Skrevet av Emne: Kampen om Play Off 2017  (Lest 49260 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Kampen om Play Off 2017
« på: Februar 03, 2017, 17:49:34 »
Siden Leeds ligger såpass interresant an, og forumet mer eller mindre er sikre på at Leeds rykker opp til PL, er det på tide se på om disse prognosene holder, eller om det bare er ønsketenkning inne i hodene på lite nøkterne fans.

Vel, vi får se hvem vi skal møte, og hvordan det mest sannsynlig går. Jeg har gått ut fra at laget unngår lengre skadeavbrekk på nøkkelspillere. Jeg regner også med at Monk forsetter med sin 4-2-3-1 formasjon, og at laguttaket blir mer eller mindre stabilt, med justeringer for evt. suspensjoner.

Pr. 03.02.17 har Leeds spilt 29 seriekamper, og står med 54 poeng. Det gjenstår 17 kamper, og vi skal møte motstandere fra 1. til 22. plass.

  • Dato   Motstander                         H/B   Plass   Poeng
    05.02   Huddersfield Town           B   5   1
    11.02   Cardiff City                   H   15   3
    14.02   Bristol City                           H   20   3
    18.02   Ipswich Town                   B   17   1
    25.02   Sheffield Wednesday           H   7   1
    03.03   Birmingham City             B   12   1
    07.03   Fulham                           B   9   0
    11.03   Queens Park Rangers           H   18   3
    18.03   Brighton and Hove Albion   H   1   0
    01.04   Reading                           B   3   0
    04.04   Brentford                           B   13   1
    08.04   Preston North End           H   11   3
    15.04   Newcastle United           B   2   0
    17.04   Wolverhampton Wanderers   H   16   3
    22.04   Burton Albion                   B   21   3
    29.04   Norwich City                   H   10   3
    07.05   Wigan                           B   22   3
               Totalt                                        29


Som man ser, får vi 29 poeng på de 17 siste kampene. Det gir en total poengsum på 83. Jeg tror ikke at dette holder til direkte opprykk, men til play off.

Jeg regner med 0 poeng mot Brighton, Reading og Newcastle. Det vil alltid skje en eller annen negativ overraskelse, a la Barnsley. Jeg har forsøkt å ta høyde for det med bortetap mot Fulham, selv om kampene mot Ipswich, Birmingham og Brentford har bananskall-potensiale, så har jeg allikevel satt opp 1 poeng mot dem. Bristol City 14. februar har potensiale til å bli en skikkelig nedtur. Laget har bra angripere i Abraham, og den nylig innkjøpte Taylor. Disse to kan gjøre tirdagskvelden skikkelig sur. Blir ikke overrasket om vi ikke vinner mot dem, men fryktelig skuffet.

Pr. nå er de 6(7) øverste lagene:
  • Lag                Kamper Poeng
    Brighton                   28   60
    Newcastle                   28   59
    Reading                   28   55
    Leeds                   29   54
    Huddersfield           29   52
    Derby                   28   46
    Sheffield Wednesday   28   46

Jeg skal gjøre det enkelt. De 7 lagene som utgjør topp 7, vil forbli topp 7. Tror ikke at Barnsley (nå 8 ) eller Norwich (nå 10) greier å slå seg inn blant de 7 første. Laget som blir nr. 7 havner utenfor play off. Hvilket av de ovennevnte blir det? Som man kan se over, klarer Leeds play off. Jeg tror at Huddersfield blir det laget som havner utenfor topp 6.

Nå, hvem rykker opp? Brighton har hatt en lei tendens (for dem) å svikte mot slutten av sesongen. Fjorårs-sesongen endte med at opprykket glapp på målforskjell. Forspranget deres er på hele 14 poeng til 7. plassen, og det tror jeg de ikke roter bort. Jeg tror at Newcastle vinner Championship. Rafa Benitez har stor erfaring fra PL, og vant CL i 2005 med Liverpool. Hans rutine blir tungen på vektskåla, og jeg kan ikke fri meg fra tanken om at en tidligere ansettelse av Benitez hadde berget Newcastle fra nedrykk.

