Skrevet av Emne: Ex-headcoach: Garry Monk  (Lest 182454 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #180 på: August 24, 2016, 20:00:10 »
Garry Monk: Leeds need to be more clinical

The Leeds United manager feels his side are not ruthless enough yet.

Leeds United manager Garry Monk before the match

Leeds United boss Garry Monk has admitted to TV Yorkshire that his troops need to be a bit more ruthless in front of goal, but stressed he was pleased with Tuesday's 1-0 win at Luton Town.

The Whites progressed into the third round of the League Cup last night with a nervy victory over the League Two side, with 20-year-old left-back Tyler Denton the hero of the night after netting a wonderful goal on his senior debut for the club.

Leeds United manager Gary Monk

After that, Kemar Roofe - who also hit the crossbar - and Stuart Dallas both had opportunities to put the tie to bed but the chances went begging.

Fortunately for Monk and co, the profligacy went unpunished as Luton spurned a couple of golden chances themselves, but things could have easily been different and the coach admits his side could - and should - have spared themselves some anxiety in the final quarter by taking their chances.

Leeds United manager Garry Monk

He told TV Yorkshire: "Yeah, in those moments we just need to be a little more clinical. I think it would have made it a little bit easier in the last 10 minutes.

"They threw everything at us in the last 10 minutes and we really stood strong. There were some tired legs out there, but I thought to a man we were a real credit."

Monk's side made the trip to Kenilworth Road knowing that Luton are capable of toppling the Championship's best sides after beating Aston Villa in the previous round.

Consequently, it was a good win for Leeds despite Luton's League Two status, but missing chances is a recurring theme for the Whites under Monk and it is certainly something to look at going forward.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #181 på: August 27, 2016, 19:45:33 »
Monk tilbake med å kjefte på egne spillere etter nederlaget, men det er jo bare å ta ut andre spillere, Monk?
http://www.insidefutbol.com/2016/08/27/if-they-dont-learn-ill-change-garry-monk-blasts-leeds-stars-after-nottingham-forest-loss/302083/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #182 på: August 27, 2016, 20:04:36 »
Monk tilbake med å kjefte på egne spillere etter nederlaget, men det er jo bare å ta ut andre spillere, Monk?
http://www.insidefutbol.com/2016/08/27/if-they-dont-learn-ill-change-garry-monk-blasts-leeds-stars-after-nottingham-forest-loss/302083/

Cellino om managere. If they dont learn, i change. ( Offisiell utalelse for en sesong siden )

Kickthemdown

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #183 på: August 27, 2016, 20:40:03 »
Monk tilbake med å kjefte på egne spillere etter nederlaget, men det er jo bare å ta ut andre spillere, Monk?
http://www.insidefutbol.com/2016/08/27/if-they-dont-learn-ill-change-garry-monk-blasts-leeds-stars-after-nottingham-forest-loss/302083/
Cooper like ferdig som Bamba etter dagens match iallefall og det er jo bra. Bartley og Jansson kommer til å fikse dette. In Monk we trust.

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #184 på: August 27, 2016, 21:28:30 »
Jo før Monk innser at det sannsynligvis kun er Jansson som er god nok av de bak i midten, jo større er sjansen for at han berger jobben.

For 30. gang: Vi kommer ingen vei før vi har to gode stoppere. Nå har vi forhåpentligvis en.
 

Josch

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #185 på: August 27, 2016, 21:31:15 »
Jeg tror ikke det er noe feil med Monk. Vi må ha stoppere som ikke gjør feil . Det skal ikke slippes inn mål på cornere!.  Forsvaret har da alle fordeler og skal da heade ballen ut. Monk, som selv var stopper, vet hva som er feil: for dårlige stoppere.

Leedsfan

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #186 på: August 27, 2016, 21:44:33 »
Jo før Monk innser at det sannsynligvis kun er Jansson som er god nok av de bak i midten, jo større er sjansen for at han berger jobben.

For 30. gang: Vi kommer ingen vei før vi har to gode stoppere. Nå har vi forhåpentligvis en.

