Skrevet av Emne: Kapittelet : Kevin Blackwell  (Lest 4187 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Kapittelet : Kevin Blackwell
« på: September 21, 2006, 22:55:09 »
<b>Leeds</b> har akkurat ansatt den tidligere assistenten <b>Kevin Blackwell</b>, som manager for klubben. En ny ansettelse av sportslig sjef i en så stor klubb som <b>Leeds</b>, er som regel <i>big-deal</i>, men ikke nå.

Klubben er i et katastrofalt økonomisk fall, etter den stormannsgale styreformannen <b>Peter Ridsdale</b> og styret har kjørt klubben i bunnløs gjeld, assistert av <b>David O'Leary</b>; en manager som tydeligvis ikke har stilt spørsmål. Akkurat hvor stor denne gjelden har blitt, vet nær sagt ingen, men det ryktes om at den grenser opp i mot <b>1,5 milliarder norske kroner</b>. En betydelig del av denne summen, var kun fallskjermen til sparkede managere. Altså, et enormt beløp for en klubb som ikke har russiske oljesjeiker til å dekke tapet.

Med andre ord, ingen lett oppgave for en uerfaren manager. <b>Blackwell</b> startet på den vanskelige oppgaven, med å hente inn spillere som ingen andre ville ha, for i det hele tatt å ha full benk i første kamp mot <b>Derby</b>. <b>Leeds</b> vant kampen <b>1:0</b> og klubben skaffet seg tre viktige poeng fra start, i en sesong som enkelte mente klubben var i fare for å rykke videre ned i glemselen. Til slutt endte <b>Leeds</b> et godt stykke ned på tabellen, men klubben var likevel reddet fra det største marerittet og vi kunne begynne å se fremover.

Presset som lå på den gamle keeperen, kunne likevel ikke måles for den vanlige mannen i gata. Den trofaste fansen krevde at klubben skulle tilbake på fote, på kortest mulig tid, det samme gjorde den nyankomne styreformannen: <b>Ken Bates</b>.
Den gamle <b>Chelsea</b>-ringreven, som er en kontroversiell mann pga mange bestemte avgjørelser, satt opp en plan for opprykk tilbake til øverste hylle og denne måtte oppfylles, om manageren skulle få sitte.

<b>Leeds</b> hentet senere inn mange gode spillere, både fra andre i divisjonen og <i>rejects</i> fra toppdivisjonen. Disse kjempet, for noen sambafotball var det ikke, <b>Leeds</b> til en play-off-finale allerede i den andre sesongen på det nest høyeste nivået.
Her gikk det imidlertidig katastrofalt! Tap <b>0:3</b> mot et lag som var spådd nedrykk og som i største mulig ydmykelse for oss, bestod av to av 'våre egne' spillere i <b>Clark Carlisle</b> og <b>Matthew Spring</b> og vår gamle førstelagstrener <b>Aidy Boothroyd</b>.
Det ville seg ikke for <b>Leeds</b> og fansen måtte belage seg på enda et år i divisjonen vi føler vi er for store til å spille i. I stedet for besøk på <b>Old Trafford</b> og <b>Anfield</b>, må vi i stedet reise for å spille mot <b>Colchester</b> og <b>Southend</b>.

Den sesongen er vi inne i nå. Og starten har vært katastrofal. Spillere har forsvunnet og andre har kommet. Uansett hva folk må mene om stallens tilstand, er vi bedre enn tabellposisjonen per i dag tilsier. Og det var derfor <b>Kevin Blackwell</b> måtte gå.

Klubben er fortsatt ikke altfor langt bak play-off til at det ikke kan nås, men det måtte skje noe før avstanden ble for stor.

Uansett, jeg vil takke <b>Kevin Blackwell</b>, for den flotte jobben han gjorde med å snu klubben rundt, fra nedrykk til angrepsposisjon. Vi er sterkere enn da vi gikk ned og vi kan klare dette!
Den tidligere manageren levde under et stort press i klubben vår, men slik vil det også være om vi ansetter britisk trøkk i <b>Wise</b>, den kalde fisken <b>Curbishley </b>eller italiensk eleganse i <b>Ranieri</b>. Og slik må det være i <b>Leeds United</b>.

Takk for innsatsen, <b>Kevin</b>!


Marching On Together!
« Siste redigering: Januar 09, 2008, 22:48:33 av Mr Kaizer »
Marching on together!

ØysteinBL

Re: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #1 på: September 22, 2006, 01:58:11 »
Godt skrevet!

