Skrevet av Emne: EX-eier: Ken Bates  (Lest 366272 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28980
  • Total likes: 2661
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bates
« Svar #1830 på: September 26, 2012, 20:32:56 »
Denne 'eposten til Bates' er lang, men du verden, den er verdt å lese. Ikke se på det som et forsøk på å 'nå' Bates, det er ren indremedisin, og vi trenger det.

Den er skrevet av 'monkeyspank' på waccoe.






Ok, this is the email I sent...just a few tweaks (highlighted) from the one I posted earlier:

Dear Sir/Madam
 
Please could you make sure that Ken Bates sees this email:
 
Mr Bates
 I am sick and tired of you and the way you run this club. You have been an utter failure, almost from the very beginning when you “saved us”. That was over seven years ago…we were a mid-table Championship club then and WE STILL ARE! In the intervening years you have:
 
1) Taken us from Championship play-off final to relegation in ONE season.
 2) Failed financially to keep the biggest club in the Championship (some would say one of the biggest in England) afloat such that you had to take us into administration…and this was despite having Premier league size home attendances and charging Premier league level prices. What was it you said? “If you want Premier league football you have to pay Premier league prices”…well we paid Premier league prices…BUT ENDED UP WITH THIRD TIER FOOTBALL?!? And don’t be telling us it was all Ridsdale’s fault…he had long gone by then, and at least he gave us Champions league football whilst he was messing things up, you gave us Yeovil, Histon and the JPT - and you couldn't even get us into the final of that!. No IT WAS YOUR FAULT KEN…ANOTHER LITTLE BUSINESS FAILURE TO ADD TO YOUR LIST.
 3) Despite being a very big fish in a very small pond, with home crowds that were tens of thousands higher than most other clubs in the First division and an income level that would have run half a dozen first division teams easily, YOU took THREE season’s to get us back to where you found us. Yes it would have been sooner…if you hadn’t made a mess of going into, or rather out of administration, saddling us with a 15 point penalty. Once again another fantastic bit of business acumen from the World’s greatest football chairman.
 4) In our first season back in the Championship, with things going well and even a top two spot a possibility you, once again, chose to spend OUR money on restaurants and pavilions instead of players and so, once again, we fell away, missing the best chance we had of promotion back to the Premiership since that Play-off final against Watford. Another shrewd bit of business.
 5) Your next really clever move was to make improvements to our East stand, the newest and best stand we had anyway…building executive boxes you can’t fill and tarting up the front of the stand so that it now resembles some sort or cheap and nasty detached house in the poorest part of town. Still, at least you didn’t have the cheek to use our money this time…no, this time you borrowed the money because you couldn’t afford to do it yourself could you. But that’s ok, you just mortgage OUR season ticket sales for a couple of years…eventually the fans will always pay for YOUR business failures.
 6) And what about last season? Well, your business acumen told you to sell our best player during the Summer, right at the end of the transfer window…very clever…and then with the team struggling to even make a play-off spot we reach the January transfer window and what do you do? Well many/most chairman might think that perhaps the squad should be strengthened, buy a couple of quality players to tighten up the defence, maybe a strong midfielder to give us some extra bite. Maybe a couple of class signings will excite the Leeds fans, maybe bring a few back to Elland Road to bolster the crowd…get back some of the five thousand or so customers you’ve lost since you took over. But what does clever Mr Ken Bates do? Well it’s obvious isn’t it, the solution to the problem is......SELL THE CLUB CAPTAIN! I mean really, you couldn’t make it up could you? My God even the simplest of chairman would see the stupidity of what you did. But not you Mr Bates, you are never wrong are you? You just trot out the same old tired excuses, the tired excuses of a tired old man. Blame aggressive agents…do agents scare you Mr Bates? Can’t you handle them nasty old agents any more?
 
