Skrevet av Emne: Ex-Storaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14  (Lest 1428550 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5160 på: Juli 13, 2016, 22:23:16 »
Så rettsaken mot Lucy Ward kostet mer (med alt) enn det kostet å ha Cook på lønningslisten et år. Fantastisk idiot vi har som eier!!

Dette er jo opplest og vedtatt.
Konse om fotballen nå!

Ã…h, det er da noen som tilsynelatende har vanskeligheter med å ta realitetene innover seg.
Super Leeds since 1968

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5161 på: Juli 13, 2016, 23:06:27 »
Så rettsaken mot Lucy Ward kostet mer (med alt) enn det kostet å ha Cook på lønningslisten et år. Fantastisk idiot vi har som eier!!

Dette er jo opplest og vedtatt.
Konse om fotballen nå!

Ã…h, det er da noen som tilsynelatende har vanskeligheter med å ta realitetene innover seg.

Realiteten er det vel du som har vanskelig med å ta innover deg?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28934
  • Total likes: 2648
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5162 på: Juli 14, 2016, 13:15:44 »
Av alle udokumenterte påstandene om hva det vil koste å kjøpe klubben.
Vel, denne Jeff Samuel ser i alle fall ut til å ha både litt peiling og ører innover i klubben (fra Leeds Fans Share Support Group).

We did a financial check today on LU
It's £100 mill to buy out MC and GFH and includes TA and ER plus more than £25 mill for working capital
I'd say we are f**kec

Think about it
GFH say £12 mill
Cellino £40 mill
Bank about £8 mill
Ta and ER. £25 mill
Only leaves £15 mill for legals and players
The £20 mill to go forwards
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5163 på: Juli 14, 2016, 15:49:34 »
Ja dersom dette stemmer er det kun et opprykk som kan redde oss. En milliard liksom... Det er jo absurd.

Sent fra min D6603 via Tapatalk


Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5164 på: Juli 14, 2016, 16:28:28 »
Så rettsaken mot Lucy Ward kostet mer (med alt) enn det kostet å ha Cook på lønningslisten et år. Fantastisk idiot vi har som eier!!

Dette er jo opplest og vedtatt.
Konse om fotballen nå!

Ã…h, det er da noen som tilsynelatende har vanskeligheter med å ta realitetene innover seg.

Realiteten er det vel du som har vanskelig med å ta innover deg?

Det har du all verdens rett til å mene.

Jeg registrerer at du svarer meg. Hadde kanskje trodd mer på at du kritiserte den som kom med utsagnet, men da er du vel enig i det han hevder.
Super Leeds since 1968

eros

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5165 på: Juli 14, 2016, 22:24:19 »
Fantastisk med medieomtale, vår o så store leder sørger for å holde oss aktuelle i tabloidene:
http://www.dagbladet.no/sport/leeds-united-domt-for-kjonnsdiskriminering/60321991


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5166 på: Juli 14, 2016, 23:31:34 »
Så rettsaken mot Lucy Ward kostet mer (med alt) enn det kostet å ha Cook på lønningslisten et år. Fantastisk idiot vi har som eier!!

Dette er jo opplest og vedtatt.
Konse om fotballen nå!

Ã…h, det er da noen som tilsynelatende har vanskeligheter med å ta realitetene innover seg.

Realiteten er det vel du som har vanskelig med å ta innover deg?

Det har du all verdens rett til å mene.

Jeg registrerer at du svarer meg. Hadde kanskje trodd mer på at du kritiserte den som kom med utsagnet, men da er du vel enig i det han hevder.

Registrer bare at du er til det kjedsommelig gjentagende sutrende over ett eierskap du ikke kan gjøre en dritt med.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5167 på: Juli 14, 2016, 23:53:32 »
over til selve saken:

"She will receive £127,229.81 from the club over the sex discrimination and £5,525 over her unfair dismissal."

Virker som den usaklige oppsigelsen ikke veide så mye for retten (i penger) , men at sextrakasseringen var en mye grovere sak. For  Lucy Ward var det defor viktig å få med denne delen (økonomisk) i stevningen. Så vidt jeg husker så trodde retten  på hennes forklaring om sextrakasseri da de  "ikke fant  grunn til å mistro henne på dette punktet heller. "

Hvis Cellinos uttalelse til hennes leder var rettet mot kvinner i klubben generelt (flere  av hans medarbeidere er kvinner) så virker det rart at ikke flere kvinner har tatt affære. Hun har trolig fått retten til å tro at dette var rettet mot henne og det var krenkende mot henne personlig. Det kan godt være at hun følte det slik (umulig å avvise). Likevel har jeg vanskelig får se at Cellino har trakassert henne direkte. Hvis det som står skrevet er riktig. Men en dom er en dom.


« Siste redigering: Juli 14, 2016, 23:57:05 av Josch »

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5168 på: Juli 15, 2016, 01:16:24 »
over til selve saken:

"She will receive £127,229.81 from the club over the sex discrimination and £5,525 over her unfair dismissal."

Virker som den usaklige oppsigelsen ikke veide så mye for retten (i penger) , men at sextrakasseringen var en mye grovere sak. For  Lucy Ward var det defor viktig å få med denne delen (økonomisk) i stevningen. Så vidt jeg husker så trodde retten  på hennes forklaring om sextrakasseri da de  "ikke fant  grunn til å mistro henne på dette punktet heller. "

Hvis Cellinos uttalelse til hennes leder var rettet mot kvinner i klubben generelt (flere  av hans medarbeidere er kvinner) så virker det rart at ikke flere kvinner har tatt affære. Hun har trolig fått retten til å tro at dette var rettet mot henne og det var krenkende mot henne personlig. Det kan godt være at hun følte det slik (umulig å avvise). Likevel har jeg vanskelig får se at Cellino har trakassert henne direkte. Hvis det som står skrevet er riktig. Men en dom er en dom.

Rett eller urett? Justismord? Mannsjåvenisme, kulturkrasj eller pur dårlig dømmekraft? Får håpe vi slipper nye runder i retten slik at Cellino, klubben og supporterne kan få denne nok-en-dårlig-PR-sak ut av verden.
Jon R.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5169 på: Juli 15, 2016, 01:42:12 »
Nå vet jeg "bare" om EN rettsak til som Cellino er innblandet i . Det er den med nytt stadion til Cagliari (Stadio Is Arenas), hvor  Cellino satt i varetekt noen uker. Tror ikke han spiller noen stor rolle der, men han skal vel i retten. Saken ruller og går på Sardinia nå. De som vil følge med kan lese Sardinia-posten.

www.sardiniapost.it/cronaca/stadio-is-arenas-teste-accusa-assessore-si-accorse-irregolarita/


B_Ød

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5170 på: Juli 15, 2016, 09:45:22 »
vanskelig situasjon dette: bryr meg nada om MC, bryr meg desto mer om LU, men får ikke det ene uten det andre...det må da være laget filmer om denne typen scenarier.

"Sophies Choice" kanskje... ???
Ups & Ups!!

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5171 på: Juli 15, 2016, 16:53:39 »
Så rettsaken mot Lucy Ward kostet mer (med alt) enn det kostet å ha Cook på lønningslisten et år. Fantastisk idiot vi har som eier!!

Dette er jo opplest og vedtatt.
Konse om fotballen nå!

Ã…h, det er da noen som tilsynelatende har vanskeligheter med å ta realitetene innover seg.

Realiteten er det vel du som har vanskelig med å ta innover deg?

Det har du all verdens rett til å mene.

Jeg registrerer at du svarer meg. Hadde kanskje trodd mer på at du kritiserte den som kom med utsagnet, men da er du vel enig i det han hevder.

Registrer bare at du er til det kjedsommelig gjentagende sutrende over ett eierskap du ikke kan gjøre en dritt med.

Greit nok.

Men alt det andre vi skriver om, det kan vi altså påvirke?
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5172 på: Juli 17, 2016, 18:26:59 »
Cellino:

Leeds United supremo Massimo Cellino insists he has to "protect the fans" by running the Elland Road outfit like a business.

The Whites chairman has become a controversial figure since he took control of the club in 2014, living up to his reputation as an owner who often chops and changes managers and seeing a section of the Yorkshire giants' fan base turn against his reign.

He has wheeled and dealed in the transfer market with the Whites and this year has sold two academy products to Premier League sides; Sam Byram departed for West Ham, while Lewis Cook joined Bournemouth recently.

Cellino says he feels he has a duty to look after the club and treat it like a business, but warned he does not have the wealth to control Leeds forever.

He told Buzz.ie: "I am not so rich that I can do it forever. A lot of people say they are so rich, then they get broke and they kill the club.

"Football is a business now – a tough difficult business. It has to be run like a business to protect the fans, because you can not play with someone else’s history.

"To me football is important, but for the fans it is more important. I love the fans, the families; the fathers, the mothers and the kids.

"They love the club. They are the fans we have to look after. What we do is very important to them and we have to respect that.

"Sometimes we cannot afford something and we have to say, ‘I cannot afford’, and we have to try to find another way to make things better", Cellino continued.

"But I never take advantage of the feelings of the people."

Cellino is aiming for Leeds to mount a genuine promotion push in the Championship in the coming season, it would be the first of his reign, and has offered a partial refund to season ticket holders if the Whites do not manage to finish in the top six.
 
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cannavaro

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5173 på: Juli 17, 2016, 22:44:34 »
Siterer ikke fra Promo over her, men :
tydelig at Cellino igjen spiller på følelsesregisteret sitt her ved å legge vekt på fansen ; fedre, mødre og barn, som elsker klubben sin.  Har han skjønt at klubben betyr uendelig mye for så mange ?  Ønsker han å forlede oss til å tro på det han sier ?? Han burde iallfall skjønt at fotball er big business for lenge siden.....  Et utspill som dette, eller i intervjusammenheng, tror jeg han ihvertfall tar inn over seg hvilken bevegelse som ligger bak klubben Leeds United, at det er krefter i fansen og at han bør behandle de med respekt. Om han noensinne skal bli en eier som blir mer godt likt (tviler fortsatt) så må han også erkjenne overfor seg selv at han får den respekten han fortjener av fansen - hvilket står i grell kontrast til TTGM.  Utspillet her dekker også over for salget av Cook (les: fotball er business idag) og at han ikke kan drive klubben i evighet uten suksess.  Pr nå har Cellino mislykkes totalt med å drive klubben, og samtidig solgt unna "arvesølvet" - hans bidrag om nåde fra fansen er nettopp utspill som dette.
MFLU - Miracles For Leeds United

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5174 på: Juli 18, 2016, 02:31:26 »
Siterer ikke fra Promo over her, men :
tydelig at Cellino igjen spiller på følelsesregisteret sitt her ved å legge vekt på fansen ; fedre, mødre og barn, som elsker klubben sin.  Har han skjønt at klubben betyr uendelig mye for så mange ?  Ønsker han å forlede oss til å tro på det han sier ?? Han burde iallfall skjønt at fotball er big business for lenge siden.....  Et utspill som dette, eller i intervjusammenheng, tror jeg han ihvertfall tar inn over seg hvilken bevegelse som ligger bak klubben Leeds United, at det er krefter i fansen og at han bør behandle de med respekt. Om han noensinne skal bli en eier som blir mer godt likt (tviler fortsatt) så må han også erkjenne overfor seg selv at han får den respekten han fortjener av fansen - hvilket står i grell kontrast til TTGM.  Utspillet her dekker også over for salget av Cook (les: fotball er business idag) og at han ikke kan drive klubben i evighet uten suksess.  Pr nå har Cellino mislykkes totalt med å drive klubben, og samtidig solgt unna "arvesølvet" - hans bidrag om nåde fra fansen er nettopp utspill som dette.

Nå sa vel  Cellino mye mer enn dette i intervjuet . Klisjeen om at fotball er big business er vel ikke noe å henge seg opp i (har vært en selvfølgelighet i 20 år nå). Dessuten har klubben vist med prising av billetter at de vektlegger familie og ungdom på kampene kommende sesong (prisene fryses). Dette er ikke spill med "følelser", dette er tilfang av fremtidens Leeds-publikum som følges opp i praksis. Ã… si at salg av Cook er salg av "arvesølv" får vi vite om noen år (hvis han blir god). Man skal ha ganske god råd for å si nei til £7 mill og i stedet ta  seg råd til å gi 19-åringen  en superkontrakt  som gjør ham best betalt  i Leeds (høl  i hue og respektløst mot hele Leeds , etter min mening).  Personlig  vil jeg mye heller ha en god Kemar Roofe NÃ…, som er mye bedre enn Cook ,  for under halvparten av disse pengene. ET godt valg av Cellino vedr bruk av penger. JA til salg av "arvesølv" hvis pengene brukes slik!!

Bruddstykker av et intevrju blir aldri bra. Her har nettstedet klippet og limt (plukket ut setninger) for å lage det bildet man ønsker av  Cellino .
Hele intervjuet:
http://buzz.ie/exclusive-massimo-cellino-on-music-friendship-the-irish/

h.b

  • Gjest
Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5175 på: Juli 18, 2016, 09:09:53 »
Velkommen til realiteten Cellino. Jeg vil gjerne ha en Ferrari jeg, vel vitende om at den er overprisa deluxe.
http://www.insidefutbol.com/2016/07/17/sometimes-cant-afford-them-leeds-supremo-massimo-cellino-bemoans-british-player-prices/295366/?

kongsmo

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5176 på: Juli 18, 2016, 23:52:02 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?
"SNIFFER"

Jon R

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5177 på: Juli 19, 2016, 00:34:29 »
Salget av Cook til tross. Flere ting som peker i riktig retning nå. Nesten så man må klype seg i armen.
Jon R.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5178 på: Juli 19, 2016, 11:22:10 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5179 på: Juli 19, 2016, 12:25:55 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Vi kommer sikkert til å "overleve" uten Cook i Leeds United.

Men hva er det de ansvarlige for u-landslagene i England ser i Cook som du ikke har fått med deg? Det er vel en grunn til at Cook spiller der og ikke Roofe?

Muligens er laget bedre besatt der Roofe eventuelt ville ha spilt, men det blir bare spekulasjoner i så fall. Jeg har god tro på at Roofe kan få en karriere a la Beckford. Det ville ha vært strålende for klubben.

Uansett tror jeg vel litt mer på u-landslagsledelsen enn på Josch.
Super Leeds since 1968

Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5180 på: Juli 19, 2016, 12:56:35 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Vi kommer sikkert til å "overleve" uten Cook i Leeds United.

Men hva er det de ansvarlige for u-landslagene i England ser i Cook som du ikke har fått med deg? Det er vel en grunn til at Cook spiller der og ikke Roofe?

Muligens er laget bedre besatt der Roofe eventuelt ville ha spilt, men det blir bare spekulasjoner i så fall. Jeg har god tro på at Roofe kan få en karriere a la Beckford. Det ville ha vært strålende for klubben.

Uansett tror jeg vel litt mer på u-landslagsledelsen enn på Josch.

Roofe er 23?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5181 på: Juli 19, 2016, 13:26:27 »
At Cook er meget god på SITT aldersnivå betyr ikke at han er bedre enn Roofe når man møter ch.ship-spillere i hverdagen. Ja, han har  10 U-landskamper de siste 2 sesonger. Hvis Cook var virkelig god så ville en av de store klubbene signert ham med bedre lønn enn B'mouth. Mulig han gikk til Bournemouth for å få spilletid i PL. Selvsagt ville fansen likt å beholde Cook, men jeg tviler på om det hadde vært riktig bruk av penger (avslå 7 mill og øke lønna drastisk). Dessuten: Hvis en spiller absolutt vil bort så blir det oftest slik.
« Siste redigering: Juli 19, 2016, 14:28:12 av Josch »

Lundewhites

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5182 på: Juli 19, 2016, 16:29:01 »
Bournemouth ligger i fosterstilling å gråter etter de ble lurt til å kjøpe bare brukbare Cook, når de kunne fått Roofe... VELDIG rart ikke en premier leauge klubb kastet seg over han! Når Roofe var på alderen til Cook og eldre så var han ikke i nærheten av stallen til WBA, han var lånt ut til storklubbene Víkingur Reykjavík, Northampton, Cheltenham og Colchester og spilte 19 kamper på 4 sesonger. Cook har jo bare blitt tatt ut til samtlige kamper på et av de mest talentfulle landslagene England har hatt i alderbestemte klasser de siste åra. Og selvfølgelig bare flaks at han ble kåret til det største talentet i Football leauge...... Ingen av de i England har peiling i forhold til Cellino eller Josch. Cellino er og et økonomisk talent av de sjeldne. Bare så synd at kun en håndfull her inne kan se dette. Og hver gang han han blir dømt for noe eller må inngå dyre forlik for å unngå å bli dømt for noe, så er det justismord. Klart han ikke mente å kjønnsdiskriminere Lucy. Alle de involverte i saken rottet seg mot han og han ble urettferdig behandlet IGJEN! Flere her inne skjønte dette med en gang.   
Når dette er sagt så er Roofe den av de nye spillerne jeg har mest tro på, men at han er bedre enn Cook.... tåpelig påstand!
Her er det Bournemouth som har gjort det klart beste kjøpet.. ikke Leeds!
For the sake of Leeds United he would break himself in two

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5183 på: Juli 19, 2016, 18:05:50 »
Cook ble kjøpt av  Bournemouth , og ikke av større klubber som Spurs, Everton, Chelsea, Liverpool, Aston Villa slik andre Leeds talenter har blitt (Lennon, Beckford, Danny  Rose, Kewell, Scott Carson, Delph). At man er talent betyr ikke at man er kjempegod NÃ…, men man KAN bli det. Jeg kan ta feil, men jeg tror alle de store klubbene har vurdert Cook og ikke kjøpt ham.

De som skryter Cook opp skyene (og fremstiller salget  som en stor tabbe) er de samme som er imot  Cellino. Dette henger sammen.

Dessuten: "talentfulle engelske landslag" har vi hørt om i 30-40 år nå. England vinner aldri noe  , så de kan ikke være så gode.
« Siste redigering: Juli 19, 2016, 18:10:05 av Josch »

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5184 på: Juli 19, 2016, 19:33:32 »
Cook ble kjøpt av  Bournemouth , og ikke av større klubber som Spurs, Everton, Chelsea, Liverpool, Aston Villa slik andre Leeds talenter har blitt (Lennon, Beckford, Danny  Rose, Kewell, Scott Carson, Delph). At man er talent betyr ikke at man er kjempegod NÃ…, men man KAN bli det. Jeg kan ta feil, men jeg tror alle de store klubbene har vurdert Cook og ikke kjøpt ham.

De som skryter Cook opp skyene (og fremstiller salget  som en stor tabbe) er de samme som er imot  Cellino. Dette henger sammen.

Dessuten: "talentfulle engelske landslag" har vi hørt om i 30-40 år nå. England vinner aldri noe  , så de kan ikke være så gode.

Det hadde sannsynligvis vært uklokt av Cook å gå til en av de største klubbene nå. I Bournemouth får han sannsynligvis bra med spilletid og kan utvikle seg videre under klubbens talentfulle og unge manager. I løpet av 2-3 år snappes han nok opp av en mye større klubb en Bournemouth.

Nei, A-laget til Enland har ikke mye å vise til på mange år, men Cook sitt lag ble vel Europamester nettopp?
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5185 på: Juli 19, 2016, 19:35:41 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Vi kommer sikkert til å "overleve" uten Cook i Leeds United.

Men hva er det de ansvarlige for u-landslagene i England ser i Cook som du ikke har fått med deg? Det er vel en grunn til at Cook spiller der og ikke Roofe?

Muligens er laget bedre besatt der Roofe eventuelt ville ha spilt, men det blir bare spekulasjoner i så fall. Jeg har god tro på at Roofe kan få en karriere a la Beckford. Det ville ha vært strålende for klubben.

Uansett tror jeg vel litt mer på u-landslagsledelsen enn på Josch.

Roofe er 23?

Akkurat, og hvilke landslag spilte Roofe på da han var 19?
« Siste redigering: Juli 19, 2016, 19:37:38 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

B_Ød

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5186 på: Juli 19, 2016, 19:44:51 »
Cook ble kjøpt av  Bournemouth , og ikke av større klubber som Spurs, Everton, Chelsea, Liverpool, Aston Villa slik andre Leeds talenter har blitt (Lennon, Beckford, Danny  Rose, Kewell, Scott Carson, Delph). At man er talent betyr ikke at man er kjempegod NÃ…, men man KAN bli det. Jeg kan ta feil, men jeg tror alle de store klubbene har vurdert Cook og ikke kjøpt ham.

De som skryter Cook opp skyene (og fremstiller salget  som en stor tabbe) er de samme som er imot  Cellino. Dette henger sammen.

Dessuten: "talentfulle engelske landslag" har vi hørt om i 30-40 år nå. England vinner aldri noe  , så de kan ikke være så gode.

Ikke alle, jeg er helt ok med salget av Cook, men ser gjerne nytt blod inn på eiersiden.
Ups & Ups!!

Josch

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5187 på: Juli 19, 2016, 19:54:38 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Vi kommer sikkert til å "overleve" uten Cook i Leeds United.

Men hva er det de ansvarlige for u-landslagene i England ser i Cook som du ikke har fått med deg? Det er vel en grunn til at Cook spiller der og ikke Roofe?

Muligens er laget bedre besatt der Roofe eventuelt ville ha spilt, men det blir bare spekulasjoner i så fall. Jeg har god tro på at Roofe kan få en karriere a la Beckford. Det ville ha vært strålende for klubben.

Uansett tror jeg vel litt mer på u-landslagsledelsen enn på Josch.

Roofe er 23?

Akkurat, og hvilke landslag spilte Roofe på da han var 19?
Hva  har det for betydning? Hva betyr Roofe's landslagskarriere fra yngre dager når vi skal vurdre de to opp mot hverandre idag.? Går det ikke an å bli god uten u-landskamper?

Jamie Vardy har null u-landskamper, men er likevel en toppspiller nå. Det finnes flere eks.  Det betyr ikke at Cook blir bedre enn Vardy selv om Cook er "stjerne"  på U-landslaget.
« Siste redigering: Juli 19, 2016, 20:01:36 av Josch »

Leedsfan

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5188 på: Juli 19, 2016, 20:01:22 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Vi kommer sikkert til å "overleve" uten Cook i Leeds United.

Men hva er det de ansvarlige for u-landslagene i England ser i Cook som du ikke har fått med deg? Det er vel en grunn til at Cook spiller der og ikke Roofe?

Muligens er laget bedre besatt der Roofe eventuelt ville ha spilt, men det blir bare spekulasjoner i så fall. Jeg har god tro på at Roofe kan få en karriere a la Beckford. Det ville ha vært strålende for klubben.

Uansett tror jeg vel litt mer på u-landslagsledelsen enn på Josch.

Roofe er 23?

Akkurat, og hvilke landslag spilte Roofe på da han var 19?

Hva slags argumentasjon er dette?

Et eksempel er jo Belgia som har to yngre ungdomslandslag i flere aldersgrupper, ett for de som er en viss alder og er gode nå og ett for de i samme alder, men som man tror kan blomstre senere. Roofe ser ut som en kar som blomstrer sent og han er ikke enestående!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: Hovedaksjonær: Massimo Cellino 5/4-14
« Svar #5189 på: Juli 19, 2016, 20:08:46 »
Hvordan er det mulig å vite at roofe er MYE bedre enn Cook? Er ikke han unproven på dette nivået?

Cook er god, høyt tempo og godt driv, fine pasninger.  Jeg mener han var savnet de kampene har var ute av laget siste sesong . Men han har noen begrensninger: hodespill , fysikk,  skudd (ikke målfarlig, bør ikke en "god spiller"  score mer?), uferdig taktisk. Sannsynligvis ville han blitt ENDA bedre kommende sesong. Det blir litt urettferdig å sammenlikne med  Lg1 , men av det lille jeg har sett av Roofe  så er han bedre på alle disse punktene. Han er et mer ferdig produkt. Men han spiller på en annen plass. Her har vi fått en bedre spiller inn enn det som går ut , for mindre penger.

Hadde ikke  Cook vært eget produkt så ville ikke kritikken vært hørbar i særlig grad.  Mye av dette er følelser.

"Skurken" Cellino selger "arvesølvet" Cook.: en perfekt story for noen.

Vi kommer sikkert til å "overleve" uten Cook i Leeds United.

Men hva er det de ansvarlige for u-landslagene i England ser i Cook som du ikke har fått med deg? Det er vel en grunn til at Cook spiller der og ikke Roofe?

Muligens er laget bedre besatt der Roofe eventuelt ville ha spilt, men det blir bare spekulasjoner i så fall. Jeg har god tro på at Roofe kan få en karriere a la Beckford. Det ville ha vært strålende for klubben.

Uansett tror jeg vel litt mer på u-landslagsledelsen enn på Josch.

Roofe er 23?

Akkurat, og hvilke landslag spilte Roofe på da han var 19?

Hva slags argumentasjon er dette?

Et eksempel er jo Belgia som har to yngre ungdomslandslag i flere aldersgrupper, ett for de som er en viss alder og er gode nå og ett for de i samme alder, men som man tror kan blomstre senere. Roofe ser ut som en kar som blomstrer sent og han er ikke enestående!

Som jeg nettopp skrev så har jeg god tro på at Roofe kan bli en viktig brikke i Leeds-laget, og det allerede denne sesongen. Forhåpentligvis vil utviklingen fortsette også framover.
Super Leeds since 1968