"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969
"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969

Tom S

Re: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #2 på: September 22, 2006, 02:13:08 »
Flott!
[:)]



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

flynn

Re: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #3 på: September 22, 2006, 03:24:09 »
Vel talt Mr Kaizer
Eller for å sitere en kjent forfatter; Takk for at du skrev, skrev mer!

Flynn

Sheridan

Re: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #4 på: September 22, 2006, 05:50:13 »
Eller som "Tore på sporet" sier...."takk fårr at dokk skræv"

« Siste redigering: September 22, 2006, 05:51:43 av Sheridan »

GeirO

Re: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #5 på: September 22, 2006, 13:53:39 »
quote:
Originally posted by ØysteinBL

Godt skrevet!

"The miracle today is communication. So let´s use it."

- John Lennon 1969




Enig. Bortsett fra kapitellet. Mener nok kapellet[;)]
MOT

Peter7

Re: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #6 på: September 22, 2006, 14:03:19 »
Blackwell var sjef da vi rykket ned fra PL, han klarte ikke å få oss opp igjen selv om vi nådde play-off finalen.

End of story.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Læshy

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #7 på: Januar 08, 2008, 20:21:49 »
Tar opp igjen denne gamle tråden, da jeg kom over en fin snutt på youtube av Kevin Blackwell. Han var kanskje ikke verdens beste manager, men dog var han en snill og sympatisk mann? Nå har han som kjent havnet i nok et økonomisk rot, i Luton. Jeg må innrømme at jeg får litt medfølelse for mannen som ledet vårt lag til Cardiff...

http://www.youtube.com/watch?v=od6Eb2LwqKE
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Jon R

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #8 på: Januar 08, 2008, 21:55:49 »
Alt er ikke bare svart. Jeg lot meg imponere av Luton i cupkampen for to dager siden, og cuplaget Liverpool måtte virkelig slite for å klare 1-1 og omkamp på Anfield. I en jevn og underholdende batalje, matchet Blackwells menn de røde når det gjelder fysikk, tempo og kondisjon i samfulle 90 minutter. Spesielt vingen Alan Talbot herjet fælt med Liverpoolforsvaret og det ble en lite hyggelig aften for spesielt Sami Hyypiä, som tidvis ble brukt som rundingsbøye av rødluggen. Tidligere i sesongen hadde Luton også en god run i ligacupen og banket PL laget Sunderland 3-0 og CCC løaget Charlton 3-1 før Everton ble for sterke etter 120 minutter og ekstraomganger. I ligaen har de bare et tap på de 13 siste. Dersom klubben berger plassen og kommer seg gjennom det verste økonomiske uføret, vil Luton være en sterk utfordrer til opprykk fra L1 neste år.  :)
Jon R.

B-m

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #9 på: Januar 08, 2008, 22:02:59 »
Blir bestandig å like Blackwell, synes det er bra at Luton gjør det såpass bra nå(kommet seg). Virker som om Blackwell trives best når det er skikkelig motgang. Kommer nok aldri til å bli en toppmanager, er for feig til det, men det virker som om han legger mye sjel i jobben sin noget som er flott!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Erik_

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #10 på: Januar 08, 2008, 22:03:03 »
Møkkamanager. Rævvafotball. Bare gamlinger på laget.

Hadde aldri tro på denne plapremunnen.

Kapitellet neste...


 




 :P ::)

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #11 på: Januar 08, 2008, 22:07:20 »
Alt er ikke bare svart. Jeg lot meg imponere av Luton

Husk, de har en god manager, de  :)
...en som klarte det Dennis ikke klarte, holde oss i CCC. Ja, det ene året endog karre oss til en playoff-plass også.




Jaja, nå var det ikke meningen å gjenoppstarte en gammel diskusjon (som tydeligvis har vært fraværende i hele 2007...), men en hyggelig kar, det var Kevin! (og sikkert tvillingbroren også)

...apropo, sikkert at ikke Dennis også har en tvillingbror???

Det ville jo egentlig oppklart mye av den til tider schizofrene oppførselen hans...  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #12 på: Januar 08, 2008, 22:12:58 »
Ankergren, Beckford, Marques, Douglas. Ã…rets støttespillere i Leeds United? Paradokset er jo at 3 av 4 er fra "rasket" som Blackwell etterlot seg. Rart dette med Blackwell. Han ledet laget i 114 kamper hvorav de 104 første representerte en jevn sportslig fremgang. Allikevel er det de 10 siste kampene hans ettermæle gjerne bedømmes etter.  ;)
Jon R.

