Skrevet av Emne: Apples iPhone...  (Lest 3323 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Apples iPhone...
« på: Januar 13, 2007, 01:24:29 »
...er virkelig noe jeg har løst te å kjøpe når den kommer! Er ingen mobil-freak som må ha alt av gadgets og drit som kommer på markedet, men denne saken virker som en nyvinning som virkelig er noe nytt.

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=178297

Telefonen blir nok svinaktig dyr og kommer ikke på markedet i Norge før utpå høsten, mot antatt juni i USA, etter hva jeg forstår.

- Dennis
Marching on together!

Budda

Re: Apples iPhone...
« Svar #1 på: Januar 13, 2007, 02:03:46 »
Ser spennende ut den. Får håpe den ikke blir så svindyr da...
Endre

arneg

Re: Apples iPhone...
« Svar #2 på: Januar 13, 2007, 02:49:30 »
ryktene sier at den vil koste 4000 til 5000.  Ikke ille i isafall.  Apple tv blir også glitrende.  Da kommer den manglende dingsen mellom computeren og TV.  Kan se alt på datan på tv-skjerm.  Genialt.
 

h.b

  • Gjest
Re: Apples iPhone...
« Svar #3 på: Januar 13, 2007, 03:38:27 »
Jeg vilø ha en telefon som man kun kan ringe med og ta imot samtaler med.



Dennis

Re: Apples iPhone...
« Svar #4 på: Januar 13, 2007, 03:47:50 »
quote:
Originally posted by h.b

Jeg vilø ha en telefon som man kun kan ringe med og ta imot samtaler med.







Kjøp det da vel?? [:p]

- Dennis
Marching on together!

h.b

  • Gjest
Re: Apples iPhone...
« Svar #5 på: Januar 13, 2007, 03:51:47 »
finnes ikke



B-m

Re: Apples iPhone...
« Svar #6 på: Januar 13, 2007, 04:52:58 »
Jeg hater nymotens fettmobiler!! Piece of shit! Pakket med oversårbar teknologi som f**ker opp ALT! Min mobiltelefon som ble kjøpt for ett år siden går ikke an å prate med lengre(bare hvis jeg slår på høytaleren som tar 1 år å slå på), så jeg har ikke snakket med folk på over 2 mnd nå! Og den er dødstreg å skrive meldinger med. Hvorfor ikke lage en telefon som er kjapp, og som er solid. Dårlig batteri er det og.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Dennis

Re: Apples iPhone...
« Svar #7 på: Januar 13, 2007, 16:41:02 »
quote:
Originally posted by B-m

Jeg hater nymotens fettmobiler!! Piece of shit! Pakket med oversårbar teknologi som f**ker opp ALT! Min mobiltelefon som ble kjøpt for ett år siden går ikke an å prate med lengre(bare hvis jeg slår på høytaleren som tar 1 år å slå på), så jeg har ikke snakket med folk på over 2 mnd nå! Og den er dødstreg å skrive meldinger med. Hvorfor ikke lage en telefon som er kjapp, og som er solid. Dårlig batteri er det og.



Ã…, så sinna! [:)] Jeg har en Nokia N73, som er treg som Ian Harte. Det tar dritlang tid å sende melding, gjøre menyvalg og noen ganger låser den seg, sånn at jeg må ta ut batteriet for å få den på igjen. Det jeg skal gjøre, er å levere den i en elektrobutikk, så legger de inn ny software (har ikke peiling på hva det vil si) og da fungerer telefonen optimalt igjen.
Nokia er jo kjent for å ha trege mobiler når de kommer, grunnet at prosessoren eller hva faen, ikke klarer å arbeide fort nok.

- Dennis
Marching on together!

