Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1431872 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Jostein.

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4320 på: Januar 20, 2016, 18:27:41 »
Helt utrolig at denne gnier ikke har begynt å bruke noe cash, vi burde hatt flere med kvalitet inn til nå!!
Leeds Carajo!

Bjorn

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4321 på: Januar 20, 2016, 18:38:05 »
Helt utrolig at denne gnier ikke har begynt å bruke noe cash, vi burde hatt flere med kvalitet inn til nå!!

Ikke det? Bridcutt og Carayol?
Marching On! 4276

Jostein.

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4322 på: Januar 20, 2016, 19:15:48 »
Helt utrolig at denne gnier ikke har begynt å bruke noe cash, vi burde hatt flere med kvalitet inn til nå!!

Ikke det? Bridcutt og Carayol?

Bridcutt ser jeg ikke på som en ny signering, men for all del en god signering.
Carayol har vært en positiv overraskelse, men ikke den kvaliteten som jeg kunne tenkt meg.
Og begge er på lån, ingen er kjøpt per dags dato.

Det er bare se på hva topplagene bruker av penger, så kan hvem som helst skjønne at vi ikke kommer til å ha en sjanse i denne ligaen før det blir brukt en betydelig sum penger på kvalitets spillere.
Leeds Carajo!

Dennis

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4323 på: Januar 20, 2016, 19:27:03 »
Helt utrolig at denne gnier ikke har begynt å bruke noe cash, vi burde hatt flere med kvalitet inn til nå!!

Ikke det? Bridcutt og Carayol?

Bridcutt er meget solid og Carayol har virka positiv så langt. Spillertyper som det ikke er mange av i stallen, er de også. Skryt for det!

Som Jostein sier, er de derimot kun lån enn så lenge. Og salg av eget produkt "erstattet" av et par lånespillere er sånn Ken Bates holdt på. Legg også til at MC i september sa "vi solgte ingen i sommer og vi skal heller ikke selge noen i januar".

Det er fortsatt noen dager igjen av vinduet, men jeg kan ikke si jeg er spesielt positiv. Det burde vært spikra allerede, i alle fall kort tid etter FA cup-runden (hvor topplagene bruker stallfyllet), men det lar stadig vente på seg.

Forsvinner Lewis Cook i januar (tilsynelatende mot sin hensikt skal man tro flere kilder) starter vi rett og slett på nytt igjen... igjen.
Marching on together!

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4324 på: Januar 20, 2016, 21:49:25 »



Har Cellino og Cellinos advokater trenert saken siden desember?
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4325 på: Januar 20, 2016, 21:54:56 »
Kamper flyttet denne sesongen grunnet Sky:


Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4326 på: Januar 23, 2016, 18:56:33 »
Hay

Evans talked up Cellino: "When accounts come out, people will see that what's he's done financially is nothing short of remarkable."

 8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4327 på: Januar 23, 2016, 18:59:06 »
Hay

On the subject of accounts, the latest from LUFC (2014-15 year) are due to be published at the end of March. #lufc

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4328 på: Januar 26, 2016, 21:59:49 »
Massimo Cellino tekster Adam Pope underveis i kampen og forteller om en rettsak i morgen angående ulovlig innførsel av nok en båt; Lucy!

Ikke en "criminal offence", sier Cellino!







Hva nå det betyr?  ::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4329 på: Januar 27, 2016, 18:34:57 »
Hay
Cellino's been telling us that he expects the case to be thrown out. Says a change to Italian law means it's no longer a criminal offence.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

AndyMathie

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4330 på: Januar 27, 2016, 18:35:20 »
Hay

Evans talked up Cellino: "When accounts come out, people will see that what's he's done financially is nothing short of remarkable."

