Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 333457 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #180 på: Februar 02, 2012, 12:17:57 »
Vi må få inn en som kan organisering, og som får inn en entusiastisk spillestill. Han har i utgangspunktet en stor stall, og bør kunne greie å sette opp en slagkraftig enhet med dem. Han må være tydelig overfor spillerne hva han forventer av dem, og han må behandle alle rettferdig. Utfrysing av spillere må ikke forekomme. Er en spiller ikke god nok, eller yter nok, må manageren si det i klartekst, men med medfølelse.

Klubbens nye manager utenfor klubben må hentes utenfra. Han kan se på spillergruppa med nye, friske øyne. Spillerne vil måtte vise at de duger for den nye mannen. Tidligere meritter slettes. Alle begynner på 0. Alle har like stor sjanse til å få spille.

Redfearn gjør tydeligvis en utmerket jobb med de unge spillerne, og jeg synes at han skal få fortsette med å utvikle talenter for klubben. Ikke fjern mannen fra den jobben han skjøtter så bra!

Spillere som ikke yter 100% har en tendens å senke andre ned på sitt nivå. Slike må bort ASAP. Løs dem fra kontraktene umiddelbart. Det får så være at klubben må betale kompensasjon. Det vil lønne seg i det lange løp å ha en godt drillet spillergruppe fremfor å fø på daukjøtt.

Stallen bør ikke inneholde flere enn 22 spillere. Blir viktige spillere skadd, eller solgt, må han kunne finne en like god erstatter på enten lån eller ved kjøp. Ã… bruke transfervinduene til å låne en mengde backup-spillere er bare bortkastet.

Lån må som hovedregel ikke forekomme. Her må styret være mye mer restriktive enn hva de har vært til nå. Unntaket er lån som går over hele sesongen. En slik spiller er tydeligvis tiltenkt en viktig rolle i laget (eks. Doyle fra Coventry 2009/2010). Et annet unntak er kortidslån for å dekke opp for akutte skader (f.eks. på keepere). Disse lånene må avsluttes så snart den skadde spilleren er tilbake i trening.

Leeds bør ha som politikk å la minst 1, helst 2, spillere fra juniorlaget bli tatt opp i stallen foran hver sesong, gjerne som backup-spillere, fremfor å hente slike utenfor klubbens rekker. Disse må få sjansen før han signerer nok en backup-spiller på lån.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

B_Ød

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #181 på: Februar 02, 2012, 12:31:58 »
Vi må få inn en som kan organisering, og som får inn en entusiastisk spillestill. Han har i utgangspunktet en stor stall, og bør kunne greie å sette opp en slagkraftig enhet med dem. Han må være tydelig overfor spillerne hva han forventer av dem, og han må behandle alle rettferdig. Utfrysing av spillere må ikke forekomme. Er en spiller ikke god nok, eller yter nok, må manageren si det i klartekst, men med medfølelse.

Klubbens nye manager utenfor klubben må hentes utenfra. Han kan se på spillergruppa med nye, friske øyne. Spillerne vil måtte vise at de duger for den nye mannen. Tidligere meritter slettes. Alle begynner på 0. Alle har like stor sjanse til å få spille.

Redfearn gjør tydeligvis en utmerket jobb med de unge spillerne, og jeg synes at han skal få fortsette med å utvikle talenter for klubben. Ikke fjern mannen fra den jobben han skjøtter så bra!

Spillere som ikke yter 100% har en tendens å senke andre ned på sitt nivå. Slike må bort ASAP. Løs dem fra kontraktene umiddelbart. Det får så være at klubben må betale kompensasjon. Det vil lønne seg i det lange løp å ha en godt drillet spillergruppe fremfor å fø på daukjøtt.

Stallen bør ikke inneholde flere enn 22 spillere. Blir viktige spillere skadd, eller solgt, må han kunne finne en like god erstatter på enten lån eller ved kjøp. Ã… bruke transfervinduene til å låne en mengde backup-spillere er bare bortkastet.

Lån må som hovedregel ikke forekomme. Her må styret være mye mer restriktive enn hva de har vært til nå. Unntaket er lån som går over hele sesongen. En slik spiller er tydeligvis tiltenkt en viktig rolle i laget (eks. Doyle fra Coventry 2009/2010). Et annet unntak er kortidslån for å dekke opp for akutte skader (f.eks. på keepere). Disse lånene må avsluttes så snart den skadde spilleren er tilbake i trening.

Leeds bør ha som politikk å la minst 1, helst 2, spillere fra juniorlaget bli tatt opp i stallen foran hver sesong, gjerne som backup-spillere, fremfor å hente slike utenfor klubbens rekker. Disse må få sjansen før han signerer nok en backup-spiller på lån.
flott innspill, men jeg er redd verden ikke er så rosenrød, We Are tross alt Leeds og.. tja..trenger jeg si mer?
Ups & Ups!!

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #182 på: Februar 02, 2012, 12:34:51 »
Og vi har en mann med i dansen, Paul Ince:

http://www.sportinglife.com/football/news/story_get.cgi?STORY_NAME=soccer/12/02/02/manual_095552.html&TEAMHD=soccer&BID=165
I tillegg til Ince har også McAllister, Bruce, DiMatteo, Radebe og Strachan og Warnock blitt linket. Mourinho glimrer med sitt fravær.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Blank_File

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #183 på: Februar 02, 2012, 12:36:42 »
Warnock hinter til at han er klar over at jobben er ledig nå.  :o

http://www.sportsvibe.co.uk/news/football/warnock-interested-in-becoming-leeds-manager-15118/?

lojosang

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #184 på: Februar 02, 2012, 12:46:03 »
Warnock har fått til mye, ingel tvil om det. Men i de siste klubbene hns har det vel gått plenty med peng også? QPR er søkkrike, men CP og Sheff U ligger med finansielt brukket rygg. Sistnevnte i hvert fall må vel flere andre dele ansvar for. Blant annet Blackwell.

Hvordan har han gjort det med mer beskjeden pengebruk? Noen som har oversikt?

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #185 på: Februar 02, 2012, 12:48:11 »
Yeboahs vitne

Jon R

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #186 på: Februar 02, 2012, 12:58:47 »
Vi må få inn en som kan organisering, og som får inn en entusiastisk spillestill. Han har i utgangspunktet en stor stall, og bør kunne greie å sette opp en slagkraftig enhet med dem. Han må være tydelig overfor spillerne hva han forventer av dem, og han må behandle alle rettferdig. Utfrysing av spillere må ikke forekomme. Er en spiller ikke god nok, eller yter nok, må manageren si det i klartekst, men med medfølelse.

Klubbens nye manager utenfor klubben må hentes utenfra. Han kan se på spillergruppa med nye, friske øyne. Spillerne vil måtte vise at de duger for den nye mannen. Tidligere meritter slettes. Alle begynner på 0. Alle har like stor sjanse til å få spille.

Redfearn gjør tydeligvis en utmerket jobb med de unge spillerne, og jeg synes at han skal få fortsette med å utvikle talenter for klubben. Ikke fjern mannen fra den jobben han skjøtter så bra!

Spillere som ikke yter 100% har en tendens å senke andre ned på sitt nivå. Slike må bort ASAP. Løs dem fra kontraktene umiddelbart. Det får så være at klubben må betale kompensasjon. Det vil lønne seg i det lange løp å ha en godt drillet spillergruppe fremfor å fø på daukjøtt.

Stallen bør ikke inneholde flere enn 22 spillere. Blir viktige spillere skadd, eller solgt, må han kunne finne en like god erstatter på enten lån eller ved kjøp. Ã… bruke transfervinduene til å låne en mengde backup-spillere er bare bortkastet.

Lån må som hovedregel ikke forekomme. Her må styret være mye mer restriktive enn hva de har vært til nå. Unntaket er lån som går over hele sesongen. En slik spiller er tydeligvis tiltenkt en viktig rolle i laget (eks. Doyle fra Coventry 2009/2010). Et annet unntak er kortidslån for å dekke opp for akutte skader (f.eks. på keepere). Disse lånene må avsluttes så snart den skadde spilleren er tilbake i trening.

Leeds bør ha som politikk å la minst 1, helst 2, spillere fra juniorlaget bli tatt opp i stallen foran hver sesong, gjerne som backup-spillere, fremfor å hente slike utenfor klubbens rekker. Disse må få sjansen før han signerer nok en backup-spiller på lån.

Flotte visjoner, Roar.  :)

Dette er vel fra "Hvordan bygge en fotballklubb og fotballag:Best praksis i et kort- og langsiktig perpektiv" boken, om jeg ikke tar feil?
Jon R.

Cherry

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #187 på: Februar 02, 2012, 13:00:32 »
Håper virkelig ALLE får lov til å stille med blanke ark!!!
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #188 på: Februar 02, 2012, 13:00:50 »
Paul Ince ville vært et grusomt valg synes jeg, nesten like ille som Roy Keane og Graeme Souness.... :o!!! Warnock har gjort sine ting bra og fått lag opp fra championship så det er intet å utsette på CVen hans.

Hvorvidt han har klart seg med lite ressurser vet jeg lite om, det er vel få managere som har klart å være i toppen uten midler. Det finnes eksempler på de som har greid det en stund; Allardyce gjorde vel dette ok i Bolton, og Curbushley i Charlton etter det jeg har forstått.

Warnock hadde penger i QPR, men klarte ikke å levere de store resultatene i PL. Han er ansett som en tøffing, kanskje trenger vi det nå? Ville vært spennende å se om han hadde gått overens med den såkalte geitebukken. Eddie Gray vil ha en ung manager uten at jeg tok meg tid tikl å lese nøye hans begrunnelse.
Yeboahs vitne

B_Ød

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #189 på: Februar 02, 2012, 13:04:06 »
Nå er vel ikke pengene noe problem i Leeds, så det bør hvertfall ikke skorte der.
Ups & Ups!!

Jon R

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #190 på: Februar 02, 2012, 13:05:32 »
Warnock har fått til mye, ingel tvil om det. Men i de siste klubbene hns har det vel gått plenty med peng også? QPR er søkkrike, men CP og Sheff U ligger med finansielt brukket rygg. Sistnevnte i hvert fall må vel flere andre dele ansvar for. Blant annet Blackwell.

Hvordan har han gjort det med mer beskjeden pengebruk? Noen som har oversikt?

-LeifO

Moderatortroll.


Warnock fikk QPR opp med overraskende få ressurser, etter mitt syn. Selv om en av verdens rikeste menn eier klubben, praktiserer han "stram glidelås på lommeboken" prinsippet.

Jeg vil helt klart hevde at Warnock fikset opprykk uten å "kjøpe"seg til det. Når det så heller ikke ble forsterket i vesentlig grad da opprykket var et faktum, lå det i sakens natur at QPR ville få det tøft.
Jon R.

Andersen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #191 på: Februar 02, 2012, 13:06:52 »
Vil ikke ha Macca, Bruce, Ince, vil ha en manager som kan lufte ut det som er igjen av SG team i gangene på ER . Som er fast i sitt mønster , som har virket i andre klubber, som det oser respekt av , EN som hvet hvem som er sjefen , OG ikke være såkallt en av gutta på laget.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #192 på: Februar 02, 2012, 13:14:14 »
Vil ikke ha Macca, Bruce, Ince, vil ha en manager som kan lufte ut det som er igjen av SG team i gangene på ER . Som er fast i sitt mønster , som har virket i andre klubber, som det oser respekt av , EN som hvet hvem som er sjefen , OG ikke være såkallt en av gutta på laget.






Thumbs up!!!!!
Yeboahs vitne

B_Ød

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #193 på: Februar 02, 2012, 13:30:06 »
Vil ikke ha Macca, Bruce, Ince, vil ha en manager som kan lufte ut det som er igjen av SG team i gangene på ER . Som er fast i sitt mønster , som har virket i andre klubber, som det oser respekt av , EN som hvet hvem som er sjefen , OG ikke være såkallt en av gutta på laget.






Thumbs up!!!!!
og som taler "the chairman" midt imot, når det er påkrevd.  ;)
Ups & Ups!!

B_Ød

Ups & Ups!!

Runar

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #195 på: Februar 02, 2012, 13:54:23 »
Warnock er intet godt valg for en klubb som ønsker suksess. Det er bare å se på hans CV. Flere nevner at han har rykket opp med lag, noe som sikkert er riktig, men såvidt jeg kjenner til så faller laget og klubbene mer eller mindre sammen korttid etter på.

En fotballklubb er/skal være en institusjon dermed MÃ… klubben ha et langsiktig ledelsesperspektiv, et langsiktig sportsligperspektiv og kortsiktige planer som skal bidra til at de langsiktige målsetningene kan nåes.

Om Warnock innehar kvaliteter til å balansere klubben å dra den i riktig retning er jeg i stor tvil om.

Problemet i Leeds er ikke bare manageren/spilleren, det er mangel på kompetanse og nysgjerrigeheten til hva som skal til for å bli suksessfull.

Vi er som en alkis som sitter på pub å snakker om den gangen han skal bli avholdsmann.
 

kalle_92

  • Gjest
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #196 på: Februar 02, 2012, 13:55:47 »
NEI TIL INCE!!

Leedsfan

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #197 på: Februar 02, 2012, 13:57:13 »
Warnock er intet godt valg for en klubb som ønsker suksess. Det er bare å se på hans CV. Flere nevner at han har rykket opp med lag, noe som sikkert er riktig, men såvidt jeg kjenner til så faller laget og klubbene mer eller mindre sammen korttid etter på.

En fotballklubb er/skal være en institusjon dermed MÃ… klubben ha et langsiktig ledelsesperspektiv, et langsiktig sportsligperspektiv og kortsiktige planer som skal bidra til at de langsiktige målsetningene kan nåes.

Om Warnock innehar kvaliteter til å balansere klubben å dra den i riktig retning er jeg i stor tvil om.

Problemet i Leeds er ikke bare manageren/spilleren, det er mangel på kompetanse og nysgjerrigeheten til hva som skal til for å bli suksessfull.

Vi er som en alkis som sitter på pub å snakker om den gangen han skal bli avholdsmann.

Spot On, men har vi tid til den "rette måten"?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Blank_File

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #198 på: Februar 02, 2012, 14:05:21 »
Jeg er også litt i tvil om vi har tid til å komme oss opp på den "rette måten" som Leedsfan nevner. Tror vi skal bare prøve å komme oss opp, håpe at vi overlever for så å bygge klubb for alvor. Er mer redd for hva som kan skje hvis vi blir liggende i denne divisjonen for lenge.

Leedsfan

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #199 på: Februar 02, 2012, 14:09:54 »
Jeg er også litt i tvil om vi har tid til å komme oss opp på den "rette måten" som Leedsfan nevner. Tror vi skal bare prøve å komme oss opp, håpe at vi overlever for så å bygge klubb for alvor. Er mer redd for hva som kan skje hvis vi blir liggende i denne divisjonen for lenge.

Hear hear, men ja takk begge deler...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Kato

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #200 på: Februar 02, 2012, 14:10:26 »
Når man ser hva Paul Ince har av resultater som manager... Hold oss for all del unna ham.
 

rogak

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #201 på: Februar 02, 2012, 14:18:44 »
Lee Clark fra Huddersfield er mest aktuell, ifølge Dan Roan i BBC. Ikke dumt....
http://whatculture.com/sport/ken-bates-wants-lee-clark-as-leeds-united-manager.php
MOT

B_Ød

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #202 på: Februar 02, 2012, 14:19:09 »
Når man ser hva Paul Ince har av resultater som manager... Hold oss for all del unna ham.
hear hear!
Ups & Ups!!

Runar

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #203 på: Februar 02, 2012, 14:28:37 »
Vet ikke hva "den rette" måten dere mener er.

Klart at det er viktig for Leeds å komme seg opp så kjapt så mulig, ref mitt sitat om kortsiktige vurderinger for å nå langsiktige mål.

Men med den jojo effekten man opplever i dagens fotball er det ikke noe automatikk i noe som helst - derfor kan man ikke skille mellom å bygge klubb og rykke opp. Det ene utelukekr ikke nødvendigvis det andre.

Når jeg etterlyser kompetanse er et fordi jeg tror at mer kompetanse vil gi bedre avkastning for Leeds og Warnock har aldri demonstrert noen form for kompetanse som jeg er på jakt etter i dagens Leeds.

Når klubben er så skjør er det desto viktigere at manageren har kompetanse utover det å kjefte, drikke og si f**k off til dommeren.
 

7_lorimer

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #204 på: Februar 02, 2012, 14:30:55 »
Jeg respekterer at Ken Bates er sjefen og som trekker i managertrådene :

Det bør bli en som
har hjertet i Leeds United AFC
ikke skal ha høy lønn
respekterer synspunktene til KB
gjør mye av det KB ønsker, men samtidig finner på en del lure ting i tillegg
hva med Joe Jordan som manager hvis velger sitt eget team
KJEMI fra topp til bunn i klubben samt kontituitet er avgjørende. Man må legge kortsiktige og langsiktige planer som får alle til å tro på. Slik bl.a Stoke og Norwich og Swansea ser ut til å ha gjort med små midler = Ken Bates  8)
[/list]
[/list]
[/list]
Siden 1975

Masinga

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #205 på: Februar 02, 2012, 14:32:31 »
Er Warnock Englands svar på Tom Nordlie?
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #206 på: Februar 02, 2012, 14:36:36 »
Lee Clark fra Huddersfield er mest aktuell, ifølge Dan Roan i BBC. Ikke dumt....
http://whatculture.com/sport/ken-bates-wants-lee-clark-as-leeds-united-manager.php


Oddsene er også slashet fra 25 til 5 i øyeblikket etter den nyheten. Lee Clark har fått til mye bra i Huddersfield, men han er jo blant de unge og urutinerte, da, i likhet med Grayson, Macca, Wise osv.

Likevel er han en av mine tre ønsker i lag med Ray Wilkins og Neil Warnock.
Marching on together!

sveifors

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #207 på: Februar 02, 2012, 14:41:29 »
Lee Clark fra Huddersfield er mest aktuell, ifølge Dan Roan i BBC. Ikke dumt....
http://whatculture.com/sport/ken-bates-wants-lee-clark-as-leeds-united-manager.php


.....minuset med ham er at han har brukt enormt med penger i Huddersfield uten å få opprykk
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

sveifors

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #208 på: Februar 02, 2012, 14:42:46 »
Når man ser hva Paul Ince har av resultater som manager... Hold oss for all del unna ham.
hear hear!

Paul Ince, Steve Bruce, Roy Keane , noen av disse vil være en pine.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #209 på: Februar 02, 2012, 14:49:29 »
Håper virkelig ALLE får lov til å stille med blanke ark!!!
Det må de få lov til. Alle som vil og kan bidra, må få lov til det. Vi kan ikke fortsette med Graysons "bruk og kast"-mentalitet. Finn ut hvem som holder mål, og løs de som ikke gjør det fra kontraktene sine. Men alle må få vite kriteriene for hvordan man bidrar i Leeds før man sender noen på dør. Alle må få en sjanse. I og for seg får man blåse i opprykket denne sesongen. La laget få sette seg, la spillerne få oppleve trygghet i å tilhøre et kollektiv. Men de må bidra 100%. Ikke noe sosial loffing, takk.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020