Nr. 2, da? Det blir ikke Leeds. Jeg tror at Reading fortsetter fremgangen, og at de rykker rett opp på 2. plass.
Brighton tar nok en gang 3. plassen. Hvem som blir nr. 4, 5 og 6 av Leeds, Derby og Sheffield Wednesday, er jeg ikke sikker på, men jeg håper at vi skal klare å rykke opp til PL via play off.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #1 på: Februar 03, 2017, 17:56:15 »
Litt pessimistisk tilnærming, men ikke urealistisk. Jeg tror Leeds kommer nr. 2, 3 eller 4. Og siden vi aldri vinner Play off tror jeg det er 33% sjanse for opprykk (det var da en veldig enkel analyse.....)
MOT

auren

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #2 på: Februar 03, 2017, 18:24:21 »
Litt pessimistisk tilnærming, men ikke urealistisk. Jeg tror Leeds kommer nr. 2, 3 eller 4. Og siden vi aldri vinner Play off tror jeg det er 33% sjanse for opprykk (det var da en veldig enkel analyse.....)

Sannsynligheten øker vel for hver gang Leeds spiller play off, at vi endelig vil ta oss opp på et høyere nivå gjennom en slik kvalik. Jeg tror og håper dette skal være vårt år. Jeg tror heller ikke på direkte opprykk - men jeg har stor tro på at vi ender mellom 3. og 6. plass. Newcastle og Brighton vil mest sannsynlig ta en av de to øverste plassene. Hvis ikke, så er både Leeds, Reading og Huddersfield klare til å angripe for fullt.

Huddersfield imponerte såpass i går at jeg er rimelig sikker på at de ender topp 6.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RoarG

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #3 på: Februar 03, 2017, 18:36:20 »
Som et apropos, er det allerede solgt over 25500 billetter til Cardiff-kampen 11. februar. Dette i følge Leeds' offesielle hjemmesider. Interessen er tydeligvis på topp.

https://www.leedsunited.com/news/ticket-news/21582/cardiff-city-large-demand-for-tickets
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Josch

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #4 på: Februar 03, 2017, 18:58:24 »
Viktig tema dette her. Vi går inn i den siste tredjedelen og kampene blir på en måte viktigere og viktigere. Jeg har sagt at Leeds havner på play off men utelukker ikke direkte opprykk helt.

Situasjonen ligner litt på våren 1992 da Man U ledet og hadde kamper til gode , husker vi. Leeds sto på og fikk betalt helt på tampen da de røde sprakk. Også da var jeg tvilsom til å ta igjen motstander på tabellen.

Ett lag sprekker ofte på slutten. Det kan bli Brighton eller N'castle. I play off kan Leeds vinne.

Xern

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #5 på: Februar 04, 2017, 11:09:55 »
Tror vi må ha direkte opprykk.. Playoff er ikke helt vår greie.. Samtidig har vi feks Green som har rykket opp to ganger via playoff
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

h.b

  • Gjest
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #6 på: Februar 04, 2017, 11:12:17 »
Viktig tema dette her. Vi går inn i den siste tredjedelen og kampene blir på en måte viktigere og viktigere. Jeg har sagt at Leeds havner på play off men utelukker ikke direkte opprykk helt.

Situasjonen ligner litt på våren 1992 da Man U ledet og hadde kamper til gode , husker vi. Leeds sto på og fikk betalt helt på tampen da de røde sprakk. Også da var jeg tvilsom til å ta igjen motstander på tabellen.

Ett lag sprekker ofte på slutten. Det kan bli Brighton eller N'castle. I play off kan Leeds vinne.
Evt. Laget som sprekker kan jo bli Leeds. Og dermed ryker play off

RoarG

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #7 på: Februar 04, 2017, 12:34:27 »
Viktig tema dette her. Vi går inn i den siste tredjedelen og kampene blir på en måte viktigere og viktigere. Jeg har sagt at Leeds havner på play off men utelukker ikke direkte opprykk helt.

Situasjonen ligner litt på våren 1992 da Man U ledet og hadde kamper til gode , husker vi. Leeds sto på og fikk betalt helt på tampen da de røde sprakk. Også da var jeg tvilsom til å ta igjen motstander på tabellen.

Ett lag sprekker ofte på slutten. Det kan bli Brighton eller N'castle. I play off kan Leeds vinne.
Evt. Laget som sprekker kan jo bli Leeds. Og dermed ryker play off
Selvfølgelig kan Leeds sprekke, like så mye som de 6 andre lagene.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

TK20

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #8 på: Februar 04, 2017, 16:35:36 »
Viktig tema dette her. Vi går inn i den siste tredjedelen og kampene blir på en måte viktigere og viktigere. Jeg har sagt at Leeds havner på play off men utelukker ikke direkte opprykk helt.

Situasjonen ligner litt på våren 1992 da Man U ledet og hadde kamper til gode , husker vi. Leeds sto på og fikk betalt helt på tampen da de røde sprakk. Også da var jeg tvilsom til å ta igjen motstander på tabellen.

Ett lag sprekker ofte på slutten. Det kan bli Brighton eller N'castle. I play off kan Leeds vinne.
Evt. Laget som sprekker kan jo bli Leeds. Og dermed ryker play off

Fortsatt en teoretisk mulighet for nedrykk også.

RoarG

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #9 på: Februar 04, 2017, 16:57:01 »
Viktig tema dette her. Vi går inn i den siste tredjedelen og kampene blir på en måte viktigere og viktigere. Jeg har sagt at Leeds havner på play off men utelukker ikke direkte opprykk helt.

Situasjonen ligner litt på våren 1992 da Man U ledet og hadde kamper til gode , husker vi. Leeds sto på og fikk betalt helt på tampen da de røde sprakk. Også da var jeg tvilsom til å ta igjen motstander på tabellen.

Ett lag sprekker ofte på slutten. Det kan bli Brighton eller N'castle. I play off kan Leeds vinne.
Evt. Laget som sprekker kan jo bli Leeds. Og dermed ryker play off

Fortsatt en teoretisk mulighet for nedrykk også.
Vi har 54 poeng, så den muligheten ser jeg helt bort fra.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #10 på: Februar 06, 2017, 21:38:50 »
East Stand Upper vil bli åpnet til kampen mot Cardiff på lørdag. 33000 billetter er allerede solgt.  8)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #11 på: Februar 07, 2017, 23:00:43 »
Richard Keys makes shock Leeds and Newcastle promotion claims
LEEDS could win automatic promotion to the Premier League at the expense of Newcastle, according to football presenter Richard Keys.

Her er bloggen:

http://richardajkeys.com/index.php/blog
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Flottdet

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #12 på: Februar 08, 2017, 18:13:22 »
Blir definitivt spennende utover våren. En faktor som også er verdt og ta med er hvem av lagene som møter flest bunnlag mot slutten. Ett bunnlag i desperat poengjakt kan være tøffere og møte enn lag som er topp 10.

auren

Sesongavslutningen
« Svar #13 på: Februar 08, 2017, 18:50:40 »
Blir definitivt spennende utover våren. En faktor som også er verdt og ta med er hvem av lagene som møter flest bunnlag mot slutten. Ett bunnlag i desperat poengjakt kan være tøffere og møte enn lag som er topp 10.

Du har selvsagt et poeng der. Leeds har litt tricky siste 5 kamper:

Newcastle (A)
Wolverhampton (H)
Burton (A)
Norwich (H)
Wigan (A)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #14 på: Februar 08, 2017, 18:55:57 »
Tidligere har det fungert fint å gratulere Newcastle med seieren i god tid på forhånd.
- Leif Olav

Josch

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #15 på: Februar 08, 2017, 19:13:16 »
Det er vågalt, men jeg begynner å tenke på play off allerede nå. Nøkternt sett er det sannsynlig at Leeds vil holde samme standard som tidligere denne sesongen hele våren  (vinne de fleste men tape for noen gode lag) og gå til play off. Leeds virker solide i  år. Jeg tror tabellen forblir omtrent slik den er nå og at vi allerede nå ser de mulige lagene vi kan møte i play off rundt oss på tabellen.

Spiller det noen rolle hvem vi møter? Yorkshire-lag eller ikke  ? Jeg tror ikke det. Kampene lever sitt eget liv på dette nivået og play off er stort for alle lag.
Har Leeds et større "play off handicap" enn andre lag.? Vil det være "vår tur" i play off nå? Jeg tror ikke det betyr noe at vi har feilet før.

