Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 363906 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Dennis

Sv: Bates
« Svar #1470 på: Mars 01, 2012, 10:52:18 »
Måten han kommuniserer på viser at han er født 100 år for sent.

Enig! Minner om noe en lord kunne sagt til "folket". Det verste er at han ikke forstår det selv. Eller så er det som jeg tror; han liker stormen (og hatet) og det blir nevnt her også.
Marching on together!

MrK

Sv: Bates
« Svar #1471 på: Mars 01, 2012, 10:54:36 »
Et lite poeng vi glemmer er at han faktisk eier klubben. At han ikke eier normal dannelse er en annen sak, men som eier av et selskap så gjør han det han vil innenfor rammene av tilgjengelig lovverk. At han tar opp hansken mot motstandere på denne måten er ikke like lurt - men han har jo et poeng med at de som roper høyest ikke er på kamp/har vært.

Jeg har forøvrig betalt medlemsskap i LUST!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Masinga

Sv: Bates
« Svar #1472 på: Mars 01, 2012, 11:27:42 »
Måten han kommuniserer på viser at han er født 100 år for sent.

Enig! Minner om noe en lord kunne sagt til "folket". Det verste er at han ikke forstår det selv. Eller så er det som jeg tror; han liker stormen (og hatet) og det blir nevnt her også.
Det er nok av kriger som er startet på grunn av fiendtlige uttalelser. Det som er ille i denne saken er at han utpeker sine egne til fiender.

Når det gjelder å drive butikken Leeds United etter alminnelige, forretningsmessige prinsipper er dette en annen sak.
Masinga, medl.nr. 1250

ØBS

Sv: Bates
« Svar #1473 på: Mars 01, 2012, 12:13:12 »
Hvorfor legger han seg ut mot sine "faste kunder" da??

DET er et forretningsprinsipp jeg aldri vil komme til å skjønne...
LUSCOS-hilsen
ØBS

Jon R

Sv: Bates
« Svar #1474 på: Mars 01, 2012, 12:59:14 »
Bates må ha en eller annen "turn on" på at folk skal mislike/hate han

I følge en av hans beste kamerater (Baardsen) liker Ken Bates å bli hatet. Det er det som driver han.

Ok. La oss starte en "gi Ken Bates en klem" kampanje! 
Jon R.

p0ndus

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #1475 på: Mars 01, 2012, 13:01:42 »
Måten han kommuniserer på viser at han er født 100 år for sent.

Du mener vel 1000 år for sent ;D ;D

Masinga

Sv: Bates
« Svar #1476 på: Mars 01, 2012, 13:14:42 »
Hvorfor legger han seg ut mot sine "faste kunder" da??

DET er et forretningsprinsipp jeg aldri vil komme til å skjønne...
Det har du rett i. Det er ikke alltid kunden har rett, men det betyr ikke at kunden skal skjelles ut. Svensker er f.eks. veldig god på service. Ken Bates, look to Sweden!
Masinga, medl.nr. 1250

Goal Happy

Sv: Bates
« Svar #1477 på: Mars 01, 2012, 15:10:28 »
Et lite poeng vi glemmer er at han faktisk eier klubben. At han ikke eier normal dannelse er en annen sak, men som eier av et selskap så gjør han det han vil innenfor rammene av tilgjengelig lovverk. At han tar opp hansken mot motstandere på denne måten er ikke like lurt - men han har jo et poeng med at de som roper høyest ikke er på kamp/har vært.

Jeg har forøvrig betalt medlemsskap i LUST!

Han gjør jo det, men lurer fremdeles på HVEM som eier ER og TA. Blir vel som med klubben der han "plutselig" har fått kjøpt det.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1478 på: Mars 01, 2012, 15:38:03 »
Et lite poeng vi glemmer er at han faktisk eier klubben. At han ikke eier normal dannelse er en annen sak, men som eier av et selskap så gjør han det han vil innenfor rammene av tilgjengelig lovverk. At han tar opp hansken mot motstandere på denne måten er ikke like lurt - men han har jo et poeng med at de som roper høyest ikke er på kamp/har vært.

