Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1428557 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Blank_File


Mortenha

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1471 på: Mars 24, 2014, 12:47:19 »
Ut ifra det jeg har skjønt fra dommen til FL er at viss Cellino betaler boten og anker etter det så kan kjøpet gå igjennom. Men Cellino har uttalt seg før om at han ikke vil anke dommen. Så da er det å vente på at noen kommer med et lavt bud og GFH selger klubben for en altfor lav sum til noen med lite penger.

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1472 på: Mars 24, 2014, 12:48:08 »
* målløs *
Jon R.

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1473 på: Mars 24, 2014, 12:49:10 »
Som ventet. Bra at man kan få dette ut av verden, fordi nå kan vi slutte å drømme igjen :(
Det blir 10 nye år utenfor PL med middelmådige spillere og managere :( :(
Når et nytt konsortium uten penger kjøper oss går det helt sikkert i orden med en gang ;)

Blank_File

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1474 på: Mars 24, 2014, 12:49:40 »
Jeg forstår det ikke. De har kun vektlagt denne enkelthendelsen etter alt jeg kan lese ut av dommen. At en skatteunndragelse av en slik grålig sort skal være nok til å felle et kjøp av en fotballklubb finner jeg helt vanvittig.

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1475 på: Mars 24, 2014, 12:51:30 »
Jeg forstår det ikke. De har kun vektlagt denne enkelthendelsen etter alt jeg kan lese ut av dommen. At en skatteunndragelse av en slik grålig sort skal være nok til å felle et kjøp av en fotballklubb finner jeg helt vanvittig.
Nemlig, det er bare vi som opplever at en yacht er skyld i at klubben havner i mørket :(

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1476 på: Mars 24, 2014, 12:55:27 »
Helt på tryne. Men da er dette en realitet vi må se i hvitøyet. De neste dagene vil vise om denne andre gruppen faktisk har penger til å kjøpe klubben.
Men akkurat nå så kan vi vinke bye bye til Ross og de andre spillerne. Administrasjon er pr dags dato en meget stor realitet hvis ikke nye eiiere kommer inn før sesongslutt, og som kan betale tilbake det Cellino nå vil kreve av Leeds

Sleivind

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1477 på: Mars 24, 2014, 12:57:47 »
Jeg forstår det ikke. De har kun vektlagt denne enkelthendelsen etter alt jeg kan lese ut av dommen. At en skatteunndragelse av en slik grålig sort skal være nok til å felle et kjøp av en fotballklubb finner jeg helt vanvittig.

Det er helt tydelig at de fra starten av ikke har villet godkjenne dette oppkjøpet. At de bruker denne saken som begrunnelse finner jeg meget merkelig. Hva med tidligere saker? Ikke nevnt med ett eneste ord.

De som påstår at FL hater Leeds har ikke fått mindre vann på møllea nå for å si det sånn.

Denne saken er ikke avsluttet, sann mine ord!
« Siste redigering: Mars 24, 2014, 12:59:21 av Sleivind »

testo

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1478 på: Mars 24, 2014, 13:00:22 »
Ut ifra det jeg har skjønt fra dommen til FL er at viss Cellino betaler boten og anker etter det så kan kjøpet gå igjennom. Men Cellino har uttalt seg før om at han ikke vil anke dommen. Så da er det å vente på at noen kommer med et lavt bud og GFH selger klubben for en altfor lav sum til noen med lite penger.

Hvor leser du det  ???
Dette er kjørt..
Leeds United will always have a special place in my heart....and a bunch of men and women who enjoy speed and excitement.
Terje

Mortenha

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1479 på: Mars 24, 2014, 13:03:21 »
Helt nederst i dokumentet til FL så står det at han kan bli vurdert igjen dersom boten blir betalt. Og det er den de bruker til begrunnelse for at han ikke er "fit and proper".

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1480 på: Mars 24, 2014, 13:04:23 »
Jeg forstår det ikke. De har kun vektlagt denne enkelthendelsen etter alt jeg kan lese ut av dommen. At en skatteunndragelse av en slik grålig sort skal være nok til å felle et kjøp av en fotballklubb finner jeg helt vanvittig.

Det er helt tydelig at de fra starten av ikke har villet godkjenne dette oppkjøpet. At de bruker denne saken som begrunnelse finner jeg meget merkelig. Hva med tidligere saker? Ikke nevnt med ett eneste ord.

De som påstår at FL hater Leeds har ikke fått mindre vann på møllea nå for å si det sånn.

Denne saken er ikke avsluttet, sann mine ord!
jeg må le...som flere har skrevet på diverse forum: FL er inhabile med Harvey i spissen, og de har egne regler for Leeds :(
Det er helt patetisk, og noen bør se på hele strukturen til supperådet FL ???
Hva skjer om Cellino blir frikjent for denne saken om 1 år...?

Blank_File

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1481 på: Mars 24, 2014, 13:05:55 »
Helt nederst i dokumentet til FL så står det at han kan bli vurdert igjen dersom boten blir betalt. Og det er den de bruker til begrunnelse for at han ikke er "fit and proper".

Det vel sannsynligvis billigere for Cellino enn å kjøre sak videre mot både FL og italiensk rett. Om han vil godta en slik løsning er vel mer usannsynlig. Jeg sitter vel også med en følelse av at dette ikke er helt over enda.  :'(

h.b

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1482 på: Mars 24, 2014, 13:14:05 »
Ser at det er en liten mulighet. Sjekk den siste setningen som betyr at hvis han betaler boten. Ja da vil han bli godkjent

Unless and until the judgement is overturned on appeal or spent. Spent her betyr betalt boten

lojosang

Sv: Re: Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1483 på: Mars 24, 2014, 13:22:35 »
Ser at det er en liten mulighet. Sjekk den siste setningen som betyr at hvis han betaler boten. Ja da vil han bli godkjent

Unless and until the judgement is overturned on appeal or spent. Spent her betyr betalt boten

Spent betyr vel at saken er foreldet, altså at 10 år er gått?
- Leif Olav

Joe Jordan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1484 på: Mars 24, 2014, 13:23:25 »
Skuffet, men som forventet, dette er jo Leeds. Cellino har jo tidligere sagt klart ifra at han ikke vil anke en slik avgjørelse, så da er denne historien over. Hva så med de pengene Cellino allerede har spyttet inn?

Tipper vi ender opp med et konsortium uten penger og nye år i fotballens bakgård. Eneste lyspunktet er at McDermott ikke kan skylde på takeover-sagaen i neste kamp.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

lowfields

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1485 på: Mars 24, 2014, 13:28:11 »
Jeg forstår det ikke. De har kun vektlagt denne enkelthendelsen etter alt jeg kan lese ut av dommen. At en skatteunndragelse av en slik grålig sort skal være nok til å felle et kjøp av en fotballklubb finner jeg helt vanvittig.

Det er helt tydelig at de fra starten av ikke har villet godkjenne dette oppkjøpet. At de bruker denne saken som begrunnelse finner jeg meget merkelig. Hva med tidligere saker? Ikke nevnt med ett eneste ord.

De som påstår at FL hater Leeds har ikke fått mindre vann på møllea nå for å si det sånn.

Denne saken er ikke avsluttet, sann mine ord!
jeg må le...som flere har skrevet på diverse forum: FL er inhabile med Harvey i spissen, og de har egne regler for Leeds :(
Det er helt patetisk, og noen bør se på hele strukturen til supperådet FL ???
Hva skjer om Cellino blir frikjent for denne saken om 1 år...?
Ja, denne gjengen bør ha ganske rene ugler i posen selv - når de velter en overtakelse av en slik størrelse pga en liten "fille-skattesak". Hadde vært moro å fått en graverende journalist til å gå gjennom ligningen for de siste årene til denne gjengen som sitter i moralens høyborg og feller dom over andre..... ;) ;D
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1486 på: Mars 24, 2014, 13:31:25 »
Tragisk.

Tror nok at 99% av klubbkjøpene i England hadde fått avslag viss en slik fillesak skulle bli det som ble vektlagt.
Har absolutt INGEN  tro på at dette hadde skjedd med en annen klubb.
Så kan de som mener at dette er konspiratorisk gå og legge seg...

FL er en forbanna korrupt gjeng!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1487 på: Mars 24, 2014, 13:43:04 »
Mr. Cellino was recently found guilty beyond reasonable doubt by a Court in Sardinia of an offence under Italian tax legislation relating to the non-payment of import duties on a boat. This resulted in a fine of €600,000, an order for the payment of trial costs and the confiscation of the boat in question.

“Having fully considered the matter, the Board agreed unanimously that the decision of the Italian Court does constitute a disqualifying condition under its Owners’ and Directors’ Test.

“The relevant disqualifying condition being that Massimo Cellino has been convicted of an offence involving acts that would reasonably be considered to be dishonest.

“In line with Football League regulations, Massimo Cellino is entitled to appeal against the Board’s decision within 14 days. In such circumstances, The League would seek to expedite the process to deliver certainty to all parties in the shortest possible timeframe.”



Det er tydelig at FL ikke ser det som bagatellmessig at en fyr med svin på skauen ønsker å eie Leeds United, eller en fotballklubb da! Hvordan dette skal vurderes er det sikkert delte meninger om, men spørsmålet er også hva vi egentlig mener om det. Hva hadde det betydd for klubben å ha en eier som synes skatteregler med videre ikke er så viktig å ta hensyn til?? Når jeg reflekterer grundigere om akkurat det føler jeg det egentlig trygt å ikke væære prisgitt et regime som ønsker å ha kreative måter å forholde seg til regler på.

I lengden er vi forhåpentligvis tjent med at FL avslår dette oppkjøpet. Nå er det spennende om andre ser sitt snitt til å komme på banen på nytt. Jeg håper inderlig at vi snart kan få an avklaring, nå har vi levd i usikkerhet i manmge år. Snart vet vi ikke hva stabilitet er og hvis det inntreffe kommer vi nok til å tro at noe er galt...... ;)
Yeboahs vitne

Joe Jordan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1488 på: Mars 24, 2014, 13:51:23 »
Shaun Harvey fikk sin revansje når han kunne klaske "rejected"-stempelet på denne. Men tipper han trenger livvakt de neste ukene.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

stian

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1489 på: Mars 24, 2014, 13:57:03 »
Det er glimrende at FL ønsker å hindre useriøse eiere fra å kjøpe engelske fotballklubber! Problemet er bare at det skjer helt vilkårlig. Det gjennomføres 99 oppkjøp av eiere med broket fortid, men nr. 100 er plutselig uakseptabel.

Moralen må være at alle bør gjøre som Ken Bates: Bare gjør eierskapet så komplisert at det blir helt umulig å si hvem som styrer skuta så blir det straks mer spiselig.

Hva i all verden kommer til å skje nå? Det syke nå er at vi sannsynligvis har Cellino som en gigantisk kreditor ettersom han allerede har spyttet penger inn i kassen. Kan Cellino slå oss konkurs??
« Siste redigering: Mars 24, 2014, 13:58:59 av stian »

Superfan

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1490 på: Mars 24, 2014, 13:59:33 »
Essensen i dommen er vel at MC på grunn av den fellende dommen i første instans etter engelske regler anses for å være skyldig inntil det motsatte er bevist. FL viser også til at MC kan erklæres uegnet til å inneha verv i Italia i henhold til italienske regler på samme bakgrunn.

Uflaks at dette kom opp nå, og ikke om noen måneder, for det skjer vel ingen fortløpende vurdering av om personer oppfyller vilkårene.

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1491 på: Mars 24, 2014, 14:07:21 »
Det som blir spennende å se nå er om Farnan gruppen vil være på hugget. De har jo tidligere sagt at de kan matche budet til Cellino. Do they walk the walk?
I og med at de har hatt kontakt med FL i lang tid allerede så burde vel denne testen gå greit og kjapt for deres del.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1492 på: Mars 24, 2014, 14:11:30 »
Fryktet dette !  :-[  kommer det ikke nye kjøpere på banen ganske kjapt, tror jeg vi går administrasjon og - poeng og lukt ned i L1 igjen ! :-[

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1493 på: Mars 24, 2014, 14:26:23 »
@APOPEY: #lufc TogerherLeeds are set to make a statement in next 24-48 hours re a bid for club.

Da er det vel på tide å døpe om denne tråden til noe sånt som "Hvem blir vår nye hovedaksjonær..?"


"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1494 på: Mars 24, 2014, 14:26:52 »
Bye bye pizza face. Welcome Farnan's!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1495 på: Mars 24, 2014, 14:39:46 »
Bye bye pizza face. Welcome Farnan's!  :)

auren

Ting kan tyde på det nå:

@APOPEY: #lufc TogerherLeeds are set to make a statement in next 24-48 hours re a bid for club.

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1496 på: Mars 24, 2014, 14:41:49 »
Bye bye pizza face. Welcome Farnan's!  :)

auren

Ting kan tyde på det nå:

@APOPEY: #lufc TogerherLeeds are set to make a statement in next 24-48 hours re a bid for club.



Yeah!  :)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1497 på: Mars 24, 2014, 14:47:20 »
hmm, jeg hadde for første gang på 10 år et HÃ…P om at klubben under Cellino skulle beveget seg fremover sportslig. Nå vet jeg ikke om jeg orker å følge med Leeds noe særlig fremover, eller på engelsk foppal fremover >:( Jeg har vært og er en fanatisk supporter siden 1975, men dette tar på >:(
Har bare blitt helt matt i løpet av det siste tiåret-bare nedturer :(
Hvis vi blir kjøpt opp et konsortium med beskjedent med penger, så orker jeg ikke å følge med på samme måten som de 30 siste årene,jeg orker ikke flere skuffelser >:(
 da skal jeg kanskje en sjelden gang heller følge med på Accrington Stanley isteden-det blir langt hyggeligere fordi hvis de i hele tatt klarer å holde seg i L2 så er det strålende ut ifra alle forutsetninger ;)
Det eneste som mangler nå er vel at FL skal trekke oss 65 poeng foran neste sesong ;D


lojosang

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1498 på: Mars 24, 2014, 14:50:17 »
Dette er en gledens dag. Hadde jeg hatt sjampis i øleskapet skulle jeg prettet i kveld. Det får bli en bedre whisky i stedet.
Vi har unngått en potensiell katastrofe i dag. Football League har fattet den eneste konklusjonen som var mulig.
Jeg håper for Cagliari-fansens skyld at han fortsatt ønsker å selge den klubben.
- Leif Olav

Sydhagen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino? "Pending FL approval"
« Svar #1499 på: Mars 24, 2014, 14:50:42 »
hmm, jeg hadde for første gang på 10 år et HÃ…P om at klubben under Cellino skulle beveget seg fremover sportslig. Nå vet jeg ikke om jeg orker å følge med Leeds noe særlig fremover, eller på engelsk foppal fremover >:( Jeg har vært og er en fanatisk supporter siden 1975, men dette tar på >:(
Har bare blitt helt matt i løpet av det siste tiåret-bare nedturer :(
Hvis vi blir kjøpt opp et konsortium med beskjedent med penger, så orker jeg ikke å følge med på samme måten som de 30 siste årene,jeg orker ikke flere skuffelser >:(
 da skal jeg kanskje en sjelden gang heller følge med på Accrington Stanley isteden-det blir langt hyggeligere fordi hvis de i hele tatt klarer å holde seg i L2 så er det strålende ut ifra alle forutsetninger ;)
Det eneste som mangler nå er vel at FL skal trekke oss 65 poeng foran neste sesong ;D



Skjønner at du kan tenke slik idag når skuffelsen er veldig fersk.

Men har man først valgt/blitt valgt til å bli Leeds supporter så blir man dratt inn igjen like kjapt igjen.

MOT!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."