Skrevet av Emne: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?  (Lest 12973 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ar9

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #30 på: Desember 29, 2018, 22:18:13 »
I dag fikk vi vel se to av momentene jeg frykter resten av sesongen. Belastning og kontringer mot.


Vi har 22-9 i skudd og 12-3 i sjanser skapt. Vi har ballen i 72% av kampen!

Men vi er noe ubesluttsomme i dag! Det tyder på litt slitasje i troppen! Jeg synes vi presset bra i begge omganger, men dessverre manglet det siste!

Vi må ha inn noe godt og nytt i januar! Uten Saiz i dag så blir det lite kreativitet. Den kraften, eventuelt på benken, MÃ… vi ha inn!!!

Synes ikke ballen går fort nok i de to bakerste leddene i dag. Douglas og Ayling ser daue ut. Stopperne heller ikke all verden i å dra tempo i ballen. Forshaw kommer ikke til sin rett når det blir en slik kamp, og Klich så ut til å spille med blylodd. Hernandez prøver og prøver, men vi mangler den siste kreative brikken rundt han. Clarke var lyspunktet.

At Hull parkerer bussen kan vi bare skylde oss selv for. To enkle baklengs på to sjanser. Det er nok.

Spesielt første om gangen idag bar preg av at det mangler noe. Slitasje og mental utladning etter to seire på overtid får kanskje ta noe av skylden. Men med nesten 36’ på tribunen og nesten 80% ballinnehav må det gå ann å forvente høyere pasningstempo og mer sprut.

berlin

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #31 på: Desember 29, 2018, 23:21:40 »
Og fansen kan hoppe opp og ned i begeistring, som fjortisjenter på en Bieber-konsert.
Vet ikke helt hva du vil oppnå med denne kommentaren, men vi var mange som hoppet opp og ned i begeistring ved kampslutt de to siste kampene UTEN at vi fortjener å bli sammenlignet med fjortisjenter, våger jeg å påstå. Hvordan forholdt du deg, da? Var du sur fordi vi vant ufortjent?

Må stille meg bak denne.
Tipper Roar kjeder seg. Da er det gøy tidtrøyte å legge ut små men målrettede  romjulsprovokasjoner til en gjeng euforiske middelaldrende menn. :D

Euforiske middelaldrende menn? Hva mener du, flesteparten er da langt eldre enn det. Høh....Makan  ;D

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #32 på: Desember 29, 2018, 23:51:23 »
Det er lov å være skuffet etter et tap.
Det er helt innafor å gi uttrykk for det på forumet.
La det være sagt.

Likevel, det var befriende å heller lese spillernes reaksjoner på twitter.

Så får vi håpe de lar ord være handling på tirsdag.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #33 på: Desember 29, 2018, 23:54:46 »
Det er lov å være skuffet etter et tap.
Det er helt innafor å gi uttrykk for det på forumet.
La det være sagt.

Likevel, det var befriende å heller lese spillernes reaksjoner på twitter.

Så får vi håpe de lar ord være handling på tirsdag.

Hva sier de?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #34 på: Desember 30, 2018, 00:01:38 »

Hva sier de?
Det var disse tweetene jeg baserte kommentaren min på :)
 
Pontus Jansson
@PJansson5
 
Not the game you want to remember as your 100 game for your club.
Well deserved win for Hull and not our day and now we have to show courage and bounce back against Forrest!
Thanks for all your wishes! Hope for many more games to come!  @LUFC

Salim Lamrani
@SalimLamraniOff

Salim Lamrani Retweeted Leeds United
Wise words from Adam Forshaw
  Humility, team spirit and positivity are his main virtues.
  #MOT
https://twitter.com/SalimLamraniOff/status/1079115530701815808



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #35 på: Desember 30, 2018, 01:08:15 »
Jeg føler ikke noe behov for å dra oss ned i bekymringenes dal. Vi VET jo at nedturer vil komme før eller siden. Inntil det skjer vil jeg suge på karamellen lengst mulig.

