Skrevet av Emne: Preseasonkamp: vs Man. United @ Optus Stadium, Perth, onsdag 17/7-2019 kl 13:00  (Lest 16818 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Ojojoj Harrison....bruk mer tid på skuddtrening på trenings feltet....

Etter at løps-/styrketreningen er over bør resten av preseason gå til avslutningstreni g. Mange som kunne hatt godt av det

Torpe-do

Straffe til Manu

Torpe-do


raggen

cooper tackler enda som en galning ja
Forever Leeds United!!!!!!!!

raggen

herlig og høre fansen vår synge :D :D :D
Forever Leeds United!!!!!!!!

h.b

  • Gjest
Håper virkelig Bielsa får opp øya for at vi mangler kvalitet i laget. Håpløst av Cooper, men er ikke overrasket

Superfan

Sportslig er jo dette bare tøv. Null verdt.

Cannavaro

Så har vi Coops og Berra da, som villig vekk satser ALT for å hindre motstanderen....ball og mann med hud og hår feies ned.  Det blir ofte noen straffer og røde kort mot oss da.  Disse to gutta er ofte altfor overivrige i forsvarsarbeidet, mangler en del "coolnes" og rutine dessverre......0-4, det er FOR mye....nummeret før veldig pinlig tap dette her.....
MFLU - Miracles For Leeds United

J-R


h.b

  • Gjest
Større kvalitetsforskjell på Leeds og Scum, enn det var på Leeds og York

GeirO

Så har vi Coops og Berra da, som villig vekk satser ALT for å hindre motstanderen....ball og mann med hud og hår feies ned.  Det blir ofte noen straffer og røde kort mot oss da.  Disse to gutta er ofte altfor overivrige i forsvarsarbeidet, mangler en del "coolnes" og rutine dessverre......0-4, det er FOR mye....nummeret før veldig pinlig tap dette her.....
Vi har dessverre ingen gode midtstoppere i klubben vår. Bielsa og jeg er uenige der.
MOT

Sølvreven

Fra VG live
Gode tendenser fra Leeds igjen! Ballen havner hos Jack Harrison, som har på seg en skikkelig ryggsekk når han brenner det skuddet skyhøyt over mål. Mulig han tok liv av en pelikan med det skuddet, faktisk.
 ;D
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Sleivind

Kopi av en del av kampene fra forrige sesong? Tannløse foran mål og hodeløst i forsvar?

Lundewhites

Forundrer meg stadig over enkelte her og lurer på om de er Leedsfans i det hele tatt.
Cooper veldig god i første, men forsvaret lider veldig av at midtbanen foruten Phillips var totalt fraværende. Roofe, Hernandez og spesielt Forshaw var veldig svake i dag.
Dette er en preseasonkamp. Og de som er overrasket over at multimilion galleriet til Scum har mere kvalitet enn et Championshiplag, lever i en annen verden.
Jeg tar med meg mye positivt fra første omgang og trur dette blir veldig bra. White, Ayling, klich og Costa inn, så kjemper dette laget om opprykk.
Jævlig mange her inne som ikke forstår hva MOT står for.
For the sake of Leeds United he would break himself in two

kjella

  • Gjest
Svært svakt dette - mer enn 1 divisjons forskjell synes jeg. Kamper er viktigst - alltid. Men dette var tross alt kanskje OK trening. Og en øyeåpner på hva som skal til for å være mellom 6-12 i toppdivisjonen. (Et lite stikk til de røde må vi få inn - selv om vi etter min mening ble utspilt idag. Våre var generelt for langt unna i nesten alle situasjoner og mye svakere teknisk. Men innsatsen var god ----).
« Siste redigering: Juli 17, 2019, 16:39:59 av kjella »

asbfjell

Denne kampen ga oss ikke annet enn bekreftelser på ting vi visste fra før:

Vi trenger sårt en kvalitetstopper med lederegenskaper, i tillegg til at Ben White bør vise seg å være god.

Skulle gjerne også sett at vi hentet en kreativ "tier" med avslutningskvaliteter, samt en mer treffsikker spiss enn de alternativene vi allerede har.
Helder Costa blir antagelig en klar forsterkning på kanten, men det alene vil ikke være nok.

Vi har mange lovende unggutter i klubben, men jeg kan ikke se at noen av dem er gode nok til å gli inn i de tre omtalte nøkkelposisjonene allerede førstkommende sesong.

Det er fremdeles noen uker igjen av sommerens overgangsvindu, så nye spillere kan selvsagt ankomme, men jeg får neppe alle mine forsterkningsønsker oppfylt – da må nok i såfall både Phillips og Roofe selges.

Legger jeg til at jeg er langt fra overbevist om at vi har nok kvalitet på den svært viktige keeperplassen, skjønner vel de fleste at jeg pr dags dato er litt bekymret med tanke på neste sesong.


