Skrevet av Emne: EX-Spiller: Marcus Antonsson  (Lest 52961 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leedsfan

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #60 på: August 10, 2016, 15:06:33 »
Ser det er flere som nevner styrken/fysikken til Marcus, men dette sa vi om Dallas ifjor også. Dallas trente seg opp og har fått godt med muskler i forhold til hva han hadde, og regner med treningsteamet setter Marcus på samme programmet.

Når jeg spurte Joachim Jonsson på Twitter om min mistanke om manglende fysikk på Antonsson så svarte han at han er både robust og sterk, selv om han ikke helt ser slik ut.

Hadde han tro på at Antonsson ville lykkes?
Hvilket system brukte de i hans klubb i Sverige? Spilte han enslig spiss?

Det vet jeg ikke og jeg spurte han heller ikke spesifikt om det.

Håper han spiller i kveld og putter et par fine mål. Vi trenger en spiss som går på smarte løp i "djupled"!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Xern

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #61 på: August 10, 2016, 15:08:12 »
Ser det er flere som nevner styrken/fysikken til Marcus, men dette sa vi om Dallas ifjor også. Dallas trente seg opp og har fått godt med muskler i forhold til hva han hadde, og regner med treningsteamet setter Marcus på samme programmet.

Når jeg spurte Joachim Jonsson på Twitter om min mistanke om manglende fysikk på Antonsson så svarte han at han er både robust og sterk, selv om han ikke helt ser slik ut.

Hadde han tro på at Antonsson ville lykkes?
Hvilket system brukte de i hans klubb i Sverige? Spilte han enslig spiss?

Det vet jeg ikke og jeg spurte han heller ikke spesifikt om det.

Håper han spiller i kveld og putter et par fine mål. Vi trenger en spiss som går på smarte løp i "djupled"!
Håper de spiller han ilag med Wood - tror de utfyller hverandre godt.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #62 på: August 10, 2016, 15:09:11 »
Ser det er flere som nevner styrken/fysikken til Marcus, men dette sa vi om Dallas ifjor også. Dallas trente seg opp og har fått godt med muskler i forhold til hva han hadde, og regner med treningsteamet setter Marcus på samme programmet.

Når jeg spurte Joachim Jonsson på Twitter om min mistanke om manglende fysikk på Antonsson så svarte han at han er både robust og sterk, selv om han ikke helt ser slik ut.

Hadde han tro på at Antonsson ville lykkes?
Hvilket system brukte de i hans klubb i Sverige? Spilte han enslig spiss?

Det vet jeg ikke og jeg spurte han heller ikke spesifikt om det.

Håper han spiller i kveld og putter et par fine mål. Vi trenger en spiss som går på smarte løp i "djupled"!

Synes han viste fine tendenser til akkurat det i innhoppet sitt mot QPR. Manglet bare at avslutningen gikk på innsiden av stolpen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Trond90

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #63 på: August 10, 2016, 23:51:37 »
Bør få starte mot Birmingham til helgen, enten med eller uten Chris Wood på topp..
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Josch

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #64 på: August 11, 2016, 00:12:48 »
Bør få starte mot Birmingham til helgen, enten med eller uten Chris Wood på topp..

Lurer på om han passer best med innhopp foreløpig. Tror han må tilvennes engelsk fotball  med enda  noen innhopp  slik som Eirik Bakke og Solskjær. At han utmerker seg så tidlig er meget positivt. Men jeg ser at han passer bedre til Monk-fotballen enn  det Wood gjør.

Josch

Sv: Sv: RYKTER: Spillere inn - spiller ut, del 24
« Svar #65 på: August 11, 2016, 00:21:12 »
Lovende! Håper vi har kjøpt en ny Viduka, og ikke en ny Strandli. Noen som kan fortelle oss hva slags spillertype han er?

Han er garantert mer sammenlignbar med Strandli enn viduka. 2 mill £ ... Er skuffet hvis vi har brukt 20-25% av transferbudsjettet på denne karen. Måtte jeg ta feil, men dette trur jeg ikke blir en suksess..