Jeg har forøvrig betalt medlemsskap i LUST!

:)

Jeg har også betalt medlemsskap..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Bates
« Svar #1479 på: Mars 01, 2012, 19:04:06 »
Et lite poeng vi glemmer er at han faktisk eier klubben. At han ikke eier normal dannelse er en annen sak, men som eier av et selskap så gjør han det han vil innenfor rammene av tilgjengelig lovverk. At han tar opp hansken mot motstandere på denne måten er ikke like lurt - men han har jo et poeng med at de som roper høyest ikke er på kamp/har vært.

Jeg har forøvrig betalt medlemsskap i LUST!

:)

Jeg har også betalt medlemsskap..

Jeg og. Dette gir meg bare lyst til å betale mer.
Jon R.

kalle_92

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #1480 på: Mars 01, 2012, 19:33:01 »
Et lite poeng vi glemmer er at han faktisk eier klubben. At han ikke eier normal dannelse er en annen sak, men som eier av et selskap så gjør han det han vil innenfor rammene av tilgjengelig lovverk. At han tar opp hansken mot motstandere på denne måten er ikke like lurt - men han har jo et poeng med at de som roper høyest ikke er på kamp/har vært.

Jeg har forøvrig betalt medlemsskap i LUST!

:)

Jeg har også betalt medlemsskap..

Jeg og. Dette gir meg bare lyst til å betale mer.
Enig. Og verve fler.

auren

Sv: Bates
« Svar #1481 på: Mars 01, 2012, 19:43:13 »
Har du LUST har du lov  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

Sv: Re: Bates
« Svar #1482 på: Mars 02, 2012, 00:02:39 »
Men... Bekjempe greed med LUST? Er ikke den ene dødssynden like dødelig som den andre? :D

-LeifO

Moderatortroll.
- Leif Olav

kalle_92

  • Gjest
Sv: Re: Bates
« Svar #1483 på: Mars 02, 2012, 00:36:23 »
Men... Bekjempe greed med LUST? Er ikke den ene dødssynden like dødelig som den andre? :D

-LeifO

Moderatortroll.
LUST...LUST(RE)...


Ian Baird

Sv: Bates
« Svar #1485 på: Mars 02, 2012, 20:11:11 »
Bates: Vennligst lytt litt til Depeche Mode:

It's a question of lust
It's a question of trust
It's a question of not letting
What we've built up
Crumble to dust
It is all of these things and more
That keep us together


Ny allsang på ER ? :-)
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1486 på: Mars 02, 2012, 20:22:09 »
Bates: Vennligst lytt litt til Depeche Mode:

It's a question of lust
It's a question of trust
It's a question of not letting
What we've built up
Crumble to dust
It is all of these things and more
That keep us together


Ny allsang på ER ? :-)

Fantastisk...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #1487 på: Mars 03, 2012, 08:58:40 »
Anbefaler de som stadig har betont at det ikke finnes kjøpere i kø for Leeds United om å lese dette.Kanskje en forklaring på at de fleste holder seg unna KB..?

If anyone wants to know why no one invests in #lufc, read this about Matthew Harding at Chelsea from The Times in 1995:

There are bears with sore heads and then there is Ken Bates recovering from pneumonia. Today, after weeks of well-publicised sniping from a distance, Bates entertains his would-be successor to the chair of Chelsea Football Club.
 
Matthew Harding, 41, will be attending a boardroom meeting at Stamford Bridge and facing an irate Bates for the first time since their relationship soured to the point that Bates banned Harding from the Chelsea directors' box and players' lounge.
 
It has kept him away from the ground where Harding has been flouting the ban by sidling past security guards to meet Glenn Hoddle, the team manager.
 
A big sloppy bear-hug from Bates is out of the question even if Harding does play down the antagonism. "I've not had a chance to talk much to Ken lately so I'm looking forward to seeing him on Thursday," he said.
 