Som flere andre har nevnt: Når det gjelder alle skadene vi har hatt kan det vise seg å bli en velsignelse utover våren. Uten dem ville Bielsa rotert mindre med større risiko for «utbrente» spillere i mars, samtidig som vi ville hatt færre spillere fra u 23 med erfaring fra førstelaget. 3-4 kampers skadefravær på feks Phillips i januar ville med andre ord svekket oss noe på kort sikt men kanskje gavnet oss i det lange løp.

Når det gjelder bekymringene for at stallen er for tynn, har Bielsa vist oss at det allerede finnes erstattere i stallen som holder nivået, uansett posisjon. Dette også fordi vi har mange spillere i 18 mannstroppen som kan bekle flere posisjoner. Det er derfor ikke påkrevet med nye fjes inn i januar, slik jeg ser det.

Det er mulig at Bielsa ser det på en litt annen måte.

For en måned siden eller deromkring uttalte Bielsa at han ikke så for seg noe særlig aktivitet i januar-vinduet. Det endret seg
litt etter at Saiz dro. Da sa Bielsa på en konferanse at siden troppen nå var tynnere (2 eller 3 hvis man regner Vieira),
så var påfyll ønsket. Han brukte ikke ordet påkrevd, men sa omtrent det samme som Kinnear, nemlig at hvis spillere som passer inn og kan gå rett inn på laget (posisjon og kvalitet), til en pris som passer klubben (kjøpesum, eller lån+lønn) er tilgjengelig, så ville han ønske det.

Jeg er litt usikker på om vi klarer om vi klarer å holde momentum oppe gjennom vinter og vår, og føler at vi akkurat har klart oss til nå. Til tross for at "statsen er med oss", så sier magefølelsen noe annet. Den selvtilliten og "never say die" attityden kan få seg en smell. 

Januar blir en spennende måned, både kampene og hva vi får til på rekrutteringsfronten. Et par-tre spillere som Bielsa selv ønsker, hadde neppe skadet. Det kan tvertimot gi troppen større trygghet. Bielsa har kontroll på det.

Men jeg gidder ikke å spekulere, vi får bare vente og se om det skjer noe.


Kato

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #36 på: Desember 30, 2018, 10:16:14 »
I denne diskusjonen rundt skader nevnes det stadig at Bamford, Brown, Cooper og Berardi er på tur tilbake. I så måte er vel stallen stor nok så lenge alle er skadefrie. Men det vil vel aldri være tilfelle. Det er lite som skulle tilsi at jo lengre vi kommer ut i sesongen, jo færre skader får vi. Kanskje heller motsatt. Tøft kampprogram og voldsom belastning over tid gir vel heller sannsynlighet for flere skader.

Jeg mener vi helt klart må forsterke i januar, kanskje med 3 spillere hvis vi skal være "trygge" på at stallen er stor nok.

Der er flere klare signaler i elleveren på at dybden ikke er god nok:

1. Luke Ayling kastes rett ut på banen direkte etter skade. Burde kommet gradvis inn. Tempoet i spillet hans har vært langt lavere enn før skadeavbrekket. Vært en av våre klart svakeste etter at han kom tilbake. Har ikke sett spilleklar ut.

2. Maskinrommet vårt ser slitent ut. Mateusz Klich har vært langt under nivået tidligere i høst, både når det gjelder skarphet foran mål og tempo i ballbehandling. Løper mye, men ser ut til å trenge litt hvile. Også Forshaw har sett skarpere ut enn nå.

3. Vi er pr dags dato fullstendig avhengig av Pablo Hernandez på banen. Limet i vårt offensive spill etter at Saiz forlot. Har skadehistorikk, og alder mot seg. Nå har det vært mange kamper på kort tid med mye løping. Her bør vi være i forkant, og ihvertfall hvile han mot QPR.

4. Barry Douglas har gått under radaren da vi har vunnet mye. Fakta er at han etter skadeavbrekket har vært svakere enn før. I går kanskje sesongens dårligste kamp.

