Skrevet av Emne: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00  (Lest 91098 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ollan

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #660 på: Desember 28, 2010, 18:17:58 »
11 kamper uten tap, men dette kjennest som et tap!  :-[
Så enig så enig!  :(

Kanskje forventningene er i ferd med å bli litt vel høye?

Selvsagt trist og for dårlig at vi ikke klarer å holde på tomålsledelse i de to siste kampene, men å forvente at Leeds skal være helt på topp og holde tritt med QPR...?

Ikke misforstå, prøver ikke unnskylde resultatene og alle de enkle baklengsmålene, men er vi - meg inkludert - litt for kravstore? Leser flere som skriver "det blir ikke opprykk av slikt" etc, som i sommer skrev at det blir en sesong på midten eller kamp mot nedrykk atpåtil.

Riktig Mr.kaizer....men i en tråd som lever under kampen så er det slike kommentarer som kommer,det må vi bare leve med. Vi rykker ihvertfall ikke ned. I følge flere forumister i sommer var dette det mest sannsynlige senariet pga manglende "store" signeringer. 19 kamper igjen, det blir spennende å se hva januarvinduet bringer. Rykker vi opp direkte er det en kjempebonus med det laget vi har, Play off er godt mulig vi klarer og i cup kan jo alt skje med Leeds ;) Står fremdeles på meningen min før sesongstart på en plass rundt nr. 10. Men det er alltid irriterende å tape viktige poeng,spesielt på overtid......

MOT og godt Nyttår alle, så treffes vi den 1. kl.13.30 på puben ;D
Ollan

Dennis

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #661 på: Desember 28, 2010, 18:18:44 »
hmmmm forsvaret og den defensive midtbanen vår er en tragedie!! Vi har scoret mest i divisjonen, men sluppet inn 4.mest!! Regner med at den handles inn forsvarspillere i januar!
ja hva handles inn?avdanka rask!helvetes gnomefar!

Godt å se du ikke er forutinntatt for januarsigneringene!  ;D
ja det er rart gett...nå har Grayson prøvd ut mange forsvarspellere,og vi har blitt pottetett ja ;Dog spillerne han har hentet har vel også spilt utmerket?

Du forventer vi skal finne en skikkelig klassestopper på lån midt på høsten? Først må vinduet åpne, så kan vi handle.

Andy O'Brien har spilt meget godt på lån, selv om han har virket rusten etter skaden og i dag har en marerittkamp - dessuten starter forsvarsspillet langt høyere på banen enn hos midtstopperne; O'Brien eller Schmeichel forsvarer ikke buret aleine!

Pottetett har det ikke blitt nei, men må ikke butikken være oppe før du kan få handlet mat? Eller skal "helvetes gnomefar" trylle til seg klassestoppere via lån?

Du skrev vel noe om toppen av tabellen verken i våres eller i sommer; du burde jo være strålende fornøyd med 4.plass så langt?  ;)
Marching on together!

viking

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #662 på: Desember 28, 2010, 18:18:51 »
Noen flere som føler at forsvarsproblemene våre kom da Kisnorbo ble skadet?

Det var vel egentlig da vi begynte å gjøre skikkelig dumme ting baki der...
Når er Kisnorbo klar igjen?
 

fjellhaugen

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #663 på: Desember 28, 2010, 18:19:20 »
richard naylor fortjener like mye kapteinsbindet som kim jung ill fortjener fredsprisen!! vi trenger en skikkelig kaptein!

nå har ikke jeg fulgt kampen mer enn på livescores i dag og er skuffa så det holder. men dere må faen meg skjerpe dere en god del her inne nå. denne er på ditt sitat dansdale men ikke personlig bare mot deg:

men å slakte nayls som i dag sitter oppe på west stand?
kasper har vært god så det holder og som andre har nevt, hvordan gikk det når han var skada????
bates får huden full fordi vi scorer to selvmål?