If Chelsea are to pummel their way out of the cloud of mediocrity that has enveloped the club for the past 20 years then Bates, 63, will have to force himself to look forward to seeing Harding, who, as chairman of the Benfield Reinsurance Group, is worth more than #120m and appears to like nothing more than lavishing gifts on the club he has supported since he was eigh.
 
Since October 1993, when at Bates's invitation he joined the Chelsea board, Harding has spent #16.5m on the ground freehold, put #5m towards the new North Stand and added #3.5m to the pot for new players.
 
Now, however, Bates has said Harding is stingy and criticised him for failing to spell out how much more cash he will inject into the club.
 
Two incidents are at the root of the impasse. By purchasing the ground freehold outright in April, Harding effectively grabbed the "saviour" tag from under Bates's nose. Bates had saved Stamford Bridge from property developers but only on a short-term basis. Harding made sure of it.
 
Then, on November 2, Harding wrote to Bates stating that he wanted to resign from the board of Chelsea Village, the club's holding company. Harding insisted his reasons have to remain a private matter between him and Bates but his decision inevitably led to speculation as to how Chelsea Village is run.
 
Chelsea Village placed Chelsea Football and Athletic Club (CFAC) into receivership in 1993. Bates owns 29% of the Village but controls the remaining shares through an anonymous consortium. Bates jealously guards the identity of the members of his consortium. The holdings are based in off-shore companies in the British Virgin Islands, Hong Kong and Guernsey. Mystery breeds suspicion. There has been a newspaper report stating that a former arms dealer owns a sizeable chunk of the shares. People wonder why Bates is so secretive.
 
Chelsea Village is Bates's vehicle for turning Stamford Bridge into a leisure complex. On the agenda of the board meeting today are questions about whether that complex is being given a higher priority than the football team, at present eleventh in the FA Carling Premiership.
 
Specifically, Bates is being asked if Chelsea Village wants to place a ceiling on transfer fees, to sell players to finance the hotel, luxury apartments and leisure facilities and generally to control the football club's spending and wage structure.
 
The agenda of such meetings is not normally released and Harding stressed he was not the source of the leak. Indeed, Harding has conducted himself in exemplary fashion throughout the squabble. He has scored innumerable publicity points by laughing off his ban from the directors' box and by drinking with supporters before matches.
 
Having discovered an ardent Chelsea supporter was among Britain's leading 100 earners, Bates wooed Harding and the general understanding was that Harding was Chelsea's chairman-in-waiting.
 
Harding, it seems, is not keen to hang around too long, and with his intoxicating mixture of wealth and man-of-the-people attitude, has won over the Chelsea Independent Supporters' Association and most of the tabloid press.
 
He does not say he should replace Bates but speaks euphemistically. "I am not doing this for me. It is imperative Chelsea Football Club grasp what opportunities it gets with both hands," he said.
 
That opportunity is his money, but Harding's resignation from the Chelsea Village board underlined that the man who made his fortune from taking on other people's risks will not continue to underwrite the club unless Bates is more open about his plan and the nature of his consortium, or is willing to sell up. So far Bates has scoffed at such notions.
 
Bates cannot be ousted by popular demand, and estimates of what it would cost Harding to buy Bates out, if that is the route the present chairman chooses, have been put at #50m. A clash of egos on the pitch ruins the game, a clash of egos among directors can ruin a club. The boardroom meeting today needs to serve up some compromises.

ollan

Sv: Bates
« Svar #1488 på: Mars 03, 2012, 10:59:16 »
Anbefaler de som stadig har betont at det ikke finnes kjøpere i kø for Leeds United om å lese dette.Kanskje en forklaring på at de fleste holder seg unna KB..?



mener du at kjøperne står i kø for å kjøpe LUFC? en 17 år gammel artikkel om Bates oppførsel er en ting....men at det skal bety at det er kjøpere i kø bare Bates forsvinner nekter jeg å tro noe videre på ;)
Ollan

h.b

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #1489 på: Mars 03, 2012, 11:10:12 »
Anbefaler de som stadig har betont at det ikke finnes kjøpere i kø for Leeds United om å lese dette.Kanskje en forklaring på at de fleste holder seg unna KB..?



mener du at kjøperne står i kø for å kjøpe LUFC? en 17 år gammel artikkel om Bates oppførsel er en ting....men at det skal bety at det er kjøpere i kø bare Bates forsvinner nekter jeg å tro noe videre på ;)

Ifølge hva en sentral person ansatt av Leeds United sa til meg før jul. Ja det er kjøpere til klubben. Men Bates forlanger 5 ganger markedsverdi og han skremmer alle vekk med sin oppførsel. Det er ingen som vil samarbeide økonomisk med ham. Mne den prisen han forlanger for klubben gjør at potensielle kjøpere ikke engang vil diskutere en overtakelse

Ferre

Sv: Bates
« Svar #1490 på: Mars 03, 2012, 11:24:23 »
Anbefaler de som stadig har betont at det ikke finnes kjøpere i kø for Leeds United om å lese dette.Kanskje en forklaring på at de fleste holder seg unna KB..?



mener du at kjøperne står i kø for å kjøpe LUFC? en 17 år gammel artikkel om Bates oppførsel er en ting....men at det skal bety at det er kjøpere i kø bare Bates forsvinner nekter jeg å tro noe videre på ;)

LUST bekreftet på møtet 9. februar at det var flere som var interessert i å kjøpe Leeds United nå. I tillegg bekreftet de at det har vært bud på klubben tidligere, men at disse forespørslene ble blankt avvist. Problemet er at ingen vet hvor mye Bates vil selge for og at potensielle kjøpere får svært lite, eller ingen informasjon, om tingenes tilstand i klubben.

For meg virker det som om Bates rett og slett ikke vil selge klubben...

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1491 på: Mars 03, 2012, 12:13:08 »
Anbefaler de som stadig har betont at det ikke finnes kjøpere i kø for Leeds United om å lese dette.Kanskje en forklaring på at de fleste holder seg unna KB..?



mener du at kjøperne står i kø for å kjøpe LUFC? en 17 år gammel artikkel om Bates oppførsel er en ting....men at det skal bety at det er kjøpere i kø bare Bates forsvinner nekter jeg å tro noe videre på ;)

For meg virker det som om Bates rett og slett ikke vil selge klubben...

Kanskje dette beviser at Bates elsker denne klubben?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Sv: Bates
« Svar #1492 på: Mars 03, 2012, 12:59:46 »
Anbefaler de som stadig har betont at det ikke finnes kjøpere i kø for Leeds United om å lese dette.Kanskje en forklaring på at de fleste holder seg unna KB..?



mener du at kjøperne står i kø for å kjøpe LUFC? en 17 år gammel artikkel om Bates oppførsel er en ting....men at det skal bety at det er kjøpere i kø bare Bates forsvinner nekter jeg å tro noe videre på ;)

For meg virker det som om Bates rett og slett ikke vil selge klubben...

Kanskje dette beviser at Bates elsker denne klubben?

Som i ordtaket "den man elsker tukter man"? Fremstår han som en mann som elsker klubben?

Jeg tror dette kun "beviser" Ken Bates elsker sin egne forretningsideer, samt spenningen og pengene som følger med dem. Derfor går han gjerne over lik for å fullføre planene han holder godt skjult inni sitt eget hode. Det blir åpenbart fryktelig vanskelig når noen stiller kritiske spørsmål eller forsøker å stikke kjepper i hjulene for han. Da siver det en blanding av narsisissme og primitiv fiendtlighet ut av den råtne sjelen hans, ofte rettet mot klubbens egentlige viktigste støttespillere.

For Ken Bates finnes bare en vei, og det er "My Way".
Jon R.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1493 på: Mars 03, 2012, 13:10:46 »
Anbefaler de som stadig har betont at det ikke finnes kjøpere i kø for Leeds United om å lese dette.Kanskje en forklaring på at de fleste holder seg unna KB..?



mener du at kjøperne står i kø for å kjøpe LUFC? en 17 år gammel artikkel om Bates oppførsel er en ting....men at det skal bety at det er kjøpere i kø bare Bates forsvinner nekter jeg å tro noe videre på ;)

For meg virker det som om Bates rett og slett ikke vil selge klubben...

Kanskje dette beviser at Bates elsker denne klubben?

Som i ordtaket "den man elsker tukter man"? Fremstår han som en mann som elsker klubben?

Jeg tror dette kun "beviser" Ken Bates elsker sin egne forretningsideer, samt spenningen og pengene som følger med dem. Derfor går han gjerne over lik for å fullføre planene han holder godt skjult inni sitt eget hode. Det blir åpenbart fryktelig vanskelig når noen stiller kritiske spørsmål eller forsøker å stikke kjepper i hjulene for han. Da siver det en blanding av narsisissme og primitiv fiendtlighet ut av den råtne sjelen hans, ofte rettet mot klubbens egentlige viktigste støttespillere.

For Ken Bates finnes bare en vei, og det er "My Way".

Jeg klarte ikke å la være å skrive det da alt han gjør blir "tydet" i verste mening. Nå ville jeg "tyde" han i beste mening selv om jeg ikke tror det er sant..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lojosang

Sv: Bates
« Svar #1494 på: Mars 03, 2012, 13:57:48 »
Anbefaler de som stadig har betont at det ikke finnes kjøpere i kø for Leeds United om å lese dette.Kanskje en forklaring på at de fleste holder seg unna KB..?



mener du at kjøperne står i kø for å kjøpe LUFC? en 17 år gammel artikkel om Bates oppførsel er en ting....men at det skal bety at det er kjøpere i kø bare Bates forsvinner nekter jeg å tro noe videre på ;)

LUST bekreftet på møtet 9. februar at det var flere som var interessert i å kjøpe Leeds United nå. I tillegg bekreftet de at det har vært bud på klubben tidligere, men at disse forespørslene ble blankt avvist. Problemet er at ingen vet hvor mye Bates vil selge for og at potensielle kjøpere får svært lite, eller ingen informasjon, om tingenes tilstand i klubben.

For meg virker det som om Bates rett og slett ikke vil selge klubben...

Mens et annet problem er at det finnes flust av folk som sier de vi kjøpe fotballklubber uten å faktisk ha pengene til det.
At Bates ikke vil selge er jo noe vi har visst i årevis. Det sier han jo rett ut selv.
- Leif Olav

Ian Baird

Sv: Bates
« Svar #1495 på: Mars 03, 2012, 13:59:43 »
Bates selger ikke klubben før han for en klekkelig god sum for den.
Han vet at klubben er forholdsvis attraktiv for potensielle kjøpere.
Han venter til det dukker opp en sheik, en eller annen Abrahimovitch eller så venter han til klubben evt. rykker opp til PL og markedsverdien skyter i været.
I mellomtiden driver han klubben nøkternt med hovedsaklig innleie av spillere.
Dette er en drift med null økonomisk risiko. Klubben drives i pluss og han skyfler driftoverskuddet inn til seg selv og er happy med det. Det eneste han risikerer så lenge han eier Leeds Utd. er å være upopulær, men dette klarer han å leve med. Dessverre.
Vi må nok holde ut med Old Man noen år til... aarrghhhh.. :-(
Cellino 5. April 2014: We will be back in the Premier Leauge by 2016.

h.b

  • Gjest
Sv: Bates
« Svar #1496 på: Mars 03, 2012, 14:03:59 »
Bates selger nok til en latterlig høy sum uten at kjøperne på forhånd vet hvem som eier banen og treningsanlegget. Når salget er i boks sier Bates. Dere trenger ikke en bane og et treningsanlegg også. For jeg har dette også til salgs for en latterlig høy pris. Og inntil dere da velger å kjøpe disse fasilitetene av meg. Ja da får dere leie av meg til en latterlig høy pris

Hallgeir *

Sv: Bates
« Svar #1497 på: Mars 22, 2012, 16:02:30 »

The Scratching Shed

 Elland Road Season Ticket Renewals Down 16.3%

In his programme notes last night, Ken Bates revealed that Leeds United have sold 9,374 season tickets for next season which, according to the Leeds United chairman, represents a drop of only 176 on last years renewals of 9,550.
 
However, journalist Andrew Haigh (The Sun) did a little digging and found a direct quote from Ken Bates taken from one of his Yorkshire Radio interviews (dated 23/03/2011) where his figures appear to be a little different;
 

“Everything is looking good so thanks to the fans, the season tickets we have now sold 11,200 for next year, compared with 13,000 this year. So we are obviously going to beat that figure.”
 
All in, Leeds ended up with 12,924 season ticket holders this season, failing to beat the 13,000 figure from 2010/11.
 
That means 27.4% of current Leeds United season ticket holders have yet to renew, but more worrying for the club will be the 16.3% drop in early renewals which is unlikely to be recovered in the summer by supporters paying full price for the 5th highest season tickets in the country.
 
With average attendances down and a drop in season ticket revenue looking a certainty, does this mean that key players like Robert Snodgrass and Ross McCormack could follow Jonny Howson and Max Gradel out of the door as Leeds try and balance the books?
Super Leeds since 1968

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #1498 på: April 03, 2012, 16:13:43 »
Som jeg skulle sagt det selv!Fra teamtalk:
Where's Bates and Lorimer now saying the team is good enough to get promoted, and that we are all morons to think otherwise and because we demanded that he funnel some of that profit into building a decent squad, instead of expecting SG to pick up the scraps. Whilst SG sat meekly on the sideline and said nothing, and TBH it would have been tough as he did pick the players, albeit that they were free, NW has no constraints there. He can say it like it is, the players are crap, they have no guts, no desire, will never win promotion, etc. And what can Bates and Lorimer say about it. Nothing in public that's for sure. They hired him and he's saying it like he sees it. Now while I'm against the hoof ball, if his mouth forces Bates to open his wallet, then great. And rest assured, if he leaves or gets fired he will be all over Bates and the way Leeds is run, he only has about a year and is about to retire, and probably wouldn't need to keep quiet in exchange for a few thousand in compensation.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1499 på: April 03, 2012, 16:17:23 »
Som jeg skulle sagt det selv!Fra teamtalk:
Where's Bates and Lorimer now saying the team is good enough to get promoted, and that we are all morons to think otherwise and because we demanded that he funnel some of that profit into building a decent squad, instead of expecting SG to pick up the scraps. Whilst SG sat meekly on the sideline and said nothing, and TBH it would have been tough as he did pick the players, albeit that they were free, NW has no constraints there. He can say it like it is, the players are crap, they have no guts, no desire, will never win promotion, etc. And what can Bates and Lorimer say about it. Nothing in public that's for sure. They hired him and he's saying it like he sees it. Now while I'm against the hoof ball, if his mouth forces Bates to open his wallet, then great. And rest assured, if he leaves or gets fired he will be all over Bates and the way Leeds is run, he only has about a year and is about to retire, and probably wouldn't need to keep quiet in exchange for a few thousand in compensation.

Derfor er det lurt at Warnock ble ansatt...:)

Noe som tror at Bates ikke har tenkt igjennom mange ulike scenarioer før han ansatte Warnock? Jeg tror ikke Bates er så dum at han frivillig setter seg i en slik "taps-situasjon" hvis han ikke kommer til å støtte Bates med midler, noe som betyr at Bates mener alvor med opprykksplanene...
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.