Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 363902 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

DenHviteYeboah

Sv: Re: Sv: Bates
« Svar #900 på: Desember 30, 2011, 22:48:39 »
Jeg ser at pipa begynner å få en annen lyd....
Det som er utrolig er at KB har jo uttalt at han er interessert i at folk skal investere i klubben, men at han ennå ikke har sett noen av disse....nå er det visst supporterne som er skyld i at investorer uteblir....hvem med hjernen i behold tør å satse penger i en klubb med KB som hovedaksjonær og styreformann??
Det er bare en vei ut av dette: tving ham til salg!Den eneste som hjelper er at han begynner å tape penger massivt-da vil han prøve å komme ut av det fortest mulig.Hva om det hadde kommet 5000 tilskuere 3 hjemmekamper på rad???
Uff, mannen er en ulykke for klubben :(

Får man voksen ut av øra under pipespill er det mulig man kan inbille seg at det er pipa som har endret låt. Du har tydeligvis ikke lest like mange innlegg om Bates som du har opprettet Batestråder.

Min spådom om effekten av en boykott er rett og slett at det blir enda mindre penger til lønninger og spillerkjøp. Og at Bates lever et par år ekstra kun på pur faenskap.

-LeifO

Moderatortroll.
Jeg har min spådom,og du har din.Vi får se hva som blir riktig.Forøvrig vil jeg ønske deg et godt nyttår,og håpe på at dine innlegg i 2012 kan være litt nærmere en moderator...etter min mening har du de siste uker vært oseaner unna en moderatorfunksjon ;D

Leedsfan

Sv: Re: Bates
« Svar #901 på: Desember 30, 2011, 22:52:52 »
Det er jo sant, både som Bates og hans kritikere sier..

Ikke en eneste noenlunde oppegående forretningsperson med familie og i England ville investere verken i noe Bates styrer eller en fotballklubb. Hva i all verden ville de få igjen for det annet enn gerd og krav om "å åpne lommeboka"? En fotballsupporter blir aldri fornøyd. Det er en del av hans vesen. Se på Scumfansen som ville sparke Sir Whiskynese den sesongen de tok tredjeplassen i serien.

-LeifO

Moderatortroll.
Jeg forstår det slik som om du synes vi bør være (sånn noenlunde) fornøyd med måten Bates styrer klubben vår på, lojosang. Jeg forstår det også som at du til en viss grad harselerer med fotballsupportere sånn generelt. Stemmer mine antagelser? Og kan du videre presisere, gjerne uten å være sarkastisk og hånlig, hvorfor vi bør være fornøyd med tingenens tilstand for tiden?

Vi er en klubb som går med overskudd, noe som få klubber gjør og det burde vi være fornøyd med. Ingen av oss er fornøyd med Bates, tror jeg?

Ã… kjøpe en fotballklubb er et tapsprosjekt, sikkert i 90% av tilfellene. Hvordan kan man da forvente at en eller flere investororer (en investor er en som bruker sine penger for å få avkastning) går inn i en klubb som Leeds som egentlig ikke eier noe mer enn navnet og spillerne som er under kontrakt?

Hvis du/dere ønsker en ny eier til å ta over Leeds United så må dere være såpass ærlige å si at dere forventer at han tar over et tapsprosjekt. Når verdensøkonomien er så usikker som den er undrer jeg meg at mange tror det er så lett å finne en slik "idealist". Jeg tror det nesten er lettere å vinne i lotto...

Er vi fornøyd med Bates, NEI!
Er han det beste vi har for øyeblikket, JA!
Er det trist, JA!
Er det lys i tunnelen, JA (mannen er over 80 år)!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Re: Sv: Bates
« Svar #902 på: Desember 30, 2011, 22:54:59 »
Jeg ser at pipa begynner å få en annen lyd....
Det som er utrolig er at KB har jo uttalt at han er interessert i at folk skal investere i klubben, men at han ennå ikke har sett noen av disse....nå er det visst supporterne som er skyld i at investorer uteblir....hvem med hjernen i behold tør å satse penger i en klubb med KB som hovedaksjonær og styreformann??
Det er bare en vei ut av dette: tving ham til salg!Den eneste som hjelper er at han begynner å tape penger massivt-da vil han prøve å komme ut av det fortest mulig.Hva om det hadde kommet 5000 tilskuere 3 hjemmekamper på rad???
Uff, mannen er en ulykke for klubben :(

Får man voksen ut av øra under pipespill er det mulig man kan inbille seg at det er pipa som har endret låt. Du har tydeligvis ikke lest like mange innlegg om Bates som du har opprettet Batestråder.