You know I could go on…I could talk about the hundreds of thousands (if not millions) you have cost the club defending legal cases brought about by your inability to think before you talk or put pen to paper. Or perhaps we could talk about the players you have allowed to walk away from the club for free because you couldn’t tie them down to a longer contract. Maybe we should talk about the money for Fabien Delph that was going to buy back Thorpe Arch, but somehow didn’t. Perhaps you could explain to me why it is so important for you to “know who the proposed investors are” when you yourself didn’t know who owned Leeds United for six years...yes, the club that YOU are chairman of and yet YOU didn't know who your own bosses were...I would laugh if it wasn't for the tears streaming down my face. On the subject of takeovers…it seems you have had people queuing up to buy us for months just waiting to give you millions for your shareholding, and you STILL can’t figure out how to get the deal done.
 
Let’s face it Mr Bates…you really are quite rubbish at being a football chairman aren’t you?

I AM A Leeds fan of 40 years and counting, supporting this club home and away. Buying every shirt for myself and my son every season. But not any more…I shall not return to Elland Road again, and shall not buy one more shirt or any other item, until YOU AND YOUR WIFE have gone. I’m sick and tired of looking at the fancy executive box you have built for yourself and seeing two old has-beens sitting there waiting for their next hot Bovril to arrive. And talking about your box, or is it throne room, you couldn’t even get that right could you – perhaps you should re-classify your box as “Restricted View” and drop the price on it!

One last point Ken: Everybody knows what happened at Leeds United under Peter Ridsdale’s stewardship. Peter’s now famous, or rather infamous, statement “We lived the dream” seems almost chilling now with the benefit of hindsight. But what a dream it was…Champions League semi final, UEFA Cup semi final, top five Premiership finishes. But we paid that price Ken, we have paid for it many times over. But you know what Ken, I would rather have Peter Ridsdale’s dream than the KEN BATES NIGHTMARE that we have had to endure this last seven and a half years. Watching YOU slowly strangle the life out of the club I have loved as a man and boy for forty years is far worse than anything Peter Ridsdale did…at least with him it wasn’t a slow, lingering death.


SO I ASK YOU, PLEASE, FOR THE LOVE OF GOD JUST GO KEN. LEAVE THIS CLUB, LEAVE IT TO SOMEONE WHO ACTUALLY KNOWS WHAT THEY ARE DOING, HAS THE FINANCIAL CLOUT TO COPE WITH MODERN DAY FOOTBALL…AND THE MENTAL STRENGTH TO COPE WITH THOSE NASTY AGENTS THAT SEEM TO SCARE YOU SO MUCH.

I’ve had enough…I have better things to do than write emails to an old man who doesn’t even know what an email is anyway.
 
Go Ken, just go.
 
Mike
 
P.S. I am not going to give you any personal details at this stage because I simply don’t trust you with them. But if you would like to discuss any of what I have said further you only need to respond to this email. If you would like to discuss in person then let me know and I would be happy to arrange a time and place to meet. BUT NOT MONACO...I'VE BEEN TOLD THEY DON’T LIKE MORONS AND IDIOTS THERE.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Bates
« Svar #1831 på: September 26, 2012, 20:50:12 »
Rene ord for pengene. Sterke saker, men her var det mye riktig.
Super Leeds since 1968

sportcarl1

Sv: Bates
« Svar #1832 på: September 26, 2012, 20:52:24 »
för mig är klubben viktigare än bates
 

kongsmo

Sv: Bates
« Svar #1833 på: September 26, 2012, 20:53:26 »
jepp, spot on spot on spot on.......

kjenner meg igjen i mye av det han skriver.....

heldigvis er vi strax (forhåpentligvis) kvitt han derre gubben der  8)
"SNIFFER"

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1834 på: September 26, 2012, 20:54:28 »
Mye riktig og mye etterpåklokskap, håper t.o.m Bates kan ta selvkritikk på mye som er gjort i løpet av de siste årene. Kommer sikkert aldri til å innrømme det, men men.

