Skrevet av Emne: Hvem blir ny manager/coach i Leeds United?  (Lest 334002 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lojosang

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #510 på: Februar 09, 2012, 00:12:15 »
Jeg bryr meg katten om hvem som styrer skuta så lenge vi vinner matcher

Katten fra Anfield?

Premier League-erfaring der!
- Leif Olav

Masinga

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #511 på: Februar 09, 2012, 09:38:33 »
Tror en del folk her på forumet lever i sin egen boble. Det nevnes bigshots i hytt og pine. Toppen er Fabio Capello! Det er lov til å drømme, det er lov til å tenke det, men derfra til å lansere Capello og andre med 50 - 60 mill. i årslønn er så langt fra virkeligheten man kan komme! Det er Ken Bates som ansetter. Hvis man leser hva Bates sier, får vi høre om budsjett, begrenset med midler til innkjøp, begrenset med midler til spillerlønninger (dog nesten tre ganger av hva Reading har!) osv.

Bates vil ha oss opp i Premier League ved å ta en Blackpool. Det innebærer at Leeds ikke kan kjøpe ferdig utviklete spillere. Man må utvikle selv. Og få spillerne til å fungere sammen. Hvem egner seg best her? Svennis? Capello? Warnock? Redfearn?

Det er ikke gull alt som glimrer, sier et gammelt jungelord. Du verden hvilken aktualitet det visdomsordet har i dagens verden! Også i fotballen.

Neil Redfearns navn lyser ikke på fotballhimmelen, til tross for at han står med 790 kamper i the Football League. Det er faktisk det 5. høyeste antall kamper gjennom alle tider. Men en lang karriere som fotballspiller teller lite når man er manager. Basis for en manager er hvor god du er på taktikk, trening, motivasjon og utvikling av spillere. På akademiet har Redfearn vist utmerkete ferdigheter. Jeg ser ikke bort fra at det kan holde på et høyere nivå.

Inntil videre må vi belage oss på en umerittert manager mer enn et navn på kjendishimmelen. Og den kandidaten som snakker høyt om kjøp av spillere, får neppe jobben.
« Siste redigering: Februar 09, 2012, 09:42:05 av Masinga »
Masinga, medl.nr. 1250

B_Ød

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #512 på: Februar 09, 2012, 09:43:57 »
Tror en del folk her på forumet lever i sin egen boble. Det nevnes bigshots i hytt og pine. Toppen er Fabio Capello! Det er lov til å drømme, det er lov til å tenke det, men derfra til å lansere Capello og andre med 50 - 60 mill. i årslønn er så langt fra virkeligheten man kan komme! Det er Ken Bates som ansetter. Hvis man leser hva Bates sier, får vi høre om budsjett, begrenset med midler til innkjøp, begrenset med midler til spillerlønninger (dog nesten tre ganger av hva Reading har!) osv.

Bates vil ha oss opp i Premier League ved å ta en Blackpool. Det innebærer at Leeds ikke kan kjøpe ferdig utviklete spillere. Man må utvikle selv. Og få spillerne til å fungere sammen. Hvem egner seg best her? Svennis? Capello? Warnock? Redfearn?

Det er ikke gull alt som glimrer, sier et gammelt jungelord. Du verden hvilken aktualitet det visdomsordet har i dagens verden! Også i fotballen.

Neil Redfearns navn lyser ikke på fotballhimmelen, til tross for at han står med 790 kamper i the Football League. Det er faktisk det 5. høyeste antall kamper gjennom alle tider. Men en lang karriere som fotballspiller teller lite når man er manager. Basis for en manager er hvor god du er på taktikk, trening, motivasjon og utvikling av spillere. På akademiet har Redfearn vist utmerkete ferdigheter. Jeg ser ikke bort fra at det kan holde på et høyere nivå.

Inntil videre må vi belage oss på en umerittert manager mer enn et navn på kjendishimmelen. Og den kandidaten som snakker høyt om kjøp av spillere, får neppe jobben.
Høres fornuftig og rimelig ut dette.
Ups & Ups!!

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #513 på: Februar 09, 2012, 11:19:28 »
790 kamper høres imponerende ut. Hvor mange spilte han fra start? Kom han inn som innbytter i 750 av dem? Hvordan gjorde lagene hans det med han på banen? Utmerket han seg, med stadige MOM/POM-awards, eller var han en anynom sliter som gjorde jobben?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kongsmo

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #514 på: Februar 09, 2012, 13:20:43 »
790 kamper høres imponerende ut. Hvor mange spilte han fra start? Kom han inn som innbytter i 750 av dem? Hvordan gjorde lagene hans det med han på banen? Utmerket han seg, med stadige MOM/POM-awards, eller var han en anynom sliter som gjorde jobben?

hehe, mye fakta du er ute etter her  ;D
men trenger vel ikke å ha så mye å si iforhold til hans manger kvaliteter  :)
"SNIFFER"

MacMurder

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #515 på: Februar 09, 2012, 13:21:05 »
Neil Redfearn var vel en typisk midtbanekriger og var så vidt jeg husker også linket til Leeds i sine glansdager.

http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Redfearn

LeifMorten

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #516 på: Februar 09, 2012, 13:26:51 »
Neil Redfearn var vel en typisk midtbanekriger og var så vidt jeg husker også linket til Leeds i sine glansdager.

http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Redfearn
Ser at han har spilt for en rekke storklubber... ;D
 

kongsmo

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #517 på: Februar 09, 2012, 13:32:34 »
han har det virkelig travelt om dagen han  ;D

Neil David Redfearn (born 20 June 1965) is an English former footballer and manager who is currently under-18s coach, reserve team manager and caretaker manager at Leeds United
"SNIFFER"

Masinga

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #518 på: Februar 09, 2012, 14:05:53 »
790 kamper høres imponerende ut. Hvor mange spilte han fra start? Kom han inn som innbytter i 750 av dem? Hvordan gjorde lagene hans det med han på banen? Utmerket han seg, med stadige MOM/POM-awards, eller var han en anynom sliter som gjorde jobben?
Det er vel ikke så vesentlig bortsett fra at han har et visst kjennskap til gamet?
Masinga, medl.nr. 1250

Tjalla

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #519 på: Februar 09, 2012, 14:37:39 »
Neil Redfearn var vel en typisk midtbanekriger og var så vidt jeg husker også linket til Leeds i sine glansdager.

http://en.wikipedia.org/wiki/Neil_Redfearn

Håper han bedrer seiersprosenten sin som manager i løpet av de 4 matchene han i hvertfall får for Leeds.
Hvorfor finnes det ikke refill til bananer?

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #520 på: Februar 09, 2012, 14:55:31 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_it_s_looking_like_redfearn_will_get_whites_shot_matteo_1_4231341

Interessant lesning og hvordan Matteo ser på dette med ny manager osv. Han hadde faktisk forventet en rask beslutning i og med at SG sin avgang ikke kom overraskende. Matteo forventet at det stod navn på blokka nærmest klare til å overta.

Matteo kritiserer ikke Redfearn, men jeg synes jeg mellom linjene kan tolke skepsis til om han kan takle presset Leeds Uniteds sin manager vil være under fremover i kravet om å nå Play Off plass. Matteo synes klubben burde avgjøre saken raskt og egentlig tror jeg at han mener vi burde fått inn en manager med ryggrad, erfaring og bedre CV enn NR.

Hva hvis dette mislykkes liksom...?? Hva sier fansen da??? Det blir huskestue hvis "the rest of the season drifts away....!!" Dominic trekker frem QPR som eksempel når Warnock ble vist døra. Ny manager ble hentet inn innenfor overgangsvinduet slik at han fikk sjanse til å skaffe seg spillere...... :(!!!

Ja, ja, vi får bare håpe at dette går bra og at det bor mer i NR enn vi aner dersom han får jobben!!
Yeboahs vitne

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #521 på: Februar 09, 2012, 14:58:55 »
Matteo kunne jo tatt over : )
Pontus ❤

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #522 på: Februar 09, 2012, 18:11:32 »
Kunne jo ha skrevet dette selv. Enig med Dom i alt.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Andersen

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #523 på: Februar 09, 2012, 18:16:05 »
KB gjør alt for å spare penger , denne sesongen også.

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #524 på: Februar 09, 2012, 18:47:30 »
KB gjør alt for å spare penger , denne sesongen også.
Han må vel betale kompensasjon til Grayson. Nok et sparetiltak?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Kato

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #525 på: Februar 09, 2012, 20:11:56 »
Redfearn er billigst, så Redfearn får jobben. Dessverre.
 

Masinga

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #526 på: Februar 09, 2012, 23:04:39 »
Hvis ikke Redfearn lykkes i de kommende kampene, tror jeg Bates & Co. har en plan B. Såpass må vi kunne forvente av våre venner i administrasjonen. Jeg tror de er i stand til å vurdere situasjonen fortløpende. Så lenge Redfearn sier og gjør de rette tingene, lar de ham få muligheten en stund til.

Ut fra intervjuet med Bates i forrige uke (eller når det var), virker det som ambisjonen hans er å gjøre som Blackpool; rykke opp i PL med så lite midler som mulig. Men det ønsket deler han sikkert med mange andre klubber. Blackpool, ja. Grayson kom jo fra jobben i Blackpool. Kanskje sikler Bates etter Ian Holloway? Ser ikke bort fra at Bates og Holloway deler den samme bisarre form for humor. Det kunne i grunnen blitt riktig moro på Elland Road, i hvert en periode.

Men, men. Imens får vi dyrke misnøyen litt mer...
Masinga, medl.nr. 1250

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28970
  • Total likes: 2658
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #527 på: Februar 09, 2012, 23:05:57 »
Nytt spennende (?) navn har lekket ut blant kandidatene som har søkt om jobben, eks-Chelsea Albert 'Chapi' Ferrer (har bl.a. trent Vitesse).

Sitat
GuillemBalagueGuillem Balague
I heard that Chapi Ferrer is in the list for the next manager at Leeds. Promising relationship: Historical club and young ambitious manager!
Her er et intervju med ham (om fotballfilosifi etc)

http://www.guillembalague.com/interview_desp.php?titulo=Albert%20Ferrer%20on%20tactics,%20coaching%20and%20management..&id=43

« Siste redigering: Februar 09, 2012, 23:14:28 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

p0ndus

  • Gjest
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #528 på: Februar 09, 2012, 23:11:10 »
Hvis ikke Redfearn lykkes i de kommende kampene, tror jeg Bates & Co. har en plan B. Såpass må vi kunne forvente av våre venner i administrasjonen. Jeg tror de er i stand til å vurdere situasjonen fortløpende. Så lenge Redfearn sier og gjør de rette tingene, lar de ham få muligheten en stund til.

Ut fra intervjuet med Bates i forrige uke (eller når det var), virker det som ambisjonen hans er å gjøre som Blackpool; rykke opp i PL med så lite midler som mulig. Men det ønsket deler han sikkert med mange andre klubber. Blackpool, ja. Grayson kom jo fra jobben i Blackpool. Kanskje sikler Bates etter Ian Holloway? Ser ikke bort fra at Bates og Holloway deler den samme bisarre form for humor. Det kunne i grunnen blitt riktig moro på Elland Road, i hvert en periode.

Men, men. Imens får vi dyrke misnøyen litt mer...

Hadde ikke vært meg i mot med Halloway. Blackpool spiller nemlig publikumsvennlig  fotball etter min smak.

Men hvorfor er det ingen andre som har trua på Steve Evans (Crawley treneren) tro?

Leedsfan

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #529 på: Februar 10, 2012, 08:42:47 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_it_s_looking_like_redfearn_will_get_whites_shot_matteo_1_4231341

Interessant lesning og hvordan Matteo ser på dette med ny manager osv. Han hadde faktisk forventet en rask beslutning i og med at SG sin avgang ikke kom overraskende. Matteo forventet at det stod navn på blokka nærmest klare til å overta.

Matteo kritiserer ikke Redfearn, men jeg synes jeg mellom linjene kan tolke skepsis til om han kan takle presset Leeds Uniteds sin manager vil være under fremover i kravet om å nå Play Off plass. Matteo synes klubben burde avgjøre saken raskt og egentlig tror jeg at han mener vi burde fått inn en manager med ryggrad, erfaring og bedre CV enn NR.

Hva hvis dette mislykkes liksom...?? Hva sier fansen da??? Det blir huskestue hvis "the rest of the season drifts away....!!" Dominic trekker frem QPR som eksempel når Warnock ble vist døra. Ny manager ble hentet inn innenfor overgangsvinduet slik at han fikk sjanse til å skaffe seg spillere...... :(!!!

Ja, ja, vi får bare håpe at dette går bra og at det bor mer i NR enn vi aner dersom han får jobben!!

Jeg har ikke noe imot nye "klassespillere", men stallen er jo per dags dato allerede for stor. Sett at ny manager hadde fått jobben en uke før overgangsvinduet hadde endt, så er det ikke sikkert at vi hadde blitt kvitt mange nok til å gjøre plass til nye. Vi er jo en klubb som betaler lite, så jeg stusser alltid over at det er så vanskelig å bli kvitt våre "fringe players".

Hadde det vært bra for moralen om en ny manager som ikke har oversikt over spillerne som er i Leeds skulle begynt å kjøpe og selge etter en dag i klubben for å rekke å gjøre noen dealer før vinduet stenger?

I utgangspunktet støtter jeg planen per dags dato, NR som er en likt mann gir alle en ny sjanse for å få spille. Forhåpentligvis svarer spillerne på tilliten ved å gi maks på trening og i kamp. Samtidig jobber grundig Bates og gjengen for å finne aktuelle kandidater. Begynner NR å få Leeds til å vinne kamper og klatre på tabellen så kan han godt få sitte til slutten av sesongen. Ideelt så hadde jeg sett at en ny manager hadde kommet inn, gitt alle i klubben en fair sjanse, slik at han kunne bestemme hvem som får blir og hvem som må gå i sommer...

I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Rasmussen7

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #530 på: Februar 10, 2012, 08:57:53 »
Matteo kunne jo tatt over : )
Hvis Redfearn er læregutt, hva er Matteo da?? Nei få inn en ordentlig drittsekk so
Henger over gutta som en klegg og omså skyter med ag3 etter dem hvis de ikke starter å prestere snart. Lett jogg holder ikke, her er d kunn full gass som gjelder!

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #531 på: Februar 10, 2012, 11:06:47 »
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/leeds-united/latest-whites-news/leeds_united_barnsley_boss_refuses_to_rule_himself_out_of_contention_1_4231716


Barnsley bossen Keith Hill vil heller trene Leeds United enn å fortsette i Barnsley....sikkert mindre der da.... ::).....men tror også NR ligger godt an!! Utfra bildet å dømme ser han ut til å kunne kaste vannflasker, slå hull i pleksiglasset i innbytterbua og hoppe opp og ned som en apekatt- our man.....??
Yeboahs vitne

auren

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #532 på: Februar 10, 2012, 13:28:39 »
Dougie Freedman linkes:

http://www1.skysports.com/football/news/11095/7501447/

Absolutt en spennende kar, men også veldig fersk i gamet. At han er en kult figur på Elland Road etter et lite låneopphold er å dra det LIIIIIITT langt...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Leedsgutt

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #533 på: Februar 10, 2012, 16:35:36 »
Jeg har sagt Curbishley før her, men nå så jeg på Fanzone der Alan er gjest nå, der spurte en seer om Alan kunne bli england manager og han skjønte ikke hvorfor han ikke har trent siden 2008 etter West Ham.

Alan: "Det var en tøff periode etter Westham, jeg var jo i en rettsak mot dem i 18 måneder, angående England, så har jeg vært til intervju etter at Eriksson forsvant,så jeg vet hvordan det fungerer, men jeg blir ikke det. angående klubber, så søkte jeg på noen PL klubber,men fikk dem ikke, det har også vært interesse fra Championship (der håpte jeg leeds) , men det er PL jeg tenker meg "

det var nesten sånn han sa det :)

marve

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #534 på: Februar 10, 2012, 17:54:59 »
Dougie Freedman linkes:

http://www1.skysports.com/football/news/11095/7501447/

Absolutt en spennende kar, men også veldig fersk i gamet. At han er en kult figur på Elland Road etter et lite låneopphold er å dra det LIIIIIITT langt...

auren
Freedman hadde vært glimrende ,har gjort det meget bra med crystal p .Ung å lovende har troa på han .
 

RoarG

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #535 på: Februar 10, 2012, 20:03:03 »
Hvis ikke Redfearn lykkes i de kommende kampene, tror jeg Bates & Co. har en plan B. Såpass må vi kunne forvente av våre venner i administrasjonen. Jeg tror de er i stand til å vurdere situasjonen fortløpende. Så lenge Redfearn sier og gjør de rette tingene, lar de ham få muligheten en stund til.

Ut fra intervjuet med Bates i forrige uke (eller når det var), virker det som ambisjonen hans er å gjøre som Blackpool; rykke opp i PL med så lite midler som mulig. Men det ønsket deler han sikkert med mange andre klubber. Blackpool, ja. Grayson kom jo fra jobben i Blackpool. Kanskje sikler Bates etter Ian Holloway? Ser ikke bort fra at Bates og Holloway deler den samme bisarre form for humor. Det kunne i grunnen blitt riktig moro på Elland Road, i hvert en periode.

Men, men. Imens får vi dyrke misnøyen litt mer...

Hadde ikke vært meg i mot med Halloway. Blackpool spiller nemlig publikumsvennlig  fotball etter min smak.

Men hvorfor er det ingen andre som har trua på Steve Evans (Crawley treneren) tro?
Halloway? Hvorfor gå til et svakere lag? B'pool gruset Cardiff forrige helg, og ligger trygt plassert på PO. Mener å huske at laget dro i land en storseier på bortebane i fjor høst. Noen som husker navnet på motstanderen?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #536 på: Februar 10, 2012, 20:43:54 »
Hvis ikke Redfearn lykkes i de kommende kampene, tror jeg Bates & Co. har en plan B. Såpass må vi kunne forvente av våre venner i administrasjonen. Jeg tror de er i stand til å vurdere situasjonen fortløpende. Så lenge Redfearn sier og gjør de rette tingene, lar de ham få muligheten en stund til.

Ut fra intervjuet med Bates i forrige uke (eller når det var), virker det som ambisjonen hans er å gjøre som Blackpool; rykke opp i PL med så lite midler som mulig. Men det ønsket deler han sikkert med mange andre klubber. Blackpool, ja. Grayson kom jo fra jobben i Blackpool. Kanskje sikler Bates etter Ian Holloway? Ser ikke bort fra at Bates og Holloway deler den samme bisarre form for humor. Det kunne i grunnen blitt riktig moro på Elland Road, i hvert en periode.

Men, men. Imens får vi dyrke misnøyen litt mer...

Hadde ikke vært meg i mot med Halloway. Blackpool spiller nemlig publikumsvennlig  fotball etter min smak.

Men hvorfor er det ingen andre som har trua på Steve Evans (Crawley treneren) tro?
Halloway? Hvorfor gå til et svakere lag? B'pool gruset Cardiff forrige helg, og ligger trygt plassert på PO. Mener å huske at laget dro i land en storseier på bortebane i fjor høst. Noen som husker navnet på motstanderen?

Jeg satt ringside og det var grufullt, Pål Rabarbra uff uff...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Frode

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #537 på: Februar 11, 2012, 17:58:24 »
Igjen får noen bruke vår klubb til å prøve seg i yrket. Vil ha en rutinert jævel som kan dette - og da er det uvesentlig om vedkommende er skapdranker eller har sagt for 10 år siden at han hater Leeds.
 

Kato

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #538 på: Februar 11, 2012, 18:00:50 »
Vil bare ha en ny manager, uansett hvem. Om så Ivar Hoff
 

Jon R

Sv: Hvem vil vi ha som ny manager?
« Svar #539 på: Februar 11, 2012, 18:03:49 »
Vil bare ha en ny manager, uansett hvem. Om så Ivar Hoff

 ;D
Jon R.