B-m

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #13 på: Januar 08, 2008, 22:35:36 »
Ankergren, Beckford, Marques, Douglas. Ã…rets støttespillere i Leeds United? Paradokset er jo at 3 av 4 er fra "rasket" som Blackwell etterlot seg. Rart dette med Blackwell. Han ledet laget i 114 kamper hvorav de 104 første representerte en jevn sportslig fremgang. Allikevel er det de 10 siste kampene hans ettermæle gjerne bedømmes etter.  ;)

Tenkte faktisk på det der ei natt jeg la meg, at Leeds' 4 beste spillere er signeringer av Blackwell.
Rart ja, Jon r..
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

OPM

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #14 på: Januar 08, 2008, 22:46:04 »
Egentlig blir det meningsløst å buke tiden på å diskuttere Blackwell, - men en ev de gode egenskapene mennesket har er at vi husker bedre de positive episodene enn de negative. Når det gjelder Blackwell så greidde han seg godt på et lavt budsjett. Han gjorde nok for mange kjøp av gamlinger, men også noen lure kjøpe av unge. Det skal han ha! På banen derimot hadde han overhodet ingen spilleplan offensivt. Vi har aldri vært så dårlige framover som under Blackie. Rett og slett gørr kjedelige. Til og med Graham hadde mer å fare med enn Blackie offensivt. Det sier ikke lite.  ;D  Det defensive var og er hans styrke, - og det blir kjedelig i lengden.
 

Jon R

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #15 på: Januar 08, 2008, 23:13:42 »
Og den stilen har han fortsatt i Luton, Ole P. Mye 1-0 den ene eller andre veien. Noen fargeklatt har han aldri vært, den godeste Blackie. Tidenes kjedeligste Leeds manager?   ;)
Jon R.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #16 på: Januar 08, 2008, 23:17:48 »
Nytter ikke å bære nag til en godslig type som Blackwell, og stakkars arme mannen er i et konkursbo igjen!!!
Yeboahs vitne

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #17 på: Januar 09, 2008, 11:20:16 »
Rui Marquez og Beckford fikk jo ikkje spille under Blackwell,sier jo alt om hvor inkompetent den fyren var.

RoarG

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #18 på: Januar 09, 2008, 13:24:10 »
Så komplett inkompentent kan da Blackwell ikke være. Han hindret videre ras i divisjonssystemet for Leeds del, under meget vanskelige betingelser. Kvalikfinalen året etter er jo godkjent. At Luton nesten slo ut L'pool av FA-cupen nylig kan vel sies å være akseptabelt. Om herr Blackwell er av en kaliber som manager at han er i stand til å trene et topplag, er jeg derimot i tvil om.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #19 på: Januar 09, 2008, 14:35:35 »
Ankergren, Beckford, Marques, Douglas. Ã…rets støttespillere i Leeds United? Paradokset er jo at 3 av 4 er fra "rasket" som Blackwell etterlot seg.

Ã…rets to beste spillere spilte ikke engang under Blackwell. Men også kommer vel dette inn med at vi er en divisjon under, eller?  ;)  ;)  ;)

Som jeg gjorde for et år siden, skal jeg gi Blackie takk for jobben han gjorde i Leeds. Jeg mener ikke at han var skylden grunnlaget for at vi rykket ned, men tvert i mot at han, som du sier, hadde sportslig fremgang.

Derimot hadde han i mine øyne ikke autoritet nok til å ta tak i klubben og han var tydeligvis ikke Bates' favoritt mot slutten. Når man snakker om Wises idiotiske kommentarer, må man jo også påpeke at Blackwell hadde noen av dem selv. Syns også han i spillestil var ganske gammeldags, samt at hans manglende talentbruk var hårreisende. Nå skal det sies at dagens lange baller ikke er moderne fotball, men jeg håper og tror at det vil bedre seg med unge vinger og en bredere og sterkere midtbanefirer.

Marching on together!

Jon R

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #20 på: Januar 09, 2008, 15:22:34 »
Ankergren, Beckford, Marques, Douglas. Ã…rets støttespillere i Leeds United? Paradokset er jo at 3 av 4 er fra "rasket" som Blackwell etterlot seg.

