Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1426403 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3270 på: Februar 24, 2015, 19:56:03 »
Dette her er forvirrende. Det snakkes om at han har solgt unna endel aksjer, og eier nå kun 49% av aksjene. Har han planer om å selge videre, og til hvem.
For meg så tolker jeg dette at han nå har insett at hans dager i klubben er over. Han sonderer nå terrenget for så å selge klubben til nye eiere.
Kan det være Parma som lokker. For den klubben er jo på randen av konkurs. Kanskje han innser at han lettere for innflytelse i en slik klubb. Hvem vet. For nå er jeg virkelig i tvil om hva som vil skje med eiersiden i klubben

Leedsgutt

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3271 på: Februar 24, 2015, 20:06:19 »
Dette her er forvirrende. Det snakkes om at han har solgt unna endel aksjer, og eier nå kun 49% av aksjene. Har han planer om å selge videre, og til hvem.
For meg så tolker jeg dette at han nå har insett at hans dager i klubben er over. Han sonderer nå terrenget for så å selge klubben til nye eiere.
Kan det være Parma som lokker. For den klubben er jo på randen av konkurs. Kanskje han innser at han lettere for innflytelse i en slik klubb. Hvem vet. For nå er jeg virkelig i tvil om hva som vil skje med eiersiden i klubben


Skjønner ikke jeg heller.

han har solgt en del aksjer til sitt selskap, og trukket seg som president ?        og hva innerbærer det ? 

Jon R

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3272 på: Februar 24, 2015, 20:09:51 »
Dette her er forvirrende. Det snakkes om at han har solgt unna endel aksjer, og eier nå kun 49% av aksjene. Har han planer om å selge videre, og til hvem.
For meg så tolker jeg dette at han nå har insett at hans dager i klubben er over. Han sonderer nå terrenget for så å selge klubben til nye eiere.
Kan det være Parma som lokker. For den klubben er jo på randen av konkurs. Kanskje han innser at han lettere for innflytelse i en slik klubb. Hvem vet. For nå er jeg virkelig i tvil om hva som vil skje med eiersiden i klubben


Ingen grunn til bekymring. Dette gjør han for å unngå de urimelige kravene til the Football league. Det er ikke de samme fit & proper kravene til en minoritetsaksjonær, som til en majoritetsaksjonær. Dette er kort og godt Celinos plan B satt ut i livet.  :)
« Siste redigering: Februar 24, 2015, 20:13:38 av Jon R »
Jon R.

lojosang

- Leif Olav

HåvardK

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3274 på: Februar 24, 2015, 20:26:35 »
Dette her er forvirrende. Det snakkes om at han har solgt unna endel aksjer, og eier nå kun 49% av aksjene. Har han planer om å selge videre, og til hvem.
For meg så tolker jeg dette at han nå har insett at hans dager i klubben er over. Han sonderer nå terrenget for så å selge klubben til nye eiere.
Kan det være Parma som lokker. For den klubben er jo på randen av konkurs. Kanskje han innser at han lettere for innflytelse i en slik klubb. Hvem vet. For nå er jeg virkelig i tvil om hva som vil skje med eiersiden i klubben


Ingen grunn til bekymring. Dette gjør han for å unngå de urimelige kravene til the Football league. Det er ikke de samme fit & proper kravene til en minoritetsaksjonær, som til en majoritetsaksjonær. Dette er kort og godt Celinos plan B satt ut i livet.  :)
Håper du har rett, for en gangs skyld.;-)

ziganda


Promotion 2010

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3276 på: Februar 24, 2015, 21:24:12 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3277 på: Februar 24, 2015, 21:52:10 »
Dette her er forvirrende. Det snakkes om at han har solgt unna endel aksjer, og eier nå kun 49% av aksjene. Har han planer om å selge videre, og til hvem.
For meg så tolker jeg dette at han nå har insett at hans dager i klubben er over. Han sonderer nå terrenget for så å selge klubben til nye eiere.
Kan det være Parma som lokker. For den klubben er jo på randen av konkurs. Kanskje han innser at han lettere for innflytelse i en slik klubb. Hvem vet. For nå er jeg virkelig i tvil om hva som vil skje med eiersiden i klubben