Nei. Dette er ikke en ny Frank Strandli. Det kan jeg si allerede nå!! Det er en smart spiller som løper riktig  og skaffer seg målsjanser. På den korte tiden han har spilt.

h.b

  • Gjest
Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #66 på: August 11, 2016, 08:42:56 »
Bør starte på bekostning av Wood , som bør selges

Sydhagen

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #67 på: August 11, 2016, 08:50:58 »
Dette må sies å være den mest spennende spissen vi har hatt på veldig lenge.
Gleder meg til fortsettelsen.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Josch

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #68 på: August 11, 2016, 13:48:19 »
Nå har jeg sett målet hans og straffesitusasjoen fra Fleetwood-kampen flere ganger. Begge prestasjoner er meget bra.

Målet: det kommer et innlegg fra Mowatt som stoppes av forvarer. 1) Marcus forstår situasjonen raskere enn backen og når ballen , 2) snur på en femøring og 3) setter den i nettaket.
Alt dette er prestasjoner som  kjennetegner en toppscorer. Det er instinkt.

Straffen: Roofe skjønner hva  Marcus skal gjøre og spiller over forsvaret. 1) Marcus gjør løpet riktig, 2)mottar ball med ryggen mot mål og 3) riktig førstetouch med brystet (får bedre vinkel) med mulighet for målsjans. Han felles av forsvarer når han skal skyte/runde keeper.
En vanskelig ball å motta som han forvandler til en målsjans med ett touch. !

Her åpner man et forsvar som er balanse. Wood klarer ikke slikt. Jeg tror dette er det nye ved Leeds denne sesongen, dvs å utnytte rom offensivt.

Promotion 2010

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #69 på: August 24, 2016, 19:52:09 »
En besviken svenske:


Marcus Antonsson: "Klart jag är besviken"

Marcus Antonsson har varit tydlig med sin dröm att nå A-landslaget.

Men den starka starten i Leeds räckte inte till en plats i Jan Anderssons första landslagstrupp för skyttekungen.
– Det är klart att jag är besviken, säger Marcus Antonsson.

23 aug 2016

Marcus Antonsson gjorde tio mål för Kalmar FF och ledde allsvenskans skytteliga innan Leeds United värvade honom i somras.
Där har Antonsson knipit en startplats i Championship-laget och fortsatt göra mål. I helgen gjorde han sitt första ligamål mot Sheffield Wednesday.
Men det räckte inte till en plats i Jan Anderssons första A-landslagstrupp som presenterades under tisdagen.

Ett besked som Antonsson är besviken över.
– Ja, det är klart jag är besviken. Det vore fel inställning om jag inte är det. Jag har presterat under en lång tid, ledde skytteligan och poängligan när jag lämnade allsvenskan och har fortsatt leverera. Klart jag är besviken, säger Marcus Antonsson.

Antonsson: En dröm

Trodde du att du hade goda chanser att komma med i truppen?
– Ja, det trodde jag absolut. Jag lämnade allsvenskan som poäng- och skytteligaledare och har kommit in i det så bra i England och gjort fem mål sen jag kom hit. Jag trodde jag hade goda chanser och hoppades verkligen. Men det är bara att jobba vidare.
Har du varit i kontakt med landslagsledningen?
– En målskytt är alltid attraktiv, jag gjorde det bra i allsvenskan och nu har jag tagit klivet ut. Jag är säker på att de följer mig. Så mycket kan jag säga.
– Det är en dröm att spela för sitt land, det kommer jag fortsätta jobba stenhårt för.
I stället för den förre Kalmar- och Halmstadanfallaren valde Jan Andersson att satsa på John Guidetti, Marcus Berg, Emir Kujovic och Christoffer Nyman i anfallet.

Vad krävs för att du ska slå dig in där tror du?
– Det är bra forwards som är med, men det som krävs är det jag gör nu, jobbar stenhårt och fortsätter göra mål, mer kan inte jag göra. Sen är det alltid upp till landslagsledningen om de vill ha med mig. Men jag är övertygad om att de vet vad de skulle få av mig om de tar ut mig.

"Skönt att göra första målet"

Vad säger du annars om din första tid i Leeds?
– Det känns bra. Jag har gjort bra prestationer även om jag tycker att jag borde ha gjort några fler mål. Men jag har tagit mig till avslut och många lägen. Det var så klart skönt att göra första målet. Av erfarenhet blir det lättare. När man gör första målet är det bara att köra vidare därifrån.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

flynn

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #70 på: August 25, 2016, 08:54:40 »
En stor fordel for Leeds at han ikke er inne i varmen på landslaget. Han er sulten på å fortsette å vise seg fram, samtidig som han ikke forsvinner i landslagspausene. Og, ingen storklubber oppdager hans potensiale heller. 

flynn

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #71 på: August 25, 2016, 10:48:34 »
Et svensk landslag som floppet i EM, selv med Zlatan på banen, nei, vær glad til Marcus!!  :o ::)
Yeboahs vitne

RoarG

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #72 på: September 16, 2016, 12:07:21 »
Og så er månedens spiller kåret. Og valget falt på:
http://www.footballinsider247.com/shock-as-leeds-player-of-the-month-is-named/
 :o
Any thoughts?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Bjorn

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #73 på: September 16, 2016, 12:12:44 »
Og så er månedens spiller kåret. Og valget falt på:
http://www.footballinsider247.com/shock-as-leeds-player-of-the-month-is-named/
 :o
Any thoughts?

Greit for meg..
Marching On! 4276

Xern

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #74 på: September 16, 2016, 12:23:10 »
Viser at han gjør mer på banen enn å score tilfeldige mål. Gøy dette  8)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Lundewhites

Sv: Ny spiller: Marcus Antonsson
« Svar #75 på: September 17, 2016, 07:09:56 »
Uforståelig, men det sier vel mest om hva de andre har prestert...
Han har på 500 minutter avsluttet 14 ganger, 5 av de har truffet målet, 1 har gått inn (han scorer altså på 7% av sjansene sine)
Han har skapt 4 sjanser for andre, ingen av de har det blitt mål på.
Han har kun vunnet 4 dueller og hatt totalt 158 ball berøringer.
Tall fra ligaen, ikke cup kampene.
Dette forsterker det inntrykket jeg har fått av de 3 kampene jeg har sett live i år... han er fryktelig tam.  Håper virkelig Roofe vil få sjansen på topp snart.
« Siste redigering: September 17, 2016, 07:49:12 av Lundewhites »
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #76 på: November 23, 2016, 15:32:16 »
WALMOT
‏@WALMOT33
Marcus Antonsson hat-trick v Huddersfield Town #U23s #LUFC



https://twitter.com/WALMOT33/status/801076869735088128
« Siste redigering: November 23, 2016, 15:33:53 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #77 på: November 23, 2016, 15:38:43 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-hat-trick-hero-antonsson-hoping-for-more-game-time-1-8252802?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Leeds United: Hat-trick hero Antonsson hoping for more game time

Marcus Antonsson 06:02 Wednesday 23 November 2016

 Marcus Antonsson hopes his three goals against Huddersfield Town’s Under-23s have pushed him into contention for Saturday’s Championship meeting with Rotherham United after more than two months without a league start.

Antonsson produced a perfect hat-trick at the John Smith’s Stadium on Monday – one finish with his right foot, one with his left and the last with a header on 90 minutes – to earn Leeds’ development squad a 3-2 win and stake his claim for more concerted first-team chance this weekend.

The Swedish forward has spent much of this season on the bench, kept out by the form of top scorer Chris Wood and a system which allows for only one striker in head coach Garry Monk’s line-up. Antonsson earned plaudits early on and was named as Leeds’ player-of-the-month for August after coming up with crucial goals at Fleetwood Town and Sheffield Wednesday but his effort in a League Cup win over Norwich City last month is his only finish since Leeds visited Hillsborough on August 20. ''

Monk has limited the former Kalmar player to short substitute appearances and Antonsson featured for the final 12 minutes of a 2-0 defeat to Newcastle United on Sunday. Leeds’ are looking for an immediate reaction against bottom-of-the-table Rotherham as they bid to stay in touch with the Championship’s top six.Speaking after his hat-trick, Antonsson said: “I hope for a start after today’s performance. It was very good and nice to get 90 minutes again. To get three goals is perfect. I haven’t played that much in the last couple of games so 90 minutes and three goals – I’m getting strong out of that.”

Wood struggled for form in the opening weeks of the season but the striker has found his finishing touch impressively, taking his tally of goals to 11.“I started well but there are a lot of good players here and Chris Wood has scored a lot of goals,” Antonsson told LUTV. “I’m just happy for the team that we are doing well on the field.”

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-hat-trick-hero-antonsson-hoping-for-more-game-time-1-8252802?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ibster

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #78 på: Desember 17, 2016, 17:37:46 »
Klipt seg og fått samme sveis som Monk nå, maccan :)

raggen

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #79 på: Desember 17, 2016, 18:49:05 »
skulle helst sett at Marcus fikk seg noe mere spilletid, spesielt idag ettersom duke ikke produserte noe særlig. han har noe uforløst over seg og håper han får flere muligheter og mere tid til og vise seg frem
Forever Leeds United!!!!!!!!

Xern

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #80 på: Desember 17, 2016, 19:01:54 »
skulle helst sett at Marcus fikk seg noe mere spilletid, spesielt idag ettersom duke ikke produserte noe særlig. han har noe uforløst over seg og håper han får flere muligheter og mere tid til og vise seg frem
+1
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Blank_File

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #81 på: Desember 18, 2016, 02:03:03 »
skulle helst sett at Marcus fikk seg noe mere spilletid, spesielt idag ettersom duke ikke produserte noe særlig. han har noe uforløst over seg og håper han får flere muligheter og mere tid til og vise seg frem
+1
Du er vel inne på noe der som er litt vesentlig som skiller de beste spissene fra resten. De skaper sjanser. Vi har ingen slike. Av dem vi har er Wood best til å være på rett sted til rett tid, men når vi spiller med en spiss så skulle jeg ønske vi kunne fått fatt på en fattigmanns Aguero. McCormack er vel det nærmeste vi har vært det jeg tenker på. Har lite tro på at Anton heller vil bli akkurat det vi trenger. Men er også klar for å gi han spilletid nå i Woods fravær.

RoarG

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #82 på: Desember 20, 2016, 15:14:00 »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #83 på: Desember 20, 2016, 15:19:08 »
Flopp? I alle fall følge denne artikkelforfatteren.
http://www.footballinsider247.com/hefty-price-tag-leeds-summer-signing-2016-biggest-disappointment/

Vanskelig å ikke være enig..

Enkelte på forumet som mener at pris er avgjørende for kvalitet...rart at Antonsson og Kemar som vi betale relativt mye for er såpass mindre betydnigsfulle enn de vi signet på lån og på free transfer....

Ender Antonsson opp som våre danske stjerne Sloth??

Runar

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #84 på: Desember 20, 2016, 15:49:08 »
Flopp? I alle fall følge denne artikkelforfatteren.
http://www.footballinsider247.com/hefty-price-tag-leeds-summer-signing-2016-biggest-disappointment/

Vanskelig å ikke være enig..

Enkelte på forumet som mener at pris er avgjørende for kvalitet...rart at Antonsson og Kemar som vi betale relativt mye for er såpass mindre betydnigsfulle enn de vi signet på lån og på free transfer....

Ender Antonsson opp som våre danske stjerne Sloth??

3 mål på 4 mnd og med en sum på 2 millioner pund ikke 3, er uansett skuffende, men innholdet i artikkelen er jo ikke riktig.

Antonsson har ikke slitt nevneverdig med noe som helst siden overgangen, han kom inn i startet av sesongen når laget slet. Når laget gikk over til 4-2-3-1 ble det hans oppgave å utfordre Wood, dette har han ikke gjort nok samtidig som han har hatt noen skader og Wood har levert mål non-stop.

Da blir det vanskelig å få muligheten og spilletid til å vise seg god nok. Det er også meget mulig at Monk sammen med resten av de Britiske øyer ikke tror at han kan spille spiss i 4-2-3-1, noe jeg tror er en feil vurdering, men da blir det vanskelig for Marcus å få sin sjanse.

For håpentligvis får han starte en romjulskamp og tar sjansen sin direkte.
 

raggen

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #85 på: Desember 20, 2016, 17:12:48 »
håper også fetter anton får muligheten i jule programmet og tar den med begge hender... håper og tror på denne mannen<!!!!
Forever Leeds United!!!!!!!!

Xern

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #86 på: Desember 20, 2016, 20:37:03 »
håper også fetter anton får muligheten i jule programmet og tar den med begge hender... håper og tror på denne mannen<!!!!
Samme her. Er helt håpløst å dømme mannen nord og ned fordi mektige Wood har vært i god form. Monk har da ikke hatt en eneste grunn til å bytte ut Woody.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

JaJa

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #87 på: Desember 20, 2016, 21:06:31 »
håper også fetter anton får muligheten i jule programmet og tar den med begge hender... håper og tror på denne mannen<!!!!
Samme her. Er helt håpløst å dømme mannen nord og ned fordi mektige Wood har vært i god form. Monk har da ikke hatt en eneste grunn til å bytte ut Woody.

Mener å huske at McCormack brukte en sesong i Leeds før det begynte å løsne.
Og han kjente til ligaen i tillegg.
Tålmodighet er en dyd....

Josch

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #88 på: Desember 20, 2016, 21:51:33 »
håper også fetter anton får muligheten i jule programmet og tar den med begge hender... håper og tror på denne mannen<!!!!
Samme her. Er helt håpløst å dømme mannen nord og ned fordi mektige Wood har vært i god form. Monk har da ikke hatt en eneste grunn til å bytte ut Woody.

Mener å huske at McCormack brukte en sesong i Leeds før det begynte å løsne.
Og han kjente til ligaen i tillegg.
Tålmodighet er en dyd....

Godt poeng. Antonsson har ikke spilt mye, men han har likevel 3 mål for Leeds. Sammen med Bartley er han vel nr 2 på Leeds målstatistikk. Antonsson er dermed like målfarlig som de andre på Leeds (bortsett fra  Wood) Wood har allerede en sesong i Leeds-trøya og det hjelper ham nå.  Ã… lykkes som spiss i England for en utlending er svært vanskelig.  Tipper Wood blir skadet og  Antonsson går inn snart.

RoarG

Sv: Spiller: Marcus Antonsson
« Svar #89 på: Desember 20, 2016, 22:04:08 »
håper også fetter anton får muligheten i jule programmet og tar den med begge hender... håper og tror på denne mannen<!!!!
Samme her. Er helt håpløst å dømme mannen nord og ned fordi mektige Wood har vært i god form. Monk har da ikke hatt en eneste grunn til å bytte ut Woody.

Mener å huske at McCormack brukte en sesong i Leeds før det begynte å løsne.
Og han kjente til ligaen i tillegg.
Tålmodighet er en dyd....

Godt poeng. Antonsson har ikke spilt mye, men han har likevel 3 mål for Leeds. Sammen med Bartley er han vel nr 2 på Leeds målstatistikk. Antonsson er dermed like målfarlig som de andre på Leeds (bortsett fra  Wood) Wood har allerede en sesong i Leeds-trøya og det hjelper ham nå.  Ã… lykkes som spiss i England for en utlending er svært vanskelig.  Tipper Wood blir skadet og Antonsson går inn snart.
Med Fletcher muligens på vei inn, kan det hende at Antonsson dyttes nedover på rangstigen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020