Robert

Re: Apples iPhone...
« Svar #8 på: Januar 14, 2007, 04:43:47 »
Vel, ikke spesielt imponerende spørr du meg.
Greit nok, kul skjerm, og fint OS. Men så?
Hvor skal man starte... Den har ikke 3G. Greit for mange, men en telefon som kommer ut om 1 år, bør ha dette.
2 mpx kamera er heller ikke spesielt imponerende.. Ikke om 1 år når denne kommer.
Man kan heller ikke installere 3. parts programvare på telefonen, noe som er veldig populært blant symbian og windows mobile-telefoner. Apple skal bestemme hva som skal være installert...
Batteriet er innebygget i telefonen, og er ikke mulig å bytte på noen enkel måte. Denne må sendes inn. Mange som har en iPod vet hva kvaliteten på batteriet der er....
Den støtter ikke office/exchange, og dermed trolig ikke pushmail via exchange-server. Men, derimot kun pop3/imap, og imap via yahoo. Altså blir ikke dette noen jobb-mobil, ihvertfall ikke for så veldig mange...
Den har ikke GPS, kun googlempas, som ikke akkurat fungerer så veldig bra for oss i Europa..
Skal vi ta prisen også kanskje? 499$ og 599$ for 4 vs 8 GB plass. Dette blir vanligvis mellom 5000 og 6000 i Norge (9.5 til 10 x dollar-prisen gir oss en god indikasjon. Dette pga moms o.l). Dette er vel å merke med 2 års bindning i USA. Altså er telefonen subsidert. Regn med mellom 1000 og 2500 ekstra altså.

Vanskelig å se hva slags folk denne telefonen henvender seg til. Slik som det fremstår nå, så henvender den seg til de religiøse eple-folkene, som kjøper alt som har eple-logoen på. Den har en pris, som henvender seg til bedriftsmarkedet, men ikke funksjonene. De færreste jeg kjenner kjøper mobiler til 6-7-8000 kr.
Derimot tror jeg den kommer til å selge ganske bra i USA, ettersom de ligger såpass langt etter oss i teknologi på dette området.
Passer nok forresten veldig bra for de som kjører MAC, og vil synce mobilen sin.
PC brukere må inn med iTunes, som er en god nok grunn til å holde seg unna [;)].

Forresten kan du ikke syncronisere med iTunes via wlanet. Merkelig.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Robert

Re: Apples iPhone...
« Svar #9 på: Januar 14, 2007, 04:45:26 »
quote:
Originally posted by arneg

ryktene sier at den vil koste 4000 til 5000.  Ikke ille i isafall.  Apple tv blir også glitrende.  Da kommer den manglende dingsen mellom computeren og TV.  Kan se alt på datan på tv-skjerm.  Genialt.



Så som jeg har forstått det, kan du KUN se på film som er kjøpt via iTunes. Du kan altså bare synce denne boksen med iTunes. Vel, da faller litt av kjøpsargumentet bort spørr du meg..
Men ellers virker det som et veldig bra produkt, som jeg kunne tenkt meg. Dvs, om jeg ikke skulle hatt et fullblods mediasenter [:)]
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

B-m

Re: Apples iPhone...
« Svar #10 på: Januar 15, 2007, 01:58:02 »
quote:
Originally posted by ZyberZone

Vel, ikke spesielt imponerende spørr du meg.
Greit nok, kul skjerm, og fint OS. Men så?
Hvor skal man starte... Den har ikke 3G. Greit for mange, men en telefon som kommer ut om 1 år, bør ha dette.
2 mpx kamera er heller ikke spesielt imponerende.. Ikke om 1 år når denne kommer.
Man kan heller ikke installere 3. parts programvare på telefonen, noe som er veldig populært blant symbian og windows mobile-telefoner. Apple skal bestemme hva som skal være installert...
Batteriet er innebygget i telefonen, og er ikke mulig å bytte på noen enkel måte. Denne må sendes inn. Mange som har en iPod vet hva kvaliteten på batteriet der er....
Den støtter ikke office/exchange, og dermed trolig ikke pushmail via exchange-server. Men, derimot kun pop3/imap, og imap via yahoo. Altså blir ikke dette noen jobb-mobil, ihvertfall ikke for så veldig mange...
Den har ikke GPS, kun googlempas, som ikke akkurat fungerer så veldig bra for oss i Europa..
Skal vi ta prisen også kanskje? 499$ og 599$ for 4 vs 8 GB plass. Dette blir vanligvis mellom 5000 og 6000 i Norge (9.5 til 10 x dollar-prisen gir oss en god indikasjon. Dette pga moms o.l). Dette er vel å merke med 2 års bindning i USA. Altså er telefonen subsidert. Regn med mellom 1000 og 2500 ekstra altså.