Ingen grunn til bekymring. Dette gjør han for å unngå de urimelige kravene til the Football league. Det er ikke de samme fit & proper kravene til en minoritetsaksjonær, som til en majoritetsaksjonær. Dette er kort og godt Celinos plan B satt ut i livet.  :)
Håper du har rett, for en gangs skyld.;-)

Cellino er ikke GHF!  ;)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3278 på: Februar 24, 2015, 22:59:59 »
Cellino:

I have considered in the best interests of the club to postpone any release of my true thoughts and conclusion in relation to the 79 days disqualification verdict of the Football League and it was for not unsettling the harmony of the team in a period of key league tournament matches that I have measured to reveal my decision only today, because the qualification for the 2016 Championship is by now achieved.




Ganske respektløst å legge ut dette timer før en viktig kamp OG samtidig påstå at dette er i "the best interest of the club" i tillegg fortelle at vi er sikret å kvalifisere oss for Championship i 2016! Har han troen på nedrykk i år?


Forb...... idiot!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3279 på: Februar 25, 2015, 09:11:32 »
Cellino:

I have considered in the best interests of the club to postpone any release of my true thoughts and conclusion in relation to the 79 days disqualification verdict of the Football League and it was for not unsettling the harmony of the team in a period of key league tournament matches that I have measured to reveal my decision only today, because the qualification for the 2016 Championship is by now achieved.




Ganske respektløst å legge ut dette timer før en viktig kamp OG samtidig påstå at dette er i "the best interest of the club" i tillegg fortelle at vi er sikret å kvalifisere oss for Championship i 2016! Har han troen på nedrykk i år?


Forb...... idiot!

Mediastrategien til Cellino har vel aldri vært noen innertier, for å si det mildt.
Jon R.

Runar

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3280 på: Februar 25, 2015, 09:44:01 »
Cellino:

I have considered in the best interests of the club to postpone any release of my true thoughts and conclusion in relation to the 79 days disqualification verdict of the Football League and it was for not unsettling the harmony of the team in a period of key league tournament matches that I have measured to reveal my decision only today, because the qualification for the 2016 Championship is by now achieved.




Ganske respektløst å legge ut dette timer før en viktig kamp OG samtidig påstå at dette er i "the best interest of the club" i tillegg fortelle at vi er sikret å kvalifisere oss for Championship i 2016! Har han troen på nedrykk i år?


Forb...... idiot!

Han sier vi er sikker på å beholde plassen, skulle det bety at han har troen på nedrykk...

Skjønte ikke helt den.
 

Sydhagen

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3281 på: Februar 25, 2015, 11:12:11 »
@EmaGiulianelli: Massimo Cellino and his family will leave Leeds United. #lufc

http://themightyleeds.com/2015/02/25/cellino-to-sell-the-club/?
« Siste redigering: Februar 25, 2015, 11:51:43 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3282 på: Februar 25, 2015, 12:26:35 »
Cellino:

I have considered in the best interests of the club to postpone any release of my true thoughts and conclusion in relation to the 79 days disqualification verdict of the Football League and it was for not unsettling the harmony of the team in a period of key league tournament matches that I have measured to reveal my decision only today, because the qualification for the 2016 Championship is by now achieved.




Ganske respektløst å legge ut dette timer før en viktig kamp OG samtidig påstå at dette er i "the best interest of the club" i tillegg fortelle at vi er sikret å kvalifisere oss for Championship i 2016! Har han troen på nedrykk i år?


Forb...... idiot!

Han sier vi er sikker på å beholde plassen, skulle det bety at han har troen på nedrykk...

Skjønte ikke helt den.

