Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1426520 ganger)

0 medlemmer og 6 gjester leser dette emnet.

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4350 på: Januar 28, 2016, 14:01:41 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Inntil videre stille i kritikkfjøset...

Viktig at kostnaden ved å drive Leeds er redusert slik at klubben ikke må drive med store tap. Men all gjeld er ikke borte, den er flyttet fra ugunstige lånegivere til Cellino. Den er ikke ettergitt enda.

Det vil si at klubben skylder Cellino penger, skulle han selge klubben til annen eier. Har forsatt Leeds med ny eier forpliktelser til Cellino. Sånn sett har Cellino et sterkere grep omkring klubben nå enn han da han kjøpte den og Leeds skyldte GFH en haug med penger.

Sto vel noe om at lønnskostnadene var redusert fra 21-22 mill til 13 mill. I så fall et sunnhetstegn om det er sporten som har tatt mesteparten av dette. Kanskje lønna henger bedre på greip med de sportslige resultatene.

De sportslige resultatene var ikke bedre når lønnsnivået lå på 22 mill!
We are Leeds and we are proud of it!

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4351 på: Januar 28, 2016, 14:37:24 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanskje spesielt ryktesprederne i Leeds Fans Ltd.

Hvilke rykter fra LFU er det du sikter til?

Runar

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4352 på: Januar 28, 2016, 15:37:18 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Inntil videre stille i kritikkfjøset...

Viktig at kostnaden ved å drive Leeds er redusert slik at klubben ikke må drive med store tap. Men all gjeld er ikke borte, den er flyttet fra ugunstige lånegivere til Cellino. Den er ikke ettergitt enda.

Det vil si at klubben skylder Cellino penger, skulle han selge klubben til annen eier. Har forsatt Leeds med ny eier forpliktelser til Cellino. Sånn sett har Cellino et sterkere grep omkring klubben nå enn han da han kjøpte den og Leeds skyldte GFH en haug med penger.

Sto vel noe om at lønnskostnadene var redusert fra 21-22 mill til 13 mill. I så fall et sunnhetstegn om det er sporten som har tatt mesteparten av dette. Kanskje lønna henger bedre på greip med de sportslige resultatene.

De sportslige resultatene var ikke bedre når lønnsnivået lå på 22 mill!

Det forstår vel alle, selv om du betaler en dårlig spiller MYE blir ikke spilleren god av den grunn. Alle kan se at det å rekruttere dyre championship spillere er det dummeste du gjør. Ã… betale mye for middelmådighet er spesial kompetansen på en del av trenerne som går på rundgang i denne ligaen.
 

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4353 på: Januar 28, 2016, 15:50:19 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Inntil videre stille i kritikkfjøset...

Viktig at kostnaden ved å drive Leeds er redusert slik at klubben ikke må drive med store tap. Men all gjeld er ikke borte, den er flyttet fra ugunstige lånegivere til Cellino. Den er ikke ettergitt enda.

Det vil si at klubben skylder Cellino penger, skulle han selge klubben til annen eier. Har forsatt Leeds med ny eier forpliktelser til Cellino. Sånn sett har Cellino et sterkere grep omkring klubben nå enn han da han kjøpte den og Leeds skyldte GFH en haug med penger.

Sto vel noe om at lønnskostnadene var redusert fra 21-22 mill til 13 mill. I så fall et sunnhetstegn om det er sporten som har tatt mesteparten av dette. Kanskje lønna henger bedre på greip med de sportslige resultatene.

De sportslige resultatene var ikke bedre når lønnsnivået lå på 22 mill!

Det forstår vel alle, selv om du betaler en dårlig spiller MYE blir ikke spilleren god av den grunn. Alle kan se at det å rekruttere dyre championship spillere er det dummeste du gjør. Ã… betale mye for middelmådighet er spesial kompetansen på en del av trenerne som går på rundgang i denne ligaen.

Ja jeg registrerer det du sier og synes ærlig talt du sier veldig mye fornuftig. Ikke det at jeg synes Uwe var noe bedre, men det er nå en annen diskusjon ;-)
We are Leeds and we are proud of it!

