Skrevet av Emne: Kamper i januar  (Lest 3325 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Barry

Kamper i januar
« på: Januar 01, 2017, 01:18:26 »
Da var det klart for 2017 og andre halvdel av en sesong som lover godt for Leeds. Det blir et tøft race sesongen ut for å klare en play-off plass. Det beste hadde selvfølgelig vært direkte opprykk, men det virker som Newcastle og Brighton tar de to plassene. Det er uansett viktig at Leeds fortsetter den gode trenden laget har vært inne i de siste månedene. Mulighetene til god poengfangst i januar er absolutt til stede. Vi spiller fire* ligakamper i januar, tre hjemme og en borte:

  2/1 - Rotherham (h)
13/1 - Derby (h)
21/1 - Barnsley (b)
28/1 – Nottingham F (h)*

Mulig jeg er for optimistisk, men jeg har troen på at vi klarer 10  poeng på disse kampene. Det er trolig også nødvendig for holde tritt i kampen om play-off plass.

I tillegg spiller vi borte mot Cambridge i FA-cupen 9. januar. Blir ikke overrasket om Monk følger samme opplegg som i ligacupen og gir spillere med lite spilletid muligheten fra start. De spillerne skal uansett være gode nok til at vi tar oss videre til 4. runde. Hvorvidt et avansement i cupen er ønskelig, er en annen sak.

* 4. runde i cupen spilles 28/1. Går Leeds og/eller Forest (de møter Wigan borte) videre fra 3. runde, regner jeg med at ligakampen mot Forest skyves på.
« Siste redigering: Januar 01, 2017, 01:22:02 av Barry »
 

Blank_File

Sv: Kamper i januar
« Svar #1 på: Januar 01, 2017, 03:07:26 »
Det blir litt av en nøkkelkamp mot Derby. Vi må håpe på 10, helt enig. Barnslig og Derby er definitivt der vi har størst sjanse for å miste poeng.

Hallgeir *

Sv: Kamper i januar
« Svar #2 på: Januar 01, 2017, 03:42:44 »
Både Barnsley og Derby er lag vi ofte sliter med.

Denne gangen tar vi rotta på dem begge.  8)
Super Leeds since 1968

Josch

Sv: Kamper i januar
« Svar #3 på: Januar 01, 2017, 09:54:16 »
Kampene i høst viser at vi fint kan slå alle disse lagene. Lag vi vanligvis "sliter mot" har ikke spilt noen rolle denne sesongen. Er man god nok så er man god nok. Etter resultatene i desember så bør 12 p være mulig i januar. Eller 9 hvis det kun blir 3 kamper.

Gufrias

Sv: Kamper i januar
« Svar #4 på: Januar 01, 2017, 11:36:48 »
Jeg tenker at kampene får spilles, så får vi se hvordan det går.
Hekta på Leeds siden 1974

Barry

Sv: Kamper i januar
« Svar #5 på: Januar 02, 2017, 18:05:49 »
Da var det klart for 2017 og andre halvdel av en sesong som lover godt for Leeds. Det blir et tøft race sesongen ut for å klare en play-off plass. Det beste hadde selvfølgelig vært direkte opprykk, men det virker som Newcastle og Brighton tar de to plassene. Det er uansett viktig at Leeds fortsetter den gode trenden laget har vært inne i de siste månedene. Mulighetene til god poengfangst i januar er absolutt til stede. Vi spiller fire* ligakamper i januar, tre hjemme og en borte:

  2/1 - Rotherham (h)
13/1 - Derby (h)
21/1 - Barnsley (b)
28/1 – Nottingham F (h)*

Mulig jeg er for optimistisk, men jeg har troen på at vi klarer 10  poeng på disse kampene. Det er trolig også nødvendig for holde tritt i kampen om play-off plass.

I tillegg spiller vi borte mot Cambridge i FA-cupen 9. januar. Blir ikke overrasket om Monk følger samme opplegg som i ligacupen og gir spillere med lite spilletid muligheten fra start. De spillerne skal uansett være gode nok til at vi tar oss videre til 4. runde. Hvorvidt et avansement i cupen er ønskelig, er en annen sak.

* 4. runde i cupen spilles 28/1. Går Leeds og/eller Forest (de møter Wigan borte) videre fra 3. runde, regner jeg med at ligakampen mot Forest skyves på.

Der var de første 3 poengene i boks. Det var også forventet mot bunnlaget Rotherham
 

Josch

Sv: Kamper i januar
« Svar #6 på: Januar 02, 2017, 18:12:44 »
Bør klare 12 poeng (eller vinne alle). Januar er måneden der de beste skyter fart og de nest beste faller av lasset. Veldig bra med god motstand i neste kamp. Fullt hus og topp motivasjon fredag den trettende. TV-kamp også.
« Siste redigering: Januar 02, 2017, 18:15:20 av Josch »

RoarG

Sv: Kamper i januar
« Svar #7 på: Januar 02, 2017, 18:15:49 »
Bør klare 12 poeng (eller vinne alle). Januar er måneden der de beste skyter fart og de nest beste faller av lasset. Veldig bra med god motstand i neste kamp. Fullt hus og topp motivasjon fredag den trettende. TV-kamp også.
Dette blir full pott i januar.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Barry

Sv: Kamper i januar
« Svar #8 på: Januar 07, 2017, 18:29:08 »
Forest ble i dag utslått av Wigan i cupen. Blir Leeds slått ut i cupen av Cambridge, vil ligakampen mot Forest gå som planlagt 28/1. Går Leeds videre må den skyves på. For våre muligheter til opprykk, vil det trolig være en fordel å bli slått ut nå. Det er et meget tøft ligaprogram ut sesongen; 6 kamper i februar (i perioden 1.-25./2) og 7 kamper i april (i perioden 1.-29./4). Mars er noe bedre pga landslagspause med 4 kamper (i perioden 4.-18-/3). Det er åpenbart at suksess i cupen, som fører til flere kamper og skyving på ligakamper i et fra før tettpakket kampprogram, kan føre til at totalbelastningen undergraver opprykksmulighetene.
 

RoarG

Sv: Kamper i januar
« Svar #9 på: Januar 07, 2017, 18:33:39 »
Forest ble i dag utslått av Wigan i cupen. Blir Leeds slått ut i cupen av Cambridge, vil ligakampen mot Forest gå som planlagt 28/1. Går Leeds videre må den skyves på. For våre muligheter til opprykk, vil det trolig være en fordel å bli slått ut nå. Det er et meget tøft ligaprogram ut sesongen; 6 kamper i februar (i perioden 1.-25./2) og 7 kamper i april (i perioden 1.-29./4). Mars er noe bedre pga landslagspause med 4 kamper (i perioden 4.-18-/3). Det er åpenbart at suksess i cupen, som fører til flere kamper og skyving på ligakamper i et fra før tettpakket kampprogram, kan føre til at totalbelastningen undergraver opprykksmulighetene.
Ser helst at vi slår ut et L2-lag. Så får nederlaget i cupen heller komme i 4. runde.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sølvreven

Sv: Kamper i januar
« Svar #10 på: Januar 07, 2017, 21:59:18 »
Forest ble i dag utslått av Wigan i cupen. Blir Leeds slått ut i cupen av Cambridge, vil ligakampen mot Forest gå som planlagt 28/1. Går Leeds videre må den skyves på. For våre muligheter til opprykk, vil det trolig være en fordel å bli slått ut nå. Det er et meget tøft ligaprogram ut sesongen; 6 kamper i februar (i perioden 1.-25./2) og 7 kamper i april (i perioden 1.-29./4). Mars er noe bedre pga landslagspause med 4 kamper (i perioden 4.-18-/3). Det er åpenbart at suksess i cupen, som fører til flere kamper og skyving på ligakamper i et fra før tettpakket kampprogram, kan føre til at totalbelastningen undergraver opprykksmulighetene.
Ser helst at vi slår ut et L2-lag. Så får nederlaget i cupen heller komme i 4. runde.
Helt enig. Et tap her kan virke stressende med tanke på neste kamp. Taper heller mot et toplag i neste runde.
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

stian

Sv: Kamper i januar
« Svar #11 på: Januar 07, 2017, 22:20:35 »
Forest ble i dag utslått av Wigan i cupen. Blir Leeds slått ut i cupen av Cambridge, vil ligakampen mot Forest gå som planlagt 28/1. Går Leeds videre må den skyves på. For våre muligheter til opprykk, vil det trolig være en fordel å bli slått ut nå. Det er et meget tøft ligaprogram ut sesongen; 6 kamper i februar (i perioden 1.-25./2) og 7 kamper i april (i perioden 1.-29./4). Mars er noe bedre pga landslagspause med 4 kamper (i perioden 4.-18-/3). Det er åpenbart at suksess i cupen, som fører til flere kamper og skyving på ligakamper i et fra før tettpakket kampprogram, kan føre til at totalbelastningen undergraver opprykksmulighetene.
Ser helst at vi slår ut et L2-lag. Så får nederlaget i cupen heller komme i 4. runde.
Helt enig. Et tap her kan virke stressende med tanke på neste kamp. Taper heller mot et toplag i neste runde.

Enig - det viktigste er å holde flyten. Sparer Wood, Pontus og Hernandez, scorer et par kjappe mål, bytte ut de viktigste spillerne etter pause og kontrollerer kampen inn. Det kan være en bra kamp for å få i gang Antonsson, O'Kane, Cooper, Silvestri og Denton.

Josch

Sv: Kamper i januar
« Svar #12 på: Januar 14, 2017, 18:05:35 »
Er blitt enda sterkere i troen på at full pott er mulig i  januar, pluss videre til 5. runde i  cupen! Motstanden fremover er ikke all verden.

Promotion 2010

Sv: Kamper i januar
« Svar #13 på: Januar 14, 2017, 18:16:36 »
Vi spiller fire ligakamper i januar, tre hjemme og en borte:

02/1 - Rotherham (h)  3-0
09/1 - Cambridge (b)  2-1              FA cup 5
13/1 - Derby (h).        1-0
21/1 - Barnsley (b)
25/1 – Nottingham F (h)
29/1 - Sutton / Wimbledon (b)        FA cup 4

På god vei mot full pott i januar!!!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973