Kato

1. Mangler en midtstopper, noe som er selvsagt etter at Pontus forsvant.

2. Sjansesløseri har vi ikke løst, mangler en spiss som vet hvor målet står.

3. Keeperplassen et stort usikkerhetsmoment, trenger ny.

Vi er 3 spillere short av direkte opprykk pr dags dato frykter jeg.
 

Blank_File

1. Mangler en midtstopper, noe som er selvsagt etter at Pontus forsvant.

2. Sjansesløseri har vi ikke løst, mangler en spiss som vet hvor målet står.

3. Keeperplassen et stort usikkerhetsmoment, trenger ny.

Vi er 3 spillere short av direkte opprykk pr dags dato frykter jeg.
Soleklart mest bekymret over punkt to og de spillerne som må levere i de offensive posisjonene for at dette skal fungere.

Promotion 2010

Lufcdata

Man Utd 4-0 Leeds FT:

Possession: 57%-43%
Chances Created: 12-9
Shots: 15-11
On-Target: 7-3
Total Passes: 534-404
Successful Passes: 440-326
Opposition Half Passes: 252-172
Tackles Won: 9-16
Aerial Duels Won: 10-9
Total Duels Won: 46-39

#LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

ziganda

Umulig å trekke noen konklusjon om nivået etter en slik kamp.

Men det som var godt nok i fjor, er helt sikkert ikke godt nok i år. Basert på spillerlogistikken ser det ikke optimalt ut for vårt lag. Sannsynligheten for at spillerne overpresterer enda et år er veldig liten. At spillerne overpresterte eller presterte på sitt maksimale nivå i forrige sesong synes alle være enig om.

Tror vi er avhengig av en god start, ellers kan slitasjen med Bielsaball bli tydeligere.

Foreløpig er håpet sterkere enn troen foran sesongen.

Promotion 2010

Lufcdata

Hey Ian, today's official attendance was 55,274.

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

raggen

Slapp av alle sammen. er treningskamp og møtte ett godt lag men vi la oss ikke bakpå og ville spille ball. selvfølgelig skepsis på ett par plasser og skulle gjerne og sett en klasse spiss og klasse stopper hadde kommet inn og det kan det enda men tviler jo på det. Men nå har bielsa vært over en sesong og spillerne vet hva han krever og de unge som kommer opp og inn vet det d samme. Har STOR tro på prosjekt Bielsa og  opprykk neste sesong.
MEN JA, skulle gjerne sett ett par forsterkninger til
Forever Leeds United!!!!!!!!

Promotion 2010

Diego Flores confirms Marcelo Bielsa will be in Sydney with Leeds United - Leeds Live

Leeds United assistant coach Diego Flores is due to face the press following his side's pre-season friendly with Manchester United.

Flores is standing in for head coach Marcelo Bielsa to run the rule over the 4-0 friendly defeat to Manchester United, as the club continued their pre-season preparations in the first match of their tour Down Under.

Leeds fell behind to an early Mason Greenwood goal, before Marcus Rashford doubled the Red Devils' advantage, just as Leeds began to grow into the game. Phil Jones added a third after the break when Manchester United made 11 changes at the break, with Anthony Martial netting a fourth from the penalty spot.

Follow every question and answer from Flores an the Red Devils boss Ole Gunnar Solskjaer right here.

Leeds United vs Manchester United LIVE: build-up from Australia as old rivals lock horns again 

15:00Beren Cross

All over

Not quite the Bielsa blockbuster we were expecting, but in true Bielsa fashion we have been told he is busy doing his post-match analysis.

14:59Beren Cross

Concussion?

Yes and dizzy. Best decision was to keep him out and not take any risks.

14:55Beren Cross

Dallas

14:55Beren Cross

Young challenge

14:55Beren Cross

Bielsa will be at the Sydney game

14:55Beren Cross

Better with the other players here?

I think so, but for us the result is not the goal, it is the first match in the league, that’s part of the process. That’s why Marcelo chose the players he did.

14:54Beren Cross

Here's Flores

Thoughts on the performance?

Difficult match. They have different quality in players. They play better than us. We had some moments we couldn’t score, but at the end, they were superior to us.

14:52Beren Cross

Still waiting on Bielsa

Understand he’s still doing his post-match analysis. Diego Flores may be stepping into the breach.

14:31Beren Cross

Solskjaer finished - waiting on Bielsa

Hoping he does turn up. Not normally the second boss in.

14:27Beren Cross

Lukaku missed sessions

Missed two chances to play. Important to get everyone fit and they hope to have him back soon.

No suggestion he’s out of favour...

14:25Beren Cross

Do you just 'know' a Man Utd player when you see them?

He’s a natural. When he takes penalties and free-kicks with both feet, it’s what you call 50-50. You see a talented boy there who has every opportunity to make it as a Man Utd player. He’s going to grab his chance because he’s got everything he needs.

14:24Beren Cross

Solskjaer first

Asked about Greenwood.