Så spørs det hvor mye ansvar Harvey og hovedsakelig Grayson har?? Hva gjør Warnock når han ser et talent, gir det 3-års kontrakt!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Torpe-do

Sv: Bates
« Svar #1835 på: September 26, 2012, 21:13:13 »
Kjenner meg jo igjen i mye her - men jeg tviiiler på at Bates kommer til å lese det. Om ikke annet så kommer han vel ikke til å kommentere det. Tipper han får mye slik post om dagen, jeg.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1836 på: September 27, 2012, 10:32:24 »
Hvis Bates har klart å gjøre Leeds så attraktive at vi blir solgt til noen som kanskje får oss opp på fotballkartet igjen (av de rette grunnene) så fortjener han vel en liten takk? Selv om den eksentriske karen ikke er lett å tåle, så har han gjort mye bra for klubben vår, eller?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Mr. Leeds

Sv: Bates
« Svar #1837 på: September 27, 2012, 11:57:57 »
Hvis Bates har klart å gjøre Leeds så attraktive at vi blir solgt til noen som kanskje får oss opp på fotballkartet igjen (av de rette grunnene) så fortjener han vel en liten takk? Selv om den eksentriske karen ikke er lett å tåle, så har han gjort mye bra for klubben vår, eller?

Joda - Bates har kanskje gjort en ok jobb totalt sett dersom vi er uten gjeld og "lik i skapet". Kan f.eks gjelden, som ble ettergitt av en part som kun ville akseptere Bates som ny sjef, dukke opp igjen? Ellers er vi jo fremdeles en middelhavsfarer på nivå 2, og vi eier heller ingen stadion eller treningsanlegg.

Jeg ser virkelig fram til å "bli kvitt Bates" og vil nok ta en liten fest når det skjer:)
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

HåvardK

Sv: Bates
« Svar #1838 på: September 27, 2012, 13:54:54 »
Hvis Bates har klart å gjøre Leeds så attraktive at vi blir solgt til noen som kanskje får oss opp på fotballkartet igjen (av de rette grunnene) så fortjener han vel en liten takk? Selv om den eksentriske karen ikke er lett å tåle, så har han gjort mye bra for klubben vår, eller?
Du syns Bates har gjort oss attraktive? Hva tenker du på da? Billettprisene? Omdømmet? Publikumstallet? Hans uttalelser om kreti og pleti?

newsome

Sv: Bates
« Svar #1839 på: September 27, 2012, 13:57:24 »
Hvis Bates har klart å gjøre Leeds så attraktive at vi blir solgt til noen som kanskje får oss opp på fotballkartet igjen (av de rette grunnene) så fortjener han vel en liten takk? Selv om den eksentriske karen ikke er lett å tåle, så har han gjort mye bra for klubben vår, eller?
God bedring!
Du får takke selv!

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1840 på: September 27, 2012, 13:58:50 »
Jeg stiller bare noen åpne spørsmål, skal ikke diktere hva folk skal svare.

Alltid artig når noen har bastante meninger!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Torpe-do

Sv: Bates
« Svar #1841 på: September 27, 2012, 15:34:29 »
Synes det er bra Leedsfan åpner opp for en noe mer nyansert debatt. Dette har jeg nevnt før - at til tross for at Bates på mange måter holder Leeds tilbake, må vi ikke se oss såpass blinde at absolutt ALT karen har gjort og gjør har vært en sann PEST for klubben. NOE bra må vel kunne dras frem - om vi leter godt og lenge, hehe :)

Det virker jo som om de potensielle kjøperne ser på det at vi er gjeldsfrie som et stort pluss. Altså ved at vi er gjeldsfrie har klubben økt sin attraktivitet for oppkjøp. Så om han er aldri så gnipung, kan dette altså tilsynelatende ha en positiv side også.

Men om det skulle veie opp mot alt det påståelig negative? Nei, det mener ikke jeg i alle fall. At karen selger unna det som selges kan uten å reinvestere så mye som ett pund, hverken i spillere eller i å kjøpe tilbake eiendom / egenkapital, veier i mine øyne SVÆRT tungt i negativ retning. No news there, altså.

