Skrevet av Emne: Ex-Spiller: Pontus Jansson  (Lest 264353 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #960 på: September 04, 2018, 18:21:31 »
TV4 intervju med Pontus - på BBCLeeds:

https://www.bbc.co.uk/programmes/p06k8nsn

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28966
  • Total likes: 2656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #961 på: September 05, 2018, 20:43:47 »
Adam Pope
@apopey
7 minutes ago
My Swedish colleague @oloflundh says Leeds United’s Pontus Jansson will captain Sweden  v Austria  in the friendly in Vienna (Thurs) #lufc
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #962 på: September 05, 2018, 21:05:06 »
Olof Lundh

Inte konstigt han ler. Pontus Jansson är lagkapten mot Österrike. Sveriges lag:
Nordfeldt (1:a halvlek), Johnsson (2:a)
Krafth - Jansson - Helander - Hult
Sema - Hiljemark - Svensson -… instagram.com/p/BnWsVsDFHGD/…

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #963 på: September 06, 2018, 23:08:20 »
Pontus Jansson announces he almost accepted stunning offer to join Krasnodar

Olly Dawes4 hours ago
Leeds United's Pontus Jansson has discussed the offer he received from Krasnodar.



Leeds United defender Pontus Jansson has told Fotbollskanalen in his native Sweden that he was very close to leaving the club to join FC Krasnodar this summer.


The Whites were mostly offloading dead wood this summer, in order to trim the squad for new boss Marcelo Bielsa, with the core of the side staying together after a disappointing season.

Leeds did though receive interest in Samu Saiz, and Expressen in Sweden recently claimed that defender Pontus Jansson had rejected a move away to Russian side Krasnodar.


Now, the defender has confirmed those reports, telling Fotbollskanalen that he weighed up the situation given that he is about to become a father again, but the on-field project with Leeds won out.

Jansson revealed that Krasnodar wanted him to replace compatriot Andreas Granqvist in defence, and offered him a huge contract which would have secured his future, but he simply couldn't leave Elland Road – even if was 'really close'.


“It just did not feel right,” said Jansson. “I'll be a daddy in a month so I weighed it up. Clearly there was a lot of money and it would have secured my future, but the sporting project with Leeds and (Marcelo) Bielsa and this outweighed it. But it was not an easy decision. Krasnodar really wanted to replace Granqvist with me. It was really close, I thought about it, but I did not feel right. I wanted to finish with Leeds. I had a heavy season with the team last year and I did not want to finish my love like that,” he added.


The money on offer to make the move to Krasnodar was seemingly out of this world, leaving the former Malmo and Torino man to seriously consider departing Elland Road for life-changing terms.

With Bielsa at the helm at Elland Road and promotion very much the target, any big-name Leeds player would have been mad to leave this past summer - and fan favourite Jansson has surely made the right decision in a sporting sense.

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28966
  • Total likes: 2656
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #964 på: September 06, 2018, 23:11:33 »
Pontus Jansson announces he almost accepted stunning offer to join Krasnodar

Olly Dawes4 hours ago
Leeds United's Pontus Jansson has discussed the offer he received from Krasnodar.
Broren Peters reaksjon til denne hitc-artikkelen

Peter Jansson
@pejansson

Replying to @HITCsport
Thats not correct. He was flattered but never considered leaving Leeds!
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #965 på: September 07, 2018, 09:07:11 »
Pontus Jansson announces he almost accepted stunning offer to join Krasnodar

Olly Dawes4 hours ago
Leeds United's Pontus Jansson has discussed the offer he received from Krasnodar.
Broren Peters reaksjon til denne hitc-artikkelen

Peter Jansson
@pejansson

Replying to @HITCsport
Thats not correct. He was flattered but never considered leaving Leeds!

....but his brother didn't answer my question! Did Leeds United accept the offer?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #966 på: September 07, 2018, 17:07:13 »
Pontus Jansson announces he almost accepted stunning offer to join Krasnodar

Olly Dawes4 hours ago
Leeds United's Pontus Jansson has discussed the offer he received from Krasnodar.
Broren Peters reaksjon til denne hitc-artikkelen

Peter Jansson
@pejansson

Replying to @HITCsport
Thats not correct. He was flattered but never considered leaving Leeds!

....but his brother didn't answer my question! Did Leeds United accept the offer?
Ja det er jo relevant selvfølgelig, hvis dette liksom skal være et prov på lojalitet. Noen kilder sier at klubben aksepterte, andre sier det motsatte.
Jon R.

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #967 på: September 09, 2018, 13:31:13 »
Aston Villa bør gå for Jansson, mener This is Futbol. Ja, selvfølgelig burde de det. Men at Jansson er så ute i kulda, som man hevder her er jo bare sprøyt. Fringe-player, liksom.
https://thisisfutbol.com/2018/09/blogs/championship/villa-should-swoop-for-jansson/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #968 på: September 09, 2018, 14:08:29 »
Hvis Pontus nesten aksepterte å gå til Krasnodar, ja da betyr det at Krasnodar har fått et bud akseptert av Leeds

RoarG

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #969 på: September 09, 2018, 14:21:57 »
Hvis Pontus nesten aksepterte å gå til Krasnodar, ja da betyr det at Krasnodar har fått et bud akseptert av Leeds
Godt det ikke ble noe av.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #970 på: September 09, 2018, 17:39:22 »
Angus Kinnear skriver i Middlesbrough-programmet:

"The commentary surrounding Leeds United's transfers since the end of last season has been focused on arrivals, but it is worth noting that the board dismissed or repelled a number of moves for our own prized assets, refusing to part with any player who we believed would be core to this campaign".
Super Leeds since 1968

Larsen.

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #971 på: September 10, 2018, 23:11:39 »
Pontus Jansson får virkelig gjennomgå på sosiale medier av svenskene etter det som blir karakterisert som en meget svak prestasjon mot Tyrkia i kveld. Gjerne han er lenger unna startoppstillingen enn vi tror.
Pride of Yorkshire

jackbauer68

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #972 på: September 10, 2018, 23:19:57 »
Pontus Jansson får virkelig gjennomgå på sosiale medier av svenskene etter det som blir karakterisert som en meget svak prestasjon mot Tyrkia i kveld. Gjerne han er lenger unna startoppstillingen enn vi tror.

Fryktelig elendig på siste målet i alle fall.

Cannavaro

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #973 på: September 10, 2018, 23:23:51 »
Pontus Jansson får virkelig gjennomgå på sosiale medier av svenskene etter det som blir karakterisert som en meget svak prestasjon mot Tyrkia i kveld. Gjerne han er lenger unna startoppstillingen enn vi tror.
Ja, etter det jeg så var Pontus nærmeste forsvarer på 2 av scoringene til Tyrkia, hvorav siste målet er han ikke nærme nok motstander for å gå i hodeduell og ballen stusses over ham og i mål.
MFLU - Miracles For Leeds United

Kickthemdown

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #974 på: September 11, 2018, 08:42:56 »
Pontus Jansson får virkelig gjennomgå på sosiale medier av svenskene etter det som blir karakterisert som en meget svak prestasjon mot Tyrkia i kveld. Gjerne han er lenger unna startoppstillingen enn vi tror.
Skjønner ikke hva som har skjedd med den aggressive gode Pontus Jansson. Lignet forferdelig på Victor Lindeløf i duellspillet i går og det er svakt. Dårlig på 2-2 og direkte skyld i 2-3 scoringen. Kan ikke bare Pontus bli Pontus igjen?  :-\

h.b

  • Gjest
Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #975 på: September 11, 2018, 08:46:46 »
Pontus Jansson får virkelig gjennomgå på sosiale medier av svenskene etter det som blir karakterisert som en meget svak prestasjon mot Tyrkia i kveld. Gjerne han er lenger unna startoppstillingen enn vi tror.
Skjønner ikke hva som har skjedd med den aggressive gode Pontus Jansson. Lignet forferdelig på Victor Lindeløf i duellspillet i går og det er svakt. Dårlig på 2-2 og direkte skyld i 2-3 scoringen. Kan ikke bare Pontus bli Pontus igjen?  :-\

Mangler antagelig den rette makker

Bjorn

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #976 på: September 11, 2018, 11:21:40 »
Pontus Jansson får virkelig gjennomgå på sosiale medier av svenskene etter det som blir karakterisert som en meget svak prestasjon mot Tyrkia i kveld. Gjerne han er lenger unna startoppstillingen enn vi tror.
Skjønner ikke hva som har skjedd med den aggressive gode Pontus Jansson. Lignet forferdelig på Victor Lindeløf i duellspillet i går og det er svakt. Dårlig på 2-2 og direkte skyld i 2-3 scoringen. Kan ikke bare Pontus bli Pontus igjen?  :-\

Mangler antagelig den rette makker

Spilte bra i første omgang. Tror han som resten av forsvaret led av at Tyrkerne var aggressive i angrepsspillet og resten av laget sviktet i å ta av presset fra midtbanen i slutten av andre omgang. Tyrkia var gode og kreative i sine angrep. Ikke overraskende at de fikk noen mål på sine sjanser. Synd for Sverige, men sånn ble det. Både Tyrkia og Sverige hadde gode muligheter til å score mer.
Marching On! 4276

Leedsfan

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #977 på: September 11, 2018, 12:36:37 »
Pontus Jansson får virkelig gjennomgå på sosiale medier av svenskene etter det som blir karakterisert som en meget svak prestasjon mot Tyrkia i kveld. Gjerne han er lenger unna startoppstillingen enn vi tror.
Skjønner ikke hva som har skjedd med den aggressive gode Pontus Jansson. Lignet forferdelig på Victor Lindeløf i duellspillet i går og det er svakt. Dårlig på 2-2 og direkte skyld i 2-3 scoringen. Kan ikke bare Pontus bli Pontus igjen?  :-\

Mangler antagelig den rette makker

Den var faktisk litt morsom:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hallgeir *

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #978 på: September 18, 2018, 23:45:19 »
Pontus kom litt sent igang  pga. internasjpnale kamper i sommer. Berardi tok hans plass og har vært glimrende inntil skaden satte han ut av laget.

Nå virker det som om Pontus har tatt nivået som kreves under Bielsa. Det er svært viktig at vi har et forsvar som er til å stole på, og når Gaetano er tilbake, har vi i alle fall tre meget habile stoppere.
« Siste redigering: September 18, 2018, 23:47:15 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #979 på: September 19, 2018, 00:17:06 »
Pontus mot Preston

Lufcdata

Pontus Jansson vs. Preston:

79% pass accuracy
69 touches
48 passes
7 aerial duels won
5 interceptions
5 clearances
2 tackles won
2 take-ons
1 blocked shot

An extremely classy performance from Pontus tonight. Virtually hoovered up any signs of danger throughout.  #LUFC

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

B_Ød

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #980 på: September 19, 2018, 08:05:13 »
meget bra kamp!
Ups & Ups!!

roaldv

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #981 på: September 19, 2018, 08:43:28 »
Kan vanskelig se at en friskmeldt Berardi kan gå rett inn på laget nå, selv om han har vært enormt god i høst. En euforisk situasjon å være i, med tanke på de svake prestasjonene fra akkurat de samme spillerne i fjoråret! Tar et lite forbehold om at Preston truet stopperne våre svært lite i går, med unntak av de første fem-seks minuttene.

Eriksen55

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #982 på: September 19, 2018, 09:00:32 »
Blir en tøff og sunn fight!

Tror Berardi verdsettes høyt av Bielsa og jeg blir ikke overrasket om han går rett inn på laget. Hvem som da må ut blir spennende!

Tror fort Pontus kan surne om han ikke får spille. Pr.nå ser jeg på Berardi som nummer 1, Pontus 2 med Cooper rett bak.

Killa

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #983 på: September 19, 2018, 09:07:13 »
Blir en tøff og sunn fight!

Tror Berardi verdsettes høyt av Bielsa og jeg blir ikke overrasket om han går rett inn på laget. Hvem som da må ut blir spennende!

Tror fort Pontus kan surne om han ikke får spille. Pr.nå ser jeg på Berardi som nummer 1, Pontus 2 med Cooper rett bak.

Pontus var helt outstanding i går, litt av et sjeldent luksusproblem i Leeds at vi har en mann "for mye" når det gjelder gode midtstoppere! Vanskelig å sette ut Cooper også når Berra er tilbake - men dette "problemet" kan jo fort løse seg selv også når det kommer skader, suspensjoner eller formsvikt utover sesongen.

Kato

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #984 på: September 19, 2018, 09:09:05 »
Blir en tøff og sunn fight!

Tror Berardi verdsettes høyt av Bielsa og jeg blir ikke overrasket om han går rett inn på laget. Hvem som da må ut blir spennende!

Tror fort Pontus kan surne om han ikke får spille. Pr.nå ser jeg på Berardi som nummer 1, Pontus 2 med Cooper rett bak.

Klubbens beste stopperpar spilte i går er mitt syn på saken.
 

HåvardK

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #985 på: September 19, 2018, 10:20:22 »
Enorm i går, også da han gikk fremover i banen. Var heller ikke langt unna å kopiere målet til Cooper på corner. La oss håpe det varer; har ikke sett ham så god siden 16-17-sesongen.

Promotion 2010

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #986 på: September 19, 2018, 10:55:48 »
Blir en tøff og sunn fight!

Tror Berardi verdsettes høyt av Bielsa og jeg blir ikke overrasket om han går rett inn på laget. Hvem som da må ut blir spennende!

Tror fort Pontus kan surne om han ikke får spille. Pr.nå ser jeg på Berardi som nummer 1, Pontus 2 med Cooper rett bak.

Klubbens beste stopperpar spilte i går er mitt syn på saken.

Helt enig!

Og fantastisk å ha en Berardi lurende i bakgrunnen.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Bromancer

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #987 på: September 19, 2018, 11:37:19 »
Blir en tøff og sunn fight!

Tror Berardi verdsettes høyt av Bielsa og jeg blir ikke overrasket om han går rett inn på laget. Hvem som da må ut blir spennende!

Tror fort Pontus kan surne om han ikke får spille. Pr.nå ser jeg på Berardi som nummer 1, Pontus 2 med Cooper rett bak.

Klubbens beste stopperpar spilte i går er mitt syn på saken.

Tiltredes!

Carl Fisker

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #988 på: September 19, 2018, 11:57:47 »
Bielsa hadde rett da han sa at det ikke var behov for å hente inn enda en midtstopper. Vi har tre med høy kvalitet.

Killa

Sv: Spiller: Pontus Jansson
« Svar #989 på: September 19, 2018, 12:20:36 »
Bielsa hadde rett da han sa at det ikke var behov for å hente inn enda en midtstopper. Vi har tre med høy kvalitet.

Mjææaaa.... Nå er Shaugnessy som 4. valg skadet (og kanskje ikke helt god nok heller?) - og Berardi er skadet. Hva hvis en av de to som spilte i går hadde røket på et rødt kort f.eks.? Eller en hamstringskade  med 6-8 uker borte?
Jeg bare spør...Ayling har jo vikariert i midten men uten særlig hell synes jeg.
Hadde gjerne tatt i mot en stopper til.