Hvem ryker, kaptein Cooper eller Bartley?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #187 på: August 27, 2016, 21:55:31 »
Jeg tror ikke det er noe feil med Monk. Vi må ha stoppere som ikke gjør feil . Det skal ikke slippes inn mål på cornere!.  Forsvaret har da alle fordeler og skal da heade ballen ut. Monk, som selv var stopper, vet hva som er feil: for dårlige stoppere.

Legger du skylden på stopperne våre at vi slipper inn mål på corner?

Runar

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #188 på: August 27, 2016, 22:10:13 »
Merkelig, jeg trodde at vi byttet ut Silvestri fordi han var så dårlig å organisere forsvaret vårt og dårlig i feltet...

Hvor er effekten av Green på disse faste situasjonene? Mannen som organiserer muren fra midt i mål :o
 

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #189 på: August 27, 2016, 22:16:32 »
Merkelig, jeg trodde at vi byttet ut Silvestri fordi han var så dårlig å organisere forsvaret vårt og dårlig i feltet...

Hvor er effekten av Green på disse faste situasjonene? Mannen som organiserer muren fra midt i mål :o

Tror det er mer riktig å rette fokus der ja....og gjerne litt på Monk også.

Annesj

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #190 på: August 27, 2016, 23:04:16 »
Jo før Monk innser at det sannsynligvis kun er Jansson som er god nok av de bak i midten, jo større er sjansen for at han berger jobben.

For 30. gang: Vi kommer ingen vei før vi har to gode stoppere. Nå har vi forhåpentligvis en.

Hvem ryker, kaptein Cooper eller Bartley?

Cooper
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Kato

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #191 på: August 27, 2016, 23:13:17 »
Jo før Monk innser at det sannsynligvis kun er Jansson som er god nok av de bak i midten, jo større er sjansen for at han berger jobben.

For 30. gang: Vi kommer ingen vei før vi har to gode stoppere. Nå har vi forhåpentligvis en.

Hvem ryker, kaptein Cooper eller Bartley?

Cooper

Cooper er en brukende championshipstopper. Bra i lufta, passe treg, ikke all verden med ball. Bartley har jeg sett for lite, men så langt ser han taktisk uferdig ut. Og det er nok til ikke å være god nok. Tipper Monk velger Bartley. Selv mener jeg vi bør på transfermarkedet. Men Bartley bør vel få muligheten til å motbevise.
 

Josch

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #192 på: August 27, 2016, 23:16:14 »
Jeg tror ikke det er noe feil med Monk. Vi må ha stoppere som ikke gjør feil . Det skal ikke slippes inn mål på cornere!.  Forsvaret har da alle fordeler og skal da heade ballen ut. Monk, som selv var stopper, vet hva som er feil: for dårlige stoppere.

Legger du skylden på stopperne våre at vi slipper inn mål på corner?

Ja faktisk. De er i hvert fall direkte  involvert i 3 av 4 corner-mål vi har sluppet inn hittil.  QPR: Bamba/Bartley markerer ikke godt når corner kommer (og Bamba vinner ikke returen i lufta), Fleetwood: Coopers mann scorer etter at vi først klarerer en corner (nytt innlegg).  Nottingham: Cooper taper duell mot målscorer direkte på corner. Nr 4: Ayling (back) taper duell mot  Forest direkte på corner. Selvsagt må alle i  forsvar skjerpe seg (markere, vinne dueller), men våre stoppere bør være de beste på laget ved  cornere. Det er de ikke.
« Siste redigering: August 27, 2016, 23:21:55 av Josch »

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #193 på: August 28, 2016, 15:33:10 »
En frustrert Monk etter 1-3 mot N.Forest:

https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=-snLawtn-kA
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #194 på: August 28, 2016, 18:02:45 »
Elendig forsvarsspill har preget den første måneden, og Garry Monk lover forbedringer:


Garry Monk: 'We will improve during international break'

By Neil Wilkes, Editor
Filed: Sunday, August 28, 2016 at 14:27 UK
Last Updated: Sunday, August 28, 2016 at 14:27 UK

Leeds United manager Garry Monk has vowed to use the international break "to drill a few things" into his players after their latest defeat in the league.