 8)

Ja det er helt utrolig at ikke vi sitter å har en transfer embargo i dag. Cellino har klart å kutte 17 millioner pund på et år og har atpåtil klart å signere spillere for penger som Wood 3 mill, Dallas 1,5 mill, Botaka 1 mill og han dere nye karen til 600 pund. Det er meget bra gjort :) Takk Cellino for at du alle fall  kan økonomi. Hadde  du enda klart å skaffet en manager som vi kunne samle oss rundt og som hadde ført oss framover hadde det bare vært fryd og gammen :-) MOT!
We are Leeds and we are proud of it!

Kato

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4331 på: Januar 27, 2016, 18:43:02 »
Hay

Evans talked up Cellino: "When accounts come out, people will see that what's he's done financially is nothing short of remarkable."

 8)

Ja det er helt utrolig at ikke vi sitter å har en transfer embargo i dag. Cellino har klart å kutte 17 millioner pund på et år og har atpåtil klart å signere spillere for penger som Wood 3 mill, Dallas 1,5 mill, Botaka 1 mill og han dere nye karen til 600 pund. Det er meget bra gjort :) Takk Cellino for at du alle fall  kan økonomi. Hadde  du enda klart å skaffet en manager som vi kunne samle oss rundt og som hadde ført oss framover hadde det bare vært fryd og gammen :-) MOT!

Summen av disse storkjøpene du snakker om er vel ganske nøyaktig høyrefoten til Ross McCormack.
 

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4332 på: Januar 27, 2016, 18:45:27 »
Hay
Cellino's been telling us that he expects the case to be thrown out. Says a change to Italian law means it's no longer a criminal offence.

Hay
Nothing coming out of Italy about Cellino's 'Lucky 23' case yet. Court house in Cagliari is being typically helpful. #lufc
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

HåvardK

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4333 på: Januar 27, 2016, 19:58:19 »
Hay
Cellino's been telling us that he expects the case to be thrown out. Says a change to Italian law means it's no longer a criminal offence.
Sikre kilder, der altså.



Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4336 på: Januar 27, 2016, 22:35:41 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4337 på: Januar 27, 2016, 22:42:11 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det blir spennende å lese hva lojosang mener om dette... ;)

Cherry

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4338 på: Januar 27, 2016, 22:54:35 »
Det kom i hvertfall melding fra Massimo på SkySports  dag om at butikken nå er stengt, dvs ikke flere spillere inn .
Den kom litt brått, og ettersom Wood antagelig er ute en periode igjen- og Evans sier at d var store sjanser for ytterligere 2 spillere.....
Bamba til Newcastle eller Sunderland....og vi trenger en stopper og spiss til!!  :o
Hva betyr dette ?
 

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4339 på: Januar 27, 2016, 23:34:19 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kanskje spesielt ryktesprederne i Leeds Fans Ltd.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4340 på: Januar 27, 2016, 23:43:23 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Inntil videre stille i kritikkfjøset...

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4341 på: Januar 27, 2016, 23:46:48 »
Cellino sier mye og alt kan ikke tas på alvor. Vi bør kjenne ham nå. Kan fort komme en spiller til inn.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4342 på: Januar 27, 2016, 23:49:57 »
Like før vi feirer 2-års jubileum med  Cellino!! ca  31.  januar 2014 .

Eriksen55

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4343 på: Januar 27, 2016, 23:55:18 »
Er dette riktig så er det bare å si bra jobbet Cellino, med økonomien. Men hvordan klubben drives sportslig er fortsatt ikke bra. Og kompetansen hva gjelder å ansette  managere  er fortsatt i kategorien udugelig, selv om han så langt har truffet litt med Evans.

Skryt for økonomi, men det mangler fortsatt mye... Leste ikke hele, men tipper han har lånt klubben noen kroner... Spent på hvilken rente han opererer med :)


JacobScreek

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1821
  • Total likes: 18
  • *** LEEDS UTD - the greatest team in the world***
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4344 på: Januar 28, 2016, 00:09:40 »
Cellino pønsker utvilsomt på ett eller annet... ::)

Han har pågående skattesaker/rettsaker mot seg...(neverendingstory)...
Han er delvis-nesten-i-karantene som driver av klubben...
Han får skryt i media pga. økonomisk opprydding...
Han holder seg unna garderoben i pausa (ser jeg på som midlertidig...)...
Han har bidratt med penger til lån og innkjøp i dette vinduet...dog ikke mere enn hva vi fikk inn (Byram)...
Han har besøk av pengesterke personer i VIP-boksen sin...hjemme og borte...ryktene går om takeover...

mm...bla....osb....

Cellino  pønsker utvilsomt på ett eller annet...noe er på gang  :-X

We are Leeds...MOT!!!
There's only ONE United - LEEDS UNITED!
MOT...

Runar

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4345 på: Januar 28, 2016, 00:20:42 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Inntil videre stille i kritikkfjøset...

Viktig at kostnaden ved å drive Leeds er redusert slik at klubben ikke må drive med store tap. Men all gjeld er ikke borte, den er flyttet fra ugunstige lånegivere til Cellino. Den er ikke ettergitt enda.

Det vil si at klubben skylder Cellino penger, skulle han selge klubben til annen eier. Har forsatt Leeds med ny eier forpliktelser til Cellino. Sånn sett har Cellino et sterkere grep omkring klubben nå enn han da han kjøpte den og Leeds skyldte GFH en haug med penger.
 

Kato

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4346 på: Januar 28, 2016, 08:23:17 »
Blir spennende å se hva finansekspertene sier..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Inntil videre stille i kritikkfjøset...

Viktig at kostnaden ved å drive Leeds er redusert slik at klubben ikke må drive med store tap. Men all gjeld er ikke borte, den er flyttet fra ugunstige lånegivere til Cellino. Den er ikke ettergitt enda.

Det vil si at klubben skylder Cellino penger, skulle han selge klubben til annen eier. Har forsatt Leeds med ny eier forpliktelser til Cellino. Sånn sett har Cellino et sterkere grep omkring klubben nå enn han da han kjøpte den og Leeds skyldte GFH en haug med penger.

Sto vel noe om at lønnskostnadene var redusert fra 21-22 mill til 13 mill. I så fall et sunnhetstegn om det er sporten som har tatt mesteparten av dette. Kanskje lønna henger bedre på greip med de sportslige resultatene.
 

auren

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4347 på: Januar 28, 2016, 08:35:20 »
Vi står fortsatt på stedet hvil sportslig. Vi får håpe at den gode økonomiske tilstanden vi nå er i gjør at vi sportslig kan bli bedre.

Luscos' jungelord: Det er bedre å ha dårlig økonomi og rykke opp, enn å ha god økonomi og stå på stedet hvil.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kato

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4348 på: Januar 28, 2016, 08:37:57 »
Vi står fortsatt på stedet hvil sportslig. Vi får håpe at den gode økonomiske tilstanden vi nå er i gjør at vi sportslig kan bli bedre.

Luscos' jungelord: Det er bedre å ha dårlig økonomi og rykke opp, enn å ha god økonomi og stå på stedet hvil.

auren

Ja, en foreløpig konklusjon er vel at økonomiske innstramminger ikke har gjort oss dårligere sportslig. Vi får vel mer igjen for hver krone brukt.
 

willum

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #4349 på: Januar 28, 2016, 13:14:06 »
Nå er ikke jeg noen regnskapsekspert, men jeg tok en titt på regnskapene fra 2010/11 og 2013/14 , og lekte litt med tallene.

Jeg har tidligere sagt at Leeds har et betydelig inntektspotensial. I 2010/11-sesongen var turnoveren £32,7M. Dette var riktignok sesongen etter opprykket, men jeg tviler på at Bates’ regime var særlig dyktige på å utnytte potensialet. For å gjøre det måtte de ha hatt en helt annen interaksjon med byen og sponsorer, etter min forståelse.

Tommelfingerregelen til UEFA (gjelder den fortsatt?) om at man kan ha lønnsutgifter på 70 prosent av inntektene, tilsier at et lønnsbudsjett på £22,9M ikke ville vært urimelig i 10/11. Lønnsutgiftene var £16,5M. Overskuddet var £3,5M, etter skatt. Om klubben hadde hatt lønnsutgifter på 22,9M, ville det snudd resultatet til underskudd. Underskuddet ville kanskje blitt om lag det samme som klubben betalte i leie for ER og TA, i overkant av £2M. Klubben var kanskje noe tungdrevet utover dette, men ikke spesielt.

Vi ble nummer 7 i 10/11. I 11/12 og 12/13 falt inntektene og resultatene på banen.

Under GFHs styring i 2013/14 hadde turnoveren falt til 25,3M. Altså ned £7,4M siden 10/11. Lønnsutgiftene var £22,4M. Altså opp £5,9M siden 10/11. Og altså for høye lønnsutgifter for den turnoveren, men ikke så forferdelig høye om man hadde klart å stabilisere inntektene på 2011-nivå.

Summen av endring i turnover og lønnsutgifter var £13,3M i negativ retning. Sammenlignet med 10/11-sesongen skulle det isolert sett tilsi et underskudd under £10M.

Underskuddet i 13/14 var likevel nesten £23M!

Som sagt er jeg ingen regnskapsekspert, så jeg klarer ikke forstå hvordan dette har vært mulig, og jeg klarer ikke lese dette ut av regnskapet. Men jeg leser jo at GFH i sitt drøye år med eierskapet i klubben klarte å opparbeide en gjeld til seg selv på nesten £21M. Nå antar jeg noe av dette er knyttet til transaksjonen av aksjer til Cellino, men det er også på det rene at GFH belastet klubben med betydelige «management fees». £4,5M i 2013 er nevnt på 2900miles.com.

Dette sier noe om hvor mye GFH klarte å rævkjøre klubben i løpet av svært kort tid.

Vi ble nummer 15 i 13/14. Snakk om å få lite ut av pengene.

Så sies det i artikkelen til Phil Hay at tapet i 2014/15 vil ligge på £3-4M. Det er en betydelig forbedring, og også helt nødvendig. Vi snakker om opp mot £20M forbedring. Det skal Cellino ha ros for, la det være klart! Det kan være vanskelig å forstå hvordan dette har gått til - hvor har Cellino kuttet?  For til sammen £20M (gitt at inntektene ikke økte)? Hay-artikkelen nevner noe: Reduserte lønnsutgifter (£19M i 14/15) betyr noe, men ikke så mye som vi kanskje trodde. Hvis GFH-lån er reforhandlet betød det forhåpentligvis lavere renteutgifter. McCormack-salget, selv om mesteparten her ble svidd av.

Jeg tror det er vel så viktig er å forstå hvordan GFH klarte å påføre klubben et så vanvittig underskudd året før. Jeg vil tro bortfall av management fees fra GFH betød mange millioner pund spart i 14/15, og kan forklare en vesentlig andel av forbedret regnskapsresultat.

Jeg vet ikke om regnskapet for  14/15 kan gi noen gode svar på dette.

For tiden skal årlige lønnsutgifter være ca £13M. Resultatene er uendret siden 13/14, altså en betydelig forbedring i sportslige resultater per pund brukt siden forferdelige GFH. Men ikke fryktelig mye bedre enn Bates.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det skal være mulig å drive Leeds i regnskapsmessig balanse og samtidig ha et bruktbart sportslig budsjett. Om inntektene kan økes til £30M, som bør være oppnåelig, vil et lønnsbudsjett på 70 % utgjøre £21M.

Så er problemet blant annet at man ikke eier ER og TA og de ekstra leieutgiftene det medfører. Det er vel snakk om til sammen om lag £2,5M i året nå, tatt fra hukommelsen. Om man kunne ha vært tilstrekkelig kredittverdig til å få lån til å kjøpe disse tilbake, ville man med greie rentebetingelser kunne redusere årlige utgifter en del ved å eie og betale på et lån, i stedet for å leie.