"because the qualification for the 2016 Championship is by now achieved"

Vi er langt fra trygge i år. Vi mangler minimum 10 poeng!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3283 på: Februar 25, 2015, 12:28:16 »
@EmaGiulianelli: Massimo Cellino and his family will leave Leeds United. #lufc

http://themightyleeds.com/2015/02/25/cellino-to-sell-the-club/?

Skriver det hele ut her jeg:

Cellino to sell the club?



This morning’s news coming from Italian journalist Emanuele Giulianelli who has close connections to Radio Yorkshire, has tweeted out saying Massimo Cellino and his family will leave Leeds United.

The former president openly admitted on the club’s website yesterday he doesn’t plan to return Leeds United once his ban has been served. I did tweet out yesterday an extract from Cellino’s confusing message. He said, the football league are pursing a new claim against him. This claim is thought to be in relation to the stadium change in Italy with his previously owned club Cagliari. If he is found guilty with this case, he could serve an even longer ban from the football league which would make it almost impossible for him to carry on owning Leeds.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3284 på: Februar 25, 2015, 12:39:11 »
På tide å selge Cellino. Håper vi får noen mer stabile eiere. Klubben har vært en stor vits siste 12 år  :'(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3285 på: Februar 25, 2015, 12:41:49 »
På tide å selge Cellino. Håper vi får noen mer stabile eiere. Klubben har vært en stor vits siste 12 år  :'(

auren

Ja nå trenger vi ikke noen halvfattige konsortium som får panikk når de må investere litt.

Lokalt eierskap i Leeds tror jeg bare blir fjas. Vi trenger en sterk mann med litt køl å måke på.
 

Promotion 2010

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3286 på: Februar 25, 2015, 12:59:55 »
På tide å selge Cellino. Håper vi får noen mer stabile eiere. Klubben har vært en stor vits siste 12 år  :'(

auren

Ja nå trenger vi ikke noen halvfattige konsortium som får panikk når de må investere litt.

Lokalt eierskap i Leeds tror jeg bare blir fjas. Vi trenger en sterk mann med litt køl å måke på.

Tror både innb yggerne og forretningsfolk i Leeds blir mer og mer oppmerksomme på at det er viktig å gjenskape suksessen Leeds United!

Har troen på et positivt bytte...om det blir noe i det hele tatt!

Tror fortsatt sønnene har noe å si her!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DaGa

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3287 på: Februar 25, 2015, 13:01:31 »
Håper dette er slutten på italienerne i klubben, men tviler.

Påtide å få inn noen som kan lede en klubb! Trenger ikke flere SerieB spillere, håpløse uttalelser i media og sparking av hobbytrenere uke inn og ut!
Få inn folk som kan bygge denne klubben opp igjen!
We all LOVE LEEDS!

Jon R

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3288 på: Februar 25, 2015, 17:41:58 »


Tror fortsatt sønnene har noe å si her!

Bifaller!
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3289 på: Februar 25, 2015, 20:06:03 »
Som forventet:

@PhilHayYEP: As per @APOPEY tweet, #lufc chairman Andrew Umbers says the Leeds shares sold by Cellino have been purchased by Cellino's family trust.

@PhilHayYEP: The basic shareholding split at Leeds (Eleonora 75% control, GFH 25% control) seemingly remains unchanged. #lufc


Hvorfor skulle det vært annerledes?   ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Jon R

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3290 på: Februar 25, 2015, 20:35:53 »
Håper dette er slutten på italienerne i klubben, men tviler.

Påtide å få inn noen som kan lede en klubb! Trenger ikke flere SerieB spillere, håpløse uttalelser i media og sparking av hobbytrenere uke inn og ut!
Få inn folk som kan bygge denne klubben opp igjen!

Ting har da blitt bedre siden i høst. Synes klubben beveger seg i riktig retning, om enn ikke så raskt som vi kunne ønske. Cellino er ikke perfekt men det kunne vært verre!

