Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1428533 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

sportcarl1

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2760 på: September 24, 2014, 20:20:31 »
Don´t worry be happy  ;D

De kan ikke straffe en klub i England  for noget som er sket i Italien for år tilbage  ;D
när det gäller >Leeds är det inte alls omöjligt, är säker på att FA inte kommer ge sig i första taget,
 

Torpe-do

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2761 på: September 24, 2014, 20:23:15 »
Hehe digger fyren bare mer og mer. Hvor ofte så vi Bates  på treningsfeltet, traske rundt, smilende, hilse på og snakke med folk? Aldri!


Lucas the Kop Cat

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2762 på: September 24, 2014, 20:26:22 »
Don´t worry be happy  ;D

De kan ikke straffe en klub i England  for noget som er sket i Italien for år tilbage  ;D

Jeg håper at du har rett, men jeg er ikke sikker på det
Det som FA har hevdet er at man ikke kan eie en klubb dersom man er dømt for en uærlig (dishonest) handling. Poengtrekk har aldri vært inne i bildet og tidligere bruk av den straffen har vært på helt annet grunnlag.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2763 på: September 24, 2014, 21:06:25 »
Don´t worry be happy  ;D

De kan ikke straffe en klub i England  for noget som er sket i Italien for år tilbage  ;D

Jeg håper at du har rett, men jeg er ikke sikker på det
Det som FA har hevdet er at man ikke kan eie en klubb dersom man er dømt for en uærlig (dishonest) handling. Poengtrekk har aldri vært inne i bildet og tidligere bruk av den straffen har vært på helt annet grunnlag.


1. Dommen er mangelfull.
2. Termen på italiensk betyr ikke 'dishonest'.
@Ole1985 @PhilHayYEP He's been labelled Machiavellian, which means cunning, not dishonest.


Cunning = utspekulert!

Man får neppe noen dom for å være utspekulert!

 ;D




KAN VI SLUTTE Ã… DISKUTERE DETTE NÃ… OG KOSE OSS MED ET LAG I FREMGANG?


Dansk oversettelse av det italienske ordet:
At kalde nogen for 'machiavellisk' er med ét enkelt ord at betegne vedkommende som lusket, bedragerisk, udspekuleret, listig, intrigant - og frem for alt: manipulerende. At optræde machiavellisk er at nå sine mål ved at mingelere med andre mennesker på måder, som disse ikke helt kan gennemskue - i alt fald ikke, før det er for sent. Metoderne kan være mange: fristelser og smiger, tricks og numre. Man kan også spille forskellige interesser ud imod hinanden eller trække i tråde bag kulisser. Overordnet gælder det naturligvis om at skjule sine sande hensigter ved kneb og kunstgreb og vildlede andre til altid at gøre det, man ønsker.
« Siste redigering: September 24, 2014, 21:15:45 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Ardbeg

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2764 på: September 24, 2014, 22:09:25 »
Kan så være Jon R, men som noen skriver her inne, hvorfor skal man behandle Leeds annerledes enn andre klubber som har kommet i søkelyset for et eller annet !?  Her skal man vel behandle alle klubber likt i ligasystemet ? Være seg det er Man Shitty, Scum U. Chealsea, eller lille Leeds ! Nei fra å være en klubb i total kaos for 6. mnd siden , til nå å være en klubb hvor alt er på fote igjen , håper jeg Harvey og resten av gjengen hans tar det i betraktning hvis det skulle komme en reaksjon fra FL.

Så vidt som jeg vet er det vel en forskjell hvordan ting er i PL og FL.
PL drives vel av klubbene selv.
Det engelske fotballforbundet er ikke direkte involvert i den daglige driften, men har veto som en spesialaksjonær.

Så for å straffe Man U, Man C osv er det vel UEFA som må inn.
Her antar jeg det er Økonomisk Fair Play du mener.

Når du sier Man Shitty og Scum U så antar jeg du mener Man C og Man U.
Kan ikke helt skjønne behovet for å lage nye navn.........
Mindreverdighetskompleks kanskje.....

nicolainilsen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2765 på: September 24, 2014, 22:21:31 »
Tuller du Ardbeg? Hvis du virkelig holder med Leeds, så hater du MANU/SCUM... Så enkelt er det bare..

Torpe-do

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2766 på: September 24, 2014, 22:23:49 »
Kan så være Jon R, men som noen skriver her inne, hvorfor skal man behandle Leeds annerledes enn andre klubber som har kommet i søkelyset for et eller annet !?  Her skal man vel behandle alle klubber likt i ligasystemet ? Være seg det er Man Shitty, Scum U. Chealsea, eller lille Leeds ! Nei fra å være en klubb i total kaos for 6. mnd siden , til nå å være en klubb hvor alt er på fote igjen , håper jeg Harvey og resten av gjengen hans tar det i betraktning hvis det skulle komme en reaksjon fra FL.

Når du sier Man Shitty og Scum U så antar jeg du mener Man C og Man U.
Kan ikke helt skjønne behovet for å lage nye navn.........
Mindreverdighetskompleks kanskje.....

MINDREVERDIGHETSKOMPLEKS?! At noen i hele tatt kan komme på å si det!


;)

Ardbeg

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2767 på: September 24, 2014, 22:35:04 »
Tuller du Ardbeg? Hvis du virkelig holder med Leeds, så hater du MANU/SCUM... Så enkelt er det bare..

Har vært Leeds supporter siden slutten av 60-tallet. Men har aldri hatt behov av å rakke ned på andre lag/supportere eller lage nedsettende navn på andre klubber.

Har aldri opplevd at det motsatte har skjedd mot meg.

Men det er vel kanskje viktig i dag for å hevde seg. Hva vet jeg......

Jostein.

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2768 på: September 24, 2014, 22:50:06 »
Tuller du Ardbeg? Hvis du virkelig holder med Leeds, så hater du MANU/SCUM... Så enkelt er det bare..

Har vært Leeds supporter siden slutten av 60-tallet. Men har aldri hatt behov av å rakke ned på andre lag/supportere eller lage nedsettende navn på andre klubber.

Har aldri opplevd at det motsatte har skjedd mot meg.

Men det er vel kanskje viktig i dag for å hevde seg. Hva vet jeg......

Det er i hvertfall første gang jeg har hørt om en Leeds Supporter som ikke rakker ned på Manu(SCUM).

Men for all del :)
Leeds Carajo!

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2769 på: September 24, 2014, 23:02:19 »
Og hva tror du  disse store lagenes supportere i premier legue  kaller oss da ? Har selv fått føle det på kroppen i private sammenheng  mens mine barn var små og var med meg at juling var det bare å få !  og sånne Man U, supportere kaller jeg scum ! en ting er å true voksne , men også true når små barn er tilstede er lavmål spør du meg ! Har alltid vært rivalisering mellom Scum U. og Leeds U.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2770 på: September 24, 2014, 23:08:42 »
Dirty Leeds Scum ‏@DirtyLeedsBlog  · 5m 
So the state of play is; Italian legal system could take years and MC conviction is spent under English law in March...? #clever #lufc







































Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Erik M

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2771 på: September 24, 2014, 23:10:28 »
Og hva tror du  disse store lagenes supportere i premier legue  kaller oss da ? Har selv fått føle det på kroppen i private sammenheng  mens mine barn var små og var med meg at juling var det bare å få !  og sånne Man U, supportere kaller jeg scum ! en ting er å true voksne , men også true når små barn er tilstede er lavmål spør du meg ! Har alltid vært rivalisering mellom Scum U. og Leeds U.

Idioter finnes det i alle leire.  Det du refererer til er ikke mer typisk Man U supportere enn andre.  Jeg har også vært med siden tidlig 70-tall og har alltid, den gang som nå, følt masse respekt  for at jeg er Leeds supporter.  De fleste gir uttrykk for at de savner Leeds i toppen. Men så har jeg ikke vært alene med Leedsdrakt i en Millwall-pub...
« Siste redigering: September 25, 2014, 10:36:42 av Erik M »
 

Andersen

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2772 på: September 24, 2014, 23:20:39 »
 ;D du får meg aldri til å gå inn på en Millwall pub i Leeds drakt !  Har da lyst til å leve litt lenger ! Like lite som du har lyst tenker jeg å sitte blant Millwall supportere i Leeds drakt når Leeds spiller borte mot dem ?  ;D

Ardbeg

  • Gjest
Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2773 på: September 25, 2014, 00:07:03 »
Og hva tror du  disse store lagenes supportere i premier legue  kaller oss da ? Har selv fått føle det på kroppen i private sammenheng  mens mine barn var små og var med meg at juling var det bare å få !  og sånne Man U, supportere kaller jeg scum ! en ting er å true voksne , men også true når små barn er tilstede er lavmål spør du meg ! Har alltid vært rivalisering mellom Scum U. og Leeds U.

Vet ikke hvor du har vært for å oppleve noe slikt.
Men, bl.a. for min egen del kan jeg f.eks fortelle om en opplevelese jeg hadde på en fotball-pub i London i august 1995.
Leeds - Liverpool. 1 - 0 til Leeds. Yeboah mål.
Ikke mange som fikk juling i den puben.
Kjempestemning. Og det blant Leeds, Liverpool, Man U, Arsenal, Newcastle, Millwall, Luton for å nevne noen.
Kan ikke si jeg var livredd for å si jeg var Leeds supporter. Ble faktisk spandert øl på.
Såe, rivalisering er vel kanskje hva man gjør det til selv......eller

B_Ød

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2774 på: September 25, 2014, 11:19:57 »
syns hovedaksjonær har gjort en god jobb så langt jeg... ;)
Ups & Ups!!

Lucas the Kop Cat

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2775 på: September 25, 2014, 11:55:18 »
Og hva tror du  disse store lagenes supportere i premier legue  kaller oss da ? Har selv fått føle det på kroppen i private sammenheng  mens mine barn var små og var med meg at juling var det bare å få !  og sånne Man U, supportere kaller jeg scum ! en ting er å true voksne , men også true når små barn er tilstede er lavmål spør du meg ! Har alltid vært rivalisering mellom Scum U. og Leeds U.

Vet ikke hvor du har vært for å oppleve noe slikt.
Men, bl.a. for min egen del kan jeg f.eks fortelle om en opplevelese jeg hadde på en fotball-pub i London i august 1995.
Leeds - Liverpool. 1 - 0 til Leeds. Yeboah mål.
Ikke mange som fikk juling i den puben.
Kjempestemning. Og det blant Leeds, Liverpool, Man U, Arsenal, Newcastle, Millwall, Luton for å nevne noen.
Kan ikke si jeg var livredd for å si jeg var Leeds supporter. Ble faktisk spandert øl på.
Såe, rivalisering er vel kanskje hva man gjør det til selv......eller

DETTE ER EN TRÃ…D OM CELLINO, IKKE SUPPORTESKIKK!

Gufrias

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2776 på: September 25, 2014, 16:30:01 »
Tuller du Ardbeg? Hvis du virkelig holder med Leeds, så hater du MANU/SCUM... Så enkelt er det bare..
Hat er en følelse jeg sparer til mye viktigere ting enn fotball.
Hekta på Leeds siden 1974

Eriksen55

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2777 på: September 25, 2014, 17:28:45 »
Tuller du Ardbeg? Hvis du virkelig holder med Leeds, så hater du MANU/SCUM... Så enkelt er det bare..
Hat er en følelse jeg sparer til mye viktigere ting enn fotball.

+1

Jostein.

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2778 på: September 26, 2014, 11:17:11 »
Serie A:

20    Cagliari    4    0    1    3    3    7    -4    1

Mulig Cagliari savner Cellino  ;D
Leeds Carajo!

nord

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2779 på: September 26, 2014, 12:31:24 »
Kan man virkelig hade et fodboldhold  ;D

Jeg hader planlagt ondskab og onde gerninger, som skader andre mennesker, men  ikke andre supportere   :o 

Had er et stærkt ord  >:(
 

Annesj

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2780 på: September 26, 2014, 12:38:16 »
Hat har ingen plass i fotball! Eller idrett for den saks skyld.
Marching on together
We're gonna see you win (na, na, na, na, na, na)
We are so proud
We shout it out loud
We love you Leeds - Leeds - Leeds

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2781 på: September 26, 2014, 13:15:57 »
Hat har ingen plass i fotball! Eller idrett for den saks skyld.

Hat har dessverre en plass i fotballen. Det beste hver og en av oss kan gjøre er å starte med oss sjøl og gjøre det vi kan for å motvirke destruktive hatkulturer der den måtte finnes, gjennom ord og handling.  :)

Når det er sagt er det nok forskjell på "hat" forstått som grunnlag for sunn og morsom rivalisering og "hat" som grobunn for frykt, trusler og vold.  Hva noen kaller "hat" i supportersammenheng er vel mer en spissformulering/sjargong brukt som sosialt lim og definering av gruppetilhørighet ("oss" mot "dem)
Jon R.

nord

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2782 på: September 26, 2014, 13:24:17 »
Hat har ingen plass i fotball! Eller idrett for den saks skyld.

Hat har dessverre en plass i fotballen. Det beste hver og en av oss kan gjøre er å starte med oss sjøl og gjøre det vi kan for å motvirke destruktive hatkulturer der den måtte finnes, gjennom ord og handling.  :)

Når det er sagt er det nok forskjell på "hat" forstått som grunnlag for sunn og morsom rivalisering og "hat" som grobunn for frykt, trusler og vold.  Hva noen kaller "hat" i supportersammenheng er vel mer en spissformulering/sjargong brukt som sosialt lim og definering av gruppetilhørighet ("oss" mot "dem)
-  men hvorfor ordet "had" om nogen som man ikke hader  ? er det ikke sådan at f.eks. børn lærer at hade andre uden nogen reel grund   ???
 

Kontakinte

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2783 på: September 26, 2014, 13:26:58 »
Kan man virkelig hade et fodboldhold  ;D

Jeg hader planlagt ondskab og onde gerninger, som skader andre mennesker, men  ikke andre supportere   :o 

Had er et stærkt ord  >:(
Mener du at andre supportere ikke er mennesker? ;D

Jon R

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2784 på: September 26, 2014, 14:12:45 »
Hat har ingen plass i fotball! Eller idrett for den saks skyld.

Hat har dessverre en plass i fotballen. Det beste hver og en av oss kan gjøre er å starte med oss sjøl og gjøre det vi kan for å motvirke destruktive hatkulturer der den måtte finnes, gjennom ord og handling.  :)

Når det er sagt er det nok forskjell på "hat" forstått som grunnlag for sunn og morsom rivalisering og "hat" som grobunn for frykt, trusler og vold.  Hva noen kaller "hat" i supportersammenheng er vel mer en spissformulering/sjargong brukt som sosialt lim og definering av gruppetilhørighet ("oss" mot "dem)
-  men hvorfor ordet "had" om nogen som man ikke hader  ? er det ikke sådan at f.eks. børn lærer at hade andre uden nogen reel grund   ???

Ja det kan du si, men nettopp barn bruker jo gjerne ordet "hater" i dagligtalen om alt fra visse typer middager og aktiviteter, til farger og moter. Tror ikke man alltid skal legge så mye i det.... :)
Jon R.

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2785 på: September 26, 2014, 15:34:57 »
Kan dere ikke opprette en egen HAT-TRÃ…D. Ligg unna denne.


Og nå....

Phil Hay
@PhilHayYEP: Strange goings on at Leeds United - the club have sacked consultant Graham Bean. #lufc

@PhilHayYEP: Cellino is unhappy that he was never asked about moving Reading from Tuesday to Wednesday. Leeds play Sheff Wed at 12.15pm on Saturday.

@PhilHayYEP: Bean okayed the rearrangement with David Hockaday who was head coach at the time (in July). Cellino was abroad and wasn't told. #lufc


@PhilHayYEP: Statement from Bean: "I’ve enjoyed working with staff at Leeds. As far as working with Mr Cellino is concerned I’d prefer not to comment."


@PhilHayYEP: Statement from Bean: "I’ve enjoyed working with staff at Leeds. As far as working with Mr Cellino is concerned I’d prefer not to comment."


  ::)
« Siste redigering: September 26, 2014, 15:37:01 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2786 på: September 26, 2014, 15:40:56 »
Leeds United: Whites sack consultant Bean over fixture dispute

Graham Beam pictured with Massimo Cellino at Elland Road.
by Phil Hay
Published on the
26 September
2014
12:01
 
19 comments
Have your say!

Leeds United have sacked consultant Graham Bean following a dispute about the rearrangement of next week’s game against Reading.

Bean - a former compliance officer at the Football Association - was dismissed from his job by owner Massimo Cellino yesterday, four months after joining the senior management team at Elland Road.

In what appears to have been a bitter and acrimonious departure, Bean left the club after a disagreement over the decision to move United’s forthcoming clash with Reading back by 24 hours.

The Championship match - scheduled for Wednesday night - was rearranged in July after Reading’s meeting with Wolverhampton Wanderers switched to this Sunday to accommodate a live broadcast on Sky Sports.

The date was changed after discussions between the Football League and Bean, who spoke with former Leeds head coach David Hockaday before agreeing to Reading’s request.

Cellino, who was abroad at the time, was never asked about the rearrangement and United’s Italian president has terminated Bean’s 12-month contract as a result.

In a letter sent by Cellino, Bean is understood to have been told that “all business decisions must be authorised by myself” and that the failure to inform Cellino of Reading’s request was a “serious breach of your contract.”

Bean, 53, has been responsible for much of Leeds’ administrative work during Cellino’s reign as president and majority shareholder.

Described as the club’s interim-secretary, he was heavily involved in a busy transfer window in which United signed 15 players.

Bean confirmed that he had left the club and told the YEP: “I’ve enjoyed my time working with the staff at Leeds United. As far as working with Mr Cellino is concerned, I’d prefer not to comment.

“I wish the team every success for the season.”

Cellino is known to be frustrated by a fixture list which has been moved repeatedly this season, largely due to television demands.

Leeds’ Yorkshire derby against Sheffield Wednesday next weekend will be televised on Sky, as will their Friday-night visit to Rotherham United 13 days later.

The timing of the midweek clash with Reading leaves two days for United’s squad to recover before a 12.15pm kick-off against Sheffield Wednesday.

Cellino planned to make a formal complaint to the Football League this week before learning that the Reading match had moved with Bean’s consent.

The 58-year-old was asked to comment by the YEP but said: “He was an external consultant, this is a private matter and I don’t want to speak about it publicly.”
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Forever Whites

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2787 på: September 26, 2014, 16:24:34 »
Han handler litt vel mye på impuls vår "kjære" president....
Medlem 94237

Gufrias

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2788 på: September 26, 2014, 17:00:04 »
Han har ikke noen gule kort i lomma nei. Her er det direkte rødt som gjelder.
Hekta på Leeds siden 1974

Josch

Sv: Ny hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #2789 på: September 26, 2014, 18:12:09 »
Leeds United: Whites sack consultant Bean over fixture dispute

Graham Beam pictured with Massimo Cellino at Elland Road.
by Phil Hay
Published on the
26 September
2014
12:01
 
19 comments
Have your say!

Leeds United have sacked consultant Graham Bean following a dispute about the rearrangement of next week’s game against Reading.



Det virker jo idiotisk da, å gi Reading en fordel med EN dag mer hvile, og oss selv en dag MINDRE hvile til Sheff.W-kampen.

Er dette en virkelige Mr. Bean eller en kopi?? 8) 8)
« Siste redigering: September 26, 2014, 18:50:13 av Josch »