Vanskelig å se hva slags folk denne telefonen henvender seg til. Slik som det fremstår nå, så henvender den seg til de religiøse eple-folkene, som kjøper alt som har eple-logoen på. Den har en pris, som henvender seg til bedriftsmarkedet, men ikke funksjonene. De færreste jeg kjenner kjøper mobiler til 6-7-8000 kr.
Derimot tror jeg den kommer til å selge ganske bra i USA, ettersom de ligger såpass langt etter oss i teknologi på dette området.
Passer nok forresten veldig bra for de som kjører MAC, og vil synce mobilen sin.
PC brukere må inn med iTunes, som er en god nok grunn til å holde seg unna [;)].

Forresten kan du ikke syncronisere med iTunes via wlanet. Merkelig.




Jeg har INGEN anelse hva du prater om [:D]
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

arneg

Re: Apples iPhone...
« Svar #11 på: Januar 15, 2007, 02:49:40 »
"å som jeg har forstått det, kan du KUN se på film som er kjøpt via iTunes. Du kan altså bare synce denne boksen med iTunes. Vel, da faller litt av kjøpsargumentet bort spørr du meg..
Men ellers virker det som et veldig bra produkt, som jeg kunne tenkt meg. Dvs, om jeg ikke skulle hatt et fullblods mediasenter"

Dette er bare tull.  Det som er det geniale er at ITunes er mediasentret til Apple TV, men det betyr ikke at alle eventuelle filmer mp kjøpes der.  Det som er saken er at Apple TV kan gjøre det mulig å laste ned filmer, for så å se de på TV.  Det er ikke avhengig av at det handles på ITunes.  det samme med musikk, har jo en masse musikk liggende på ITunes som ikke er handlet der.  Dette er en fin måte å få se klipp fra Leeds sine kamper som ligger på nett.  Flott sier jeg.
 

Robert

Re: Apples iPhone...
« Svar #12 på: Januar 15, 2007, 03:30:08 »
quote:
Originally posted by arneg

"å som jeg har forstått det, kan du KUN se på film som er kjøpt via iTunes. Du kan altså bare synce denne boksen med iTunes. Vel, da faller litt av kjøpsargumentet bort spørr du meg..
Men ellers virker det som et veldig bra produkt, som jeg kunne tenkt meg. Dvs, om jeg ikke skulle hatt et fullblods mediasenter"

Dette er bare tull.  Det som er det geniale er at ITunes er mediasentret til Apple TV, men det betyr ikke at alle eventuelle filmer mp kjøpes der.  Det som er saken er at Apple TV kan gjøre det mulig å laste ned filmer, for så å se de på TV.  Det er ikke avhengig av at det handles på ITunes.  det samme med musikk, har jo en masse musikk liggende på ITunes som ikke er handlet der.  Dette er en fin måte å få se klipp fra Leeds sine kamper som ligger på nett.  Flott sier jeg.



Men, det skal mye til om du ikke må streame det ifra iTunes, altså du må ha iTunes installert på PC'n din..
Tviler på at du klarer å streame f.eks. direkte ifra noen p2p program (som jeg forøvrig gjør allerede idag, blant annet når Leeds spiller sine kamper [;)], vel å merke uten en slik boks.
Men synes helt klart at Apple TV er mer spennende enn iPhone.