Min spådom om effekten av en boykott er rett og slett at det blir enda mindre penger til lønninger og spillerkjøp. Og at Bates lever et par år ekstra kun på pur faenskap.

-LeifO

Moderatortroll.
Jeg har min spådom,og du har din.Vi får se hva som blir riktig.Forøvrig vil jeg ønske deg et godt nyttår,og håpe på at dine innlegg i 2012 kan være litt nærmere en moderator...etter min mening har du de siste uker vært oseaner unna en moderatorfunksjon ;D

Hersketeknikk i bruk? Mange av innleggene her fortjener jo en litt ironisk og sarkastisk tone tilbake, burde være tillatt selv for en moderator...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

rd1

Sv: Bates
« Svar #903 på: Desember 30, 2011, 23:31:05 »
Leedsfan: det stemmer ikke at bates er det beste vi kan få! Han har blåst 7mp på noen idiotiske vip bokser! Selvsagt kan vi få og ikke minst fortjener vi en bedre eier! En eier som får med seg byen, fansen og spillerne. en eier som får oss hjem!
"Who needs Cantona??"

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #904 på: Desember 30, 2011, 23:45:22 »
Er ikke uenig med deg.. Bates er den beste fordi han er den eneste for øyeblikket...


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.913065,10.962924
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

ollan

Sv: Re: Sv: Re: Sv: Bates
« Svar #905 på: Desember 30, 2011, 23:45:27 »
Jeg ser at pipa begynner å få en annen lyd....
Det som er utrolig er at KB har jo uttalt at han er interessert i at folk skal investere i klubben, men at han ennå ikke har sett noen av disse....nå er det visst supporterne som er skyld i at investorer uteblir....hvem med hjernen i behold tør å satse penger i en klubb med KB som hovedaksjonær og styreformann??
Det er bare en vei ut av dette: tving ham til salg!Den eneste som hjelper er at han begynner å tape penger massivt-da vil han prøve å komme ut av det fortest mulig.Hva om det hadde kommet 5000 tilskuere 3 hjemmekamper på rad???
Uff, mannen er en ulykke for klubben :(

Får man voksen ut av øra under pipespill er det mulig man kan inbille seg at det er pipa som har endret låt. Du har tydeligvis ikke lest like mange innlegg om Bates som du har opprettet Batestråder.

Min spådom om effekten av en boykott er rett og slett at det blir enda mindre penger til lønninger og spillerkjøp. Og at Bates lever et par år ekstra kun på pur faenskap.

-LeifO

Moderatortroll.
Jeg har min spådom,og du har din.Vi får se hva som blir riktig.Forøvrig vil jeg ønske deg et godt nyttår,og håpe på at dine innlegg i 2012 kan være litt nærmere en moderator...etter min mening har du de siste uker vært oseaner unna en moderatorfunksjon ;D
Mener du han burde hatt et "nick" til? Eller takler du ikke at han har andre meninger enn deg....en moderator sin oppgave er å passe på at ting ikke går over styr på fora... Og jeg synes at den oppgaven takles bra...men er langt fra enig i alle de andre meningene som kommer fra tastaturet hans. Ta det som en mann og lag diskusjoner gode som dårlige...... Kansje du vil bli moderator? Bruke fritiden til å passe på tullinger som meg og deg uten annen kompesasjon en kjeft fra oss.....give me a brake...
.. ;-) godt nyttår!!

ollan
Ollan

rd1

Sv: Bates
« Svar #906 på: Desember 30, 2011, 23:47:44 »
Er ikke uenig med deg.. Bates er den beste fordi han er den eneste for øyeblikket...


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.913065,10.962924

så kim y. ill var den beste for nord korea siden han var den eneste?
"Who needs Cantona??"