blir nesten som når folk mente brads scorte selvmål med vilje tidligere i år :P

ta to og tenk litt på hva dere slakter. disse gutta har rota bort 4 poeng på to kamper, men samtidig ikke tapt på 11.
i tillegg spiller vi med en slags ny formasjon (killa ute) og det er hjemme på elland(shaky)road mot en pompy som har begynt å finne formen.

fjellis som blir frustrert av så mye syting.....
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

ollan

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #664 på: Desember 28, 2010, 18:21:36 »
richard naylor fortjener like mye kapteinsbindet som kim jung ill fortjener fredsprisen!! vi trenger en skikkelig kaptein!

nå har ikke jeg fulgt kampen mer enn på livescores i dag og er skuffa så det holder. men dere må faen meg skjerpe dere en god del her inne nå. denne er på ditt sitat dansdale men ikke personlig bare mot deg:

men å slakte nayls som i dag sitter oppe på west stand?
kasper har vært god så det holder og som andre har nevt, hvordan gikk det når han var skada????
bates får huden full fordi vi scorer to selvmål?

blir nesten som når folk mente brads scorte selvmål med vilje tidligere i år :P

ta to og tenk litt på hva dere slakter. disse gutta har rota bort 4 poeng på to kamper, men samtidig ikke tapt på 11.
i tillegg spiller vi med en slags ny formasjon (killa ute) og det er hjemme på elland(shaky)road mot en pompy som har begynt å finne formen.

fjellis som blir frustrert av så mye syting.....

hør hør ;)
Ollan

newsome

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #665 på: Desember 28, 2010, 18:23:34 »
11 kamper uten tap, men dette kjennest som et tap!  :-[
Så enig så enig!  :(

Kanskje forventningene er i ferd med å bli litt vel høye?

Selvsagt trist og for dårlig at vi ikke klarer å holde på tomålsledelse i de to siste kampene, men å forvente at Leeds skal være helt på topp og holde tritt med QPR...?

Ikke misforstå, prøver ikke unnskylde resultatene og alle de enkle baklengsmålene, men er vi - meg inkludert - litt for kravstore? Leser flere som skriver "det blir ikke opprykk av slikt" etc, som i sommer skrev at det blir en sesong på midten eller kamp mot nedrykk atpåtil.

Riktig Mr.kaizer....men i en tråd som lever under kampen så er det slike kommentarer som kommer,det må vi bare leve med. Vi rykker ihvertfall ikke ned. I følge flere forumister i sommer var dette det mest sannsynlige senariet pga manglende "store" signeringer. 19 kamper igjen, det blir spennende å se hva januarvinduet bringer. Rykker vi opp direkte er det en kjempebonus med det laget vi har, Play off er godt mulig vi klarer og i cup kan jo alt skje med Leeds ;) Står fremdeles på meningen min før sesongstart på en plass rundt nr. 10. Men det er alltid irriterende å tape viktige poeng,spesielt på overtid......

MOT og godt Nyttår alle, så treffes vi den 1. kl.13.30 på puben ;D
Håpløs kommentar Kaizer! Skuffelse og nesten følelse av tap.Og så skal du prøve å være klok.
Bedre du tier da!!!!!!!!!!!!!

Dennis

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #666 på: Desember 28, 2010, 18:24:23 »
Fullstendig enig, fjellhaugen!

Newsome: Prøver ikke "være klok", jeg. Jeg tar meg selv også i føle dette som et tap (det er tap av to poeng) for andre kamp på rad, noe som kanskje ikke er helt riktig om man ser bak måten resultatene kommer på og bare teller poeng.

Hadde jeg trodd Leeds skulle ende i toppen? Ja, jeg hadde håp og tro om i alle fall at vi skulle snuse på minst play off i store deler av sesongen.

Hadde jeg trodd Leeds skulle gå elleve på rad uten tap? Nei, absolutt ikke!

Er jeg skuffet over antall enkle baklengsmål og tap av poeng? Selvsagt, noe så inni granskævven!