Poenget mitt er vel mer at jeg har et visst "bandwagon"-inntrykk av det som postes her på forumet. Begynner visse profiler her inne å slenge med leppa mot noe, måtte det enn være Bates, en spiller eller så måte, så blir det automatisk en sannhet for veldig mange flere. Meg selv inkludert, hehe!  :)

Men å oppmuntre til en god debatt - det har jeg sansen for!

fjellhaugen

Sv: Bates
« Svar #1842 på: September 27, 2012, 15:47:57 »
ørlite satt på spissen, og litt for at de nyanserte skal få mer vann på mølla ;

TUSEN TAKK FOR AT DU HAR GJORT OSS GJELDSFRI BATES
(VED Ã… MISSE OPPRYKK GRUNNET -15, TATT BLODPRIS FOR BILETTER I L1 OG SELGE STADION OG TRENINGSANLEGGET VÃ…RT)
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

Torpe-do

Sv: Bates
« Svar #1843 på: September 27, 2012, 15:49:24 »
ørlite satt på spissen, og litt for at de nyanserte skal få mer vann på mølla ;

TUSEN TAKK FOR AT DU HAR GJORT OSS GJELDSFRI BATES
(VED Ã… MISSE OPPRYKK GRUNNET -15, TATT BLODPRIS FOR BILETTER I L1 OG SELGE STADION OG TRENINGSANLEGGET VÃ…RT)

hehehe  :)

sportcarl1

Sv: Bates
« Svar #1844 på: September 27, 2012, 16:20:27 »
ørlite satt på spissen, og litt for at de nyanserte skal få mer vann på mølla ;

TUSEN TAKK FOR AT DU HAR GJORT OSS GJELDSFRI BATES
(VED Ã… MISSE OPPRYKK GRUNNET -15, TATT BLODPRIS FOR BILETTER I L1 OG SELGE STADION OG TRENINGSANLEGGET VÃ…RT)
inte för att vara petig, men ER och TA såldes innan Bates tog över
 

fjellhaugen

Sv: Bates
« Svar #1845 på: September 27, 2012, 16:36:23 »
ørlite satt på spissen, og litt for at de nyanserte skal få mer vann på mølla ;

TUSEN TAKK FOR AT DU HAR GJORT OSS GJELDSFRI BATES
(VED Ã… MISSE OPPRYKK GRUNNET -15, TATT BLODPRIS FOR BILETTER I L1 OG SELGE STADION OG TRENINGSANLEGGET VÃ…RT)
inte för att vara petig, men ER och TA såldes innan Bates tog över

forsåvidt sant det, men det var han som gikk ut høyt og lovde tilbakekjøp bare du og jeg fortsatte å betale PL priser mot exeter og rochdale i paint trophy cup.....
januar 3. remember the date. we beat the team that we f@*kin hate. we knocked the scum out the FA cup. we`re super leeds and we`re goin up!!!!!

berlin

Sv: Bates
« Svar #1846 på: September 27, 2012, 16:58:53 »
Jeg stiller bare noen åpne spørsmål, skal ikke diktere hva folk skal svare.

Alltid artig når noen har bastante meninger!

Leedsfan, har du noen gang tenkt på at det faktisk kan være rimelig bastant å være "bastant ubastant" også?

Odin

Sv: Bates
« Svar #1847 på: September 27, 2012, 19:26:44 »

Fra The Guardian idag:

Leeds United fans pray for change as Ken Bates continues war of wordsThe Leeds owner and chairman continues to criticise supporters, despite being found guilty of harassing a former director


http://www.guardian.co.uk/football/david-conn-inside-sport-blog/2012/sep/27/leeds-united-ken-bates

Bates fortsetter å skade klubbens renome.
Han vil ikke bli savnet av meg den dagen han selger eller vandrer til de evige divisjoner....
I sum er han en ulykke for LUFC

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1848 på: September 27, 2012, 19:38:34 »
Synes det er bra Leedsfan åpner opp for en noe mer nyansert debatt. Dette har jeg nevnt før - at til tross for at Bates på mange måter holder Leeds tilbake, må vi ikke se oss såpass blinde at absolutt ALT karen har gjort og gjør har vært en sann PEST for klubben. NOE bra må vel kunne dras frem - om vi leter godt og lenge, hehe :)

Det virker jo som om de potensielle kjøperne ser på det at vi er gjeldsfrie som et stort pluss. Altså ved at vi er gjeldsfrie har klubben økt sin attraktivitet for oppkjøp. Så om han er aldri så gnipung, kan dette altså tilsynelatende ha en positiv side også.