Jon R.

sportcarl1

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3291 på: Februar 25, 2015, 21:12:14 »
Håper dette er slutten på italienerne i klubben, men tviler.

Påtide å få inn noen som kan lede en klubb! Trenger ikke flere SerieB spillere, håpløse uttalelser i media og sparking av hobbytrenere uke inn og ut!
Få inn folk som kan bygge denne klubben opp igjen!

Ting har da blitt bedre siden i høst. Synes klubben beveger seg i riktig retning, om enn ikke så raskt som vi kunne ønske. Cellino er ikke perfekt men det kunne vært verre!


jo det är bara att kolla på hur det var vid motsvarande tid förra året,
 

DaGa

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3292 på: Februar 25, 2015, 21:22:31 »
Håper dette er slutten på italienerne i klubben, men tviler.

Påtide å få inn noen som kan lede en klubb! Trenger ikke flere SerieB spillere, håpløse uttalelser i media og sparking av hobbytrenere uke inn og ut!
Få inn folk som kan bygge denne klubben opp igjen!

Ting har da blitt bedre siden i høst. Synes klubben beveger seg i riktig retning, om enn ikke så raskt som vi kunne ønske. Cellino er ikke perfekt men det kunne vært verre!



Det er sant, det kunne ha vært verre.

Venter litt med å se om Cellino har blitt bedre, vi har hvertfall bare hatt en manager siste mnd og det er bra  ;)Håper inderlig at han har lært en god del siden han kom hit. At han må la Redfearn få hente sine spillere til  sommeren. Mannen kan umulig mer fotball en hviklen som helst fotballsupporter!

Artig å se at det bare er EN(!) av Cellinos +- 15 sommerkjøp som forsvarer plassen på laget, mens spillere som har blitt utskjelt her x antall tusen ganger ser ut til å redde oss fra et mulig nedrykk!
Cellinos penger er gull verdt, men får nå håpe han lar andre ta seg av det sportslige!
We all LOVE LEEDS!

Runar

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3293 på: Februar 25, 2015, 21:46:15 »
Håper dette er slutten på italienerne i klubben, men tviler.

Påtide å få inn noen som kan lede en klubb! Trenger ikke flere SerieB spillere, håpløse uttalelser i media og sparking av hobbytrenere uke inn og ut!
Få inn folk som kan bygge denne klubben opp igjen!

Ting har da blitt bedre siden i høst. Synes klubben beveger seg i riktig retning, om enn ikke så raskt som vi kunne ønske. Cellino er ikke perfekt men det kunne vært verre!



Det er sant, det kunne ha vært verre.

Venter litt med å se om Cellino har blitt bedre, vi har hvertfall bare hatt en manager siste mnd og det er bra  ;)Håper inderlig at han har lært en god del siden han kom hit. At han må la Redfearn få hente sine spillere til  sommeren. Mannen kan umulig mer fotball en hviklen som helst fotballsupporter!

Artig å se at det bare er EN(!) av Cellinos +- 15 sommerkjøp som forsvarer plassen på laget, mens spillere som har blitt utskjelt her x antall tusen ganger ser ut til å redde oss fra et mulig nedrykk!
Cellinos penger er gull verdt, men får nå håpe han lar andre ta seg av det sportslige!


Hva er det Redfearn har gjort i sion karriere som gjør at du tror han er god på spillerelogistikk?

Hvorfor er det artig? Hva er det for et utgangspunkt, ikke er det riktig heller. Bamba, Bellusci, Cooper, Silvestri er alle Cellino sine signeringer. Utskjelte spillere som "redder" oss er Wootten og Murphy. Med mindre du instisterer på å ha med Morison selvsagt.

Cellino/Salerno må gjøre en bedre jobb på spillerlogistikken neste vindu enn i år, men forutsetningene deres er nok endel bedre denne runden, men at head coach skal kjøpe spillere må det være en slutt på.
 

DaGa

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3294 på: Februar 25, 2015, 22:15:05 »
Håper dette er slutten på italienerne i klubben, men tviler.

