Skrevet av Emne: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2  (Lest 4318 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lojosang

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #210 på: April 27, 2024, 00:29:50 »
Jeg klarer ikke å sitte å se 46 Leeds-kamper til med en totalt handlingslammet Daniel Farke på benken. I dag leverer han elendig, nok en gang. Like lite som jeg klarer en sesong til med Meslier i mål. Har aldri bedt om å få Farke sparket (90 poeng er veldig bra). Vi har divisjonens beste stall, burde spasert gjennom divisjonen. Men en spillestil som i hovedsak går på å trille ball mellom Ampadu, Rodon og en forferdelig Meslier, ødelegger all fotballglede. Støttepasning på støttepasning. Send Farke opp på kontorene som sportsdirektør. På benken vil jeg ha noe helt annet.

Å sitte på benk i Leeds må jo være totalt ødeleggende som fotballspiller. 6 minutter spilletid i gjennomsnitt, uansett hvor elendig de utpå er. Sentral midtbane blir herja med i 90 minutter. Og der kommer Kamara inn på 0-4 i det 88.minutt. Hva i all vide verden er det for noe?

Vi har spilt en hel sesong uten å ha en eneste fot som er i nærheten av å slå en dødball. Det finnes bedre føtter på dødball i norsk 4.-divisjon enn hos oss.

Nå er det bare å stålsette seg for unnskyldningene:

1. Ungt lag.
2. Kun fire dager siden kamp.
3. Skader i troppen.
4. Sykdom i troppen.
5. Spillerne takler ikke presset.

Neppe noe om at han selv ikke gjør en dritt på sidelinja før det er altfor seint. Piroe og Gnonto i dag er noe av det verste jeg har sett i en Leeds-drakt. Begge burde vært revet av etter 45 minutter.

Jeg er på 5% sjanse for opprykk. Selvtilliten er knust.
Beklager, Kato, men du må ha mista fullstendig gangsynet hvis det er Meslier og Gnonto som skal ha skylda for dagens tap. Og at vi har ligaens beste stall tror jeg heller ikke spesielt mye på. Det er syltynt bak førsteellveren for yiden. Hadde innsatsen vært som i dag ville dette laget rykka ned fra League 2.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

Hvem som var dårligst i dag er det ganske stor konkurranse om. Gnonto og Piroe ihvertfall to av de dårligste. Kjeft for å ha mistet gangsynet har jeg fått en 5-6 kamper nå. Men jeg står like støtt som for 4 uker siden på at dette laget ikke rykker opp.

Syltynt bak førstelleveren?

Der sitter det blant annet en Premier League-spiller i Jaidon Anthony som vel knapt har rundet 100 minutter i 2024. Kaptein Liam Cooper. Glen Kamara. Matheo Joseph. Det er en benk som sannsynligvis går inn i elleveren på 20 lag i denne ligaen. Problemet er jo at de ikke får spille fotballkamper. Det sitter en manager på benk som virker å verken ha evne eller vilje til å gjøre noe som helst.
Jeg har ikke sett Matteo Joseph dempe en ball rent hele året. Han har vist nok spilt en god kamp i køppen. Den har jeg ikke sett. Anthony har ikke spilt en eneste brukbar kamp. Det er gode grunner til at han er til låns. Cooper er jeg vanligvis positiv til, men sist han spilte var det jo hans skyld at vi ikke har rykka opp allerede.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

lojosang

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #211 på: April 27, 2024, 00:31:25 »
Jeg klarer ikke å sitte å se 46 Leeds-kamper til med en totalt handlingslammet Daniel Farke på benken. I dag leverer han elendig, nok en gang. Like lite som jeg klarer en sesong til med Meslier i mål. Har aldri bedt om å få Farke sparket (90 poeng er veldig bra). Vi har divisjonens beste stall, burde spasert gjennom divisjonen. Men en spillestil som i hovedsak går på å trille ball mellom Ampadu, Rodon og en forferdelig Meslier, ødelegger all fotballglede. Støttepasning på støttepasning. Send Farke opp på kontorene som sportsdirektør. På benken vil jeg ha noe helt annet.