Men om det skulle veie opp mot alt det påståelig negative? Nei, det mener ikke jeg i alle fall. At karen selger unna det som selges kan uten å reinvestere så mye som ett pund, hverken i spillere eller i å kjøpe tilbake eiendom / egenkapital, veier i mine øyne SVÆRT tungt i negativ retning. No news there, altså.

Poenget mitt er vel mer at jeg har et visst "bandwagon"-inntrykk av det som postes her på forumet. Begynner visse profiler her inne å slenge med leppa mot noe, måtte det enn være Bates, en spiller eller så måte, så blir det automatisk en sannhet for veldig mange flere. Meg selv inkludert, hehe!  :)

Men å oppmuntre til en god debatt - det har jeg sansen for!

Takk, akkurat slik ser jeg på det også. Bates har tatt mange feile avgjørelser, men har jo ikke vært noen diktator som har bestemt enhver handling gjort av klubben.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1849 på: September 27, 2012, 19:39:15 »
Jeg stiller bare noen åpne spørsmål, skal ikke diktere hva folk skal svare.

Alltid artig når noen har bastante meninger!

Leedsfan, har du noen gang tenkt på at det faktisk kan være rimelig bastant å være "bastant ubastant" også?

Den må du utdype??:)
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #1850 på: September 27, 2012, 20:55:48 »
Synes det er bra Leedsfan åpner opp for en noe mer nyansert debatt. Dette har jeg nevnt før - at til tross for at Bates på mange måter holder Leeds tilbake, må vi ikke se oss såpass blinde at absolutt ALT karen har gjort og gjør har vært en sann PEST for klubben. NOE bra må vel kunne dras frem - om vi leter godt og lenge, hehe :)

Det virker jo som om de potensielle kjøperne ser på det at vi er gjeldsfrie som et stort pluss. Altså ved at vi er gjeldsfrie har klubben økt sin attraktivitet for oppkjøp. Så om han er aldri så gnipung, kan dette altså tilsynelatende ha en positiv side også.

Men om det skulle veie opp mot alt det påståelig negative? Nei, det mener ikke jeg i alle fall. At karen selger unna det som selges kan uten å reinvestere så mye som ett pund, hverken i spillere eller i å kjøpe tilbake eiendom / egenkapital, veier i mine øyne SVÆRT tungt i negativ retning. No news there, altså.

Poenget mitt er vel mer at jeg har et visst "bandwagon"-inntrykk av det som postes her på forumet. Begynner visse profiler her inne å slenge med leppa mot noe, måtte det enn være Bates, en spiller eller så måte, så blir det automatisk en sannhet for veldig mange flere. Meg selv inkludert, hehe!  :)

Men å oppmuntre til en god debatt - det har jeg sansen for!

Takk, akkurat slik ser jeg på det også. Bates har tatt mange feile avgjørelser, men har jo ikke vært noen diktator som har bestemt enhver handling gjort av klubben.
haha,denne tar kaka ;D

Leedsfan

Sv: Bates
« Svar #1851 på: September 27, 2012, 21:33:50 »
Synes det er bra Leedsfan åpner opp for en noe mer nyansert debatt. Dette har jeg nevnt før - at til tross for at Bates på mange måter holder Leeds tilbake, må vi ikke se oss såpass blinde at absolutt ALT karen har gjort og gjør har vært en sann PEST for klubben. NOE bra må vel kunne dras frem - om vi leter godt og lenge, hehe :)

Det virker jo som om de potensielle kjøperne ser på det at vi er gjeldsfrie som et stort pluss. Altså ved at vi er gjeldsfrie har klubben økt sin attraktivitet for oppkjøp. Så om han er aldri så gnipung, kan dette altså tilsynelatende ha en positiv side også.