-Jeg tror alle motstandere blir vanskelige. En  "lett" motstander kan være en feilvurdering.
-Jeg vil foretrekke bortekamp først i semi, for vi er gode hjemme. Da må vi bli nr 3 eller 4 i serien. Presset blir stort for det lag som starter hjemme.
-Rutine: Monk har vært med å vinne play off, men få andre har vært med på dette. Flere har PL erfaring (Swansea) med viktige kamper. Jeg er litt bekymret for mange unge spillere når det "drar ihop seg" og trøkket blir stort. Play off handler en del om rutine og gjøre de rette valgene når det koker (skal man roe ned eller trykke på, og hvem mister hodet)

Konklusjon:
Målet må være å bli nr 3 eller 4 og møte det beste hjemmelaget (Huddersfield?) i finalen på nøytral bane.
« Siste redigering: Februar 08, 2017, 19:55:30 av Josch »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #16 på: Februar 08, 2017, 19:41:26 »

Konklusjon:
Målet må være å bli nr 3 eller 4 og møte det beste hjemmelaget (Huddersfield?) i finalen på nøytral bane.
Følger deg egentlig i alt du skriver.
HÃ…PET om direkte opprykksplass lever ennå, men jeg tror det blir vanskelig.

FRYKTEN for playoff-utkommet lever i meg, men troen på at vi blir blant de seks beste er for øyeblikket ganske sterk.
Og mht playoff-semi'en tror også jeg at det er litt vesentlig å ha hjemmekampen til slutt.
Finaler lever sitt eget liv, men jeg har stor tro på at Wembley lett vil oppleves som hjemmebane for Leeds uansett motstander (lydmessig). :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #17 på: Februar 08, 2017, 20:46:37 »

Konklusjon:
Målet må være å bli nr 3 eller 4 og møte det beste hjemmelaget (Huddersfield?) i finalen på nøytral bane.
Følger deg egentlig i alt du skriver.
HÃ…PET om direkte opprykksplass lever ennå, men jeg tror det blir vanskelig.

FRYKTEN for playoff-utkommet lever i meg, men troen på at vi blir blant de seks beste er for øyeblikket ganske sterk.
Og mht playoff-semi'en tror også jeg at det er litt vesentlig å ha hjemmekampen til slutt.
Finaler lever sitt eget liv, men jeg har stor tro på at Wembley lett vil oppleves som hjemmebane for Leeds uansett motstander (lydmessig). :)

Satt på Millennium Stadium i Cardiff og så oss sikkert med 4-gangen i antall tilskuere mot Watford. Hjalp lite det.
 

GeirO

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #18 på: Februar 08, 2017, 20:50:21 »

Konklusjon:
Målet må være å bli nr 3 eller 4 og møte det beste hjemmelaget (Huddersfield?) i finalen på nøytral bane.
Følger deg egentlig i alt du skriver.
HÃ…PET om direkte opprykksplass lever ennå, men jeg tror det blir vanskelig.

FRYKTEN for playoff-utkommet lever i meg, men troen på at vi blir blant de seks beste er for øyeblikket ganske sterk.
Og mht playoff-semi'en tror også jeg at det er litt vesentlig å ha hjemmekampen til slutt.
Finaler lever sitt eget liv, men jeg har stor tro på at Wembley lett vil oppleves som hjemmebane for Leeds uansett motstander (lydmessig). :)
Er så glad for at jeg ikke frykter playoff lengre. Jeg er sikker på at vi ikke vinner den, så da er det ingenting å frykte. Kommer vi lavere enn andreplass, blir det ny sesong i samme liga. Enkeklt og greit.
MOT

Josch

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #19 på: Februar 08, 2017, 21:17:44 »
Det beste må jo være å rykke opp etter å ha snappet  6. plassen i siste kamp!! Da har man lavere forventning når man starter play off. Brighton mistet 2 .plassen  rett før slutt i fjor og  dummet seg ut i første kamp i semien. Tror de blir litt preget i PO hvis dette skjer igjen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #20 på: Februar 08, 2017, 23:01:15 »
BRA fra Phil Hay igjen. :)

Phil Hay: Opponents in quandary over Leeds United’s new identity

Garry Monk. Phil Hay 18:00 Wednesday 08 February 2017

Identity was the buzzword Huddersfield Town swayed towards when they recruited David Wagner as head coach – “David’s football philosophy is directly in line with ours,” they said – and it is funny to think that when Wagner’s players swept in and out of Elland Road in September, the criticism of Leeds United was that they had none.

