandler ansatte på og måten han opptrer i pressen på dokumenterer at dette er en løs kanon som kan finne på hva som helst når som helst.

Ja, jeg frykter at han kan ødelegge klubben.  Nei, jeg har ikke løsningen eller en alternativ eier på hånden. Men jeg skulle ønske meg en eier som hadde penger og alle de egenskapene man trenger for å bygge en klubb opp igjen.  Først og fremst handler det om små skritt i riktig retning og mange gode beslutninger som går i samme retning - mot et mål. 

Tålmodighet mye viktigere enn passion.  God forretningsplan og moral bedre enn sirkus.
 

Hallgeir *

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2997 på: November 12, 2014, 22:33:18 »

The winding-up petition presented by former director Malcolm Levi against Leeds United last week has been dismissed on agreed terms.

The club have released a  statement  this evening stating the following.

The winding up petition presented by Melvyn Levi has today (Wednesday November 12) been dismissed on agreed terms.

Mr Levi and Leeds United Football Club Limited are working towards resolving their remaining differences.

The petition was served on Leeds United last week for an unpaid debt believed to be in the region of £150,000 for unpaid court fees owed by former owner Ken Bates.

Leeds were due in the High Court on January 12th 2015 but they will now work with Levi to resolve the outstanding debt inherited by current owner Massimo Cellino.



Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=376669#ixzz3ItOALtKh
Super Leeds since 1968

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2998 på: November 12, 2014, 22:40:14 »

The winding-up petition presented by former director Malcolm Levi against Leeds United last week has been dismissed on agreed terms.

The club have released a  statement  this evening stating the following.

The winding up petition presented by Melvyn Levi has today (Wednesday November 12) been dismissed on agreed terms.

Mr Levi and Leeds United Football Club Limited are working towards resolving their remaining differences.

The petition was served on Leeds United last week for an unpaid debt believed to be in the region of £150,000 for unpaid court fees owed by former owner Ken Bates.

Leeds were due in the High Court on January 12th 2015 but they will now work with Levi to resolve the outstanding debt inherited by current owner Massimo Cellino.



Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=376669#ixzz3ItOALtKh

Send regninga dit den hører hjemne: Til Ken Bates! Det er skandaløst at klubben skal betale for utageringen hans på radio og i kampprogrammet. Jeg finner ikke ord....
Jon R.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2999 på: November 12, 2014, 22:45:54 »
Jeg syns det er direkte usaklig å komme trekkende med Bates fordi man er kritisk til Cellino.  Det er heller ikke "modellen" som sådann jeg er kritisk til - med president/coach og ikke chairman/manager.

Giles snakker rett fra hjertet (evt levra) og det er kanskje ikke så veldig kloke ord.  Det han deler med de andre veteranene/legendene er at de kan si hva de mener.  Hva spillere og trenere og andre som er knyttet til klubben uttaler seg er er uinteressant.  De vet hva som venter om de sier noe feil.

Men jeg deler så til de grader hans bekymring.  DET SISTE vi trenger i Leeds United er "sirkus" og beslutninger tatt som skudd fra hofta.  Noen lar seg visst blende av entusiasmen og flashing av penger. Det kan virke som klubben har store utfordringer både juridisk og økonomisk - i tillegg til det sportslige.  Måten han behandler ansatte på og måten han opptrer i pressen på dokumenterer at dette er en løs kanon som kan finne på hva som helst når som helst.

Ja, jeg frykter at han kan ødelegge klubben.  Nei, jeg har ikke løsningen eller en alternativ eier på hånden. Men jeg skulle ønske meg en eier som hadde penger og alle de egenskapene man trenger for å bygge en klubb opp igjen.  Først og fremst handler det om små skritt i riktig retning og mange gode beslutninger som går i samme retning - mot et mål. 

Tålmodighet mye viktigere enn passion.  God forretningsplan og moral bedre enn sirkus.

Mulig du får rett på lengre sikt Erik. Jeg er mest opptatt av her og nå situasjonen som unektelig ser bedre ut enn da Cellino tok over klubben. 

Løs kanon på dekk? Utvilsomt! Allikevel umulig å spå om fremtiden, annet enn at det vil bli både ups & downs.   :-\
Jon R.