Men om det skulle veie opp mot alt det påståelig negative? Nei, det mener ikke jeg i alle fall. At karen selger unna det som selges kan uten å reinvestere så mye som ett pund, hverken i spillere eller i å kjøpe tilbake eiendom / egenkapital, veier i mine øyne SVÆRT tungt i negativ retning. No news there, altså.

Poenget mitt er vel mer at jeg har et visst "bandwagon"-inntrykk av det som postes her på forumet. Begynner visse profiler her inne å slenge med leppa mot noe, måtte det enn være Bates, en spiller eller så måte, så blir det automatisk en sannhet for veldig mange flere. Meg selv inkludert, hehe!  :)

Men å oppmuntre til en god debatt - det har jeg sansen for!

Takk, akkurat slik ser jeg på det også. Bates har tatt mange feile avgjørelser, men har jo ikke vært noen diktator som har bestemt enhver handling gjort av klubben.
haha,denne tar kaka ;D

Tror du han har blandet seg inn i alle transfers og tatt ut lagene, bestemt hvem som skal fryses ut og "fryses" inn? Tenker mest på det sportslige, tror nok Bates har bestemt det meste når det gjelder driften!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

berlin

Sv: Bates
« Svar #1852 på: September 27, 2012, 22:14:41 »
Jeg stiller bare noen åpne spørsmål, skal ikke diktere hva folk skal svare.

Alltid artig når noen har bastante meninger!

Leedsfan, har du noen gang tenkt på at det faktisk kan være rimelig bastant å være "bastant ubastant" også?

Den må du utdype??:)

Utdyping: Den er litt dyp. Og litt filosofisk. Det er en refleksjon. Det er ikke personlig, og treffer veldig mange debattanter her, inkludert meg selv.

Ble du noe klokere? Antagelig ikke, men hvis jeg innlater meg på en utdyping for gud og hvermann,
vil folk tro jeg er enda sprøere enn de allerede tror. Så jeg tror jeg stopper der, og så får vi evt. ta det over en god øl en gang.  :)

berlin

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #1853 på: November 19, 2012, 10:05:10 »
Ja, nå kan alle se hva Bates gjør med klubben vår >:( han har aldri likt Leeds United-kommer aldri til å gjøre det. Nå kjører han "pay back time". At folk har forsvart denne idioten i innlegg etter innlegg, innbilt seg at han vil det beste for klubben osv trenger å se seg i speilet. Nå har jeg vært supporter av denne klubben siden 1975 og jeg må si at det har vel aldri vært mer apatiske, nedslåtte og resignerte supportere. Forumene på nettet flommer over av innlegg med resignasjon, håpløshet og fortvilelse-hvem har skyld i dette...? Og denne takeover sagaen? hvordan er det mulig å drøye dette slik? Hva er det gubben egentlig prøver å oppnå? jo å få melket pund ut av klubben til siste dråpe. Når han vil selge så betyr det i klartekst at han ikke kommer til å investere en kaffekopp i klubben i perioden hvor dette foregår, og det er jo forsåvidt forståelig- ingen hadde vel kostet på huset sitt flust av penger etter det var lagt ut for salg......og hva er planen han? jo å drøye dette lengst mulig- det skader klubben maksimalt. Se hva som skjer- tror dere den jevne supporter har det bra om dagen? tror dere smågutter på skolene i Leeds går rundt med skjerf og bærer drakten til Leeds United med stolthet? sannsynligvis ikke- de har for lengst startet med å følge med på hvordan det går med Liverpool, Man Utd eller Man City. Alt dette er totalt ødeleggende for klubben og merkevaren Leeds United, og der sitter eier Bates og bryr seg ikke overhodet, klubben er for ham kun et økonomisk prosjekt- og har vært det hele tiden. Bare synd at noen ikke har forstått dette før etter 6-7 år...
Så hvordan skal man bli kvitt geitebukken? Vel etter min mening må man dessverre kjøre en boikott- dvs og møte opp UTENFOR Elland Road på en TV kamp. Hvis tusenvis hadde stått utenfor stadion med Bates Out plakater så hadde dette blitt en stor nyhetssak. Mange mener at dette er idioti, men er det det? Bates har hele tiden tilpasset sin drift av klubben uavhengig av sportslige resultater. Han har de siste årene ikke hatt noen intensjon om å investere i bedre spillere som kan føre klubben til opprykk. Det han har håpet på er at klubben skulle klare å rykke opp til PL på sparebluss, altså det samme som at man skal vinne VM i rally med en standard Ford Mondeo.....helt utopisk med andre ord. Tilskuertallet faller drastisk, og han bare tilpasser utgiftene etter dette- selger de som det er noe penger å få for, og klubben sitter igjen med middelmådigheter og pensjonister. Derfor tror jeg en massiv boikott av en hjemmekamp hadde satt fart i takeover forhandlingene. Jeg bare ber til alle guder om at vi ikke rykker ned- det vil være en katastrofe for klubben. Håper i det lengste at vi ikke gjør det, men har mistet troen på Warnock også, han er nå i kategorien "katastrofemanager" i Leeds Uniteds historie. Vi får se om han klarer å snu dette, fordi jeg har ingen tro på at det kommer nye spillere i januar. Bates har i januar fremdeles ikke solgt klubben...og vi sitter alle med skjegg i postkasser >:(
Det er ikke bra for hjertet å være Leedssupporter :(
MOT!

Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1854 på: November 19, 2012, 11:54:27 »
Bates vil selge og har forsøkt å gjøre det i et halvt år nå. Jeg kan ikke se at en boikott skal gjøre noe med den saken. Vi er forbi de stadiene som konstaterer at Bates ikke har ressurser til å ta klubben videre, og at behandlingen av fansen står til stryk.

Det vi trenger er budgivere som har det som kreves, ikke bare for å gjennomføre oppkjøpet, men gjøre noe med klubben i seg selv.

SA

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Bates
« Svar #1855 på: November 19, 2012, 11:58:39 »
Bates vil selge og har forsøkt å gjøre det i et halvt år nå. Jeg kan ikke se at en boikott skal gjøre noe med den saken. Vi er forbi de stadiene som konstaterer at Bates ikke har ressurser til å ta klubben videre, og at behandlingen av fansen står til stryk.

Det vi trenger er budgivere som har det som kreves, ikke bare for å gjennomføre oppkjøpet, men gjøre noe med klubben i seg selv.

SA


Mener du at ingen av nåværende budgivere har det, eller er du usikker på det du også SA??
Yeboahs vitne

DenHviteYeboah

Sv: Bates
« Svar #1856 på: November 19, 2012, 12:40:26 »
Bates vil selge og har forsøkt å gjøre det i et halvt år nå. Jeg kan ikke se at en boikott skal gjøre noe med den saken. Vi er forbi de stadiene som konstaterer at Bates ikke har ressurser til å ta klubben videre, og at behandlingen av fansen står til stryk.

Det vi trenger er budgivere som har det som kreves, ikke bare for å gjennomføre oppkjøpet, men gjøre noe med klubben i seg selv.

SA
Så det er budgiverne det står på? Leeds United er ikke attraktiv å selge..? Hvem har ansvaret for at dette blir en "never ending story"?

Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1857 på: November 19, 2012, 14:33:25 »
Bates vil selge og har forsøkt å gjøre det i et halvt år nå. Jeg kan ikke se at en boikott skal gjøre noe med den saken. Vi er forbi de stadiene som konstaterer at Bates ikke har ressurser til å ta klubben videre, og at behandlingen av fansen står til stryk.

Det vi trenger er budgivere som har det som kreves, ikke bare for å gjennomføre oppkjøpet, men gjøre noe med klubben i seg selv.

SA


Mener du at ingen av nåværende budgivere har det, eller er du usikker på det du også SA??

Jeg vet jo lite om Saudi Arabia-linken men alt tyder på at både de og Haskell er betydelig mer bemidlede og dermed med ressurser til å gjennomføre oppkjøp enn GFHC.

Estimatene på Haskell Jr er 150 mill pund, men det er svært beskjedent - og familien forøvrig sitter på ytterligere midler.

SA

Svend Anders

Sv: Bates
« Svar #1858 på: November 19, 2012, 14:36:13 »
Bates vil selge og har forsøkt å gjøre det i et halvt år nå. Jeg kan ikke se at en boikott skal gjøre noe med den saken. Vi er forbi de stadiene som konstaterer at Bates ikke har ressurser til å ta klubben videre, og at behandlingen av fansen står til stryk.

Det vi trenger er budgivere som har det som kreves, ikke bare for å gjennomføre oppkjøpet, men gjøre noe med klubben i seg selv.

SA
Så det er budgiverne det står på? Leeds United er ikke attraktiv å selge..? Hvem har ansvaret for at dette blir en "never ending story"?

Det er det ganske klart at Bates er klar for å selge, og han har vært det siden sommeren. De økonomiske grepene som gjøres, og at han i det hele tatt gikk i forhandlinger så åpent, understreker det.

Det er flere parter i disse forhandlingene enn Bates. Han er ikke lett å ha med å gjøre, men når du ser hvor effektivt Haskell har kommet frem til et bud, bør det vel gi et klart signal om at GFHC har brukt betydelig med tid på å (ennå ikke?) lande det hele.

SA

Blank_File

Sv: Bates
« Svar #1859 på: November 19, 2012, 15:45:38 »
Bates vil selge og har forsøkt å gjøre det i et halvt år nå. Jeg kan ikke se at en boikott skal gjøre noe med den saken. Vi er forbi de stadiene som konstaterer at Bates ikke har ressurser til å ta klubben videre, og at behandlingen av fansen står til stryk.

Det vi trenger er budgivere som har det som kreves, ikke bare for å gjennomføre oppkjøpet, men gjøre noe med klubben i seg selv.

SA
Så det er budgiverne det står på? Leeds United er ikke attraktiv å selge..? Hvem har ansvaret for at dette blir en "never ending story"?

Det er det ganske klart at Bates er klar for å selge, og han har vært det siden sommeren. De økonomiske grepene som gjøres, og at han i det hele tatt gikk i forhandlinger så åpent, understreker det.

Det er flere parter i disse forhandlingene enn Bates. Han er ikke lett å ha med å gjøre, men når du ser hvor effektivt Haskell har kommet frem til et bud, bør det vel gi et klart signal om at GFHC har brukt betydelig med tid på å (ennå ikke?) lande det hele.

SA

Vi får jo aldri sannheten i sin helhet enda på noen år, men personlig er jeg også gått mer lei av David Haigh & Co det siste halvåret enn jeg har av Bates. De har kommet med lovnader til stadighet og enda har jeg til gode å se at de holder mål på noe som helst. Dessuten er jeg 100% sikker på at prosessen som har pågått påvirker spillerne og trenere og det de presterer på trening og i kamp. Jeg vet bare selv hvordan det funker på jobb når vi vet det skal skje en stor endring i nær fremtid som vi ikke får innsyn i.

Jeg ønsker meg inderlig en annen eier enn GFHC! Uansett om det er GFHC eller andre som er grunnlaget for at prosessen har dratt ut så lenge som den har så er de helt tydelig handlingslammet. Om det skyldes manglende midler eller andre ting kan være det samme. Jeg tror ikke de har det som trengs for å ta oss det neste skrittet.

Mens vi venter så har jeg aldri følt så sterkt som nå at klubben vår holder på å dø. For første gang siden jeg tok opp fotballinteressen min har jeg det ikke vondt en dag etter et tap. Jeg kjenner faktisk på en slags likegyldighet når jeg ser at Leeds har forspilt muligheten sin til å rykke opp i år og jeg vet at Neil Warnock er her på midlertidig basis. Jeg har ikke en gang spesielt lyst til å reise over i år. Alt handler bare om å få denne forbaskade Takeoveren i orden.

I mitt hode er Bates borte allerede, han er bare ikke erstattet og således går vi i en vektløs tilstand. Jeg ville foretrukket å forholde meg til at vi hadde Bates å forholde oss til fremfor det som foregår nå.