Påtide å få inn noen som kan lede en klubb! Trenger ikke flere SerieB spillere, håpløse uttalelser i media og sparking av hobbytrenere uke inn og ut!
Få inn folk som kan bygge denne klubben opp igjen!

Ting har da blitt bedre siden i høst. Synes klubben beveger seg i riktig retning, om enn ikke så raskt som vi kunne ønske. Cellino er ikke perfekt men det kunne vært verre!



Det er sant, det kunne ha vært verre.

Venter litt med å se om Cellino har blitt bedre, vi har hvertfall bare hatt en manager siste mnd og det er bra  ;)Håper inderlig at han har lært en god del siden han kom hit. At han må la Redfearn få hente sine spillere til  sommeren. Mannen kan umulig mer fotball en hviklen som helst fotballsupporter!

Artig å se at det bare er EN(!) av Cellinos +- 15 sommerkjøp som forsvarer plassen på laget, mens spillere som har blitt utskjelt her x antall tusen ganger ser ut til å redde oss fra et mulig nedrykk!
Cellinos penger er gull verdt, men får nå håpe han lar andre ta seg av det sportslige!


Hva er det Redfearn har gjort i sion karriere som gjør at du tror han er god på spillerelogistikk?

Hvorfor er det artig? Hva er det for et utgangspunkt, ikke er det riktig heller. Bamba, Bellusci, Cooper, Silvestri er alle Cellino sine signeringer. Utskjelte spillere som "redder" oss er Wootten og Murphy. Med mindre du instisterer på å ha med Morison selvsagt.

Cellino/Salerno må gjøre en bedre jobb på spillerlogistikken neste vindu enn i år, men forutsetningene deres er nok endel bedre denne runden, men at head coach skal kjøpe spillere må det være en slutt på.

Jeg skrev sommersigneringer, Bamba kom i vinter. Cooper er vel like mye Cellinos signering, som Bianchi og Berardi var Hockadays... Da står vi igjen med Silvestri, som er den eneste på et toppet leedslag.

Nei, jeg vet ikke hvor flink Redfearn er på det punktet, men han er nå "headcoach" og etter min mening den personen som har ansvaret for det sportslige, altså det er han som skal finne ut hvilken spillere/typer laget trenger, formasjon etc. Om Redfearn er riktige trener/manager er en annen sak.

Hvorfor skal Cellino, som ikke trener laget og som sitter på VIPtribuna under kamp bestemme spillere ? Han bør gi treneren en sum og thats it.  Men det er vel en grunn til at vi må ned på Conference nivå for å finne noen som vil trene Leeds...
We all LOVE LEEDS!

Runar

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3295 på: Februar 25, 2015, 22:52:37 »
Cooper ble "oppdaget" under pre season av Salerno, angivelig. Du kan ikke velge hvem som er ansvarlig for hvilket kjøp dersom det er Cellino som handler noe og head coach som handler en annen?

Hvem som spiller og hvilken formasjon er ansvaret hos head coach, det skal ikke bestemmes av sportslig leder eller sjefen til head coach. Det er HAN som er arbeidsleder for den gruppen. Men hvordan skal en head coach i Sky Bet Championship kunne ha ansvaret for å rekuttere og finne spillere over hele verden? Det må gjøres av helt andre personer, når du vet at ingen head coacher har jobb i samme klubb i mer enn 2 år (mindre under Cellino), kan ikke head coach få hente sine spillere, da må store av troppen skiftes ut annet hvert år.

Derfor må KLUBBEN sørge for at det rekrutteres spillere typer som passer filosofien til klubben, klubben bør og se på ledelses stil og spillestil utover treneren og ansette trenere som passer den profilen.

Det er ikke Anchelotti eller Pep Guardiola som henter og rekutterer spillerne til Real og Bayern, det gjøres av helt andre aktører i klubben. Nå sier jeg ikke at Redfearn ikke skal ha noen innflytelse her, men det skal ikke være hans jobb å finne "gode" nok spillere...

