Skrevet av Emne: EX-Spiller: Lewis Cook  (Lest 151332 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Josch

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #390 på: Juli 11, 2016, 00:00:18 »
Tråkigt, men ganska väntat med tanke på hans utveckling och han är kanske ligans mest lovande inhemske spelare och varit given i alla U landslag England har, hans väg är spikrak, rent krasst har Leeds inget att komma med, I  Bournemouth och PL  får han chans att spela mot världens absolut bästa spelare som Aguero, Fabregas,Silva,Zlatan, Sanchez och allt vad de heter,det är en sportslig utmaning som heter duga,  som bonus får han en lön på minst 30000 pund i veckan


Cook har uttalt at han ønsket å bli i klubben, og det har han sagt mer enn en gang.

Når Cellino har råd til å betale Bellusci 17000 pund i uka, skulle det bare mangle at ikke Cook skulle være verdt det samme. Jeg er overbevist om at høyere lønn og lengre kontrakt ville utsatt salget av Cook. Mener du at Cellino har lagt et sånt tilbud på bordet?

Svaret gir seg selv, så, ja, jeg er overbevist om at Cellino kunne utgjort en forskjell i denne saken. Og jeg trekker han definitivt inn i denne saken også, enten du liker det eller ikke.

Ser heller ikke bort fra at regnet i Yorkshire kan tilskrives italieneren.

Cook har uttalt at han ønsket å bli i klubben, og det har han sagt mer enn en gang.


Det er noe de fleste sier før de forsvinner ut døra. Agenten har lagt ordene i munnen hans. Selvsagt velger han det som er best for seg selv.

Når Cellino har råd til å betale Bellusci 17000 pund i uka, skulle det bare mangle at ikke Cook skulle være verdt det samme. Jeg er overbevist om at høyere lønn og lengre kontrakt ville utsatt salget av Cook. Mener du at Cellino har lagt et sånt tilbud på bordet?

Lønna til Bellusci er ikke bekreftet og hører vel ikke hjemme her. Veldig mye høyere lønn og lengre kontrakt ville kanskje gjort utslaget men : a) de samme pengene kan brukes annerledes (spillerkjøp NÃ…) og  b) en lang kontrakt er ugunstig for  Cook som trolig ville takket nei til det. Han vil selvsagt spille  PL så fort som mulig og de usiktene er mer usikre med  Leeds enn B'mouth. Jeg vet ikke om Cellino har tilbudt eller funnet det forsvarlig å legge et sånt tilbud på bordet. Men det forvarer ikke ditt rungende NEI. Hans dilemma er mye penger inn NÃ… eller tilfredsstille fansen med et eget produkt hvor det IKKE er noen garanti for at  Cook bli en stor spiller.  £ 7 mill er også mye penger å si nei til.

Svaret gir seg selv , så, ja, jeg er overbevist om at Cellino kunne utgjort en forskjell i denne saken. Og jeg trekker han definitivt inn i denne saken også, enten du liker det eller ikke.

Det du har forklart er så innlysende at svaret gir seg selv??

Ser heller ikke bort fra at regnet i Yorkshire kan tilskrives italieneren.

Tenkte meg det

Josch

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #391 på: Juli 11, 2016, 00:11:58 »
Trist at noen benytter  dette forventede og naturlige salget av Cook til kritisere Cellino. Men det var vel forventet.
Kun en superkontrakt ville holdt Cook tilbake i Leeds  og den mener de samme folka  Cellino burde betalt fra egen lomme. Leeds' budsjett har jo null sjans til å¨infri slike drømmerier.

Trist at ikke Cellinos løfte om PL fotball innen 2015 holdt stikk. Da hadde ikke dette vært et problem. Trist at  Cellino har prioritert å pleie sitt eget ego fremfor å bygge "klubb" de åra han har vært her.
Trist at de millionene av pund han har brukt på å hente nye spillere ikke har beveget oss en millimeter fremover rent sportslig. Trist at ikke spillere som Cook og Byram så noen fremtid i Leeds. Og sånn går nå årene.