Ã…rets to beste spillere spilte ikke engang under Blackwell. Men også kommer vel dette inn med at vi er en divisjon under, eller?  ;)  ;)  ;)

Som jeg gjorde for et år siden, skal jeg gi Blackie takk for jobben han gjorde i Leeds. Jeg mener ikke at han var skylden grunnlaget for at vi rykket ned, men tvert i mot at han, som du sier, hadde sportslig fremgang.

Derimot hadde han i mine øyne ikke autoritet nok til å ta tak i klubben og han var tydeligvis ikke Bates' favoritt mot slutten. Når man snakker om Wises idiotiske kommentarer, må man jo også påpeke at Blackwell hadde noen av dem selv. Syns også han i spillestil var ganske gammeldags, samt at hans manglende talentbruk var hårreisende. Nå skal det sies at dagens lange baller ikke er moderne fotball, men jeg håper og tror at det vil bedre seg med unge vinger og en bredere og sterkere midtbanefirer.

Ã…rets to beste spillere spilte ikke engang under Blackwell. Men også kommer vel dette inn med at vi er en divisjon under, eller?  ;)  ;)  ;)

De hadde ikke spilt under Wise i CCC, hvis ikke Wise hadde blitt "tvunget" til å bruke Marques i en situasjon der han ikke hadde noen andre alternativ. Selv Foxe var ranket før Rui.  ;)

"Når man snakker om Wises idiotiske kommentarer, må man jo også påpeke at Blackwell hadde noen av dem selv." Det har du aldeles rett i, og de av dere med god hukommelse vil huske at jeg slaktet Blackwell også, som når han mistet fokus og kom med destruktive kommentarer om klubbens økonomi.  ::)
Jon R.

Dennis

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #21 på: Januar 09, 2008, 15:30:54 »
Sindig og godt argumentert, som alltid, Jon R!  :)
Marching on together!

Masinga

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #22 på: Januar 09, 2008, 22:41:56 »
Et kapittel - kapittelet - flere kapitler
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #23 på: Januar 09, 2008, 22:49:06 »
Et kapittel - kapittelet - flere kapitler

Fornøyd?
Marching on together!

Masinga

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #24 på: Januar 09, 2008, 23:04:03 »
Et kapittel - kapittelet - flere kapitler

Fornøyd?
Nei. Jeg liker ikke språkforurensning, spesielt ikke i overskrifter.  >:(
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #25 på: Januar 09, 2008, 23:51:25 »
Et kapittel - kapittelet - flere kapitler

Fornøyd?
Nei. Jeg liker ikke språkforurensning, spesielt ikke i overskrifter.  >:(

Sleng deg på 'din dyslektiker'-bølgen...
dyslektiker - dyslektikeren - dyslektikerne?
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #26 på: Januar 10, 2008, 10:08:21 »
Ankergren, Beckford, Marques, Douglas. Ã…rets støttespillere i Leeds United? Paradokset er jo at 3 av 4 er fra "rasket" som Blackwell etterlot seg. Rart dette med Blackwell. Han ledet laget i 114 kamper hvorav de 104 første representerte en jevn sportslig fremgang. Allikevel er det de 10 siste kampene hans ettermæle gjerne bedømmes etter.  ;)

Tenkte faktisk på det der ei natt jeg la meg, at Leeds' 4 beste spillere er signeringer av Blackwell.
Rart ja, Jon r..

MEN DET ER JO WISE SOM HAR FÃ…TT DEM GODE:
Just eight players remain in the first-team squad from the 30 listed in the Luton programme the week before Wise and then assistant Gus Poyet took over – Jonathan Douglas, Ian Westlake, Frazer Richardson, Seb Carole, Ben Parker, Jonny Howson, Jermaine Beckford and Rui Marques – and most of those were on the fringes at the time.


Men det er jo helt klart: Det er jo Blackie som har all æren for hvor vi er idag!!!? Bokstavelig talt og kanskje litt metaforisk...  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B-m

Sv: Kapitellet : Kevin Blackwell
« Svar #27 på: Januar 10, 2008, 10:16:24 »
Ankergren, Beckford, Marques, Douglas. Ã…rets støttespillere i Leeds United? Paradokset er jo at 3 av 4 er fra "rasket" som Blackwell etterlot seg. Rart dette med Blackwell. Han ledet laget i 114 kamper hvorav de 104 første representerte en jevn sportslig fremgang. Allikevel er det de 10 siste kampene hans ettermæle gjerne bedømmes etter.  ;)

Tenkte faktisk på det der ei natt jeg la meg, at Leeds' 4 beste spillere er signeringer av Blackwell.
Rart ja, Jon r..