Å sitte på benk i Leeds må jo være totalt ødeleggende som fotballspiller. 6 minutter spilletid i gjennomsnitt, uansett hvor elendig de utpå er. Sentral midtbane blir herja med i 90 minutter. Og der kommer Kamara inn på 0-4 i det 88.minutt. Hva i all vide verden er det for noe?

Vi har spilt en hel sesong uten å ha en eneste fot som er i nærheten av å slå en dødball. Det finnes bedre føtter på dødball i norsk 4.-divisjon enn hos oss.

Nå er det bare å stålsette seg for unnskyldningene:

1. Ungt lag.
2. Kun fire dager siden kamp.
3. Skader i troppen.
4. Sykdom i troppen.
5. Spillerne takler ikke presset.

Neppe noe om at han selv ikke gjør en dritt på sidelinja før det er altfor seint. Piroe og Gnonto i dag er noe av det verste jeg har sett i en Leeds-drakt. Begge burde vært revet av etter 45 minutter.

Jeg er på 5% sjanse for opprykk. Selvtilliten er knust.
Beklager, Kato, men du må ha mista fullstendig gangsynet hvis det er Meslier og Gnonto som skal ha skylda for dagens tap. Og at vi har ligaens beste stall tror jeg heller ikke spesielt mye på. Det er syltynt bak førsteellveren for yiden. Hadde innsatsen vært som i dag ville dette laget rykka ned fra League 2.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

Hvem som var dårligst i dag er det ganske stor konkurranse om. Gnonto og Piroe ihvertfall to av de dårligste. Kjeft for å ha mistet gangsynet har jeg fått en 5-6 kamper nå. Men jeg står like støtt som for 4 uker siden på at dette laget ikke rykker opp.

Syltynt bak førstelleveren?

Der sitter det blant annet en Premier League-spiller i Jaidon Anthony som vel knapt har rundet 100 minutter i 2024. Kaptein Liam Cooper. Glen Kamara. Matheo Joseph. Det er en benk som sannsynligvis går inn i elleveren på 20 lag i denne ligaen. Problemet er jo at de ikke får spille fotballkamper. Det sitter en manager på benk som virker å verken ha evne eller vilje til å gjøre noe som helst.
Jeg har ikke sett Matteo Joseph dempe en ball rent hele året. Han har vist nok spilt en god kamp i køppen. Den har jeg ikke sett. Anthony har ikke spilt en eneste brukbar kamp. Det er gode grunner til at han er til låns. Cooper er jeg vanligvis positiv til, men sist han spilte var det jo hans skyld at vi ikke har rykka opp allerede.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
Og Kamara er antagelig så småskala at han holder akkurat så mange minutter som han gikk i dag. Ellers hadde han spilt fra start.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

Kato

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #212 på: April 27, 2024, 00:36:54 »
Jeg klarer ikke å sitte å se 46 Leeds-kamper til med en totalt handlingslammet Daniel Farke på benken. I dag leverer han elendig, nok en gang. Like lite som jeg klarer en sesong til med Meslier i mål. Har aldri bedt om å få Farke sparket (90 poeng er veldig bra). Vi har divisjonens beste stall, burde spasert gjennom divisjonen. Men en spillestil som i hovedsak går på å trille ball mellom Ampadu, Rodon og en forferdelig Meslier, ødelegger all fotballglede. Støttepasning på støttepasning. Send Farke opp på kontorene som sportsdirektør. På benken vil jeg ha noe helt annet.

Å sitte på benk i Leeds må jo være totalt ødeleggende som fotballspiller. 6 minutter spilletid i gjennomsnitt, uansett hvor elendig de utpå er. Sentral midtbane blir herja med i 90 minutter. Og der kommer Kamara inn på 0-4 i det 88.minutt. Hva i all vide verden er det for noe?

Vi har spilt en hel sesong uten å ha en eneste fot som er i nærheten av å slå en dødball. Det finnes bedre føtter på dødball i norsk 4.-divisjon enn hos oss.

Nå er det bare å stålsette seg for unnskyldningene:

1. Ungt lag.
2. Kun fire dager siden kamp.
3. Skader i troppen.
4. Sykdom i troppen.
5. Spillerne takler ikke presset.

Neppe noe om at han selv ikke gjør en dritt på sidelinja før det er altfor seint. Piroe og Gnonto i dag er noe av det verste jeg har sett i en Leeds-drakt. Begge burde vært revet av etter 45 minutter.

Jeg er på 5% sjanse for opprykk. Selvtilliten er knust.
Beklager, Kato, men du må ha mista fullstendig gangsynet hvis det er Meslier og Gnonto som skal ha skylda for dagens tap. Og at vi har ligaens beste stall tror jeg heller ikke spesielt mye på. Det er syltynt bak førsteellveren for yiden. Hadde innsatsen vært som i dag ville dette laget rykka ned fra League 2.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

Hvem som var dårligst i dag er det ganske stor konkurranse om. Gnonto og Piroe ihvertfall to av de dårligste. Kjeft for å ha mistet gangsynet har jeg fått en 5-6 kamper nå. Men jeg står like støtt som for 4 uker siden på at dette laget ikke rykker opp.

Syltynt bak førstelleveren?

Der sitter det blant annet en Premier League-spiller i Jaidon Anthony som vel knapt har rundet 100 minutter i 2024. Kaptein Liam Cooper. Glen Kamara. Matheo Joseph. Det er en benk som sannsynligvis går inn i elleveren på 20 lag i denne ligaen. Problemet er jo at de ikke får spille fotballkamper. Det sitter en manager på benk som virker å verken ha evne eller vilje til å gjøre noe som helst.
Jeg har ikke sett Matteo Joseph dempe en ball rent hele året. Han har vist nok spilt en god kamp i køppen. Den har jeg ikke sett. Anthony har ikke spilt en eneste brukbar kamp. Det er gode grunner til at han er til låns. Cooper er jeg vanligvis positiv til, men sist han spilte var det jo hans skyld at vi ikke har rykka opp allerede.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
Og Kamara er antagelig så småskala at han holder akkurat så mange minutter som han gikk i dag. Ellers hadde han spilt fra start.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

Sette han inn i 2 minutter på 0-4. En vits.
 

Reaney

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #213 på: April 27, 2024, 00:36:59 »
Maken til kollektiv kollaps i årets viktigste kamp skal man lete lenge etter. En av de flaueste opplevelsene som Leeds supporter gjennom 50 år. Samtidig langt fra overrasket. Vi har vært ekstremt svake etter "International break" og miste alt av form og rytme. 8 poeng av 21 mulige holder bare ikke. Allikevel (også i kveld) prater Farke som en foss om hvor fantastiske vi har vært denne sesongen, med flest poeng etter jul og bla,bla, bla. HALLO. Hva med å si noe om den ekstreme formduppen siste 7 kampene og spesielt når det gjelder som mest? Vår sjanse lå i direkte opprykk. Play offs blir mest sannsynlig en trist affære som alle andre foregående år.

lojosang

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #214 på: April 27, 2024, 00:39:31 »
Jeg klarer ikke å sitte å se 46 Leeds-kamper til med en totalt handlingslammet Daniel Farke på benken. I dag leverer han elendig, nok en gang. Like lite som jeg klarer en sesong til med Meslier i mål. Har aldri bedt om å få Farke sparket (90 poeng er veldig bra). Vi har divisjonens beste stall, burde spasert gjennom divisjonen. Men en spillestil som i hovedsak går på å trille ball mellom Ampadu, Rodon og en forferdelig Meslier, ødelegger all fotballglede. Støttepasning på støttepasning. Send Farke opp på kontorene som sportsdirektør. På benken vil jeg ha noe helt annet.

Å sitte på benk i Leeds må jo være totalt ødeleggende som fotballspiller. 6 minutter spilletid i gjennomsnitt, uansett hvor elendig de utpå er. Sentral midtbane blir herja med i 90 minutter. Og der kommer Kamara inn på 0-4 i det 88.minutt. Hva i all vide verden er det for noe?

Vi har spilt en hel sesong uten å ha en eneste fot som er i nærheten av å slå en dødball. Det finnes bedre føtter på dødball i norsk 4.-divisjon enn hos oss.

Nå er det bare å stålsette seg for unnskyldningene:

1. Ungt lag.
2. Kun fire dager siden kamp.
3. Skader i troppen.
4. Sykdom i troppen.
5. Spillerne takler ikke presset.

Neppe noe om at han selv ikke gjør en dritt på sidelinja før det er altfor seint. Piroe og Gnonto i dag er noe av det verste jeg har sett i en Leeds-drakt. Begge burde vært revet av etter 45 minutter.

Jeg er på 5% sjanse for opprykk. Selvtilliten er knust.
Beklager, Kato, men du må ha mista fullstendig gangsynet hvis det er Meslier og Gnonto som skal ha skylda for dagens tap. Og at vi har ligaens beste stall tror jeg heller ikke spesielt mye på. Det er syltynt bak førsteellveren for yiden. Hadde innsatsen vært som i dag ville dette laget rykka ned fra League 2.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

Hvem som var dårligst i dag er det ganske stor konkurranse om. Gnonto og Piroe ihvertfall to av de dårligste. Kjeft for å ha mistet gangsynet har jeg fått en 5-6 kamper nå. Men jeg står like støtt som for 4 uker siden på at dette laget ikke rykker opp.

Syltynt bak førstelleveren?

Der sitter det blant annet en Premier League-spiller i Jaidon Anthony som vel knapt har rundet 100 minutter i 2024. Kaptein Liam Cooper. Glen Kamara. Matheo Joseph. Det er en benk som sannsynligvis går inn i elleveren på 20 lag i denne ligaen. Problemet er jo at de ikke får spille fotballkamper. Det sitter en manager på benk som virker å verken ha evne eller vilje til å gjøre noe som helst.
Jeg har ikke sett Matteo Joseph dempe en ball rent hele året. Han har vist nok spilt en god kamp i køppen. Den har jeg ikke sett. Anthony har ikke spilt en eneste brukbar kamp. Det er gode grunner til at han er til låns. Cooper er jeg vanligvis positiv til, men sist han spilte var det jo hans skyld at vi ikke har rykka opp allerede.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk
Og Kamara er antagelig så småskala at han holder akkurat så mange minutter som han gikk i dag. Ellers hadde han spilt fra start.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

Sette han inn i 2 minutter på 0-4. En vits.
DET er vi enig i.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

lojosang

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #215 på: April 27, 2024, 00:55:50 »
Men uansett hvem vi mener vår dårligst eller minst dårlig i dag er det nok et SAMLET OEF som føler seg som John Bruno Jakobsson i kveld. Vi er ikke skuffa. Vi er FORBANNA!
Personlig selger jeg gjerne Summerville til Chelsea allerede nå. Traff på EN takling hele kvelden, og da tok han ballen fra Gnonto. Brukte et kvarter på å gå av banen da han ble bytta ut.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

ar9

Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #216 på: April 27, 2024, 07:50:32 »
Men uansett hvem vi mener vår dårligst eller minst dårlig i dag er det nok et SAMLET OEF som føler seg som John Bruno Jakobsson i kveld. Vi er ikke skuffa. Vi er FORBANNA!
Personlig selger jeg gjerne Summerville til Chelsea allerede nå. Traff på EN takling hele kvelden, og da tok han ballen fra Gnonto. Brukte et kvarter på å gå av banen da han ble bytta ut.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

OEF??


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #217 på: April 27, 2024, 08:23:24 »
Her er skrekkrekka siste 5:

Coventry - Leeds 2-1
Leeds - Sunderland 0-0
Leeds - Blackburn 0-1
Boro - Leeds 3-4
QPR - Leeds 4-0

1-1-3 5-10 4 poeng. Ikke mange lag i championship som har vært svakere enn oss. Ikke møtt noen topp-6 lag.

Teorien min om at manglende bruk av stallen tømte tanken etter 40 kamper står seg foreløpig. Jeg tror det kun er ferie og pre-season som nullstiller det. Hadde vært godt om det ble motbevist. Vi går inn i play-off med en keeper uten selvtillit som knapt redder noe som helst, et forsvar som slipper inn mål i øst og vest, en midtbane som er totalt fraværende både offensivt og defensivt, og en frontrekke TOTALT ute av form.

At Daniel Farke, som helst ikke endrer på noe som helst, skal snu dette til play-off?

Akkurat det ser jeg relativt mørkt på.

Når vi går fra 13-2-0 og pottetett over natta til 1-1-3 og åpent hus skulle man jo nesten tro det har vært mytteri ombord.



« Siste redigering: April 27, 2024, 08:26:30 av Kato »
 

Stut og Fjærkre

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #218 på: April 27, 2024, 08:26:41 »
Sammenhengende siden skottene introduserte pasninger i 1867, har dette vært sentralt i angrepsspillet til nesten alle fotballklubber. Bare ikke i Leeds i 2024.

Vi klomper det i midten der fire driblere fører ball til de går seg fast. Mens resten av laget følgelig står stille og ser på. De andre toppklubbene plukker det de skal av poeng mot dumpekandidatene ettersom de forsøker og klarer å spille de ut.

Statisk farkeball og juks i presspillet fungerer dessverre ikke mot hardtarbeidende championship-krigere. Vi ender med å tape fortjent mot et lag uten en eneste stjerne, bare et solid kollektiv.

morten1966

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #219 på: April 27, 2024, 08:32:34 »
Vi avslutter sesongen som vi startet den....fryktelig dårlig.

morten1966

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #220 på: April 27, 2024, 08:35:09 »
Her er skrekkrekka siste 5:

Coventry - Leeds 2-1
Leeds - Sunderland 0-0
Leeds - Blackburn 0-1
Boro - Leeds 3-4
QPR - Leeds 4-0

1-1-3 5-10 4 poeng. Ikke mange lag i championship som har vært svakere enn oss. Ikke møtt noen topp-6 lag.

Teorien min om at manglende bruk av stallen tømte tanken etter 40 kamper står seg foreløpig. Jeg tror det kun er ferie og pre-season som nullstiller det. Hadde vært godt om det ble motbevist. Vi går inn i play-off med en keeper uten selvtillit som knapt redder noe som helst, et forsvar som slipper inn mål i øst og vest, en midtbane som er totalt fraværende både offensivt og defensivt, og en frontrekke TOTALT ute av form.

At Daniel Farke, som helst ikke endrer på noe som helst, skal snu dette til play-off?

Akkurat det ser jeg relativt mørkt på.

Når vi går fra 13-2-0 og pottetett over natta til 1-1-3 og åpent hus skulle man jo nesten tro det har vært mytteri ombord.

Godt det er fler som har sett svakhetene til unge lovende Meslier. Tror jeg  har sagt det samme i tre sesonger. Han er en ok keeper men ikke mer!!!

leedslife

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #221 på: April 27, 2024, 08:44:58 »
Er jo klart en enorm skuffelse dette her. Har vært mange år der man har vært forbanna, men synes mest synd på spillerne. Det må være en fryktelig følelse.

Minner litt om 2018.
Dominerte fullstendig og slapp inn 1 mål mot Derby over 3 kamper.
Den fjerde og avgjørende i PO gikk det 4 i kassa. Vi raknet fullstendig.
Vi tapte vel med ganske mange mål mot Ipswich og i opptakten til PO.
Wigan hjemme for dem som husker den kampen var vel 2-3 kamper før den. En såkalt "must-win". En hårreisende opplevelse.

Dette er jo en klubb som er drevet på hobby basis i flere tiår år. (10 år siden Murphy kom inn portene. Da hadde det vel gått 10 år siden vi brukte penger på en overgang av betydning)
En lang rekke med managere som er under middelmådige. Spillerlogistikk som har vært under middelmådig i flere tiår.
Klubben er totalt blottet for vinnermentalitet.
Alikavel er størrelsen og forventningene fra omgivelsene det klart mest utfordrende i divisjonen.

Vi blir paralyserte i slike situasjoner. Har ingenting med om vi hadde brukt Kamara istedefor Gray eller Anthony istedefor Summerville.
Det hele England synger når de møter oss skjedde igjen og det skjedde igjen når det gjaldt som mest.

Tror det sitter i klubben og kulturen kontra en eller to spillerbytter. Ingenting annet han kunne sagt etter kamp heller.
Veldig spesielt hvis han skulle slaktet prestasjonene, enkeltspillere eller sagt ting som tydet på at han selv hadde mistet grepet.
Gjelder jo å få tro og selvtilitt inn i gruppa gjennom en PO.

Nå er vi tilbake til håp igjen inn mot PO.
håp og Leeds.
Hadde tro under Bielsa. Nå er vi tilbake til håp igjen. Før det var det to tiår med håp.

baste

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #222 på: April 27, 2024, 09:26:01 »
Farke treffer godt på denne;

Said that on Monday ‘everyone wants to send Bamford to retirement. Then right now, he’s our only hope to win games. In both directions, we shouldn’t be too far over the line’.”

GeirO

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #223 på: April 27, 2024, 09:41:56 »
Våren er en fin tid. Med ett unntak, det er tiden der Leeds roter det til for seg selv.

Sikrer nedrykk og roter bort opprykk.

lojosang

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #224 på: April 27, 2024, 11:06:43 »
Ordet er fritt. OEF. Kjælenavnet til LUSCOS-forumet da årtusenet var ganske nytt.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

Blank_File

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #225 på: April 27, 2024, 12:01:46 »
Orket ikke å gå inn og lese gjødsel her i går. Men jeg er enig. Ett slikt resultat gjør at vi NESTEN like gjerne kan planlegge for ny sesong i Championship. Om det er rullering som mangler eller press som overtar, det jeg vet ikke. Jeg tror helst det siste. Det er en grunn til at det var for tomme tribuner vi har vært best under press de siste årene.

Det eneste syltynne halmstrået av et håp jeg har nå, er at en slikt grovt nederlag tenner noe, og at et godt resultat mot Southampton kan bidra noe til selvtilliten inn mot Play-off. Men jeg anser sjansen for opprykk til under 1% nå. Dette var en kamp vi måtte vinne.

Tom

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #226 på: April 27, 2024, 14:09:01 »
Under 1 % sjanse for opprykk?

Jeg anser sjansen for direkte opprykk å være 10-15%. Ipswich kan fort rote det til i begge bortekampene. Playoff er i utgangspunktet 25% (egentlig høyere siden Leeds tross alt på papiret er best av playoff-lagene.)

Så har du dette med formutvikling og Leeds sin evne til å rote ting bort når det gjelder som mest som taler i andre retning. Havner på at vi har ca 30-35% sjanse for opprykk (enten direkte eller via playoff)

Skulle vi ikke klare opprykk lever jeg fint med det også. Vi har altfor få spillere som holder premier League nivå. Tror egentlig kun det er Ampadu, Rodon og Summerville som har nivået inne, og da heller ikke noe veldig bra PL-nivå. Blir blytungt i PL med dette laget. Må isåfall treffe blink på overgangsmarkedet.



TK20

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #227 på: April 27, 2024, 16:26:32 »
Interessant å se de ulike reaksjonene på gårsdagens megaskuffelse. Jeg deler det grovt inn i tre:
  • Den apatiske: Nå er det kjørt, vi har ikke sjans, kan likegodt ikke følge med på playoff
  • Den frustrerte engasjerte: Masse skriverier på forum, Farke må ta kritikk, dette er altfor svakt, nå må folk begynne å høre på meg jeg har sagt lenge at...
  • Den positivt reflekterte: Sesongen har sett over ett vært god, Farke har gjort en god jobb, dette er ikke kjørt, Ipswich kan tape, vi kan vinne play-offen

Jeg er litt flau over å si at jeg er i kategori 1. Da det andre målet gikk inn i går mutet jeg TV-en, hentet frem laptopen og begynte med andre ting mens jeg gløttet opp på skjermen. Da det tredje gikk inn slo jeg av. Det tror jeg ikke jeg har gjort tidligere. Ikke en gang da vi tapte 7-0 på Etihad slo jeg av.

Takk til dere som er engasjerte, enten dere er negative eller positive. Det holder diskusjonene i gang.

Kato

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #228 på: April 27, 2024, 17:27:41 »
Interessant å se de ulike reaksjonene på gårsdagens megaskuffelse. Jeg deler det grovt inn i tre:
  • Den apatiske: Nå er det kjørt, vi har ikke sjans, kan likegodt ikke følge med på playoff
  • Den frustrerte engasjerte: Masse skriverier på forum, Farke må ta kritikk, dette er altfor svakt, nå må folk begynne å høre på meg jeg har sagt lenge at...
  • Den positivt reflekterte: Sesongen har sett over ett vært god, Farke har gjort en god jobb, dette er ikke kjørt, Ipswich kan tape, vi kan vinne play-offen

Jeg er litt flau over å si at jeg er i kategori 1. Da det andre målet gikk inn i går mutet jeg TV-en, hentet frem laptopen og begynte med andre ting mens jeg gløttet opp på skjermen. Da det tredje gikk inn slo jeg av. Det tror jeg ikke jeg har gjort tidligere. Ikke en gang da vi tapte 7-0 på Etihad slo jeg av.

Takk til dere som er engasjerte, enten dere er negative eller positive. Det holder diskusjonene i gang.

Soleklar kategori 2 her. Eitrende forbanna. At taperkulturen igjen kommer frem når det virkelig gjelder er til å miste både nattesøvn og hårfeste av.

Blank_File

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #229 på: April 27, 2024, 18:13:37 »
Interessant å se de ulike reaksjonene på gårsdagens megaskuffelse. Jeg deler det grovt inn i tre:
  • Den apatiske: Nå er det kjørt, vi har ikke sjans, kan likegodt ikke følge med på playoff
  • Den frustrerte engasjerte: Masse skriverier på forum, Farke må ta kritikk, dette er altfor svakt, nå må folk begynne å høre på meg jeg har sagt lenge at...
  • Den positivt reflekterte: Sesongen har sett over ett vært god, Farke har gjort en god jobb, dette er ikke kjørt, Ipswich kan tape, vi kan vinne play-offen

Jeg er litt flau over å si at jeg er i kategori 1. Da det andre målet gikk inn i går mutet jeg TV-en, hentet frem laptopen og begynte med andre ting mens jeg gløttet opp på skjermen. Da det tredje gikk inn slo jeg av. Det tror jeg ikke jeg har gjort tidligere. Ikke en gang da vi tapte 7-0 på Etihad slo jeg av.

Takk til dere som er engasjerte, enten dere er negative eller positive. Det holder diskusjonene i gang.
Jeg går ganske fort over i kat 3, men jeg har ingen tro på opprykk nå. Det er nesten utenkelig at vi havner på andre plass når Ipswich har to kamper å gå på. Southampton sliter også, så det går an å slå dem hjemme. Og vi er tydelig svake i pressede situasjoner, så derfor ser jeg det lite sannsynlig at vi kan gå hele veien i playoff mot to andre formlag. Statistisk sett er det også sjeldent at tredjeplassen går opp gjennom playoff.

Frustrasjonen for meg, og det som ødelegger fotball så vanvittig i dag pga alle pengene, er at hvis vi ikke klarer det i år så er faren stor for at vi får det enda tøffere neste år.

TK20

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #230 på: April 27, 2024, 18:23:05 »
Frustrasjonen for meg, og det som ødelegger fotball så vanvittig i dag pga alle pengene, er at hvis vi ikke klarer det i år så er faren stor for at vi får det enda tøffere neste år.

Er ikke så sikker på det. Den gjengen som kommer ned fra PL i år virker å være svakere enn på lenge. Leicester-stallen føles som noe av det aller beste som har spilt Championship på mange år. Kan godt hende konkurransen er enklere neste år.

GeirO

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #231 på: April 27, 2024, 18:32:08 »
Under 1 % sjanse for opprykk?

Jeg anser sjansen for direkte opprykk å være 10-15%. Ipswich kan fort rote det til i begge bortekampene. Playoff er i utgangspunktet 25% (egentlig høyere siden Leeds tross alt på papiret er best av playoff-lagene.)

Så har du dette med formutvikling og Leeds sin evne til å rote ting bort når det gjelder som mest som taler i andre retning. Havner på at vi har ca 30-35% sjanse for opprykk (enten direkte eller via playoff)

Skulle vi ikke klare opprykk lever jeg fint med det også. Vi har altfor få spillere som holder premier League nivå. Tror egentlig kun det er Ampadu, Rodon og Summerville som har nivået inne, og da heller ikke noe veldig bra PL-nivå. Blir blytungt i PL med dette laget. Må isåfall treffe blink på overgangsmarkedet.
Matematisk er jeg enig i at det er 30% sjanse for opprykk. Men "Falling apart"-effekten (også kalt "We are Leeds"-effekten), som er historisk og vitenskaplig dokumentert, er på - 25%.

Skulle tilsi 5% sjanse for opprykk.
MOT

Carl Fisker

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #232 på: April 27, 2024, 22:31:58 »
90 poeng på 45 kamper. Ingen grunn til å være misfornøyd med sesongen uansett utfall. Play-off er vi gode på, og vi har Farke som manager. Dette kan han.

TK20

Sv: Kamp vs QPR @ Loftus Road 26.4.2024 kl 21:00 - Viasport 2
« Svar #233 på: Mai 03, 2024, 10:02:51 »
Sliter med å slippe drittfølelsen etter denne kampen.

Tenker på hva Ipswich-supporterne følte da de så dette. Kanskje noen bare sjekket resultatet før de la seg på kvelden, kanskje med et vagt håp om 0-0? QPR parkerte bussen og vi greide aldri å bryte gjennom. 30 skudd, 70% possession, to sure poeng tapt. Noe i den duren?

Det de så må ha sjokkert dem! 4-0. Sjanseløst tap. Fullt fortjent! Hvordan er det mulig for en motstander å svikte så hardt? Vi vet så klart svaret. Det er bare Leeds som kollapser og gir motstanderen en slik håndsrekning på dette tidspunktet i sesongen.

Men jobben er ikke gjort for Ipswich. Nå må de gjøre unna to vanskelige bortekamper. De må ha fire poeng mot to vanskelige mostandere som har bitt godt fra seg mot gode lag på hjemmebane.

Men Ipswich er ikke Leeds. Ipswich gjør jobben såklart. Fire feil vei, fem riktig vei, det går akkurat.

Nå gjenstår bare det siste hinderet for Ipswich. De må slå et bunnlag. På samme måte som vi måtte slå et bunnlag. 0-1 til Huddersfield på lørdag vil på mange måter være et mindre overraskende resultat enn 4-0 til QPR forrige fredag. Men er det noen sjans for at Ipswich ikke gjør jobben? Vi vet så klart svaret. Det er bare Leeds som kollapser og og gir motstanderen en slik håndsrekning på dette tidspunktet i sesongen.
« Siste redigering: Mai 03, 2024, 10:05:49 av TK20 »