Skrevet av Emne: TEMA: Elland Road  (Lest 262761 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #450 på: Januar 12, 2017, 14:42:38 »
Kanskje litt vel uestetisk. Men jeg vil tippe den er effektiv. Og hvis da det genererer mere penger inn i Chelsea kassa. Ja da skjønner jeg valget av en slik styggedom

Sydhagen

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #451 på: Januar 12, 2017, 14:53:16 »
Kanskje litt vel uestetisk. Men jeg vil tippe den er effektiv. Og hvis da det genererer mere penger inn i Chelsea kassa. Ja da skjønner jeg valget av en slik styggedom

Tror det er fullt mulig å generere mer penger i kassa med en stadion som ser litt mindre stygg ut.
Den var gyselig!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Ove

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #452 på: Januar 14, 2017, 17:53:22 »
Ny eier og nok en gang er det snakk om å kjøpe tilbake Elland Road.
http://www.independent.co.uk/sport/football/football-league/leeds-new-owner-andrea-radizzani-elland-road-buy-repurchase-a7527526.html

Kan vi håpe at det skjer nå?
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #453 på: Januar 14, 2017, 19:42:26 »
Ny eier og nok en gang er det snakk om å kjøpe tilbake Elland Road.
http://www.independent.co.uk/sport/football/football-league/leeds-new-owner-andrea-radizzani-elland-road-buy-repurchase-a7527526.html

Kan vi håpe at det skjer nå?

Danny Mills med en kryptisk en på BT Sports i går:

Might be interesting - I was quite surprised ito hear Danny Mills on BT sport mention that the ground and training ground were now "secure " - it might be nothing but it was a strange thing to say and certainly something worthy of a press conference
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #454 på: Januar 18, 2017, 08:17:20 »
En oversikt over når stadionanleggene i Championship er bygget!

http://www.express.co.uk/sport/football/755546/Championship-stadiums-ground-ranked-oldest-newest-sportgalleries


Visste ikke at Elland Road var fra 1897!

Det var vel Holbeck rugby-klubb som holdt til her før fotballen tok over.

Leeds City ble etablert i 1904 og spilte sine kamper på ER.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #455 på: Januar 20, 2017, 20:32:13 »



Kaldt i Leeds! Treningsfeltet pakket ned og klar for bruk hvilken som helst dag!





Thorp Arche har forøvrig en 3D kunstgressbane som er tilsvarende den Sutton United bruker. Den skal brukes i forberedelse til cupkampen neste søndag.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #456 på: Januar 24, 2017, 14:53:39 »
Fra WACCOE:



A proposal by the owner of Elland Road to build a mixed-use scheme across the road from the Leeds United's stadium has been approved despite objections from the Championship club.

Jacob Adler's MBH Investmentshas been granted permission to develop a two-storey building located on an Elland Road site between a Subway outlet and The Old Peacock pub.

Three retail units, a children's day nursery and a roof-top play area are included within the plans, which were drawn up by SDA Architects.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #457 på: Januar 24, 2017, 14:55:11 »
Three site notices were posted around the site on 25th July 2016. To date five objections (including one from Leeds United Football Club) have been received to the application and one general letter of comment. The letter of comment just queries who the occupiers of the retail units would be. The points raised in the objections are highlighted below.
 Siting of building doesn’t respect established building line, and will hinder the visibility of adjacent stores, affecting business and trade
ï‚· Proposal will place additional traffic on a very busy
ï‚· No need for additional retailers/ food outlets in this location
ï‚· Competition with existing food take-aways
ï‚· Locality is wrong for a nursery due to air pollution caused by adjacent road
ï‚· Locality is already served well by local nurseries
ï‚· The proposal constitutes 'out of centre' retail development
ï‚· The application should be supported by a sequential; test
ï‚· The site is poorly connected to Beeston local centre
ï‚· Potential pollution from traffic onto the roof- play area
ï‚· Additional traffic on Elland Road ï‚· Queries over exact occupiers of the retail units
 
Following the submission of the sequential test, Leeds United Football made further representations which are highlighted below.
ï‚· Submitted sequential test is inaccurate and misguided in its approach to site selection
ï‚· The requirement for flexibility in the format and scale has not been met through the sequential test
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #458 på: Januar 24, 2017, 14:56:22 »
Kommentar:

Only part which might have been successfully objected to was 'not respecting the established building line'. I'm guessing that Adler intends to build right up to or close to the pavement.
 