ollan

Sv: Re: Sv: Bates
« Svar #907 på: Desember 30, 2011, 23:48:28 »
Leedsfan: det stemmer ikke at bates er det beste vi kan få! Han har blåst 7mp på noen idiotiske vip bokser! Selvsagt kan vi få og ikke minst fortjener vi en bedre eier! En eier som får med seg byen, fansen og spillerne. en eier som får oss hjem!
Sorry...Lufc har blåst disse pengene ved å oppta lån. hvis noen tror at det er KB sine private penger som brukes så kan jeg godt komme å holde litt bedøk....  Penger som vi dyrt må betale tilbake etter KB sin tod om vi ikke befinner oss i PL 12/13

ollan
Ollan

rd1

Sv: Re: Sv: Bates
« Svar #908 på: Desember 30, 2011, 23:56:22 »
Leedsfan: det stemmer ikke at bates er det beste vi kan få! Han har blåst 7mp på noen idiotiske vip bokser! Selvsagt kan vi få og ikke minst fortjener vi en bedre eier! En eier som får med seg byen, fansen og spillerne. en eier som får oss hjem!
Sorry...Lufc har blåst disse pengene ved å oppta lån. hvis noen tror at det er KB sine private penger som brukes så kan jeg godt komme å holde litt bedøk....  Penger som vi dyrt må betale tilbake etter KB sin tod om vi ikke befinner oss i PL 12/13

ollan


det er i beste fall naivt å tro at leeds har fått prosjektet 100% finansiert av gjeld. det er helt åpenbart at vi har puttet egenkapital i prosjektet. i tillegg kunne vi valgt å bruke penger på spiller lønn, fremfor renter og avdrag! Har ikke bruk for din junior bed.øk:)
"Who needs Cantona??"

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #909 på: Desember 31, 2011, 00:10:47 »
Er ikke uenig med deg.. Bates er den beste fordi han er den eneste for øyeblikket...


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.913065,10.962924

så kim y. ill var den beste for nord korea siden han var den eneste?

Blir ikke helt det samme, men men. Bruk heller "verste" i stedet for "beste" hvis du vil, uansett hvordan man vrir og vender på det så er Bates den eneste vi har og det er få som er villig til å betale penger for Leeds United. Deal with it...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Re: Sv: Bates
« Svar #910 på: Desember 31, 2011, 00:14:18 »
Leedsfan: det stemmer ikke at bates er det beste vi kan få! Han har blåst 7mp på noen idiotiske vip bokser! Selvsagt kan vi få og ikke minst fortjener vi en bedre eier! En eier som får med seg byen, fansen og spillerne. en eier som får oss hjem!
Sorry...Lufc har blåst disse pengene ved å oppta lån. hvis noen tror at det er KB sine private penger som brukes så kan jeg godt komme å holde litt bedøk....  Penger som vi dyrt må betale tilbake etter KB sin tod om vi ikke befinner oss i PL 12/13

ollan


det er i beste fall naivt å tro at leeds har fått prosjektet 100% finansiert av gjeld. det er helt åpenbart at vi har puttet egenkapital i prosjektet. i tillegg kunne vi valgt å bruke penger på spiller lønn, fremfor renter og avdrag! Har ikke bruk for din junior bed.øk:)

Jeg har ikke noe imot at det satses på fasiliteter som kommer til å generere penger, men ikke på bekostning av spillere. Nå er det vel slik at Grayson har satset på kvalitet fremfor kvalitet og det er vel ikke Bates sin skyld. For min del kunne man heller brukt penger på 3 klare forsterkninger enn på 10 squad players, men det har ikke Grayson valgt å gjøre.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Håkon

Sv: Bates
« Svar #911 på: Desember 31, 2011, 00:15:00 »
I love Bates, 80 år, eier verdens beste klubb :) dream on :) ;D
Leeds for alltid

lojosang

Sv: Re: Sv: Re: Bates
« Svar #912 på: Desember 31, 2011, 02:51:17 »
Det er jo sant, både som Bates og hans kritikere sier..

Ikke en eneste noenlunde oppegående forretningsperson med familie og i England ville investere verken i noe Bates styrer eller en fotballklubb. Hva i all verden ville de få igjen for det annet enn gerd og krav om "å åpne lommeboka"? En fotballsupporter blir aldri fornøyd. Det er en del av hans vesen. Se på Scumfansen som ville sparke Sir Whiskynese den sesongen de tok tredjeplassen i serien.

-LeifO

Moderatortroll.
Jeg forstår det slik som om du synes vi bør være (sånn noenlunde) fornøyd med måten Bates styrer klubben vår på, lojosang. Jeg forstår det også som at du til en viss grad harselerer med fotballsupportere sånn generelt. Stemmer mine antagelser? Og kan du videre presisere, gjerne uten å være sarkastisk og hånlig, hvorfor vi bør være fornøyd med tingenens tilstand for tiden?