Vi har prestert bedre så langt enn de fleste hadde trodd, så jeg prøver å tenke positivt. Mulig du tolker det som 'bedrevitende', men det er ikke mitt problem eller min hensikt. Det er mer et forsøk på å se bak skuffelsen på overtid av dagens kamp.
« Siste redigering: Desember 28, 2010, 18:28:40 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Mr. Leeds

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #667 på: Desember 28, 2010, 18:27:15 »
richard naylor fortjener like mye kapteinsbindet som kim jung ill fortjener fredsprisen!! vi trenger en skikkelig kaptein!

nå har ikke jeg fulgt kampen mer enn på livescores i dag og er skuffa så det holder. men dere må faen meg skjerpe dere en god del her inne nå. denne er på ditt sitat dansdale men ikke personlig bare mot deg:

men å slakte nayls som i dag sitter oppe på west stand?
kasper har vært god så det holder og som andre har nevt, hvordan gikk det når han var skada????
bates får huden full fordi vi scorer to selvmål?

blir nesten som når folk mente brads scorte selvmål med vilje tidligere i år :P

ta to og tenk litt på hva dere slakter. disse gutta har rota bort 4 poeng på to kamper, men samtidig ikke tapt på 11.
i tillegg spiller vi med en slags ny formasjon (killa ute) og det er hjemme på elland(shaky)road mot en pompy som har begynt å finne formen.

fjellis som blir frustrert av så mye syting.....

hør hør ;)

Så skal vi huske på at en del (inkludert meg) nok er frustrert over at vi ikke evner å forsvare oss.. Og det er en sak som har vært mer eller mindre synlig hele sesongen. Tror nok det noen kaller "syting" er mer uttrykk for skuffelse over at vi ikke har evnen til å styre kampene mer når vi har en ledelse. Mot Leicester hadde vi 2-0. I dag har vi 3-1 med 15-20 minutt igjen. Det skal være tre poeng i dag.

La nå folk få lov til å være skuffet over resultatet (uten å kalle dem sytere) noen minutt etter kampen - så er vi "sterk og klar" igjen til neste kamp.
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

Leif Sverre

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #668 på: Desember 28, 2010, 18:27:30 »
Noen flere som føler at forsvarsproblemene våre kom da Kisnorbo ble skadet?

Det var vel egentlig da vi begynte å gjøre skikkelig dumme ting baki der...

Hvordan er det med denne skaden til Kisnorbo egentlig da ?
Får vi se han på banen denne sesongen ?
 

Bredinho

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 853
  • Total likes: 0
  • Brainwashed for 20 years and counting..
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #669 på: Desember 28, 2010, 18:29:34 »
Det er ingen der bak som fremstår som "sjefen" og skal dirigere.  Vi mangler en mer sikker stopper, også Scmeichel må bli flinkere til å dirigere.  Vi trenger en med kommando og autoritet der bak. Grayson må fokusere ekstremt mye på dette fremover, terpe defensivt arbeid og kommunikasjon.  Dritviktig.
Vi ender ikke høyt oppe på tabellen med innslupne mål i hver kamp, fordi det snart kommer kamper hvor laget heller ikke scorer fremover.  Jeg tipper vi taper "fortjent" mot Boro -ettersom vi ikke klarer å holde på ledelser lenger, da ender det tilslutt med et tap.  Skal man skape sikkerhet i et lag så må det tettes bakover.  Da gleder jeg meg mer over en periode med 0-0 kamper f,eks for å se at det endelig blir bedre bakover.  Herregud så mye baklengs.....det holder ikke til hverken opprykk eller play-off om dette fortsetter.  Defensiv usikkerhet gir denne usikkerheten når vi leder kamper - uansett.

Grayson har absolutt noe defensivt å jobbe med.
O'brien e sjefen me treng.. sjå vekk frao at han putte 2 i eigen kasse idag.. i alle intervju md grayson og spelara og i alle sammenhenga han blir nevnt i e ord som "natural leader, born defender" nevnt.. da e MYKJE bedre bakøve no enn for 2-3 måneda sidan! mi ha 2 kampa der uflaks og udyktigheit ha fellt oss.. me klare ikkje å drepa kampane, jevla bittert.. nåke som óg e bittert e dei tilsynelatande udugelige dommarane FA (SCUM) sette opp i kampane våre.. e vel 4 soleklare straffen(ja, eg kan gi eksempel) som ha blitt oversatt hittil i aor.. dei 2 siste kampane ha da vore 2 situasjona.. kunne gitt oss 6 i staden for 2.. surt..
Godt Nyttår..
Bredinho
The Future Is Bright,
The Future Is White!