Could be some game playing going on here. In these days of low interest rates Adler won't want LUFC to exercise the buy-back option on the stadium because there's nowhere else he can get a return for his cash remotely close (and virtually risk free) to that which he gets from LUFC.
 
If LUFC do intend to buy in the near future it will probably be with an intention to, at some point,  redevelop. A newly built two storey building right up against the curb on the south side of Elland Road would severely restrict the options available for enlargement of the South Stand. So is Adler just trying to discourage the Club from exercising the buy-back option, and is this why the Club have (albeit without much hope) objected to the planning application?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #459 på: Januar 24, 2017, 14:58:41 »
Kommentar 2:

The trouble with Elland Road, is all four stands are shite.
 
The Gelderd, not big enough anymore, badly needs an extension in the same way the Liverpool Kop or Villa have done.
 
The South, not even close big enough, although if they took the boxes out it would be a start.
 
The West, old, dicrepid, needs demolishing.
 
The East, hate the stand, doesnt seem to carry atmosphere and the upper you are too far away from the action.
 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

h.b

  • Gjest
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #460 på: Januar 24, 2017, 15:28:38 »
Problemet som nå Raddiken har. Er det overhode fornuftig å bruke så mye penger på et gammelt stadion, eller bør man bygge nytt

Xern

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #461 på: Januar 25, 2017, 08:06:43 »
Problemet som nå Raddiken har. Er det overhode fornuftig å bruke så mye penger på et gammelt stadion, eller bør man bygge nytt
Fornuftig. Verdien av historien i den stadion må ikke undervurderes.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Sydhagen

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #462 på: Januar 25, 2017, 08:07:55 »
Problemet som nå Raddiken har. Er det overhode fornuftig å bruke så mye penger på et gammelt stadion, eller bør man bygge nytt

Det er dette han har sagt at han skal vurdere.

Finnes det tomter i nærheten av Leeds sentrum som er brukende til en eventuell ny stadion..?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #463 på: Januar 25, 2017, 08:19:25 »
Problemet som nå Raddiken har. Er det overhode fornuftig å bruke så mye penger på et gammelt stadion, eller bør man bygge nytt

Det er dette han har sagt at han skal vurdere.

Finnes det tomter i nærheten av Leeds sentrum som er brukende til en eventuell ny stadion..?

Veldig få tomter ledige. Og i Leedsområdet er det stort trykk i boligmarkedet.

Da Ridsdale så på tomt til ny stadion så lå denne langt unna byen, helt oppe ved A1 om jeg ikke husker helt feil.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Kato

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #464 på: Januar 25, 2017, 11:36:28 »
Problemet som nå Raddiken har. Er det overhode fornuftig å bruke så mye penger på et gammelt stadion, eller bør man bygge nytt

Det er dette han har sagt at han skal vurdere.

Finnes det tomter i nærheten av Leeds sentrum som er brukende til en eventuell ny stadion..?

Veldig få tomter ledige. Og i Leedsområdet er det stort trykk i boligmarkedet.

Da Ridsdale så på tomt til ny stadion så lå denne langt unna byen, helt oppe ved A1 om jeg ikke husker helt feil.

Det er jo et godt forhandlingsutgangspunkt med nåværende eier av stadion at alternativet er å bygge nytt. Så fremt han ikke har et ønske om å rive da.
 

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #465 på: Januar 31, 2017, 22:58:06 »
Er det sånn pengene skal komme inn?

Radzianni retweetet:

MP & Silva
@MPSWorldwide appointed by @NYRedBulls to sell the naming rights of @RedBullArena
mpsilva.com/mp-silva-selec…

http://mpsilva.com/mp-silva-selected-as-sales-agency-for-red-bull-arena-venue-naming-rights/



Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Budda

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #466 på: Januar 31, 2017, 23:03:26 »
Er det sånn pengene skal komme inn?

Radzianni retweetet:

MP & Silva
@MPSWorldwide appointed by @NYRedBulls to sell the naming rights of @RedBullArena
mpsilva.com/mp-silva-selec…

http://mpsilva.com/mp-silva-selected-as-sales-agency-for-red-bull-arena-venue-naming-rights/

Uff. Grøsser av tanken, men man kan vel ikke selge navnet til en stadion man ikke eier


Sent from my iPhone using Tapatalk
Endre

RoarG

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #467 på: Januar 31, 2017, 23:04:36 »
Problemet som nå Raddiken har. Er det overhode fornuftig å bruke så mye penger på et gammelt stadion, eller bør man bygge nytt
Fornuftig. Verdien av historien i den stadion må ikke undervurderes.
Bygg nytt. Mange klubber med gamle stadioner har bygget nytt. De har ikke tatt skade av det.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #468 på: Februar 01, 2017, 08:15:53 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

baste

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #469 på: Februar 01, 2017, 20:47:36 »
Husker at the Gunners økte omsettningen med ca 50%
Looserpool har fått 9000 i økt kapasitet.
Elland Road er en sliten arena. Alltid ett økonomisk spørsmål, puss opp, bygg nytt.  Ved opprykk, burde noe skje.

Først kjøpe tilbake E.R
MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #470 på: Februar 13, 2017, 22:11:20 »
Who owns Elland Road, can you tell us, David Haigh?
-Yes, var svaret.

Men nei, han er såpass klar i hodet (good for him!) at han ikke bare buser ut med det, men det er verdt å følge diskusjonen, O'Rourke har også blandet seg inn. Spent på om Hay gjør det. :)

https://twitter.com/haighdavid/status/831238023727689728

David Haigh ‏@haighdavid  45m
45 minutes ago
@lufcchamps92 @nickswin61 it's been in the yep hasn't it.

David Haigh ‏@haighdavid  20m
20 minutes ago
@nickswin61 @simon_orourke @lufcchamps92  I have seen the contracts it's not kb. Some other investors and they were always v supportive

Simon O'Rourke ‏@simon_orourke  33m
33 minutes ago
@nickswin61 @haighdavid @lufcchamps92 it's a consortium headed by Adler, is it not? MBH Investments, if memory serves.
« Siste redigering: Februar 13, 2017, 22:21:05 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #471 på: Mai 25, 2017, 08:01:49 »
Radrizzani kjøper tilbake Elland Road i løpet av få måneder:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p053wl44

Jeg har troen!!!

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Forever Whites

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #472 på: Mai 25, 2017, 08:12:03 »
Radrizzani kjøper tilbake Elland Road i løpet av få måneder:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p053wl44

Jeg har troen!!!

 :)

Dette høres bra ut!  Blir spennende fremover nå hva som skjer med klubben.  :)

MOT
Medlem 94237

auren

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #473 på: Mai 25, 2017, 08:12:33 »
Spennende, men her er jeg et brent barn, så tør ikke håpe for mye. Blir dog en syretest for Radz om han er pålitelig og holder ord.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Gufrias

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #474 på: Mai 25, 2017, 08:14:53 »
Radrizzani kjøper tilbake Elland Road i løpet av få måneder:

http://www.bbc.co.uk/programmes/p053wl44

Jeg har troen!!!

 :)
Han også? Det løftet har blitt gitt og brutt så mange ganger...  :-\
Hekta på Leeds siden 1974

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #475 på: Mai 25, 2017, 08:25:18 »
Han også? Det løftet har blitt gitt og brutt så mange ganger...  :-\
Det kan du si. Men sånn umiddelbart er Andrea hakket mer troverdig i uttalelsene enn et par/tre av forgjengerne.
Og etter et halvår i klubben allerede burde han vite hva han snakket om...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #476 på: Mai 25, 2017, 08:41:22 »
Han også? Det løftet har blitt gitt og brutt så mange ganger...  :-\
Det kan du si. Men sånn umiddelbart er Andrea hakket mer troverdig i uttalelsene enn et par/tre av forgjengerne.
Og etter et halvår i klubben allerede burde han vite hva han snakket om...

Mer troverdig enn de tre siste eierne er det ingen tvil om at han er. Han virker også å handle mer enn han prater, så det overrasker meg at han sier dette ettersom tidligere forsøk har vist seg veldig vanskelig.