 

Runar

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3296 på: Februar 25, 2015, 22:58:14 »
Om vi klarer 16 poeng på de neste 13 kampene vil vi ha like mye poeng som vi hadde i fjor, men med en mye yngre og billigere spillerstall.

Nå finnes det mye i løpet av året sesong som har tappet oss for poeng og energi, men det var det også i fjor med hele take overen.

Stallen er ikke perfekt eller konkeransedyktig nok, men har en mye mer spennende base enn tidligere. Det klages på at det hentes spillere fra Serie B, men det er hentet like mange fra Serie A. Bamba er fra Serie A, Belluschi har spilt i serie A de siste 3 sesongene.  Berardi kom fra serie A.

Når kan vi huske at Serie A var en nivå vi kunne hente spillere fra?
 

DaGa

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3297 på: Februar 25, 2015, 23:32:43 »
Ja, jeg vet det er noe som heter speidere som speider etter spillere. Men jeg mener fortsatt at det er treneren/manageren, her Redfearn, som skal ha det siste ordet når det gjelder spillerkjøp! Selvfølgelig regner jeg med at det er en kommunikasjon mellom Cellino og trenerne, men desto mer overraskende finner jeg det at etter en invasjon av SerieB og bånn serie A i sommer, så gir Cellino Hockaday 6 kamper! Er det Hockaday sin feil at resultatene tydeligvis ikke var som forventet? Samme kan en si om Milanic.

Hvorfor tror du at det var denne Hockaday som tok over og ikke en mer merittert trener? Noe stemmer hvertfall ikke...
We all LOVE LEEDS!

Runar

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3298 på: Februar 26, 2015, 01:27:01 »
Ja, jeg vet det er noe som heter speidere som speider etter spillere. Men jeg mener fortsatt at det er treneren/manageren, her Redfearn, som skal ha det siste ordet når det gjelder spillerkjøp! Selvfølgelig regner jeg med at det er en kommunikasjon mellom Cellino og trenerne, men desto mer overraskende finner jeg det at etter en invasjon av SerieB og bånn serie A i sommer, så gir Cellino Hockaday 6 kamper! Er det Hockaday sin feil at resultatene tydeligvis ikke var som forventet? Samme kan en si om Milanic.

Hvorfor tror du at det var denne Hockaday som tok over og ikke en mer merittert trener? Noe stemmer hvertfall ikke...



Det er jo en helt annen diskusjon, at Cellino ikke har ansatt en head coach som han mener er god nok og sparker etter 6 kamper og gjør det samme to mnd senere sier ikke noe om arbeidsstrukturen og hvorvidt den er rett eller gal.

At du gir arebeidslederen din 6 kamper er håpløs managment fra Cellino og Salerno, men da kan du ihvertfall ikke gi head coach ansvar for rekruttering...

I konservative England på Championship nivå kan du tydeligvis ikke gi head coach ansvaret for da kommer det gamle proven spillere som er mett og ferdig. Warnock rev opp en brukbar tropp for å hente sine spillere, og han er angivelig en av de bedre trenerne i Championship.

Du ser det samme i mange andre klubber, men i Southampton og i Swansea rekkurteres det på en annen måte. Ikke at manager ikke har input, men det er ikke manageren som kjøper spillerne...

Med mindre du har en head coach eller manager som har rett i alt, som Eggen eller Ferguson er det selvsagt uproblematisk, men når du ikke kan ansette head coach eller manager som vet alt, kan du ikke legge alle eggene dine i en kruv med en leder.
 

Sølvreven

Sv: Suspendert hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #3299 på: Februar 26, 2015, 01:31:37 »
Leste nettopp at Russel Crowe er interessert i å kjøpe Leeds hvis fansen godtar det....

http://www.bbc.com/sport/0/football/31627045
« Siste redigering: Februar 26, 2015, 01:33:34 av Sølvreven »
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".