ØBS

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #670 på: Desember 28, 2010, 18:34:08 »
Noen flere som føler at forsvarsproblemene våre kom da Kisnorbo ble skadet?

Det var vel egentlig da vi begynte å gjøre skikkelig dumme ting baki der...

Hvordan er det med denne skaden til Kisnorbo egentlig da ?
Får vi se han på banen denne sesongen ?

Jeg snakket med Gary Edwards sist gang jeg var over og han mener at såkalte pålitelige kilder sier at Kisnorbo er blitt sendt i skytteltrafikk til spesialister i USA og operert flere ganger.  Usikkert om han kan spille fotball igjen, men for tidlig å si ennå før akillesen er leget.

Har ikke noe annet enn nevnte uttalelser å støtte meg på, og kjenner jeg mine medforumister rett er det sikkert noen som sitter på mer oppdatert og pålitelig info...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Bredinho

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 853
  • Total likes: 0
  • Brainwashed for 20 years and counting..
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #671 på: Desember 28, 2010, 18:40:48 »
Noen flere som føler at forsvarsproblemene våre kom da Kisnorbo ble skadet?

Det var vel egentlig da vi begynte å gjøre skikkelig dumme ting baki der...

Hvordan er det med denne skaden til Kisnorbo egentlig da ?
Får vi se han på banen denne sesongen ?

Jeg snakket med Gary Edwards sist gang jeg var over og han mener at såkalte pålitelige kilder sier at Kisnorbo er blitt sendt i skytteltrafikk til spesialister i USA og operert flere ganger.  Usikkert om han kan spille fotball igjen, men for tidlig å si ennå før akillesen er leget.

Har ikke noe annet enn nevnte uttalelser å støtte meg på, og kjenner jeg mine medforumister rett er det sikkert noen som sitter på mer oppdatert og pålitelig info...
http://www.leedsunited.com/news/20101209/paddys-american-re-hab_2247585_2240504
The Future Is Bright,
The Future Is White!

newsome

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #672 på: Desember 28, 2010, 18:55:21 »
Fullstendig enig, fjellhaugen!

Newsome: Prøver ikke "være klok", jeg. Jeg tar meg selv også i føle dette som et tap (det er tap av to poeng) for andre kamp på rad, noe som kanskje ikke er helt riktig om man ser bak måten resultatene kommer på og bare teller poeng.

Hadde jeg trodd Leeds skulle ende i toppen? Ja, jeg hadde håp og tro om i alle fall at vi skulle snuse på minst play off i store deler av sesongen.

Hadde jeg trodd Leeds skulle gå elleve på rad uten tap? Nei, absolutt ikke!

Er jeg skuffet over antall enkle baklengsmål og tap av poeng? Selvsagt, noe så inni granskævven!

Vi har prestert bedre så langt enn de fleste hadde trodd, så jeg prøver å tenke positivt. Mulig du tolker det som 'bedrevitende', men det er ikke mitt problem eller min hensikt. Det er mer et forsøk på å se bak skuffelsen på overtid av dagens kamp.
Vi har gjort det bedre enn forventet ja,men har også spilt kamper tidligere i sesongen og de to siste der vi skulle og burde tatt tre poeng.Selv om vi har gjort det bedre enn forventet så kjemper vi i toppen av tabellen.Synes det blir feil av deg da og tenke tilbake til sesongstart der vi var fornøyd med en plass midt på tabellen.Ã… forsvare seg og være kynisk når en leder er viktig.Vi spiller til tider flott og god fotball og da blir det bittert å føle at laget kaster bort poeng når en burde vunnet kamper.Hadde vi holdt tomålsledelsen de to siste kampene hadde vi vært nummer to med fire poeng ned til tredje nå.Det er fakta uansett hvilke forventninger vi hadde til laget vårt før sesongen begynte!!!!!!!!!!!!!

p0ndus

  • Gjest
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #673 på: Desember 28, 2010, 18:58:00 »
Leeds spiller som en vanlig norsk "omgangsjuke", m.a.o lekker i begge ender. Dog positivt med  å putte 3 nye goaller. Og etter min mening en poengfangst til årsskiftet, som overgår langt mine forventninger ihvertfall. MOT.