Garry Monk, as any scrutinised manager would, batted the subject of identity aside but mention of it touched a nerve. Back then it was not quite clear what Leeds were supposed to be or how Monk wanted them to function. Monk privately blamed himself for the lack of clarity. From there, and in quick time, he drove the ambiguity away. Formation, players, tactics, mindset; you know now what his team are and how they intend to play.

Given that, it is fascinating to see so many clubs in the Championship struggling to work Leeds out. Steve McClaren has a natural appetite for performance analysis, a coach who was using Prozone’s numbers statistics long before Prozone saturated the market, but last month Derby County were either oblivious to Monk’s thinking or powerless to stop it playing them off the pitch.

“Midfield was a huge battle and I’m afraid Leeds dominated,” McClaren said, implying that his preparation had at least pointed that out.

Nottingham Forest are in disarray but any amount of homework a fortnight ago would have highlighted the fatal flaw of allowing Leeds, at home, territory and possession in the 30 minutes after half-time.

Twenty-five of United’s goals have come inside that window, a logical trend for a team who like to methodically turn the screw. Twenty-five goals in the last 15 minutes is a more exceptional statistic again, but perhaps more indicative of the fitness of Monk’s squad and their ability to hold their nerve.

Through the best part of 30 games, United’s tactics have been positively predictable and suitably fresh. Transitional football, the high-pressing concept which Huddersfield thrive on in their own way, made Uwe Rosler look like a one-trick pony for the short time he held the reins at Elland Road but knowing Monk’s mind offers no tangible advantage when his players peak. It has become apparent too that a large chunk of the Championship lack the wit or talent to punish Leeds when their guard is down.

Huddersfield and Barnsley are markedly different; dangerous, industrious sides who in the past few weeks have stretched Leeds in the one area Monk’s players need to dominate. The midfield, as McClaren highlighted, is where Championship fixtures pivot. Ronaldo Vieira destroyed his last month, playing out of his skin against Derby, but Barnsley returned the favour eight days later at Oakwell and the intensity of Huddersfield’s football was what tipped the balance towards Michael Hefele’s winning goal on Sunday.

It dragged Pablo Hernandez down to a pass completion rate of 60 per cent and sent the result the way it deserved to go. Wagner would have saved some trouble by dwelling professionally on that.

For Leeds there have been signs of a slight lull since their roasting of Derby but the losses to Barnsley and Huddersfield are valuable examples for Monk of how a midfield with stamina can unseat his own and how stress in that zone exposes Hernandez, leaving Chris Wood out on a limb.

There was scope to counter Huddersfield repeatedly in the second half on Sunday but no Kemar Roofe to freshen the attack, and Rob Green’s goal remained most at risk.

In the end it was as Kyle Bartley said. The better side won.

Saturday brings Leeds back to Elland Road, where the better side invariably wins too. Monk asked for perspective after Sunday’s defeat and the club’s record at home offers plenty of it: six wins on the bounce and a streak of clean sheets which is close to threatening a pre-war record. Cardiff and Tuesday’s opponents, Bristol City, have five away wins between them and these games fall into a certain category: not easy, not routine but essential to win. When Leeds lost to Huddersfield in September, the manner of their defeat was more troubling than the defeat itself. On Sunday, as one strict identity met another and Wanger and Monk went eye-to-eye on the touchline, it occurred that we have reached the point where satisfaction boils down to the result.

The run-in starts here.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/phil-hay-opponents-in-quandary-over-leeds-united-s-new-identity-1-8378521
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

DenHviteYeboah

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #21 på: Februar 08, 2017, 23:03:16 »

Konklusjon:
Målet må være å bli nr 3 eller 4 og møte det beste hjemmelaget (Huddersfield?) i finalen på nøytral bane.
Følger deg egentlig i alt du skriver.
HÃ…PET om direkte opprykksplass lever ennå, men jeg tror det blir vanskelig.