Edit: fant artikkelen jeg tok det første jeg sa, og det var jeg som missforsto. Det som er korrekt, er at iTunes må kunne spille opp filen, for at den skal kunne streames ut til boksen. Litt bedre.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Robert

Re: Apples iPhone...
« Svar #13 på: Januar 15, 2007, 03:32:28 »
quote:
Originally posted by B-m

Jeg har INGEN anelse hva du prater om [:D]



En kortversjon: iPhone virker veldig overpriset i forhold til funksjoner, nyheter og konkurrenter. De har en pris som retter seg mot et marked, og de potensielle kjøperne i et annet marked. Virker det som... Men, det er klart, mye kan forandre seg.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

arneg

Re: Apples iPhone...
« Svar #14 på: Januar 15, 2007, 03:38:22 »
Men, det skal mye til om du ikke må streame det ifra iTunes, altså du må ha iTunes installert på PC'n din..

Dette er riktig, men det koster jo ingenting å ha ITunes på pcen.  Et flott program til å administrere musikk så langt, og filmer snart tydeligvis.  Blir gøy å se klippene fra Leeds sine kamper som ligger på nett på egen TV.
 

Robert

Re: Apples iPhone...
« Svar #15 på: Januar 15, 2007, 03:54:34 »
Vel, iTunes kommer ikke inn på min PC ihvertfall. Liker det ikke, og synes det krever for mye av maskinen for å spille opp og administrere musikk. Dessuten installerer den quicktime.. Derimot har det fungert flott de gangene jeg har testet det på mac.
Om man bare skal se høydepunktene ifra Leeds sine kamper, hadde jeg nok funnet en bedre måte å løse det på [;)].
Dessuten synd at man ikke (ennå) kan streame direkte ifra f.eks. p2p.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

arneg

Re: Apples iPhone...
« Svar #16 på: Januar 15, 2007, 04:52:13 »
Selv bruker jeg PC hjem og mac på jobb.  Meget fornøyd med ITunes.  
Når det gjelder Apple TV så er det litt i forkant.  Mediabildet er iferd med å forandre seg, fra radio/TV på tradisjonelt vis, til gradvis bli overtatt av nettbasert media.  
Internasjonalt på film, er jo YouTubes det beste eksemplet.  Allerede idag bruker ungdom på verdensbasis flere timer med YouTube enn TV og spill til sammen.  Dette vil bare fortsette.  Media ellers er i ferd med å oppdage dette.  Derfor begynner de tradisjonelle mediene å produsere for nett.  Derfor er Apple TV så genialt da vi da får muligheten til å se det vi laster ned fra nett på skikkelig TV-skjerm.  Også Leeds glimt.
 

Robert

Re: Apples iPhone...
« Svar #17 på: Januar 15, 2007, 13:52:08 »
Hehe, jeg nekter ikke på det. Jeg er helt enig med deg i at nettbasert media kommer, da spesielt film. Det er jo ikke få mrd Google betalte for youtube...
Uansett, så finnes det allerede flere måter å gjøre akkurat den samme jobben som AppleTV gjør. Poenget er vel at det ikke er like lett idag, og det er Appple flinke med. Men, med tanke på hvor mye mediacenterne synker, så blir det vel konkurranse der også. Men regner med at Apple TV blir veldig billig.

Selv sitter jeg allerede idag og ser blant annet på Leeds klipp på TV'n. Jeg ser dessuten også Leeds-kamper som blir streamet f.eks. ifra TVants (mener jeg å huske det heter) direkte på min TV. Det vil du få problemer med å gjøre på Apple TV [;)]

For å kunne se det bra på en skikkelig tv-skjerm, trenger vi forøvrig bedre kvalitet på filmene.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

B-m

Re: Apples iPhone...
« Svar #18 på: Januar 17, 2007, 22:18:05 »
quote:
Originally posted by ZyberZone

quote:
Originally posted by B-m

Jeg har INGEN anelse hva du prater om [:D]



En kortversjon: iPhone virker veldig overpriset i forhold til funksjoner, nyheter og konkurrenter. De har en pris som retter seg mot et marked, og de potensielle kjøperne i et annet marked. Virker det som... Men, det er klart, mye kan forandre seg.



Joda jeg skjønte egentlig alt du skrev  om iphone Zyber, var bare et par fremmedord inne i bildet.
Personlig synes jeg alle i-produktene er teite og tror iphone blir like så.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?