Du forstår meg sånn noenlunde rett. Jeg harselerer så absolutt med fotballsupportere generelt. Vi blir aldri fornøyd. Uansett. RBK sparka Ola By fordi han ikke vant serien før i siste serierunde for noen år siden. Vi ler hånlig av Chel$ki og Manchester Buccaneers mens vi selv går rundt med våte drømmer om vår egen oligark eller korrupte eks-statsminister med et lite statsbudsjett å hvitvaske. Jeg er heller ikke såre fornøyd. Jeg er nemlig også fotballfan. Men vi har likevel ganske mye vi kunne valgt å være fornøyd med. Og det liker jeg å gjøre når dommedagsfølelsen blir som sterkest på forumet.

Jeg mener vi skal være fornøyde fordi vår egen eier er en småkjeltring i forhold til de jeg allerede har nevnt, og flere andre. Dessuten er vår kjeltring i det minste underholdende. Fordi vi har hatt sakte framgang de siste fire årene. Fordi vi endelig har hatt en viss stabilitet i spillerstall og trenerstab. Fordi vi ikke har blitt koblet med Svennis, Dennis Wise eller Souness. Fordi vi ikke har brukt en milliard i overgangspenger på kjendiser. Fordi Morris ikke fikk kjøpt oss. Fordi vi, som Haugesund viser at det er mulig å hevde seg i fotball med en noenlunde sunn økonomi.
Fordi vi satser etter evne etter endelig å ha lært leksa etter Ridsdale og, vel, Bates den Første.

Over nyttår skal jeg vurdere å sette oppben liste over alt jeg mener vi IKKE bør være fornøyde med.

-LeifO

Moderatortroll.

PS: Godt nyttår til Yeboah også. Jeg har forøvrig ikke sett noe krav til at moderatorer skal levere inn sarkasmelisensen sin. Kommer det trengs det nye moderatorer.
- Leif Olav

Svend Anders

Sv: Re: Sv: Bates
« Svar #913 på: Desember 31, 2011, 11:47:25 »
Sorry...Lufc har blåst disse pengene ved å oppta lån. hvis noen tror at det er KB sine private penger som brukes så kan jeg godt komme å holde litt bedøk....  Penger som vi dyrt må betale tilbake etter KB sin tod om vi ikke befinner oss i PL 12/13

ollan

Så vidt jeg vet har vi ikke tatt opp noen lån i forbindelse med utbedringene på ER. Dette er penger vi har tjent og spart opp selv, og jeg vil tro de betales inn i flere perioder, noe er ennå ikke betalt (betaling ved ferdigstillelse bl.a. er vel normalt).

Det sies at driften ikke er så bra fordi man har hatt noen mindre underskudd før spillersalg. Her ser jeg ikke helt poenget, for flere av investeringene, løpende utgifter, etc vil jo nettopp være basert på hva de samlede inntektene vil være, eller har vært foregående sesong. Økonomien er under kontroll, det kan vanskelig argumenteres mot. Kritikerne vil vel snarere si at den er under FOR stor kontroll, at man ikke tar større sjanser.

SA

HåvardK

Sv: Re: Sv: Re: Bates
« Svar #914 på: Desember 31, 2011, 13:34:01 »
Moderatortroll.
Jeg mener vi skal være fornøyde fordi vår egen eier er en småkjeltring i forhold til de jeg allerede har nevnt, og flere andre. Dessuten er vår kjeltring i det minste underholdende. Fordi vi har hatt sakte framgang de siste fire årene. Fordi vi endelig har hatt en viss stabilitet i spillerstall og trenerstab. Fordi vi ikke har blitt koblet med Svennis, Dennis Wise eller Souness. Fordi vi ikke har brukt en milliard i overgangspenger på kjendiser. Fordi Morris ikke fikk kjøpt oss. Fordi vi, som Haugesund viser at det er mulig å hevde seg i fotball med en noenlunde sunn økonomi.
Fordi vi satser etter evne etter endelig å ha lært leksa etter Ridsdale og, vel, Bates den Første.
[/quote]
Takk for et saklig og for så vidt godt begrunnet innlegg. Jeg ser imidlertid at jeg - ikke overraskende - er uenig med deg på noen sentrale punkter:
1. Jeg synes stort sett IKKE at Bates er underholdende. Vel kan hans råe verbale stil være morsom en sjelden gang i mellom, men når han kaller fans for "morons", oppgir adressen til tidligere styreformenn i kampprogrammet i den hensikt at folk skal oppsøke vedkommende, at majoriteten av 3000 norske tilhengere blir kalt "so-called Leeds fans", at han skjeller ut spillere under kontrakt i media - da sysn jeg han er alt annet enn morsom. Jeg tror faktisk at akkurat dette er med på å skremme bort både potensielle trenere og spillere fra klubben. Ikke bra.
2. Jeg kan ikke skjønne at vi har hatt noen særlig stabilitet i spillerstallen de senenste årene. Strengt tatt har vi vel ikke hatt dette siden Wilkinsons første år i toppdivisjonen, kanskje sett bort fra O´Learys år to og tre. Trenersituasjonen har imidlertid vært stabil, noen som inntil nå har vært positivt.
3. Det at vi IKKE har blitt koblet til de nevnte herrer (vel, Wise har vel hatt en kobling til klubben i en periode, såvidt jeg husker) er vel ikke noen positivt argument for Bates?
4. Sammenligningen med Haugesund er jeg langt på vei enig i - men jeg mener at vi burde ha potensiale til å hevde oss i midtsjiktet i PL med det publikumspotensialet Leeds har. Dessverre blir ikke dette potensialet utnyttet; mye grunnet Bates´ grådighet og tildels ufyselige oppførsel overfor både fans og potensielle spillertargets. Leeds er rett og slett ikke attraktiv nok, verken som arbeidsgivere eller for den delen av fansen som enten rett og slett ikke har råd eller lyst til å betale det som forlanges. Resultatet er at publikumstallet går kraftig ned, selv om vi etter manges mening (jeg er ikke blant de) hevder oss etter forholdene veldig bra.
5. Jeg syns ikke at vi "satser etter evne". Og for å komme deg i forkjøpet: Det betyr ikke at vi skal tilbake til Ridsdale-galskapen. Jeg mener imidlertid at vi burde satse på to-tre solide forsterkninger av laget, selv om dette hadde medført utgifter på kort sikt. Hvis en i tillegg hadde kunnet slanke stallen for "fringe players" og korttidslån, hadde en slik satsing kunne ha forsvart billettprisene, rett og slett fordi dette faktisk hadde reflektert de uttalte ambisjoner om opprykk. Dette ville igjen ha kunne stoppet nedgang i publikumstallet; ja til og med kanskje ha ført oss inn i en positiv spiral - som igjen hadde gjort klubben mer attraktiv for både spillere, fans og kanskje til og med investorer?
Slik som det er nå, føler jeg at klubben vår totalt mangler noe som kan ligne på entusiasme og optimisme. Og jeg tror ikke jeg er alene om den følelsen, dessverre.

Jon R

Sv: Re: Sv: Re: Bates
« Svar #915 på: Desember 31, 2011, 13:51:34 »

5. Jeg syns ikke at vi "satser etter evne". Og for å komme deg i forkjøpet: Det betyr ikke at vi skal tilbake til Ridsdale-galskapen. Jeg mener imidlertid at vi burde satse på to-tre solide forsterkninger av laget, selv om dette hadde medført utgifter på kort sikt. Hvis en i tillegg hadde kunnet slanke stallen for "fringe players" og korttidslån, hadde en slik satsing kunne ha forsvart billettprisene, rett og slett fordi dette faktisk hadde reflektert de uttalte ambisjoner om opprykk. Dette ville igjen ha kunne stoppet nedgang i publikumstallet; ja til og med kanskje ha ført oss inn i en positiv spiral - som igjen hadde gjort klubben mer attraktiv for både spillere, fans og kanskje til og med investorer?
Slik som det er nå, føler jeg at klubben vår totalt mangler noe som kan ligne på entusiasme og optimisme. Og jeg tror ikke jeg er alene om den følelsen, dessverre.

Glimrende formulert, Håvard.  :)
Jon R.

Rudi G.

  • Gjest
Sv: Re: Sv: Re: Bates
« Svar #916 på: Desember 31, 2011, 14:15:50 »

5. Jeg syns ikke at vi "satser etter evne". Og for å komme deg i forkjøpet: Det betyr ikke at vi skal tilbake til Ridsdale-galskapen. Jeg mener imidlertid at vi burde satse på to-tre solide forsterkninger av laget, selv om dette hadde medført utgifter på kort sikt. Hvis en i tillegg hadde kunnet slanke stallen for "fringe players" og korttidslån, hadde en slik satsing kunne ha forsvart billettprisene, rett og slett fordi dette faktisk hadde reflektert de uttalte ambisjoner om opprykk. Dette ville igjen ha kunne stoppet nedgang i publikumstallet; ja til og med kanskje ha ført oss inn i en positiv spiral - som igjen hadde gjort klubben mer attraktiv for både spillere, fans og kanskje til og med investorer?
Slik som det er nå, føler jeg at klubben vår totalt mangler noe som kan ligne på entusiasme og optimisme. Og jeg tror ikke jeg er alene om den følelsen, dessverre.

Glimrende formulert, Håvard.  :)

Jepp!

p0ndus

  • Gjest
Sv: Re: Sv: Re: Bates
« Svar #917 på: Desember 31, 2011, 16:32:03 »

5. Jeg syns ikke at vi "satser etter evne". Og for å komme deg i forkjøpet: Det betyr ikke at vi skal tilbake til Ridsdale-galskapen. Jeg mener imidlertid at vi burde satse på to-tre solide forsterkninger av laget, selv om dette hadde medført utgifter på kort sikt. Hvis en i tillegg hadde kunnet slanke stallen for "fringe players" og korttidslån, hadde en slik satsing kunne ha forsvart billettprisene, rett og slett fordi dette faktisk hadde reflektert de uttalte ambisjoner om opprykk. Dette ville igjen ha kunne stoppet nedgang i publikumstallet; ja til og med kanskje ha ført oss inn i en positiv spiral - som igjen hadde gjort klubben mer attraktiv for både spillere, fans og kanskje til og med investorer?
Slik som det er nå, føler jeg at klubben vår totalt mangler noe som kan ligne på entusiasme og optimisme. Og jeg tror ikke jeg er alene om den følelsen, dessverre.

Glimrende formulert, Håvard.  :)

Jepp!

Veldig bra skrevet.

DenHviteYeboah

Sv: Re: Sv: Re: Bates
« Svar #918 på: Desember 31, 2011, 16:45:47 »

5. Jeg syns ikke at vi "satser etter evne". Og for å komme deg i forkjøpet: Det betyr ikke at vi skal tilbake til Ridsdale-galskapen. Jeg mener imidlertid at vi burde satse på to-tre solide forsterkninger av laget, selv om dette hadde medført utgifter på kort sikt. Hvis en i tillegg hadde kunnet slanke stallen for "fringe players" og korttidslån, hadde en slik satsing kunne ha forsvart billettprisene, rett og slett fordi dette faktisk hadde reflektert de uttalte ambisjoner om opprykk. Dette ville igjen ha kunne stoppet nedgang i publikumstallet; ja til og med kanskje ha ført oss inn i en positiv spiral - som igjen hadde gjort klubben mer attraktiv for både spillere, fans og kanskje til og med investorer?
Slik som det er nå, føler jeg at klubben vår totalt mangler noe som kan ligne på entusiasme og optimisme. Og jeg tror ikke jeg er alene om den følelsen, dessverre.

Glimrende formulert, Håvard.  :)

Jepp!

Veldig bra skrevet.
Tusen takk for et supert innlegg!Enig i det du skriver!!

Dennis

Sv: Re: Sv: Re: Bates
« Svar #919 på: Desember 31, 2011, 18:52:08 »

5. Jeg syns ikke at vi "satser etter evne". Og for å komme deg i forkjøpet: Det betyr ikke at vi skal tilbake til Ridsdale-galskapen. Jeg mener imidlertid at vi burde satse på to-tre solide forsterkninger av laget, selv om dette hadde medført utgifter på kort sikt. Hvis en i tillegg hadde kunnet slanke stallen for "fringe players" og korttidslån, hadde en slik satsing kunne ha forsvart billettprisene, rett og slett fordi dette faktisk hadde reflektert de uttalte ambisjoner om opprykk. Dette ville igjen ha kunne stoppet nedgang i publikumstallet; ja til og med kanskje ha ført oss inn i en positiv spiral - som igjen hadde gjort klubben mer attraktiv for både spillere, fans og kanskje til og med investorer?
Slik som det er nå, føler jeg at klubben vår totalt mangler noe som kan ligne på entusiasme og optimisme. Og jeg tror ikke jeg er alene om den følelsen, dessverre.

Glimrende formulert, Håvard.  :)

Jepp!

Veldig bra skrevet.
Tusen takk for et supert innlegg!Enig i det du skriver!!

Vanskelig å si seg uenig, Håvard! Selvsagt enig her også! Send en memo til mannen som styrer, så langt tror jeg faktisk ikke han har tenkt.
Marching on together!

newsome

Sv: Bates
« Svar #920 på: Januar 04, 2012, 15:54:31 »
http://www.thescratchingshed.com/2012/01/kens-tight-ship-sadly-sailing-towards-iceberg/

Bør leses av alle!!!!

Hvordan vår fantastiske klubb blir drevet på en udugelig og håpløs måte.

Sier det enda en gang.Leeds kommer ikke opp i P.L. og der de hører hjemme før Bates lar andre ta over styringen av klubben.

newsome

Sv: Bates
« Svar #921 på: Januar 04, 2012, 23:11:06 »

Hobben

Sv: Bates
« Svar #922 på: Januar 04, 2012, 23:20:27 »
http://www.thescratchingshed.com/2012/01/kens-tight-ship-sadly-sailing-towards-iceberg/

Bør leses av alle!!!!

Hvordan vår fantastiske klubb blir drevet på en udugelig og håpløs måte.

Sier det enda en gang.Leeds kommer ikke opp i P.L. og der de hører hjemme før Bates lar andre ta over styringen av klubben.

Okei? Bates har faktisk reddet oss fra konkurs, han har tatt oss fra gjeldslaver til den eneste klubben som har overskudd hver mnd i NPC.
Rogaland Whites

newsome

Sv: Bates
« Svar #923 på: Januar 04, 2012, 23:48:49 »
http://www.thescratchingshed.com/2012/01/kens-tight-ship-sadly-sailing-towards-iceberg/

Bør leses av alle!!!!

Hvordan vår fantastiske klubb blir drevet på en udugelig og håpløs måte.

Sier det enda en gang.Leeds kommer ikke opp i P.L. og der de hører hjemme før Bates lar andre ta over styringen av klubben.

Okei? Bates har faktisk reddet oss fra konkurs, han har tatt oss fra gjeldslaver til den eneste klubben som har overskudd hver mnd i NPC.
Trodde fotball gikk ut på å vinne fotballkamper.
Får vi poeng for å gå med overskudd økonomisk?

lojosang

Sv: Bates
« Svar #924 på: Januar 05, 2012, 00:03:15 »
http://www.thescratchingshed.com/2012/01/kens-tight-ship-sadly-sailing-towards-iceberg/

Bør leses av alle!!!!

Hvordan vår fantastiske klubb blir drevet på en udugelig og håpløs måte.

Sier det enda en gang.Leeds kommer ikke opp i P.L. og der de hører hjemme før Bates lar andre ta over styringen av klubben.

Det er kanskje den dårligst funderte artikkelen jeg har lest på Schratching Shed noen gang. Forfatteren bør gratuleres. Et og annet greit poeng ingen har vært uenig i siste fem år har han, men når salg av spillere fra før konkursen ramses blir jeg skeptisk. Særlig når prisen for Lennon ser ut til å ha blitt firedoblet.

Men når jeg så at han makter å si at Manchester City er en "profitable club" gidder jeg ikke kaste vekk mer tid på fyren. Skal du overbevise andre enn de mest surmaga Bateshaterne må du finne en bedre artikkel enn dette, Newsome.
- Leif Olav

lojosang

Sv: Bates
« Svar #925 på: Januar 05, 2012, 00:04:16 »
http://www.thescratchingshed.com/2012/01/kens-tight-ship-sadly-sailing-towards-iceberg/

Bør leses av alle!!!!

Hvordan vår fantastiske klubb blir drevet på en udugelig og håpløs måte.

Sier det enda en gang.Leeds kommer ikke opp i P.L. og der de hører hjemme før Bates lar andre ta over styringen av klubben.

Okei? Bates har faktisk reddet oss fra konkurs, han har tatt oss fra gjeldslaver til den eneste klubben som har overskudd hver mnd i NPC.
Trodde fotball gikk ut på å vinne fotballkamper.
Får vi poeng for å gå med overskudd økonomisk?

Får vi poeng for å gå med underskudd da?
- Leif Olav

Jon R

Sv: Bates
« Svar #926 på: Januar 05, 2012, 00:16:57 »
http://www.thescratchingshed.com/2012/01/kens-tight-ship-sadly-sailing-towards-iceberg/

Bør leses av alle!!!!

Hvordan vår fantastiske klubb blir drevet på en udugelig og håpløs måte.

Sier det enda en gang.Leeds kommer ikke opp i P.L. og der de hører hjemme før Bates lar andre ta over styringen av klubben.

Det er kanskje den dårligst funderte artikkelen jeg har lest på Schratching Shed noen gang. Forfatteren bør gratuleres. Et og annet greit poeng ingen har vært uenig i siste fem år har han, men når salg av spillere fra før konkursen ramses blir jeg skeptisk. Særlig når prisen for Lennon ser ut til å ha blitt firedoblet.

Men når jeg så at han makter å si at Manchester City er en "profitable club" gidder jeg ikke kaste vekk mer tid på fyren. Skal du overbevise andre enn de mest surmaga Bateshaterne må du finne en bedre artikkel enn dette, Newsome.

Synd, fordi det er endel gode poenger her, som dessverre drukner i mye unøyaktigheter og vissvass.
Jon R.

Hobben

Sv: Bates
« Svar #927 på: Januar 05, 2012, 08:07:26 »
http://www.thescratchingshed.com/2012/01/kens-tight-ship-sadly-sailing-towards-iceberg/

Bør leses av alle!!!!

Hvordan vår fantastiske klubb blir drevet på en udugelig og håpløs måte.

Sier det enda en gang.Leeds kommer ikke opp i P.L. og der de hører hjemme før Bates lar andre ta over styringen av klubben.

Ja, vi kan jo bruke en hau med penger på nye spillere for så å vinne 15 kamper på rad men så tar konkursen oss. Det er så mye mer enn nye spillere i dagens fotball :)

Okei? Bates har faktisk reddet oss fra konkurs, han har tatt oss fra gjeldslaver til den eneste klubben som har overskudd hver mnd i NPC.
Trodde fotball gikk ut på å vinne fotballkamper.
Får vi poeng for å gå med overskudd økonomisk?

Rogaland Whites

thesheep

Sv: Bates
« Svar #928 på: Januar 05, 2012, 08:27:07 »
http://www.thescratchingshed.com/2012/01/kens-tight-ship-sadly-sailing-towards-iceberg/

Bør leses av alle!!!!

Hvordan vår fantastiske klubb blir drevet på en udugelig og håpløs måte.

Sier det enda en gang.Leeds kommer ikke opp i P.L. og der de hører hjemme før Bates lar andre ta over styringen av klubben.

Okei? Bates har faktisk reddet oss fra konkurs, han har tatt oss fra gjeldslaver til den eneste klubben som har overskudd hver mnd i NPC.
Trodde fotball gikk ut på å vinne fotballkamper.
Får vi poeng for å gå med overskudd økonomisk?


Så alt vi trenger å gjøre er å finne en fyr som vil betale det Bates kan finne på å ønske seg og få for Leeds, påta seg alle Leeds økonomiske forpliktelser og ha som motiv at han skal tape penger på investeringen. I det økonomiske klimaet som herjer Europa og verden for tiden skulle jo det være fort gjort. Tipper investorer med et brennende ønske om å tape mer penger enn de allerede gjør i aksjemarkedet og på eiendom etc. står i en lang kø... Og vi må jo ikke glemme av at på toppen av at investoren skal være på feil side av grensen til økonomisk åndssvak skal han være fra Yorkshire og ha et hjerte som banker for Leeds United. Pengene han skal svi av på Leeds skal være tjent utelukkende på ikke-kontroversielle investeringer. Han må også fremstå som jovial og likandes i media og være enig i supporternes til en hver tid skiftende krav.

Så...hvor skal vi finne en slik person eller gruppe av personer?
« Siste redigering: Januar 05, 2012, 08:32:16 av thesheep »

B_Ød

Sv: Bates
« Svar #929 på: Januar 05, 2012, 08:31:25 »
Så alt vi trenger å gjøre er å finne en fyr som vil betale det Bates kan finne på å ønske seg og få for Leeds, påta seg alle Leeds økonomiske forpliktelser og ha som motiv at han skal tape penger på investeringen. I det økonomiske klimaet som herjer Europa og verden for tiden skulle jo det være fort gjort. Tipper investorer med et brennende ønske om å tape mer penger enn de allerede gjør i aksjemarkedet og på eiendom etc. står i en lang kø... Og vi må jo ikke glemme at på toppen av at investoren skal være på feil side av grensen til økonomisk åndssvak skal han være fra Yorkshire og ha et hjerte som banker for Leeds United. Pengene han skal svi av på Leeds skal være tjent utelukkende på ikke-kontroversielle investeringer. Han må også fremstå som jovial og likandes i media og være enig i supporternes til en hver tid skiftende krav.

Så...hvor skal vi finne en slik person eller gruppe av personer?

Strålende betraktet...  ;D
Ups & Ups!!