FRYKTEN for playoff-utkommet lever i meg, men troen på at vi blir blant de seks beste er for øyeblikket ganske sterk.
Og mht playoff-semi'en tror også jeg at det er litt vesentlig å ha hjemmekampen til slutt.
Finaler lever sitt eget liv, men jeg har stor tro på at Wembley lett vil oppleves som hjemmebane for Leeds uansett motstander (lydmessig). :)
Er så glad for at jeg ikke frykter playoff lengre. Jeg er sikker på at vi ikke vinner den, så da er det ingenting å frykte. Kommer vi lavere enn andreplass, blir det ny sesong i samme liga. Enkeklt og greit.
Enig der, men det blir bare så mye verre hvis vi taper for Hudds i en playoff finale. Det er mitt nye hatlag. Jeg håper de går konk, rykker ned, får langvarig omgangssyke i troppen og til slutt må holde seg i bedriftsligaen til evig tid >:(

Josch

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #22 på: Februar 08, 2017, 23:18:31 »

Konklusjon:
Målet må være å bli nr 3 eller 4 og møte det beste hjemmelaget (Huddersfield?) i finalen på nøytral bane.
Følger deg egentlig i alt du skriver.
HÃ…PET om direkte opprykksplass lever ennå, men jeg tror det blir vanskelig.

FRYKTEN for playoff-utkommet lever i meg, men troen på at vi blir blant de seks beste er for øyeblikket ganske sterk.
Og mht playoff-semi'en tror også jeg at det er litt vesentlig å ha hjemmekampen til slutt.
Finaler lever sitt eget liv, men jeg har stor tro på at Wembley lett vil oppleves som hjemmebane for Leeds uansett motstander (lydmessig). :)
Er så glad for at jeg ikke frykter playoff lengre. Jeg er sikker på at vi ikke vinner den, så da er det ingenting å frykte. Kommer vi lavere enn andreplass, blir det ny sesong i samme liga. Enkeklt og greit.
Enig der, men det blir bare så mye verre hvis vi taper for Hudds i en playoff finale. Det er mitt nye hatlag. Jeg håper de går konk, rykker ned, får langvarig omgangssyke i troppen og til slutt må holde seg i bedriftsligaen til evig tid >:(

Tror det nye hatlaget blir det vi taper for i finalen, uansett hvem det blir. Det finnes vel ikke noe surere enn å tape finalen.

lojosang

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #23 på: Februar 08, 2017, 23:35:56 »

Konklusjon:
Målet må være å bli nr 3 eller 4 og møte det beste hjemmelaget (Huddersfield?) i finalen på nøytral bane.
Følger deg egentlig i alt du skriver.
HÃ…PET om direkte opprykksplass lever ennå, men jeg tror det blir vanskelig.

FRYKTEN for playoff-utkommet lever i meg, men troen på at vi blir blant de seks beste er for øyeblikket ganske sterk.
Og mht playoff-semi'en tror også jeg at det er litt vesentlig å ha hjemmekampen til slutt.
Finaler lever sitt eget liv, men jeg har stor tro på at Wembley lett vil oppleves som hjemmebane for Leeds uansett motstander (lydmessig). :)

Satt på Millennium Stadium i Cardiff og så oss sikkert med 4-gangen i antall tilskuere mot Watford. Hjalp lite det.
Og jeg var på Wembley mot Doncaster. Da ble den røde siden plutselig rosa før den skilte seg i en hvit  og rød halvdel, og det kom Leedssanger fra Doncaster-enden gjennom det meste av kampen. Det hjalp heller ikke.
- Leif Olav

JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #24 på: Februar 09, 2017, 21:51:20 »
Jaja..da har jeg flybilletter til London lør.27- tirs.30.mai i boks...kanonbillig...kun kr.300,- t/r fra OSL-STN  ;D
Hotellrom er også reservert...

Så da har jeg gjort mitt...