Runar

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4354 på: Januar 28, 2016, 16:20:28 »
Men skal vi først bli nummer 15 er det greit å ikke gå konk i sammeslengen.
 

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4355 på: Januar 28, 2016, 17:18:59 »
Men skal vi først bli nummer 15 er det greit å ikke gå konk i sammeslengen.

Det er sant og der er det jo betryggende å ha Cellino ved roret. Akkurat der har han stål kontroll. Jeg er blitt veldig glad i han, men ser jo at det finnes en del mangler jeg også, men mener fremdeles at han er den beste eieren vi har hatt siden Silvers dager!
We are Leeds and we are proud of it!

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4356 på: Januar 28, 2016, 17:35:57 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanskje spesielt ryktesprederne i Leeds Fans Ltd.

Hvilke rykter fra LFU er det du sikter til?


Sitat
Planen var å ta over 25% av klubben for å få en plass i styret.

Planen nå er å ta over - uten penger - for å selge videre til......en......eller.....flere.....fans? Poenget at det finnes neppe flere Leedssupportere som ønsker å investere etter at ALLE går sammen om å kjøpe fra Cellino i førstehånd.

Skal LUF være mellommenn og velge ut kjøpere...fra hvilket marked?

Igjen: Konseptet var en plass i styret.

Leeds Fans LLP har analysert klubbens økonomi og kommet til at dette går på dunken hvis ikke de får ta over....

Ser litt stusselig ut med 500k...
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4357 på: Januar 28, 2016, 17:54:32 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanskje spesielt ryktesprederne i Leeds Fans Ltd.

Hvilke rykter fra LFU er det du sikter til?


Sitat
Planen var å ta over 25% av klubben for å få en plass i styret.

Planen nå er å ta over - uten penger - for å selge videre til......en......eller.....flere.....fans? Poenget at det finnes neppe flere Leedssupportere som ønsker å investere etter at ALLE går sammen om å kjøpe fra Cellino i førstehånd.

Skal LUF være mellommenn og velge ut kjøpere...fra hvilket marked?

Igjen: Konseptet var en plass i styret.

Leeds Fans LLP har analysert klubbens økonomi og kommet til at dette går på dunken hvis ikke de får ta over....

Ser litt stusselig ut med 500k...

Har de sagt at det går dunken hvis LFU ikke får ta over?

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4358 på: Januar 28, 2016, 20:18:29 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanskje spesielt ryktesprederne i Leeds Fans Ltd.

Hvilke rykter fra LFU er det du sikter til?


Sitat
Planen var å ta over 25% av klubben for å få en plass i styret.

Planen nå er å ta over - uten penger - for å selge videre til......en......eller.....flere.....fans? Poenget at det finnes neppe flere Leedssupportere som ønsker å investere etter at ALLE går sammen om å kjøpe fra Cellino i førstehånd.

Skal LUF være mellommenn og velge ut kjøpere...fra hvilket marked?

Igjen: Konseptet var en plass i styret.

Leeds Fans LLP har analysert klubbens økonomi og kommet til at dette går på dunken hvis ikke de får ta over....

Ser litt stusselig ut med 500k...
Nå er det vel du som sprer rykter, promo.
Jon R.

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4359 på: Februar 04, 2016, 10:55:33 »
Nå er ikke jeg noen regnskapsekspert, men jeg tok en titt på regnskapene fra 2010/11 og 2013/14 , og lekte litt med tallene.

Jeg har tidligere sagt at Leeds har et betydelig inntektspotensial. I 2010/11-sesongen var turnoveren £32,7M. Dette var riktignok sesongen etter opprykket, men jeg tviler på at Bates’ regime var særlig dyktige på å utnytte potensialet. For å gjøre det måtte de ha hatt en helt annen interaksjon med byen og sponsorer, etter min forståelse.

Tommelfingerregelen til UEFA (gjelder den fortsatt?) om at man kan ha lønnsutgifter på 70 prosent av inntektene, tilsier at et lønnsbudsjett på £22,9M ikke ville vært urimelig i 10/11. Lønnsutgiftene var £16,5M. Overskuddet var £3,5M, etter skatt. Om klubben hadde hatt lønnsutgifter på 22,9M, ville det snudd resultatet til underskudd. Underskuddet ville kanskje blitt om lag det samme som klubben betalte i leie for ER og TA, i overkant av £2M. Klubben var kanskje noe tungdrevet utover dette, men ikke spesielt.

Vi ble nummer 7 i 10/11. I 11/12 og 12/13 falt inntektene og resultatene på banen.

Under GFHs styring i 2013/14 hadde turnoveren falt til 25,3M. Altså ned £7,4M siden 10/11. Lønnsutgiftene var £22,4M. Altså opp £5,9M siden 10/11. Og altså for høye lønnsutgifter for den turnoveren, men ikke så forferdelig høye om man hadde klart å stabilisere inntektene på 2011-nivå.

Summen av endring i turnover og lønnsutgifter var £13,3M i negativ retning. Sammenlignet med 10/11-sesongen skulle det isolert sett tilsi et underskudd under £10M.

Underskuddet i 13/14 var likevel nesten £23M!

Som sagt er jeg ingen regnskapsekspert, så jeg klarer ikke forstå hvordan dette har vært mulig, og jeg klarer ikke lese dette ut av regnskapet. Men jeg leser jo at GFH i sitt drøye år med eierskapet i klubben klarte å opparbeide en gjeld til seg selv på nesten £21M. Nå antar jeg noe av dette er knyttet til transaksjonen av aksjer til Cellino, men det er også på det rene at GFH belastet klubben med betydelige «management fees». £4,5M i 2013 er nevnt på 2900miles.com.

Dette sier noe om hvor mye GFH klarte å rævkjøre klubben i løpet av svært kort tid.

Vi ble nummer 15 i 13/14. Snakk om å få lite ut av pengene.

Så sies det i artikkelen til Phil Hay at tapet i 2014/15 vil ligge på £3-4M. Det er en betydelig forbedring, og også helt nødvendig. Vi snakker om opp mot £20M forbedring. Det skal Cellino ha ros for, la det være klart! Det kan være vanskelig å forstå hvordan dette har gått til - hvor har Cellino kuttet?  For til sammen £20M (gitt at inntektene ikke økte)? Hay-artikkelen nevner noe: Reduserte lønnsutgifter (£19M i 14/15) betyr noe, men ikke så mye som vi kanskje trodde. Hvis GFH-lån er reforhandlet betød det forhåpentligvis lavere renteutgifter. McCormack-salget, selv om mesteparten her ble svidd av.

Jeg tror det er vel så viktig er å forstå hvordan GFH klarte å påføre klubben et så vanvittig underskudd året før. Jeg vil tro bortfall av management fees fra GFH betød mange millioner pund spart i 14/15, og kan forklare en vesentlig andel av forbedret regnskapsresultat.

Jeg vet ikke om regnskapet for  14/15 kan gi noen gode svar på dette.

For tiden skal årlige lønnsutgifter være ca £13M. Resultatene er uendret siden 13/14, altså en betydelig forbedring i sportslige resultater per pund brukt siden forferdelige GFH. Men ikke fryktelig mye bedre enn Bates.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det skal være mulig å drive Leeds i regnskapsmessig balanse og samtidig ha et bruktbart sportslig budsjett. Om inntektene kan økes til £30M, som bør være oppnåelig, vil et lønnsbudsjett på 70 % utgjøre £21M.

Så er problemet blant annet at man ikke eier ER og TA og de ekstra leieutgiftene det medfører. Det er vel snakk om til sammen om lag £2,5M i året nå, tatt fra hukommelsen. Om man kunne ha vært tilstrekkelig kredittverdig til å få lån til å kjøpe disse tilbake, ville man med greie rentebetingelser kunne redusere årlige utgifter en del ved å eie og betale på et lån, i stedet for å leie.


Jeg ser det påstås av noen på waccoe at GFH tok ut £1,5 mill pund i management fees per måned. Det utgjør i så fall £18 mill i året, og forklarer lett det voldsomme underskuddet i 13-14. Jeg antar GFH ikke kan ta ut disse lenger. Med samme drift vil altså underskuddet være ca £5M i året. Lønnsposten ble tatt ned ca £3M i 14-15 og er enda lavere nå. Det skulle vel bety overskudd i 15-16? Vi får se.

Management fees til GFH ble dekket inn ved å ta opp lån hos nettopp GFH, siden klubben ikke kunne betale disse regningene. Det er vel snakk om  mer enn £20M. Alle potensielle kjøpere med fornuften i behold ville latt dette direkte komme til avtrekk av en kjøpssum for klubben, siden verdien av klubben ble redusert tilsvarende (ingen verdier skapt som følge av GFHs management!). Bare ikke Cellino. Var det ikke slik at noen (TogetherLeeds?) bød £7M for klubben høsten 2013? Høres ikke så urimelig ut, sett i ettertid.


Dette bygger under det vi visste fra før, nemlig det faktum at Cellino langt fra berget klubben da han kjøpte til blodpris. Han berget GFH.

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4360 på: Februar 04, 2016, 13:01:52 »
Management fees til GFH ble dekket inn ved å ta opp lån hos nettopp GFH, siden klubben ikke kunne betale disse regningene.

Herregud, er dette virkelig lov..??
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4361 på: Februar 04, 2016, 13:11:21 »
Management fees til GFH ble dekket inn ved å ta opp lån hos nettopp GFH, siden klubben ikke kunne betale disse regningene.

Herregud, er dette virkelig lov..??

Jeg vet ikke at det var det som skjedde, så jeg var kanskje litt vel bastant i ordlyden, men jeg kan ikke skjønne hvordan det ellers er gjort. At eieren gir lån til et selskap for at det skal kunne betale sine regninger, er nok ikke så uvanlig? At det var eieren som også fakturerte er kanskje mer uvanlig - jeg vet ikke.
« Siste redigering: Februar 04, 2016, 13:42:59 av willum »

Cannavaro

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4362 på: Februar 04, 2016, 16:02:34 »
Istedenfor å spekulere så mye om regnskap i tråden her, så er det vel like greit å vente på fasiten i slutten av mars. Da skal det vel komme tall for regnskapsåret 14/15.  Ifølge Evans så har han uttalt at folk vil bli overrasket over hvor mye Massimo har gjort for å bedre økonomien i klubben ihvertfall. Så kan vi heller starte på`n igjen i april om hvor mye man stoler på regnskapet til en italiener som er tiltalt ørten ganger for unndragelser.....
MFLU - Miracles For Leeds United

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4363 på: Februar 04, 2016, 16:50:39 »
Istedenfor å spekulere så mye om regnskap i tråden her, så er det vel like greit å vente på fasiten i slutten av mars. Da skal det vel komme tall for regnskapsåret 14/15.  Ifølge Evans så har han uttalt at folk vil bli overrasket over hvor mye Massimo har gjort for å bedre økonomien i klubben ihvertfall. Så kan vi heller starte på`n igjen i april om hvor mye man stoler på regnskapet til en italiener som er tiltalt ørten ganger for unndragelser.....


Egentlig:



En glimrende analyse av Willum!

Jeg setter STOR pris på at forumdebbattanter går dybden på den informasjonen vi sitter med!  :)

Tusen takk!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4364 på: Februar 04, 2016, 21:09:49 »



Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4365 på: Februar 06, 2016, 12:09:33 »
Jeg skjønner veldig lite av at det er et stort flertall av Leeds supportere som vil ha bort Cellino.

Anyone who do not have amnesia put up your hand and support Cellino!
We are Leeds and we are proud of it!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4366 på: Februar 06, 2016, 15:35:53 »
Jeg skjønner veldig lite av at det er et stort flertall av Leeds supportere som vil ha bort Cellino.

Anyone who do not have amnesia put up your hand and support Cellino!

Veeeldig usikker på om det flertallet er så stort, om det er flertall i det hele tatt.

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4367 på: Februar 07, 2016, 07:25:31 »
Hvis han bare hadde konsentrert seg om det han er flink til, og overlatt det sportslige til fagfolk, så...

Ja, og så hadde det vært en fordel om han var henimot middels ærlig og uselvisk.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4368 på: Februar 07, 2016, 13:12:41 »
Til sommeren får vi vite om Cellino føler han har lykkes med å ta klubben fremover, og om det er tid for å gjøre et seriøst push for opprykk.  Hvis ikke så tror jeg han selger Leeds denne sommeren .  Leeds har vært et midten-lag i begge disse seongene, noe jeg tror var kalkulert  fra Massimos side. Han har flere ganger sagt  at Leeds ikke var "klar for"  Premier League ennå.

Jeg  sitter også med en følelse av at  Evans er en midlertidig løsning for å beholde plassen i ch.ship.
Hovedsatsing på et opprykk (spillerkjøp) bør komme i sommervinduet når mange spillere er tilgjengelige.  Jeg tar derfor ikke et "skuffende"  januar-vindu så veldig tungt, selv om det er spennende med hver nye spiller vi får. Noen middels spillere er kjøpt inn for å roe fansen litt, tror jeg.

Altså:
Denne sesongen  skurer og går til vi skriver mai og havner midt på tabellen.  Da  blir nye beslutninger tatt.  Det skjer ikke noe spennende  i klubben før den tid, slik jeg ser det.

« Siste redigering: Februar 07, 2016, 17:00:12 av Josch »

Blank_File

Sv: Sv: Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4369 på: Februar 07, 2016, 17:13:03 »
Til sommeren får vi vite om Cellino føler han har lykkes med å ta klubben fremover, og om det er tid for å gjøre et seriøst push for opprykk.  Hvis ikke så tror jeg han selger Leeds denne sommeren .  Leeds har vært et midten-lag i begge disse seongene, noe jeg tror var kalkulert  fra Massimos side. Han har flere ganger sagt  at Leeds ikke var "klar for"  Premier League ennå.

Jeg  sitter også med en følelse av at  Evans er en midlertidig løsning for å beholde plassen i ch.ship.
Hovedsatsing på et opprykk (spillerkjøp) bør komme i sommervinduet når mange spillere er tilgjengelige.  Jeg tar derfor ikke et "skuffende"  januar-vindu så veldig tungt, selv om det er spennende med hver nye spiller vi får. Noen middels spillere er kjøpt inn for å roe fansen litt, tror jeg.

Altså:
Denne sesongen  skurer og går til vi skriver mai og havner midt på tabellen.  Da  blir nye beslutninger tatt.  Det skjer ikke noe spennende  i klubben før den tid, slik jeg ser det.

Det er selvsagt lov å håpe, men basert på tidligere erfaringer med Cellino er det ikke særlig lurt å ha for mye håp. Hva han egentlig planlegger er jammen ikke godt å si. Jeg tørr ikke spå i frykt for nok en personlig påkjenning. Det skjer stadig drypp av noe positivt, det er ikke det jeg mener, men samlet sett er Cellino en voldsom belastning for klubben.

Han skal ha mye kred for at det ser ut til at han kan ha ryddet opp økonomisk, men det er liksom så vanskelig å vite om man kan tro på disse tallene også. Kort fortalt er min tillit til Cellino så liten at jeg ikke kan tro på at han plutselig skal finne ut hvordan "alt" bør gjøres.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4370 på: Februar 07, 2016, 19:42:34 »
Jeg tviler likvel på om en annen eier fra  2014 ville klart å få Leeds opp i Premier League (eller  top 6) denne våren.  Det var mange B-spillere og mange unge   i klubben i 2014 , som ikke ville fått plass i en førsteelver til opprykksplass . Da måtte man kjøpt en helt ny og god spillerstall på to somre og hatt flaks med trener og miks. De fleste nye eiere bruker faktisk noen år på å rykke opp selv om de betaler mye penger (Leicester, Brighton, Boro, Derby, Watford , QPR,  osv. Av disse  har noen lag ennå ikke lykkes).

Sånn sett ligger ikke Leeds noe dårligere an en andre lag med to år gammel eier som satser på opprykk. :)

kongsmo

Sv:
« Svar #4371 på: Februar 07, 2016, 20:50:35 »
Jeg vil påstå at vi kastet bort en hel sesong pga at Cellino handlet serie B spillere som en full sjømann, og trodde han hadde en quick-fix på hvordan han skulle få Leeds ut av championship!
"SNIFFER"

Cherry

Sv:
« Svar #4372 på: Februar 08, 2016, 07:45:54 »
Jeg vil påstå at vi kastet bort en hel sesong pga at Cellino handlet serie B spillere som en full sjømann, og trodde han hadde en quick-fix på hvordan han skulle få Leeds ut av championship!

Det var en mildt sagt frynsete start av Cellino/Salerno hos oss ja. Ingen av de 2 hadde noe kjennskap til hva CC egentlig sto for i tempo, kvalitet og guts....de trodde begge at Serie B i Italia var  bedre enn CC i England -. og derfor var det logisk for de og hente spillere på en rimelig lønn , som allikevel var mer fristende enn lønnen i Serie B
på disse spillerne som ankom...

Sivestri og Berardi er beholdningen ..4 coacher`senere...og mye surr og rot til enorm frustrasjon blant oss fans..
 

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4373 på: Februar 08, 2016, 08:54:51 »
Den første sesongen kan vi sette på kontoen for dårlig lokal erfaring.
Og dette kan jeg tilgi, men synes egentlig vi har fortsatt i samme tralten når det gjelder signeringer. Middelmådige spillere som ikke hever laget. Dette er ikke noe fenomen som gjelder kun under Cellino. Dette har vi holdt på med i over 10 år nå.

Hovedproblemet når det gjelder dårlige innkjøp er manglende investeringer i speiding. Det er ikke-eksisterende.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

gulle

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4374 på: Februar 08, 2016, 09:02:49 »
Den første sesongen kan vi sette på kontoen for dårlig lokal erfaring.
Og dette kan jeg tilgi, men synes egentlig vi har fortsatt i samme tralten når det gjelder signeringer. Middelmådige spillere som ikke hever laget. Dette er ikke noe fenomen som gjelder kun under Cellino. Dette har vi holdt på med i over 10 år nå.

Hovedproblemet når det gjelder dårlige innkjøp er manglende investeringer i speiding. Det er ikke-eksisterende.
hovedproblemet med Cellino er helheten
Du må speide etter spillere med rette egenskaper for LAGET og det igjen har sammenheng med hvem manageren vil bruke.
Du må ha bra mye flaks hvis dette skal klaffe under Cellinos managerforbruk
Nå rykker vi opp! Jasederja

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4375 på: Februar 08, 2016, 09:42:48 »
Den første sesongen kan vi sette på kontoen for dårlig lokal erfaring.
Og dette kan jeg tilgi, men synes egentlig vi har fortsatt i samme tralten når det gjelder signeringer. Middelmådige spillere som ikke hever laget. Dette er ikke noe fenomen som gjelder kun under Cellino. Dette har vi holdt på med i over 10 år nå.

Hovedproblemet når det gjelder dårlige innkjøp er manglende investeringer i speiding. Det er ikke-eksisterende.
hovedproblemet med Cellino er helheten
Du må speide etter spillere med rette egenskaper for LAGET og det igjen har sammenheng med hvem manageren vil bruke.
Du må ha bra mye flaks hvis dette skal klaffe under Cellinos managerforbruk

Det er sant, men dette med å hente middelmådigheter er ikke noe som har kommet med Cellino.
Dette har vi hatt i mange år.

Tror det ville lønnet seg veldig å hentet inn 1-2 speidere.

Men klart, er viktig med en satt strategi på vilke typer man vil ha inn i klubben.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Blank_File

Sv:
« Svar #4376 på: Februar 08, 2016, 10:36:47 »
Hva i all verden skal få en spiller til å velge Leeds i konkurranse med andre Championshipklubber i dag er mitt spørsmål? Vi betaler ikke mer, har fått et forferdelig rykte og alle vet at vi bytter trenere minst en gang i året. Nå har vi heller ikke klart å blande oss blant de beste og vise fremgang på noen år.

Det eneste argumentet for å velge Leeds fremfor andre er at vi har en stor fanbase og er forholdsvis bra treningsanlegg.

De fleste vil velge sportslig fremgang og lønn over det vi har som ikke alle andre har.

Det er den enkle grunnen til at vi ikke får tak i bedre spillere. Det tror i alle fall jeg.

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4377 på: Februar 08, 2016, 10:48:07 »
Jeg skjønner veldig lite av at det er et stort flertall av Leeds supportere som vil ha bort Cellino.

Anyone who do not have amnesia put up your hand and support Cellino!

Veeeldig usikker på om det flertallet er så stort, om det er flertall i det hele tatt.

Kanskje flertallet gjelder bare i nisselandet Norge?! ;-)

Godt å høre at du mener at meningene er mer delt enn det jeg antok :-)
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Sv: Sv: Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4378 på: Februar 08, 2016, 10:50:56 »
Til sommeren får vi vite om Cellino føler han har lykkes med å ta klubben fremover, og om det er tid for å gjøre et seriøst push for opprykk.  Hvis ikke så tror jeg han selger Leeds denne sommeren .  Leeds har vært et midten-lag i begge disse seongene, noe jeg tror var kalkulert  fra Massimos side. Han har flere ganger sagt  at Leeds ikke var "klar for"  Premier League ennå.

Jeg  sitter også med en følelse av at  Evans er en midlertidig løsning for å beholde plassen i ch.ship.
Hovedsatsing på et opprykk (spillerkjøp) bør komme i sommervinduet når mange spillere er tilgjengelige.  Jeg tar derfor ikke et "skuffende"  januar-vindu så veldig tungt, selv om det er spennende med hver nye spiller vi får. Noen middels spillere er kjøpt inn for å roe fansen litt, tror jeg.

Altså:
Denne sesongen  skurer og går til vi skriver mai og havner midt på tabellen.  Da  blir nye beslutninger tatt.  Det skjer ikke noe spennende  i klubben før den tid, slik jeg ser det.

Det er selvsagt lov å håpe, men basert på tidligere erfaringer med Cellino er det ikke særlig lurt å ha for mye håp. Hva han egentlig planlegger er jammen ikke godt å si. Jeg tørr ikke spå i frykt for nok en personlig påkjenning. Det skjer stadig drypp av noe positivt, det er ikke det jeg mener, men samlet sett er Cellino en voldsom belastning for klubben.

Han skal ha mye kred for at det ser ut til at han kan ha ryddet opp økonomisk, men det er liksom så vanskelig å vite om man kan tro på disse tallene også. Kort fortalt er min tillit til Cellino så liten at jeg ikke kan tro på at han plutselig skal finne ut hvordan "alt" bør gjøres.

Om det ikke hadde vært sant at han hadde ryddet opp økonomisk så hadde vi i Januar hatt transfer embargo og ikke hatt noe mulighet til å signe Dia! Visste du ikke at Leeds hadde et enormt underskudd før han tok over som førte til transfer embargo ifjor?!
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Sv:
« Svar #4379 på: Februar 08, 2016, 10:54:39 »
Jeg vil påstå at vi kastet bort en hel sesong pga at Cellino handlet serie B spillere som en full sjømann, og trodde han hadde en quick-fix på hvordan han skulle få Leeds ut av championship!

Det var en mildt sagt frynsete start av Cellino/Salerno hos oss ja. Ingen av de 2 hadde noe kjennskap til hva CC egentlig sto for i tempo, kvalitet og guts....de trodde begge at Serie B i Italia var  bedre enn CC i England -. og derfor var det logisk for de og hente spillere på en rimelig lønn , som allikevel var mer fristende enn lønnen i Serie B
på disse spillerne som ankom...

Sivestri og Berardi er beholdningen ..4 coacher`senere...og mye surr og rot til enorm frustrasjon blant oss fans..

Antenucci har jo ikke vært dårig(toppscorer i fjor og en av de beste mot Bolton når vi gikk videre i cupen), i tillegg startet også Bianchi bra og jeg tror han hadde lykkes om han hadde fått tillitt! Til sist, men ikke minst så heter vår beste stopper Bellusci og er  etter mitt syn en av de beste forsvarerne i ligaen så de lyktes i alle fall med 5 signeringer etter mitt skjønn!
We are Leeds and we are proud of it!