Den som kanskje ser ut til å takle programmet best er Alioski. Blitt bedre og bedre, kanskje kombinert med at han er bedre på høyrekanten.

Vi har jo vært gode, bevares. Men det er enda mer å gå på om vi forsterker med 2-3 spillere. Jeg tror vi må dit om vi skal vinne denne divisjonen.
 

TK20

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #37 på: Desember 30, 2018, 12:23:21 »
Den som kanskje ser ut til å takle programmet best er Alioski. Blitt bedre og bedre, kanskje kombinert med at han er bedre på høyrekanten.

Jansson og Roofe ser også veldig spreke ut i mine øyne.

leedslife

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #38 på: Desember 30, 2018, 12:44:20 »
Vi sliter når begge backene våre ikke har dagen. De spiller en vanvittig viktig rolle i systemet til Bielsa.
Synes Shack var veldig god før Ayling kom inn og tok plassen.
Som du sier så virker Ayling rusten. Uvenn med ballen og dårlig konsentrasjon i avgjørende faser.
Douglas ble nok litt preget av at måtte opp mot såpass gode vinger. Bra med ball og offensivt god Douglas, men har jo sine klare mangler defensivt. Merkelig posisjonering og temposvak.
Vi er avhengig av å få Phillips opp som sveiper mellom forsvar og midtbane. Klart mye bedre der enn Foreshaw. Mer duellsterk, større motor, raskere til å switche spillet og en bedre link med Pontus/Cooper.

Håper virkelig Brown og Bamford er like rundt hjørnet nå. Håpløs benk vi har hatt de siste kampene. Er ikke veldig lett å endre kampbildet når det eneste offensive kortene du har er Roberts og Clarke. Begge i utgangspunktet vinger.
Laget skriker jo etter mer energi sentralt i banen.

Ganske greit mottrekk av Pearson i går å sette inn Lichaj. Dobler de opp på f.eks Clarke er jo sannsynligheten for at noen kommer seg ned til dødlinja og får lagt ut lik 0.
Innlegg(Alioski) som legges for høyt oppe i banen blir ofte lett match for et lag som ligger bak med alle spillere.
Men skal ikke ta noe vekk fra Alioski i går. Synes han var en av våre beste. Uten innsatsen hans skulle Ayling fått en tøff dag på jobb.

Gleder meg til vi kan switche Bamford med Roofe også ila kamper. Bamford er bedre til å holde på ballen og samle laget. I tillegg må han ha den dødeligste foten i divisjonen. Var flust med muligheter til å avfyre skudd rundt 20-25 meter i går.
Tror Bamford er enda bedre enn Roofe til å spille gjedda i sivet.
« Siste redigering: Desember 30, 2018, 12:48:41 av leedslife »

Jon R

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #39 på: Desember 30, 2018, 14:29:02 »
Jeg føler ikke noe behov for å dra oss ned i bekymringenes dal. Vi VET jo at nedturer vil komme før eller siden. Inntil det skjer vil jeg suge på karamellen lengst mulig.

Som flere andre har nevnt: Når det gjelder alle skadene vi har hatt kan det vise seg å bli en velsignelse utover våren. Uten dem ville Bielsa rotert mindre med større risiko for «utbrente» spillere i mars, samtidig som vi ville hatt færre spillere fra u 23 med erfaring fra førstelaget. 3-4 kampers skadefravær på feks Phillips i januar ville med andre ord svekket oss noe på kort sikt men kanskje gavnet oss i det lange løp.

Når det gjelder bekymringene for at stallen er for tynn, har Bielsa vist oss at det allerede finnes erstattere i stallen som holder nivået, uansett posisjon. Dette også fordi vi har mange spillere i 18 mannstroppen som kan bekle flere posisjoner. Det er derfor ikke påkrevet med nye fjes inn i januar, slik jeg ser det.

Det er mulig at Bielsa ser det på en litt annen måte.

For en måned siden eller deromkring uttalte Bielsa at han ikke så for seg noe særlig aktivitet i januar-vinduet. Det endret seg
litt etter at Saiz dro. Da sa Bielsa på en konferanse at siden troppen nå var tynnere (2 eller 3 hvis man regner Vieira),
så var påfyll ønsket. Han brukte ikke ordet påkrevd, men sa omtrent det samme som Kinnear, nemlig at hvis spillere som passer inn og kan gå rett inn på laget (posisjon og kvalitet), til en pris som passer klubben (kjøpesum, eller lån+lønn) er tilgjengelig, så ville han ønske det.

Jeg er litt usikker på om vi klarer om vi klarer å holde momentum oppe gjennom vinter og vår, og føler at vi akkurat har klart oss til nå. Til tross for at "statsen er med oss", så sier magefølelsen noe annet. Den selvtilliten og "never say die" attityden kan få seg en smell. 

Januar blir en spennende måned, både kampene og hva vi får til på rekrutteringsfronten. Et par-tre spillere som Bielsa selv ønsker, hadde neppe skadet. Det kan tvertimot gi troppen større trygghet. Bielsa har kontroll på det.

Men jeg gidder ikke å spekulere, vi får bare vente og se om det skjer noe.
For ordens skyld: Jeg er ikke motstander av å hente spillere i januarvinduet som kan styrke førsteelleveren. Ã… styrke er naturligvis aldri feil. Problemet er å finne disse spillerne i januar da kvalitet ofte enten er overpriset eller kun tilgjengelig på lån. Lånespillere vet vi av erfaring har lavere treffprosent enn kjøpte spillere, jeg snakker da om spillere som forventes å kjempe om en plass i førsteelleveren. Ã… hente enda mer stallfyll  ser jeg ikke annet enn ulemper ved.
Jon R.

Jon R

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #40 på: Desember 30, 2018, 14:52:21 »
Ganske greit mottrekk av Pearson i går å sette inn Lichaj. Dobler de opp på f.eks Clarke er jo sannsynligheten for at noen kommer seg ned til dødlinja og får lagt ut lik 0.

Nigel Adkins ( ikke Nigel Pearson ;)) traff innertier med taktikken i går. Det er noe vi må forvente bare mere av, managere som har studert Bielsas taktikk nøye, som identifiserer styrker og svakheter i laget vårt og som setter inn mottrekk der det kan skade oss mest. I går var det  ille å se hvor lett og upresset  spillere som Bowen & Grosicki fikk løpe gjennom den defensive midtbanen og forsvaret vårt, noe som gav meg devaju fra Villa, Brentford og flere andre kamper i høst. I slike kamper som i går savner jeg jordfreseren Kalvin Phillips på midten merker jeg..
Jon R.

berlin

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #41 på: Desember 30, 2018, 15:02:56 »
Jeg føler ikke noe behov for å dra oss ned i bekymringenes dal. Vi VET jo at nedturer vil komme før eller siden. Inntil det skjer vil jeg suge på karamellen lengst mulig.

Som flere andre har nevnt: Når det gjelder alle skadene vi har hatt kan det vise seg å bli en velsignelse utover våren. Uten dem ville Bielsa rotert mindre med større risiko for «utbrente» spillere i mars, samtidig som vi ville hatt færre spillere fra u 23 med erfaring fra førstelaget. 3-4 kampers skadefravær på feks Phillips i januar ville med andre ord svekket oss noe på kort sikt men kanskje gavnet oss i det lange løp.

Når det gjelder bekymringene for at stallen er for tynn, har Bielsa vist oss at det allerede finnes erstattere i stallen som holder nivået, uansett posisjon. Dette også fordi vi har mange spillere i 18 mannstroppen som kan bekle flere posisjoner. Det er derfor ikke påkrevet med nye fjes inn i januar, slik jeg ser det.

Det er mulig at Bielsa ser det på en litt annen måte.

For en måned siden eller deromkring uttalte Bielsa at han ikke så for seg noe særlig aktivitet i januar-vinduet. Det endret seg
litt etter at Saiz dro. Da sa Bielsa på en konferanse at siden troppen nå var tynnere (2 eller 3 hvis man regner Vieira),
så var påfyll ønsket. Han brukte ikke ordet påkrevd, men sa omtrent det samme som Kinnear, nemlig at hvis spillere som passer inn og kan gå rett inn på laget (posisjon og kvalitet), til en pris som passer klubben (kjøpesum, eller lån+lønn) er tilgjengelig, så ville han ønske det.

Jeg er litt usikker på om vi klarer om vi klarer å holde momentum oppe gjennom vinter og vår, og føler at vi akkurat har klart oss til nå. Til tross for at "statsen er med oss", så sier magefølelsen noe annet. Den selvtilliten og "never say die" attityden kan få seg en smell. 

Januar blir en spennende måned, både kampene og hva vi får til på rekrutteringsfronten. Et par-tre spillere som Bielsa selv ønsker, hadde neppe skadet. Det kan tvertimot gi troppen større trygghet. Bielsa har kontroll på det.

Men jeg gidder ikke å spekulere, vi får bare vente og se om det skjer noe.
For ordens skyld: Jeg er ikke motstander av å hente spillere i januarvinduet som kan styrke førsteelleveren. Ã… styrke er naturligvis aldri feil. Problemet er å finne disse spillerne i januar da kvalitet ofte enten er overpriset eller kun tilgjengelig på lån. Lånespillere vet vi av erfaring har lavere treffprosent enn kjøpte spillere, jeg snakker da om spillere som forventes å kjempe om en plass i førsteelleveren. Ã… hente enda mer stallfyll  ser jeg ikke annet enn ulemper ved.

Absolutt. Det kunne vi risikert med de andre managerne vi har hatt, men ikke med Bielsa. Bortsett fra at man aldri har en garanti for at en spiller slår til. Peter Barnes......

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #42 på: Desember 30, 2018, 16:35:10 »
Barry Douglas virker jo helt utafor. Mine venner som så kampen med meg i går lurte på hva denne rundingsbøyen gjorde på banen. Basert på i går skjønner eg poenget, men Douglas har jo vært brukbar hittil. Savner Cooper tror eg.

Jon R

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #43 på: Desember 30, 2018, 17:47:27 »
Barry Douglas virker jo helt utafor. Mine venner som så kampen med meg i går lurte på hva denne rundingsbøyen gjorde på banen. Basert på i går skjønner eg poenget, men Douglas har jo vært brukbar hittil. Savner Cooper tror eg.
Douglas virker ikke 100 % frisk og var milevis unna toppnivået mot Hull. Inn med Leif mot Forest!  ;)
Jon R.

auren

Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #44 på: Desember 30, 2018, 17:51:53 »
Barry Douglas virker jo helt utafor. Mine venner som så kampen med meg i går lurte på hva denne rundingsbøyen gjorde på banen. Basert på i går skjønner eg poenget, men Douglas har jo vært brukbar hittil. Savner Cooper tror eg.
Douglas virker ikke 100 % frisk og var milevis unna toppnivået mot Hull. Inn med Leif mot Forest!  ;)

Mer fristet til å gi Halme en sjanse fra start og flytte Phillips opp på defensiv midt.

Shacks bør også starte i tillegg til Roberts.

BPF - Shacks, Pontus, Halme, Douglas - Phillips - Roberts, Forshaw, Pablo, Alioski - Roofe

Subs: Huffer, Ayling, Davis, Klich, Baker, Clarke og Edmondson

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

sportcarl1

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #45 på: Desember 30, 2018, 17:53:15 »
Saiz måste ersättas, väldigt tunn trupp med alla skador, och endast Clarke på bänken som kan ändra matchbilden
 

leedslife

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #46 på: Desember 30, 2018, 18:59:06 »
Ganske greit mottrekk av Pearson i går å sette inn Lichaj. Dobler de opp på f.eks Clarke er jo sannsynligheten for at noen kommer seg ned til dødlinja og får lagt ut lik 0.

Nigel Adkins ( ikke Nigel Pearson ;)) traff innertier med taktikken i går. Det er noe vi må forvente bare mere av, managere som har studert Bielsas taktikk nøye, som identifiserer styrker og svakheter i laget vårt og som setter inn mottrekk der det kan skade oss mest. I går var det  ille å se hvor lett og upresset  spillere som Bowen & Grosicki fikk løpe gjennom den defensive midtbanen og forsvaret vårt, noe som gav meg devaju fra Villa, Brentford og flere andre kamper i høst. I slike kamper som i går savner jeg jordfreseren Kalvin Phillips på midten merker jeg..

Adkins ja:-) Ja, i tillegg til oppspillene fra Cooper. Det tempoet i pasningsspillet bak de siste kampene har jo vært helt borte i natta.
Er jo slikt man ser av norske lag når de har sesongoppkjøring.
Må være mulig å skru det opp til kampen mot Forest.
Ei gammel bestemor hadde jo rukket å komme seg i forma igjen når vi switcher spill

Reaney

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #47 på: Desember 30, 2018, 19:05:29 »
Det laget vi har nå har overprestert etter min mening og kommer på de 21 gjenværende kampene til å sanke adskillig færre poeng, hvis det ikke kommer inn forsterkninger. Tipper rundt 30 p.  (7 - 9 - 5).
Det gir 81 poeng totalt, og max Play Offs. Tydelig at det holder for noen, men for meg som har opplevd at Leeds har mislykkes på ALLE Play Offs forsøk, så er dette "det fospilte sjansers år", hvis ingenting skjer NÃ… på transfer fronten!
« Siste redigering: Desember 30, 2018, 19:07:18 av Reaney »

auren

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #48 på: Desember 30, 2018, 19:11:36 »
Det laget vi har nå har overprestert etter min mening og kommer på de 21 gjenværende kampene til å sanke adskillig færre poeng, hvis det ikke kommer inn forsterkninger. Tipper rundt 30 p.  (7 - 9 - 5).
Det gir 81 poeng totalt, og max Play Offs. Tydelig at det holder for noen, men for meg som har opplevd at Leeds har mislykkes på ALLE Play Offs forsøk, så er dette "det fospilte sjansers år", hvis ingenting skjer NÃ…!

Klart noe kommer til å skje. En ny keeper må jo inn. Men jeg tror faktisk vi ikke kommer til å se flere enn 1 ny utespiller (erstatter for Saiz).

At vi har overprestert med den stallen vi har, og alle skadene, er det ingen tvil om. Men jeg er ikke enig i at vi kun har hatt flaks. Alle kampene vi har vunnet har vært fortjent, unntatt kampen mot Sheffield United. Og kun kampen mot WBA har vi fortjent å tape av de 4 vi har tapt, dog ting kunne sett annerledes ut om vi hadde fått straffe sekunder før WBA scoret 1-0 målet sitt.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #49 på: Desember 30, 2018, 20:03:49 »
Barry Douglas virker jo helt utafor. Mine venner som så kampen med meg i går lurte på hva denne rundingsbøyen gjorde på banen. Basert på i går skjønner eg poenget, men Douglas har jo vært brukbar hittil. Savner Cooper tror eg.
Douglas virker ikke 100 % frisk og var milevis unna toppnivået mot Hull. Inn med Leif mot Forest!  ;)
Eg e klar, men sliter med tempo og kondis etter å ha gått ni år uten å spille aktiv bedriftsfotball. Og da var jeg stort sett keeper.

Sent from my A3-A40 using Tapatalk

- Leif Olav

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #50 på: Desember 30, 2018, 20:12:41 »
Eg e klar, men sliter med tempo og kondis etter å ha gått ni år uten å spille aktiv bedriftsfotball. Og da var jeg stort sett keeper.

Eg tipper at 9 år gamle Leif ville gjort stooore øyne om han skjønte at han en dag skulle få en navnebror på Leedslaget :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

  • Gjest
Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #51 på: Desember 30, 2018, 21:00:33 »
Ny keeper kommer, det sier seg sjøl etter at Blackman ble skadet.

Det blir ikke hentet inn forsvarspillere. Når Cooper, Berardi og (faktisk) Dallas er tilbake, er vi bra forspent bak.

På midtbanen bør det gjøres noe. Det vil hjelpe mye å få flyttet Phillips opp i ankerposisjon på midten, men det er antagelig ikke nok. Forshaw og Klich trenger konkurranse og avlastning. Dessuten er nå Pablo den eneste virkelige "boksåpneren" vi har igjen - og han er snart 34 år. Skulle Pablo nå gå bort og bli skadet, ville det være bortimot krise!
Tar derfor for gitt at en ny kreativ midtbanemann blir hentet - hvor han nå enn måtte finnes.

Når det gjelder kantspillere må nok klare oss med dem vi har. Litt betryggende å konstatere at Allioski ser ut til å ha en stigende formkurve, og da vil han forhåpentligvis også snart klare å sette en ball eller to i nota. Pablo vil jo også være et fint kantalternativ når en ny kreativ midtbanemann er hentet. Samt at Izzie Brown kan gjøre en jobb på kanten når og om han blir skadefri og matchfit før sesongen er omme.

Så var det den helt avgjørende spissplassen. Her har vi pr dags dato Kemar Roofe - og ingenting annet som er brukenes for et lag med opprykksambisjoner!
Mange ser ut til å ha klokketro på Patrick Bamford, en tro jeg mistenker i all hovedsak er basert på at vi betalte veldig mye penger for ham. Jeg, for min del, er ikke helt overbevist. Vi snakker tross alt om en tjueseksåring med tvilsomme knær og kun en god sesong (2014/15) på dette nivået.

Dette er det jeg tror vil skje i januar:
Keeper og midtbanemann blir hentet forholdsvis tidlig i vinduet, da Bielsa vil tette hullene i troppen som oppsto da Blackman og Saiz forsvant.

Det største usikkerhetsmomentet ligger rundt spissplassen. Hvis Bamford blir erklært friskmeldt og fullt ut fit for fight, skjer det antagelig ingenting der. Hvis det i siste halvdel av januar fremdeles vil være usikkerhet rundt Bamfords tilgjengelighet - eller at Roofe skulle bli skadet - vil Bielsa garantert forlange at det blir hentet inn en ny spiss. Noe annet vil jo såpass risikabelt at det måtte karakteriseres som direkte uansvarlig.

Det blir i alle fall en spennende januar!

Promotion 2010

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #52 på: Desember 30, 2018, 22:02:08 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #53 på: Desember 31, 2018, 12:08:37 »
Ny keeper kommer, det sier seg sjøl etter at Blackman ble skadet.

Det blir ikke hentet inn forsvarspillere. Når Cooper, Berardi og (faktisk) Dallas er tilbake, er vi bra forspent bak.

På midtbanen bør det gjøres noe. Det vil hjelpe mye å få flyttet Phillips opp i ankerposisjon på midten, men det er antagelig ikke nok. Forshaw og Klich trenger konkurranse og avlastning. Dessuten er nå Pablo den eneste virkelige "boksåpneren" vi har igjen - og han er snart 34 år. Skulle Pablo nå gå bort og bli skadet, ville det være bortimot krise!
Tar derfor for gitt at en ny kreativ midtbanemann blir hentet - hvor han nå enn måtte finnes.

Når det gjelder kantspillere må nok klare oss med dem vi har. Litt betryggende å konstatere at Allioski ser ut til å ha en stigende formkurve, og da vil han forhåpentligvis også snart klare å sette en ball eller to i nota. Pablo vil jo også være et fint kantalternativ når en ny kreativ midtbanemann er hentet. Samt at Izzie Brown kan gjøre en jobb på kanten når og om han blir skadefri og matchfit før sesongen er omme.

Så var det den helt avgjørende spissplassen. Her har vi pr dags dato Kemar Roofe - og ingenting annet som er brukenes for et lag med opprykksambisjoner!
Mange ser ut til å ha klokketro på Patrick Bamford, en tro jeg mistenker i all hovedsak er basert på at vi betalte veldig mye penger for ham. Jeg, for min del, er ikke helt overbevist. Vi snakker tross alt om en tjueseksåring med tvilsomme knær og kun en god sesong (2014/15) på dette nivået.

Dette er det jeg tror vil skje i januar:
Keeper og midtbanemann blir hentet forholdsvis tidlig i vinduet, da Bielsa vil tette hullene i troppen som oppsto da Blackman og Saiz forsvant.

Det største usikkerhetsmomentet ligger rundt spissplassen. Hvis Bamford blir erklært friskmeldt og fullt ut fit for fight, skjer det antagelig ingenting der. Hvis det i siste halvdel av januar fremdeles vil være usikkerhet rundt Bamfords tilgjengelighet - eller at Roofe skulle bli skadet - vil Bielsa garantert forlange at det blir hentet inn en ny spiss. Noe annet vil jo såpass risikabelt at det måtte karakteriseres som direkte uansvarlig.

Det blir i alle fall en spennende januar!

Gode vurderinger som jeg er helt enige i. Keeper kommer, og erstatter for Saiz jaktes det nok på. Så er spørsmålet om det hentes inn en spiss. Penger er en faktor, men også at de riktige typene er tilgjengelig. En faktor som taler mot for mange nye inn er at det tar tid å bli en del av Bielsas spillestil. Med fasit i hånd viser det seg å ha vært en kjempefordel å være med fra starten av pre-season hvor man ble en del av Bielsas filosofi fra dag 1.
 

Leedsfan

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #54 på: Desember 31, 2018, 12:33:51 »
Ganske greit mottrekk av Pearson i går å sette inn Lichaj. Dobler de opp på f.eks Clarke er jo sannsynligheten for at noen kommer seg ned til dødlinja og får lagt ut lik 0.

Nigel Adkins ( ikke Nigel Pearson ;)) traff innertier med taktikken i går. Det er noe vi må forvente bare mere av, managere som har studert Bielsas taktikk nøye, som identifiserer styrker og svakheter i laget vårt og som setter inn mottrekk der det kan skade oss mest. I går var det  ille å se hvor lett og upresset  spillere som Bowen & Grosicki fikk løpe gjennom den defensive midtbanen og forsvaret vårt, noe som gav meg devaju fra Villa, Brentford og flere andre kamper i høst. I slike kamper som i går savner jeg jordfreseren Kalvin Phillips på midten merker jeg..

Vårt beste mottrekk er å putte det første målet.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #55 på: Februar 26, 2019, 22:42:45 »
For et forferdelig lag vi har blitt!


Dette er vel nok en gang SESONGENS SVAKESTE!


Vi blir jobbet ut av stilen!


Roberts er vel kanskje den svakeste i dag! Utrolig at en med så mange feilpasninger i seg skal få lov å spille kamp etter kamp.


Jeg har mista trua!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #56 på: Februar 26, 2019, 22:47:54 »
Hvor mange sesonger er det siden vi kunne skrape sammen noen storseier innimellom. Det holder vel ikke med bare august.


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

auren

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #57 på: Februar 26, 2019, 23:11:10 »
Tilsynelatende en fornuftig tråd, selv om denne også provoserer meg. Sesongens jinx så langt  >:(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #58 på: Februar 26, 2019, 23:24:42 »
Tilsynelatende en fornuftig tråd, selv om denne også provoserer meg. Sesongens jinx så langt  >:(

auren

Kanskje forutseende.... 7 strake tap nå? ;D :o >:(
 

auren

Sv: Trenger vi et litt kritisk blikk etter sju strake?
« Svar #59 på: Februar 26, 2019, 23:26:18 »
Tilsynelatende en fornuftig tråd, selv om denne også provoserer meg. Sesongens jinx så langt  >:(

auren

Kanskje forutseende.... 7 strake tap nå? ;D :o >:(

Det lå jo litt i kortene at QPR skulle vinne etter 7 strake tap.

Huff! Lenge siden jeg har vært så sur og sinna etter en Leedskamp  >:(

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.