Leeds har brukt lite penger på nye spillere. Ikke mer enn man må for å holde seg i ch.ship. Andre klubber  (Derby, Brighton, QPR, Nottingham) har kaset bort mye mer penger i seriøse forsøk på opprykk. Cellino har ikke kastet bort store summer på spillere og ikke gjort noe seriøst forsøk på å rykke opp. Som tidligere sagt : Leeds øknonomi var "grim reading" da han overtok. Ser ut som du har glemt den økomomiske virlkeligheten og innbilte deg at Leeds kunne rykke opp i 2015.
Nei jeg er fullt i stand til å lese tall. Vi har brukt mer penger på rene overgangssummer under Cellino enn vi gjorde under Bates og GHF. Stallen har blitt endel mindre ( typisk 4 middelmådige stoppere i stallen i stedet for 7 etc) og gjennomsnittslønna muligens noe lavere men vi har hentet spillere til overgangsummer som var utopi under Bates.  Selv om man justerer for økt pengebruk også hos en del andre klubber, har ressursbruken vært større.  Allikevel har resultatene blitt dårligere. That's a fact.

Leeds var bankerott da Bates overtok og vi lånte masse spillere (gjennomtrekk) fordi vi omtrent ikke hadde råd til å kjøpe noen. Det blir urettferdig å sammelikne Bates-tiden med det som har skjedd i ch.ship fra februar  2014 for å beholde plassen der. I tillegg var vi Lg1  i tre år (betyr billigere spillere) . Det krever en viss  sum penger til spillerkjøp for å beholde plassen i ch.ship. Det riktige blir å sammenlikne med andre klubber i den samme tiden som Cellino har eid  Leeds. Der er ikke  Cellino noen "big spender". Ã… si at vi ikke har gjort fremskritt  spillemessig er nok riktig men mye foregår også utenfor gressteppet for å kunne prestere hver lørdag.

Det blir litt som å si at "nå  har du har gått to år (av fire) på universitet men fortsatt tjener du ikke penger!! Da må denne tiden ha vært bortkastet". Er det sånn vi bør tenke??
« Siste redigering: Juli 11, 2016, 00:23:19 av Josch »

Jon R

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #392 på: Juli 11, 2016, 01:15:42 »
Trist at noen benytter  dette forventede og naturlige salget av Cook til kritisere Cellino. Men det var vel forventet.
Kun en superkontrakt ville holdt Cook tilbake i Leeds  og den mener de samme folka  Cellino burde betalt fra egen lomme. Leeds' budsjett har jo null sjans til å¨infri slike drømmerier.

Trist at ikke Cellinos løfte om PL fotball innen 2015 holdt stikk. Da hadde ikke dette vært et problem. Trist at  Cellino har prioritert å pleie sitt eget ego fremfor å bygge "klubb" de åra han har vært her.
Trist at de millionene av pund han har brukt på å hente nye spillere ikke har beveget oss en millimeter fremover rent sportslig. Trist at ikke spillere som Cook og Byram så noen fremtid i Leeds. Og sånn går nå årene.

Leeds har brukt lite penger på nye spillere. Ikke mer enn man må for å holde seg i ch.ship. Andre klubber  (Derby, Brighton, QPR, Nottingham) har kaset bort mye mer penger i seriøse forsøk på opprykk. Cellino har ikke kastet bort store summer på spillere og ikke gjort noe seriøst forsøk på å rykke opp. Som tidligere sagt : Leeds øknonomi var "grim reading" da han overtok. Ser ut som du har glemt den økomomiske virlkeligheten og innbilte deg at Leeds kunne rykke opp i 2015.
Nei jeg er fullt i stand til å lese tall. Vi har brukt mer penger på rene overgangssummer under Cellino enn vi gjorde under Bates og GHF. Stallen har blitt endel mindre ( typisk 4 middelmådige stoppere i stallen i stedet for 7 etc) og gjennomsnittslønna muligens noe lavere men vi har hentet spillere til overgangsummer som var utopi under Bates.  Selv om man justerer for økt pengebruk også hos en del andre klubber, har ressursbruken vært større.  Allikevel har resultatene blitt dårligere. That's a fact.

