Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1426440 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4380 på: Februar 08, 2016, 10:59:18 »
Den første sesongen kan vi sette på kontoen for dårlig lokal erfaring.
Og dette kan jeg tilgi, men synes egentlig vi har fortsatt i samme tralten når det gjelder signeringer. Middelmådige spillere som ikke hever laget. Dette er ikke noe fenomen som gjelder kun under Cellino. Dette har vi holdt på med i over 10 år nå.

Hovedproblemet når det gjelder dårlige innkjøp er manglende investeringer i speiding. Det er ikke-eksisterende.

Synes ikke vi fortsetter i samme tralten! Jeg mener seriøst at signeringer som Dallas, Wood, Bridcutt, Carayol og Dia er langt bedre enn signeringer som Hunt, Murphy, Zaliukas og Morrison!!!

Kom an amnesia må da være mulig å få bort med hyppig bruk av google før man poster en post ;-)
We are Leeds and we are proud of it!

AndyMathie

Sv:
« Svar #4381 på: Februar 08, 2016, 11:03:34 »
Hva i all verden skal få en spiller til å velge Leeds i konkurranse med andre Championshipklubber i dag er mitt spørsmål? Vi betaler ikke mer, har fått et forferdelig rykte og alle vet at vi bytter trenere minst en gang i året. Nå har vi heller ikke klart å blande oss blant de beste og vise fremgang på noen år.

Det eneste argumentet for å velge Leeds fremfor andre er at vi har en stor fanbase og er forholdsvis bra treningsanlegg.

De fleste vil velge sportslig fremgang og lønn over det vi har som ikke alle andre har.

Det er den enkle grunnen til at vi ikke får tak i bedre spillere. Det tror i alle fall jeg.


Mange spillere velger Leeds foran andre fordi vi tross alt er den klart største klubben i Championship! Bridcutt hadde flere andre alternativer, men velger oss, det samme hadde flere andre spillere som er kommet til klubben. Klart nå velger spillere andre alternativer nå i januar fordi vi lå i ingenmannsland, men i sommer står vi igjen i fører setet om å hente spillere til Championship og til Leeds. For som sakt vi er den klart største klubben og nesten alle som skal velge klubb har en eller anna slektning som er Leeds supporter! Dermed basta!!!
We are Leeds and we are proud of it!

Sydhagen

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4382 på: Februar 08, 2016, 14:31:04 »
Vi har idag, ifølge Evans, et budsjett helt i toppen av denne divisjonen. I tillegg har vi et av de beste akademiene i England.
Er helt tydelig at sluttproduktet blir for dårlig i Leeds.

Hva er feil?
Dette er ikke et problem bare pga Cellino, men det er per idag han som sitter med kontrollen/styringen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4383 på: Februar 08, 2016, 14:37:51 »
Vi har idag, ifølge Evans, et budsjett helt i toppen av denne divisjonen. I tillegg har vi et av de beste akademiene i England.
Er helt tydelig at sluttproduktet blir for dårlig i Leeds.

Hva er feil?
Dette er ikke et problem bare pga Cellino, men det er per idag han som sitter med kontrollen/styringen.

Vi har etter det jeg vil påstå et vanvittig potensiale. Men med dårlige avgjørelser på styreromet etterfulgt av den ene banditten etter den andre på eiersiden så kommer vi ikke fremover. Skal Leeds videre så må Cellino og GFH ut av klubben.

Eriksen55

Sv:
« Svar #4384 på: Februar 08, 2016, 14:44:49 »
Hva i all verden skal få en spiller til å velge Leeds i konkurranse med andre Championshipklubber i dag er mitt spørsmål? Vi betaler ikke mer, har fått et forferdelig rykte og alle vet at vi bytter trenere minst en gang i året. Nå har vi heller ikke klart å blande oss blant de beste og vise fremgang på noen år.

Det eneste argumentet for å velge Leeds fremfor andre er at vi har en stor fanbase og er forholdsvis bra treningsanlegg.

De fleste vil velge sportslig fremgang og lønn over det vi har som ikke alle andre har.

Det er den enkle grunnen til at vi ikke får tak i bedre spillere. Det tror i alle fall jeg.


Mange spillere velger Leeds foran andre fordi vi tross alt er den klart største klubben i Championship! Bridcutt hadde flere andre alternativer, men velger oss, det samme hadde flere andre spillere som er kommet til klubben. Klart nå velger spillere andre alternativer nå i januar fordi vi lå i ingenmannsland, men i sommer står vi igjen i fører setet om å hente spillere til Championship og til Leeds. For som sakt vi er den klart største klubben og nesten alle som skal velge klubb har en eller anna slektning som er Leeds supporter! Dermed basta!!!

Totalt uenig!!

Hvor stor klubb er vi egentlig?

Vi er kanskje den største klubben hva gjelder rot og utenomsportlige ting. Men når det gjelder kvaliteter på banen er vi ikke stort større enn enn parantes. Jeg trener unger. Når jeg snakker om Leeds så har den knapt hørt om det og vet ikke hva det er.. Er det å være stor?

At vi er i førersete hva angår å hente de beste spillerne til denne ligaen orker jeg ikke kommentere engang. Da hadde vi ikke hatt dagens stall...og den hadde ihvertfall ikke blitt styrt av en Hockaday, Readfern eller Evans...





« Siste redigering: Februar 08, 2016, 14:51:18 av eriksen55 »

h.b

  • Gjest
Sv:
« Svar #4385 på: Februar 08, 2016, 14:58:26 »
Hva i all verden skal få en spiller til å velge Leeds i konkurranse med andre Championshipklubber i dag er mitt spørsmål? Vi betaler ikke mer, har fått et forferdelig rykte og alle vet at vi bytter trenere minst en gang i året. Nå har vi heller ikke klart å blande oss blant de beste og vise fremgang på noen år.

Det eneste argumentet for å velge Leeds fremfor andre er at vi har en stor fanbase og er forholdsvis bra treningsanlegg.

De fleste vil velge sportslig fremgang og lønn over det vi har som ikke alle andre har.

Det er den enkle grunnen til at vi ikke får tak i bedre spillere. Det tror i alle fall jeg.


Mange spillere velger Leeds foran andre fordi vi tross alt er den klart største klubben i Championship! Bridcutt hadde flere andre alternativer, men velger oss, det samme hadde flere andre spillere som er kommet til klubben. Klart nå velger spillere andre alternativer nå i januar fordi vi lå i ingenmannsland, men i sommer står vi igjen i fører setet om å hente spillere til Championship og til Leeds. For som sakt vi er den klart største klubben og nesten alle som skal velge klubb har en eller anna slektning som er Leeds supporter! Dermed basta!!!

Totalt uenig!!

Hvor stor klubb er vi egentlig?

Vi er kanskje den største klubben hva gjelder rot og utenomsportlige ting. Men når det gjelder kvaliteter på banen er vi ikke stort større enn enn parantes. Jeg trener unger. Når jeg snakker om Leeds så har den knapt hørt om det og vet ikke hva det er.. Er det å være stor?

At vi er i førersete hva angår å hente de beste spillerne til denne ligaen orker jeg ikke kommentere engang. Da hadde vi ikke hatt dagens stall...og den hadde ihvertfall ikke blitt styrt av en Hockaday, Readfern eller Evans...

Vi må huske på at vi tross alt er en mindre klubb enn Sunderland og Sheffield Wednesday  når det kommer til å vinne serien.https://snl.no/engelske_seriemestere_i_fotball.
Så jo lengre ute fra det store selskap, jo mindre klubb blir vi etterhvert. Til og med Pompey og Huddersfield er like store klubber sett med seriemesterskapsøyne. Så jo lengre vekk fra det gode selskap, jo verre blir det å kalle seg en stor klubb med tiden

auren

Sv:
« Svar #4386 på: Februar 08, 2016, 17:47:57 »
Hva i all verden skal få en spiller til å velge Leeds i konkurranse med andre Championshipklubber i dag er mitt spørsmål? Vi betaler ikke mer, har fått et forferdelig rykte og alle vet at vi bytter trenere minst en gang i året. Nå har vi heller ikke klart å blande oss blant de beste og vise fremgang på noen år.

Det eneste argumentet for å velge Leeds fremfor andre er at vi har en stor fanbase og er forholdsvis bra treningsanlegg.

De fleste vil velge sportslig fremgang og lønn over det vi har som ikke alle andre har.

Det er den enkle grunnen til at vi ikke får tak i bedre spillere. Det tror i alle fall jeg.


Mange spillere velger Leeds foran andre fordi vi tross alt er den klart største klubben i Championship! Bridcutt hadde flere andre alternativer, men velger oss, det samme hadde flere andre spillere som er kommet til klubben. Klart nå velger spillere andre alternativer nå i januar fordi vi lå i ingenmannsland, men i sommer står vi igjen i fører setet om å hente spillere til Championship og til Leeds. For som sakt vi er den klart største klubben og nesten alle som skal velge klubb har en eller anna slektning som er Leeds supporter! Dermed basta!!!

Totalt uenig!!

Hvor stor klubb er vi egentlig?

Vi er kanskje den største klubben hva gjelder rot og utenomsportlige ting. Men når det gjelder kvaliteter på banen er vi ikke stort større enn enn parantes. Jeg trener unger. Når jeg snakker om Leeds så har den knapt hørt om det og vet ikke hva det er.. Er det å være stor?

At vi er i førersete hva angår å hente de beste spillerne til denne ligaen orker jeg ikke kommentere engang. Da hadde vi ikke hatt dagens stall...og den hadde ihvertfall ikke blitt styrt av en Hockaday, Readfern eller Evans...

Vi må huske på at vi tross alt er en mindre klubb enn Sunderland og Sheffield Wednesday  når det kommer til å vinne serien.https://snl.no/engelske_seriemestere_i_fotball.
Så jo lengre ute fra det store selskap, jo mindre klubb blir vi etterhvert. Til og med Pompey og Huddersfield er like store klubber sett med seriemesterskapsøyne. Så jo lengre vekk fra det gode selskap, jo verre blir det å kalle seg en stor klubb med tiden

Helt enig. Leeds har ikke mye å skrive i historiebøkene utenom Revie-perioden på noen få år på slutten av 60-tallet og tidlig 70-tall. Vi "flakset" til oss et seriegull i 92, og hadde noe på gang under DOL, men sett bort fra dette har vi nesten vært en parantes i engelsk fotball. På 40 år har vi tatt ett seriegull og null cupgull, og har vel nesten like mange år under øverste som på øverste nivå.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4387 på: Februar 09, 2016, 15:58:03 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4388 på: Februar 09, 2016, 16:55:25 »
Langt innlegg om Cellino og utestengelse :

http://m.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-celino-needs-to-front-up-1-7723019


FA sliter. ☺


Leeds United: Celino needs to front up

Massimo Cellino chatting with Executive Director Paul Bell during the clash against Nottingham Forest.
Phil Hay
14:31 Tuesday 09 February 2016

Awkward questions surround Steve Evans but answers can only come from above him. In the midst of another aimless season and the disillusionment caused by it, Massimo Cellino has been conspicuous by his silence.

Leeds United’s owner is very much on the scene at Elland Road, no longer subject to a self-imposed ban from the club’s games, but his outlook and his intentions are as unclear as ever. Cellino hovers in the background, aware of pressure coming from different angles but yet to succumb to it.

There is much for Cellino to speak about: the state of United’s season and squad after an underwhelming transfer window; the status of his Football League disqualification which, almost four months after the governing body imposed it, has still not taken effect; and the suggestion that he continues to look for a way out of Leeds, fuelled by sightings of him with Steve Parkin, the Yorkshire businessman who has tried and failed to buy a majority share in the club at least twice before.

The situation with Cellino’s Football League ban is remarkable, not only because of the time it has taken the governing body to enforce it but because of the confidentiality surrounding it. When Cellino was previously disqualified from running Leeds in 2014 – a penalty incurred after he was found guilty by an Italian court of evading tax owed on a private yacht – the Football League announced the sanction and dealt with an appeal in the space of a month-and-a-half. Even now it cannot say if or when Cellino’s second ban will come into force.

Cellino faces a 223-day suspension as owner of United after a judge in Cagliari ruled in June that he had deliberately avoided VAT due on a Range Rover imported by him from the USA. The Football League studied the court’s written judgement and announced on October 19 – the day Cellino sacked and replaced head coach Uwe Rosler with Evans – that the 59-year-old was in breach of its Owners and Directors Test. Cellino appealed on October 28.

The Football League will not comment on the delay, apart from reiterating that Cellino will be barred from Elland Road for 223 days if his challenge fails. But the process is believed to have been held up by a separate attempt by Cellino to quash his ban via the Football Association.

Cellino has long argued that the FL has no grounds to disqualify him, in part because convictions in Italy are not formally recognised until criminal cases have passed through two stages of appeal. That argument was dismissed by QC Tim Kerr, who overturned the FL’s bid to block Cellino’s takeover of Leeds in April 2014 and has never held sway with the League itself.

Shortly after his first ownership ban was imposed, Cellino asked the FA to arbitrate. The Italian, however, is understood to have suspended that process in July of last year following the conclusion of the Range Rover tax case. Sources close to him say he took that decision because he believed the FL would not seek to disqualify him again, despite his fresh conviction. The League’s move in October to bar him for a second time – a penalty which caught Cellino by surprise – is believed to have led him to restart the arbitration process.


FA arbitration, detailed in section K of its rules, is confidential. The FA will not even confirm whether Cellino has asked it to arbitrate. An FA spokesman told the YEP: “Rule K is a completely private process and thus we (the FA’s general staff) are never informed of any such motion and certainly could not comment.”

Some with experience of FA arbitration say Cellino’s appeal against his 223-day Football League ban cannot take place until the FA has ruled on the dispute first. None involved will say if a date for the conclusion of arbitration has been set or if the process has a fixed timescale. Cellino’s pending disqualification has now been hanging over him and Leeds United for 113 days, with no obvious end in sight.

Cellino claims his position has been strengthened by a change to Italian law, downgrading certain offences from criminal to civil. The Football League only has the power to disqualify directors for unspent criminal convictions which represent a “dishonest act”.

Before Christmas, a case in which Cellino was accused of failing to pay tax owed on transfers completed during his time as Cagliari owner was dismissed on that basis. Another case, in which Cellino was said to have evaded VAT on a private yacht named Lucky 23, was due to return to court on January 27. That hearing does not appear to have taken place.


With so much playing out behind the scenes, Leeds have meandered through Cellino’s second year as owner. Back in April 2014, a few days after his takeover, he predicted that the club would win promotion to the Premier League this season. Saturday’s 1-0 defeat to Nottingham Forest was their 10th of the campaign, pinning United in joint 15th position and allowing the Championship’s top six to break further away.

Evans came under pressure after that loss, forced to offer a fresh defence of a transfer window in which Leeds failed to address weaknesses in their squad.

“Primarily it never happened because of financial (reasons),” he said, explaining the deals which got away from him. “I don’t make those decisions but when the decision’s made that it’s too much money for the football club, I have to respect that.”

According to the ownership statement published on United’s website, Cellino remains in control of an 81 per cent stake at Elland Road and despite the presence of Parkin alongside him at recent matches, shows no sign of relinquishing control.

Cellino admitted recently to the YEP that the Italian trust used to fund his original buy-out would not inject further cash into Leeds until his dispute with the Football League was settled.


But he declined to discuss his future, or his immediate plans for the club. Rumours of a possible Qatari takeover bid he described as “fairy tales”.



Read more: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-lufc-news/leeds-united-celino-needs-to-front-up-1-7723019#ixzz3zgdOn5FQ
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4389 på: Februar 09, 2016, 16:56:38 »
Her er vel essensen:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4390 på: Februar 09, 2016, 17:41:55 »
Her er vel essensen:




Da tilsier dette 223 dager som han er utestengt. Ingen penger til spillerkjøp i sommer. Og opprykksesongen som skulle være neste sesong. Det blir plutselig sesongen da alt gikk helt på tryne, og et nedrykk kan forventes

AndyMathie

Sv:
« Svar #4391 på: Februar 09, 2016, 19:11:07 »
Hva i all verden skal få en spiller til å velge Leeds i konkurranse med andre Championshipklubber i dag er mitt spørsmål? Vi betaler ikke mer, har fått et forferdelig rykte og alle vet at vi bytter trenere minst en gang i året. Nå har vi heller ikke klart å blande oss blant de beste og vise fremgang på noen år.

Det eneste argumentet for å velge Leeds fremfor andre er at vi har en stor fanbase og er forholdsvis bra treningsanlegg.

De fleste vil velge sportslig fremgang og lønn over det vi har som ikke alle andre har.

Det er den enkle grunnen til at vi ikke får tak i bedre spillere. Det tror i alle fall jeg.


Mange spillere velger Leeds foran andre fordi vi tross alt er den klart største klubben i Championship! Bridcutt hadde flere andre alternativer, men velger oss, det samme hadde flere andre spillere som er kommet til klubben. Klart nå velger spillere andre alternativer nå i januar fordi vi lå i ingenmannsland, men i sommer står vi igjen i fører setet om å hente spillere til Championship og til Leeds. For som sakt vi er den klart største klubben og nesten alle som skal velge klubb har en eller anna slektning som er Leeds supporter! Dermed basta!!!

Totalt uenig!!

Hvor stor klubb er vi egentlig?

Vi er kanskje den største klubben hva gjelder rot og utenomsportlige ting. Men når det gjelder kvaliteter på banen er vi ikke stort større enn enn parantes. Jeg trener unger. Når jeg snakker om Leeds så har den knapt hørt om det og vet ikke hva det er.. Er det å være stor?

At vi er i førersete hva angår å hente de beste spillerne til denne ligaen orker jeg ikke kommentere engang. Da hadde vi ikke hatt dagens stall...og den hadde ihvertfall ikke blitt styrt av en Hockaday, Readfern eller Evans...







Unger kan særdeles lite om fotball. Alle som har peiling på fotball vet at Leeds er en stor klubb!
We are Leeds and we are proud of it!

Eriksen55

Sv:
« Svar #4392 på: Februar 09, 2016, 21:06:12 »
Hva i all verden skal få en spiller til å velge Leeds i konkurranse med andre Championshipklubber i dag er mitt spørsmål? Vi betaler ikke mer, har fått et forferdelig rykte og alle vet at vi bytter trenere minst en gang i året. Nå har vi heller ikke klart å blande oss blant de beste og vise fremgang på noen år.

Det eneste argumentet for å velge Leeds fremfor andre er at vi har en stor fanbase og er forholdsvis bra treningsanlegg.

De fleste vil velge sportslig fremgang og lønn over det vi har som ikke alle andre har.

Det er den enkle grunnen til at vi ikke får tak i bedre spillere. Det tror i alle fall jeg.


Mange spillere velger Leeds foran andre fordi vi tross alt er den klart største klubben i Championship! Bridcutt hadde flere andre alternativer, men velger oss, det samme hadde flere andre spillere som er kommet til klubben. Klart nå velger spillere andre alternativer nå i januar fordi vi lå i ingenmannsland, men i sommer står vi igjen i fører setet om å hente spillere til Championship og til Leeds. For som sakt vi er den klart største klubben og nesten alle som skal velge klubb har en eller anna slektning som er Leeds supporter! Dermed basta!!!

Totalt uenig!!

Hvor stor klubb er vi egentlig?

Vi er kanskje den største klubben hva gjelder rot og utenomsportlige ting. Men når det gjelder kvaliteter på banen er vi ikke stort større enn enn parantes. Jeg trener unger. Når jeg snakker om Leeds så har den knapt hørt om det og vet ikke hva det er.. Er det å være stor?

At vi er i førersete hva angår å hente de beste spillerne til denne ligaen orker jeg ikke kommentere engang. Da hadde vi ikke hatt dagens stall...og den hadde ihvertfall ikke blitt styrt av en Hockaday, Readfern eller Evans...







Unger kan særdeles lite om fotball. Alle som har peiling på fotball vet at Leeds er en stor klubb!

Hva måles stort i da?

Vi har ikke mange tilskuere på hjemme kampene. Riktig nok fantastisk borte.. men 4000-6000 i det store bildet avgjør ikke om en klubb er stor.
Titler har vi fryktelig lite av.
Vi er mange norske Leeds supportere... Hvor mange har hørt om Leeds i Japan, Thailand, Uganda osv ?Globalt så vil jeg tro at Ole G Solskjær og David May alene er større enn hele klubben Leeds!
Hvor mange av våres snart 100 år gamle historie har vi vært et topplag?

Unger har peiling så det holder. Med all informasjonen dem får fra FIFA og manager spill og fotballkort så er dem nesten mer opplyst enn mange voksne.

Det lille forholdet mange har til Leeds i dag er at det er en klubb med mye rot. Den eneste vi har hatt av kontinuitet i Leeds er at vi har hatt udugelige eiere. Cellino har fortsatt den trenden med å dra oss lenger ned i dritten. Vi havner kun i media ( få land utenfor UK) når den idioten har gjort eller sagt noe dumt.

Cellino har tatt bort en del av gleden med å følge Leeds og gitt meg mye frustrasjon. Likevel betyr Leeds mye for meg. Vil alltid ha et håp om at den lille klubben med det store potensialet endag kan yppe seg med de store  :)


Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4393 på: Februar 10, 2016, 00:13:08 »
Dette er overdrevet.

Leeds er nå en klubb  som kjøper en spiller til 3 mill  pund. Andre spillere  ligger på over /under  mill pund. Når gjorde vi det sist? Svar; 2002.
Vi kjøper stort sett unge spillere (u 24 år), før var det  30+
Vi har en god draktsponsor med Kappa for mange år
Vi selger ikke talenter i samme grad  som for 3-4 år siden. Vi har råd til å si nei til tilbud
Vi har mange talenter som spiller på A-laget, ettertraktet av større klubber.
Økonomien er i god stand, og kan bli bedre.
Vi har tapt  10 kamper  pr 09.02.16. Var det så mye bedre før i februar?

Nøkternt  sett er ikke klubben i noe dårligere stand enn f.eks  2012, da Bates solgte klubben. Snarere tvert imot. Den er bedre i stand enn  i 2014 også.

Jeg kan ikke se at du setter fingeren  på noe som undebygger det du sier :

-"klubb med mye rot"
-"udugelige eiere"
-"dra oss lenger ned i dritten"
-"når den idioten har gjort eller sagt noe dumt"
-"tatt bort en del av gleden med å følge Leeds"  (var det mer glede i 2012 og 2013?)



« Siste redigering: Februar 10, 2016, 00:17:47 av Josch »

Eriksen55

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4394 på: Februar 10, 2016, 00:31:58 »
Leeds er nå en klubb  som kjøper en spiller til 3 mill  pund. Andre spillere  ligger på over /under  mill pund. Når gjorde vi det sist? Svar; 2002.
Vi kjøper stort sett unge spillere (u 24 år), før var det  30+

Det har ingenting med om du er en stor eller liten klubb!
[/color]

Vi har en god draktsponsor med Kappa for mange år

Ja, det er bra. Rettssaken som Macron har luftet er absolutt ikke bra...
[/color]

Vi selger ikke talenter i samme grad  som for 3-4 år siden. Vi har råd til å si nei til tilbud

Bra, men stoler ikke på at det vedvarer..
[/color]

Vi har mange talenter som spiller på A-laget, ettertraktet av større klubber.

Hvor bra er dem egentlig? Sportslig så blir vi ikke bedre... Kan det ha noe med miljøet, stemning og mye utenomsportslig rot å gjøre at utviklingen stopper når dem kommer opp på A- laget? Les: Lees, Byram, Mowatt bla.
[/color]


Økonomien er i god stand, og kan bli bedre.

Igjen bra, men hvor mye gjeld har Leeds til Cellino? Jeg aner ikke og det blir synsing fra min side. Jeg tror det begynner å bli noen millioner med pund..
[/color]

Vi har tapt  10 kamper  pr 09.02.16. Var det så mye bedre før i februar?

Vi plukker fortsatt ikke nok poeng. Vi spiller dårlig og ekstrem lite underholdende fotball.
[/color]


Jeg kan ikke set at du setter fingeren  på noe som undebygger det du sier :

-klubb med mye rot

RidsdaleRidsdale tiden. Overforbruk av penger. Bates, nedrykk og poengtrekk x 2, Søksmål, Rettssaker og atter rettssaker. Cellino, sparking av managere i hytt og gæver, snusk og atter rettssaker. Aksjonen mot SKY ( Enig i sak, men ikke hvordan han gjorde det) GFH... Haigh sitter vel inne nå!
[/color]
-udugelige eiere

, RidsdaleRidsdale, Bates, GFH og Celino...  De får jo Blatter til å fremsto som ei uskyldig korjente!
[/color]

-dra oss lenger ned i dritten

Sportslig så viser tabell posisjonen at det ikke går fremover. Omdømme til Leeds blir trekt ned når vi har en eier som blir utesteng, må i rettssaker for svindel osv.. Igjen, SKY aksjonen var heller ikke god reklame. Oppførselen på enkelte pressekonferanser. Samtaler med journalister hvor han virker full og sier ting han aldri burde nevnt. Og den store løgnen angående ER og TA, Macca pengene. Det finnes mye man kan mislike ved Cellino
[/color]


-når den idioten har gjort eller sagt noe dumt

Mye av det samme som over.
[/color]

-tatt bort en del av gleden med å følge Leeds (var det mer glede i 2012 og 2013?)

Ja faktisk. Sportslig så var vi bedre. Ikke det at jeg savner Bates. Han gjorde mye dumt. Riktignok visste vi ikke hvem og hva som eide noe som helst. Vi visste han var et rasshøl, hele tiden.  Cellino endrer meninger, retninger og er mildt sagt vanskelig å vite hva han vil. Jeg bryr meg ikke om hvem som var verst. I min bok er ingen av dem noe å spare på og begge skader (t) Leeds sitt omdømme.
[/color]


« Siste redigering: Februar 10, 2016, 01:00:40 av eriksen55 »

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4395 på: Februar 10, 2016, 08:02:22 »
Vet ikke om dette er mer skittkasting, men her er en oversettelse av et videointervju med Cellino:

http://www.twitlonger.com/show/n_1so9trm


Videoen:

https://m.youtube.com/watch?v=whtWZ3x20cQ
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4396 på: Februar 10, 2016, 09:09:32 »
Vet ikke om dette er mer skittkasting, men her er en oversettelse av et videointervju med Cellino:

http://www.twitlonger.com/show/n_1so9trm


Videoen:

https://m.youtube.com/watch?v=whtWZ3x20cQ

"Oh and at some point someone told me: “Cellino, Cellino" - twenty supporters of my team - "time to go". And I said: “but why don’t you go away?!"
And the supporters: “we pay!”
So I: “No, you pay to see the game. To criticize me you need to pay an extra” and I put 5 pounds more for each one ticket (laughs)."

Ingen tvil om at det er skittkasting. Fra Cellino.

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4397 på: Februar 10, 2016, 12:48:55 »
Vet ikke om dette er mer skittkasting, men her er en oversettelse av et videointervju med Cellino:

http://www.twitlonger.com/show/n_1so9trm


Videoen:

https://m.youtube.com/watch?v=whtWZ3x20cQ

"Oh and at some point someone told me: “Cellino, Cellino" - twenty supporters of my team - "time to go". And I said: “but why don’t you go away?!"
And the supporters: “we pay!”
So I: “No, you pay to see the game. To criticize me you need to pay an extra” and I put 5 pounds more for each one ticket (laughs)."

Ingen tvil om at det er skittkasting. Fra Cellino.


Phil Hay
‏@PhilHayYEP
@MoaningBrigade @trevorfw I've asked an Italian journalist to watch the section in question. He says the translation is an accurate account.


Phil Hay
‏@PhilHayYEP
@MoaningBrigade @trevorfw I've asked Cellino. He said his comments were "just a joke". Piece coming online at some stage.

Morsom fyr.
« Siste redigering: Februar 10, 2016, 13:04:35 av willum »

Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4398 på: Februar 10, 2016, 14:53:48 »
Det var dråpen for meg når det gjelder Cellino! Han er kreft som spiser opp klubben, han må kureres/vekk!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4399 på: Februar 10, 2016, 18:00:29 »
Vel.

Jeg er av den oppfatning at det  er  noe bedre nå enn under Bates og  GFH. Tabellen sier ikke alt.

-Cellino var den som la penger på bordet da andre investorer sviktet. Noen som har tenkt på at ingen andre ville kjøpe Leeds i det hele tatt i januar 2014.???!

-Sesongene 2013 og 2014 ble reddet av at vi hadde Ross McCoremack som var en kvalitetsspiss.
Resten av laget var gråstein (Murphy var dyrest) som ikke s scoret , og med  Warnock og  McDermotts spillestil. Dagens mannskap er mer spennede. Jeg vil ikke bytte tilbake til 2013-mannskapet!!!

-Det er ikke riktig at vi alltid spiller kjedelig fotball. Vi har hatt flere kamper/omganger hvor vi har spilt veldig bra, i allefall borte. f.eks mot sterke Sheff W og Derby, som jeg har sett. Men stabilitet mangler med ungt lag.

-Jeg mener vi bør gi Cellino en 3. sesong (i hvert fall en 3. sommer) for å vise  hva han vil med klubben. Jeg tror han er f'ornøyd med å holde plassen de to første sesongene mens mye annet kommer på plass, og han har  nok regnet med at de blir en del sutring over det sportslige.

-Mange coacher: Det er uheldig å bytte coach ofte , men byttene av  Hockaday,  Milanic og  Rosler har trolig forhindret en bunnstrid,  tror jeg. Ken Bates beholdt f.eks  Wise da Leeds styrte mot stupet i 2007 (en tabbe). Så kan man si at man burde ansette en god og kjent coach allerede fra start. Igjen tror jeg hensikten var å beholde plassen (dyrere å sparke en kjent coach).

-Rettsaker: dette  er uheldig for "omdømmet" men mye er hauset opp av britisk presse som generelt alltid har noe å si om utlendinger. Hittil er det vel vært en ekskludering og en anke som pågår mht fotball. Det skjer faktisk mye rart i andre klubber også.

-I disputten med SKY er jeg enig med Cellino . Saklig bør ikke dette telle i mot ham,  synes jeg. Medier støtter hverandre og Cellino ble satt i et dårlig lys fordi han var i konflikt med en TV-kanal. Det er tøft av Cellino å gå i clinch med en TV-kamal, synes jeg. Medier skaper alltid det inntrykket av en persom de ønsker. I mediene er dette en konflikt Cellino er dømt til å tape.

-Selv om Cellino ikke har lykkes sportslig etter 24 mnd  så er det ikke riktig at  all frustrasjon  skal gå ut over en som har eid klubben i bare to år, særlig  når han ikke står noe tilbake for de andre eierne i Leeds. Når han selger  Byram så er det pga lønnsutgiftene i klubben, ikke fordi det er kult å selge.

Sånn sett mener jeg Cellino blir litt urettferdig behandlet .  Det er klart at for hver eier Leeds bytter så vil presset øke for hvert år  uten suksess.  Neste eier vil få enda kortere tid av fansen  til å lykkes fordi ventetiden har vært lang. Jeg tror også at det ligger et element av fremmedfiendlihet mot italienere (utlending) her. 8)

Jeg synes ikke de som stadig klager på Cellino og Evans (etter 3 tap i 2016) etter en god periode i nov/des er så jævelig tøffe.  Ã… karakterisere eiere og trenere som "udugelige"  og "patetiske eiere"  på grunn av det som skjer på gressteppet sier mer om de som skriver enn de som driver klubben. :(

sportcarl1

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4400 på: Februar 10, 2016, 18:47:07 »
Vel.

Jeg er av den oppfatning at det  er  noe bedre nå enn under Bates og  GFH. Tabellen sier ikke alt.

-Cellino var den som la penger på bordet da andre investorer sviktet. Noen som har tenkt på at ingen andre ville kjøpe Leeds i det hele tatt i januar 2014.???!

-Sesongene 2013 og 2014 ble reddet av at vi hadde Ross McCoremack som var en kvalitetsspiss.
Resten av laget var gråstein (Murphy var dyrest) som ikke s scoret , og med  Warnock og  McDermotts spillestil. Dagens mannskap er mer spennede. Jeg vil ikke bytte tilbake til 2013-mannskapet!!!

-Det er ikke riktig at vi alltid spiller kjedelig fotball. Vi har hatt flere kamper/omganger hvor vi har spilt veldig bra, i allefall borte. f.eks mot sterke Sheff W og Derby, som jeg har sett. Men stabilitet mangler med ungt lag.

-Jeg mener vi bør gi Cellino en 3. sesong (i hvert fall en 3. sommer) for å vise  hva han vil med klubben. Jeg tror han er f'ornøyd med å holde plassen de to første sesongene mens mye annet kommer på plass, og han har  nok regnet med at de blir en del sutring over det sportslige.

-Mange coacher: Det er uheldig å bytte coach ofte , men byttene av  Hockaday,  Milanic og  Rosler har trolig forhindret en bunnstrid,  tror jeg. Ken Bates beholdt f.eks  Wise da Leeds styrte mot stupet i 2007 (en tabbe). Så kan man si at man burde ansette en god og kjent coach allerede fra start. Igjen tror jeg hensikten var å beholde plassen (dyrere å sparke en kjent coach).

-Rettsaker: dette  er uheldig for "omdømmet" men mye er hauset opp av britisk presse som generelt alltid har noe å si om utlendinger. Hittil er det vel vært en ekskludering og en anke som pågår mht fotball. Det skjer faktisk mye rart i andre klubber også.

-I disputten med SKY er jeg enig med Cellino . Saklig bør ikke dette telle i mot ham,  synes jeg. Medier støtter hverandre og Cellino ble satt i et dårlig lys fordi han var i konflikt med en TV-kanal. Det er tøft av Cellino å gå i clinch med en TV-kamal, synes jeg. Medier skaper alltid det inntrykket av en persom de ønsker. I mediene er dette en konflikt Cellino er dømt til å tape.

-Selv om Cellino ikke har lykkes sportslig etter 24 mnd  så er det ikke riktig at  all frustrasjon  skal gå ut over en som har eid klubben i bare to år, særlig  når han ikke står noe tilbake for de andre eierne i Leeds. Når han selger  Byram så er det pga lønnsutgiftene i klubben, ikke fordi det er kult å selge.

Sånn sett mener jeg Cellino blir litt urettferdig behandlet .  Det er klart at for hver eier Leeds bytter så vil presset øke for hvert år  uten suksess.  Neste eier vil få enda kortere tid av fansen  til å lykkes fordi ventetiden har vært lang. Jeg tror også at det ligger et element av fremmedfiendlihet mot italienere (utlending) her. 8)

Jeg synes ikke de som stadig klager på Cellino og Evans (etter 3 tap i 2016) etter en god periode i nov/des er så jævelig tøffe.  Ã… karakterisere eiere og trenere som "udugelige"  og "patetiske eiere"  på grunn av det som skjer på gressteppet sier mer om de som skriver enn de som driver klubben. :(
ligger mycket i det du skriver
 

lojosang

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4401 på: Februar 10, 2016, 19:04:15 »
Sitat
Jeg er av den oppfatning at det  er  noe bedre nå enn under Bates og  GFH. Tabellen sier ikke alt.

Jo, den gjør vel strengt tatt det.

Sitat
-Cellino var den som la penger på bordet da andre investorer sviktet. Noen som har tenkt på at ingen andre ville kjøpe Leeds i det hele tatt i januar 2014.???!

Nå husker du feil. Cellino kom inn og bydde eventyrsummer for klubben, Farnan-gruppa kastet kortene, Cellino fikk kjøpe og pruta så ned prisen i ettertid.
Sitat
-Sesongene 2013 og 2014 ble reddet av at vi hadde Ross McCoremack som var en kvalitetsspiss.
Resten av laget var gråstein (Murphy var dyrest) som ikke s scoret , og med  Warnock og  McDermotts spillestil. Dagens mannskap er mer spennede. Jeg vil ikke bytte tilbake til 2013-mannskapet!!!

Warnock får ingen støtte herfra. Kunne sikkert vært ansatt i 1920 med fotball som var moderne da. De spillerne som er spennende i troppen nå kommer fra eget akademi, et akademi Cellino tidlig uttalte han vurderte å stenge. Håper og tror han har lagt fra seg den tanken.

Sitat
-Det er ikke riktig at vi alltid spiller kjedelig fotball. Vi har hatt flere kamper/omganger hvor vi har spilt veldig bra, i allefall borte. f.eks mot sterke Sheff W og Derby, som jeg har sett. Men stabilitet mangler med ungt lag.

Det er vanskelig å bortforklare skuddstatistikken og målprotokollen vår. Da hjelper det lite at vi av og til treffer med mange støttepasninger.

Sitat
-Jeg mener vi bør gi Cellino en 3. sesong (i hvert fall en 3. sommer) for å vise  hva han vil med klubben. Jeg tror han er f'ornøyd med å holde plassen de to første sesongene mens mye annet kommer på plass, og han har  nok regnet med at de blir en del sutring over det sportslige.

Han har snart tredve år med erfaring i middelmådighet. Vi har Toro potetmos på pose og kan ikke forvente at det skal bli til michellinstjernemat.

Sitat
-Mange coacher: Det er uheldig å bytte coach ofte , men byttene av  Hockaday,  Milanic og  Rosler har trolig forhindret en bunnstrid,  tror jeg. Ken Bates beholdt f.eks  Wise da Leeds styrte mot stupet i 2007 (en tabbe). Så kan man si at man burde ansette en god og kjent coach allerede fra start. Igjen tror jeg hensikten var å beholde plassen (dyrere å sparke en kjent coach).

Lurer på hvem det var som ansatte de tre du nevner der. Minn oss på de igjen, er du snill.
Problemet i 2007 var heller ikke for sen sparking, men for TIDLIG sparking. Blackwell hadde rodd i land ny kontrakt. Når det er sagt er Wise i sterk konkurranse med Very Terribles, The Hock og han ex-jugoslaven muligens den dårligste ansettelsen av manager Leeds har gjort noen sinne.

Sitat
-Rettsaker: dette  er uheldig for "omdømmet" men mye er hauset opp av britisk presse som generelt alltid har noe å si om utlendinger. Hittil er det vel vært en ekskludering og en anke som pågår mht fotball. Det skjer faktisk mye rart i andre klubber også.

Hvis man er så evneveik eller fattig at man ikke får til å følge importregler for båt og bil får man enten la være å handle, eller la være å eie fotballklubb. Det er ikke britiske jorunalister som har drevet med dette skattesnyteriet på hans vegne. Når han i tillegg er svindeldømt tidligere ville det tvert imot vært en liten skandale om det IKKE ble skrevet om når Football League har de reglene de har.

Sitat
-I disputten med SKY er jeg enig med Cellino . Saklig bør ikke dette telle i mot ham,  synes jeg. Medier støtter hverandre og Cellino ble satt i et dårlig lys fordi han var i konflikt med en TV-kanal. Det er tøft av Cellino å gå i clinch med en TV-kamal, synes jeg. Medier skaper alltid det inntrykket av en persom de ønsker. I mediene er dette en konflikt Cellino er dømt til å tape.

Jeg er enig i at det er svært uheldig at Sky ikke kan bestemme seg for hvilke kamper de skal sende i god tid på forhånd. Jeg er ikke enig i at det er en god ide å starte konflikter man ikke kan vinne.

Sitat
-Selv om Cellino ikke har lykkes sportslig etter 24 mnd  så er det ikke riktig at  all frustrasjon  skal gå ut over en som har eid klubben i bare to år, særlig  når han ikke står noe tilbake for de andre eierne i Leeds. Når han selger  Byram så er det pga lønnsutgiftene i klubben, ikke fordi det er kult å selge.

Neivel? Hvem skal ha skylden, da? Jesus? Sigøyneren som forbannet Elland Road i det forrige århundre? Reptilene som styrer verden gjennom New World Order?

Sitat
Sånn sett mener jeg Cellino blir litt urettferdig behandlet .  Det er klart at for hver eier Leeds bytter så vil presset øke for hvert år  uten suksess.  Neste eier vil få enda kortere tid av fansen  til å lykkes fordi ventetiden har vært lang. Jeg tror også at det ligger et element av fremmedfiendlihet mot italienere (utlending) her. 8)

Jeg synes ikke de som stadig klager på Cellino og Evans (etter 3 tap i 2016) etter en god periode i nov/des er så jævelig tøffe.  Ã… karakterisere eiere og trenere som "udugelige"  og "patetiske eiere"  på grunn av det som skjer på gressteppet sier mer om de som skriver enn de som driver klubben. :([/quote]

Du kan lese det du selv har skrevet så ser du rimelig kjapt at det ikke er det som skjer på banen som er hovedgrunnen til at Cellino blir tatt på alvor og vurdert på sin oppførsel og prestasjoner, men alt det andre han driver med. Det er mer fristende å påstå at han får for LITE kritikk fordi han er rik, men det ville være like flåsete som å påstå at han er en gave til fotballen og har bak seg en serie av massive suksesser.
- Leif Olav

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4402 på: Februar 10, 2016, 19:26:46 »
Takk til lojo for et befriende innlegg!  :)
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4403 på: Februar 10, 2016, 19:34:48 »
Sitat
Jeg er av den oppfatning at det  er  noe bedre nå enn under Bates og  GFH. Tabellen sier ikke alt.

Jo, den gjør vel strengt tatt det.

Sitat
-Cellino var den som la penger på bordet da andre investorer sviktet. Noen som har tenkt på at ingen andre ville kjøpe Leeds i det hele tatt i januar 2014.???!

Du kan lese det du selv har skrevet så ser du rimelig kjapt at det ikke er det som skjer på banen som er hovedgrunnen til at Cellino blir tatt på alvor og vurdert på sin oppførsel og prestasjoner, men alt det andre han driver med. Det er mer fristende å påstå at han får for LITE kritikk fordi han er rik, men det ville være like flåsete som å påstå at han er en gave til fotballen og har bak seg en serie av massive suksesser.

Håper du dukker opp igjen til høsten når det er gått  30 mnd av eierskapet, hvis det går bra for Leeds . Såpass tid må man gi en eier. Mye av dette var usaklig og lukter  mye bitterhet og skuffelse. det kan selvsagt hende du får rett.

Cellino kjøpte  Leeds fordi noen andre ikke hadde finansiering i orden og holdt sine motparter  for narr da det gjaldt som mest  .   Samme historie fortalte Ken Bates om mulige investorer, som ikke viste frem pengene de snakket om. Han sa stadig "show us the money", men det ble helt stille.

Cellino hadde penger og betalte .  Punktum.

Generelt stoler jeg på de som betaler når de sier at de skal gjøre det.
« Siste redigering: Februar 10, 2016, 19:37:08 av Josch »

Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4404 på: Februar 10, 2016, 19:37:36 »

Takk til lojo for et befriende innlegg!  :)

Meget befriende for oss som ofte sliter med å skjønne hva han mener!

Bra innlegg lojo, innhold og alt!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4405 på: Februar 10, 2016, 19:42:37 »
Sitat
Jeg er av den oppfatning at det  er  noe bedre nå enn under Bates og  GFH. Tabellen sier ikke alt.

Jo, den gjør vel strengt tatt det.

Sitat
-Cellino var den som la penger på bordet da andre investorer sviktet. Noen som har tenkt på at ingen andre ville kjøpe Leeds i det hele tatt i januar 2014.???!

Du kan lese det du selv har skrevet så ser du rimelig kjapt at det ikke er det som skjer på banen som er hovedgrunnen til at Cellino blir tatt på alvor og vurdert på sin oppførsel og prestasjoner, men alt det andre han driver med. Det er mer fristende å påstå at han får for LITE kritikk fordi han er rik, men det ville være like flåsete som å påstå at han er en gave til fotballen og har bak seg en serie av massive suksesser.

Håper du dukker opp igjen til høsten når det er gått  30 mnd av eierskapet, hvis det går bra for Leeds . Såpass tid må man gi en eier. Mye av dette var usaklig og lukter  mye bitterhet og skuffelse. det kan selvsagt hende du får rett.

Cellino kjøpte  Leeds fordi noen andre ikke hadde finansiering i orden og holdt sine motparter  for narr da det gjaldt som mest  .   Samme historie fortalte Ken Bates om mulige investorer, som ikke viste frem pengene de snakket om. Han sa stadig "show us the money", men det ble helt stille.

Cellino hadde penger og betalte .  Punktum.

Generelt stoler jeg på de som betaler når de sier at de skal gjøre det.

Er det virkelig mulig, Josch?

Du bruker Bates som sannhetsvitne??

Cellino var redningen til GFH. Han gjorde ikke DD og var den eneste som var villig til å betale overpris. Det må klubben blø for i dag, gjennom all gjelda GFH og Cellino har lastet på klubben. Om kjøperen hadde nøyd seg med å betale det klubben var verdt, ville vi ikke vært i samme uføret i dag, men GFH hadde derimot vært f**ka som de hadde fortjent!

Gufrias

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4406 på: Februar 10, 2016, 19:47:47 »
Sitat
Jeg er av den oppfatning at det  er  noe bedre nå enn under Bates og  GFH. Tabellen sier ikke alt.

Jo, den gjør vel strengt tatt det.

Sitat
-Cellino var den som la penger på bordet da andre investorer sviktet. Noen som har tenkt på at ingen andre ville kjøpe Leeds i det hele tatt i januar 2014.???!

Du kan lese det du selv har skrevet så ser du rimelig kjapt at det ikke er det som skjer på banen som er hovedgrunnen til at Cellino blir tatt på alvor og vurdert på sin oppførsel og prestasjoner, men alt det andre han driver med. Det er mer fristende å påstå at han får for LITE kritikk fordi han er rik, men det ville være like flåsete som å påstå at han er en gave til fotballen og har bak seg en serie av massive suksesser.

Håper du dukker opp igjen til høsten når det er gått  30 mnd av eierskapet, hvis det går bra for Leeds . Såpass tid må man gi en eier. Mye av dette var usaklig og lukter  mye bitterhet og skuffelse. det kan selvsagt hende du får rett.

Cellino kjøpte  Leeds fordi noen andre ikke hadde finansiering i orden og holdt sine motparter  for narr da det gjaldt som mest  .   Samme historie fortalte Ken Bates om mulige investorer, som ikke viste frem pengene de snakket om. Han sa stadig "show us the money", men det ble helt stille.

Cellino hadde penger og betalte .  Punktum.

Generelt stoler jeg på de som betaler når de sier at de skal gjøre det.

Er det virkelig mulig, Josch?

Du bruker Bates som sannhetsvitne??

Cellino var redningen til GFH. Han gjorde ikke DD og var den eneste som var villig til å betale overpris. Det må klubben blø for i dag, gjennom all gjelda GFH og Cellino har lastet på klubben. Om kjøperen hadde nøyd seg med å betale det klubben var verdt, ville vi ikke vært i samme uføret i dag, men GFH hadde derimot vært f**ka som de hadde fortjent!
Æsj, du kom meg i forkjøpet, Willum. Nå ble det bare igjen
+1
til meg
Hekta på Leeds siden 1974

Cherry

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4407 på: Februar 10, 2016, 20:38:47 »
Massimo og Van GAL er av samme sorti, de tåler ikke kritikk - men elsker PR..når den er God eller de lager den selv.
De er i sitt hode mye større enn klubbene de er i, og er så fulle av seg selv at de ikke evner og komme ut av sin boble.

For vår egen eier er det jo fakta at han har nå drevet fotballklubber i over 20 år... Og hatt over 40 Coacher' i denne tiden. Det sier sitt.
Vår eier VIL mye, men har ikke evnen eller tålmodigheten som trengs for og bygge ett lag ferdig. 
Må være en diagnose på slikt.

Utrolig hvordan han over år har " bygd seg formue"... Arv?

 

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4408 på: Februar 10, 2016, 20:57:49 »
Sitat
Jeg er av den oppfatning at det  er  noe bedre nå enn under Bates og  GFH. Tabellen sier ikke alt.

Jo, den gjør vel strengt tatt det.

Sitat
-Cellino var den som la penger på bordet da andre investorer sviktet. Noen som har tenkt på at ingen andre ville kjøpe Leeds i det hele tatt i januar 2014.???!

Du kan lese det du selv har skrevet så ser du rimelig kjapt at det ikke er det som skjer på banen som er hovedgrunnen til at Cellino blir tatt på alvor og vurdert på sin oppførsel og prestasjoner, men alt det andre han driver med. Det er mer fristende å påstå at han får for LITE kritikk fordi han er rik, men det ville være like flåsete som å påstå at han er en gave til fotballen og har bak seg en serie av massive suksesser.

Håper du dukker opp igjen til høsten når det er gått  30 mnd av eierskapet, hvis det går bra for Leeds . Såpass tid må man gi en eier. Mye av dette var usaklig og lukter  mye bitterhet og skuffelse. det kan selvsagt hende du får rett.

Cellino kjøpte  Leeds fordi noen andre ikke hadde finansiering i orden og holdt sine motparter  for narr da det gjaldt som mest  .   Samme historie fortalte Ken Bates om mulige investorer, som ikke viste frem pengene de snakket om. Han sa stadig "show us the money", men det ble helt stille.

Cellino hadde penger og betalte .  Punktum.

Generelt stoler jeg på de som betaler når de sier at de skal gjøre det.

Er det virkelig mulig, Josch?

Du bruker Bates som sannhetsvitne??

Cellino var redningen til GFH. Han gjorde ikke DD og var den eneste som var villig til å betale overpris. Det må klubben blø for i dag, gjennom all gjelda GFH og Cellino har lastet på klubben. Om kjøperen hadde nøyd seg med å betale det klubben var verdt, ville vi ikke vært i samme uføret i dag, men GFH hadde derimot vært f**ka som de hadde fortjent!

Farnan-gruppen kunne kjøpt Leeds tidlig i  januar  2014,  før  Cellino kom på banen. Forhandlingen dro ut og en "forklaring"  var at finansiering ikke  var i orden likevel. Enden på visa ble at den planlagte takeover ikke ble noe av. Da ble GHF usikker på Farnan, selvsagt.

Senere , da Cellino var aktuell, skulle de komme med  et forbedret bud , men det ble heller  ikke noe av.
Ingen andre kjøpere sto klare.

YEP 27.01.14:
"Farnan, meanwhile, has given all the indications that his consortium will make a renewed offer to officials at GFH in Bahrain. He was unavailable for comment when contacted by the YEP but comments posted by him on Twitter suggested that his group would involve themselves again if Sport Capital failed to conclude a takeover by the end of last week."

Cellino har sikkert gjort mye rart, men han trådte frem da de andre somlet og kjøpte Leeds, 75% av aksjene. Jeg har ikke lest noe sted at han gjorde noe uærlig eller umoralsk i den handelen.

Kjøpt til overpris? Leeds er verdt det det markedet er villig til å betale, dvs høysete bud hvis selger akspterer det.  Farnan kunne bydd høyere hvis de absolutt ville kjøpe. Alle visste at Cellino hadde brukt  opp 32 managere, flere rettsaker  i Italia , men  GFH valgte å selge.

Om Leeds hadde vært bedre stilt idag med en annen  eier blir spekulasjon. Kanskje, men jeg er ikke så sikker på det. For meg er det Farnan-gruppens egen feil at det ikke ble noe av handelen ,  og ikke Cellinos feil. Kanskje ikke så rart at GFH handler med en  som har pengene klare og sier klart JA til avtalen.

Så kan man spørre om GFH gjorde rett i å selge til en som hadde flere rettssaker under oppseiling, brukt opp 32 managere ,  og om dette medførte en belastning for Leeds. Burde de ventet med å selge?

For meg er det viktig hva Cellino gjør med Leeds admistrativt, økonomisk, sportslig  og som organisasjon. Ikke bare hva som skjer på banen  de to første sesongene.  I sommer var de fleste postive med Rosler og Pearson på plass. Nå er Cellino nærmest hatobjekt (hylekor) fordi han ikke kjøper gode nok spillere og Leeds bare har vunnet 8 kamper. Det er fullt mulig å snu dette til neste sesong. Jeg tror mye kan skje på en sommer.

Det er litt skuffende,  men jeg vil gi ham en sommer til.



willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4409 på: Februar 10, 2016, 21:18:21 »
Sitat
Jeg er av den oppfatning at det  er  noe bedre nå enn under Bates og  GFH. Tabellen sier ikke alt.

Jo, den gjør vel strengt tatt det.

Sitat
-Cellino var den som la penger på bordet da andre investorer sviktet. Noen som har tenkt på at ingen andre ville kjøpe Leeds i det hele tatt i januar 2014.???!

Du kan lese det du selv har skrevet så ser du rimelig kjapt at det ikke er det som skjer på banen som er hovedgrunnen til at Cellino blir tatt på alvor og vurdert på sin oppførsel og prestasjoner, men alt det andre han driver med. Det er mer fristende å påstå at han får for LITE kritikk fordi han er rik, men det ville være like flåsete som å påstå at han er en gave til fotballen og har bak seg en serie av massive suksesser.

Håper du dukker opp igjen til høsten når det er gått  30 mnd av eierskapet, hvis det går bra for Leeds . Såpass tid må man gi en eier. Mye av dette var usaklig og lukter  mye bitterhet og skuffelse. det kan selvsagt hende du får rett.

Cellino kjøpte  Leeds fordi noen andre ikke hadde finansiering i orden og holdt sine motparter  for narr da det gjaldt som mest  .   Samme historie fortalte Ken Bates om mulige investorer, som ikke viste frem pengene de snakket om. Han sa stadig "show us the money", men det ble helt stille.

Cellino hadde penger og betalte .  Punktum.

Generelt stoler jeg på de som betaler når de sier at de skal gjøre det.

Er det virkelig mulig, Josch?

Du bruker Bates som sannhetsvitne??

Cellino var redningen til GFH. Han gjorde ikke DD og var den eneste som var villig til å betale overpris. Det må klubben blø for i dag, gjennom all gjelda GFH og Cellino har lastet på klubben. Om kjøperen hadde nøyd seg med å betale det klubben var verdt, ville vi ikke vært i samme uføret i dag, men GFH hadde derimot vært f**ka som de hadde fortjent!

Farnan-gruppen kunne kjøpt Leeds tidlig i  januar  2014,  før  Cellino kom på banen. Forhandlingen dro ut og en "forklaring"  var at finansiering ikke  var i orden likevel. Enden på visa ble at den planlagte takeover ikke ble noe av. Da ble GHF usikker på Farnan, selvsagt.

Senere , da Cellino var aktuell, skulle de komme med  et forbedret bud , men det ble heller  ikke noe av.
Ingen andre kjøpere sto klare.

YEP 27.01.14:
"Farnan, meanwhile, has given all the indications that his consortium will make a renewed offer to officials at GFH in Bahrain. He was unavailable for comment when contacted by the YEP but comments posted by him on Twitter suggested that his group would involve themselves again if Sport Capital failed to conclude a takeover by the end of last week."

Cellino har sikkert gjort mye rart, men han trådte frem da de andre somlet og kjøpte Leeds, 75% av aksjene. Jeg har ikke lest noe sted at han gjorde noe uærlig eller umoralsk i den handelen.

Kjøpt til overpris? Leeds er verdt det det markedet er villig til å betale, dvs høysete bud hvis selger akspterer det.  Farnan kunne bydd høyere hvis de absolutt ville kjøpe. Alle visste at Cellino hadde brukt  opp 32 managere, flere rettsaker  i Italia , men  GFH valgte å selge.

Om Leeds hadde vært bedre stilt idag med en annen  eier blir spekulasjon. Kanskje, men jeg er ikke så sikker på det. For meg er det Farnan-gruppens egen feil at det ikke ble noe av handelen ,  og ikke Cellinos feil. Kanskje ikke så rart at GFH handler med en  som har pengene klare og sier klart JA til avtalen.

Så kan man spørre om GFH gjorde rett i å selge til en som hadde flere rettssaker under oppseiling, brukt opp 32 managere ,  og om dette medførte en belastning for Leeds. Burde de ventet med å selge?

For meg er det viktig hva Cellino gjør med Leeds admistrativt, økonomisk, sportslig  og som organisasjon. Ikke bare hva som skjer på banen  de to første sesongene.  I sommer var de fleste postive med Rosler og Pearson på plass. Nå er Cellino nærmest hatobjekt (hylekor) fordi han ikke kjøper gode nok spillere og Leeds bare har vunnet 8 kamper. Det er fullt mulig å snu dette til neste sesong. Jeg tror mye kan skje på en sommer.

Det er litt skuffende,  men jeg vil gi ham en sommer til.




Du skjønte ikke det jeg prøvde å forklare? Jeg gir opp.
« Siste redigering: Februar 10, 2016, 21:19:55 av willum »