Skrevet av Emne: EX-Headcoach: Uwe Røsler  (Lest 121197 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

nord

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #300 på: Oktober 18, 2015, 03:09:29 »
Det som vi ikke har prøvet er at holde på træneren ;D.
Synes faktisk at Leeds var bedre end Brighton idag  ::)
 

Kato

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #301 på: Oktober 18, 2015, 07:58:28 »
Syns det er en del lite nyanserte kommentarer. Bruken av Wooton tror jeg helt sikkert kommer fra loftet. Selv om Byram ikke har satt fyr på verden i det siste, bør han være foran Wooton 7 dager i uka.

Samme sier jeg om bytting. Vi har mast i årevis på at trenerne skal bytte for å endre kampbilde. Når de da prøver, skal de kritiseres for det også. Utur at Cooper blir skadet.

Syns ikke det er mye galt med moralen, vi er ikke giddaløse. Verre at vi sliter med å skape en offensiv spillestil.

Behold Røsler sier nå jeg.
 

Sterland

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #302 på: Oktober 18, 2015, 09:16:49 »
Noe må uansett gjøres ellers fyker vi rett ned i L1. Kvaliteten på spillerstallen virker vesentlig bedre enn i fjor,  om ikke Uwe klarer å forvalte denne bør han være ferdig. Dette minner om utviklingen til hans forrige arbeidsgiver (Wigan), som kollapset fullstendig i fjor. I en negativ spiral som vi er inne i nå, er det nødt til å gjøres grep. Helst burde det vært gjort noe med eiersituasjonen, men antar det er uaktuelt.. Da er alternativene å enten få inn en ny manager eller ruste opp på spillerfronten. Fryktelig synd at vi ikke gikk for Barton, tror han kunne fungert som en leder og innpisker. Cellino må gjøre grep straks, ellers rykker vi rett ned.

Kato

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #303 på: Oktober 18, 2015, 09:41:00 »
Det er ikke mye som skal til før 0 poeng mot Brighton hadde vært 3. Kampen var jevn, egentlig er det Coopers skade som er forskjellen. I kamp mot serielederen. Vi har ikke vært utspilt i noen kamper, vi har ikke sluppet inn 5-6 som tidligere.

Vi har vært uheldige, og vi har vært udyktige.

I denne divisjonen er marginene ørsmå. I går var vi Woods heading, eller Mowatts i stolpen fra tre poeng.

Det snur, for tidlig med sparking.

Ingen lag er for gode til å rykke ned, men basisen i det vi driver med er godt nok for championship.
 

Sterland

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #304 på: Oktober 18, 2015, 10:15:06 »
Det er ikke mye som skal til før 0 poeng mot Brighton hadde vært 3. Kampen var jevn, egentlig er det Coopers skade som er forskjellen. I kamp mot serielederen. Vi har ikke vært utspilt i noen kamper, vi har ikke sluppet inn 5-6 som tidligere.

Vi har vært uheldige, og vi har vært udyktige.

I denne divisjonen er marginene ørsmå. I går var vi Woods heading, eller Mowatts i stolpen fra tre poeng.

Det snur, for tidlig med sparking.

Ingen lag er for gode til å rykke ned, men basisen i det vi driver med er godt nok for championship.

Håper du har rett, men uenig i at vi har vært så voldsomt uheldige. Av de kampene jeg har sett har vi slitt veldig med å skape sjanser. Vi har stort sett blitt overspilt og ikke klart i nevneverdig grad å styre kampene. Tabellsituasjonen pt tilsier at alarmklokkene skal ljome over Elland Road og blikket må rettes nedover. Snur ikke trenden snart så går vi rett ned.

Kato

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #305 på: Oktober 18, 2015, 10:27:57 »
Det er ikke mye som skal til før 0 poeng mot Brighton hadde vært 3. Kampen var jevn, egentlig er det Coopers skade som er forskjellen. I kamp mot serielederen. Vi har ikke vært utspilt i noen kamper, vi har ikke sluppet inn 5-6 som tidligere.

Vi har vært uheldige, og vi har vært udyktige.

I denne divisjonen er marginene ørsmå. I går var vi Woods heading, eller Mowatts i stolpen fra tre poeng.

Det snur, for tidlig med sparking.

Ingen lag er for gode til å rykke ned, men basisen i det vi driver med er godt nok for championship.

Håper du har rett, men uenig i at vi har vært så voldsomt uheldige. Av de kampene jeg har sett har vi slitt veldig med å skape sjanser. Vi har stort sett blitt overspilt og ikke klart i nevneverdig grad å styre kampene. Tabellsituasjonen pt tilsier at alarmklokkene skal ljome over Elland Road og blikket må rettes nedover. Snur ikke trenden snart så går vi rett ned.

Kanskje ikke så veldig uheldige, men vi har ihvertfall ikke hatt mye flaks. Eks Boro, ikke hver dag man skyter seg slik i foten. Lite Røsler kan gjøre med sånt.

Om Røsler er den rette for å ta oss videre, er jeg ikke helt sikker på.

Men jeg er helt sikker på at quickfix-løsningene med å bytte manager hver gang vi sliter litt, ikke gjør oss kvekken bedre over tid.

Og det har vi prøvd. Mange ganger. Uten hell.

Ei utfordring i dette er nok også at Cellino neppe drar de største og beste til Elland Road. Gode managere har både syn og hørsel.
« Siste redigering: Oktober 18, 2015, 10:31:18 av Kato »
 

Frode

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #306 på: Oktober 18, 2015, 11:05:51 »
Vi er helt klart inne i en "stang ut" periode. Første målet til Birmingham skulle aldri ha vært godkjent (frispark like før), og vi laget halvannet selvmål mot Boro. I går lå kampen og vippet frem til Coopers skade. Så litt uflaks har vi i alle fall hatt. Når det er sagt: vi har spillemateriale til topp 8.
 

Borge

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #307 på: Oktober 18, 2015, 11:28:46 »
Jeg synes vi i deler av kampen har relativt god kontroll på serielederen, og med litt tur så hadde vi avgjort, men det blir for enkle mål imot. Mulig det bare er meg, men jeg savner noe mer kreativitet fremover - Cook opplever jeg går seg fast gang på gang - mye godt driv men litt lite kreativitet til tider.
Wotton eller Byram - ikke godt å si når man ikke ser dem daglig, men var Byram helt på plass på sistemålet - jeg barer spør?
Borge

Leedsfan

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #308 på: Oktober 18, 2015, 15:14:17 »

Det som kan redde Uwe er at vi spilte med 10 menn når Brighton scoret vinnermålet. Han holder nok i skrivende stund på med å pakke baggen. Adios
Det skjønte jeg ingenting av. Uwe gjør jo en kjempetabbe ved å bruke opp alle sine innbyttere etter 75 minutter.

Det er ingen kjempetabbe da! Ren etterpåklokskap!
Enig. <Verre at han tok ut Botaka...da tipper jeg mange ristet på hodet på ER

Det gjorde vi! Hughton traff med byttene og Uwe bommet!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #309 på: Oktober 18, 2015, 15:16:13 »

Jeg synes vi i deler av kampen har relativt god kontroll på serielederen, og med litt tur så hadde vi avgjort, men det blir for enkle mål imot. Mulig det bare er meg, men jeg savner noe mer kreativitet fremover - Cook opplever jeg går seg fast gang på gang - mye godt driv men litt lite kreativitet til tider.
Wotton eller Byram - ikke godt å si når man ikke ser dem daglig, men var Byram helt på plass på sistemålet - jeg barer spør?

Når Cook på en halvdårlig dag er den som skal styre showet så blir det ikke lett.

Hva Mowatt gjør utpå der er vanskelig å si, ser ut som knottene henger fast i gresset når han løper!


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kickthemdown

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #310 på: Oktober 18, 2015, 15:21:28 »
Spark denne gjøken kjappere enn svint. Spillestilen små fører oss ned i league one. Paul Lambert in.

Kato

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #311 på: Oktober 18, 2015, 16:15:50 »
Spark denne gjøken kjappere enn svint. Spillestilen små fører oss ned i league one. Paul Lambert in.

Spør Villa-fansen hvor moro de har hatt det siste årene.
 

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #312 på: Oktober 18, 2015, 17:23:24 »
Men...hvor lenge skal Rösler få fortsette da?
Hva er det han gjør så bra at han skal spares?
Er han bedre enn Hockaday?
Er Uwe den rette som starter vår opptur?

I moine øyne har UR alltid vært oppskrytt...og Leeds er en altfor stor klubb for ham...sorry, men da er det vel bedre å la nestemann få prøve seg...for Rösler har utspilt sin rolle - han bommer på kampplan, laguttak og bytter...

WE are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

sportcarl1

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #313 på: Oktober 18, 2015, 18:00:36 »
Men...hvor lenge skal Rösler få fortsette da?
Hva er det han gjør så bra at han skal spares?
Er han bedre enn Hockaday?
Er Uwe den rette som starter vår opptur?

I moine øyne har UR alltid vært oppskrytt...og Leeds er en altfor stor klubb for ham...sorry, men da er det vel bedre å la nestemann få prøve seg...for Rösler har utspilt sin rolle - han bommer på kampplan, laguttak og bytter...

WE are Leeds...MOT!!!
vi får väl ta in någon som aldrig misslyckats ;) eller misslyckas, vi har haft alla sorters managers här från gamla storspelare i klubben till landslagsmanagers, unga managers gamla managers, managers med mycket rutin till ganska oerfarna, defensiva managers till offensiva managers, billiga managers och dyra mangers, vem vi än tar in så snälla ge honom tid att forma ett lag, denna cirkusen med att byta managers varje år ger jag inte mycket för, ,då skall det i princip in ett helt nytt lag dessutom och den managerns stab
 

Kato

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #314 på: Oktober 18, 2015, 18:12:43 »
Men...hvor lenge skal Rösler få fortsette da?
Hva er det han gjør så bra at han skal spares?
Er han bedre enn Hockaday?
Er Uwe den rette som starter vår opptur?

I moine øyne har UR alltid vært oppskrytt...og Leeds er en altfor stor klubb for ham...sorry, men da er det vel bedre å la nestemann få prøve seg...for Rösler har utspilt sin rolle - han bommer på kampplan, laguttak og bytter...

WE are Leeds...MOT!!!
vi får väl ta in någon som aldrig misslyckats ;) eller misslyckas, vi har haft alla sorters managers här från gamla storspelare i klubben till landslagsmanagers, unga managers gamla managers, managers med mycket rutin till ganska oerfarna, defensiva managers till offensiva managers, billiga managers och dyra mangers, vem vi än tar in så snälla ge honom tid att forma ett lag, denna cirkusen med att byta managers varje år ger jag inte mycket för, ,då skall det i princip in ett helt nytt lag dessutom och den managerns stab

Helt enig. Og hva koster ikke alle disse managerbyttene med stab og hele pakka?
 

Hallgeir *

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #315 på: Oktober 18, 2015, 18:35:16 »
Men...hvor lenge skal Rösler få fortsette da?
Hva er det han gjør så bra at han skal spares?
Er han bedre enn Hockaday?
Er Uwe den rette som starter vår opptur?

I moine øyne har UR alltid vært oppskrytt...og Leeds er en altfor stor klubb for ham...sorry, men da er det vel bedre å la nestemann få prøve seg...for Rösler har utspilt sin rolle - han bommer på kampplan, laguttak og bytter...

WE are Leeds...MOT!!!
vi får väl ta in någon som aldrig misslyckats ;) eller misslyckas, vi har haft alla sorters managers här från gamla storspelare i klubben till landslagsmanagers, unga managers gamla managers, managers med mycket rutin till ganska oerfarna, defensiva managers till offensiva managers, billiga managers och dyra mangers, vem vi än tar in så snälla ge honom tid att forma ett lag, denna cirkusen med att byta managers varje år ger jag inte mycket för, ,då skall det i princip in ett helt nytt lag dessutom och den managerns stab

Her må jeg si meg helt enig med deg.
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #316 på: Oktober 18, 2015, 19:51:02 »
Men...hvor lenge skal Rösler få fortsette da?
Hva er det han gjør så bra at han skal spares?
Er han bedre enn Hockaday?
Er Uwe den rette som starter vår opptur?

I moine øyne har UR alltid vært oppskrytt...og Leeds er en altfor stor klubb for ham...sorry, men da er det vel bedre å la nestemann få prøve seg...for Rösler har utspilt sin rolle - han bommer på kampplan, laguttak og bytter...

WE are Leeds...MOT!!!
vi får väl ta in någon som aldrig misslyckats ;) eller misslyckas, vi har haft alla sorters managers här från gamla storspelare i klubben till landslagsmanagers, unga managers gamla managers, managers med mycket rutin till ganska oerfarna, defensiva managers till offensiva managers, billiga managers och dyra mangers, vem vi än tar in så snälla ge honom tid att forma ett lag, denna cirkusen med att byta managers varje år ger jag inte mycket för, ,då skall det i princip in ett helt nytt lag dessutom och den managerns stab

Helt enig. Og hva koster ikke alle disse managerbyttene med stab og hele pakka?
Smuler i forhold til et nedrykk....
Gi ham tre kamper til - hvis ikke vi ser noen form for positiv angrepsfoppal da, så anbefaler jeg pastatullingen å ringe Bradley ;)

Josch

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #317 på: Oktober 18, 2015, 19:52:14 »
En ny manger vil ikke kunne snu trenden, hvis man ska fortsette med de samme unge spillere og samme spillestil.  Slik jeg forstår så har både Rosler og Cellino bestemt at man skal bruke unge spillere og spille en viss type fotball som de begge liker. Planen er tydeligvis at dette skal bli både undeholdende og gi seire, når laget blir litt eldre. Cellinos plan vil være den samme om han bytter coach, og han mener  Rosler har sterk nok rygg til å tåle motgang.  Rosler blir nok derfor sittende.
Det sitter nok langt inne å bytte coach nå igjen.

Noen viktige faktorer i de siste kampene:

-Baklengsmål kommer på overganger. Det kan tilskrives "inexperience" både på midtbanene og forsvar. Eller at enkelte spillere ikke er gode nok (blir fraløpt eller  lurt)
-Leeds har problemer mot kompakt forsvar og løper stadig i "sekken".
-Man kan ikke si at Leeds har vært vesentlig dårligere enn motstanderen i noen av kampene. Men feil har straffet oss hardt.
-Vi har tapt mot gode lag (Boro,  Brighton, B'ham og  Ipswich)
-Ã… føre kamper hjemme har vist seg å være litt naivt, med disse spillerne. Motstanderne ligger bare og venter på våre feil.
 :)
Faktum er vi nærmer oss nedrykksplass, som med Redfearn. Hva gjør Rosler nå?
Mitt tips er at vi nå vil spille  "bortekamper" hele tiden: dvs kompakt forsvar og vente på en målsjans. 8)
« Siste redigering: Oktober 18, 2015, 19:54:32 av Josch »

Henning

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #318 på: Oktober 18, 2015, 21:55:43 »
No må vi slutte å skifte manager etter ein handfull kampar. Det tar tid å skape eit lag.

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #319 på: Oktober 19, 2015, 10:33:31 »
Da var det gjort!
We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

auren

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #320 på: Oktober 19, 2015, 10:34:56 »
Phil Hay ‏@PhilHayYEP  · 4m4 minutes ago 
BREAKING: Leeds United have sacked head coach Uwe Rosler. #lufc

The Telegraph are reporting that ex-Rotherham boss Steve Evans will take training this morning. Will try to confirm. #lufc

Faen for en tegneserieklubb vi er!  >:( >:( >:(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sleivind

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #321 på: Oktober 19, 2015, 10:36:18 »
God natt.

auren

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #322 på: Oktober 19, 2015, 10:37:55 »
Steve Evans er vel neppe god nok, er han? Vedder 1000 kr på at det kommer flere sparkinger i løpet av denne sesongen. I Cagliari sparket Cellino en ny manager hver 8. måned. Hva er snittet i Leeds? 4 mnd?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Spacebob

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #323 på: Oktober 19, 2015, 10:40:29 »
Lite overraskende med tanke på vår eier.

Men Owe gjør det vanskelig for seg sjøl når man starter Wooton på HB og gjør de byttene han gjør ila kampen mot Brighton.
Den kampen ble tapt på særdeles naiv coaching. Ã… bruke alle byttene og ikke minst å ta ut Botaka ble møtt med vanntro på Elland Road.

Satt på fly hjem igår og tenkte at det faktist er litt greit at han ryker... Trist men sant  :(

auren

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #324 på: Oktober 19, 2015, 10:42:04 »
Jeg burde ikke bli overrasket, men er det likevel. Da fikk Uwe ca. 4 måneder i sjefsstolen. Resultatene har vært begredelige, spesielt etter at Pearson trakk seg. Nå er det bare Cellino igjen. Frykter nedrykk nå, så mye han sauser det til...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #325 på: Oktober 19, 2015, 10:43:49 »
Har ikke noe problem med at Røsler fikk fyken slik laget har prestert. Det har egentlig bare blitt dårligere og dårligere.
Problemet er at Cellino ikke evner å finne en god nok trener for Leeds.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #326 på: Oktober 19, 2015, 10:46:39 »
Har ikke noe problem med at Røsler fikk fyken slik laget har prestert. Det har egentlig bare blitt dårligere og dårligere.
Problemet er at Cellino ikke evner å finne en god nok trener for Leeds.

+ 1
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

auren

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #327 på: Oktober 19, 2015, 10:46:53 »
Har ikke noe problem med at Røsler fikk fyken slik laget har prestert. Det har egentlig bare blitt dårligere og dårligere.
Problemet er at Cellino ikke evner å finne en god nok trener for Leeds.

En god nok trener som kan jobbe innenfor de rammene han "gir"... Neppe mange som klarer det, uansett hvor god man er. Prosjekt Håpløst fra dag 1 dette. Vi rykker aldri opp med Cellino bak roret. ALDRI!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Odin

Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #328 på: Oktober 19, 2015, 10:48:41 »
Lite overraskende med tanke på vår eier.

Men Owe gjør det vanskelig for seg sjøl når man starter Wooton på HB og gjør de byttene han gjør ila kampen mot Brighton.
Den kampen ble tapt på særdeles naiv coaching. Ã… bruke alle byttene og ikke minst å ta ut Botaka ble møtt med vanntro på Elland Road.

Satt på fly hjem igår og tenkte at det faktist er litt greit at han ryker... Trist men sant  :(

Helt enig med deg!
Uwe har vist sin udugelighet og manglende kompetanse helt fra seriestart.
Noen helt utrolige spilleruttak og disponeringer.
Kun han i verden forstår hvorfor Wooton kan få starte på dette laget, en spiller som er treig som en snegle og har teknikk som et lass ved. Det måtte gå galt, alle så tabbene, bare ikke Uwe.
Tror Cellino ventet i det lengste og gav Uwe mange sjanser, men nå matte han handle, ellers ville vi rykke rett ned!
MOT, nå må vi bare se framover og redde stumpene denne sesongen

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Uwe Røsler
« Svar #329 på: Oktober 19, 2015, 10:49:20 »
Har ikke noe problem med at Røsler fikk fyken slik laget har prestert. Det har egentlig bare blitt dårligere og dårligere.
Problemet er at Cellino ikke evner å finne en god nok trener for Leeds.

En god nok trener som kan jobbe innenfor de rammene han "gir"... Neppe mange som klarer det, uansett hvor god man er. Prosjekt Håpløst fra dag 1 dette. Vi rykker aldri opp med Cellino bak roret. ALDRI!

auren

Kriteriene til Cellino. Billig, og lyder ordre