Jeg har også troa på at dette er karen som får det til, men klok av skade holder jeg ikke pusten altfor hardt.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #477 på: Mai 25, 2017, 09:23:39 »
Leeds United: Radrizzani wants Elland Road buy-back deal "by the end of the summer"

Elland Road

PHIL HAY Email 08:06Thursday 25 May 2017 0 HAVE YOUR SAY

Leeds United chairman Andrea Radrizzani wants to buy back Elland Road from its private owner before the end of the summer, lightening the load of the club’s annual rent payments. Radrizzani told the YEP that either Leeds or his investment firm, Aser Group Holding, would look to activate a clause allowing United to repurchase a stadium which the club sold in 2004.

Leeds auctioned their ground 13 years ago amid severe financial pressures at Elland Road and are burdened with a seven-figure lease which runs to 2029 increases by three per cent every 12 months. The current cost of annual rent stands at almost £2million, a sizeable portion of Leeds’ £30million turnover, and Radrizzani said he would significantly reduce the club’s expenditure by “bringing the asset within my group”.

Previous owners of Leeds have promised and failed to deliver on the repurchase of Elland Road - Massimo Cellino, who Radrizzani bought out in a full takeover on Tuesday, vowed to buy it back within six months of his own takeover in 2014 - but Radrizzani insisted that six months as a co-owner alongside Cellino had allowed him to “work on the future” and consider his options.

Cellino and Radrizzani negotiated a 50-50 split of shares in January with a view to Radrizzani securing 100 per cent control of United this month. “In the bigger picture we are working on buying back the stadium which could happen in a few months, maybe by the end of the summer,” Radrizzani said. “I’m very active already. It’s not that I’m kicking in today. I’ve been kicking in for a long time. With Massimo, in this period he let me work on the future. I wasn’t really involved too much in the day to day football. I could work to prepare for my time and my time is here. “The club has to pay higher rent on Elland Road every year.

We don’t know at the moment if it will be the club (who buy the stadium), me financing the club to do it or buying the property with another vehicle but the club for sure will be lighter and there will be a lot of cost-cutting by bringing the asset within my group, rather than a third-party owner.” Elland Road is still understood to be owned by Jacob Adler, the Manchester businessman who bought it in November 2004.

The ground was sold to him by the Yorkshire consortium, headed by Gerald Krasner, who had taken control of Leeds earlier that year but were beset by financial problems. A 25-year lease and buy-back clause was negotiated as part of the sale.

United’s Thorp Arch training ground was also bought by Adler at the same time but the club’s right to repurchase that property elapsed in 2009 while Ken Bates was chairman. Leeds are tied to a lease of the Wetherby complex for another 12 years with a rent which increases annual. Radrizzani, however, is understood to be drawing up plans for extensive work to the land surrounding Elland Road, including the construction of a new training centre by 2020.

Read more at: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-radrizzani-wants-elland-road-buy-back-deal-by-the-end-of-the-summer-1-8561333
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

DenHviteYeboah

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #478 på: Mai 25, 2017, 09:52:15 »
Han også? Det løftet har blitt gitt og brutt så mange ganger...  :-\
Det kan du si. Men sånn umiddelbart er Andrea hakket mer troverdig i uttalelsene enn et par/tre av forgjengerne.
Og etter et halvår i klubben allerede burde han vite hva han snakket om...

Mer troverdig enn de tre siste eierne er det ingen tvil om at han er. Han virker også å handle mer enn han prater, så det overrasker meg at han sier dette ettersom tidligere forsøk har vist seg veldig vanskelig.

Jeg har også troa på at dette er karen som får det til, men klok av skade holder jeg ikke pusten altfor hardt.
Ellland Road....det virker som om det er så mange skjeletter i den saken vi ikke vet om...noe rart er det jaffal :-(  Har vondt for å tro at Radrizzani plutselig skal få kjøpt tilbake stadion :(
Jeg siterer Solan: "her er det noe muffens...."

HåvardK

Sv: TEMA: Elland Road
« Svar #479 på: Mai 25, 2017, 09:52:24 »
Lurer på hvordan vi kan vri dette til noe negativt om Raddiken