Leeds var bankerott da Bates overtok og vi lånte masse spillere (gjennomtrekk) fordi vi omtrent ikke hadde råd til å kjøpe noen. Det blir urettferdig å sammelikne Bates-tiden med det som har skjedd i ch.ship fra februar  2014 for å beholde plassen der. I tillegg var vi Lg1  i tre år (betyr billigere spillere) . Det krever en viss  sum penger til spillerkjøp for å beholde plassen i ch.ship. Det riktige blir å sammenlikne med andre klubber i den samme tiden som Cellino har eid  Leeds. Der er ikke  Cellino noen "big spender". Ã… si at vi ikke har gjort fremskritt  spillemessig er nok riktig men mye foregår også utenfor gressteppet for å kunne prestere hver lørdag.

Det blir litt som å si at "nå  har du har gått to år (av fire) på universitet men fortsatt tjener du ikke penger!! Da må denne tiden ha vært bortkastet". Er det sånn vi bør tenke??
Nei det er ikke slik vi bør tenke, men så var det også en riktig dårlig metafor for det som har skjedd de siste årene.  Vil heller si at studenten har gitt blaffen i å lese pensum for hvordan man bør bygge en klubb for suksess og heller fulgt sin egen "lære". Jeg mener kandidaten ligger an til stryk men gir han nok en mulighet til å reise kjerringa ettersom jeg er en veldig raus person. Noen bra grep har Cellino tross alt gjort siste måneden og det skal selvfølgelig telle til hans fordel. Nå gjenstår å se hva han faktisk har lært og om resultatene snart begynner å vise seg ute på banen. En deleksamen blir å bruke Cook-pengene så klokt som mulig og ikke investere dem i middelmådigheter og daukjøtt.
Jon R.

Tom S

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #393 på: Juli 14, 2016, 20:42:31 »
Garry Monk has defended Leeds United’s decision to sell Lewis Cook to Bournemouth, saying he and the club did “all we could” to keep the midfielder at Elland Road and insisting his plans for the new season would not be disrupted by Cook’s exit.

Of course, myself and the club wanted Lewis to stay. I know the club made huge efforts to keep him here contract-wise - myself as well on the football side. But I think you have to accept that when a player really wants to go, when he and his agent want to take it that way and the club feel they’ve done all they can to keep him and it’s still not progressing, if a bid comes in that the club find acceptable then nine times out of 10 they’re going to accept it.
COME ON LEEDS !!

Josch

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #394 på: Juli 14, 2016, 21:46:47 »
Garry Monk has defended Leeds United’s decision to sell Lewis Cook to Bournemouth, saying he and the club did “all we could” to keep the midfielder at Elland Road and insisting his plans for the new season would not be disrupted by Cook’s exit.

Of course, myself and the club wanted Lewis to stay. I know the club made huge efforts to keep him here contract-wise - myself as well on the football side. But I think you have to accept that when a player really wants to go, when he and his agent want to take it that way and the club feel they’ve done all they can to keep him and it’s still not progressing, if a bid comes in that the club find acceptable then nine times out of 10 they’re going to accept it.

Selvsagt må han  si det. Ã… si noe annet ville vært "politisk selvmord" i forhold  til fansen (ville vært utrolig umusikalsk å si at vi ville selge ham).

Andre "korrekte" uttalelser (Cook før og etter salget):

Før salg: "jeg vil gjene bli værende i Leeds. Jeg ønsker å bli"
Etter salg:  "Det var rett tid for meg å bytte klubb og spille i PL nå,  og jeg hadde en fin tid i Leeds".

Cellino (før salg) : " Cook vil ikke bli solgt"
Leeds United (etter salg): "flere spillerkjøp kommer i den nærmeste tiden"

Den økonomiske tyngdeloven gjelder også for Leeds (selv om vi tror klubben er stor). Spillere, trenere og eiere må bare si de rette tingene for å ikke ødelegge  humøret til fansen.

Med Monk tror jeg det følger litt mer "normale" uttalelser  enn tilfellet var med  Steve Evans.
« Siste redigering: Juli 30, 2016, 10:32:40 av Josch »

Promotion 2010

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #395 på: Juli 29, 2016, 23:31:56 »
Skårte for Bournemouth mot Reading i 1-1 kampen i dag!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Josch

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #396 på: Juli 30, 2016, 10:39:10 »
Hjelper ikke.
Bournemouth rykker ned mens Leeds rykker opp!!
Da kan Cook sitte der med pengene sine, mens moderklubben hans spiller i PL.

Gufrias

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #397 på: Juli 30, 2016, 11:45:07 »
Hjelper ikke.
Bournemouth rykker ned mens Leeds rykker opp!!
Da kan Cook sitte der med pengene sine, mens moderklubben hans spiller i PL.
"Du kan drømme du, Baktusbror"
- Thorbjørn Egner
Hekta på Leeds siden 1974

Bjorn

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #398 på: Juli 30, 2016, 12:02:04 »
Hjelper ikke.
Bournemouth rykker ned mens Leeds rykker opp!!
Da kan Cook sitte der med pengene sine, mens moderklubben hans spiller i PL.
"Du kan drømme du, Baktusbror"
- Thorbjørn Egner

Det gjelder å se solen bak regnskyen 'Tussi'..

- Ole Brum
Marching On! 4276

Gufrias

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #399 på: Juli 30, 2016, 12:51:18 »
Hjelper ikke.
Bournemouth rykker ned mens Leeds rykker opp!!
Da kan Cook sitte der med pengene sine, mens moderklubben hans spiller i PL.
"Du kan drømme du, Baktusbror"
- Thorbjørn Egner

Det gjelder å se solen bak regnskyen 'Tussi'..

- Ole Brum

Det REGNET OG det regnet og det regnet. Nøff sa til seg selv at aldri i hele sitt liv - og han var gudene vet hvor gammel - tre, eller var det fire? Nok om det: aldri hadde han sett så mye regn! Dag etter dag etter dag.

- Ole Brumm

Edit: Men altså, Bournemouth er ikke en mer åpenbar nedrykkskandidat enn de nyopprykkede + Sunderland, Watford og (wait for it) Leicester. Og Leeds er så åpenbart svekket på sentral midtbane at jeg ikke tror på opprykk denne sesongen. Derfor, så vondt det enn gjør. tror jeg Cook har gjort det riktige også ut fra et fotballfaglig synspunkt.
« Siste redigering: Juli 30, 2016, 13:07:59 av Gufrias »
Hekta på Leeds siden 1974

GeirO

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #400 på: Juli 30, 2016, 18:38:32 »
Skårte for Bournemouth mot Reading i 1-1 kampen i dag!

 :)
Eller var det Ibe?
MOT

jackbauer68

  • Gjest
Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #401 på: Juli 30, 2016, 18:58:37 »
Who is Lewis Cook?????


RONALDO VIEIRA 8) 8)

auren

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #402 på: Juli 30, 2016, 19:18:59 »
https://www.youtube.com/watch?v=mfPTT0N595E&feature=youtu.be&app=desktop

Scoringen mot Reading samt en frekk tunnel.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #403 på: September 19, 2016, 20:49:32 »
Cook har bare en serie og en cupkamp for sin nye klubb. Ellers ikke på benken engang, av det jeg kan se. Det blir rart for ham hvis dette fortsetter og Leeds gjør det bra. Han var jo hauset opp i pressen og her på forumet. Ikke så god likevel?

RoarG

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #404 på: September 19, 2016, 21:26:25 »
Cook har bare en serie og en cupkamp for sin nye klubb. Ellers ikke på benken engang, av det jeg kan se. Det blir rart for ham hvis dette fortsetter og Leeds gjør det bra. Han var jo hauset opp i pressen og her på forumet. Ikke så god likevel?
Leeds-fans har en lei tendens til å hause opp egne talenter, og lage et skikkelig lurveleven hver gang de blir solgt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #405 på: September 19, 2016, 21:41:41 »
Cook har bare en serie og en cupkamp for sin nye klubb. Ellers ikke på benken engang, av det jeg kan se. Det blir rart for ham hvis dette fortsetter og Leeds gjør det bra. Han var jo hauset opp i pressen og her på forumet. Ikke så god likevel?

Tvert i mot det du påstår her var vi flere som mente Cook ikke hadde en så voldsomt god sesong i fjor. Mildt sagt overraskende, og et tegn på lite ungdommelig kvalitet i ligaen, at han ble årets unge spiller. Stort potensiale, men langt fra noen voldsom sesong i fjor.
 

Lundewhites

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #406 på: September 19, 2016, 22:32:26 »
Er vel Ikke så rart han ikke har vært på benken når han har vært skadd?? Og dere så muligens ikke kampen mot man U? Dette er en klassespillere!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Josch

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #407 på: September 19, 2016, 23:22:01 »
Er vel Ikke så rart han ikke har vært på benken når han har vært skadd?? Og dere så muligens ikke kampen mot man U? Dette er en klassespillere!

Mulig han har vært skadd, men det kan ikke ha vært alvorlig. Han spilte for England U-20 for ca 2 uker siden:
"Lewis Cook captained the England under-20s side as they were narrowly defeated by Brazil 2-1 at Aggborough."

Ja, han fikk positiv kritikk mot  Man U men hvor ble han av etter det??? Faktum er at han hittil har spilt lite for  et lag som nå ligger 4. sist. Som jeg har sagt: Kan KAN bli god men er ikke det nå.! Jeg vet ikke om han hadde vært sikker på Leeds nå heller. Det må jo være en grunn til at store lag ikke kjøpte ham.

Runar

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #408 på: September 20, 2016, 09:42:40 »
Grunnen til at de store lagene ikke kjøpte han kan jo være at de har så mange gode spillere at Fabregas sitter på benken.

Er ikke god? Det kommer jo helt an på hvor du ligger listen. Philips og Vieira har spilt mye for oss hittil i sesongen, han hadde definitivt spilt på bekostning av dem.

Du melder at han ikke hadde fått spille fordi vi har kjøpt Bridcutt og O'Kane? Vel O'Kane er fjernet fra den samme klubben for å gjøre plass til Cook, det er vel et signal om hvem som er vurdert som best. 16 kamper i PL fikk O'Kane

Cook spilte "alle" kampene i fjor også etter at Bridcutt kom til klubben.

Cook foran Bridcutt anyday, men Cook hadde ikke sin beste sesong i fjor da han konsekvent ble brukt i en rolle som ikke er hans beste.
Spent på å se hvordan Eddie Howe kommer til å bruke han. Tok Delph en god del sesonger på å bli god og fast på Villa også, er ikke overbevist om at karrierevalget med å skifte klubb allerede nå var det lureste, men ditt resonnement følger jeg ikke i det hele tatt.
 

Gufrias

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #409 på: September 20, 2016, 17:13:34 »
Cook har bare en serie og en cupkamp for sin nye klubb. Ellers ikke på benken engang, av det jeg kan se. Det blir rart for ham hvis dette fortsetter og Leeds gjør det bra. Han var jo hauset opp i pressen og her på forumet. Ikke så god likevel?
Leeds-fans har en lei tendens til å hause opp egne talenter, og lage et skikkelig lurveleven hver gang de blir solgt.
Og en lei tendens til å snakke ned egne talenter når de er solgt.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #410 på: September 20, 2016, 17:21:32 »
Cook bedre enn Bridcutt? Bridcutt var minst like viktig som Cook i forrige sesong. Han gjorde en forskjell straks han kom til Leeds. Cook var jo i Leeds men det var Bridcutt som gav Leeds fremgang. Ikke Cook. Pr 20. september så har Cook svært for kamper. Det kan ingen komme unna.

Lundewhites

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #411 på: September 21, 2016, 12:21:50 »
Ja Cook bedre enn Bridcutt!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Sydhagen

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #412 på: September 21, 2016, 12:47:15 »
Cook har nok et større potensiale enn Bridcutt, men å si at Cook var bedre enn Bridcutt forrige sesong er en drøy påstand. Tror heller ikke han er bedre nå.
Cook var ineffektiv i sin rolle i Leeds. Mye kan nok skyldes på bruken av ham, men det var nå en gang slik det ble.

Faktum er at Leeds gjorde det mye bedre forrige sesong etter Bridcutt sin ankomst på midtbanen.
« Siste redigering: September 21, 2016, 12:49:56 av Sydhagen »
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Runar

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #413 på: September 21, 2016, 12:59:46 »
Cook har nok et større potensiale enn Bridcutt, men å si at Cook var bedre enn Bridcutt forrige sesong er en drøy påstand. Tror heller ikke han er bedre nå.
Cook var ineffektiv i sin rolle i Leeds. Mye kan nok skyldes på bruken av ham, men det var nå en gang slik det ble.

Faktum er at Leeds gjorde det mye bedre forrige sesong etter Bridcutt sin ankomst på midtbanen.

Han var med å vinne 10 kamper for Leeds (Leeds vant 16 igjennom hele sesongen). Han kom i slutten av november til Leeds, jeg skjønner ikke helt hvordan du kommer fram til at han er bedre enn Cook. De må eller bør sikkert vurderes som like god/dårlig i fjor. Du sier at Cook var ineffektiv i sin rolle, det stemmer nok, men hvordan har du bestemt deg for hvor effektiv Bridcutt var? Scoret han noen mål? Hold Leeds mye nullen? Han pådro seg noe jævli med kort og en del frispark.

Min påstand er at Cook kunne gjort jobben til Bridcutt med bind for øynene. Men at Bridcutt er et bedre alternativ på banen enn Murphy og Adeyemi.

Om Leeds ble bedre etter Bridcutt kom er ikke det et bevis på at han var bedre enn Cook, det er bare t bevis på at han er mer effektiv en Luke Murphy som han primært erstattet
 

Sydhagen

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #414 på: September 21, 2016, 13:07:36 »
Cook har nok et større potensiale enn Bridcutt, men å si at Cook var bedre enn Bridcutt forrige sesong er en drøy påstand. Tror heller ikke han er bedre nå.
Cook var ineffektiv i sin rolle i Leeds. Mye kan nok skyldes på bruken av ham, men det var nå en gang slik det ble.

Faktum er at Leeds gjorde det mye bedre forrige sesong etter Bridcutt sin ankomst på midtbanen.

Han var med å vinne 10 kamper for Leeds (Leeds vant 16 igjennom hele sesongen). Han kom i slutten av november til Leeds, jeg skjønner ikke helt hvordan du kommer fram til at han er bedre enn Cook. De må eller bør sikkert vurderes som like god/dårlig i fjor. Du sier at Cook var ineffektiv i sin rolle, det stemmer nok, men hvordan har du bestemt deg for hvor effektiv Bridcutt var? Scoret han noen mål? Hold Leeds mye nullen? Han pådro seg noe jævli med kort og en del frispark.

Min påstand er at Cook kunne gjort jobben til Bridcutt med bind for øynene. Men at Bridcutt er et bedre alternativ på banen enn Murphy og Adeyemi.

Om Leeds ble bedre etter Bridcutt kom er ikke det et bevis på at han var bedre enn Cook, det er bare t bevis på at han er mer effektiv en Luke Murphy som han primært erstattet

Om du leser det jeg skriver så har ikke påstått at Bridcutt er bedre enn Cook. Jeg synes bare det er en drøy påstand å si at Cook er bedre enn Bridcutt. På hvilket grunnlag?
Laget ble bedre når Bridcutt kom inn. Fakta. Cook virret rundt på offensiv midtbane/ving. Fakta.
Så at Bridcutt gjorde en bedre figur forrige sesong er helt utvilsomt. Men litt av skylden legger jeg på feil bruk av Cook.

MEN, jeg tror Cook har et mye større potensiale enn Bridcutt på sikt. Tror det også er derfor Bournemouth kjøpte ham. De ser en god midtbanespiller på sikt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #415 på: September 21, 2016, 13:54:37 »
Mener dere sammenligner epler og pærer...
 

Runar

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #416 på: September 21, 2016, 14:04:01 »
Cook har nok et større potensiale enn Bridcutt, men å si at Cook var bedre enn Bridcutt forrige sesong er en drøy påstand. Tror heller ikke han er bedre nå.
Cook var ineffektiv i sin rolle i Leeds. Mye kan nok skyldes på bruken av ham, men det var nå en gang slik det ble.

Faktum er at Leeds gjorde det mye bedre forrige sesong etter Bridcutt sin ankomst på midtbanen.

Han var med å vinne 10 kamper for Leeds (Leeds vant 16 igjennom hele sesongen). Han kom i slutten av november til Leeds, jeg skjønner ikke helt hvordan du kommer fram til at han er bedre enn Cook. De må eller bør sikkert vurderes som like god/dårlig i fjor. Du sier at Cook var ineffektiv i sin rolle, det stemmer nok, men hvordan har du bestemt deg for hvor effektiv Bridcutt var? Scoret han noen mål? Hold Leeds mye nullen? Han pådro seg noe jævli med kort og en del frispark.

Min påstand er at Cook kunne gjort jobben til Bridcutt med bind for øynene. Men at Bridcutt er et bedre alternativ på banen enn Murphy og Adeyemi.

Om Leeds ble bedre etter Bridcutt kom er ikke det et bevis på at han var bedre enn Cook, det er bare t bevis på at han er mer effektiv en Luke Murphy som han primært erstattet

Om du leser det jeg skriver så har ikke påstått at Bridcutt er bedre enn Cook. Jeg synes bare det er en drøy påstand å si at Cook er bedre enn Bridcutt. På hvilket grunnlag?
Laget ble bedre når Bridcutt kom inn. Fakta. Cook virret rundt på offensiv midtbane/ving. Fakta.
Så at Bridcutt gjorde en bedre figur forrige sesong er helt utvilsomt. Men litt av skylden legger jeg på feil bruk av Cook.

MEN, jeg tror Cook har et mye større potensiale enn Bridcutt på sikt. Tror det også er derfor Bournemouth kjøpte ham. De ser en god midtbanespiller på sikt.

Rotet sikkert sammen ditt sitat med noen andre sitt.

Disse faktaene dine er jo helt uavhengig Cook vs Bridcutt. Det er 11 spillere på et lag. At Leeds ble bedre med Bridcutt enn Murphy er helt uavhengig hvordan en vurdere forholdet mellom Cook og Bridcutt.
Cook er en god midtbanespiller i Championship, bedre enn Bridcutt slik jeg vurdere det.
 

Ove

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #417 på: Oktober 04, 2016, 21:43:30 »
 

Gufrias

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #418 på: Oktober 04, 2016, 22:06:25 »
Er dette en god vits eller kan Lewis Cook lånes tilbake ?

http://www.hitc.com/en-gb/2016/10/04/should-leeds-consider-sensational-loan-bid-for-lewis-cook/
Hitc er gromme til å dikte opp historier til clickbait.
Hekta på Leeds siden 1974

Eriksen55

Sv: EX-Spiller: Lewis Cook
« Svar #419 på: Oktober 04, 2016, 23:16:24 »
Er dette en god vits eller kan Lewis Cook lånes tilbake ?

http://www.hitc.com/en-gb/2016/10/04/should-leeds-consider-sensational-loan-bid-for-lewis-cook/

Ser uansett ikke hvem han skal inn for.... Blir benken i stedet for Vieira da eventuelt.