We’ve been delighted with the goal he scores. Important for him to get that. Capable of goals like that. A weight off his shoulders. He’s going to be a very good player.

14:13

Player ratings

14:11Beren Cross

Waiting on Bielsa

Shouldn’t be too long, knowing him.

Welcome...

Hello everyone and welcome to our live coverage of Marcelo Bielsa’s post-match press conference.

The Leeds United head coach is due to speak following today’s pre-season friendly against Manchester United in Perth.

We’ve not heard from Bielsa since the play-off defeat to Derby, so this should be good.

Stay tuned for updates.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Lufcdata

Leeds were caught offside 8 times today. Ridiculous amount.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Tom Carnduff

Doesn’t look like Leeds, with half their squad in Australia and not even enough players to fill the bench, are going to beat this top-six Premier League side who have a squad worth near £1bn.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

MANCHESTER UNITED VARTET OPP MED FESTFOTBALL MOT LEEDS
(Manchester United - Leeds 4–0) Paul Pogba og Marcus Rashford strålte, og ungguttene viste seg frem. Ole Gunnar Solskjær hadde grunn til å smile da laget hans leverte en oppløftende prestasjon i Australia.

2 TIMER SIDEN


Med pyroshow, fyrverkeri og diskolys var feststemningen satt allerede før kampstart på Optus Stadium i Perth.
Paul Pogba har vært festens store midtpunkt gjennom hele sommeren, og fortsatte i samme sporet da han åpnet hele Leeds-forsvaret med en lekker gjennombruddspasning.
Vi fulgte kampen live her!
Der kom nyervervelsen Aaron Wan-Bissaka stormende. Inne foran mål ventet 17 år gamle Mason Greenwood, som rev seg fri og sendte rødtrøyene i føringen.
– Han har en sjanse til å starte mot Chelsea. Jeg sier ikke at det er umulig. Det er en god mulighet for det om han fortsetter som nå, sier Ole Gunnar Solskjær om Greenwood, ifølge BBC.
Marcus Rashford doblet deretter ledelsen etter å ha sendt et par Leeds-forsvarere langt inn i den australske bushen med frekk skuddfinte.


I pausen byttet Ole Gunnar Solskjær nok en gang samtlige spillere. Innbytterne fortsatte der de som startet kampen slapp. Først stanget Phil Jones inn 3–0, før Anthony Martial økte til 4–0 fra krittmerket.

– Det har rett og slett vært oppløftende å se Manchester United spille fotball i dag, oppsummerte TV 2-kommentator Endre Olav Osnes.
Det mest oppsiktsvekkende var at Inter-aktuelle Romelu Lukaku heller ikke denne gangen var med i kamptroppen til Manchester United.

Litt småplager var grunnen til at han ikke var med mot Perth Glory, og det var ryktet at Lukaku ble spart fordi klubben ikke ville risikere at en skade skulle spolere en potensiell overgang.
– Hvis vi selger spillere blir vi nødt til å erstatte dem, sa Ole Gunnar Solskjær da Manchester Evening News spurte om de ville erstatte Lukaku ved et eventuelt salg.




Manchester United vartet opp med festfotball mot Leeds https://www.vg.no/i/RREr7W
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

Lufcdata

Leeds were caught offside 8 times today. Ridiculous amount.

...og det UTEN Alioski!!! ;)
 

lowfields

Kun seniorspillere i startoppstillinga idag. Ayling, Klich og Costa skal vel inn på laget (+Allioski og White?).
Clarke, Shackleton og Roberts de neste i rekka.
Hernandez med svak forstilling i dag som gjorde at vi ble tannløse fremover og sårbare bakover.
Harrison's 1.omgang var omtrent det eneste positive idag.
Av en eller annen grunn ser jeg ikke for meg Bamford og Roofe i samme tropp gjennom sesongen - tror en av de forsvinner i januar.
Hvor står vi i forhold til ifjor....? Ble usikker etter dagens kamp...
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

RoarG

Ja, ja. Ikke noe å grave seg ned over.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

leedslife

Forundrer meg stadig over enkelte her og lurer på om de er Leedsfans i det hele tatt.
Cooper veldig god i første, men forsvaret lider veldig av at midtbanen foruten Phillips var totalt fraværende. Roofe, Hernandez og spesielt Forshaw var veldig svake i dag.
Dette er en preseasonkamp. Og de som er overrasket over at multimilion galleriet til Scum har mere kvalitet enn et Championshiplag, lever i en annen verden.
Jeg tar med meg mye positivt fra første omgang og trur dette blir veldig bra. White, Ayling, klich og Costa inn, så kjemper dette laget om opprykk.
Jævlig mange her inne som ikke forstår hva MOT står for.

1+
Harrisson var også meget god igjen.
Dessverre helt tomme i andre omgang.

Men synes vi til tider er veldig positive i første.

Men skjønner jo at enkelte allerede ser vi verken har stoppere eller spisser basert på denne kampen