The Whites went down 3-1 at Nottingham Forest on Saturday to leave them fourth bottom of the Championship with a return of just four points from a possible 15.

Monk's side now have a fortnight's break before their next fixture - a tough tie against unbeaten leaders Huddersfield Town - but insisted that the next two weeks will be spent productively.

"We needed to be more clinical, we needed to take our chances. We conceded soft goals and Forest did nothing in general play otherwise," Monk told the Yorkshire Post after the defeat at the City Ground.

"If not for the goals we conceded we would have won the game, definitely.

"We have the international break now and some time for us to work on things, to drill a few things into the players. We need to cut out the sloppiness and the individual errors. We have the squad to address this."

Former Swansea City manager Monk took over at Elland Road this summer on a one-year rolling contract.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #195 på: August 28, 2016, 18:05:02 »
Elendig forsvarsspill har preget den første måneden, og Garry Monk lover forbedringer:


Garry Monk: 'We will improve during international break'

By Neil Wilkes, Editor
Filed: Sunday, August 28, 2016 at 14:27 UK
Last Updated: Sunday, August 28, 2016 at 14:27 UK

Leeds United manager Garry Monk has vowed to use the international break "to drill a few things" into his players after their latest defeat in the league.

The Whites went down 3-1 at Nottingham Forest on Saturday to leave them fourth bottom of the Championship with a return of just four points from a possible 15.

Monk's side now have a fortnight's break before their next fixture - a tough tie against unbeaten leaders Huddersfield Town - but insisted that the next two weeks will be spent productively.

"We needed to be more clinical, we needed to take our chances. We conceded soft goals and Forest did nothing in general play otherwise," Monk told the Yorkshire Post after the defeat at the City Ground.

"If not for the goals we conceded we would have won the game, definitely.

"We have the international break now and some time for us to work on things, to drill a few things into the players. We need to cut out the sloppiness and the individual errors. We have the squad to address this."

Former Swansea City manager Monk took over at Elland Road this summer on a one-year rolling contract.
Da må det handles, ikke snakkes. Hvis ikke ender han opp som Uwe, som også snakket.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Runar

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #196 på: August 28, 2016, 19:34:49 »
Elendig forsvarsspill har preget den første måneden, og Garry Monk lover forbedringer:


Garry Monk: 'We will improve during international break'

By Neil Wilkes, Editor
Filed: Sunday, August 28, 2016 at 14:27 UK
Last Updated: Sunday, August 28, 2016 at 14:27 UK

Leeds United manager Garry Monk has vowed to use the international break "to drill a few things" into his players after their latest defeat in the league.

The Whites went down 3-1 at Nottingham Forest on Saturday to leave them fourth bottom of the Championship with a return of just four points from a possible 15.

Monk's side now have a fortnight's break before their next fixture - a tough tie against unbeaten leaders Huddersfield Town - but insisted that the next two weeks will be spent productively.

"We needed to be more clinical, we needed to take our chances. We conceded soft goals and Forest did nothing in general play otherwise," Monk told the Yorkshire Post after the defeat at the City Ground.

"If not for the goals we conceded we would have won the game, definitely.

"We have the international break now and some time for us to work on things, to drill a few things into the players. We need to cut out the sloppiness and the individual errors. We have the squad to address this."

Former Swansea City manager Monk took over at Elland Road this summer on a one-year rolling contract.
Da må det handles, ikke snakkes. Hvis ikke ender han opp som Uwe, som også snakket.

Eller det kan trenes, som også er populært for å få framgang...
 

DenHviteYeboah

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #197 på: August 28, 2016, 21:09:20 »
Elendig forsvarsspill har preget den første måneden, og Garry Monk lover forbedringer:


Garry Monk: 'We will improve during international break'

By Neil Wilkes, Editor
Filed: Sunday, August 28, 2016 at 14:27 UK
Last Updated: Sunday, August 28, 2016 at 14:27 UK

Leeds United manager Garry Monk has vowed to use the international break "to drill a few things" into his players after their latest defeat in the league.

The Whites went down 3-1 at Nottingham Forest on Saturday to leave them fourth bottom of the Championship with a return of just four points from a possible 15.

Monk's side now have a fortnight's break before their next fixture - a tough tie against unbeaten leaders Huddersfield Town - but insisted that the next two weeks will be spent productively.

"We needed to be more clinical, we needed to take our chances. We conceded soft goals and Forest did nothing in general play otherwise," Monk told the Yorkshire Post after the defeat at the City Ground.

"If not for the goals we conceded we would have won the game, definitely.

"We have the international break now and some time for us to work on things, to drill a few things into the players. We need to cut out the sloppiness and the individual errors. We have the squad to address this."

Former Swansea City manager Monk took over at Elland Road this summer on a one-year rolling contract.
Da må det handles, ikke snakkes. Hvis ikke ender han opp som Uwe, som også snakket.

Eller det kan trenes, som også er populært for å få framgang...
Et godt poeng! Egentrening blant fotballspillere er alt for lite i fokus. Eller hva med å trene forsvarsorganisering hver dag en ekstra time...?

rd1

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #198 på: August 28, 2016, 21:09:34 »
Nå må vi bare stole på at Monk er den manageren som får oss opp og frem. Han har hentet inn "sine" spillere og har hentet inn spillere i de posisjonene vi åpenbart har vært for svake.

Det er vel første gang på mange år vi er i en slik situasjon, der vi har brukt så mye penger på ny stall.

Jeg håper virkelig Monk lykkes og får orden på forsvaret i løpet av pausen, slik at trepoengere tikker inn.

I de fleste andre klubber kunne vi vært trygge på at manageren fikk tid etter å hentet inn nytt lag. For oss er det dessverre ikke slik. Dermed har nok Monk bare en håndfull kamper på seg med å få skikk på laget.
"Who needs Cantona??"

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #199 på: August 28, 2016, 21:17:00 »
Nå må vi bare stole på at Monk er den manageren som får oss opp og frem. Han har hentet inn "sine" spillere og har hentet inn spillere i de posisjonene vi åpenbart har vært for svake.

Det er vel første gang på mange år vi er i en slik situasjon, der vi har brukt så mye penger på ny stall.

Jeg håper virkelig Monk lykkes og får orden på forsvaret i løpet av pausen, slik at trepoengere tikker inn.

I de fleste andre klubber kunne vi vært trygge på at manageren fikk tid etter å hentet inn nytt lag. For oss er det dessverre ikke slik. Dermed har nok Monk bare en håndfull kamper på seg med å få skikk på laget.
Manageren kan kvele alle spekulasjoner om sin egen fremtid ved å vinne kamper. Man kan ikke la poeng etter poeng gli vekk med credoet om "gi meg bedre tid". Neste kamp MÃ… vinnes, uansett motstander og deres tabellposisjon.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

auren

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #200 på: August 29, 2016, 09:17:47 »
Monk med et passende intelligent innspill etter kampen:

"If not for the goals we conceded we would have won the game, definitely."

 ::)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Odin

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #201 på: August 29, 2016, 12:24:49 »
Må si jeg er forundret over noen av signeringene vi har gjort denne sommeren. Virker ikke akkurat som forsterkninger....
Vet ikke om Monk har 100% myndighet, men han bør jo vite hva som trengs for å komme topp 6?
Leeds har signert 10 nye i sommer, men veldig få av disse har playoff eller PL kvalitet?
Over de siste 5 åra har vi sikkert signert 60 middelmådige spillere. Dette må jo bli veldig dyrt, selv om lønna ligger under 10k per uke.
Mange av disse har jo gått billig videre etter å ha blitt funnet ikke gode nok hos oss....
Tror det ville vært bedre med 4 nye kvalitetsspillere som har 25k per uke!
My 2 cents.... MOT!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #202 på: August 29, 2016, 12:30:27 »
Må si jeg er forundret over noen av signeringene vi har gjort denne sommeren. Virker ikke akkurat som forsterkninger....
Vet ikke om Monk har 100% myndighet, men han bør jo vite hva som trengs for å komme topp 6?
Leeds har signert 10 nye i sommer, men veldig få av disse har playoff eller PL kvalitet?
Over de siste 5 åra har vi sikkert signert 60 middelmådige spillere. Dette må jo bli veldig dyrt, selv om lønna ligger under 10k per uke.
Mange av disse har jo gått billig videre etter å ha blitt funnet ikke gode nok hos oss....
Tror det ville vært bedre med 4 nye kvalitetsspillere som har 25k per uke!
My 2 cents.... MOT!
Jeg motsier ikke det du skriver, men husk at det er ennå early days. Noen av de nyankomne kan fortsatt 'komme' etter en tilvenningsperiode. Husk også at vi ble kvitt mye 'rask' i sommer og at vi også trenger 'squadplayers'...
Men altså, ja, ikke alle de nye har imponert like mye, akkurat...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #203 på: August 29, 2016, 12:36:26 »
Jeg stiller meg derimot undrende til alle som setter spørsmålstegn til ditt og datt etter så få kamper.
Vi har signert ca 10 spillere og det tar tid å spille sammen et helt nytt lag. Relasjoner etc blir bedre kamp for kamp.

Jeg står ved tipset mitt: Vi er topp 6 når vi kommer til 1 november.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

nord

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #204 på: August 29, 2016, 12:55:24 »
Vi taper 3-1 ude imod en af kandidaterne til oprykning - det er ingen skandale  >:(
Vi kan saktens nå play selvom vi taper flere kamper endnu!
don´t worry be happy ;-)
 

Nørgaard

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #205 på: August 29, 2016, 12:55:48 »
Nogle herinde har tålmodighed som Cellino  :o

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #206 på: August 29, 2016, 13:04:19 »
Nogle herinde har tålmodighed som Cellino  :o
Ja, den var god. Alt dette snakket med å gi Monk tålmodighet, bør ikke det gå begge veier? Kan man man si at Monk viser tålmodighet med den eksisterende spillerstallen når han signerer 10 nye spillere, og enda vil ha flere? Likevel ber HAN om tålmodighet. Sorry, men poengene deles ut nå, og de må taes nå.
Og hvor er fansens tålmodighet angående Wood?  ::). Men når Cellino er utålmodig...da altså. (Merker jeg snart mister tålmodigheten her).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #207 på: August 29, 2016, 13:05:56 »
Nogle herinde har tålmodighed som Cellino  :o
Ja, den var god. Alt dette snakket med å gi Monk tålmodighet, bør ikke det gå begge veier? Kan man man si at Monk viser tålmodighet med den eksisterende spillerstallen når han signerer 10 nye spillere, og enda vil ha flere? Likevel ber HAN om tålmodighet. Sorry, men poengene deles ut nå, og de må taes nå.
Og hvor er fansens tålmodighet angående Wood?  ::). Men når Cellino er utålmodig...da altså. (Merker jeg snart mister tålmodigheten her).

Trodde poengene ble delt ut over 46 kamper, ikke 4...
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #208 på: August 29, 2016, 13:11:02 »
Nogle herinde har tålmodighed som Cellino  :o
Ja, den var god. Alt dette snakket med å gi Monk tålmodighet, bør ikke det gå begge veier? Kan man man si at Monk viser tålmodighet med den eksisterende spillerstallen når han signerer 10 nye spillere, og enda vil ha flere? Likevel ber HAN om tålmodighet. Sorry, men poengene deles ut nå, og de må taes nå.
Og hvor er fansens tålmodighet angående Wood?  ::). Men når Cellino er utålmodig...da altså. (Merker jeg snart mister tålmodigheten her).

Trodde poengene ble delt ut over 46 kamper, ikke 4...
Noen indikasjoner på at poengfangsten blir bedre i de gjenstående 42 kampene enn den har vært til nå?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Headcoach: Garry Monk
« Svar #209 på: August 29, 2016, 13:16:03 »
Noen indikasjoner på at poengfangsten blir bedre i de gjenstående 42 kampene enn den har vært til nå?

Det er jo NÃ… vi får syretesten på om Monk (og gjengen hans) er gode TRENERE. De har nå fått spillerne sine, nå har de to uker til å terpe defensiv dødball. med mye mer...
- mange av de nye har knapt trent med laget, det har vært to kamper i uken konstant hittil...

Blir spennede å se Leedsutgaven etter denne pausen! :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan