Skrevet av Emne: Fullstendig unyttig info: Dagens lag vs Leedslaget som tapte playoff i 2006  (Lest 4176 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Har funnet fram litt fullstendig unyttig info til dere igjen, og har sett litt på gjennomsnittsalderen til dagens lag - som er i overkant av 25. I 'dagens lag' har jeg kun regnet med de 14 som var på banen mot Leyton O - hvorav kun to mann (Hughes og Freedman) beveger seg opp på 30-tallet.

Har for moro skyld sammenlignet med Leedslaget som tapte for Watford i playoffinalen i mai 2006 - og konstaterer at det har skjedd litt av et generasjonsskifte i Leedsstallen. Snittalderen på de 14 som var utpå i playoffinalen var ca 29 (sett ift spillernes alder den gang) - hvorav 6 mann over 30. Douglas og Frazer er de eneste to som er igjen - for to år siden var de blant de yngste, i dagens Leedslag er de veteraner.

Vanskelig å vurdere disse to lagene opp mot hverandre, men når en ser hvor lite Kevin Blackwells aldrende playofflag fra 2006 har fått ut av sine respektive klubbkarrierer siden den gang, er jeg nesten fristet til å påstå at dagens Leedslag ser bedre ut! Vel - en 3-4 av spillerne fra den gang hadde kanskje vært en forsterkning.... :)

Leeds vs Leyton Orient 5.april 2008

Ankergren  (29)
Richardson (26)
Sheehan    (21)
Michalik     (25)
Huntington (20)
Kilkenny     (23)
Howson     (20)
Douglas     (27)
Johnson     (21)
Beckford    (25)
Freedman  (33)
subs-----------
Kandol      (27)
Prutton     (27)
Hughes     (30)


Leeds vs Watford 21.mai 2008

Sullivan     (36)   (nå: Doncaster)
Richardson (24)   (nå: Leeds)
Kelly         (32)   (nå: retired)
Butler        (34)   (nå: Chester)
Gregan      (32)   (nå: Oldham)
Kilgallon     (22)   (nå: Sheff Utd)
Miller         (25)   (nå: Sunderland - transferlistet)
Douglas     (25)   (nå: Leeds)
Derry        (29)   (nå: Crystal Palace)
Lewis        (32)   (nå: Derby)
Hulse        (27)   (nå: Sheff Utd)
subs------------
Blake        (30)   (nå: Burnley)
Bakke       (29)   (nå: Skadet)
Healy        (27)   (nå: Fulham)

(NB! Har for enkelhets skyld beregnet alder kun ift årstallet de enkelte er født. Tar forbehold om at det kan ha forekommet småfeil i kildene mine, som er Leeds off sider, Wikipedia og BBC)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Tom

hmm, ja vet ikke helt hvor du vil med dette innlegget? at det laget som nesten holdt på å rykke opp til PL var vesentlig eldre enn dagens lag som har store problemer med å nå playoff i league one?
 

lojosang

Vel for å holde meg til en terminologi som er på samme intellektuelle nivå som brorparten av klientellet på etablissementetet jeg nettopp har fjernet mitt legeme fra (Les Frakken) så ville lag nummer to i rekka di gjort med lag nummer en i samme rekke omtent som Günther gjør med Helga i Blahs mein Schwanz tzwieiundzwanzig.

Om noen er like metalt tilbakesatt som undertegnede i skrivende stund kan jeg så fortelle at Günther tar Helga hardt og brutalt.

Takk og god natt. Elvis has left the building. I tillegg er han daud. Sjallabais.
- Leif Olav

Webredaktøren

  • Gjest
Vi har mange spillere i den såkalte RETTE alderen nå ja. Mange som snart bør være på toppen av sin karierre. Dette lover bra for et snarlig opprykk, håper jeg!

Kato

Når man ser hvordan play-offlaget har stilt seg siden tapet, tenk hvor gæærnt det kunne gått i premier me det mannskapet. Vi måtte jo hatt en plass mellom 15 og 20 nye spillere for kunne berget oss.
 

Webredaktøren

  • Gjest
Med et par nye forsvarsspillere (en venstreback og en stopper til å erstatte Marques som sannsynligvis forsvinner), en ny midtbanespiller (som ersatter sjefstypen Thompson som trolig legger opp) og en kvalitetsspiss (som scorer minst like mange mål som Beckford) så skal nok dette laget kunne bite godt fra seg i Championship også!
« Siste redigering: April 06, 2008, 12:28:45 av Webredaktøren »

B-m

Interessant sammenligning.

Det at gjennomsnittsalderen er rett over 25 er fantastisk med tanke på et eventuelt opprykk. Det sies jo at en spillers beste fotballalder er 27-28 år(som webredaktøren nevner). Dette varierer nok, spillere som Beckford og Douglas som ikke "startet" karrieren skikkelig før henholdsvis 23 og 24 år. Disse to vil være kanskje ikke være på topp før om 3-5 år! Også har vi to enorme talenter i Howson og Johnson som spiller bedre og bedre for hver kamp. Fin aldersammensetning i forsvaret med Rui 30, Mikalik 25 og Huntington 20. Håper Rui skriver ny kontrakt! Trenger farta hans. Med tanke på spillestilen til Mac så er jo Huntington den perfekte midtstopper, i de reservekampene jeg har sett ham spille så har han vært et farlig angrepsvåpen med fantastiske 40 meters lissepasninger ut til kantene. God pasningsfot! Håper vi neholder Sheehan, han har visst funnet formen nå og spilt strålende!

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Webredaktøren

  • Gjest
Når man ser hvordan play-offlaget har stilt seg siden tapet, tenk hvor gæærnt det kunne gått i premier me det mannskapet. Vi måtte jo hatt en plass mellom 15 og 20 nye spillere for kunne berget oss.

Kunne blitt et "nytt Sunderland" eller et "nytt Derby" ja...

Leedsfan

Når man ser hvordan play-offlaget har stilt seg siden tapet, tenk hvor gæærnt det kunne gått i premier me det mannskapet. Vi måtte jo hatt en plass mellom 15 og 20 nye spillere for kunne berget oss.

Eneste er at vi hadde fått med oss en skikkelig fallskjerm når vi hadde rykket ned året etter!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Har funnet fram litt fullstendig unyttig info til dere igjen, og har sett litt på gjennomsnittsalderen til dagens lag - som er i overkant av 25. I 'dagens lag' har jeg kun regnet med de 14 som var på banen mot Leyton O - hvorav kun to mann (Hughes og Freedman) beveger seg opp på 30-tallet.

Har for moro skyld sammenlignet med Leedslaget som tapte for Watford i playoffinalen i mai 2006 - og konstaterer at det har skjedd litt av et generasjonsskifte i Leedsstallen. Snittalderen på de 14 som var utpå i playoffinalen var ca 29 (sett ift spillernes alder den gang) - hvorav 6 mann over 30. Douglas og Frazer er de eneste to som er igjen - for to år siden var de blant de yngste, i dagens Leedslag er de veteraner.

Vanskelig å vurdere disse to lagene opp mot hverandre, men når en ser hvor lite Kevin Blackwells aldrende playofflag fra 2006 har fått ut av sine respektive klubbkarrierer siden den gang, er jeg nesten fristet til å påstå at dagens Leedslag ser bedre ut! Vel - en 3-4 av spillerne fra den gang hadde kanskje vært en forsterkning.... :)

Leeds vs Leyton Orient 5.april 2008

Ankergren  (29)
Richardson (26)
Sheehan    (21)
Michalik     (25)
Huntington (20)
Kilkenny     (23)
Howson     (20)
Douglas     (27)
Johnson     (21)
Beckford    (25)
Freedman  (33)
subs-----------
Kandol      (27)
Prutton     (27)
Hughes     (30)


Leeds vs Watford 21.mai 2008

Sullivan     (36)   (nå: Doncaster)
Richardson (24)   (nå: Leeds)
Kelly         (32)   (nå: retired)
Butler        (34)   (nå: Chester)
Gregan      (32)   (nå: Oldham)
Kilgallon     (22)   (nå: Sheff Utd)
Miller         (25)   (nå: Sunderland - transferlistet)
Douglas     (25)   (nå: Leeds)
Derry        (29)   (nå: Crystal Palace)
Lewis        (32)   (nå: Derby)
Hulse        (27)   (nå: Sheff Utd)
subs------------
Blake        (30)   (nå: Burnley)
Bakke       (29)   (nå: Skadet)
Healy        (27)   (nå: Fulham)

(NB! Har for enkelhets skyld beregnet alder kun ift årstallet de enkelte er født. Tar forbehold om at det kan ha forekommet småfeil i kildene mine, som er Leeds off sider, Wikipedia og BBC)

Synes dette er ganske nyttig info jeg! Jeg hadde vært mer positiv hvis vi hadde rykket opp med årets lag enn Butler/Gregan-gjengen! Savner egentlig kun Hulse og Cresswell i skadefri utgave (og kanskje Kilgallon)!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

mari

Kun en bitte bitte liten justering ::)

Ankergren er 28, Richardson 25, Douglas 26, Mihalik 24, Howson 19, Kilkenny 22, Beckford 24...

pr dags dato. Da faller vel snittalderen enda LITT.

 

Webredaktøren

  • Gjest
Kun en bitte bitte liten justering ::)

Ankergren er 28, Richardson 25, Douglas 26, Mihalik 24, Howson 19, Kilkenny 22, Beckford 24...

pr dags dato. Da faller vel snittalderen enda LITT.



Stemmer bra det ja :)

Sølvreven

hmm, ja vet ikke helt hvor du vil med dette innlegget? at det laget som nesten holdt på å rykke opp til PL var vesentlig eldre enn dagens lag som har store problemer med å nå playoff i league one?
Legg til 15 poeng, og fortsatt påstå at dette laget har store problemer med å nå playoff? Du kan ikke si at laget er dårlig. Det er ikke de som er skyld i at der mangler 15 poeng..........
« Siste redigering: April 06, 2008, 15:16:55 av Sølvreven »
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Webredaktøren

  • Gjest
hmm, ja vet ikke helt hvor du vil med dette innlegget? at det laget som nesten holdt på å rykke opp til PL var vesentlig eldre enn dagens lag som har store problemer med å nå playoff i league one?

Har vi store problemer? Synes at playoff-plassen så absolutt er innen rekkevidde jeg...

Og med de 15 poengene vi feilaktig ble fratatt så hadde vi ligget på 2. plass kun få poeng bak "Svanesjøen"!

timmey78

Når man ser hvordan play-offlaget har stilt seg siden tapet, tenk hvor gæærnt det kunne gått i premier me det mannskapet. Vi måtte jo hatt en plass mellom 15 og 20 nye spillere for kunne berget oss.
Når man ser kor dårlig vi spilte i den kampen i forhold til de andre kampene i playoffen så kan no man begynne å lure på om spillerene tenkte det samme. innerst inne så visste vel godt over halve laget at de ikke kom til å få noe særli spilletid eller fornyet kontrakt om vi rykkte opp. vi spilte faktisk så dårlig i den kampen at ej faktisk begynnte å lure på om de ikke fikk lov å rykke opp. vet ikke hvilke økonomiske forpliktelser vi hadde dersom vi kom opp igjen i PL med den gjelda vi hadde den gangen. ikke så farli no, for denne gangen vinner vi playoffen! spørsmålet er vel om hvor mye vi må handle igjen neste år for å få en sterk nok stall til å klare oss der..
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Kun en bitte bitte liten justering ::)

Ankergren er 28, Richardson 25, Douglas 26, Mihalik 24, Howson 19, Kilkenny 22, Beckford 24...

pr dags dato. Da faller vel snittalderen enda LITT.


På en sein lørdag kveld orket jeg ikke å regne ut eksakt alder utfra fødselsdato, derfor gjorde jeg også en merknad i innlegget om at alder var beregnet ut fra årstallet de enkelte var født. Om en skal regne alder helt eksakt, kommer nok også snittalderen på Blackwells lag ned på 27-28....

Det endrer uansett ikke poenget - om at spillerne i dagens stall i gjennomsnitt er ca 4 år yngre enn de som mislykkes i playoff den gang. Dagens Leedslag har vel snarere en del fellestrekk med det Watfordlaget som slo oss den gang - enn med Butler, Gregan & co.....  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

LeedsUnited

  • Gjest

Leeds vs Watford 21.mai 2008

Sullivan     (36)   (nå: Doncaster)
Richardson (24)   (nå: Leeds)
Kelly         (32)   (nå: retired)
Butler        (34)   (nå: Chester)
Gregan      (32)   (nå: Oldham)
Kilgallon     (22)   (nå: Sheff Utd)
Miller         (25)   (nå: Sunderland - transferlistet)
Douglas     (25)   (nå: Leeds)
Derry        (29)   (nå: Crystal Palace)
Lewis        (32)   (nå: Derby)
Hulse        (27)   (nå: Sheff Utd)
subs------------
Blake        (30)   (nå: Burnley)
Bakke       (29)   (nå: Skadet)
Healy        (27)   (nå: Fulham)

(NB! Har for enkelhets skyld beregnet alder kun ift årstallet de enkelte er født. Tar forbehold om at det kan ha forekommet småfeil i kildene mine, som er Leeds off sider, Wikipedia og BBC)

Slik jeg ser det har du enten bommet med to år på hver enkelt spiller, eller så er det noe med datoen? :D

Ellers var det interessant men unyttig info ja. ;)

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen

Leeds vs Watford 21.mai 2008

Sullivan     (36)   (nå: Doncaster)
Richardson (24)   (nå: Leeds)
Kelly         (32)   (nå: retired)
Butler        (34)   (nå: Chester)
Gregan      (32)   (nå: Oldham)
Kilgallon     (22)   (nå: Sheff Utd)
Miller         (25)   (nå: Sunderland - transferlistet)
Douglas     (25)   (nå: Leeds)
Derry        (29)   (nå: Crystal Palace)
Lewis        (32)   (nå: Derby)
Hulse        (27)   (nå: Sheff Utd)
subs------------
Blake        (30)   (nå: Burnley)
Bakke       (29)   (nå: Skadet)
Healy        (27)   (nå: Fulham)

(NB! Har for enkelhets skyld beregnet alder kun ift årstallet de enkelte er født. Tar forbehold om at det kan ha forekommet småfeil i kildene mine, som er Leeds off sider, Wikipedia og BBC)

Slik jeg ser det har du enten bommet med to år på hver enkelt spiller, eller så er det noe med datoen? :D

Ellers var det interessant men unyttig info ja. ;)

Vanskelig matematikk dette. Alderen som er angitt på disse spillerne er alderen de hadde i 2006 - ikke idag! Og det var også intensjonen!
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Papi

Har funnet fram litt fullstendig unyttig info til dere igjen, og har sett litt på gjennomsnittsalderen til dagens lag - som er i overkant av 25. I 'dagens lag' har jeg kun regnet med de 14 som var på banen mot Leyton O - hvorav kun to mann (Hughes og Freedman) beveger seg opp på 30-tallet.

Har for moro skyld sammenlignet med Leedslaget som tapte for Watford i playoffinalen i mai 2006 - og konstaterer at det har skjedd litt av et generasjonsskifte i Leedsstallen. Snittalderen på de 14 som var utpå i playoffinalen var ca 29 (sett ift spillernes alder den gang) - hvorav 6 mann over 30. Douglas og Frazer er de eneste to som er igjen - for to år siden var de blant de yngste, i dagens Leedslag er de veteraner.

Vanskelig å vurdere disse to lagene opp mot hverandre, men når en ser hvor lite Kevin Blackwells aldrende playofflag fra 2006 har fått ut av sine respektive klubbkarrierer siden den gang, er jeg nesten fristet til å påstå at dagens Leedslag ser bedre ut! Vel - en 3-4 av spillerne fra den gang hadde kanskje vært en forsterkning.... :)

Leeds vs Leyton Orient 5.april 2008

Ankergren  (29)
Richardson (26)
Sheehan    (21)
Michalik     (25)
Huntington (20)
Kilkenny     (23)
Howson     (20)
Douglas     (27)
Johnson     (21)
Beckford    (25)
Freedman  (33)
subs-----------
Kandol      (27)
Prutton     (27)
Hughes     (30)


Leeds vs Watford 21.mai 2008

Sullivan     (36)   (nå: Doncaster)
Richardson (24)   (nå: Leeds)
Kelly         (32)   (nå: retired)
Butler        (34)   (nå: Chester)
Gregan      (32)   (nå: Oldham)
Kilgallon     (22)   (nå: Sheff Utd)
Miller         (25)   (nå: Sunderland - transferlistet)
Douglas     (25)   (nå: Leeds)
Derry        (29)   (nå: Crystal Palace)
Lewis        (32)   (nå: Derby)
Hulse        (27)   (nå: Sheff Utd)
subs------------
Blake        (30)   (nå: Burnley)
Bakke       (29)   (nå: Skadet)
Healy        (27)   (nå: Fulham)

(NB! Har for enkelhets skyld beregnet alder kun ift årstallet de enkelte er født. Tar forbehold om at det kan ha forekommet småfeil i kildene mine, som er Leeds off sider, Wikipedia og BBC)


For og slenge meg på hylekoret, er det jo spessielt at du referer til ein "frem" i tid ;D
21.mai 2008?  ;D

Men ellers er det meget bra tillaget av deg. Flott :D
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

ToreLA

Er det ikke generasjonskifte hver sommer og vinter på Elland Road?


Webredaktøren

  • Gjest
Er det ikke generasjonskifte hver sommer og vinter på Elland Road?

Blir jo ofte slik når man rykker ned, men det gjør vi i allefall ikke denne sesongen ;)

lojosang

Det kan vel neppe være negativt at dagens mannskap er yngre enn playofflaget. Det har vel også potensiale til å bli bedre enn playofflaget. De jeg mener hadde styrket laget vårt nå er Miller (OK uten den grusomme skaden. Nå vet jeg ikke helt), Derry, Kelly, Cresswell, Hulse, Kilgallon og MULIGENS Lewis.

I playoffinalen tror jeg spillerne var vettskremte. Alle forventet og krevde seier. Watford hadde som mål å unngå bunnstriden. De hadde alt å vinne. Blackwell klarte ikke å skape tryggheten og vinnerviljen som skulle til for at laget kunne prestere i finalen.
- Leif Olav

Webredaktøren

  • Gjest
Det kan vel neppe være negativt at dagens mannskap er yngre enn playofflaget. Det har vel også potensiale til å bli bedre enn playofflaget. De jeg mener hadde styrket laget vårt nå er Miller (OK uten den grusomme skaden. Nå vet jeg ikke helt), Derry, Kelly, Cresswell, Hulse, Kilgallon og MULIGENS Lewis.

I playoffinalen tror jeg spillerne var vettskremte. Alle forventet og krevde seier. Watford hadde som mål å unngå bunnstriden. De hadde alt å vinne. Blackwell klarte ikke å skape tryggheten og vinnerviljen som skulle til for at laget kunne prestere i finalen.

Mye rett i det du sier her ja :)