Bredinho

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 853
  • Total likes: 0
  • Brainwashed for 20 years and counting..
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #674 på: Desember 28, 2010, 19:02:30 »
Er O'Brian så god som alle sier da?
ja!
The Future Is Bright,
The Future Is White!

jarle

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #675 på: Desember 28, 2010, 19:06:41 »
HVIS MAN IKKE SKAL KUNNE KRITISERE NOE SOM ER ET Ã…PENBART PROBLEM begynner jeg å lure.... Vi har sluppet inn 40 mål.... HALLO!!!!

Dette må løses... defensiv midtbanemann og en skikkelig stopper må være PRIO 1 i januar vinduet.

Jeg blir sjokkert hvis det ikke gjøres noe!

Vi scorer jo mål for fun, men hva hjelper det... gang på gang gir vi fra oss klare ledelser... vi kunne jo for faen vært topp oof the league med normal "oppførsel".

Bredinho

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 853
  • Total likes: 0
  • Brainwashed for 20 years and counting..
    • Vis profil
    • E-post
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #676 på: Desember 28, 2010, 19:16:24 »
HVIS MAN IKKE SKAL KUNNE KRITISERE NOE SOM ER ET Ã…PENBART PROBLEM begynner jeg å lure.... Vi har sluppet inn 40 mål.... HALLO!!!!

Dette må løses... defensiv midtbanemann og en skikkelig stopper må være PRIO 1 i januar vinduet.

Jeg blir sjokkert hvis det ikke gjøres noe!

Vi scorer jo mål for fun, men hva hjelper det... gang på gang gir vi fra oss klare ledelser... vi kunne jo for faen vært topp oof the league med normal "oppførsel".
MEd normal oppførsel so du kalle da hadde mi vore midt på tabellen -
The Future Is Bright,
The Future Is White!

Ferre

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #677 på: Desember 28, 2010, 19:19:40 »
Meget skuffende at vi kun står igjen med to poeng, når vi egentlig burde hatt seks.

Det er helt klart at vi sliter defensivt, og det må nok forsterkes i januar, men er de defensive spillerne våre virkelig 40 baklengsmål dårlige? Jeg tror kjernen til problemet er dårlig defensiv organisering, og Grayson & co må forbedre den delen fort som fy. Skal vi kunne kjempe om opprykk denne sesongen MÃ… vi få bukt med det problemet.

Promotion 2010

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #678 på: Desember 28, 2010, 19:28:14 »
Meget skuffende at vi kun står igjen med to poeng, når vi egentlig burde hatt seks.

Det er helt klart at vi sliter defensivt, og det må nok forsterkes i januar, men er de defensive spillerne våre virkelig 40 baklengsmål dårlige? Jeg tror kjernen til problemet er dårlig defensiv organisering, og Grayson & co må forbedre den delen fort som fy. Skal vi kunne kjempe om opprykk denne sesongen MÃ… vi få bukt med det problemet.

Mot Leicester så var det uheldig plassering på 1-2 og uflaks på langskudd på 2-2.

Idag prøvde vi oss uten forrige kamps bestemann Kilkenny i ny 4-4-2 formasjon. Bare Johnson som defensivt anker, dvs han var tilbake på gfamle slagmarker offensivt med mål og hawaimarkering bakover. Klart vi trenger å handle kvalitet på midtbanen i januar.

 :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Ferre

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #679 på: Desember 28, 2010, 19:32:48 »
Meget skuffende at vi kun står igjen med to poeng, når vi egentlig burde hatt seks.

Det er helt klart at vi sliter defensivt, og det må nok forsterkes i januar, men er de defensive spillerne våre virkelig 40 baklengsmål dårlige? Jeg tror kjernen til problemet er dårlig defensiv organisering, og Grayson & co må forbedre den delen fort som fy. Skal vi kunne kjempe om opprykk denne sesongen MÃ… vi få bukt med det problemet.

Mot Leicester så var det uheldig plassering på 1-2 og uflaks på langskudd på 2-2.

Idag prøvde vi oss uten forrige kamps bestemann Kilkenny i ny 4-4-2 formasjon. Bare Johnson som defensivt anker, dvs han var tilbake på gfamle slagmarker offensivt med mål og hawaimarkering bakover. Klart vi trenger å handle kvalitet på midtbanen i januar.

 :)

Selvfølgelig skal må vi hente kvalitet i januar, helst to-tre spillere. De 40 målene vi har sluppet inn har ikke kun vært tabber eller ekstreme enkeltmannsprestasjoner - den defensive organiseringen er dessverre fraværende.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #680 på: Desember 28, 2010, 19:46:08 »
Fikk dessverre ikke med meg mye av kampen i dag pga irriterende ustabilt nett, men hvis det er riktig at vi spillte i en 4-4-2 formasjon er jeg skuffet over deg SG!

Dennis

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #681 på: Desember 28, 2010, 19:50:49 »
HVIS MAN IKKE SKAL KUNNE KRITISERE NOE SOM ER ET Ã…PENBART PROBLEM begynner jeg å lure.... Vi har sluppet inn 40 mål.... HALLO!!!!

Hvor står det skrevet at ikke 40 baklengs er altfor, altfor mange?

Caps look'en din hadde sikkert satt pris på om du leste hele diskusjonen, så ser du at vi alle er bekymret over antall baklengsmål, men at forventningene om seier i tilnærmet hver kamp* muligens er et noe høyt krav. Det meste er sikkert skrevet i affekt, men det blir noe søkt når Naylor og Bates får skylda for 3-3-målet i dag eller at McCartney, Schmeichel og O'Brien plutselig er svake signeringer basert på de to siste resultatene.

Det jeg mener med forventninger om seier, er i det minste at jeg selv forventer at vi vinner hjemmekampene og minst tar ett poeng borte i snitt. Et enormt krav om man går tilbake noen uker... Blir like skuffa over resultatene, men har jeg "lov" til det - om man kun leser tabellen?

Når dette er skrevet, er det fortsatt altfor svakt med 40 baklengs og å gi fra seg tomålsledelse til stadighet. Tror derimot Leeds kan få bukt med de enkle baklengsmålene og være mer kliniske foran kassa (vi brenner enormt mange sjanser fortsatt).

Er ikke så sikker på at 'ut og handle mange' (deler din oppfatning om en skikkelig defensiv midtbanemann og stopper (for meg er fortsatt O'Brien i den kategorien) er den riktige løsningen. De siste kampene har vi stokket om på stopperplassen, noe som ikke har lønnet seg - med unntak av QPR-matchen. Jeg tror løsningen ligger i helhetlig defensiv jobbing på trening, per i dag virker det som om mye av forsvarsarbeidet foregår en og en, med mange individuelle feil.

Om de(n riktige forsterkningen(e skulle dukke opp, bør vi selvsagt slå til. Jeg har veldig lyst på et defensivt anker av rang og tror det ville vært en viktig brikke i hele den defensive organiseringen.
« Siste redigering: Desember 28, 2010, 20:13:44 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Jon R

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #682 på: Desember 28, 2010, 20:03:07 »
Noen flere som føler at forsvarsproblemene våre kom da Kisnorbo ble skadet?

Det var vel egentlig da vi begynte å gjøre skikkelig dumme ting baki der...

Kisnorbo er en glitrende stopper, men jeg tror ikke fraværet av enkeltspillere kan forklare 40 baklengs på 24 kamper.

Forsvarsproblemene våre startet da vi rykket opp en divisjon og baserte livet i Championship på at League One midtbanen vår skulle fortsette å levere varene. Stallen er ubalansert. Vi har for få gode alternativer på sentral midt og særlig da spillere med defensiv spisskompetanse god nok til å mestre ankerrollen i en 4 manns midtbane. Dette har vi til dels løst ved å bruke 2 holding players i ulike varianter av 4-5-1, men clean sheets er fortsatt few and far between.  :-[

Inntil dette er ordnet opp i kan vi sikkert hente inn 10 nye "frelsere" til midtforsvaret vårt, uten at vi får et stabilt godt forsvar av den grunn. Dette mente jeg i august, september, oktober, november og det mener jeg fortsatt.  :)
Jon R.

haak-d

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #683 på: Desember 28, 2010, 20:06:42 »
Enig med deg Jon R. SÃ… det på baklengsmåla mot Leicester, at midtbanen er for ubalansert. Hadde gjort seg med et spiller ala Annan som anker. Faye er vel en slik spiller, men siden han ikke er på banen regner jeg med at SG ikke finner han god nok.
 

dansale

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #684 på: Desember 28, 2010, 20:07:30 »
Jeg er redd for at når Kisnorbo kommer til å spille for halv maskin når han endelig er tilbake etter skaden, når han har vært ute så lenge som det han har kan det være vanskeli å komme tilbake i 100%
Forza Leeds!

dansale

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #685 på: Desember 28, 2010, 20:15:45 »
Jeg føler på gikta at det kommer noen flere uavgjort kamper i tiden framover, og til slutt kommer det til å ende med tap etter tap, håper jo selfølgeli at jeg tar helt feil !!!
Du tar feil, bare slapp av.  :-*

Ellers er det særdeles gledelig å se at Michael Brown må stå over i morgen.  :) Ross McCormack sin store dag i morgen...

skal alderig fraskrive gjikta..
Forza Leeds!

jarle

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #686 på: Desember 28, 2010, 20:18:36 »
Noen flere som føler at forsvarsproblemene våre kom da Kisnorbo ble skadet?

Det var vel egentlig da vi begynte å gjøre skikkelig dumme ting baki der...

Kisnorbo er en glitrende stopper, men jeg tror ikke fraværet av enkeltspillere kan forklare 40 baklengs på 24 kamper.

Forsvarsproblemene våre startet da vi rykket opp en divisjon og baserte livet i Championship på at League One midtbanen vår skulle fortsette å levere varene. Stallen er ubalansert. Vi har for få gode alternativer på sentral midt og særlig da spillere med defensiv spisskompetanse god nok til å mestre ankerrollen i en 4 manns midtbane. Dette har vi til dels løst ved å bruke 2 holding players i ulike varianter av 4-5-1, men clean sheets er fortsatt few and far between.  :-[

Inntil dette er ordnet opp i kan vi sikkert hente inn 10 nye "frelsere" til midtforsvaret vårt, uten at vi får et stabilt godt forsvar av den grunn. Dette mente jeg i august, september, oktober, november og det mener jeg fortsatt.  :)

Enig i at det ikke er et rent stopper problem, men se på første målet til Leicester JonR hvor er stopperne... ? GONE!

Idag 2 selvmål, har ikke sett de enda men... I tillegg har Naylor vært skyld i mye og også andre av de 4 bak har gjort mye rart i det defensive arbeidet... det har generelt vært mye personlige feil som ikke et bedre system hadde dekket opp for.

jarle

Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #687 på: Desember 28, 2010, 20:21:54 »
DA så jeg målene... 1ste selvmål uheldig... nr 2 hmmmm!!!

Rudi G.

  • Gjest
Sv: KAMP: vs PORTSMOUTH, 28/12 2010, kl 16.00
« Svar #688 på: Desember 28, 2010, 20:26:52 »
DA så jeg målene... 1ste selvmål uheldig... nr 2 hmmmm!!!

Ja, nr. 2 er ikke bra, rutinen? til O'Brien skal gjøre at akkurat det der skal være umulig men her virket det som om panikken tok over :(

Bredinho

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 853
  • Total likes: 0
  • Brainwashed for 20 years and counting..
    • Vis profil
    • E-post
The Future Is Bright,
The Future Is White!