MEN DET ER JO WISE SOM HAR FÃ…TT DEM GODE:
Just eight players remain in the first-team squad from the 30 listed in the Luton programme the week before Wise and then assistant Gus Poyet took over – Jonathan Douglas, Ian Westlake, Frazer Richardson, Seb Carole, Ben Parker, Jonny Howson, Jermaine Beckford and Rui Marques – and most of those were on the fringes at the time.


Men det er jo helt klart: Det er jo Blackie som har all æren for hvor vi er idag!!!? Bokstavelig talt og kanskje litt metaforisk...  ::)


Vil ikke si at Blackie fikk oss ned, det var Wise  ;) Men tror dette var skjebnen vår uansett hva, med tanke på forferdelige tilstanden klubben var i.

Vi ble også for utålmodige, det tar tid å bygge opp et solid mannskap som presterer jevnt/bra over tid. Blackwell ble sparket etter lagets første reele nedtur, og det er kanskje litt uretfferdig, spesielt med tanke på at Blackwell var en såpass fersk manager.
Men managere kommer og går.. og fortsetter Wise med fremgangen så er jeg ekstremt fornøyd!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Karl Hot Shot

Sv: Kapittelet : Kevin Blackwell
« Svar #28 på: Januar 10, 2008, 17:11:20 »
Alt er relativt, og hvem man sammenlikner med, er ofte avgjørende for hvilke superlativer eller ukvemsord man karakteriserer folk med. Når Kevin Blackwell var manager for Leeds United (mai 2004 til september 2006), kunne jeg nesten ikke fordra fyren. Det hang selvsagt sammen med at jeg sammenlignet Blackwell med O'Leary, Graham og Wilkinson, og dermed falt Blackwell igjennom. Nå sitter den vesle rotta fra London som lagleder på Elland Road, og jeg må si at jeg nesten husker tilbake til Blackwell-tida med en form for nostalgi og varme følelser. Blackwell fremstår nå som en ca. ett hundre ganger bedre menneskekjenner enn Wise. Jeg må bare beklage til alle dere "Blackwell-vennene" som fikk huden full av meg i en rekke innlegg i Blackwells regjeringstid på Elland Road, og håper ingen av dere har tatt varige mentale skader av det jeg skrev. For en dust Wise er! Hvor lenge skal vi måtte holde ut med uvesenet?
 

Jon R

Sv: Kapittelet : Kevin Blackwell
« Svar #29 på: Januar 10, 2008, 18:36:26 »
Alt er relativt, og hvem man sammenlikner med, er ofte avgjørende for hvilke superlativer eller ukvemsord man karakteriserer folk med. Når Kevin Blackwell var manager for Leeds United (mai 2004 til september 2006), kunne jeg nesten ikke fordra fyren. Det hang selvsagt sammen med at jeg sammenlignet Blackwell med O'Leary, Graham og Wilkinson, og dermed falt Blackwell igjennom. Nå sitter den vesle rotta fra London som lagleder på Elland Road, og jeg må si at jeg nesten husker tilbake til Blackwell-tida med en form for nostalgi og varme følelser. Blackwell fremstår nå som en ca. ett hundre ganger bedre menneskekjenner enn Wise. Jeg må bare beklage til alle dere "Blackwell-vennene" som fikk huden full av meg i en rekke innlegg i Blackwells regjeringstid på Elland Road, og håper ingen av dere har tatt varige mentale skader av det jeg skrev. For en dust Wise er! Hvor lenge skal vi måtte holde ut med uvesenet?

Du tar feil, Hot Shot! Wise er har en helt enestående evne til å påvirke menneskene rundt seg, på godt og vondt, og han vet akkurat hvilke strenger han skal spille på for å få folk med seg! Hvem andre hadde klart å overbevise en så stor andel av Leedsfolket, at han i realiteten var sjanseløs i kampen mot å redde klubben var nedrykk, gitt de "forferdelige forholdene" som rådet i klubben da han overtok? Ja, han har endog klart å ovebevise de samme folkene at det var hans forgjengesr "skyld" at vi rykket ned og at var helt naturlig at klubber som QPR, Barnsley og Hull havnet foran oss på tabellen. Noen mener tilogmed at han gjorde en god jobb ifjor! Kun en mann med helt spesielle egenskaper klarer noe slikt. Det må vel også du kunne innrømme, Hot Shot? Gi nå mannen litt kred!  >:(
Jon R.