We are Leeds...MOT!!!  8)
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

RoarG

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #25 på: Februar 17, 2017, 18:56:48 »
Noe optimistisk tippet jeg 1 poeng mot Hudds. At vi skulle tape for Cardiff var et alvorlig skudd for baugen. I stedet for 7 poeng mot Hudds, Cardiff og Bristol City, har vi bare 3 poeng. Nå følger det noen kamper jeg tror vi skal ta 1 poeng i. Dem må vi vinne i stedet.
Leeds har aldri vært en seriøs utfordrer til direkte opprykk på noe stadium i sesongen. Play off er det beste vi kan oppnå, og da må det kjempes beinhardt for det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #26 på: Februar 18, 2017, 07:52:33 »
Noe optimistisk tippet jeg 1 poeng mot Hudds. At vi skulle tape for Cardiff var et alvorlig skudd for baugen. I stedet for 7 poeng mot Hudds, Cardiff og Bristol City, har vi bare 3 poeng. Nå følger det noen kamper jeg tror vi skal ta 1 poeng i. Dem må vi vinne i stedet.
Leeds har aldri vært en seriøs utfordrer til direkte opprykk på noe stadium i sesongen. Play off er det beste vi kan oppnå, og da må det kjempes beinhardt for det.


Du har tippet en seier på de neste 8!

Og det er vel ikke så veldig optimistisk!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Håvard

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #27 på: Februar 18, 2017, 10:27:54 »
Noe optimistisk tippet jeg 1 poeng mot Hudds. At vi skulle tape for Cardiff var et alvorlig skudd for baugen. I stedet for 7 poeng mot Hudds, Cardiff og Bristol City, har vi bare 3 poeng. Nå følger det noen kamper jeg tror vi skal ta 1 poeng i. Dem må vi vinne i stedet.
Leeds har aldri vært en seriøs utfordrer til direkte opprykk på noe stadium i sesongen. Play off er det beste vi kan oppnå, og da må det kjempes beinhardt for det.


Du har tippet en seier på de neste 8!

Og det er vel ikke så veldig optimistisk!  :o

 ;D

stian

Sv: Sesongavslutningen
« Svar #28 på: Februar 18, 2017, 10:40:05 »
Brighton har hatt noe svakere resultater i det siste, og har tre tøffe kamper i februar (Barnsley, Reading og Newcastle). Det kan være at det er kontakt fra Brighton ned til lagene i playoff-striden når vi går inn i mars. Hvis Wood holder seg skadefri, O'Kane/Vieira/Bridcutt stenger midten og de nye vingene slår skikkelig til, kan vi ha en sjans. Det er et halmstrå, men ikke helt umulig.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongavslutningen
« Svar #29 på: Februar 18, 2017, 10:51:13 »
Brighton har hatt noe svakere resultater i det siste, og har tre tøffe kamper i februar (Barnsley, Reading og Newcastle). Det kan være at det er kontakt fra Brighton ned til lagene i playoff-striden når vi går inn i mars. Hvis Wood holder seg skadefri, O'Kane/Vieira/Bridcutt stenger midten og de nye vingene slår skikkelig til, kan vi ha en sjans. Det er et halmstrå, men ikke helt umulig.
Brighton&HA KAN møte problemer, ja.

Men det er ikke sikkert at det er Leeds som evt vil profilere på det. Huddersfield er allerede bare 4 bak B&HA med like mange kamper spilt. Det var der vi skulle vøri...

Også Reading er within touching distance fem bak. Men det med en kamp mer spilt.

Leeds er åtte bak, med en kamp mer spilt. Men det er klart, et tap eller to for B&HA samtidig so m vi vinner vil gjøre vei i vellinga.
Vi er 'bare' fire bak Hudds (om de taper sin utsatte kamp, that is), og det er jo atskillig lettere å hente enn åtte... Samtidig må vi passe på at Reading, tre foran, ikke forblir der.

14 kamper igjen, og håpet om direkteopprykk ligger der (ennå). Men da må vi tilbake til et tilsvarende 'run' som vi hadde før jul.

Takke meg til at vi i alle fall holder oss på playoff - og da 3. evt 4.plass slik at vi får hjemmekamp til slutt i playoff-semien.

Joda, vi har plenty å spille for i de kommende ukene.

Ipswich away blir tricky nok det.

Bring it on!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan