Skrevet av Emne: Canaldigital/HD-mottaker/DVD/Lydproblemer  (Lest 2524 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

Canaldigital/HD-mottaker/DVD/Lydproblemer
« på: Mars 17, 2007, 20:26:53 »
Jeg har en stykk HD-Mottaker, 1 stk HD-TV med DVI utgang og ikke noen hdmi, og 1 stk crappy dvd-spiller med innebygd forsterker(hvis en kan kalle det det)

Også kommer problemet. Siden jeg kun har en dvi-utgang på tv`en, så må jeg altså ha en audiokabel for å få lyd på tv`en. På den gamle så gikk både bilde og lyd gjennom scartkablene, slik at jeg kunne velge mellom å høre lyden fra tv`en eller dvd-spilleren. Men slik er det altså ikke med den nye hd-mottakeren. Enten så er lyden gjennom tv`en eller så må jeg bak og koble om slik at lyden kommer ut fra DVD-spilleren. Og er det ikke en måte å koble det på slik at jeg kan få lyd både fra DVD-spilleren OG tv`en? Uten å måtte gå bak t`v`en og koble om?

Jeg kan selvfølgelig koble det på gamlemåten og bruke scartkabler men da får jeg ikke utnyttet HD-potensiale 100%.

dexter90

Re: Canaldigital/HD-mottaker/DVD/Lydproblemer
« Svar #1 på: April 21, 2007, 03:14:35 »
Bruker du lyd fra tven, eller har du et stereoannlegg som all lyden komer ut fra? Jeg har sistnevnte, og før hadde jeg hjemmekinoannlegg som jeg måtte bruke scartkabel for å koble til tven. Nå har jeg gått over til å heller koble til pappa sine to fronthøytalere til tven som er helt enorm deilig lyd fra, mye bedre enn et hjemmekinoannlegg! Her plugger jeg audiokabel fra forsterkeren (rød og hvit) og inn bakpå tven(bakpå tvèn min er det slik phono-inngang). Om du vil ha lyd fra tven eller DVD-spilleren trenger du ikke skifte over noe som helst. Slik er min erfaring... [:D]
« Siste redigering: April 21, 2007, 03:16:52 av dexter90 »
 

flynn

Re: Canaldigital/HD-mottaker/DVD/Lydproblemer
« Svar #2 på: April 21, 2007, 05:46:31 »
Jeg har ADHD og her er det ikke noe problem å få lyd i stua [;)]

flynn

h.b

  • Gjest
Re: Canaldigital/HD-mottaker/DVD/Lydproblemer
« Svar #3 på: April 21, 2007, 14:34:08 »
Skaff deg en Behringer mixer.I kjelleren min har jeg ordnet det slik at jeg kjører lyden fra tv`n dvd og Cd spilleren inn i mixeren og videre til forsterkeren. jeg kan da høre mine kjære leeds sanger mikset inn sammen med tippekampene